יש לי שאלה/מחשבה שמעסיקה אותי הרבה זמן..מכורה לכתיבה!!!

האם ה' שופט את החילונים אחרת?

כלומר, הם עושים כל מני עבירות, רק שהם לא מודעים לזה שזה עבירות.

יש המון מעשים שהם עושים שמבחינת התורה זה אסור אבל הם חונכו וגדלו שזה אחלה וסבבה.

אז זו בעצם לא אשמתם, כי ככה הם יודעים, והם לא כזה מכירים אופציה אחרת..

אז ה' שופט אותם אחרת?

נראה לי שכן כי כתוב ש,,,,,,,,
ה מדקדק עם צדיקים כחוט השערה זה אומר שהוא יותר מצפה מהם כי הם בדרגה יותר גבוהה. יכול להיות שזה ככה גם המצב הפוך.
הם הרי תינוקות שנשבו וזו לא אשמתם שהם לא יודעים. מה שכן יכולה להיות עליהם תביעה למה הם לא למדו ולמה הם לא יודעים. (שהם יכלו לנצל לדוגמה חגים, שהם יודעים מה זה, אבל לא שומרים או מבררים מה זה ומה צריך לעשות...)
בדיוק... ככה גם לי נראה...יש ויש...

תחשבי על זה שהעבירות שהם עוברים זה בשוגג... לא כולן אבל הרוב...

כי יש דברים שהם כן יודעים... בלי לשפוט אותם חלילה, כן? הם אחרי הכל תינוקות שנשבו ולא מודעים לחומרה...

לדעתי תינוקות שנשבו זה לא רק על הלכות שהם לא יודעים.מתיישב בנשמה

גם אם הם יודעים את ההלכות, אבל חינכו אותם שלא צריך לקיים את זה- הם לא אשמים לגמרי בזה שהם לא מקיימים...

כן. נכון...יש ויש...

זו הכוונה...

 

אז מי אשם? ההורים שלהםמחכה....

שחינכו אותם כך?

או בכלל הסב-סבא שנהיה כופר..?

אהממ....יש ויש...

בעיקרון קראתי במאמר הבחירה של הרב...שכחתי... נראה לי ר' חיים פרידלנדר...

שכל מעשה טוב שאדם עשה בבחירתו זה בעצם שטח כבוש לטובתו והזכויות שלו הקשורות לאותה הבחירה הטובה נזקפות לו ולצאצאיו... וכן להפך, כל מעשה רע שאדם בחר לעשות....

אגב, שווה לקרוא את המאמר בשלמותו. אם אצליח עוד מעט אצטט את הדברים הנ"ל שיהיה יותר ברור ומובן

כנראה כוונתך לרב דסלר.אניוהוא
זה לא מדוייק והבנתי שהיום קשה מאוד להגיד תינוק שנשבהחניתה

מכיוון שכן יש מודעות היום בכל מקום בעולם ליהדות ומזה יהדות ושיש ורא לעולם.

 

וכל יהודי מוטלת עליו החובה לבדוק להעמיק לחקור ולהגיע לאמת.

 

 

 

ברית מילה כמעט כולם עושים נכון? 

 

למה ברית אתה מקיים ומצווה אחרת לא? זה אמביוולנטיות שכל יהודי צריך לחשוב על כך.

 

גם אני שלמדתי בבי"ס דתי, הפריע לי מאוד שבבית ספר צריך ללכת בצורה מסויימת ומחוץ לבית ספר לא.

 

הענין הזה גרם לי לחשוב... 

 

אז בהתחלה חשבתי שהבית ספר הוא פשוט קיצוני בדרישות,

 

אבל כשגודלים והדעת יותר מתיישבת אז כבר חשבתי אחרת. והבנתי שפשוט היה לי נח ככה לחשוב שהבי"ס קיצוני, אבל למעשה אם הייתי בודקת בהלכה במשנה ברורה ובמה שמקובלנו הייתי מבינה שזה ממש לא קיצוני.

 

היום אנשים קשה להם להקפיד לשמור מצוות, לא בגלל השכל - שהם לא ידעו, אלא  בגלל שזה פשוט ק-ש-ה להיות שומר מצוות. זה עבודה. אז בקלות אפשר למצוא תירוצים ולשכנע את עצמך שזו הסיבה.

 

אם השם יתברך הוריד אותך לעולם למשפחה חילונית, הוא נתן גם את הכוחות והכלים להתקרב אליו מהנקודה הזו. 

 

 היום גם בארץ גם בחו"ל יש הרבה אירגונים שמטרתם להנגיש את התורה ומצוותיה לכל הרוצה. יש חב"ד שנמצא כמעט בכל מקום בעולם. יש אינטרנט שדרכו אפשר ללמוד כמעט הכל. 

כל הדור שלנו הוא בגדר תינוק שנשבהעצת חושי

זה החזון איש פסק

לכן גם דתלשים נחשבים תינוק שנשבה

והעניין של תינוק שנשבה זה לא רק שהוא לא יודע

גם כשהוא גדל והיה יכול לדעת היחס כלפיו נשאר אותו דבר

בגלל שמגיל צעיר הוא חונך לחשוב אחרת ולכן אין סיבה שהוא יתחיל לחשוב שונה פתאום

זה שטו מוחלטת מה שכתבת את יוצאת מנקודת הנחה שכולם איפשהו עמוק בפנים מאמינים בדיוק כמונו ביהדות

אחרת למה שהם יטרחו לחקור את זה לפי מה שאת אומרת?

כל העניין בתינוק שנשבה זה שהוא חונך לא להאמין, זה שיש לו את האופציה להאמין זה לא משנה בגלל שהוא חונך אחרת

זה זמן אחר מהחזון אישחניתה

זה כנגד זה עשה השם. 

 

בחסדי השם, היום הקב"ה דואג שיהיו הרבה אפשרות להתקרב ולדעת.

 

והתורה לא שייכת רק לבני ברק או רק לדתיים.

 

התורה היום מונגשת מאוד וכל יהודי יכול ליטול בה. יש הרצאות ושיעורים באינטרנט ובכל חור נידח בארץ ובעולם, מה שפעם לא היה אפשרות. 

 

הקב"ה מוריד נשמות לעולם כדי שיתוקנו על ידי אמונה וקיום תורה ומצוות (עם דגשים מסויים והנתיב האישי והמיוחד של הקב"ה לכל אחד).

 

אם הנשמה עולה ולא תיקנה אז בעצם מה המטרה שהיא פה? ולכן הקב"ה אני מאמינה כן מוריד כל נשמה לא רק חילונים (כי לכולם פה יש מה לתקן) כדי שיתקרבו אליו ויעבדו באמונה על הנקודות החלשות שיש אצלהם. וכנראה שאם הקב"ה מוריד אדם לבית חילוני, משם הוא רוצה שיתקרב אליו. 

 

הרי יש מדרש שאם אדם יטען שלא ידע את השם ולכן לא קיים תורה ומצוות, יקראו לגרי הצדק להעיד.

 

במופלא ממך אל תדרושעצת חושי

איך את יודעת מה זה תיקון?

מי אמר שאנחנו יותר טובים מהם בתפקיד שלנו בעולם?

ולגבי זה שיש אפשרות לחזור- נכון, אבל את בעצמך אמרת זה זה כנגד זה עשה השם

ולצערנו גם הנסיונות עם כל הבלבול הפוסמודרניסטי הרבה יותר קשים ואפשר להגיד שזה נשאר מאוזן

חוץ מזה שהחינוך לכפירה הוא עדיין חינוך לכפירה גם בימינו...

חבל אתה כותב על דברי שטות מוחלטתחניתה

אמרתי את שלי וודאי שאיני בודה אותם מליבי

יכול להיות שטעיתי כשכתבי שזה שטות מוחלטתעצת חושי

אבל זה בהחלט לא מה שרוב הפוסקים בימינו חושבים.

 

מי יקח את הסיכון?פיס אנד לאבאחרונה
להחליט אם יש בעולמנו כלל כאלו שיוגדרו כתינוק שבוי או לא? מה יגיד אותו אחד בבי"ד של מעלה? אופסי,לא ידעתי? היום כולם יודעים מה זה יהדות כולל גויים שמתגיירים בשל כך. אז כל עוד האדם יודע שהוא יהודי..לא מומלץ לקחת סיכון..
ע.י.צ'יאל

את מילוי תפקיד וייעוד תשאיר לקב"ה.

