"צריך לומר ביושר כי 80% מאוכלוסיית ירדן הם פלשתינים ועל כן המדינה הפלשתינית צריכה להיות ירדן ובירתה עמאן", כך אמר אתמול (ד') יו"ר סיעת המפד"ל ח"כ זבולון אורלב בכינוס העצרת העולמית של המנהיגות האורתודוכסית שהתקיים במלון רנסנס בירושלים.
"מדינה פלשתינית בשטחי יש"ע תהווה איום חמור על בטחון מדינת ישראל. מרחב המחיה ביש"ע אינו מספיק לכינונה של מדינה ולכן המדינה הפלשתינית תשאף להרחיב את מרחב מחיתה", אמר ח"כ אורלב.
באשר לפתרון הסכסוך אמר ח"כ אורלב כי "יכולת הקיום שלנו כעם ריבוני במדינת ישראל תלויה בחוסן הלאומי המושתת בעיקר על בסיס רוחני וערכי, מעבר לעוצמות כלכליות וצבאיות. המפתח להצלחתנו המדינית הוא הפגנת נחישות. בתחום הזה יפסיד מי שימצמץ ראשון".
"לציונות הדתית יש תפקיד מרכזי בלכידות העם ובחוסן הלאומי. להשקפתינו, ארץ ישראל אינה רק מקום מקלטו של העם היהודי, אלא היא קודם כל הבטחה אלוקית. המאבק על ארץ ישראל לא יוכרע בחזית הצבאית אלא בליבותיהם של היהודים כמאבק רוחני וערכי על ריבונותה ושלמותה של מדינת ישראל וארץ ישראל".
ח"כ אורלב הביע סיפוק על כך "שהעולם היהודי האורתודוכסי מגובש בהתנגדותו לתוכנית ההתנתקות, שלילת התוכנית אינה רק בגלל הפנית העורף לארץ ישראל , היא פסולה גם ממניעים ביטחוניים ומן הטעם שהיא נולדה רק בגלל הטרור והיא מעודדת את הטרור, אבל היא פסולה בעיקר מהטעם המדיני:
תוכנית ההתנתקות חושפת את ישראל לתביעות בינלאומיות קשות ליציאה חד צדדית מיהודה ושומרון. מה בין נצר חזני לבית-אל?", שאל ח"כ אורלב.
"מדינה פלשתינית בשטחי יש"ע תהווה איום חמור על בטחון מדינת ישראל. מרחב המחיה ביש"ע אינו מספיק לכינונה של מדינה ולכן המדינה הפלשתינית תשאף להרחיב את מרחב מחיתה", אמר ח"כ אורלב.
באשר לפתרון הסכסוך אמר ח"כ אורלב כי "יכולת הקיום שלנו כעם ריבוני במדינת ישראל תלויה בחוסן הלאומי המושתת בעיקר על בסיס רוחני וערכי, מעבר לעוצמות כלכליות וצבאיות. המפתח להצלחתנו המדינית הוא הפגנת נחישות. בתחום הזה יפסיד מי שימצמץ ראשון".
"לציונות הדתית יש תפקיד מרכזי בלכידות העם ובחוסן הלאומי. להשקפתינו, ארץ ישראל אינה רק מקום מקלטו של העם היהודי, אלא היא קודם כל הבטחה אלוקית. המאבק על ארץ ישראל לא יוכרע בחזית הצבאית אלא בליבותיהם של היהודים כמאבק רוחני וערכי על ריבונותה ושלמותה של מדינת ישראל וארץ ישראל".
ח"כ אורלב הביע סיפוק על כך "שהעולם היהודי האורתודוכסי מגובש בהתנגדותו לתוכנית ההתנתקות, שלילת התוכנית אינה רק בגלל הפנית העורף לארץ ישראל , היא פסולה גם ממניעים ביטחוניים ומן הטעם שהיא נולדה רק בגלל הטרור והיא מעודדת את הטרור, אבל היא פסולה בעיקר מהטעם המדיני:
תוכנית ההתנתקות חושפת את ישראל לתביעות בינלאומיות קשות ליציאה חד צדדית מיהודה ושומרון. מה בין נצר חזני לבית-אל?", שאל ח"כ אורלב.