סיפור הלידה המדהימה שלנו...אם כל חי

הקדמה

אז סיפור הלידה הזו מתחיל בעצם בלידה הקודמת, לפני שנתיים וחצי.

לידה שנייה, טובה בסה"כ, הספקתי לקבל אפידורל כבקשתי, אבל... הוא לא השפיע. או לא השפיע מספיק. הכאב בלחיצות היה בלתי ניתן לנשיאה והעצמה שלו מלווה אותי עד היום. הצריבה ההיסטרית כאילו מישהו חותך אותי לשתיים בסכין מלובנת.

 

אחרי הלידה חיפשתי אשמים, הדולה שלא הייתה מספיק..., האפידורל שעבד חלקית, העובר בעל המשקל הגדול...

ו-ב"ה הגיע ההיריון הנוכחי. מס' 3. הרגשתי שאני לא מוכנה לשאת שוב כזה כאב, לא יכולה לחשוב על זה בכלל...

 

התחלתי לקרוא הרבה על לידות: סיפורי לידה, ספרי הכנה ללידה (ובראשם כמובן הספר המהמם לידה פעילה). הבנתי שעד היום חייתי בחוסר מודעות לאופציות שמעבר לאפידורל. או יותר נכון- לא התעניינתי וחיפשתי אותן. החברה היולדת שסביבי (משפחה, חברות) לא דיברה על אופני לידה נוספים מלבד לידה עם אפידורל, ולצערי בקורס הכנה ללידה שעברתי לפני הלידה הראשונה, האוריינטציה הייתה רפואית לגמרי (קורס של בית חולים) ולא נחשפתי מספיק לדרכי התמודדות עם צירים, למושג לידה טבעית...

 

קראתי המון חומר (ותודה לכל הנשים המהממות כאן בפורום שמשתפות בסיפורי לידה, זה נתן לי המון חומר למחשבה ועיבוד משל עצמי... ובמחשבה אחורה אני חושבת שהשתמשתי בלידה בטכניקות שנשים שיתפו כאן כיעילות עבורן) יצרתי קשר עם דולה מדהימה, דמות אימהית ותומכת שממש התחברתי אליה, מנוסה מאוד. דיברנו על זה שללידה הנוכחית אני באה בראש פתוח- לפי המצב כך אחליט על העזרות במשככי כאבים, כשמנגד-השקעתי מחשבה וזמן ואימון מוקדם בנשימות (היה לי מאוד לעזר בהמשך), תרגול תנוחות, והמון המון מודעות וחשיבה חיובית על הליך הלידה והכאב הכרוך בה- שהינו כאב חיובי!

 

 *****

חזרות גנרליות

 יום ראשון, שבועיים לפני התל"מ.

בשבת היה לי התקף כאבים היסטרי ברום הבטן אותו ייחסתי לעצירות. בבוקר יום ראשון דיברתי עם הדולה על התסמינים והגענו למסקנה שזה לא מדאיג ולא צריך בדיקה.

ראשון בלילה, אני לא נרדמת- קצת צירים, קצת השתוללות של השובבה... באחת בלילה מתחיל לי שוב התקף כאב אני מקווה שיעבור. הכאב לא עובר ואני מיוסרת. במקביל מתחילים צירים סדירים כל 8-10 דקות הנמשכים כדקה. הצירים נסבלים ויש ביניהם הפסקות. הכאב לא אנושי.... ורציף. מה קורה???

 

הדולה מגיעה באמצע הלילה אלי לבית ואנחנו מחליטים לפנות למיון- בגלל הכאב. פחות בגלל הצירים. מיון רגיל לא מסכימים לקבל אותי, מופנית למיון מילדותי... השעה 5 וחצי.

 

בקצרה אספר שרק אחרי 8 שעות ייסורים, צרחות ובכיות (אחת בלילה עד תשע בבוקר), צירים סדירים במוניטור (אחר כך בדקו לי גם פתיחה: 1/2 ס"מ. אני לא בלידה...) וניסיונות למשככי כאבים חלשים שלא הועילו, אני סוף סוף מקבלת פתידין במינון גבוה ומורדמת לכמה שעות...(הדולה הולכת הביתה באין מעש בינתיים).

 

אני מתעוררת בצהריים מבוישת כולי מהסצנות שעשיתי כשכאב לי ומתנצלת לצוות (צעקתי  על האחות שהביאה לי אקמול בעירוי, שתפסיק לשים לי פטל ותיתן לי משהו יותר חזק...). הכאבים חלפו והם בעוצמה מינימלית. הצירים נפסקו לגמרי. תוצאות כל הבדיקות שנעשו לי- תקינות. ה' יודע מה היה שם.... אני הולכת הביתה. בעלי בשוק שאין לידה, ומציע שאולי אבקש זירוז... בטח! זה רק מה שחסר לי עכשיו. לא רוצה ללדת עכשיו. לא רוצה ללדת בכלל. אני לא מסוגלת לשאת כאב!עצוב

 

אני מתקשרת לדולה בערב להודות לה על העזרה הרפואית שנתנה (היא גם חובשת) ומתנצלת על התראת השווא ללידה. היא חמודה מאוד ואמרת לי שבסה"כ עשינו חזרות ועכשיו אנחנו יודעות איך לעבוד ביחד. האמת? נכון, באמת הגעתי ללידה ברוגע שהדולה באמת טובה לי ואני מתחברת אליה... כבר עברנו חוויה ביחד... אני אומרת לה שאני לא רוצה ללדת עכשיו. לא יכולה לשאת כאב. היא ואני מאחלות ביחד שאלד בעוד חודש, בשבוע 42, אחרי שאתאושש מהחוויה... אבל ה' רוצה אחרת!

 

אחר כך היא גם משתמשת בחוויה שעברנו בשביל לעזור לי בלידה... כשהייתי בשלב של צירים כואבים מאוד היא אומרת לי – "זה אותו כאב כמו שהיה לך בראשון לילה? –לא. נכון?

אז, זה היה סתם כאב מאוד לא נעים. עכשיו זה כאב טוב, כאב שמביא תינוק!" צודקת. לא היה לי מה להגיד... זה באמת עודד....

 

*****

הסיפור האמיתי

ימים שני שלישי ורביעי עוברים עלי בהתאוששות ומנוחה. ביום חמישי כבר חזרתי לעצמי, שאריות הכאבים חלפו לגמרי וחזרתי להיות עליזה ושמחה. יצאנו בעלי והילדים לבילוי וקניות.

בערב, למרות העייפות, אני מבשלת שבת כמעט מושלמת, רק חסר כמה דברים קטנים. והולכת לישון עייפה מאוד.

 

חמישי בלילה- השעה 3: אני מתעוררת לשירותים, רעבה וצמאה. מתיישבת על הספה, אוכלת ביסקוויט ושותה כוס מים. ואז ציר. אז מה? היו כבר כמה כאלה היום. כואבים כאלה בגב התחתון...

אני חוזרת למיטה- עוד ציר. לא נוח לי לשכב. אני הולכת לסלון ומתיישבת על כדור פיזיו. מתחילה לקפץ בכל ציר. בסביבות 4 אני קולטת שיש סדירות. מתחילה לתזמן- כל 8-10 דקות. טובבבבבבבבבב אולי מתחיל משהו?! ואולי לא?! האי ידיעה הורגת אותי. אולי לא שתיתי מספיק היום ולכן כל הסאגה? אני שותה ברציפות ליטר וחצי מים וממשיכה עוד לשתות... בנוסף, אני רצה לשירותים כל כמה דקות עם יציאות. זה גם סימן מבשר לידה, או שאולי זה סתם?! אני מבולבלת לגמרי...עצבני

 

בינתיים נוח לי לעשות סיבובי אגן על הכדור עם כל ציר שמגיע, לנשום עמוק עמוק ולנשוף בנחת (תרגול מצוין שתרגלתי לפני הלידה שבמהלך הלידה הציל אותי). העוצמה נסבלת. משעמם לי... אני חושבת לעצמי שאם מתחילה לידה אז כדאי לעשות את ...ואת... מהר מהר להספיק, אבל אני לא רוצה לעשות רעש ולהעיר את המשפחה ברחיצת כלים או ניקיון שירותים... בינתיים משוטטת במחשב ובפורום הריון ומחכה שיעבור הזמן... קופצת על הכדור או משוטטת בבית הלוך ושוב. רק לא להיות בתנוחה אחידה.

פתאום חוטפת לחץ כשקולטת מה הולך (אולי) לקרות ומתחילה לומר תהילים בדמעות. מתפללת עלי ועל העובר ועל הלידה, תוך כדי צפייה בזריחה....

 

6:10: בעלי קם טרוט עיניים- מה קורה? ראיתי שאת לא במיטה.... אני מוסרת לו עדכון על המצב ומנסה לא להלחיץ. בכל אופן הרגע קם... הצירים ממשיכים באותה סדירות ללא שינוי ניכר.

 

6:30: א-ב-א   ר-ו-צ-ה    ל-צ-א-ת!!!

בוקר טוב. משמרת ראשונה. בן השנתיים וחצי קם, ומיד אחריו בן הארבע... משאירה את הזירה לבעלי ובורחת לחדר להתמודד בשקט עם הצירים. תוך כדי אורזת מזוודה לשבת לילדים, ונותנת הוראות לבעלי איך להקפיא את האוכל הטעים שהכנתי (במידה ואכן נלך לבית חולים) בשבע אני מרגישה רעב והולכת לאכול צנימים. וטוב שכך, אחרת הייתי יולדת מורעבת...

 

8:00 אני מחליטה שהשעה מספיק מנומסת בשביל לעדכן את אבא שלי שאולי יצטרך לבוא לאסוף את הילדים, ואת הדולה- שתבשל מהר שבת, כי אולי אזעיק אותה.... מבקשת מבעלי להתקשר כי אני כבר מותשת מחוסר שינה וסיבובים ואין לי כוח לדבר עם אף אחד. מחליטה לשכב לנוח בינתיים.

 

באסה. תדירות הצירים פוחתת. (ועכשיו אני חושבת שאולי בעקבות מנח השכיבה???) כל 13 דקות, 15 דקות, 20 דקות, זה כנראה לא זה... סתם אזעקת שווא... אני מתנמנמת עד נרדמת בין ציר לציר וזה מצוין לאגור כוחות. מדי פעם מתעוררת לציר נוסף ומעבירה אותו בשכיבה על הצד. לא נורא כואב לי... זה נסבל. נשימות עוזרות לי להעביר אותו...

