בואי נפתח את זה באמתנחמיה17

למה אנשים חושבים שמצוות נתנו כדי ללכת איתם לקצוות?

 

בהקשר הנ"ל- מה מביא אותך לומר להקריב את הפסח בימינו?

 

@בתוך בני ישראל

קיצוני לומר לקיים מצוות עשה דאורייתא שביטולה כרת?בתוך בני ישראל
ירידת הדורות.


העובדה שזאת מצווה ועלינו לקיים אותה.
אנחנו אנוסים מלקיים אותהנחמיה17

אי אפשר לקיים כיום בלי מקום מדוייק של מזבח.

כך כבר אמרו כל גדולי ישראל.

 

אז למה יש קומץ שעדיין דוחף לעשות משהו שאי אפשר?

אם אי אפשר לעשות את זה אז זו כניסה למקום המקדש בטומאת מת שלא לצורך = זה עצמו כרת!

ואסור לאכול קדשים מחוץ לעזרהעברי אנכי

ולכן אצל רוב העדות נוהגים שלא לאכול בשר צלי בערב פסח

לאכול קדשים מחוץ לעזרה?נחמיה17

בטח שמותר! פסח נאכל בכל העיר למנוייו.

זאת לא הבעיה.

 

נהוגים לא לאכול צלי ברוב תפוצות ישראל כדי לא להיראות כאילו עשו ממש קדשים בעזרה (היינו השחיטה וזריקת הדם והקטרת האימורים)

להקריב קדשים** תודה על התיקוןעברי אנכי


הנחה א. ידוע מקום קודש הקודשיםבתוך בני ישראל
(תעשה טובה ולמען הסדר תחלוק על כל הנחה בנפרד)
הנחה ב. אנחנו לא יודעים איפה היו כל 32 האמות של המזבח בגלל רובו בדרום ורובו בצפון וכולי
הנחה ג. אפשר מזבח שגודלו רק אמה על אמה ברום שלוש אמות אם אין בררה (רמבם מפורש)
בהתבסס על הנחה א ידועים המיקומים האפשריים של המזבח ובגלל הנחה ב אז נותר לנו שטח של 8*19 אמות שלכולי עלמא היה בשטח המזבח. בהתבסס על הנחה ג יש לנו מקום בשפע למזבח.

על מה תרצה להתחיל לחלוק?
זו מסקנה נחמדהנחמיה17

אבל הגמ' אומרת שבבית שני לא היו יכולים לעשות את החישובים הללו, ונזקקו להוראת נביא/ גילוי מלאך/ הוכחות חותכות אחרות.

הוראת נביא במסורה?בתוך בני ישראל
איפה בגמרא?

מה עם מסורת ארכאולוגיה טופוגרפיה?
זבחים סב.נחמיה17

"אלא מזבח מנא ידעי?

אמר רבי אלעזר ראו מזבח בנוי ומיכאל השר הגדול עומד ומקריב עליו

ור' יצחק נפחא אמר אפרו של יצחק ראו שמונח באותו מקום

ור' שמואל בר נחמני אמר מכל הבית כולו הריחו ריח קטרת משם הריחו ריח אברים

 

אמר רבה בר בר חנה א"ר יוחנן שלשה נביאים עלו עמהם מן הגולה אחד שהעיד להם על המזבח ואחד שהעיד להם על מקום המזבח ואחד שהעיד להם שמקריבין אף על פי שאין בית

 

במתניתא תנא ר"א בן יעקב אומר שלשה נביאים עלו עמהן מן הגולה אחד שהעיד להם על המזבח ועל מקום המזבח ואחד שהעיד להם שמקריבין אף על פי שאין בית ואחד שהעיד להם על התורה שתכתב אשורית"

 

הסמנים הללו הם לא השערות טופוגרפיות.

הרמב"ם גורס בבית הבחירה א ב כרבה בר בר חנהבתוך בני ישראל
ושהעידו, והפירוש של מפעל משנה תורה שם הוא במסורה
לגבי האמה על אמה- הרב זצ"לנחמיה17

אומר שזה רק כשראוי לבנות בהכל

 

אבל במצבינו זה גדר ש"אינו ראוי לבילה- בילה מעכבת".

