יש לי שאלה ממש חשובהפרפר בכלוב

וקצת חפורה, אבל אף פעם לא יצאתי עם תשובה ברורה.

אז ככה, היות ואנחנו אנשים ילודי אישה, הזקוקים לענינים בסיסיים כמו אוכל, שתיה לינה, יש לנו צורך גם בקשר עם בני המין השני.

אוקי, נושא חפור, אל תדלגו!

 

מה תעשו כדי למנוע מחבר/ה, חניכ/ה, תלמיד/ה להתחבר וליצור קשרים אשר יפילו אותו לא רק מבחינה רוחנית, היות והוא נולד דתי והוא ירצה מן הסתם, כשהדחף הראשוני יעבור ויגיע המצפון, לנתק את הקשר. ולא יהיה זה ניתוק קשר רגיל, זה יהיה ניתוק קשר בגלל הדת, מה שיכול להוביל לייאוש מסוים בעבודת ה'?

 

אמנם הרצון הטבעי הא בוודאי שכן לקשור קשרים וכו, אך האם היית רוצה שלבן שלך בכיתה ט/י וכו יהיה חברה? ואפילו ידידה???

 

ענה לעצמך.

 

 

מה אפשר עוד לעשות שלא עשינו?!?

א. למה שיזרוק הכל אם כולא קשה לו? הוא יגיד הכל אני שומרנילס.
זה קשה לי. זה לא בסדר וכרגע לא מעניין אותי.


החינוך צריך להיות חינוך בריא ונורמלי

וחברות זה סבבה כל עוד שומרים על ההלכה...
תראה,פרפר בכלוב

גמאני חשבתי ככה והיה לי קשר עם בנים והכל. אבל עד שלמדתי את ההלכה, ומבחינת ההלכה אסור לדבר  עם בנים שלא לצורך, לא הרבה יודעים את זה, וזה כבר בעיה.

איפה זה כתוב?נילס.
מי המציא את ההלכה הזאת?
יש החמרה. יש החמרה גם לא לצאת מהבית...

אין הלכה כזאת. החמרות זה חשוב עד שזה בא על חשבון בריאות נפשית.
בשולחן ערוך.וזה ממש לא החמרה.מי ערב לךגיטרה אדומה

שאתה באמת תשמור על כל הכללים ההילכתיים??

מנסיון.אי אפשר להבטיח דבר כזה לעצמך.

איפה? לא כתוב שם חותם לך.נילס.
כתוב,כתוב.אשתדל לפתוח עוד מעט את הספרגיטרה אדומה


שטות. לא למדת.נילס.
כתוב יתרחק מן הנשים כהנהגה כללית בלי שום גדר הילכתי ברור
למדתי.חבל להתווכח עם ההלכהגיטרה אדומה


למדת לא נכון. את טועה ומטעה לחינם.נילס.
תביאי מקור-נדבר.
פפף..חבל.גיטרה אדומה


סבבה, זה מה שאתה חושב. קיבלתי. עכשיו תן לאחרים לענות גםפרפר בכלוב

חשוב לי חוות דעת

נו סבבה,הנהגה כללית זה לא חברות עם כללי הלכה,אין כזה דבר,גיטרה אדומה


לא הבנתי מה כתבת.נילס.
כתבת שאפשר לנהוג בהנהגה כללית עם נשים.חברותגיטרה אדומה

זו לא הנהגה כללית.

לא אמרתי חברות כהנהגה כללית.נילס.
אמרתי שאיו בעיה בעירוב ובחלק מהמקרים זה עדיף הילכתית.

וזה שפועל יוצא מכך יהיו כמה זוגות למטרות חתונה בגיל צעיר זה בכלל לא מומלץ אבל גם בכלל לא נורא בטח לא הילכתית.
למה את מתווכחת עם גבריםאני123
בדברים שקשורים ללימוד תורה??
הם יודעים יותר טוב מאיתנו!
הפעם היא צודקתאניוהוא
לא בהכרח!!!אני123
זה לא קשור ללימוד תורה, זה קשור להלכה ואת זהפרפר בכלוב

בנות צריכות לדעת בדיוק כמו בנים

לא נכון.אני123
לבנות יש תפקידים אחרים
בנות לא צריכות לדעת את ההלכה?פרפר בכלוב


צריכות!!!אני123
אבל לא בדיוק כמו בנים!
אוקי סבבהפרפר בכלוב


למה את מתווכחת עם גברים בכללפסידונית
למה את מתווכחת
למה את
למה
בדיוק!!אני123
תהיי יפה ותשתקי
יהיה קשה, אשתדל 👍פסידונית
😅סתם בצחוקאני123
לא בהכרחברגוע

כמו שאת רואה- גם הבנים כאן לא בדיוק מסכימים עם חוני..

 

ובאופן כללי כדאי לזכור שהלכה לומדים מרב, לא מניק בפורום.

יש הלכה כזו.מהלך בדרך...

אשתדל גם להביא לך מקורות...

אני אשמח ללמוד.נילס.
שולחן ערוך.ארצ'יבלד
אבן העזר סימן כא סעיף א
"*צריך* אדם להתרחק מהנשים מאד מאד. (משמעות המילה צריך זה- צריך.)
ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. (בגלל שכולן נידה היום, ממילא כולן עריות- ואסור)
ואסור ל*שחוק* עמה, להקל ראשו כנגדה (חוסר רצינות) או להביט ביופיה. (במילים אחרות- קירבה בין המינים בצורה הזו אסורה!)
ואפילו להריח בבשמים שעליה אסור.

ואסור להסתכל בנשים שעומדות על הכביסה.
ואסור להסתכל בבגדי צבעונים של אשה שהוא מכירה, אפילו אינם עליה, שמא יבא להרהר בה. (על בגדים שלה אסור להסתכל, ק"ו בה)

פגע אשה בשוק, אסור להלך אחריה, אלא רץ ומסלקה לצדדין או לאחריו. (על זה ראיתי היתרים של האחרונים שלא צריך לעבור כביש בגלל זה)
והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ונתכוין ליהנות ממנה, כאלו נסתכל בבית התורף (פי' ערוה) שלה.
ואסור לשמוע קול ערוה או לראות שערה.
והמתכוין לאחד מאלו הדברים, מכין אותו מכת מרדות. ואלו הדברים אסורים גם בחייבי לאוין.

סעיף ב
מותר להסתכל בפנויה, לבדקה אם היא יפה שישאנה, בין שהיא בתולה או בעולה, ולא עוד אלא שראוי לעשות כן. אבל לא יסתכל בה דרך זנות, ועל זה נאמר: ברית כרתי לעיני ומה אתבונן על בתולה (איוב לא, א).

יש היתר להסתכל על יופי של רווקה ל*שם נישואין*. יש היתר!! (הראבד כותב שלא דרכו של צורבא מרבנן אפילו לראות אותה).
נקודה תחתונה, השולחן ערוך מביא היתר. (האם מותר להקל ראש ולשחוק? לא יודע, לא מספיק עיינתי)


סעיף ד
מותר לאדם להביט באשתו, אף על פי שהיא נדה והיא ערוה לו, אף על פי שיש לו הנאה בראייתה; הואיל והיא מותרת לאחר זמן, אינו בא בזה לידי מכשול. אבל לא ישחק ולא יקל ראש עמה.

(מותר לו להביט באשתו, לעומת רווק שאסור לו להביט ביופי של העומדת מולו אם היא אחת מהעריות, אבל עדיין לבעל אסור לשחוק או להקל ראש.)

סעיף ו
אין שואלים בשלום אשה כלל, אפילו על ידי שליח, ואפילו על ידי בעלה אסור לשלוח לה דברי שלומים. אבל מותר לשאול לבעלה איך שלומה:

סעיף ז
המחבק או המנשק אחת מהעריות שאין לבו של אדם נוקפו עליהם, כגון אחותו הגדולה ואחות אביו וכיוצא בהם, **אף על פי שאין לו שום הנאה כלל, הרי זה מגונה ביותר ודבר איסור הוא ומעשה טיפשים, שאין קריבים לערוה כלל, בין גדולה בין קטנה, חוץ מהאב לבתו והאם לבנה**


סיכום
צריך להתרחק מהנשים, וכן הנשים מהגברים.

אסור מדרבנן לגברים ונשים (בגלל שכולן נידות או נשואות)
לקרב דעת אחד אל השני, דרך קריצות שפה של רמזים בידים, בדיחות, או חוסר רצינות.
אסור להביט ביופי שלה, וכן לה אסור להביט בו אם הוא חתיך.
אסור לו להריח את הבושם שלה, וכן היא את שלו, מכיוון שזה איסור דרבנן מצד "לא *תקרב* לגלות ערווה, תסתכל בשוע סימן ריז סעיף ז.
(לכאורה גם לא להסתכל על הבגדים הצבעוניים שלה, לגביה אולי מותר)
אסור להסתכל לשם הנאה.
מוסיף לך, שבהלכות תשובה פרד ד הלכה ד הרמבם כותב שאסור *להסתכל* על העריות. (לא מדובר על גילוי עריות, אלא על נשים נשואות, נידות)( ואולי גם גיסות ודודות- עוד נושא)
אסור להתבונן ברווקה שלא לשם נישואים (שלא לדבר אם היא נידה:/)

אסור לשאול בשלום אישה כלל! וגם לה אסור!
המדובר על כל שאילת שלום, בלי חילוקים. (תראה בנושאי כלים דוגמה) {אם הכוונה באישה אשת איש, אז יהיה מותר בשאר נשים}

ונסיים בכך שהשולחן ערוך אוסר לחבק ולנשק את האחות הגדולה... (אמנם חיבוק ונישוק, אבל נותן פרופורציה לאיסורי עריות)


אז למה שיהיה מותר להפגש?

התשובה הקלאסית:
לא יהיה קלות ראש (סעיף א) השיחות יהיו רציניות (סעיף א)
הבנים לא יביטו ביופי של הנשים (סעיף א), וכן הנשים לא בהם.
לא יביטו בכלל ברווקות(דיוק ראשוני מסעיף ב- וזה פשוט מה נאסר אעפכ בסעיף א)
ואם כן אז כמובן עושים זאת לצורך חתונה (סעיף ב).
הבנות לא ישימו בושם(סעיף א)
כמובן שהבנים יהיו עסוקים בלתת מכות אחד לשני, וממילא הם טרודים בעבודתם- אז מותר.

הסיכום הזה עוד לפני ההרהורים ששייכים לגבר ולאישה, והאיסורים ששייך רק לגבר.


נ.ב. מאיפה לומדים שאסור לרמוז לקרוץ להקל ראש, לשחוק? המגיד משנה מביא מקור לרמבם,
מקור מספר "עצות טובות קמ"ל " הלכות איסורי ביאה פרק ראשון הלכה ב. והעונש זה מכת מרדות! (מלקות דרבנן)
2 מקורות
1) אל תרבה שיחה עם האישה.
2) אבות דרבי נתן, שחוק וקלות ראש מרגילין לערוה



שטות. לא למדת. - נסיונות פעילים

שטות? ככה אתה פוטר את הטענות כלפיך?
הנהגה כללית? השולחן ערוך כותב להתרחק מאוד מאוד, הנהגה כללית??
הנהגה כללית=? יאללה תפגשו בנים בנות/ בנים בנות יחד חופשי.

לא כתוב צריך להזהר,-
כתוב *להתרחק*!
לא מבין את הלוגיקה.