 

10 בבוקר: האקשן מתחיל. אני מתעוררת מהנמנום בעקבות ציר נוסף, חזק מהקודמים. אני עוברת לעמידה על 6 במיטה תוך נענועי אגן, אבל הציר עצמתי מאוד. פתאום אני מרגישה מין תזוזה בגוף, כביכול הראש שלה עובר איזושהי חוליה בגב ומתברג לו למטה , ואז פורץ לו שטף מים...

 

אני קופצת מהמיטה מנסה להציל את החצאית שלי מהרטיבות. זו חצאית סמרטוטי האהובה שלי ואין נוחה ממנה, חבל לי ללכלך אותה עכשיו.... תוך כדי ניסיון לריצה לשירותים אני קולטת שבעלי תפס אותו (בית קטן ושירותים אחד) אני צועקת לו בהיסטריה – "תצא! תצא!". הוא מסכן, מוברח החוצה, בינתיים הבן הגדול בא לראות למה אימא צועקת- ואני עומדת עם חצאית חצי מורמת ומנסה לרוץ תוך כדי טפטופים היסטריים על כל רצפת חדר השינה. אני נכנסת לשירותים והילד מבחוץ אומר- "אבל אני צריך יותר דחוף מאימא....!"

 

אני משתהה בשירותים הרבה זמן. מנסה לאפס את עצמי, ותוך כדי מעבירה הוראות לבעלי- תתקשר לאבא שלי שייקח את הילדים, תתקשר לדולה ותעדכן אותה שהייתה ירידת מים. כן, כן, מים צלולים, ממש עכשיו, יש צירים, אוי עכשיו מגיע עוד ציר....

 

 והצירים שאחרי ירידת המים... אוהו צירים.....

כאן מתחילה ההתמודדות האמתית!

 

 אני הולכת לחדר ונאחזת בנשימות ובקפיצות על הכדור בכל ציר שמגיע. אבל החדר צפוף, לא נוח לי. אני רוצה לעבור לסלון אבל מחכה שהילדים כבר ילכו....

הדולה מגיעה תוך רבע שעה ונכנסת אלי. הבן הקטן בעקבותיה מביט בה בעיניים חשדניות והולך אלי לחיבוק כאומר " מי מעז להיכנס ככה לאימא שלי..."

 

אני מספרת לה את קורות הלילה ותוך כדי עוברים עוד כמה צירים, היא מעסה לי את השכמות ומזכירה לי לנשום. היא גם מבקשת ממני לבחור מתוך מגנטים מספר אמירות שמחזקות אותי, ואני שמה לב בהמשך שהיא מקפידה לומר לי את האמירות שבחרתי...

 

ב"ה סבא הגיע לקחת את הבנים. אני בחדר ולא רוצה לצאת אליהם. אין לי כוח... כשהם הולכים אני עוברת לסלון- טוב לי, יש פה מרחב.... מקום לקפוץ. בעלי יושב בצד מנסה לומר תהילים או ללמוד-אין לי מושג. וטוב לי שהוא נמצא בשטח אבל נותן לי מרחב בטוח...

 

עם כל ציר הדולה מזכירה לי: "לנשום עמוק, זה מביא חמצן לתינוק, זה טוב לו ולך"- במבטא החזק שלה ובקול העדין והאימהי. זה מאוד עוזר לי. גם המסז', הרפלקסולוגיה בכף היד, והריחות הארומטיים שהיא מציאה לי עוזרים לי ומקלים עלי. הדולה מציעה לי מס' תנוחות- אני מנסה עמידה על 6 בתמיכת הכדור פיזיו, תוך כדי שהיא מעסה לי את הגב התחתון- אך מגלה שזה מגביר לי את עוצמת הכאב, גם השענות ודחיפה על משקוף הדלת באופן עצמאי לא מצאו חן בעיני. אחרי ציר אחד כזה לבד אני מסבירה לה שאני צריכה היא תהיה איתי בכל ציר! שאני לא אהיה לבד! זה חשוב לי!

 

אני מבינה שהכי טוב לי זה עמידה תוך השענות על הקיר וסיבובי אגן, או קפיצה על הכדור פיזיו תוך השמעת קול נמוך- כמו רוח מייבבת עולה ויורדת. אני מתרכזת בזה ובנשימות- סופרת שאיפה עד 4 בקצב מהיר, ונשיפה- בין 8-10 בקצב מהיר. הדולה מזכירה לי כל הזמן כמה טוב אני עושה ואיך אני מקדמת את עצמי ואת הלידה, אבל כבר קשה לי. כואב לי.

 

באיזשהו שלב אני מתחילה לבכות. היא אומרת לי שזה טוב לשחרר, אבל אני בוכה עוד- כמה אני אוכל עוד לשאת את זה?! כבר כואב לי כ"כ, אני מפחדת.... אולי אני כבר לא יכולה יותר וכן כדאי שאקח אפידורל?! די, קשה לי.... אני מפחדת. מפחדת!

בעלי ניגש אלי ואומר לי שהוא איתי. זה עוזר אבל לא נותן לי בטחון מוחלט.

 

עובר עוד ציר שתיים, כבר  11:20, והדולה אומרת- אולי אם את רוצה נלך לבית חולים?  שתהיה לך האפשרות להחליט מה שאת רוצה... שתהיה לך הבחירה. אני מסכימה, וניכר שהוקל על בעלי. הוא כבר משעה 10- מאז ירידת המים לא מבין למה אנחנו לא רצים מיד בית חולים. לכי תסבירי לו מה זה להמתין לאפידורל כשאת מחוברת למוניטור בלי לזוז...

 

אז מזמינים מונית. בשנייה האחרונה הדולה אומרת לבעלי שיביא מגבת- מה שבטוח בטוח. שלא נלכלך את המונית... אז אנחנו יוצאים מצוידים מהבית- וכמו בלידה קודמת- המנקה שהוא ידיד טוב שלנו, בדיוק שוטף את הקומה שלנו ממש מאחורי הדלת.... ממש דז'ה וו... לפחות הוא טקטי ולא אומר מילה...

 

אני יוצאת לחניה- ציר בדיוק ליד המונית. אני רוכנת על מכסה תא המטען ומנסה להתרכז בנשימות. הציר כואב, והריח של הדלק מבחיל אותי... לנשום עמוק... דלק???? טוב, עבר ב"ה....

 

הנסיעה לא הייתה חביבה במיוחד. הנהג דווקא כן. הדליק את המזגן בעוצמה גבוהה לפקודתי (חסרת האדיבות..), נסע מהר וצפר בכל הזדמנות בשביל לעקוף... עברו 3 צירים מייסרים בישיבה לא נוחה. בכל אחד מהם נשמתי לפי הספר- אבל הייתי חייבת גם לצרוח פעם אחת, ודי. באמצע הנסיעה התחלתי לרעוד בכל הגוף... הרגשתי שממש משהו מתקדם הלאה.

 

 לקראת 12:00 יורדים מהמונית- ציר ארווווווווך בכניסה לבית חולים. אני נשענת על עמוד מזדמן תוך סיבובי אגן, הדולה תומכת בי מאחור ומעסה, ובעלי הולך להביא כיסא גלגלים- הוא מנסה לשאול אותי אם צריך אבל אני לא מסוגלת להגיב. אני מתיישבת בתודה ומציינת בקול שזה היה ארוך מאודדדדדדד. כל גופי עדיין רועד והוא מסיע אותי בזהירות כאילו אני חפץ שביר. אני נותנת לו את הפקודה ללכת מהר- והוא מאט עוד יותר. כנראה לא שמע... אז אני אומרת בקול- "רוץ!"

מתחיל מרוץ מוזר במסדרונות – הוא מסיע אותי מכונסת ומכווצת בכיסא בעצימת עיניים, ממתינה לציר הבא, הדולה מדדה אחריו עם תיק גב ומזוודה (ה' יודע מה היא הכניסה שמה, דווקא התעניינתי והיא התחילה לספר שהביאה דופלר ועוד כמה דברים, כבר לא הקשבתי איזה ציוד בדיוק- בגלל ציר...).

 

עוד ציר במעלית. כואב לי בכיסא. אני נושמת עמוק, ומתאפקת לא לצעוק. לא נעים לי. נכנסים לקבלה- מסנדלים את בעלי למלא פרטים לפתיחת תיק, והדולה מכניסה אותי עם כיסא הגלגלים תוך ציון בקצרה של מצבי. מזווית העין אני רואה שורת זוגות ממתינים בתור- אבל כל כך כאובה שזה לא מעניין אותי. האחות שואלת את אני יכולה להמתין 2 דקות, ואינני יכולה לדבר- רק מסמנת לה עם היד "לא". "איזה לידה זו?" אני מרימה יד עם  3 אצבעות פתוחות. מריצים אותי למיטה במיון יולדות. ב"ה לא היה ציר במעבר בין הכיסא למיטה, כמובן שהצמידו לי מוניטור, והתחלתי לענות לתשאול הסטנדרטי- מס' לידה, משקלים קודמים- אבל אז הגיע עוד ציר. ושוב- אני נאחזת בנשימות!!! זה מה שנותן לי יכולת לעבור את הגל הזה. לא לחשוב על הגל הבא. רק לנשום.... תוך כדי ציר אני מאשרת עם הראש את בקשת האחות לבדיקת פתיחה.

 

האחות מכריזה- 5.

אני בשוק.המום

 

רק???????

 

זה ייקח עוד שעות... אני לא יכולה יותר לסבול...

 

"אני רוצה אפידורל"- כך אני מכריזה בקול. קצת מרגישה אכזבה, אבל בעיקר יצר הישרדותי- עדיף עם אפידורל ולחיות, מאשר בלי אפידורל ולמות. כך אני מרגישה ומסבירה גם לדולה. היא אומרת לי שזה בסדר גמור, טוב לעשות מה שאני מרגישה שטוב לי....

 

עוד ציר מגיע- בכל ציר- אני חייבת לצרוח פעם אחת. למה? ככה. לא יותר מפעם ולא פחות מפעם. הדולה מזכירה לי בנחת לא לצעוק, לא להוציא אנרגיה, "לנשום, זה טוב לתינוק.... זה מביא לו חמצן..." (פזמון חוזר ממש עם מנגינה... זה היה לי כל כך טוב!) משהו לחוץ בי. אני צועקת שלוחץ לי למרות שאני יודעת שזה לא צירי לחץ. אני פשוט רוצה שהצוות הרפואי יהיה איתי ערני לגמרי. בודקים שוב פתיחה-6!! ב"ה!! תוך מס' דקות בודדות...

