אולי בכלל זה לא אפשרי והמטרה שלנו היא להתקרב לשם עד כמה שאפשר. אולי בערך
בכל מקרה, לביטול תורה ודאי אין היתר.
רוחנית
התפתחות אישית
עבודה
לימודים
כל דבר בחיים שאת מעריכה ורוצה שהוא יהיה חלק ממך

בתוך בני ישראללא מסכימה...
כיבוד הורים הוא יעד. לעולם לא נגיע אליו? הגיוני. לא סותר את זה שזה יעד.
יש לי יעד לקבל 100 במבחן. אני אצליח? לא. אבל אני אשתדל להגיע קרוב ככל שאוכל.
או שזה תמיד מהלך של התקדמות אינסופית ושיפור והתעלות?
בדומה לסיפור הלב והמעיין(אם אני זוכר נכון) שהמטרה היא תמיד השאיפה למעלה.
ויש פסקה יפה של הרב קוק "כי לא להגיע לאיזה מידה ידועה היא מטרתנו הכללית, כי אם להתעלות וללכת תמיד הלוך ועלה"
ובמה?
)מילי דשטותאזה לא עושה כאב ראש 5 מקומות בו זמנית?
תשובה ל@שמש וסערה ו@לכל הנגועים בדבר, אומר הרב קוק שמי שמואס בתורה יש עליו דינים קשים שאין המקום לפרטם (שם,שם) ובעצם מתוך כך שואלים מה זה מואס בתורה, עונים לנו רבותינו שזה אדם שמבטל איכות תורה כלומר לימינו אם אני יכול ללמוד דף גמרה קשה ולהתעמק בו, ואני במקום זאת לומד את החוברת משניות של אח שלי מכיתה ב' יוצא שאני מואס בתורה, והרב קוק נוזף קשות במואסים ולכן תשובה לשאלה פה אין קל ואין קשה בתורה, בתורה יש איכות ואין איכות יש יכולת ויש יכולת ויש לא בא לי להפעיל את המוח ואדם כזה עובר עבירה חמורה .
לשאלה אחרת תשובה ל@יהיה בסדר!!! ול@שמש וסערה היעד הוא להתענג על ה' ולהפיץ את אורו בעולם וצריך לבדוק שאני בכיוון היעד ולא סוטה ממנו אחרת אפשר ליפול עמוק (לא תמיד מצליחים אבל צריך להשתדל)
לשאלה אחרת תשובה לל@שמש וסערה פירוש דברי זה שפעם בא הרב שלי וחבריו לר' אבורם שפירא לבדוק את הישיבה והם שאלו אותו שאלות ואחד הדברים היה שהם מדריכים בסניף ובין שלישי הם רוצים לצאת מהסדר ערב לפעילות ובערב לחזור ולהשלים את החומר להפתעתם עונה להם ר' אבורם שפירא שאין דבר כזה להשלים תורה או שהפעילות יותר חשובה מהסדר ערב או שלא כי אנחנו מצווים ו"והגית בו יומם ולילה" ולכן את התורה לא את החומר שהפסדתם בסדר ערב לעולם לא תוכולו להחזיר ומתוך כך אנו למדים שלעולם אי אפשר להגיד היום עבדתי את ה' בשלמות כי כל זמן פנוי שלא למדת, הפסדת תורה (המאמר כתוב בלשון זכר אך מחוון גם ללשון נקבה)
יש עניין שיש קל וקשה. שים לב, אתה אמרת "אם אני יכול לקחת דף גמרא קשה".ובכל מקרה,אף אחד לא אמר שלא ללמוד ברכות בגלל שזו מסכת קלה יחסית לבבא בתרא למשל.או למנחות. עד כמה שהבנתי את הפסקה הנ"ל, ולמיטב זכרוני גם הרב חגי לונדין פירש כך, שכמו שאמרת, יש עניין של יכולת ואי יכולת ושל ניצול מיטב כוחות מול השארות ברמה רדודה. ואם יש לך יכולת להבין משהו שלאחיך בכיתה ב' אין, כנראה שזה חלק יותר "קשה" בתורה, בין בגלל הסגנון, השפה, או בגלל שהנושא עצמו קשה יותר. ועע נגעים ואהלות שנאמר שתהילים שקולים. ולענד יש מקום לקשר בין השניים, עוד לא פגשתי רב שהתיר לבטל סדר ערב בשביל לקרוא תהילים (אם כי יש עניין שתפילה קודמת לתורה. כך שתלוי במה בדיוק אתה עוסק)
לא שאלתי מה היעד. אלא איפה היעד. ואיפה אנחנו אמורים להיות ביחס אליו באידיאל ובמעשה.
המאמר לא יכול להיות מכוון למי שלא מצווה בוהגית בו יומם ולילה. ברור שלא החומר עיקר אלא הלימוד בעצמו. אבל גם יש עניין לחומר. בקשר לאיזו שאלה זאת?
ואיך הגעת למסקנה זו?
פשוט שמשהו קשה יותר אבל ברמת מסוגלות מותאמת יהיה איכותי יותר.
אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד