ארבעה אבות נזקים הם, שיעור א', שיעור ב', שיעור ג', שיעור ד'.
לא ראי זה כראי זה, ולא ראי זה כראי זה.
הצד השווה שהם, שדרכם לנזק ואין שמירתם על אף אחד.
ומשניזקו, חב הניזק לפצות את עצמו, כי אף אחד אחר לא יעשה את זה
ארבעה אבות נזקים הם, שיעור א', שיעור ב', שיעור ג', שיעור ד'.
לא ראי זה כראי זה, ולא ראי זה כראי זה.
הצד השווה שהם, שדרכם לנזק ואין שמירתם על אף אחד.
ומשניזקו, חב הניזק לפצות את עצמו, כי אף אחד אחר לא יעשה את זה
נ.ב.גם הם לא הסתכלו במראה
אלא קאי על מי שרואה אותם
משום דשיעורא דאלפא דשלומבא-שיעור א' שפיר איקרי
דשלומבונאי לא קרו לשיעורא דאלפא דילהו חמשושים כלל ועיקר
והא אמת ושריר
נ.ב. אתה מכיר את שלומבא?
זו שפה של חרדים
את מי?
הם באמת חרדים
אלא, שהם ציונים
הרהמור, בעברית
משלומבא למד בישיבה חרדית
נפק"מ למעמד בן ישיבה
לויודע
עיקר העניין הוא חשבון ישן שלי שהרהמור חרדים
אבל גם זה נכון
זה ליהנות מכל רגע, לצחוק על כל מי שצוחק עליך, ולהתגאות בזה שאתה חמשוש קטנטן... לכייף כל היום, ולהביט בסלחנות על השמיניסטים שחושבים שאנחנו באמת מפחדים מהם..
דהא בשלומבונים מיירי
יש לי בעיקרון גם גמרא על זה
והאיכא שבו"שים? אלא אפיק שיעור ד' דלאו ניזקי אינהו, ואעיל שבו"שים. ושיעור ד' לאו ניזקא אינהו? הניחא בשיעור ד' דתשע"ה ודתשע"ח, שיעור ד' דתשע"ו ודתשע"ז ודתשע"ט מאי? אלא, שבו"שים בכללא דשיעור ד' נינהו, דאף אינהו שבו"שים איקרו. ואמאי הוו שבו"שים בכללא דשיעור ד'? הא לא דמו האי שבו"שים להאי שבו"שים! אלא, לא תני להו לשבו"שים, דהא לא חשיבי. ולא חשיבי? והא קא חזינן דחפרי ומעצבני! אלא, שבו"שים בכלל שיעור א'. והא לא דמו לשיעור א'! אלא, שבוש"ים דמאי? אי שבו"שים דבעו למיקפיץ בהאי שתא-מכללא דההוא שיעורא דבעו למיקפץ ליה, ואי דכיתה ח'-כיון דלא הוו אלא שיתא יומי בשתא לא חשיב להו.
(מבוסס על רעיונות מלפני כמה שנים, הניסוח מעכשיו...)
הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,
מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.
העונה להגדרות הצניעות ?
אפשר פילאטיס ולא זומבה
כמובן.
ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר
לזוג, הליכון זוגי
נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג
הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש
הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים
של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה
יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם
האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא
על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת
כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים
בגרויות חורף פטור מלספור
והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים
וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה
אנחנו נשארים אחרי היסודי
אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר
בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל
על כן צריך לספור הכל
הרמוניהאחרונהאתם שטוניקים גאוניים
פעם היינו חברות;)
מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.
בשביל הלא מעודכנים
יש לכם ממנו זכרונות טובים?
יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?
תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")
@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?
אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?
זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.
יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד
אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.
אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר
זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.