 

מתחילה תכונה סביבי (ואני בעיניים עצומות רוב הזמן, ממרוכזת בעצמי ובנשימות ובגלים) להעביר לחדר לידה? ליילד כאן? תוך כדי בעלי מגיע ואני נוזפת בו שלא יעז לדבר בטלפון (אחרי מעשה הוא התנצל שהוא היה מאחורי הווילון מרחק 5 מטר לפחות, הוא לא חשב שזה יפריע ושאני בכלל שומעת... והשיחה הייתה בנוגע לילדים... הסברתי לו שהקול המוכר שלו חודר מבעד  הכול, וכשאני בציר- כולם צריכים להיות איתי בלבד, ודמו בראשו של מי שעסוק בדברים אחרים או בדיבורים אחריםננה-בננה)

 

מריצים אותי לחדר לידה- על המיטה. אני נותנת יד לדולה ומהר מאוד מושיטה לה את ידי השנייה שתאחז גם בה.

מה יש בהחזקת יד שנותן כ"כ הרבה כוח ותמיכה?!

 

אני נדרשת לעבור למיטה של הלידה- וב"ה גם כאן לא היה ציר בזמן המעבר. הצירים ממש צפופים וחזקים ואני חורקת שיניים להתרכז רק בנשימות ולא לחשוב יותר... מרימים לי את המיטה למנח של כמעט ישיבה ואני שמחה על כך. אמנם חשבתי שאלד בתנוחה אחרת משכיבה/ ישיבה על מיטה, אבל בזמן אמת- כל גופי רעד ולא יכולתי לחשוב אפילו על שינויי מנח... אז לפחות עדיף לשבת מאשר לשכב...

 

המיילדת הגבוהה מציעה לי ללבוש חלוק- אני מסרבת. היא אומרת- חבל, הבגדים שלך יתלכלכו... ואני מגיבה לה- מה אכפת לי... בשביל זה יש מכונת כביסה.... (ובשביל זה יש עלי את חצאית סמרטוטי האהובה שקל לסדר אותה בצורה נוחה והיא בכלל לא מציקה) מי יכול עכשיו לחשוב על הסרת בגדים והתלבשות????

בזווית העין אני רואה את בעלי מתמקם לו לידי, ראשו מופנה אלי והוא אומר תהילים... טוב לי לדעת שהוא נמצא. והוא שותק לגמרי עכשיו...אפאטי

 

פתיחה 7. הכול קורה כ"כ מהר... אני שומעת את המיילדת הנמוכה אומרת שהמרדים יכול להגיע רק בעוד 40 דקות, וזה יהיה מאוחר מדי. ובינתיים המיילדת הגבוהה מציעה- "אולי גז צחוק?" אני כמו ילדה קטנה שמיעים לה סוכריה- מתלהבת ואומרת "כן כן", כל מה שיעזור לכאב המייסר הזה לעבור....

 

היא מביאה לי מסכת גז צחוק, אבל אז הנמוכה אומרת- רגע, קודם נפתח לה וריד. במבט אחורה אני אומרת- בשביל מה? הרי אפידורל בכל מקרה לא קיבלתי. זה מיותר. אבל בזמן אמת- לא ידעתי להתנגד. תוך כדי ציר מייסר אני מתאפקת לא להזיז את היד ופותחים לי וריד(מסתבר שיש לי יכולת שליטה בעצמי) וכמו גדולה מקבלת אחר כך את הגז צחוק. יד שמאל מחזיקה במסכה, יד ימין אצל הדולה.

 

וואו. איזו הקלה, אני נהיית מסטולה לגמרי. הרוח, הקור, האויר, הסחרורררר... נעים לי, הכאב פוחת בחצי. קל לי להתמודד אתו. איזה כיף לי. אני נושמת עמוק. אני נושמת בקלות. הוקל לי.

 

הציר עובר. אני מרגישה חייבת לשתף את הסביבה באושר שלי. מורידה את המסכה ובקול איטי ומסובב לגמרי מתחילה לומר – "איזה כיף . איזה טוב ה'. איזה נס שיש את הדבר הזה."  אני שומעת את המיילדת ואמרת- "איזה יופי שזה עוזר לך", ואז מסתער עלי עוד ציר אכזרי...  איזה מטומטמת אני! למה הורדתי את הגז צחוק מעלי, עכשיו ייקח עוד כמה שניות עד שזה יעבוד וישפיע מחדש...

 

אהה, ההקלה חוזרת.  אני לא מורידה מעלי בשום אופן את המסכה. אני מעיפה באגרסיביות הצידה את המשקפיים כי נדמה לי שהן מפריעות לי (איפשהו במקום שפוי יש לי מחשבה שחבל לזרוק, הן עלולות להישבר, אבל עכשיו אני בלידה ולא מעניין אותי כ-ל-ו-ם. בוודאי לא לקפל ולהניח בזהירות משקפיים...)

 

ואז אני מרגישה לחץ... מתוך המסכה אני אומרת בקול  עמום לדולה- "לוחץ לי, לוחץ לי", והיא: "זה טוב, זה התינוק שלך, הוא יוצא עוד מעט..."

המיילדת הנמוכה מגיעה, מסתכלת ואומרת-"כן, את בפתיחה מלאה, זה הראש של התינוק"

 

 י---ש!!!

 

אני ממשיכה להתרכז בנשימות, ועכשיו הלחץ הולך וגובר. אבל לגמרי נסבל. אני מרגישה תכונה סביבי- תזוזה רבה. אבל אני עדיין עוצמת עיניים ולא רוצה לראות כלום. רק להיות עם עצמי ועם הנשימות... אני שומעת אותן מדברות בינן לבין עצמן- "היא בכלל אתנו?" אני מנפנפת מעט ביד האחוזה בידה של הדולה, והיא מציינת להן את זה- כן, אני כאן. אני מודעת למה שקורה. אני פשוט רוצה להיות עם עצמי!

 

אני שומעת שהן מדברות על להוריד לי את המסכה, כי אני לא לוחצת. הקול המרדני שבי מתעורר- "שהן תורדנה לי את המסכה?! היה לא תהיה! אם צריך להוריד אני אחליט מתי ואיך להוריד!" ובמשיכה אחת מורידה מעלי את המסכה ומכריזה "הורדתי". המיילדת הגבוהה מסבירה לי שזה לא מספיק ואני צריכה ללחוץ.

 

אני נושמת עמוק עמוק עמוק! מרגישה את הראש שלה עומד בפתח ממש ולוחץ מאוד.

 

ואז נותנת לחיצה אדירה וטובה, בדיוק כמו שצריך (בעלי אחר כך הוסיף שגם צרחתי בכאלה עוצמות- אני פשוט לא זוכרת את זה! זה רק היה להוצאת אנרגיה ובכלל לא מכאב)

מרגישה את הראש שלה יוצא!!!! לחיצה אחת!!! איזה טוב ה'!

 

המיילדת  הגבוהה אומרת לי: "לנשום פו פו" ואני מצייתת.

איזו הרגשה מדהימה זה לחוש את הגוף הרטוב והחלקלק פשוט מחליק החוצה. תוך שניה אחת מניחים אותה עלי- על הבטן (והחצאית שמתלכלכת, לא עלינו...)

 

אני כל כך רועדת, ונרגשת, מתחילה לקרוא לה בקול בוכים "תינוקת, תינוקת, תינוקת!!!!!!" ומלטפת אותה בראש. היא יפה, ברורה וגדולה. וישר מתחילה לבכות ב"ה.

אני יודעת שהכול בסדר. הכול טוב. ה' איתי!

 

הדולה אומרת למיילדת לא לחתוך מיד את חבל הטבור, ואני שמחה שהיא אומרת זאת כי זה חשוב לי, אבל אני בכלל לא בפוקוס בשביל לומר את זה... אני שואלת את המיילדת בלחץ אם יש קרעים (אחרי כזו לידה מהירה..), אבל ב"ה אין בכלל!

 

השעה 12:37 חצי שעה בלבד לאחר שנכנסתי לחדר הקבלה!

 

אני מחפשת בעיניים את בעלי, ורואה אותו לידי נרגש מאוד. קשר עין קצרצר ואני שוב חוזרת ללטף ולהביט באוצר הקטן.

הדולה מציעה לי להניק, אבל אני עדיין רועדת לגמרי ולא מסוגלת לתפוס אותה להנקה. עוברות מס' דקות במהלכן השליה יוצאת בלחיצה קלה של המיילדת על הבטן בתוספת לחיצה קלה שלי- סוף סוף מזל טוב!!

 

הנמוכה מבקשת לקחת את התינוקת לשקילה, אבל אני מסבירה ה בהגיון ישר של יולדת- "תביני, יש לה רק אימא אחת! זה חשוב הרגע לשקול?" היא מוותרת לי והיצור הנפלא הזה נשאר עלי ועל החום האימהי שלי...( בסוף לוקחים אותה לשקילה- האחות שנכנסה בשוק שאפילו טיטול לא שמו לה. ממש קריטי!חושב הגברת הנכבדת שוקלת 3.575)

 

אני מבקשת להרים את המיטה לישיבה מוחלטת ומניקה את התינוקת. מעניין, גם היא בוחרת להישאר בעיניים עצומות, אבל יונקת יפה ובערנות.

 

איזה כיף, כולם יוצאים אל מאחורי הווילון. רק אני ובעלי לבד נשארים. כשהיא גומרת לינוק הוא מסתכל עליה ומברך בהתרגשות "שהחיינו". כל מילה מקבלת משמעות. אני חיה, והיא חיה. ואנחנו קיימות, אחרי מעבר בשערי מוות... איזה חסד ה', שהגענו לזמן הזה!!!

 

*****

סוף שהוא התחלה

אני מבקשת להיות בביות מלא. כבר בלידה קודמת "זממתי" על הרעיון, אבל אחרי הלידה כשהייתי כ"כ כאובה לא יכולתי לחשוב אפילו על הרעיון הזה...

הפעם- זה אחרת. חיכיתי עד ללידה עצמה כדי לראות אם מתאים לי- כמה זמן תארך הלידה, האם יהיו תפרים, האם אהיה עם הרדמה. וב"ה הכול הלך כ"כ טוב שהייתה לי ההרגשה שיש לי כוח פיזי בשביל לטפל בתינוקת בביות מלא.

 

זו הייתה חווית אשפוז שונה ומצוינת מאוד (ביחס לקודמות שגם היו טובות, אבל הפעם- יותר). בלילה- לא צריך לקום להניק בחדר הנקה מואר בשעת לפנות בוקר... היא איתי ולידי ויכולה להיות צמודה אלי כמה שהיא רוצה תוך כדי שאני נחה במיטה (אני בעד הנקה בלעדית). אין זמני טיפול שאני חייבת לשלוח אותה לתינוקייה, גם אם היא הרגע התחילה לינוק... הכול גמיש לפי הרצון שלי. היה באמת נפלא.

 

וגם ההמשך- עם כל העייפות- והכאבים- והמורכבות שבחזרה הביתה-

 

זו ברכה וזו מתנה!!                                                                        

איזה טוב ה'!

איזה סיפור יפה, מזל טוב😍ניקיתוש
את מספרת מקסים ומצחיק
ומקנאה (קצת מותר, נכון?...) שקיבלת גז צחוק, כמה התחננתי לקבל את זה. לא הסתדר, אלוקים יודע למה.
אויש, איזה עוגמת נפשאם כל חי

מאחלת לך לפחות בפעם הבאה....

שלא תצטרכי לקנא

מקסימום אחרים יקנאו בך...קורץ

 

ואגב, לא  לכל אחת הגז צחוק יעיל וטוב.

שמעתי כבר מכמה נשים שהן ממש לא אהבו את זה/ לא עזר להן,

אז קחי בחשבון...

מדהים!ושוב אתכם
כיף לקרוא. ברוך ה'
משמח מאוד שהייתה לך חוויה כל כך טובה, למרות הסבל הלא נורמלי..
רק נחת
ואווו ריגשת אותיהתמסרות
הסיפור שלך עזר לי להבין כמה דברים חשובים לגבי הלידה שלי, אז תודה לך!
את כותבת מהמם, לא הצלחתי להפסיק לקרוא!
שמחה שעוזר לךאם כל חי

סתם סקרנות-

באיזה היבטים גרם לך להבין דברים?

וואי ב"ה! איזה כיף נשמע ממש חוייה טובהעלה למעלה
ואוו איזה סיפור!!ורדון
כתבת מקסים. כיף לקרוא!!

(דרך אגב, בקשר לפתיחת וריד- זה נוהל קבוע, גם כשלא לוקחים אפידורל)
וואו התרגשתי איזה סיפור מרתק נהנתי בהריון +1


תודה, אבל למה צריך לפתוח?אם כל חי

בשביל הצד הרחק שאם אאבד דם יוכלו לחסוך שניה וחצי של פתיחת וריד.?

זה היה כ" מטריד אחרי הלידה והיייתי צריכה לרדוף אחרי אחיות שיורידו לי לפני כניסת שבת,

וכל זה לחינם?

את צודקתורדון
גם לי זה ממש מטרד כל פעם מחדש..
ועד שהאחיות מסכימות להוריד את זה.. אם היה לי אומץ- הייתי תולשת את זה ברגע שהגעתי למחלקה..
אבל מפחדת לקחת סיכון..
זה לא בדיוק ככה. חשוב לפתוחמיואשת******
עושים את זה למקרי קיצון חס ושלום של תסחיף מי שפיר, קריסת מערכות, דימום מסיבי... דברים שלא נדע ושבאמת קורים אחת ל... אבל במקרה שקורים השניות האלו של פתיחת וריד לחולה חסרת הכרה במצב קריטי הם בהחלט מצילות חיים.
גם אני תמיד שונאת את זה וזה מפריע לי בהנקה, ובעה שזה רק יפריע ולא נצטרך לעולם!
טוב, שכנעת...אם כל חי


נכוןורדון
באמת לא נוח. בגלל זה בלידה האחרונה ביקשתי שישימו בגב כף הידבת הרים

ולא בחלק הפנימי של המרפק. ממש מעיק וכואב.

גם אותי שגעו עם פתיחת וריד מיותרתיפעת 177

הייתי כבר עם פתיחה 9, אמרו לי שאין סיכוי לאפידורל

אז למה סתם וריד?

אני זוכרת שצעקתי עליה - את הורגת אותי.. 

כנראה שלא ממש נתתי לה לעבוד, כי בעלי זוכר שטפטך הרבה דם על הרצפה.. ונהייתה לי יד מקושטת להפליא..

 

אבל באמת בזמן אמת אין לך ראש להתנגש

 

מאד אהבתי את הסיפור שלך, ואת האופטימיות 

(באמת איך נשארת בבית אחרי הירידת מים? לא פחדת שזה פתאום יגיע ללידה?)

את האמת - לא חשבתי מדי הרבה...אם כל חי

בראש היתה לי הידיעה שעלולה להתפתח לידה מהירה (והראיה שבסוף ילדתי תוך זמן קצר מהגיעי לבית חולים)

אבל נראה לי שפשוט סמכתי על הדולה-

זה התפקיד שלה לדעת מתי סטופ וחייבים ללכת

ורציתי להיות בבית כמה שיותר-

אזור הנוחות שלי

אין התערבויות רפואיות מציקות

אין אנשים  זרים

דווקא אחרירסיס אמונה
לידות מהירות יש נוהל להשאיר וריד פתוח (לי פתחו אחרי הלידה ונשארתי עם זה עד סוף האשפוז)
אחרי כל לידה משאירים וריד פתוחמיואשת******
ובאמת שזה נחוץ (תקראו מה כתבתי למעלה)
והאחיות לא סאדיסטית ולא נהנות מזה וזה לא עושה כיף לאף אחד בבית החולים. זה למקרים שזה באמת מציל חיים ובה שהם קורים לעיתים מאד רחוקות ושלא נצטרך לעולם
אצל הגדולהרסיס אמונה
הוציאו לי בהתאוששות, וגם הנשים מסביבי לא היו עם וריד פתוח. הסבירו לי שזה בגלל שהייתה לידה מהירה.. (ויש עוד סיבות)
לי אמרוורדון
שמוציאים רק אחרי שרואים שאת מצליחה לקום ולהסתובב במחלקה
לי אמרו שאחרי 6 שעות מהלידה אפשר להוציאאם כל חי

שזה בעצם פרק זמן בו את כבר קמה ומסתובבת....

אבל לפני- לא הסכימו לי

כששאלתי למה-

האחות אמרה "נגד עין הרע..."

בהדסה זה כבר לאמתנסה
ילדתי בלי לפתוח וריד, וגם כשאושפזתי האחות אמרה שיש לי אפשרות לבחור ואני ממש לא חייבת
טוב כנראה שדברים השתנו מיואשת******
מרגש!רסיס אמונה
כתבת יפה
איזה כיף לקרוא.שרה'לה92
עשית לי לבכות. מזל טוב!
מזל טוב!! קראתי בשקיקה!דבורית
סיפור מעורר השראה!מק"ר
ואת כותבת מדהים! תודה ששיתפת
לי באופן אישי זה נותן כוח ומוריד קצת מהחששות של מה יהיה אתי בצירי לחץ בלידה הבאה... בעיקר בהם.
שמחה שנותן כוחאם כל חי

גם אני בלידות קודמות לחצתי ולחצתי במשך פרק זמן... (אולי לא נכון להגיד ארוך, אבל בשבילי זה היה נצח)

ובאמת בלידות מתקדמות זה הרבה יותר קל וקצר השלב הזה...

מאחלת לך..

אצלי שלב הלחיצות לא היה ארוךמק"ר

25 דקות (לידה ראשונה). 

זה לא היה הזמן, זה היה הכאב המטרוףף (הייתי עם אפידורל...) בצירים האלו וההרגשה שאני לא מסוגלת, פשוט לא!

הרגשתי ואני מרגישה עד היום שלא ילדתי אותה... שהוציאו אותה / שהיא יצאה לבד....

ואו טוב לדעת שאני לא היחידה שחוותה זאתאם כל חי

ובאמת אני חושבת שמנח השכיבה פשוט גרוע!!!

מגביר כאב בצורה הזויה!

למרות שבלידה הראשונה- עם אפידורל לא הרגשתי כלום

לחצתי בכיףףףף

סיפור מקסים!מיואשת******
נהניתי לקרוא סיפור לידה ״נורמלי״ ואנושי... וכיף שעבר לך ככה בסוף
המשך גידול קל!
מדהיםיונתו
ומרגש כל כך!
קראתי הכל בעיניים פעורות כשהפיצית שלי לא מבינה מה יותר מעניין מהקוביות שלה...

ובסוף גם ירדו הדמעות..
תודה לך על השיתוף יקרה!
מזל טוב, התאוששות מהירה ובריאות לך ולקטנה!
מרגש!!מחי
תודה על השיתוף, סיפור כל כך יפה!
וואי איזה סיפור.. עושה חשק להשקיע בלהתכונן נפשית ללידהמישהי פעם

יש סיכוי שתגלי מי הדולה שלך? היא נשמעת מדהימה

גם אני רציתי לשאול..ושוב אתכם
אולי לפחות תגלי באיזה אזור היא מלווה, שנדע אם רלוונטי לנו ללידות הבאות
ירושליםאם כל חי

מי שמתעניינת- בשמחה אפרט בפרטי

בכיתי מהתרגשותשניים או שתיים
תיארת בדיוק ובעצמה.
יצרת אצלי ציפייה.
בע"ה בקרוב אצלי בקלות ובשמחה!
תודה על השיתוף!
מאחלת לך מכל לבאם כל חי

בקלות ובשמחה בעיתו ובזמנו

והעיקר- לבוא עם ראש פתוח להכל....

היטבת לתאר את חוסר האונים שבכאבים...בת הרים

אני לא מסתדרת עם אפידורל. בלידות האחרונות ילדתי כמו בימי הביניים, בלי כלום... (ומודה לה' על זה!) כמו שאמרת, ברוך ה' שהאם והיילוד יצאו מזה בחיים.

את מהממת ומרתקת!!מאמי5778
תודה על השיתוף הפנימי והעמוק....
את נשמעת אישה מדהימה!!!!
עשית חשק ללדת מתוך הכנה פנימית....
תודההההה
תודה לכל המגיבות מחממות הלבאם כל חי

מאחת לכולן הריונות קלים ותקינים

לידות מהממות ולא כואבות

חיבוק

וואו... התרגשתי עד דמעות...תיקונים
מודה לך מאד ששיתפת...
איזה סיפור מקסים.