(שתבין, רק 3 לאווים נאמר בהם *מאוד מאוד*.)
..ארצ'יבלד
@אניוהוא
אשמח אם תעבור על דברי.
שכוייח.אניוהוא
אוקי. עד כאן לא חידשת כלום.נילס.
אם תדייק בשו'ע תראה שהבעיה היא להינות ולהסתכל באופן מסוים מאוד

קירוב דעת שחוק קריצות ושאילת שלום מדובר לענין מאוד מסוים עיין לעיל


לכן. ככל שאדם בא בחשיפה נורמלית במסגרת נורמלית עם יותר נשים וכן להיפך לא יהיה את הצורה המסויימת שהיא שהופכת את הפעילות המותרת לאסורה

כנל להתרחק לאותו ענין. תסתכל שוב על הכתוב מאוד ברור שהכל נמצא תחת ההנחה שהמשו המסויים הזה ברקע


לרוב הוא לא ברקע.
..ארצ'יבלד
לדעת רבנו יונה (שערי תשובה שער ב אות סב) הסתכלות ביופיה של אשה אסור מדאורייתא שנאמר "לא תתורו אחרי עיניכם".
אמנם הסתכלות בפנויה אסורה מדברי קבלה (ודברי קבלה יותר חמור מדרבנן) אך מאחר והפנויות בימינו כולן נידות, חזרו הפנויות להיחשב בכלל שאר העריות האסורות מן התורה.


ולדעת הרמב"ם ההסתכלות מטעם זה אינה אסורה, אלא *מדרבנן* (בשו"ת פני יהושע ח"ב אבן העזר (סי' מד)).
בספר עצי ארזים על השו"ע אבן העזר (כא סק"א) כתב שאף לדעת הרמב"ם איסור ההסתכלות (הסתכלות זה להסתכל) בעריות, הוא מדאורייתא. ומה שכתב שאינו לוקה אלא מכת מרדות מדרבנן, משום שהוא סבר שזה 'לאו שבכללות' או כי זה 'לאו שאין בו מעשה, ואין לוקין עליו'.

ר משה פינשטיין בשו"ת אגרות משה (אבן העזר ח"ד סי' ס) נקט כך בדעת הרמב"ם, שאיסור ההסתכלות בעריות הוא מדאורייתא, ומה שכתב דמכין למסתכל מכת מרדות היינו משום דהוי לאו שאין בו מעשה (וזה מיישב את הסתירה בין הרמבם בהלכות תשובה, לאיסורי ביאה)


לא שייך בפעם הראשונה לא לראות את היופי של האישה.
כל התשובות נשמעות מצוצות מהאצבע🤷
יש הסתכלות מותרת ויש היסתכלות אסורהנילס.
ולא כאן המקום לפרט זה ודאי


תיסתכל על ההקשר תיראה שזה מדויק
אשמח אם תפרט באישיארצ'יבלד
אם למדת את הסוגיה. אם לא למדת- אני לא מעוניין.

לא רוצה לשמוע שיטה אישית, בסוגיה סבוכה.
לנשים גם יש את האיסורים האלה, כמו שלמדנו...פרפר בכלוב

יש מצב שתביא לפה את המקורות של זה?

 

תודהההה

שו'ע תחילת אה'ענילס.
קלות ראש זה לדבר עם מישהי שלא לצורך. מינימום.ארצ'יבלד
מה זה קלות ראש?
כשאדם צריך להתרחק מנגיעה של חיבה, וחכמים אמרו אל תקל ראש, והוא מדבר עם מישהי לכיף, אז כן. זו קלות ראש.

והאמת החינוך כותב ש
@צ'יאל
@פרפר בכלוב @גיטרה אדומה

ציטוט מהחינוך
"ורבוי (ורבו) פרטי הרחוקין שהזהירו עליהן בענין זה. אבל כלל הדבר הוא שלא יעשה האדם שום דבר בעולם המביאו לידי הרהור בנשים, לא במעשה ולא בדבור ולא שום רמז לקרב דעת "

ותסתכל בתוך החינוך, הלשון המינימלי שם זה להביט בנשים. שזה אסור.
(הוא גם כותב שאסור להסתכל.
לא בטוח איך זה מסתדר, אבל זה לא רלוונטי לענייננו)
איך הגעת למסקנה שזה קלות ראש?נילס.
די ברור שכמו שאין בעיה בהסתכלות אלא רק בהסתכלות עם קונוטציה מאוד מסויימת

אין בעיה בדיבור אלא רק דיבור עם קונוטציה מאוד מסויימת
בגלל שסביר מאוד שיתנהל קשר שיוביל לאיסור דרבנןארצ'יבלד
עבר עריכה על ידי ארי1 בתאריך ט"ו בשבט תשע"ט 16:37
וקלות ראש זה חוסר זהירות.
ומנסיון, כל קשר שלי, לצערי, הוביל לאיסור דרבנן.

וכן, כשאתה בא למפגש סביר שיביטו (ואני כותב את הלשון הכי מקלה, שזוהי הבטה (לעומת הסתכלות) כל אדם נורמלי מביט ביופי, ולכן אם הוא הולך למפגש עם בנות, לדעתי הוא לא נוהג באחריות. במילים אחרות בקלות ראש.

הוא אפילו לא יכול לשאול לשלומה "קול באישה ערווה" וכן, הכוונה בקול- (בית שמואל על השולחן ערוך מסביר שאסור קול במקרה של שאילת שלום, ויש לו ראיה מהגמרא, ראיה מאוד חתוכה. וצריך לנשום לרווחה שקול באישה- היינו *קול* ולא שירה, זה בעניה של שאילת שלום. וגם הרשבא הבין שהקול שלה אסור. לא ראיתי מישהו שחולק. זה מאוד חתוך הגמרא.