אתה צריך לשמור תו"מ, ולכן, אדם ששומר עדיף מאדם שלא.

נכוןעצת חושי

אבל כשמתחילים לדבר איתי על תיקון נשמה ועל הסיבות שהקב"ה מוריד אותנו לעולם

אז אני בסך הכול אומר שלא לערב דברים כאלה בוויכוח כי אנחנו לא באמת מבינים מה זה אומר

ע.י.צ'יאל

אבל ייעוד הוא לא משפיע על דרגה.

המן ופרעה מלאו את ייעודם, והם רשעים גדולים מאוד.

ליהודי יש תפקיד לשמור תורה ומצוותחניתה

ולקדש את שם השם בעולם, ועל ידי זה העולם יגיע לתיקונו.

 

וכתוב במפורש שאם ישראל לא היו מקבלים את התורה היה הקב"ה מחריב את העולם. כי אין שום טעם לקיום העולם בלי זה.

 

ולכן כל אדם, גם חילוני אם הוא נולד יהודי זה מה שעליו לבצע בעולם. והקב"ה נותן לכל נשמה את הכלים לשם כך. 

 

וגם פעם היה יצר של עבודה זרה חזק ביותר, והיום יש את הכפירה.... כל תקופה והניסיון שלה. 

 

והקב"ה יצר את המציאות הזו וגם אפשרות שווה לבחור אחרת- זה כנגד זה.

 

כל אדם כל החיים צריך לנסות להתקדם בעבודת השם שלו. גם אדם דתי לא יודע הכל ולא עושה הכל, וצריך ללמוד ולדעת ולהשתדל כפי יכולתו.

 

וגם ליהודי שנולד למציאות של כפירה חס ושלום, הקב"ה נתן לו שכל וכלים שנותנים אפשרות להתבונן על המשמעות בחיים...

 

הרי יש כאלו שעושים זאת...

.

 

 

 

ע.י.צ'יאל

מה הקשר למה שכתבתי?

אני חושבתמכורה לכתיבה!!!

שה' לא מצפה מכל חילוני לחזור בתשובה או לגלות את הניצוץ היהודי שלו.

אני חושבת שהוא הוריד נשמות לעולם כדי שיהיו חילוניות, וישארו חילוניות! כדי שיוסיפו לעולם דרך הדרך החילונית.

מובן שיש הרבה נשמות וכל אחת מהן היא אחרת, וברור שמזו הוא מצפה שתחזור בתשובה ומהשנייה שלא.

אני ממש לא חושבת שהוא ציפה שכולם יוסיפו ויאירו ת'עולם דרך התורה.

ע.י.צ'יאל

לא נכון. באותה מידה את יכולה להצדיק את היטלר והמן, הרי ה' הוריד אותם אנטישמים וכו'

זה ממש לא אותו הדבר.מכורה לכתיבה!!!

אל תשווה את היטלר והמן לחילונים.

ה' הוריד את היטלר והמן ככה כי הוא חשב כנראה שיש לנו על מה לכפר וזו הדרך שבה הוא בחר שנכפר.

כנראה הוא רצה שנתקן משהו ורצה דרך זה להעביר זאת.

עובדה שאצל המן- כל עם ישראל התפללו יחד, צמו..

 

אותו דבר גם לחטיפת שלושת הנערים- ברור שזה לא היה מעשה טוב, ועם זאת- (אולי "דרך זאת") עם ישראל גילה בתוכו כוחות עצומים של נתינה ואהבה.

אומרת לך מהכרה אישית.

ע.י.צ'יאל

אם ה' ציווה משהו בתורתו, כל ישראל מחוייבים בו באותה מידה.

אולי, אבלמכורה לכתיבה!!!

כל אחד יכול לבחור למצות את החובה הזו בדרך שונה. חילוני דרך המעשים שלו שמוסיפים טוב לעולם בדרך שלהם

ע.י.צ'יאל

לא נכון, אדם שעושה חסד כל ימיו, עדיין יסקל על חילול שבת.

מה אתה רוצה שהוא יעשה?מכורה לכתיבה!!!

ככה חינכו אותו, הוא לא כל כך יודע דבר אחר.