אהבתי את העניין של לבחור משפטים מחזקים ואז הדולה אומרת לך אותם. זה רעיון מעולה.
וואו, סיפרת כל כך יפה. איך התרגשתי איתךהפתעה!אחרונה
יוצאות לי דמעות
מזל טוב!
יתרונות בלידת חורף: (תזרמו😅)פומלה
יש בקיץ מלאאא פירות להעביר בחילות וסתם להתפנקפומלה
הלידה עצמה לא חמה ולא מתוך זיעהפומלה
לא חם ככ ומזיע בסוף הריוןזברה ירוקה
כשהתינוק/ת בגיל 6-10 חודשיםמצפה88
הוא לובש בגדים קצרים וככה זה מעודד לזוז יותר בדיוק בשלב של הזחילה והישיבה וכו'
ממש נכון!!!שיפור
שהעולם קפוא ורטוב ואפשר להתכרבל כל היום במיטהאוהבת את השבת
בלי ייסורי מצפון

ואם יש לך מי שיפזר או יאסוף אז בכלל פינוק שכל היום לא צריך לצאת


וגם במילא בחורף כולם מסתגרים בבתים אז גם את... חל"ד בקיץ נראלי הרבה יותר קשה לנוח.. כי נמצאים בחוץ מלא..

לא צריך לסחוב את סוף ההריון בחוםהשם שלי

כאחת שעובדת בימי שישי, נח להיות בחופשת לידה כששבת נכנסת מוקדם.


לא צריך לצאת מהבית במזג אוויר סוער.


אם התינוק נולד קטן בשנתון או גדול השנתון, לכל אחד יש את היתרון שלו.


בדיוק השבוע יצא לי להיות בבית חולים שבו ילדתי את הקטן, והייתי מגיעה לשם כל יום כשהוא היה בפגייה.

וחשבתי על זה שהיה אז חורף ולא היה חם בדרך מהתחנה לבית החולים.

שהבייבי מתחיל לזחול בקיץראשונית

שאת לא בחודש תשיעי באוגוסטטט

שיש יותר בגדים ללבוש בחודש תשיעי (סריגים וסוודרים)

שהבייבי יהיה מהגדולים בכיתה (אבל זה תקף רק לינואר+)

בסוך הריון מסוכן להסתובב בחום.... היו מקרים שלא נדאוהבת את השבת
אחרי הלידהזריחה123

אפשר להסתובב בבית בלי חזיה ורק לשים קפוצון מטשטש מעל חח

ולא להזיע (או להזיע פחות) בהנקות

יש מסגרות לילדים סביב הלידהשיפור
סוף הריון בחורף ולא קיץרקלתשוהנ
חופשת לידה לא מתבזבזתהשם שלי
על חופש גדול/ חגים/ פסח
שהחופשת לידה לא על החופש הגדולנחת-רוח
הממ כשאין סבב עם איראן וכו חחח
לא מצאתי חסרונותטארקואחרונה

סתם חח אולי רק שצריך לעשות פיזורים בחורף עם ניובי.. אבל גם בקיץ זה סיוט אז..


יש לי ילד קיץ וילדת חורף

החורף היה יותר מוצלח בפער...

סוף הריון כשנעים ולא כשנמסים וכנל בגלי חום של ההנקה בהתחלה

מזג אוויר שמזמן התכרבלות כשגם ככה זה מה שהכי זורם בגיל הזה

זחילה בשלב שמתחיל להתחמם ולא צריך מליון שכבות

יומולדת בחורף זה נוח עם מערכת החינוך, שובר שגרה בקטע טוב ולא צריך לדחוף את זה איכשהו ולהקדים בחודש כי יוצאים לחופש...


קיצר

אני בעד לידות חורף לו רק זו הייתה תוכנית כבקשתך...

קיום יחסי מין לאחר הפלהמבולבלת כרגע

עברתי נפלה טבעית (ללא גרידה, העובר יצא לבד).

הרופאה אמרה לא לקיים יחסי מין עד הווסת הבא, זה יכול לקחת גם חודש וחצי, פלוס עוד שבוע שבעה נקיים...

כששאלתי למה היא הסבירה שאם אכנס להריון לא ידעו אם זה שאריות מהקודם או הריון חדש.

הצעתי לקיים יחסים תוך כדי מניעת הריון, והיא אמרה שאין לי אפשרות למנוע כרגע. קונדום לא רלוונטי כי אני דתיה, ונרות או שקפים זה אחוזים נמוכים.

 

אני מתלבטת- אלו באמת ההנחיות?

זה ממש קריטי?

זה יוצא תקופה ארוכה מאד להיות אסורים...

אולי תתיעצי עם עוד רופאה?שלומית.

לי בעבר כשהייתה הפלה טבעית לא נתנו הנחיה כזאת ובאמת נכנסתי להריון חדש בלי וסת באמצע ...

ובכן מקרה גם אם את כן נצמדת להנחיה את יכולה לטבול ולהיות מותרים בלי יחסים, לא שווה בגלל זה לוותר על כל המגע

אולי אפשרהשם שלי

לעקוב אחרי הבטא לראות שהיא מתאפסת,

ואז יהיה אפשר לשלוח שאריות מה הריון הקודם.


לא יודעת כמה זמן לוקח לבטא להתאפס.

היא אמרה לעשות בדיקת בטא בזן הוסת הבאמבולבלת כרגע
אני ווידאתי קודם כל איפוס בטאshiran30005

ואז ידעתי שזה בסדר.

הריון חדש מן הסתם יעלה את הבטא מחדש אם היא כבר מאופסת.

אני נכנסתי להריון ישר אחרי ההפלה בלי מחזור כך שזה אפשרי

ומה הרופאים אמרו על זה? שנכנסת להריון לפני הווסת.מבולבלת כרגע

לא חששו לשאריות שעדיים יש ברחם?

כמה שזכור לירקאני

הרופא אמר לי בזמנו כששאלתי על זה

שאם יש שארית רצינית אני פשוט לא אצליח להיקלט

 

כלום,עשיתי או"ס לוודא שנקי, בשילוב איפוס לבטאshiran30005

וזהו

כשרציתי למנוע בין ההפלות (עברתי כמה) לקחתי נרות נכון שזה לא בטיחותי אבל אם משמיים צריך להיות הריון יהיה בכל מקרה

אני ממש מאמינה בזה

למה לא למנוע עם נובה רינג? או לחשוב על אפשרויותאני=)

נוספות?

נשמע לי קצת שהיא הולכת ראש בקיר , סליחה.

נובה רינג זה הרומונים? מעדיפה שלאמבולבלת כרגע

איזה עוד אפשרות יש? נראה לי שזה די חסום מכל הכיוונים...

עברתי הפלה טבעיתכחל

ולא אמרו לי את זה

כבר לא זוכרת אם וידאתי שהבטא ירדה, אבל לא קיבלתי הנחיה כזאת בכל מצב

לי לא נתנו כזאת הנחיהרקאני

בכל מקרה היינו אסורים מלא זמן בגלל ההפלה

ואז טבלתי והיינו מותרים שבוע וקיבלתי מחזור...

אבל התנהגנו כרגיל אף אחד לא אמר לנו שזה בעיה

אולי תלוי שבועחמדמדה
אבל לי בשבוע שבע שנפל לבד לא אמרו למנוע, ברגע שטבלתי אחרי ההפלה לא מנעתי
למה לא לעשות אולטרסאונד לשלול הימצאות שארית?21
אם הבטא התאפסה ואין שארית, לא יודעת אם יש סיבה למנוע.

ממש לא הכרחי....עברתי כמה ומעולםתלא מנעתינחת-רוח

ושאלתי כמה רופאים וקראתי בעצמי


אין חובה כזאת

יש מי שממליץ מסיבות שונות


ובמילא בהתחלה אסורים

ולבדוק שהבטא מתאפסת כדאי לא קשור לזה כדי לוודא שאכן הסתיים

כנלמדברה כעדן.
בהתחלה ממילא אסורים, ואז כשהדימום מפסיק זה אומר שדי הגיוני שהבטא התאפסה, כדאי לוודא שהיא מתחת ל10. ואז אין חשש לשאריות... 
לי פעם אחרי הפלה לקח כמה חודשים עד לאיפוסנחת-רוח
והיתי אצל כמה רופאים ובמעקב

ואף אחד לא אמר למנוע🙏


אם לא היה יוצא לבד היו עושים אולי היסטרוסקופיה להוציא שארית

אז לימדברה כעדן.
כן אמרו לחכות לבטא 10 הכי גבוה ואז אפשר לקיים... אבל זה חשוב למעקב בכל מקרה...

אם זה נמרח ונמרח הייתי נלחצת רפואית.. ומתייעצת עם פועה גם רפואית וגם הלכתית מה לעשות... כי בעיקרון אם התוכן ההריוני יצא, אין סיבה שזה לא ירד תוך שבועיים ככה מההפלה... (במיוחד שהיתה טבעית) 

לי היתה בציטוטק-ובהתחלה לא ראו שאריתנחת-רוח

ורק אחר כך כשהבטא ירדה לאטטטט אז ראו משהו

ובנס יצא טבעי


רק מוכיח כמה המעקב חשוב של הבטאמדברה כעדן.אחרונה
ובטח שזה מסוכן הריון עם תוכן הריוני קודם ל"ע!!! 
תתקשרי למכון פועה ותשאלי..לפניו ברננה!
אולי להתייעץ עם רבזריחה123

בסיטואציה אחרת רופאה אמרה גם להימנע לזמן לא ידוע

התייעצנו עם רב שמבין במצבים רפואיים כאלו והוא אמר להשתמש בדיאפרגמה וזה מה שעשינו (הייתה לי בבית)

רושמת כי לפעמים יש הצעות אחרות שיכולות לעזור.. 

חוגגים בת מצווה בקרוב בע"ה-שאלת בגדים למבינות ענייממתקית

אני לא בקטע של לקנות בגדים וכו...
גם ככה יש הרבה הוצאות על האירוע (לא בעד הוצאות בלתי פוסקות, אבל ספציפית לילדה הזו מכל מיני סיבות אישיות הקשורות למהלך חייה, השקענו מאוד, יותר מכל אחיה הגדולים)
לנערת בת המצווה- אקנה שמלה, ברור.
הגדולות- דואגות לעצמן (הזמינו מאתרים)
לקטנים והבנים הגדולים- מבחינתי מה שיש משבת, כל עוד הבגד יפה, ומכבד, לא מיושן וללא כתמים וכו לא רואה צורך לקנות חדש לבת מצווה.

לעצמי- שמלה יפה של שבת, מטפחת מושקעת. לא מתכננת לקנות, כי מבחינתי יש לי.
חברות ושכנות ובעיקר משפחה שלי (אמא שלי, אחיות, גיסות)טוענות שזה ננצרך, וברור לקנות, ואיך אני לא קונה לעצמי, לא באים לאירוע שלך עם בגד שכבר לבשת, צריך בגד חדש וכו וכו
מאיפה הכלל הזה???
לא עניין של כסף, פשוט לא מבינה, יש י שמלה יפה בארון, אלבש אותה. מטפחות שלי באמת כבר  מיושנות, עם פייטים שכבר נפלו, אז אקנה חדש.
כן יראו אותי בבגדי השבת שלי באירוע, זה כזה גרוע?
אני לא בנאדם של שואו

וואו אנימה זה מבינה אותך בקטע של בגדיםנפש חיה.
ממסרשת לך 
תודה...מחכה ממתקית

בגדול גם שונאת לקנות בגדים, גם לא כזה מבינה בזה.
ולא אוהבת את הציפיה של לקנות חדש לאירוע שלך.

אני גם שונאת את זה. בעיניי זאת גזירה ולא מבינה מהנפש חיה.

כיף בזה.


 

לפני כמה שנים שמעתי שיעור מהרבנית רחל בזק שאישה היא כמו הלבנה, וכמו שהלבנה מתחדשת כל פעם, אז גם אישה ואנחנו כנשים צריכות חידוש מידי םעם. כי זאת תנועה בנפש , שמאפשרת לנו להתחיות, לא להיות סטאטיות כל הזמן. האישה מעגלית, דינאמית, מתחדשת , עוברת שינויים ....


 

אם היו רואים אותי בסביבה עם אותם בגדים כל הזמן, אז יכולה להבין את הסביבה שרוצה לראות משהו אחר, אבל נראה לי שבתכלס גם עגילים או משהו קטן אחר, משפיע על התחושה האישית שלך ועל הנראות.


 

 

אולי תקחי לך גזרה שמחמיאה לך (תבדקי איזה בגד מחמיא לך, תבררי מה הגיזרה ואותה תבקשי מהמוכרת בחנות)  ותמצאי בגד בסגנון? ואז הצבע והבד נתון לבחירתך (שיהיה לך נוח ונעים איתו! בגד חדש לא מיועד לתצוגת אופנה...)


 

ממליצה או ללכת עם מישהי שאת סומכת עליה ומכירה אותך ומה מחמיא לך, או להיכנס לחנות שהמוכרת מבוגרת , לא מעיקה  ומבינה בתדמיתנות/סטיילינג כדי באמת לייעץ לך מה יחמיא ויתאים לך, שתצאי יפה ובסוף גם מרוצה ממה שאת קונה . 

אני נהנית להתחדש בכלים לבית, עציציםממתקית

רהיטים.
יש משהו יפה בדבריה של הרבנית, אבל כנראה כל אחת וההתחדשות שלה
במטפחת- אתחדש בע"ה לבת מצווה.

קראתי ולא הגבתיממתקית

ורציתי להיכנס שוב להגיב על דברייך במסר, אבל לא יודעת איך נכנסים שוב למסר.
 

לוחצת על ה3 פסים למעלה ^^ בצד ימין ואז נפתח תפריטנפש חיה.

לוחצת על האופציה "מסרים" ואז נפתח לך אפשרות תיבה של מסר חדש.

את יכולה לכתוב ולשלוח.


 

או שאעתיק לך שוב את המסר שכתבתי לך ואז אם תרצי תגיבי. 

אני חושבתאמאשוני

שאת צריכה לחשוב עם עצמך בכנות,

האם את לא קונה כי באמת את מרגישה וואו עם השמלה שיש לך בארון, או שאת מתקמצנת על עצמך. כי הכי קל לשים אותנו מקום אחרון ולהתקמצן כשזה נוגע אלינו.

יש לך אחריות גם של דוגמה אישית. והבנות שלך מרגישות אותך, אי אפשר לזייף את זה.

אם את ממש שלמה עם זה בכנות, הכי מהמם שיש.


 

אגב אני קניתי שמלה ממקימי במבצע ב150 שח, אח"כ לבשתי לליל הסדר, לאירוע יוקרתי, והיא יכולה לשמש לעוד דברים.

אבל שמלות השבת שלי פשוטות כי ככה אני אוהבת. אז היה ברור שאני צריכה משהו יותר מרשים.

אולי אם שמלות השבת שלך מפוארות יותר אז באמת לקנות עוד שמלה, זה לקנות עוד ממה שכבר יש ואין קטע.


 

עוד אגב, אצלי עם המטפחות היה בדיוק להיפך, עצבן אותי ממש לקנות מטפחת שיותר יקרה מהשמלה.

ואני לא הולכת עם זה ברגיל רק באירוע. הלוואי והיה לי אומץ להשאיל ממישהי, זה נגיד היה ממש בזבוז אמיתי מבחינתי ולא מתוך התקמצנות על עצמי.

זה לא תמיד עניין של התקמצנותאפרסקה
אני למשל לא חפה מהתקמצנות עצמית, אבל יש עוד 2 מניעים שמונעים ממני לקנות בגדים חדשים לעצמי:

1. אני שונאת להסתובב בחנויות פיזיות. את זה פתרתי בשנים האחרונות באמצעות הזמנות באינטרנט, ובאמת בזכות זה התחלתי להשקיע בעצמי קצת יותר.


2. ההיצמדות למוכר ולבטוח, או לחלופין מה יגידו. אצלי מאז גיל קטן אמרו לי תמיד שיש לי 0% חוש אופנה והתאמת צבעים. כל פעם שאני קונה לעצמי משהו חדש שמוצא חן בעיניי, יגיעו ההערות- זה זקן לך מדיי/ זה צהוב מדיי (אמיתי!)/ מאיפה הוצאת את זה/ שוב פעם קנית משובץ? וכן הלאה וכן הלאה. לכן הרבה פעמים אני מעדיפה ללבוש מה שיש וכבר עבר את טבילת האש ואת האוקיי מהסביבה, מאשר לקנות לעצמי משהו חדש ולהסתובב בחרדת המה יגידו.


אז ברור לי שאני לא דוגמא ללמוד ממנה, רק אומרת שלפעמים זה לא רק קמצנות של כסף, וגם הפותחת בעצמה אמרה שזה לא בגלל הכסף

צודקתאמאשוני

אבל גם לנקודות שהעלית אני רואה אותם באותו צד של המטבע.

זה להישאר אישה שלא משקיעה בעצמה.

לילדים שלך היית משנה מחשבה/ מאתגרת את עצמך והולכת לחנויות פיזיות?

אז למה כשזה נוגע אלייך את "מוותרת" לעצמך ופחות משקיעה?

כנ"ל הסגנונות והכל.

ושלא תטעי, כמוני כמוך, לגמרי.


אצלי נגיד זה מתבטא שבשביל סידורים לילדים מוצדק לקחת חופש, אבל לעצמי? אני אמצע כבר הזדמנות בין לבין, לא צריך חופש במיוחד.. ואז מוצאת את עצמי חודשים לא מגיעה לדברים שאני רוצה.

לדוגמה בגד ים, שנה שעברה לא היה לבנות שלי, ברור שקניתי להן בתחילת הקיץ. לעצמי יש שמלת בגד ים אבל היא לא נוחה לי. אני יכולה להסתדר ולאלתר פתרון ולחכות להזדמנות על הדרך.

מפה לשם, מילואים ועומס לא הגעתי לזה בכלל.

בנופש המשפחתי בקלות אלתרתי מכנסי בגד ים של בעלי ודרייפיט מהבן שלי. היה סבבה.

אבל אז עלה הנושא והילדים שאלו למה לכולם יש בגד ים ורק לי לא ואני צריכה לקחת בגדים של אחרים..

אז מצד אחד טוב להראות גמישות מחשבתית ומצאתי פתרון לא רע,

מצד שני זה הרבה פעמים אופי וזה לא אירוע נקודתי וחשוב לשים לב גם על הצד הזה ועל מה זה משדר לילדים. אני גדלתי בבית שאמא מקום אחרון בקטע רע. אולי לכן זה מפריע לי יותר.


לגבי מה יגידו- תמיד יש מה להגיד. אי אפשר ולא צריך לרצות את כולם.

אצלי, לפחות, קניית בגדים היא השקעה הרבה יותר גדולהמתואמת

מאשר לקנות בגדים לילדים...

נכון שעם המתבגרות זה לא קל, אבל אני עצמי - גם במידות לא פרופרציונליות (נמוכה ושמנה) וגם חייבת שהבגד יהיה לי במאה אחוז נוח על הגוף כדי שאהיה מסוגלת ללבוש אותו (ויש לי כמה וכמה בגדים ששוכבים בארון שקניתי וחשבתי שהם נוחים, ואז גיליתי שלא...)

יש גם את הסטנדרטים הגבוהים יחסית של צניעות שיש לי - אבל את זה גם יש לבנות שלי.

בקיצור, אני מתקמצנת על קניית בגדים בשבילי פשוט כי זה סיוט... וכן, בעוד הבת שלי מתחדשת הרבה בבגדים (לפעמים גם מקבלת מחברות - לה לא מפריע ללבוש יד שנייה, ולי כן), אני נשארת עם אותם בגדים קבועים...

ואולי זה לא "חינוך" טוב מספיק בשביל הבנות שלי, אבל אין לי הרבה ברירה...

ואם הייתה לך ילדה עם אותם הגבלות כמו שלך?אמאשוני

היית מתאמצת בשבילה או שהיית אומרת די מוגזם זה מלא טרחה שתסתדר עם מה שיש לה בארון?

כאילו, יש גבול לכל תעלול, ברור,

השאלה אם בשביל אחרים נתאמץ יותר, ובשבילנו קל לוותר.

אני גם נופלת בזה הרבה, ועדיין חשוב בעיני שזה יהיה גם במודעות איפשהו..

היא בעצמה לא הייתה רוצה להתאמץ לקנות...מתואמת

אני בעצמי הייתי ילדה כזו ובאמת בעוד אחותי מתחדשת בבגדים כמעט בלי סוף, אני דבקתי באותם בגדים מוכרים ונוחים שהיו לי בארון...

העניין הוא שגם אין לי כל כך את הצורך הנפשי להתחדש, ואם הייתה לי בת (ואולי עוד תהיה לי) שגם רגישה תחושתית אבל מצד שני אוהבת להתחדש ולהתלבש יפה - כנראה שכן הייתי מתאמצת בשבילה. או שרוב הסיכויים שהייתי שולחת אותה עם בת משפחה אחרת...

יש לי ילדה רגישה תחושתית ואוהבת להתחדשאמאשוני

ועוד היא בגיל שהיא בטוחה שיש לה טעם מושלם.

וואי זה התמודדות ממש ממש. למזלי היא כן מקבלת את זה שיש לה פחות בגדים פשוט כי היא אומרת לא על מלא דברים.


