"וביטול עצם טבעיותם של החיים, כדי שיהיה האדם בלתי-חוטא, זהו עצמו החטא היותר גדול, "וכפר עליו מאשר חטא על הנפש"(אורות התשובה, ה ,ו*)
אין לי מושג במה מדובר אבל זה לא אפשרי לסדר חזון כלשהו מול העיניים, לפרק למטרות קטנות ולהתחיל להשיג אותן? כמובן מתוך הבנה שדברים תהליכיים ולא הכל יקרה בו זמנית.
למה הברירה היחידה היא לוותר על החלום?
זה מתחיל כאן וברגע הזה, ומשם זה רק מוסיף והולך.
כן, כך נראה דבר מורכב להפליא.
כי זה חלום קיצוני לחלק אחד של הנפש
ופחות מורכב ממטרות יותר ממהויות וחיים מסוימים
"וביטול עצם טבעיותם של החיים, כדי שיהיה האדם בלתי-חוטא, זהו עצמו החטא היותר גדול, "וכפר עליו מאשר חטא על הנפש"(אורות התשובה, ה ,ו*)
לא באמת פשוט.
יש בי חלקים אחרים שלא, אבל החלק המרכזי שאיתו אני חי רוב הזמן הוא זה
"וביטול עצם טבעיותם של החיים, כדי שיהיה האדם בלתי-חוטא, זהו עצמו החטא היותר גדול, "וכפר עליו מאשר חטא על הנפש"(אורות התשובה, ה ,ו*)
אם זה משהו מאוד חשוב זה לא ישכח.
או
https://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t1162818#12333844
"וביטול עצם טבעיותם של החיים, כדי שיהיה האדם בלתי-חוטא, זהו עצמו החטא היותר גדול, "וכפר עליו מאשר חטא על הנפש"(אורות התשובה, ה ,ו*)
"וביטול עצם טבעיותם של החיים, כדי שיהיה האדם בלתי-חוטא, זהו עצמו החטא היותר גדול, "וכפר עליו מאשר חטא על הנפש"(אורות התשובה, ה ,ו*)
ובדיוק אח"כ אני פוגש אותו והוא שואל בשלומי
"וביטול עצם טבעיותם של החיים, כדי שיהיה האדם בלתי-חוטא, זהו עצמו החטא היותר גדול, "וכפר עליו מאשר חטא על הנפש"(אורות התשובה, ה ,ו*)
בלי זה אני תקוע
"וביטול עצם טבעיותם של החיים, כדי שיהיה האדם בלתי-חוטא, זהו עצמו החטא היותר גדול, "וכפר עליו מאשר חטא על הנפש"(אורות התשובה, ה ,ו*)
"וביטול עצם טבעיותם של החיים, כדי שיהיה האדם בלתי-חוטא, זהו עצמו החטא היותר גדול, "וכפר עליו מאשר חטא על הנפש"(אורות התשובה, ה ,ו*)
ולעשות אותו
או לדחוף אותו למגירה אחורית
כדי שתוכל להתקדם הלאה
"וביטול עצם טבעיותם של החיים, כדי שיהיה האדם בלתי-חוטא, זהו עצמו החטא היותר גדול, "וכפר עליו מאשר חטא על הנפש"(אורות התשובה, ה ,ו*)
(או נייר, מה זה משנה)
ולראות מה השלבים בדרך להגשים אותו, ומה העלות של כל אחד מהם.
זה לא חלום של תוצאה שאז אפשר לפרק לשלבים ולהתחיל לשקול
זה איך לחיות או באיזה סגנון חיים
קשור למה שכתבתי פעם על איבוד והחלפת זהות
"וביטול עצם טבעיותם של החיים, כדי שיהיה האדם בלתי-חוטא, זהו עצמו החטא היותר גדול, "וכפר עליו מאשר חטא על הנפש"(אורות התשובה, ה ,ו*)
אולי את לא חייבת. בעולם המודרני הכל הרבה יותר גמיש. את יכולה לאמץ אולי התנהגויות מסויימות משם בלי לאמץ את כל ההקשר החברתי הרחב שלהם.
אבל אין אפליה פה.
החלום הוא בתחום של התנהגות?
"וביטול עצם טבעיותם של החיים, כדי שיהיה האדם בלתי-חוטא, זהו עצמו החטא היותר גדול, "וכפר עליו מאשר חטא על הנפש"(אורות התשובה, ה ,ו*)
בכל מקרה, זה אתגר באמת קשה. שולח כחות ומתפלל ומאחל שתפעל נכון.
עלה והצלחה💪
אם השאיפה היא רעה מצד עצמה (מה שקשה לי להאמין), אז כדאי למקד לעצמנו למה היא רעה.
שהיא היא העיקר בעצם ולהוריד את כל הדברים חיצוניים שחופפים את החלום הנעלה.
הנחת יסוד: מה שהקב"ה רוצה ממך אלו החלומות שלך. אבל העיקר שבהם ולא הצדדים החיצוניים שבהם.
מה שהקב"ה רוצה ממך אתה מוכרח (וזכאי) להגשים.
אם תהסה להתעלם/להדחיק את זה, זה ירדוף אחריך בעל כרחך.
לדוגמא - החלום להיות תלמיד חכם זה חלום שווא. זה לא בהכרח רצון ה'. בכלל לא.
נקודת האמת שבו היא הרצון של האדם לעבודת בוראו. שזה זה העיקר במציאות ת"ח.
ב. ואצלי בכל מקרה זה לא ככה
ג. זה שמשהו הוא רצון ד' לא עושה לי קל לוותר על חלומות אחרים, השאלה פה היא איך לוותר ולא האם
"וביטול עצם טבעיותם של החיים, כדי שיהיה האדם בלתי-חוטא, זהו עצמו החטא היותר גדול, "וכפר עליו מאשר חטא על הנפש"(אורות התשובה, ה ,ו*)
א. אני חושב שכן. זה עניין של תפיסה אמונית. ספר כוזרי מתחיל מחלום. חלום זה דבר בעל משמעות. בהשראת הרב קוק.
ב. מניין לך? איך אפשר לזהות?
ג. נכון. זה לא קל לטווח הקצר. לטווח הארוך זה הופך את זה להרבה יותר קל, הרבה יותר קל להכיל וקבל את זה.