התמונה לא עולה לי.בתוך בני ישראל
בכל מקרה, לא הבנתי את טענתו. הוא טוען שהבדיעבד של אנה על אמה הוא רק כשיהיה שלושים אמה?
הרמב"ם פוסק על ג' נביאים כמדומנינחמיה17


יכול להיות שההרס בבית ראשון היה יותר גדולשאג
לא נראה לי שמישהו טוען שהר הבית הוא לא הר הבית עם הכתלים המקוריים, לא נשאר יותר מידי מקום להכניס את המקדש באמצע
מחכה לתגובתךנחמיה17


הקב"ה יודע מה טוב והוא אומר מה טוב, למה לא לעשות טוב?שאג
משל הרופא וכו'

מה ההגיון להגיד שלא ללכת עד הסוף?
רק מעירסביון
שהניסוח הזה נשמע די רפורמי (תנסה להלביש אותו על מצוות ש"לא שייכות בעולם המודרני")

אני מכיר אותך כך שאני יודע למה התכוונת ומבין שיש הבדל, ובכל זאת - השאלה מה ההבדל בין השניים נשארת בעינה.
חו"חנחמיה17

התכוונתי להקרבת קרבן פסח במצבנו שאין לנו לא נביא ולא יודע עד מה וכולנו טמאים.

חלילה מלעלות הר ד' במצב כזה.

אוקייסביון
אז סתם היה ניסוח לא מוצלח.
כמובן שזה מחזיר אותנו לדיון המקורי על עליה להר הבית בזמן הזה, שהפעם אצליח להתגבר ולא להיכנס אליו שוב |שריר|
לא. כי גם אם תמצי לומר חס ושלום לעלות ל"מחנה לוייה" כביכולנחמיה17

עדיין לא ברור איך מישהו מוכן להרשות לעצמו להכנס בכוונה לעזרה בשביל "להקריב קרבן פסח" כביכול.

אני מניח שאנחנו לא חולקים על כך שפסח נעשה בטומאת ציבורסביון
אז מה מפריע לך בעצם?
מה הקשר בין זה לבין שאותו אדם יתחייב בכרת כדי להקריב?עברי אנכי


כי הוא ייכנס בטומאה למחנה שכינהנחמיה17

וזה לא הותר כאמור אלא לצורך הקרבת קרבן ציבור כהלכתו. וזה אי אפשר בימינו, כי אין מקום מזבח ידוע.

ואין ציבור. לא כל עם ישראל מגיע.. עברי אנכי


לא צריך שכל עמ"י יעשה. נראה לי רוב הפסחים במקדש לא כל עמ"ינחמיה17

עשה.

 

זה מצווה על כל יחיד ויחיד להמנות על קרבן פסח שנאכל בחבורה אבל עדיין הוא נחשב כקרבן ציבור להרבה דברים אחרים.

יש דעה שאומרת שמספיק קורבן אחד לכל העםדוס בדם
לא יודע מה הקשר לדיון
צריך שמנוייו יאכלו כ"א כזית. לא אפשרי במקרה כזה.נחמיה17

וזה אכן לא קשור.

אבל מעניין לדעת, איפה הדעה?

איני זוכר נאמר בשיעור שאמרתידוס בדם
דעת רבי יונתן בקידושיןיחידי
רבי יונתן אומר מנין שכל ישראל כולן יוצאים בפסח אחד, שנאמר ושחטו אותו כל קהל עדת ישראל בין הערבים, וכי כל הקהל כולם שוחטים והלא אינו שוחט אלא אחד, אלא מכאן שכל ישראל יוצאים בפסח אחד. (קידושין מא ב)

בפסח אחד - אע"פ שאין בו כזית לכל אחד דקסבר אכילת פסחים לא מעכבא אלא זריקת דם לחודא (רש"י שם)
לך הוא לא ידועדוס בדם
אבל לפני שבעים שנה הוא היה ידוע לכולם (כך טוען הרב דוב ליאור) מה קרה פתאום?
הרב דב ליאור טוען כך?נחמיה17

הראה לי.

לפני שבעים שנה היה ידוע?

משפט כהן נכתב לפני כמעט 100 שנה והוא כותב שם שלא יודעים.

מקור בבקשה ל"ידיעה" הזו.

חפש שיעור שהיה ביום של תרגול קרבן הפסחדוס בדם
בישיבת המקדש
לא זוכר איפה ראיתי את זה
הוא אומר את זה יחסית בסוף השיעורדוס בדם
אבל רוב השיעור מדברעל זה
הבנתי שהמזבח זה פחות בעיה, אפשר לעשות (ועשו) מדידותשאג
הבנתי שהבעיה היא שזריקת הדם צריכה להעשות על ידי כהן עם בגדי כהונה ועל בגדי הכהונה יש כמה ספקות (סוג מדויק של בד ועוד כמה דברים)
בגדי כהונה זו באמת מח' אבל זו לא אמורה להיות בעיהנחמיה17

בגדי כהן הדיוט די פשוט להכין, החומרים כתובים בתורה הקדושה.

 

אבל מקום המזבח מעכב. בשביל זה היה צריך בבית שני ג' נביאים- בלי נביא זה לא עוזר.

אאלט יש מחלוקת על הפירוש של הפסוקים גם בכהן הדיוטשאג
את זה איני יודע. ייתכן. אה"נ.נחמיה17


הרב לא דיבר על זהדוס בדם
משמע ממנו שהוא סובר שניתן לעשות היום קורבן פסח
'כשאת אומרת הרב, למה את מתכוונת?'נחמיה17


הרב דוב ליאורדוס בדם
תוהה איך הגעת למסקנה שאני בת
זה היה פארודיה על שיר שהיה פופולארי לפני איזה סך זמןנחמיה17

כשאת אומרת לא, למה את מתכוונת.

 

לא יודע של מי השיר. אוכל לגגל....

לכן היה סימן הציטוט.

 

מוזר שהגר"ד ליאור לא מביא את הרב זצ"ל. בסוף הוא מהחוג שלנו....

הוא הביא אותודוס בדם
ואמר שיודעים בדיוק
בספר שלו כתוב אחרת...אריאל יוסףאחרונה

ב"דבר חברון" הגר"ד ליאור מביא את דברי הראי"ה להלכה וכותב שאין היתכנות להקריב קורבנות ללא רוה"ק.

אני לא יודע בדיוק מה המחלוקתשאג
פשוט שמעתי שני רבנים אצלנו מתווכחים על זה

שניהם הסכימו לא להקריב אבל אחד מבחינה טכנית ואחד מבחינה רעיונית
כי רק כשאני ממש עושה את הפסח.נחמיה17

אבל אם מה שאני עושה זה לא פסח אלא קרבן פסול- אז אני ענוש כרת.

שמעתי את זה ששאלו את הרבדוס בדם
דב ליאור על זה שהרב זצ"ל (נדמה לי) אמר שניתן להקריב רק במקום המזבח בדיוק
והרב דוב ליאור אמר שהכיפה הקטנה זה כמעט בדיוק בגודל של המזבח ושאנחנו יודעים שזה המזבח ושאפשר להסתדר
כלומר הבעיה היא מקום המזבחסביון
מקום המזבח נגזר ממקום קודש הקדשים (או להיפך)
מה שמקשר את השאלה באופן הדוק ביותר לעליה בזה"ז
מש"ל
לא. כי יכול להיות שתאמר שיש מקומות שעל פי כל השיעורים הם לאנחמיה17

מחנה שכינה. ואז יהיה לך מקום שהוא מותר בודאי בעלייה (אמנם מצומצם, אבל קיים).

אבל מזבח יש רק אחד ורק הוא מקודש. 

קיבלתי.סביון
הדרכת התורה וחזל היא שטומאה הותרה בציבור.מתיישב בנשמה
שים לב שאתה עוקר מצווה שביטולה כרת בשביל חומרה שהמצאת.
אתה רוצה להגידמבשר שלום
שכל ישראל עברו על כרת בפסח הזה?
הפעם היינו אנוסים כי לא היה אישור ממשלה,מתיישב בנשמה
למרות שיש צד להגיד שבכל זאת, בגלל שלא פעלנו מספיק לאפשר
חס ושלום בואו נשאיר את זה כסוגיה לשנה הבאה/ פסח שנינחמיה17

(בלי להכנס לשאלה אם בפסח שני יתאפשר האם נקריב)

בלי לעורר קטרוגים חלילה על עם ה'

יש גם עניין שמי שלא נמצא בירושלים בחצות נחשב אנוסשאג
לא יודע אם זה רלוונטי לימינו, כי הטעם הוא שמי שרחוק לא יספיק להגיע.
בכל מקרה, אאלט יש עד פסח שני כדי שתהיה חייב כרת
רגעמבשר שלום
מי שלא היה במרחק ט"ו מיל מירושלים לא חייב בפסח.
אני חושב שזה דיון מיותר.
כל הדברים שנאמרים פה לא יתרמו משהו.
עינינו רואות שרוב מוחלט של הרבנים לא הגיעו להקריב קורבן פסח
לא הבנתי את הקשרשאג
זה שרבנים לא עשו משהו אומר שאי אפשר לברר?
לאמבשר שלום
רק אומר שכל הטיעונים פה לא קריטיים,לפחות הלכה למעשה בשבילי
אז לא הבנתי אותך נכוןשאג
חשבתי שהתכוונת שדיון כאן יוציא שם רע על רבנים
אני מקווה שלא..מבשר שלום
לא מדויק. הוא חייב אבל מבטל בשוגגבתוך בני ישראל
ו15 מיל זה משוער לזמן שבו אפשרי להגיע.

ובינינו, רוב היהודים בארץ יכלו להגיע אם הם היו רוצים באמת
נערךיחידי
א- טומאה הותרה בציבור רק אם אתה מקיים מצוה שמחייבת טומא\תנחמיה17

מקדש.

 

כאן כאמור אתה לא מקיים.

 

 

ב- זריקת הדם היא לא "חומרה" אלא פסוקים מפורשים בתורה.

חוסר ידיעת מקום המזבח זו בעיה שהובאה בראשונים ואחרונים.

 

(אם תמשיך בדמגוגיות כאלו אז חבל. אני מוחק מבחינתי את המילים "שים לב ש" ו"שהמצאת", לא שייך אחי.)

 

כך שזו לא חומרה אלא דבר שהוא לעיכבוא בלי ספק.

 מוכח הדבר בגמ' בזבחים שמציינת שהיה צריך בבית שני נביאים שיאמרו את מקום המזבח. או לפחות סימן ברור שלי ספק כאפרו של יצחק או גילוי של מלאך.

 

ואדרבה- אם לא קיימת מצוה שמחייבת טומאת מקדש ובכ"ז נטמאת- עבר על כרת בקום עשה, ה' ירחם!

 

מלבד העובדה שהחינוך אומר שדין "מקריבים אע"פ שאין בית" הוא רשות ולא חובה.

לגבי ב- התכוונתי לעניין של לא ראוי להיכנס. לא למזבח.מתיישב בנשמה
כתוב במפורש שעושים פסח בטומאה
אז לא הבנת בכלל.נחמיה17

מה שמעכב מלעלות זה לא ש"לא ראוי להכנס". אלא אסור! אסור! זה כרת להכנס.

אלא מה, כמו שאתה חוזר פעמים רבות טומאה הותרה בציבור כלומר- אם אתה מקיים מצוה שמחייבת טומאת מקדש ורוב ישראל טמאים- אז הטומאה הותרה/ דחויה בציבור.

זה נכון.

 

אבל אם אנחנו אומרים שאתה לא יכול לקיים את המצווה גם אם נורא תרצה- כי אין לנו מיקום מדוייק של מזבח- אז לא הותרה לך הטומאה כי היא הותרה רק אם אתה מקיים. ואם לא- לא.

לכן יוצא שאתה נכנס למחנה שכינה בלא שהותרה טומאה בעודך טמא מת= כרת.
 

ברור שאני לא מתכוון להקריב בלי מזבח.מתיישב בנשמה
הרב אריאל אומר שיש מסורת למקום המזבח
רק מזכיר,עברי אנכי

הרב דב ליאור טוען כך? - נסיונות פעילים

 

התגובה הזאת נכתבה כאן, בשרשור הזה

שמעתי בפה מהרב אריאלמתיישב בנשמה
למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?

אולי יעניין אותך