בכל אופן, אם את שלמה עם זה וטוב לך ואת לא מרגישה שרק על עצמך את מוותרת, אז זה לא חינוך לא טוב.

אם לעצמך את מוכנה להתאמץ פחות, ועל אחרים תתאמצי יותר,

אז כן ילדים מרגישים את זה בסוף.

וזה לא מתבטא רק בתחום אחד של בגדים.

אז אם בתחומים אחרים את משקיעה בעצמך אז הכל טוב.


לא התכוונתי לפגוע באף אחת, ולא אמרתי שבהכרח מי שלא קונה לעצמה זה כי היא מוותרת על עצמה, הצעתי רק לחשוב אם זה יושב על זה, אבל אולי זה לא היה במקום..


מתנצלת אם מישהי נפגעה.


שיהיה רק בשמחות!!

הכול בסדרמתואמת
וזו באמת נשמעת התמודדות קשה בתור אמא...❤️
בול אני.ממתקית

הסיבות שכתבת אלו גם הסיבות מדוע לא בא לי לצאת לקנות בגדים
גם זה מעיק עליי, למדוד להוריד, להתאים לעבור לחנות הבאה. ואין לי את זה גם בצבעים וסטייל. אין.
סיוט מבחינתי.
אני גם מאתריםפ לא קונה, כי איך אדע שזה מתאים לי?
ואני בררנית מאוד- בצבעים, ובסוגי בדים. לא כל בד אני לובשת.

ממש לא קמצנות, אדרבה אני אקנה מטפחת גם ב- 300 שחממתקית

אבל שמלה- לא, כי מבחינתי יש לי.
אני קונה מה שצריכה
סיבה נוספת- שונאת למדוד בגדים, ואז זה לא מתאים, ואז עוד חנות, ושוב למדוד, ושוב להתאים...
סיוט מבחינתי.

המטרה של להתחדש בבגדים לקראת אירועאמאשוני

זה כדי להרים ולשמוח ולא כדי להעיק.

מצד שני, מי שטרח בערב שבת, יאכל בשבת.

הכנות יכולות להיות מתישות אבל זה מרים אירוע שמח.


את לא צריכה לקנות שמלה כדי שאחרים ישמחו,

ומצד שני, אולי כן תרגישי סיפוק שהשקעת וקנית למרות כל הטרחה הנפשית והפיזית.

אולי ביום האירוע זה ישמח אותך.


יש לך כבר ניסיון באירועים, לא?

על בגד חדש מברכים שהחיינו. את מרגישה שעבורך צריך לברך ברוך שפטרנו?

בוודאי שאת לא צריכה לסבול כדי לעמוד בסטנדרטים.

מי שאוהב אותך באמת, יאהב אותך בכל בגד.

מי אוהב אותך לפי הבגד, אולי לא כדאי להתחשב באהבה שלו..

מה שכתבתי לפני כן זה רק היה כנקודה למחשבה.

זה עניין של סגנון...מתואמת

לבת מצווה של הבת שלי לא קנינו בגדים חדשים, רק לה קנינו. לבשנו בגדים מהחתונה של אחי שהייתה כמה חודשים קודם (והיו לנו עוד בגדים שקנינו באותה תקופה לחתונה של אחותי שהתקיימה שבוע אחר כך... בקיצור, באמת הרבה הוצאות בתקופה יחסית קצרה, ב"ה).

לבר מצווה של הבן שלי קנינו לילדים בגדים חדשים (זו הייתה הזדמנות להתחדש בשבילם, כי לא היו חתונות במשפחה באותה תקופה🤭), אבל בעלי ואני לבשנו ממה שהיה לנו.

לבר מצווה של התאומים קנינו בסוף לכל הילדים בגדים חדשים (מלבד החליפות של התאומים, שזה משהו שהם ביקשו במיוחד, כל הבגדים היו זולים), ואני גם קניתי שמלה, כי גם ככה רציתי שמלה חגיגית שמתאימה להנקה (כי לא הייתה לי אז). היא יחסית הייתה יקרה (בערך 300 ש"ח), אבל מבחינתי אלבש אותה גם בבת המצווה של הבת הבאה שלי (או את אחת מהשמלות שיש לי מחתונות אחיי).


שורה תחתונה - תעשו מה שטוב לכם

זה גם קצת קשור איפה עושים את החגיגה, אם זה אולם של ממש או לא...

תעשי מה שנוח לךנעמי28

כל אחת והסטנדרטים שלה.

בעיניי זה לא עניין של חדש או לא,  זה עניין של כמה בנוח אני מרגישה עם מה שיש.

אם זה יפגע לי מהחוויה,  אקנה.

לפעמים דווקא לקנות ותחושת הבזבוז יפגעו בחוויה.

תעשי מה שטוב לךאורי8
בחויה האישית שלי . אני מחכה להזדמנויות כאלה כדי להשקיע לעצמי ולילדים בבגדים יפים. לי ברור שאם זה אירוע שלנו אני קונה בגדים חדשים לכולם כולל הבנים( גם בגדים של בנים נראים אחרת אחרי כמה כביסות). אוהבת שבאירוע שלנו כולנו נראים מושלם. נראה לי שהרבה נשים מרגישןת ככה, אוהבות לקנות בגדים ורק מחכות להזדמנות להתחדש בשמלה חגיגית  בלי יסורי מצפון. ולכן התגובות.שאת מקבלת... אבל אם בשבילך שמלה חדשה ממש לא תרגש אותך ומרגיש לך מיותר. אל תעשי את זה בשביל אחרים. 
כנ''ל..נחת-רוח
אני לבשתי בבת מצווההריון ולידה

שמלה שכבר לבשתי בחתונה של אחות

וכמה פעמים בחג כמו ר''ה וכו'

וגם בבת מצווה של בת אחרת כמה שנים קודם....

לא מצאתי משהו שבאמת שימח אותי אז קניתי מטפחת יפה וזהו. השמלה במצב מעולה (ולמרבה הפלא עלתה לי בערך 100 ומשהו שח).

לעומת זאת בארוע אחר דווקא מצאתי 2 שמלות ששימחו אותי ומשמשות אותי כבר הרבה שנים.


ככה שבקיצור תעדי מה שבא לך

זה לא באמת קריטי

אני איתך, לא אוהבת נורמות כאלו, תעשי מה שטוב לךשיפור
בבת מצוה של הבת שלישומשומוניתאחרונה

הייתי עם תינוק, ובעל במילואים. בקושי היה לי זמן וכח ללכת לקנות לילדה עצמה. אז לבשתי שמלה שאחותי קנתה פעם במבצע בברצה שעלתה לה פחות מ100₪. אפילו מטפחת לא קניתי ולקחתי ממנה...

שירי ילדים שאני אוהבת, מוזמנות להוסיףפומלה
ההר הירוק תמידפומלה
אני נשאר אניפומלה
אמא הכי נהדרתפומלה
אני רוקד עם אמאפומלה
שיר על ברושפומלה
אני אוהב שוקולדפומלה
שי מן הפרדספומלה
מתנה לראש השנהפומלה
קום והתהלך בארץפומלה
שיבולת בשדהפומלה
מלאו אסמינו ברפומלה
עבר עריכה על ידי פומלה בתאריך ז' בתמוז תשפ"ו 23:21

טוב, זה בלי הקליפ.

איך יודעים שבא אביבפומלה
פתחו את השערפומלה
משפחה מיוחדת במינהפומלה
תוסיפו🪗פומלה
המלצה- אפשר להעלות כמה שירים בהודעה אחת....יעל מהדרום
אוי סליחה!פומלה
שירים יפים! בעיני ההר הירוק הוא שיר עצובקופצת רגע
סטייל שירי יום זיכרון, לא הייתי קוראת לו שיר ילדים. למרות שהמוזיקה באמת יפה ומרגיעה 
תודה!💘 בקשר להר הירוק, וואו הוא יפה בעינייפומלה
אבל באמת קראתי עליו קצת ומבינה אותך, למרות שילדים לא מבינים את ההיסטוריה מאוחרה אז לא בהכרח שזה בעיה..
וואי חחבשורות משמחות

הגננת הייתה מנגנת לנו בחלילית את השיר הזה כל יום בגן

איזה הזוי

בחיי לא עלה על דעתי שזה שיר עצוב או משהו בכיוון עד שהערת עכשיו

יש לפאר טסי אלבום חדש ומהמם לילדיםניק חדש2

יש שם שיר שנקרא בוקר טוב

מקסים🙂

תודה!פומלה
סתם מסוקרנת,רק רגע קט

מה המטרה של השרשור הזה?

כאילו, מוזיקה את יכולה לשמוע מה שכיף לך, מה המטרה שכולן יכתבו אילו שירים הן אוהבות?

אני רוצה לקבל השראה לעוד שירים שאני לא מכירהפומלה

של ילדים..

אני לא מכירה הכל..

מוזיקת עולם לילדיםבשורות משמחות
סגנון של עלמא זוהר ויש גם בעוד שפות זה סגנון שיבטי כזה ואותנטי אני אוהבת לשים לתינוקות זה מקצבים טובים לגילאים האלו
גיליתי השנהעוד מעט פסח

את האלבום 'פלא' של עלמה זוהר.

אוהבים אצלי במיוחד את 'גלגולים' ואת 'לילה'.

עוד שירים פחות מוכרים זה 'ילד פעם'. אבל צריך להתחבר לסגנון (קצת שטותניקי כזה)

וכמובן, הכבש השישה עשר. האלבום המועדף לנסיעות (אני הייתי אמא בתקופה שהיינו משמיעים לילדים שירים מדיסקים...).

אני אוהבת אפרוחיםאוזן הפילאחרונה
לאחרונה מצאתי פלייליסט בספוטיפיי עם כל השירים של הקלטת הישנה ואני שמה לעצמי בקולי קולות
אני אובדת עיצות עם השינהשירה_11

זה מוציא אותי מדעתי כבר.

ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך  ונותנת לה לישון בסלון.

או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.

 

אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.

ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.

 

בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.

 

לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.

 

מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.

 

 

 

מה אני מפספסת?

 

אני משום מה לא מאמינה בשיטהשירה_11

אחת 

תולעים!!!!!ניק חדש2

תחכימו אותי.

כרגע כולם בטיפול במשפחתי של ורמוקס.

הדבקה ממוצעת כל חודשיים על השעון (הנוכחי ב17.6 הקודם ב17.4 וכן הלאה).

הפעם הבאתי לכולם.

תנו לי המלצות למניעה להמשך. שפחות יאהבו לגור אצלם

אני מותשת.

לתת 5 מנות לכל אחדאוהבת את השבת

שלוש ברצף

אחרי שבןע מהאחרונה עוד אחת

אחרי שבועיים מהנוספת עוד אחת


בדיוק זה. בדגש על הסבב השלישי.יראת גאולה
וואו זה נשמע מינון מוגבר ביותרניק חדש2

לא נתקלתי מעולם

יש לי בחמישי שיחה עם הרופאה.

הם גם ככה מקבלים כל חודשיים מפחידמאותי לתת כזו כמות

אני מעדיפה לתת פעם אחת מינון גבוה ולסיים עם זהיראת גאולה

מאשר כל חודשיים לתת.

(בסבב הראשון אני נותנת רק יומיים, ולא שלושה)

דברים נלוויםאפרסקה
לכבס על הרתחה (או לפחות 60 מעלות) את הכל- מצעים, מגבות, בגדים. לגזור לכולם ציפורניים. לוודא שכולם שוטפים ידיים עם סבון אחרי שירותים/ לפני האוכל (כמה שאפשר כמובן, כשהם בגן זה לא מפוקח מטבע הדברים)...
עושה את כל זהניק חדש2

יצא לי גם לעבור על ידיות הבית עם אקונומיקה

המכונה שלי כבר לא יודעת מה זה 40 מעלות..אני כל חודש סביב הרתחות חדשות

החלפות מצעים

מגבות כל יום מחליפה

ציפורניים

ופשוט כל פעם מחדש 2 הקטנים שלי בסבב.

לדעתי המסקנה מזה שזה די שטויות כל ההרתחה וזהאוהבת את השבתאחרונה

ביצים תולעים נמצאות באלף ואחת מקומות

אין דרך באמת להשמיד אותן


תזמיני כמוסות שום ופרוביוטיקה מאייהרב , זה זול שם ותתני להם בוקר וערב, אמור לעזור בע"ה


המסקנה בעיקר היא לחזק את הגוף (הבנתי שהם מגיעות כשמערכת העיכול חלשנ) ואת הנפש (לפי הרפואה ההוליסטית התולעים מגיעות כשאנחנו נותנים למשהו להיות טפיל עלינו בנפש) ולא להשתגע במרדף אחרי ניקיון מטורף


מישהי אמרה לי שאמא שלה חולתתתת ניקיון  ממש ממש ועדיין כילדים היה להם מלא תולעים...

אז עזבי תפסיקי לרדוף אחרי הזנב של עצמך עם כל הכביסות זה בטוח מנכס לך וגם לילדים, זה לא רלוונטי לדעתי..


בבצלח!


ובלילות קשים שן שום בטוסיק אין ברירה 

אצלי שום עזראיזמרגד1

להביא להם לאכול (בתוך אוכל) שום כתוש

ולדעתי עזר לי לטווח ארוך יותר מהוורמוקס. כבר הרבה זמן לא היה לנו.

אולי אנסה לדחוף בחביתהניק חדש2

אני רוצה יותר כמניעה.

כי כשיש תולעת אני פחות רוצה לסחוב את זה כי זה יכול להיגרר לסיוט.

גרעיני דלעתעוד מעט פסח

דבר ראשון על הבוקר (על קיבה ריקה).

עובד אצלי כמו קסם, יותר טוב מוורמוקס.

איך שומרים שהבובו לא יחליק?רקאני

זכור לי שהיו פה פעם טיפים

איך לשמור שלא תיפול לי המטפחת באירוע

בריקודים וכו'

תמיד אני מוצאת את עצמי כל שניה הולכת לקשור מחדש

ביום יום לא נופל לי

תרססי ספריי של תסרוקות של השיערהשקט הזה
ואז תשימי את הבובו.. זה מדביק את הבובו לשיער ואז פחות זז.

אפשר גפ לשים סיכות שמחזיקות את הבובו לשיער, אבל זה לפעמים קצת מותח את השיער ופחות נוח


ושהמטפחת תהיה קשורה טוב. אפ עושים קשירה הפוכה אז לשים סיכות תפירה לחזק את הקשר והמיקום של השוונצים שיוצאים

ממש תורת הנסתראמאשוני
לא הכרתי את זה
מצטרפת לספרייואני שר
מגעיל ממש אבל באירועים ששמתי המטפחת לא זזה.
ג'ל לשיער או ספריירק רגע קט
לי ג'ל היה יותר נוח. הספריי גירד לי בעור שמסביב לשיער.
תודה רבהרקאני

גם לך @השקט הזה 

בריקודים נראה לי אין מה לעשותחושבת בקופסא

לא מזמן הייתי בחתונה וכל החברות הנשואות פשוט פתחו את הקשר של המטפחת ורקדו ככה, עם קצות המטפחת על הכתפיים (רחל אימנו כזה) לי הקשר לא נפתח, אבל המטפחת כל הזמן החליקה אחורה, אז פתחתי גם את הקשר ואיכשהו זה מנע ממנה ליפול. ואז כשנגמר הסבב הלכנו ביחד לשירותים לקשור את המטפחות מחדש.

אני שמה סרט החלקה רגיל ומעליו בובו עם קטיפהאונמר
תופס את השיער בקטע כואב אבל לא מחליק
אז בקטע כואבדולר

זה לא עושה כאב קאש אחרי זה.

מין הרגשה שהמח תפוס

כן עושה חחאונמר

אבל אני מוכנה לסבול בשביל שלא יזוז באירוע.

שונאת כל רגע לרוץ לתקן, וגם הקשירה יותר מורכבת באירוע אז באסה

את לא שניה אחרי לידה?אמאשוני

איזה ריקודים כבר יזיזו לך את המטפחת? 😅

יש את הסרט החדש עם הפס סיליקון עם הנקודות

תראי למשל אצל אביה ששון.

לא התנסיתי בעצמי אבל נשמע שזה בדיוק מיועד לזה. 

חודש זה שניה?🤭רקאני

יפה שאת זוכרת❣️

זה חתונה של גיסתי...

אני ארקוד לפי היכולות שלי בשטח

האמת בכל מקרה אני לא ממש אוהבת לרקוד

בטח לא בחתונות...

אבל בכל זאת גיסה...

 

יפה, מזל טוב!אמאשוני

וכן חודש זה עדיין משכב לידה.

אולי אם המטפחת זזה זה מרמז להרגיע עם ההשתוללות.. אפשר לשמח בלי לקפוץ מדי (שזה מה שמעיף את המטפחת, לא?)


תהני ותבלי בנעימים, ותשמרי על עצמך.

אני שמה סיכות סבתא שחורותשירה_11

אחת בכל צד זה מחזיק לי מעולה

לא יעזור לכולם, תלוי כמה שיער מוציאותכנה שנטעה
אבל אני גיליתי (מצפייה בסרטון קשירה של הודולה) שאם את השיער שיוצא כזה מעל המצח (בלורית?) מעבירים *מעל* הבובו ולא מתחת ואז מקבעים אותו עם הסרטים משני הצדדים, זה ממש מחזיק את הבובו משמעותית מליפול. בריקודים זה בכל מקרה זז קצת או לגמרי.... 
שמעתי המלצה על הבובו של אביה ששון, שיש לו סיליקוןרקלתשוהנאחרונה
המתוקה שלי לא מצליחה לחבר מחזורי שינה..ואילו פינו

בת כמעט חמישה חודשים

נרדמת בכל מיני דרכים

הנקה, מוצץ ושמיכה במיטה או בעגלה

לפעמים נענועים

ביום ישנה חצי שעה ומתעוררת

ניסיתי קצת לפני החצי שעה לנענע אותה, להחזיר מוצץ וזה לא עוזר

ניסיתי להתעלם ממנה כדי שתנסה לחזור לישון אבל אחרי כמה דקות היא מתחילה לבכות..

רעיונות איך לעזור לה?

זה יוצא שהיא כל שעתיים ישנה חצי שעה.. במקום שינה איכותית וארוכה 3-4 פעמים ביום...

גם הגדול שלי היה ככה... קשוח ממש..❤️שיפור
נראה לי מה שעזר זה ללמד הרדמה עצמאית
היא יודעת להירדם לבד...ואילו פינו

לרוב נרדמת בזה שאני מניחה בעגלה או במיטה עם מוצץ ושמיכה וזהו.

לפעמים זה בהנקה ולפעמים צריך גם לנדנד...

זה בדיוק התסכול שלי... 

גם אצלי היה ככהברונזה

לקחתי קורס שינה ועזר חצי קלאץ

בגדול מה שכן עזר ברוב הפעמים זה דווקא להקדים את שעת ההרדמה

ראיתי שאני מרדימה אותו שהוא שפוך אז הוא לא מצליח לחבר את מחזורי השינה

וגם לעשות הרפיה הדרגתית ומשמעותית לפני הכניסה למיטה

אני מזהה לרוב את הסימני עייפותואילו פינו

ואין מה להקדים כשזה במהלך היום.. אין לה עדיין שעות קבועות..

בלילה יותר קל לה לחבר.. במשך היום ישנה חצי שעה כל פעם

אפשר לנסות להקדים בכמה דקותשיפור
ממש בסימני עייפות ראשונים לעשות טקס קצרצר ולהכניס למיטה
אפשר לנסות לשבת לידה לקראת סוף החצי שעהשיפור
וברגע שמתחילה לזוז לומר שששש ולטפוח עליה בעדינות כדי לעזור להיכנס למחסור שינה הבא. מהניסיון שלי זה לפעמים עובד אבל ממש לא תמיד. אז צריך לדעת מראש לא להיות מתוסכלת מדי בפעמים שלא עובד.

האמת שנראה לי שלכל הילדים שלי היה שלב כזה ועם הגיל זה השתפר, נראה לי סביב 8-9 חו'.... לפעמים ניסיתי לעבוד על זה ולפעמים קיבלתי שזה המצב. אם ההרדמות הן קשות אז זה ממש סיוט, אבל אם הם נרדמים בקלות אפשר להסתדר עם זה.

את לא מצליחה להרדים חזרה?יעל מהדרום
לק"י

שלי לפעמים מתעורר, יונק וחוזר לישון (גם ביום).

לא.. אלא אם אני ממש שוכבת איתה במיטה שליואילו פינו
וזה לא תמיד רלוונטי.. כי אז היא מתעוררת כשאני יוצאת
קשוח...בהצלחה!!יעל מהדרוםאחרונה
גם שלי ככה..אוהבת את השבת
אבל רק מאז שהפסקנו עם העגלת אמבטיה, בה הוא ישן יותר...

אולי יעניין אותך