ונניח שכשהוא יהיה כבר יותר גדול ובסופו של דבר כן יחשף וישמור שבת- הוא ייסקל על אלפי השבתות שלא שמר בצעירותו??

אזחניתה

אני מאמינה שהקב"ה מנסה לדון כל אדם לכף זכות ומחפש סינגור.

 

לא יודעת אם תקבלי כראיה, אבל שומעים נגיד מאנשים שעברו מוות קליני (גם שהיו לא שומרי תורה ומצוות) כן זכרו להם כל פרט ופרט. 

 

ובכל מקרה מצופה מהאדם להתבונן ולחפש, הרי למה נתן לו השם שכל??

 

גם אברהם אבינו נולד לבית של עובדי עבודה זרה. 

 

וברגע שאדם עושה תשובה נמחקות לו העבירות ולא מזכירים לו את זה ביום הדין. 

 

וזו בדיוק הסיבה שעושים תשובה לפני ראש השנה.

אני עדיין חושבת שה'מכורה לכתיבה!!!

לא רוצה שכולם יהיו פה דתיים/חרדים צדיקים צדיקים.

לא נראלי שכל אדם שלא גדל לתוך מציאות של בית שומר תורה ומצוות- חייב לחפש.

 

וואי אבל אני מרגישה שאנחנו מנהלים לה' ת'חיים.. אז בואו נפסיק עם זה כי זה לא כזה קשור..

ע.י.צ'יאל

דווקא כן.

דווקא כן שכולם פה יהיו צדיקים?מכורה לכתיבה!!!

כתוב בבראשית משהו על זה שה' יצר אדם שהוא לא מושלם. שעושה גם דברים רעים.

ע.י.צ'יאל

התכוונתי שכל אדם צריך לחפש.

יכול להיות שהוא יודע שיד כאלו שכך יהיה איתםחניתה

 

 

ויכול להיות שמנקודה מסויימת בחיים השם כבר לא מעוניין שיחזרו בתשובה (כמו בסיפור עם שני בני עלי הכהן).

 

אבל אם כל אחד קיבל נשמה שהיא חלק אלוק ממעל, אני חושבת שכן יש בו את הבחירה.

 

 

 

ע.י.צ'יאל

מרגע שהוא יודע שאסור הוא חייב לשמור שבת.

מה שעשה כשלא ידע, הוא שוגג, וחייב קרבן חטאת.

מה?? מרגע שהוא יודע??מכורה לכתיבה!!!

ואם הוא לא מאמין בזה??

אתם אמרתם שיש בחירה חופשית! וואו לא ידעתי..

ע.י.צ'יאל

בחירה חופשית יש, אבל גם עונש בידי אדם יש.

יש בחירהחניתה

לא קשור.

 

אבל הוא העביר במפורש בתורה ומדור לדור מה הוא מצווה אותנו. 

 

לא נכוןעצת חושי

תסתכל בדברי הרמב"ם על הנושא

ע.י.צ'יאל

מקור?

הלכות ממרים פרק ג'עצת חושי


ע.י.צ'יאל

מדובר שם על להוריד אותם.

אם לא מענישים אדם שחונך לחוסר אמונה, בטלה תורת עונש ב"ד.

כתוב שם שהוא כאנוסעצת חושי

אז ברור שלא מענישים...

למה בטלה תורת עונש בית דין? "אנוס רחמנא פטריה"...

ע.י.צ'יאל

כי כל אדם יוכל לומר שחינכו אותו אחרת...

ע.י.צ'יאל

ראה גם מה שכתב ע"ז הרדב"ז

ע.י.צ'יאל

והבית יוסף.

עיין שובע.נ.מ

רמב"ם הלכות שגגות ב,ו  כל המחוייב חטאת קבועה על שגגתו, ועשה בשגגה, ונודע לו אחר שחטא--אף על פי שלא הייתה לו ידיעה בתחילה שזה חטא הוא, הרי זה חייב חטאת.  כיצד:  תינוק שנשבה לבין הגויים, וגדל ואינו יודע מה הם ישראל ולא דתם, ועשה מלאכה בשבת, ואכל חלב ודם וכיוצא בהן--כשייוודע לו שהוא ישראלי, ומצווה על כל אלו, חייב להביא חטאת, על כל עבירה ועבירה.  וכן כל כיוצא בזה.

 

[כאנוס שבהלכות ממרים זה לא אנוס, אלא שוגג כמבואר כאן.]

ע.י.צ'יאל

זה נכון, אבל מדובר כשכבר חזר בתשובה.

בהלכות ממרים מדובר על היחס שלנו אליו.

נכוןע.נ.מ

ובהלכות ממרים כתוב שראוי להחזירן בתשובה ולא ימהר אדם להורגן - לא שהם צדיקים ובכלל 'רעך' ו'אחיך' 'במצוות' [לא כתוב שם שצריך לאהוב אותם, אלא למשוך אותם בדרכי שלום].

ע.י.צ'יאל

האם הורגים אותם עם עדים והתראה?

לא הבנתיע.נ.מ

מה השאלה?

על עבירות שעונשן מיתת בי"ד - ודאי, כמו כל יהודי. כמובן אם התיר עצמו למיתה [שאז הוא מזיד].

ע.י.צ'יאל

אם הוא נחשב מזיד, למה אסור להוריד אותו?

כתבתיע.נ.מ

שהוא מזיד אם התיר עצמו למיתה [שהתרו בו ואמר על מנת כן אני עושה, משמע שיודע שזה אסור לו ושיענש על כך.]

ודיברתי על מיתת בית דין.

 

על מיתה ביד כל אדם ['להוריד'] הרמב"ם כותב (ממרים ג, ג) "ראוי להחזירן בתשובה, ולמשוך אותם בדרכי שלום, עד שיחזרו לאיתן התורה; ולא ימהר אדם להורגן." [בפשטות לא שאסור, אלא שראוי ועדיף לנסות להחזירו בתשובה, ולא למהר].

ע.י.צ'יאל

משמע מהרמב"ם בהלכות ממרים שגם אם הוא מזיד (ראה את דרכי ישראל), אסור להוריד אותו.

לא אסור,ע.נ.מ

רק לא למהר. והרמב"ם שם לא מגדירו כמזיד אלא כאנוס (=שוגג).

וגם הוא לא מדבר שם על מיתת בי"ד, שאז אם התיר עצמו למיתה הוא וודאי מזיד.

ע.י.צ'יאל

מדובר שם שבהלכה הרגילה הוא היה מזיד.

צדיקמבשר שלום
שתדע שיש עוד רמב"ם בהלכות שגגות פרק ז' הלכה ב'-
כלל גדול אמרו בשבת כל השוכח עיקר שבת ושכח שנצטוו ישראל על השבת או שנשבה והוא קטן לבין העכו"ם או נתגייר קטן והוא בין העכו"ם אע"פ שעשה מלאכות הרבה בשבתות הרבה אינו חייב אלא חטאת אחת שהכל שגגה אחת היא וכן חייב חטאת אחת על כל חלב שאכל וחטאת אחת על דם שאכל וכן כל כיוצא בזה בעבודות אלו וכל היודע עיקר שבת אבל שכח שהיום שבת ודימה שהוא חול אף על פי שעשה בו מלאכות הרבה חייב חטאת אחת על היום כולו וכן חטאת על כל שבת ושבת ששגג בו:

https://he.m.wikisource.org/wiki/רמב

אני גם תמה על דברי הרמב"ם,לכאורה סתירה אם תינוק שנשבה חייב חטאת על כל ידיעה או על כל עבירה..
לא עיינתי כ"כ שם,ע.נ.מ

אבל על פניו נראה שעל כל סוג עבירה יהיה חייב, ולא על כל מעשה עבירה.

 

בכל מקרה לא הבנתי איך זה קשור כ"כ, לענייננו ברור שעברות שעשה כשהיה שבוי לבין הגויים הם שגגות וחייב עליהם כפרה. 

נכוןמבשר שלום
אבל זה אומר שלתינוק שנשבה יש דין אחר מאשר יהודי שיודע,ובכל זאת עשה..
מה שאומר שאין דין שווה בין כל יהודי..
שובע.נ.מ

לא מדובר שהיתה התראה ["אם תעשה כך וכך ניקח אותך לבי"ד ונלקה/נסקול אותך"].

 

והוא לא שונה מכל יהודי ששכח עיקר שבת ושכח שישראל נצטוו על השבת.

נכוןמבשר שלום
אבל הוא שונה מיהודי שעשה במזיד..
כןע.נ.מ

שלא ימהר אדם להורגו, אלא יתן לו הזדמנות.

אבל עקרונית הוא בן הריגה.

מה?מבשר שלום
הריגה זה רק בית דין.
ואל תביא לי מורידין ולא מעלין..
זה לא אניע.נ.מ

זה חז"ל

אוקימבשר שלום
אתה יכול לצטט לי את הדין הזה של מורידין ולא מעלין בהלכה פסוקה?
שולחן ערוך יורה דעה הלכות עבודת כוכבים סימן קנח סעיף בע.נ.מ

 

מיני ישראל, והם שעובדים לעבודת כוכבים, או העושה עבירות להכעיס, אפילו אכל נבילות או לבש שעטנז להכעיס; הרי זה כופר; והאפיקורסים, והם שכופרים בתורה ובנבואה מישראל, היו נוהגין בארץ ישראל להרגן. אם היה בידו כח להרגן בסייף, בפרהסיא, הורגו. ואם לאו, היה בא בעלילות עד שיסבב הריגתו. כיצד, ראה אחד מהם שנפל לבאר והסולם בבאר, קודם ומסלקו ואומר: הריני טרוד להוריד בני מן הגג ואחזירנו לך, וכיוצא בדברים אלו.

 

ובדפוסים ראשונים [ונציה, קראקא, ומנטובה] במקום "היו נוהגין בארץ ישראל להרגן." – "מצווה להורגם". ברור שהיתה צינזורה.

נכוןמבשר שלום
כמדומני זה רמבם במלכים ומלחמות או רוצח.
תודה.
גם לגויים יש בחירהחניתה

להכיר במציאות השם ולשמור 7 מצוות בני נח.

 

למרות שהם בוחרים רע (כמו המן למשל) זה כן הביא את עמ"י לעשות תשובה

 

אבל שכר הם לא יקבלו על כך..

 

 

אני לא דיברתי על שכר..מכורה לכתיבה!!!

או שכן, תזכירי לי..

אבל אז את סותרת את זה שלכל אחד יש בחירה אםחניתה

להיות רשע או צדיק.

 

מה שכן יכול להיות שהשם יודע שנשמות מסויימות ישארו חילוניות אבל כן נותן את הבחירה. בכל מקרה לא משנה מה יבחרו העולם יגיעו לתיקונו, הם פשוט לא יקבלו את השכר על זה.

נכון.מכורה לכתיבה!!!

אני חושבת שהמן יכל לבחור אם לעשות את מה שהוא עשה, וזה מה שהוא בחר, וה' ידע זאת..

אוף אני יודעת שהבחירה החופשית זה נושא כל כך מורכב שאני תמיד מסתבכת בה..

אני מסכים עם כל מה שאמרתעצת חושי

אני רק לא חושב שצריך לערב את זה בדיון הלכתי של תינוקות שנשבו

רוב גדולי הדור אמרו שהחילונים הם תינוקות שנשבו וזה היחס אליהם בהלכה כיום

לכל אחד יש בחירה אם להיות רשע או צדיק (לא תמיד) אבל זה לא אומר שהרשע הוא לא חלק מהתכניות של הקב"ה

והוא אפילו יקבל שכר על חלקו! (ועייני בדרך ה' לרמח"ל)

אגב לא כולם אומרים שיש בחירה חופשית, אני יודע שיכול להיות שאני זורק פצצה אבל היו על זה ויכוחים גדולים ביהדות

 

בשלב מסוים בחיים צריך לזנוח את ההנחה האינפנטיליתאריק מהדרום
שמציגה את הדתיים כצדיקים ואת החילונים כרשעים.
או את ההנחה האינפנטילית עוד יותר שמציגה את החילונים כרשעים, את הדת"ל כבינוניים ואת החרדים כצדיקים.
נכון, אתם נוג"ה ואף על פי כן התבגרו נא.
צודק לגמרי אם מסתכלים במעמד הפרטנחשון מהרחברון
ואם מסתכלים על מעשים בפועל

אם עולים קצת למעמד הכלל ועל הכוונות מאחורי המעשים אז כן. החילונים אף שהם עושים מעשים טובים רבים כחברה הם מקדשים מעשים מסויימים כנגד הקב''ה, לכן כחברה (לולא ההגדרה של תינוקות שמשהו) הם רשעים. מדד של רשע/צדיק זה האם אתה עם ה' או כנגד ה'. האם אתה מרגיש מתבטל לה' גם כשלא נוח או רק מה שאתה מבין ומרגיש וזורם לך.

הדתיים/חרדים בהגדרה מחפשים לעשות את רצון ה' יש אלפי מחלוקות על הדרך, על היישום שלה, על ההצלחה שלה אבל בשאיפה הם רוצים לעשות את רצון ה' אז כחברה ניתן להגדיר כצדיקים.

אגב כאן החרדים אומרים אותו הדבר על הדתיים בעיני זו טעות כי המחלוקת בין הדתיים לחרדים היא לא מה נוח לי אלא מה רצון ה'.
אין חילונים יש יהודים ויש רמות של שגגה/זדוןזיויק

 

חילוני מצוי הוא "תינוק שנשבה" אני חושב

ברור שכן!!!!!!בינייש פתוח
הקב"ה מחשב הכל!!!! כולל את הסביבה של האדם והחינוך שהוא קיבל!!!! והחינוך שהם מקבלים מאוד בעייתי ושונה מהחינוך שאנחנו קיבלנו.
גם דתיים שיודעים על משהו שהוא אסורפועל במה
והם עושים אותו, הקב''ה לא שופט אותם בחומרה
לכן דתלשים הם גם תינוקות שנשבו בגלל שרק מי שלמד את ההלכות לפרטי פרטים, ובדק ומצא את הסיבה לכל דבר ואז החליט לא לשמוע הוא כופר
אבל רוב האנשים לא חקרו הכל.. אז הם לא כופרים או משהו כזה למרות שהם גדלו כדתיים
ע.י.צ'יאל

למה אתה בטוח שדתל"ש הוא תינוק שנשבה? מה המקור?

הרב קוקעצת חושי

באגרות הראיה. לדוגמא. והוא לא היחיד..

בגדול זה בגלל שהרוח של הדור מלאה בכפירה ולכן אנשים נסחפים אחרי זה

גם החזון איש אומר משהו בסגנון, והם לא היחידים אבל אני לא מספיק בקיא בסוגיא

ע.י.צ'יאל

קצת יותר מיקוד?

אני יחפש לך את זה עוד מעטעצת חושי


זה באגרות א,לך דומיה תהילה
באחת האיגרות לרב מילשטיין, שהבנים שלו פרקו עול תורה וביקש הדרכה איך לנהוג איתם. הרב כותב לו סדרת מכתבים.

ספרים לא לפניי, אבל נסה למצוא לפי זה...
תודהעצת חושי

לא היה לי אגרות א' אז לא הייתי בטוח

לרב מילשטיין נכתבו שלושה איגרות,עף על עצמו

האחת בעניין "היחס לחוזרים בשאלה" (שהגר"ש אבינר שליט"א כתב ספר קטן סביב האיגגרת הזו),

 

השניה, לאחר שהרב מילשטיין חזר וכתב לו שבניו חילונים אפ"י לא נמשכים ללאומיות החילונית כי אם לקומונסטיות, אז הרב ענה לו איגרת שניה ידועה, המבררת ש"בדור הגאולה אין באמת אנשים שכופרים במציאות השם!", והיות וזה מצד מדריגת הדור והנשמות אזיי גם אם הם נמשכו לקומונסטיות ולא ללאומיות חילונית, עדיין שייך עליהם את אותה צורת ייחס לרחוקים שכתבה באיגרת הראשונה,

 

לאחר מכן הרב מילשטיין כתב לרב להסתפק האם אנחנו בכלל בתקופות גאולה, אז הרב השיב לו איגרת שלישית, עוד יותר ידועה מהראשונות, שמבררת את "היותנו בתקופת גאולה", ונפתחת בלשון המפורסמת "אתחלתא דגאולה בוודאי מופיעה לפנינו..." ושלא רק מהיום כי אם מזמן תנועות שיבת ציון, ושזה נובע מכך שלקדושה יש צירוף ועל כן הכלל נבנה ונתעלה מדורות קודמים, ואילו לטומאה אין צירוף בסוד יפרדו כל פועלי אוון ועל כן מבחינת מדריגת הכלל אין ירידה עם הדורות רק עליה, וכמובן שבכל יחיד ויחיד יש ניצוץ מן הכלל בפנמיות נשמתו הנקרא במק"א "צד סגולי" והוא המביא למציאות שאין באמת כופרים במציאות השי"ת (אומנם מבחינת האושיות הפרטית עצמה יש ירידה עם הדורות כדחז"ל "אם ראשונים כמלאכים אנחנו כבני אדם וכו' ועוד, ויש על זה הרחבה רבה בתורת הרב קוק באורה"ק, במאמרהדור, בקבצים ועוד).

 

עד כאן תורף שלושת המאמרים לרב מילשטיין, כמדומה ששלושתם מובאים בספר הנהדר "שיח הראי"ה" המבאר איגרות יסודיות לפי סדר ערכים.

טעות בהנחה...חגי111
ההנחה שלך שיש מצב שהקב''ה שופט שונה זאת טעות.. נקב''ה שופט את כולם אותו דבר אבל זה שיש לכל אחד סיבות והשפעות שהוא צריך להתמודד איתם זה ידוע... גם אצלנן כל אחד נשפט שונה... הסיבות של כל אחד הם אחרות וההשפעות. . הקב ''ה בדין מתחשב הסיבות
אולי קודם נגדיר מה זה משפטשלמה בייניש
הרי מאחר שאף אחד מאתנו לא יודע את דרכי ה', כפי שהרמב"ם מזכיר בהלכות תשובה-לגבי מצווה השווה כמה עבירות והפוך- ממילא, השאלה מתייתרת.
כל הכותרות והמגזריות אינם הדבר שקובע, אלא מעשיו. יכול להיות אדם המתקרא דתי שבעצם איננו מוסרי ולהיפך.
זה לא שהוא שופט אוצם אחרתroth
אני חודבת שאת כולם הוא שופט אותו דהר, דתיים, חרידים, חיחוניים, וכו'..
הוא פדוט דופט לפי דוגג ומזיד, אם המעשה נעשה בלי כוונה או כן בכוונה.
פשןט אצל החילונים יש יותר דברים שהם בלי כוונה כי הם לא מודעיםנאחיהם לכן הם נשפטים אולי יותר בקלות..
הקב"ה שופט כל אדם אחרת.לך דומיה תהילה
Dhkvdrij iffd yfdss ydvuy tvbj yyWqwjfkk
GvbvfWqwjfkk
השאלה שלך ממש יפהחצי שליש

והתשובה שלי לא תתייחס דוקא לחילונים.

הקב"ה שופט כל אדם באשר הוא, בהתאם לנתונים הספציפיים של המקום והזמן בו נעשה המעשה, פלוס כל הנתונים הסביבתיים שהובילו למעשה.

גם כל אדם דתי וכל אדם חרדי נשפט אחרת.

נראה לי שבסופו של דבר התשובה שלך ענתה הכי קצר ולעניין....מכורה לכתיבה!!!


תודה!! שמחתי להיות לעזר חצי שליש


גם חרדים ודתיים עוברים עברות, כל שכן שהם מודעים לזהשירושל'ה
כך שלדעתי, האדם נשפט על פי מעשיו ומחשבותיו
וכולנו שווים בפני הבורא. דתי או חילוני שניהם יציר נברא, שניהם נשפטים באותה מידה.
זו דעתי.
אבל זו לא אשמתו של החילוני אםמכורה לכתיבה!!!

הוא עושה עבירות, כי הוא לא מודע לזה שזה עבירות..

מבחינתו זה בסדר גמור, וגם אם יש לו בחירה חופשית, אין לו במה לבחור כי הוא פשוט לא יודע דבר אחר

יש עניין של נקודת הבחירה, שהשם שופט כל אדם לפי מצבו הנוכחיעף על עצמו

וזה בסוד "באשר הוא שם" שנאמר על ישמעאל, אבל יש להאריך קצת בביאור העניין, ואכמ"ל (דיברו בזה בספרים ואין זה חידוש שלי)

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך