מגדל 'בורג' דובאי' יתנשא, על פי התכנון, בתום הבניה בשנת 08' לגובה של 800 מטרים ויהיה גבוה ב350 מטרים ממגדלי פטרונס בקואלה למפור. כמו כן, יתנשא ה'בורג' דובאי' גם מעל לגובה של מגדל CN בטורונטו, קנדה שמתנשא עד לגובה 553 מטרים ומהווה את המבנה הגבוה ביותר בעולם.
כתב INN איציק וולף מדווח כי למגדל מתוכנן עיצוב ייחודי במסגרתו יעוצבו 160 קומותיו בסדרות של מדרגות אשר תקפנה את ליבת המגדל. עיצוב זה נועד להקטין את השפעת הרוח על הבניין העצום ולהקטין את הצורך לחזק את הליבה שלו באופן שיצור אפשרות להגדלת המרחב בו ניתן יהיה להשתמש במגדל. גם הבסיס הרחב של המגדל יהווה עוגן אשר ישמור אותו מהכוחות החזקים שצפויה להפעיל עליו הרוח.
מאחורי תכנון המגדל עומדת חברה אמריקנית בשם סקידמור, אווניגס ומריל. דובר החברה אמר כי "הרוח היא הדבר העיקרי שקיים בגובה של המגדל המתוכן ועל כן המהנדסים התרכזו במיוחד בבעיית הרוח על מנת לצמצמם את השפעתה באופן המירבי".
"זה כמעט כמו סדרת בניינים שהודבקה יחד", אמר מוהסן זיקרי, מנהל בחברת הנדסה בריטית לאתר New Scientist. "ככל שמטפסים למעלה בבניין יהיה צורך בפחות מעליות ובפחות ליבה".
זיקרי גם ציין כי תוך כדי בניית המגדל צפוי גם קושי לוגיסטי להעלות את חומרי הבניה לגובה 800 מטרים. "יהיה צורך להעלות את החומרים בדיוק צבאי, אחרת יהיה אי סדר מוחלט על הקרקע", אמר.
העבודות על יסודות המגדל נעשו על ידי חברה אמריקנית מניו יורק והסתיימו לאחרונה. כעת, תתחלנה עבודות הבניה תחת הפיקוח של קואופרטיב סמסונג.
לכשיבנה, ישמש 'בורג' דובאי' למשרדים, דירות מגורים, מלונות וחנויות ויוקף סביב באגם מלאכותי.
כתב INN איציק וולף מדווח כי למגדל מתוכנן עיצוב ייחודי במסגרתו יעוצבו 160 קומותיו בסדרות של מדרגות אשר תקפנה את ליבת המגדל. עיצוב זה נועד להקטין את השפעת הרוח על הבניין העצום ולהקטין את הצורך לחזק את הליבה שלו באופן שיצור אפשרות להגדלת המרחב בו ניתן יהיה להשתמש במגדל. גם הבסיס הרחב של המגדל יהווה עוגן אשר ישמור אותו מהכוחות החזקים שצפויה להפעיל עליו הרוח.
מאחורי תכנון המגדל עומדת חברה אמריקנית בשם סקידמור, אווניגס ומריל. דובר החברה אמר כי "הרוח היא הדבר העיקרי שקיים בגובה של המגדל המתוכן ועל כן המהנדסים התרכזו במיוחד בבעיית הרוח על מנת לצמצמם את השפעתה באופן המירבי".
"זה כמעט כמו סדרת בניינים שהודבקה יחד", אמר מוהסן זיקרי, מנהל בחברת הנדסה בריטית לאתר New Scientist. "ככל שמטפסים למעלה בבניין יהיה צורך בפחות מעליות ובפחות ליבה".
זיקרי גם ציין כי תוך כדי בניית המגדל צפוי גם קושי לוגיסטי להעלות את חומרי הבניה לגובה 800 מטרים. "יהיה צורך להעלות את החומרים בדיוק צבאי, אחרת יהיה אי סדר מוחלט על הקרקע", אמר.
העבודות על יסודות המגדל נעשו על ידי חברה אמריקנית מניו יורק והסתיימו לאחרונה. כעת, תתחלנה עבודות הבניה תחת הפיקוח של קואופרטיב סמסונג.
לכשיבנה, ישמש 'בורג' דובאי' למשרדים, דירות מגורים, מלונות וחנויות ויוקף סביב באגם מלאכותי.