לאחר שסירב לבקשת כלי תקשורת אחרים, בוחר הלוחם האגדי מאיר הר ציון להגיב באתר ערוץ 7 על דבריו של הטייל ספי בן יוסף, המפקפקים באמיתות ביקורו בפטרה בשנות החמישים.



בגליון הקרוב של 'מסע אחר' יתפרסם מאמרו של הטייל בן יוסף ובו הוא מספר כי ניסה לשחזר את מסעם של מאיר הר ציון ורחל סבוראי לעיר הנבטית, פטרה. בן יוסף קובע כי ניסה להיצמד לתוואי הדרך שתוארה בספרו של הר ציון אולם בשלב מסויים ראה כי הדרך המסומנת עוזבת את הוואדי המתואר בספרו של הר ציון. "לא הבנו למה הדרך עוזבת את הוואדי, הרי אם הוא מגיע עד פטרה, למה התאמצו הנבטים וחצבו דרך עוקפת בהרים?".



לאחר זמן קצר, מספר בן יוסף, גילו שהוואדי מוביל למפל ענק, בלתי עביר לבני אדם. בתום מסעו זה, אותו קיים לפני כשבע שנים, הגיע בן יוסף למסקנה כי הר ציון וסבוראי לא הגיעו לפטרה, והמציאו את סופו של הסיפור מדמיונם.



בשיחה בלעדית ונדירה אומר הר ציון כי דבריו של בן יוסף הינן "שקר וכזב. זה אפילו מצחיק. אני לא מבין למה הוא עשה את זה. ספי בן יוסף פשוט לא קרא את מה שכתבתי", הוא אומר בחיוך סלחני.



"נכון הוא שאת הוואדי אי אפשר לעבור בגלל המפל. עברנו בצד. הדרך הייתה קשה ביותר, וכשהגענו לגובה של אלף מטרים כמעט ואמרנו 'אוי ואבוי', חששנו שהגענו לנקודה שממנה לא נוכל להתקדם ועכשיו נצטרך לרדת למטה ולהתחיל הכל מחדש בדרך אחרת. אבל בסופו של דבר מצאנו בסלעי הענק נקיק צדדי וקטן ובו הצלחנו להתקדם. ספי בן יוסף לא הגיע למקום הזה, לא ראה את הנקיק ולכן אמר את מה שאמר".



"למסע הזה נערכנו במשך יומיים והוא ארך ארבעה ימים של מסע קשה ומפרך", מספר הר ציון.



באשר ליחסו לבן יוסף כטייל וכמספר, מפתיע מאיר הר ציון ומרעיף עליו שבחים, "אני אמנם לא מכיר אותו באופן אישי אבל קראתי את הספר שלו על סין. הוא כותב נהדר. כתיבה יפה באופן יוצא מן הכלל. במקרה הזה שלנו, אני לא מבין מה קרה כאן. הוא כתב סתם דברים ללא ביסוס. אינני יודע מדוע".