אתה ממציא הלכות.
השולחן ערוך לא כותב קונוטציה.
הוא אוסר קלות ראש בכל צורה. נקודה.


ז.א. שגם אי אפשר לשאול בשלום אישה (נידה) שנפגוש.
כמובן עדיין מותר, פשוט לא נשאל בשלומה.

וכמובן שהוא לא יביט ביופיה.
וכמובן בלי צחוקים, ובלי קלות ראש. (לא ברור לי למה שעה עם בחורות לא יוביל לאיסורי דרבנן+

(מתחיל לתהות למה כל כך להתאמץ ולבוא
אישית לא הייתי בר, זה פשוט לא כיף. ואני לא מתכוון שלא כיף לא להסתכל על אישה כאובייקט מיני, ואפילו פחות מכך, אפילו הנאה "נורמלית" אסור, אבל לא הייתי בר בגלל שכן, לא הייתי עומד בזה, ולא מאמין שאפחד עומד בזה. לא קונה תותים)

(וכמובן נמשיך להתעלם מהנקודה שקול אישה ערווה במקרה של ענייה לשאילתה שלום, אבל קול אישה סבבה ביחס ל8 שעות שיחה)


לא, ארי! באמת!! אתה אסור לך לצאת מהבית! אנשים כמוך...פרפר בכלובאחרונה


אין ממש מה לעשות...רק להתפללגיטרה אדומה


שימצא לעצמו חברה. קל.LightStar

 

 

לא הבנתיפרפר בכלוב


אפשר הסבר?פרפר בכלוב


בוודאיאביגיל~!
לדעתי אל תמנעי ממנו כלום, הוא רוצה ידידות /חברה שיהנה זה לא דבר רע. זה טבעי ונורמאלי.
גם אם הוא רוצה סמים. מי את שתכפי את דעתך עליו?!נילס.
למי אכפת שהוא הבן שלך?
זה אומר שאת אמורה לרדת לחייו?

אז הוא רטצה לגנוב... זה טיבעי סהכ...


בקיצר. זה לא טענה
יפה. אהבתי.פרפר בכלוב


את תאהבי כל דבר שיתמוך בצד שלך גם אם הקשר שלו למציאות אפסינילס.
לא נכון, לי אישית אין דעה מוחלטתפרפר בכלוב

רק שאני נמצאת בבעיה ואני רוצה למצוא דרך. אני רוצה לשמוע מה אנשים פה חושבים

יש הבדל בין חברה לסמים וכולם פה יסכימו איתיאביגיל~!
השאלה היא מה ההבדל...נילס.
אין ככ הרבה הבדל...בשתייהם,אם ניסחפים מידי,זה עלול להיותגיטרה אדומה

מסוכן ממש.

החברה תרצח אותו בשינה?נער מתבגרר
היא תעליב אותו והוא יתאבד?

מסוכן???
זה טבעי, זה נורמאלי וזה אסור וזה רע.ארצ'יבלד
אוקי לא. התורה לא סותרת את הטבע והנורמליות. נקודה.נילס.
הטבע של האדם הוא על כן יעזוב איש את אביו ואת אימו ודבק באישתו והיו לבשר אחד...
ע.י.צ'יאל

הטבע והנורמליות היא לשלח את האם ולקחת את הבנים? או להניח תפילין?

לא. אבל זה לא *סותר* את הטבע...נילס.
ע.י.צ'יאל

זה סותר את הרצון הטבעי של האדם לשניצל וחביתה. את הרצון לצחוק ולהקל ראש.

השאלה באיזה רמה. יש איזון שדורש צימצום.נילס.
ויש משו שגורר בעיות ברמת מידת הנורמליות של האדם...
ע.י.צ'יאל

נורמליות היא דבר משתנה.

בתקופת הרמבם, לאף אחד לא היה נראה לא נורמלי שנשים לא תצאנה מהבית.

ולמה להתרחק מנשים היא דבר כ"כ לא נורמלי, ביחס לדרישות אחרות של ההלכה?

הדרישות של ההלכה סבבה...נילס.
כל עוד אין מתח מיני באוויר הכל בסדר.
אולי למעט נגיעה שזה מספיק חיבה.
אין דבר כזה אין מתח מיני, בגיל שבו כלפרפר בכלוב

ההורמונים מפוצצים לנו בגוף. אין דבר כזה אין מתח מיני, אפשר להתעלם מהמתח הזה ואז "לא להרגיש אותו"

לא נכון. מוזמנת לפסיפס או לכל פגישה נורמלית בין בנים לבנותנילס.
אם את באמת ככה לא רואה דרך להתיר לך לצאת לרחוב כי בטוח תיראי בנים....
נכון, באמת בעיה!! אני צריכה לימוק כל חיי בבית!פרפר בכלוב


או שתביני שבן זה בן אדם רגילנילס.
ואין שום סיבה להסתכל עליו בצורה אסורה הילכתית...
אה, בסדר. כבוד הרבפרפר בכלוב


מוזמנת לתרום למוסדותנילס.
לכאלה מוסדות, לא נראלי. תראה,פרפר בכלוב

היה לי חבר וידידים והיה לי קשרים ממש טובים, עד שלמדתי את זה, וראיתי שזה לא כל כך פשוט כמו שזה נראה, זהו. זה מבאס רצח, אבל זה המציאות

אין לי בעיה אם מישו שרוצה להחמיר על עצמו...נילס.
אדרבה בכבוד. אנימאעמוד מהצד ואצחק


אגב חבר נניח זה לא בעיה, זה מוביל לבעיות ומי שלא בקטע של להתמודד איתן חייב לחתוך את זה
תצחק על מי שעושה צעד שאתה מת מפחד ממנו?!פרפר בכלוב

יש אנשים שהלכה אצלם היא הלכה, ויש כאלה שיותר קשה להם, נגיד אני. אבל אני לא אצחק על אדם שעושה את הצעד הנכון, שאני ,בקטנותי לא מסוגלת לעשות..

אם מישו מחליט שהוא יותר צדיק מההלכה אני אגחך...נילס.
נישמע לי לגיטימי
|מגלגל עיניים| זה. ההלכה.פרפר בכלוב


מוזמנת לעיין בהמשך השירשור...נילס.
בנוסף, את קרטגו יש להחריב.הגיגים בע"מ

ומה תאמר על אדם שעומדת בפניו אפשרות לקנות עבד כנעני והוא בוחר להימנע מכך ולשחרר אותו?

 

הוא יצחק עליו...פרפר בכלוב


אני חושב שגם נילס יסכיםהגיגים בע"מ

שלקנות עבד זה לא מעשה מוסרי.

(עבד כנעני, עבד עברי הוא בכלל לא עבד)

א. לשחרר אותו אסורנילס.
ב. אין ספק שההלכה אינה מספקת בשביל להיות מצפן מוסרי ולכן מי שבוחר בגלל מוסר זה ענין שונה לגמרי
בנוסף, את קרטגו יש להחריב.הגיגים בע"מ

א. מה הבעיה בלקנות אותו ואז לתת לו שטר שחרור?

ב. אה, אני מבין, אתה מבדיל בין עבד שהסיבה  להימנע מזה היא מטעמים מוסריים, לבין חברות שבה אין טעם חוץ מהתורה להימנע, בשלב הזה יתנפלו אליך כל המחפשים טעמים אחרים להימנעות מחברות, אבל אני לא נמנע בתוכם.

רוצה להסביר לי מזה קרטגו?נילס.
א. לא זוכר לגמרי, באופן כללי יש בעיות.

ב. בהחלט אני לא רואה את ההלכה כמוסרית מספיק נכון להיום.

אגב, אני לא בעד חברות. חברות מביאה לבעיות הילכתיות אמיתיות. אני נגד להכניס לאל מילים לפה שהוא לא אמר.

מי אתם?! למה אתם חושבים שאתם בכלל קרובים ללומר דיברי ה' וחזל לא מספקים?! מאיפה החוצפה?!

מילא לומר אני מרגיש שדיברי ה' וחזל לא מספיקים *לי* הילכתית/מוסרית אני יכול לקבל

אבל להכניס להם מילים לפה לחינם כי כך בדית מליבך ולומר שזה עיקר הדין וכך יש לינהוג זה גובל בבל תוסיף.

כשזה על עצמך עוד אפשר לומר שזה הידור. כשזה על אחרים זה בפני עיוור.
ע.י.צ'יאל

חכמים בכל דור ראו צורך לגזור גזרות על הציבור, כדי להרחיק מעבירה, או כדי לייצר מציאות חיים טובה יותר.

מי נתן לרגמ"ג רשות לאסור ריבוי נשים? או לאשכנזים לאסור קטניות? או לדניאל לאסור יין עכו"ם? או לחכמים לחייב לקרוא ק"ש עד חצות?

עד הגמרא זה חובה הילכתית גמורהנילס.
החל משם יש שתי דרכים לחדש את ההלכה או שהעם נוהג משו ואז מחייבים אותו לדין כמו קטניות
או שיש הסכמה כללית כמו חדרג
ע.י.צ'יאל

עניתי למטה.

בנוסף, את קרתגו יש להחריבהגיגים בע"מ

אחרי שצ'יאל יסביר מה זה "י.ע.".

סתם, תסתכל בויקי.

קרתגו – ויקיפדיה

ובנוגע ל-ב. אין לי דעה מספיק ברורה בנושא מכדי להביע אותה.

ע.י.צ'יאל

לא ממש. והיו פוסקים שאסרו גם דברים רחבים יותר.

וחיבוק לאחותו או אחות אביו, שהרמבם מעיד שאין בזה הנאה כלל, עדיין אסור. 

ואני חולק על הטענה הכללית, שההלכה לא יכולה לסתור דחף טבעי.

היו פוסקים שהחמירו. עיין הזוועות בגור.נילס.
אם הם עוברים על בל תוסיף? לא חושב, בטוח מצאו איזה פיתרון הילכתי לגזור למרות שהיום אין לזה כמעט שום תוקף הילכתי.

חיבוק אחותו מותר רק עדיף שלא. אחות אביו היא ערווה עליו ולכן אסור באופן כללי.


ההלכה לא סותרת דחפים באופן כללי אלא מנתבת אותם

הגיוני שתמצא איזה מקרה יוצא דופן שלא יהיה לי מה להגיד עליו כי אני לא יודע מספיק.
הרמבם והשולחן ערוך כתבוארצ'יבלד
לא לחבק את אחותו הגדולה.

שוע'
"אף על פי שאין לו שום הנאה כלל, הרי זה מגונה ביותר ודבר איסור הוא ומעשה טיפשים" ז.א. שהוא אומר לא לחבק.

כל התרוצים מכאן והלאה, הן כי אין ברירה. אבל האידאיל, זה מה שהוא כותב (לדעתו).

רמבם
"המחבק אחת מן העריות שאין לבו של אדם נוקפו עליהן או שנשק לאחת מהן כגון אחותו הגדולה ואחות אמו וכיוצא בהן אע"פ שאין שם תאוה ולא הנאה כלל הרי זה מגונה ביותר ודבר אסור הוא ומעשה טפשים הוא שאין קריבין לערוה כלל בין גדולה בין קטנה חוץ מהאם לבנה והאב לבתו."

הוא כותב לא לעשות.
נקודה.

אמנם זה לא אסור מדרבנן, אבל זה כן אסור מהרמבם.

ראיתי שהרב יעקב אריאל כותב ללהסביר לאחיות אם צריך שאתה לא לוחץ יד (לא יודע מה הדין אם יפגעו)
אשמח לעלות קישור אם תרצה
נו. זה מותר. הרמבם והשוע כותבים שעדיף שלאנילס.
אם *ליבו נוקפו* שזה משמעותי...
הם כותבים ש*אעפ שאין ליבו של אדם נוקפו*ארצ'יבלד
שלא יחבק וינשק.
וקוראים לזה מעשה טיפשות.
לא קראתי נכון. צודק. בכל מקרה נגיעה זה לא דיבור...נילס.
ככה שהכל בסדר ולמעשה כמעט אף אחד לא נוהג את זה...

אז הרמבם והשו'ע המליצו על דעת עצמם ועמ'י לא קיבל
זה לא המלצה, אלא הוראה.ארצ'יבלד
עם ישראל לא קיבלו.
נו, חושב שצריך להשמע לרמבם והשוע.


אע"פ שאין שם תאוה ולא הנאה כלל הרי זה מגונה ביותר *ודבר אסור* הוא ומעשה טפשים הוא *שאין קריבין לערוה כלל* בין גדולה בין קטנה חוץ מהאם לבנה והאב לבתו."
אותו דבר. כל עוד זה לא נאסר זה הותר.נילס.
המציאות השתנתה מאז דרמטית

אתה עדין רוצה לעשות משו שלא קשור להלכה כי יש עיצה מלפי 300 שנה שהייתה במציאות שונה לגמרי?
בשמחה. רק אל תחשוב שאתה גם צודק מעבר להנהגה אישית לעצמך.
זה לא אותו דבר, והם אסרו. נקודה.ארצ'יבלד
תפסיק לשנות את דבריהם.
הרמבם והשולחן ערוך אסרו חיבוק ונשיקה עם אחות גדולה.


את הנקודה של הלכה לפני 300 שנה וכו' זו בהחלט טענה טובה, אבל תאלץ להוכיח אותה בצורה חזקה, לפני שאני אמחק מילים של פוסקים.
הרמבם לא אמר שזה מעשה שוטים?פסידונית
נכוןארצ'יבלד
אבל ככה הולך כל המשפט
"אע"פ שאין שם תאוה ולא הנאה כלל הרי זה מגונה ביותר *ודבר אסור* הוא, ומעשה טפשים

ז.א. בנוסף שזה אסור (לדעתו), זה גם מעשה טיפשים.
כי מעשה שוטים פירושו עיצה טובה... לא יותר...נילס.
גג מי שלא נוהג כך מטומטם. אבל חוטא? ח'ו
אתה ממשיך להתעלם מהמיליםארצ'יבלד
שהרמבם כותב
"ודבר אסור"

איזה סוג איסור לא יודע.


ועדיין, אם ישאלו אותך מה לעשות, האם תצטט להם את הרמבם ותגיד שהרמבם אומר לא לעשות זאת? או שתתיר?
זה גם נקודה חשובה.

הרמבם הוא לא איזה עוד דעה שכתב שזה מעשה טיפשי, ולכן יאללה עשה כרצונך.

זה אדיאל.

הרמבם כתב מסריחנילס.
דייקא נמי כשר.


בדורנו זה לא מסריח לפחות לפי איך שאני תופס את המציאות

אז נישאר רק כשר...
אתה ממשיך להתעלם מ2 מילים.ארצ'יבלד
אז אני אתפוס רק 2 מילים שכתבת
"דייקא" "לא".


דבר אסור לדעתו משום גדרנילס.
פחות או יותר מתקופת הגאונים לשום גדר אין תוקף הילכתי למעט חדרג...
ע.י.צ'יאל

על מה אתה מתווכח בדיוק? כל האחרונים הבינו את זה כאיסור מוחלט.

איזה אחרונים?נילס.
הוא כותב השו'ע בעצמו כותב שמותר אלא זה מנהג שוטים ועדיף שלא

לפחות ככה הוא חשב כשאני למדתי אותו...
עדיין. מדובר על בנות משפחה!!פרפר בכלוב


הוא לא כותב "מנהג טיפשים"ארצ'יבלד
אלא "מעשה טיפשים".

המשמעות שמי שעובר על זה בנוסף גם טיפש.
ע.י.צ'יאל

עיין חלקת מחוקק סי כא ס"ק ח וט.

יש עוד, כשאזכר אביא.

ע.י.צ'יאל

עמ"י לא קיבלו?

אצל מי אתה בודק בדיוק? כמה הם מקפידים במצוות אחרות?

פרט לחסידים וגם זה לא כולם וגםצזה רק אחרי שהם הגיעו לארץנילס.
אף אחד לא נוהג
ע.י.צ'יאל

כמעט כל סביבתי הקרובה, אינם מנשקים את אחיותיהם הגדולות.

אני חותם לך על מה שאתה רוצה שסבא שלך חיבק את אחיותיו מינימוםנילס.
לגבי נישוק זה פשוט כבר לא ממש רלוונטי...

לא יצא לי להגיע לסיטואציה בה היה קשר של נשיקות בין האחים...

רק הורים...
ע.י.צ'יאל

אני משוכנע שסבי לא היה מעלה על דעתו לעבור על ההלכה אפ' כמלוא נימה, סבי היה איש הלכה גדול.

אם אתה מתייחס לדור הראשון של הציונות הדתית, ידוע שהם לא ממש הקפידו על קלה כחמורה, אבל ב"ה התחזקנו מאז, ודברים שהיו מובנים מאליהם פעם, נבחנים היום מחדש.

וידועה דעת הרב אבינר על זה.

אני משוכנע שסבך עשה זאת כי אין איסור הילכתינילס.
הדור הראשון של הדתל זה בעיה בפני עצמה

ואני לא אפתח את הפה על הרב אבינר כי הרב שפירא פתח לפני...
ע.י.צ'יאל

כל הציבור החרדי, וחלק נכבד מהדת"ל, מקפידים על זה, כך ראיתי אני.

לא נכון.נילס.
הליטאים לא מחמירים. והחסידים מחמירים בדיוק 50 שנה.

הקצה של החרדלים שאוהבים להחמיר גם קעבל על עצמו ואפשר לספור אותם בלי להוריד נעליים
ע.י.צ'יאל

איפה ראית חרדי ליטאי שמנשק את אחותו גדולה? או את אחות אביו?

איפה ראיתה דתל שמנשק?!נילס.
זה לא קורה כי זה לא קורה

איפה ראיתי ליטאי שנוגע באחותו? בכל מפגש משפחתי...
ע.י.צ'יאל

ראיתי.

אבל למה אתה מוציא שם רע לעמ"י? הרי נגיעה באחותו לא נאסרה!

ממה שאני זוכר חיבוק ונישוק זה אותה קטגוריהנילס.
ע.י.צ'יאל

זה מה שהתכוונתי, לא ראיתי חרדי שמחבק את אחותו.

תסתכל כשהם הולכים לצילומים נניחנילס.
ע.י.צ'יאל

זה לא נקרא חיבוק.

ע.י.צ'יאל

 

אני מתנצל על הלשון, זה לא מכוון אליך אישית.

להחמיר במה שכמעט כל (אם לא כל) הפוסקים ראו בו משהו שראוי להחמיר בו (כל מקום שאתה מוצא ריחוק ערווה אתה מוצא קדושה) זה זוועה?

הזוועות בצד השני, חמורות בצורה שאינה ברת השוואה כלל.

הידור מצווה אינו בל תוסיף, ואין צורך לזלזל בקבוצה בעמ"י שמדקדקת במצוות, רק מתוך קנאה, תחושת איום על דרך החיים שלך, או תחרות.

 

ההלכה מתנגדת להרבה מאוד יצרים שליליים באדם.

ראוי להחמיר זה לא הלכה.נילס.
ואם החמרה פוגעת בשפיות האדם זה לא פחות מזוועה.

ואם יש גורניק אחד שחי טוב עם הגזירות הללו עליו לראות פסיכולוג דחוף או שהוא הומו
ע.י.צ'יאל

אתה מחליט, שלפי הנורמות של התרבות שלך, או של תרבות המערב הקלוקלת והחוטאת, הוא לא שפוי.

אחרי כן, אתה אומר שאם לא טוב לו עם זה, אז רע מאוד אם יחמיר, והדת תמיד צריכה להיות קלה, מתחשבת, ובאופן כללי, 'מחוץ לחיים שאני רוצה'.

ואם חלילה, טוב לו עם זה, אז אני לא אתן לו להדר במצוות, ואאשפז אותו בכפייה. כי לא יכול להיות שיש אדם שהוא אכן קדוש וטהור כל כך.

תחשוב, אם אלה לא הרגשות שהזכרתי, שמדברים.

ושוב, אני לא מתכוון באופן אישי.

לא. דיברתי באופן אובייקטיבי.נילס.
אדם שמכבד את הגזרות הנל ונשאר שפוי עיין עליו.

משו כאן מסריח.
ע.י.צ'יאל

ואתה טוען שכל חסידות גור אינם שפויים בדעתם? קשה לי להאמין.

הרגל עושה טבע, כך הם חונכו מגיל צעיר, וטוב שכך.

אני טוען שהשפויים מבניהם שמים פס על הגזרותנילס.
טכנית. תבדוק את זה.
ע.י.צ'יאל

לו יצוייר שזה נכון, אז על מה אתה מתרעם?

אלה מהם שמצייתים לגזרות, יישר כח להם, הם מהדרים במצוות קדושים תהיו.

אלה שלא, גם בסדר, כי הגזרות הם רק חומרות ואינן מעיקר הדין.

מתרעם על מי שדורך על ראשי עם קדושנילס.
ע.י.צ'יאל

דייק יותר, על מה בדיוק אתה מתרעם?

על מי שתיקן את ה'גזרות' האלה?

לדבריך, כולם יודעים טוב מאוד שאלה חומרות, ולא כולם מקבלים אותם.

אז אתה כועס על רב שאומר לקהילתו 'ראוי להחמיר'?

אני מתרעם על אותו אחד שחינך ש'אני מלככם'נילס.
וכל דברי עליכם לעשות

ואז גוזר עליהם גזרות שהם לא יכולים לעמוד בהם בלי להזכיר שאין לזה קשר להלכה ופוגע במי שהוא 'אחראי עליו' לפחות מבחינת שני הצדדים.


זה פשיעה. החסיד הפקיד ביד בשר ודם את נישמתו והוא בתמורה בחר להתעלם מהמציאות.


על זה אני מתרעם.
ע.י.צ'יאל

אבל מה הבעיה? הרי לדבריך כולם יודעים שזו רק חומרה, ורובם לא מיישמים אותה.

זה הבעיה. שלא כולם יודעים.נילס.
והאלה שנישברים מרגישים רע עם עצמם לחינם.
ע.י.צ'יאל

ברור, כי אתה יודע מה קורה אצלם, והם לא.

ומה הטענה הזאת? חסיד גור לא יודע לפתוח שו"ע? הוא יודע מה ההלכה, ומה החומרות הנהוגות בחסידות.

ומניין כל הידע האובייקטיבי הזה על מה שהולך בגור?

בחסידות אין תאימות לאחור עם הלכה ודוקנילס.
מה שהרבי אומר קדוש.

ממליץ בחום להגיע לטישים לדבר עם החסידים...
ע.י.צ'יאל

מכיר, תודה.

לא ענית לי, מניין הביטחון הזה בהכרותך את החיים האישיים של גור, עוד יותר מהחסידים עצמם?

ולמה אתה לא מתרעם על קטניות, או כל גזירה אחרת?

יש הבדל די רציני בין החמרה של כמה ימים בשנהפסידונית

לבין עניין שיש לו משמעות רבה כצורך אנושי למשך כל החיים

ע.י.צ'יאל

צורך של חמש - שש שנים, עד החתונה.

לא ממשפסידונית
ע.י.צ'יאל

לא מתחתנים בגור בגיל 19?

ההחמרות הן גם אחריהפסידונית


אבל זה לא נוגע לעניין השאלהפרפר בכלוב

ששאלתי למעלה, זה נושא אחר. מוזמנת לפתוח שרשור

 

נכון, זה ניצלוש די רציניפסידונית


קיטניות זה גזרה שהתקבלה כמו חדרגנילס.
וממילא מנהג ישראל דין הוא
ע.י.צ'יאל

ואם להאמין לדבריך, כך גם הגזירות בגור.

הם התקבלו במתכונתם הנוכחית:

הרב אומר x וקורץ, וכל אחד בוחר אם לקבל או לא.

אני בהחלט לא מאמין שזה ככה.

חסידות זה שונהנילס.
הרבי אמר והחסיד כיבה תשכל כי הרבי קוגנטיבית לא מסוגל לטעות
ע.י.צ'יאל

אז הכל בסדר, כי זה גזירה שהתקבלה!

זה לא בסדר כי הוא שורט את החסידיםנילס.
ע.י.צ'יאל

עיין מה שכתבתי פה:ע.י. - נסיונות פעילים

בנוסף, את קרטגו יש להחריב.הגיגים בע"מ

אז אותך נמנה על השמדת גור

את חוני (פצלש"ך?) נמנה על השמדת חב"ד

יש פה מישהו שמתנגד לברסלב?

אני בעד להשמיד כמה שיותר בלי הבדלי דת גזע או מיןנילס.
ברמה העקרונית אני נביא של קת'ולהו...
אתה חושב שאתה יותרגדול מהאדמור שלהם?פרפר בכלוב


האל הוא הגדול מכולםנילס.
אתה האל?פרפר בכלוב


פשטטטנילס.
אתה @חוני, או שיש עוד פסיכים בעולם?!פרפר בכלוב


שאלו אותי זאת מספר פעמים ועניתי מספר פעמיםנילס.
שאין לי מילה בנושא לא חשוב מה אני אומר אין הנחתום מעיד על עיסתו.
פףףףף מתחרטת על הזמן שהקדשתיפרפר בכלוב

לדיון עם מי שחושב עצמו לאל...

 

קבל האמת ממי שאמרהנילס.
השתדלי להתמקד בתוכן ולא באומר


אל תסתכל בקנקן וכו...
מכיר מלא,ארצ'יבלד
ומתחיל להכיר עוד.

במאה שעריים יש מלא כאלו, אנשים מקסימים.


(הזוי איך שהסתכלתי עליהם עד לפני חודשיים )


שפויים שפויים. לגמרי,
רק מאוד מקפידים על 'מנהג חסידות'

אני כרגע יותר עסוק בלברר את לכה, שלדעתי הרבה מעל הנורמה שהתרגלתי אליו, לצערי.
מכיר שנוהגים את מנהגי גור?נילס.
נניח שיש אפשרות שזה לא יפגע בכל אחד

מה אם אלה שאתה פוגע בהם בשם החמרה שהקשר בינה לבין ההלכה מיקרי?
לא מכירארצ'יבלד
אם מותר לפגוע באחרים בגלל זה, זה עוד דיון. אין לי מושג.
וחלילה מלהמעיט ב"ואהבת לרעך כמוך"

והרמבם כתב שלכן מותר להביט ביופי של פנויה כדי לשאת אותה לאישה.




אבל כן חשוב לדעת איפה הרגשות "ההלכתים" שלך בסיפור, ושאתה מתיר, כי ה' חייב אותך המצווה אחרת.

כשתהיה חסיד גור תוכל להגיד אם זהפרפר בכלוב

שפוי או לא,

 

 

חצי המהשפחה שלי אהמ אהמ חסידי גור, והם לא נראים סובלים. אם כי מעולם לא יצא לי לדבר איתם

זה שאת לא רואה לא אומר שזה לא קייםנילס.
יכול להיות,פרפר בכלוב

ויכול להיות שאנחנו מסתכלים עליהם כמו שהחילונים מסתכלים עלינו! שומרים נגיעה וכו, ממש מסכנים!

אני מבין שאת לא מודעת לגזרות גור.נילס.
אולי עדיף שכך
מודעת. גרה איתם.פרפר בכלוב

זה מזעזע. 

 

כמו שאנחנו מזעזעים חילונים, וגם איתם אני חיה, והם החברים שלי היום, והם בהלם, אסור לך ללבוש מכנסיים, אסור קצר אסור פתוח אסור אינטרנט, אסור טלפון פתוח, אסור לתת כיף, וחיבוק, וללכת למועדונים. הם בהלם, כי זה כל כך שונה מהתרבות שהם באים ממנה.

 

 

וגם אנחנו מאד שונים מהתרבות של גור, אז אנחנו לא יכולים להבין, זה הכל.

חבל שלא באלך, אולי הייתי יכולה להביןפרפר בכלוב


זה שונהנילס.
יש בעיות תרבות ויש בעיות בגלל מגבלות פיזיות ונפשיות של האדם
ע.י.צ'יאל

גם אחות היא ערווה עליו.

מה הקשר?🤦ארצ'יבלד
אני חושבת שלא צריך למנוע מהם קשריםאני123
מים גנובים ימתקו.
אז עדיף שהילד ירגיש חופשי ליד ההורים שלו.
מאשר שיצטרך להסתיר מהם
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך