גם לי מגיע לפרוקאלישע בן אבויה
בס"ד

מכירים את האנשים האלה שבקושי היה להם קשר לגוש קטיף, והם 'סולחים' לממשלה? מי נתן להם סמכות לסלוח? מי שלח אותם נציגים של אנשים שנזרקו לרחוב? הם הפסידו את כל הרכוש שלהם לבד וכל המגורשים נשארו עם הכסף שלהם? שיהיה פיצוי, שיודו בטעות. (אולמרט עדיין טוען שההתנתקות היתה דבר טוב. הוא לא באמת כל כך טיפש, הוא שקרן! איך אדם הגון מסוגל לסלוח לאנשים כאלה?!) אח"כ יש מה לדבר על לסלוח להם. אולי אלך לרצוח מישהו, ואז אמצא ברחוב איזה מישהו שיסלח לי. הכל בסדר! סלחו לי!
ואאאאאאאאאו כמה שאני מזדהה....ת.מ.
לא. הדברים שמעיקים עלי הם עקרוניים..אלישע בן אבויה
תראה,לוטמניה
אין לאף אחד זכות 'לסלוח' לממשלה ולכל השלוחות שלה על פשע הגירוש מגוש גטיף.
גם לא למגורשים עצמם.
הפשע הגדול בגירוש לא היה שזרקו אנשים לרחוב בפיצויים עלובים, הפשע היה שעמ"י נותן לגויים חלק בא"י, עמ"י מאס בארץ חמדה, המשך ישיר לחטא המרגלים.
הגירוש מגוש קטיף לא היה ענין פרטי בין אדם לאדם. זה היה משהו כללי, לאומי שקשור לכלל עמ"י ולתהליך הגאולה.
למי בכלל יש את היכולת לסלוח על דבר כזה? 
ומי אמר שהציבור הדתי נקי מפשע הגירוש?! אפילו המפקדים הגדולים במשטרה ובצבא אמרו שאם כל הדתיים הצבא היו מסרבים פקודה (גם במעגל השני,שלישי..)  או שהציבור הדתי היה פורץ את הגדרות בכפר מימיון וכו' הגירוש היה נמנע.

הדעה שלך לגבי המצב לא נכונה מהיסוד.

יסלח לי אם אני לא מתרשםאלישע בן אבויה
בס"ד

עדיין מי ששיתף פעולה לא היה רוב עם ישראל, ככה שקשה להגיד על זה שעם ישראל מאס חמדה. לא אמרתי שהציבור הדתי נקי מפשע הגירוש, אבל מי שאכפת לי ממנו זה הפושעים הגדולים. אני לא הולך לרדוף אחרי כל מי שיכול היה לעשות משהו ולא עשה אותו שישלם פיצויים. אני כן בעד לרושש את כל מי שעדיין טוען שההתנתקות הועילה, כי אני לא מאמין שאנשים כל כך טיפשים. צריך לבער את הבוגדים מקרבנו.
בברכת "ובכן צדיקים יראו וישמחו
וישרים יעלזו
וחסידים ברנה יגילו
ועולתה תקפץ פיה
וכל הרשעה כלה כעשן תכלה
כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ"
אלישע
להיזהר בהתבטאות!זית שמן ודבש
מטרתנו היא ביעור הרוע בעולם ולא הרשעים. עדיף שכולם יחזרו בתשובה ולא ימותו.
עוד דברזית שמן ודבש
ישנם אנשים שחושבים שכל מה שהתקשורת אומרת זה תורה למשה מסיני. אז מה אתה רוצה מהם? ככה הם רואים את העולם. דרך הטי וי
גרתי שם._חמודויינת_
בנווה דקלים;(
בטח שגם לך מגיע..הרועה
אבל לבזבז את ההזדמנות שלך על משהו כזה?
אני יכול גם יותר מפעם אחת..אלישע בן אבויה
זה מה שאתה חושב..הרועה
...(!!)נצח לנצח!!!
אוקי!
זה פריקה טובה!!
אני לפחות מהסוג אנשים שאוהב לישמוע פריקות בסיגנון כזה..
אלישע-- אתה צודק!
מותר ל-א לסלוח!--למי שלא ביקש סליחה!
מותר לא לסלוח!- למי שעדיין לא הבין במה טעה!
מותר לא לסלוח!- למי שעשה וואחד חילול ה' בפרהסיה!
(ואם אני לא טועה אסור לסלוח למישו כזה)
אז נכון, כמו שלוטם אמרה, גם בנו יש אשמה!
גם אנחנו היינו(בעבר) או צכים(בהווה) לעשות חשבון נפש, לא קטן בכלל!!
אבל בכ"ז- מותר לא לסלוח!
מי שרוצה נימוקים מדוייקים עפ"י ההלכה.. אני יביא!
ואל תאמרו- ה' סלחן- גם אתם תיהיו סלחנים!
יש פעמיים שזה לא מתאים!
יש פעמיים שאפילו שא-ס-ו-ר לסלוח!
זית שמן- אתה צודק, צריך להתפלל לחזרהבתשובה כללית ופרטיתובכ"ז- אפשר ל-א לסלוח על פשע הגירוש
שרודף אותנו יום יום שעה שעה,  גם את מי של-א גר שם..
זה לא פגע רק בתושבים זה פגע גם בכלל ישראל!
פגע ובגדול!!!
 
 
הכל טוב ויפה.. אבל!!!נצח לנצח!!!
חילול ה' בפרהסיה, הממשיך עד היום מזה 4 + שנים!
אני לא רואה לנכון, להשוות!
אם אנחנו נסלח..
זה יתקבל כמשו מובן מאליו..
ואז אתה יודע מה יקרה?
גרושים יהפכו לנורמה!
כי סלחנו!
אז לא- חילול ה'!
לא ניתן לסליחה.. כל עוד לא עשו תשובה!
נו באמת..הרועה
הדוגמא שם היא על עבודה זרה שנמשכה קצת יותר מהגירוש, וזה גם קצת יותר חילול ה'..
 
א. לא חייבים לא להוכיח, אפשר לסלוח ולהמשיך להוכיח.
ב. השורה התחתונה שם היא לקרב באהבה..
אמרתי לך פעם שאת חסרת תקנה...אוסנת
אני עם הרועה.
 
אין שום טעם לא לסלוח, ביחוד כשאנשים לא מבינים את גודל פשעם.
ו"אבל הפגנו!" זה לא תירוץ מתקבל - זה לא גורם לאנשים להיות משוכנעים בצדקת דרכנו.
ועכשיו תטענו על הקצינים הדתיים... דעתם שונה משלכם. הם לא עשו את זה מרוע לב (כמה שתתקעשו להיות פולנים ולומר שכן, כולם רוצים לדפוק אתכם), ולכן סתם חבל על החומרים שמשתחררים במוח כתוצאה מכעס (וד"ש לרעות).
אאאאאאאאאווווווווווויייייי לא!!!!נצח לנצח!!!
אם את נכנס לוויכוח הזה!
זה לא יגמר טוב!
אתם רוצים להוציא ממני זיעה, דם והרבה התנשפות!
אז חבר'ה גם אם יש לי מלאאא מה לומר!!
אני הולכת ל-י-ש-ו-ן!!!
חכו חכו.;)
אני עוד יכסח אותכם!
הרעה ואוסנת תכינו ת'מקלע
 
למה כל השרשורים נגמרים בכאסח??=)חושבת(=
כי אנחנו יודעים שלכל אחד יש תמיד תשובההרועה
אז בהיעדר פתרון אינטלקטואלי אנחנו נאלצים לפתור את הכל בדרך הישנה הטובה והמוכחת.
 
או במילים פשוטות, מה שקוראים כאן הוא אחרי ויכוחים אינסופיים באישי.
סליחה, שיהיה ברור -אוסנת
לי אין קשר לזה.
מוריה אומנם מדברת איתי לעיתים, אבל אין לי יותר מדי קשר לויכוחים האלה...
כן..הרועה
דיברתי על השיחות שלי עם מוריה, איתך אין לי ויכוחים\שיחות..
...נצח לנצח!!!
אפשר לא לסלוח ולהמשיך להוכיח!
קירוב באהבה- מסכימה!
זה משו שמאפיין את הציבור שלנו!!!
אבל בכ"ז א"א לומר שסולחים לגרוש!!
עצם המעה..
לא בר סליחה!
 
אז כמו שהרועה אמר-אוסנת
מה אכפת לך לוותר על הפסיכולוג והתסבוכים הנפשיים?
תסלחי.
 
 
 
נו, כרגיל. למה זה לא אפשרי? כי הרגש מונע...
אז מכיון שאני מודעת לכך, אני אומרת - מי שלא מסוגל, שישמור טינה לעצמו. לא צריך לנפנף בזה כדגל: "לא נשכח ולא נסלח"...
סליחה אבל לא הבנתי בשם מי את סולחת?שלומי20104
קיבלת מינוי מהקב"ה להיות זאת שסולחת בשבילו על כל מה שאנחנו עושים פה...Iציני קצתI
ועכשיו ברצינות בתןר מה את סולחת בתור מישהי שניפגעה אישית?(אין לי מושג איפה את גרה...)גם אם כן זה חלק מאוד קטן מהתשובה.
בשביל לסלוח להם (ולא אני זה הקב"ה) (את סולחת לי שחללתי שבת?)
צריך שהם יעברו תהליך פשוט של חזרה בתשובה (עזיבת החטא,וידוי, קבלה לעתיד).
נ.ב. ברור שלא מדובר כאן על חייל מסוים או שוטר הם לא אשמים בסיפור בכוונה היא לאנשים שעמדו מאחורי הגירוש.(רה"מ, יועצים, שרים וכו').
שבוע טוב, חודש טוב ושנה טובה.
כמה דברים.אוסנת
אני לא סולחת בתור הקב"ה, אלא בתור אדם פרטי שכביכול נפגע.
ופה הסיבה שאני סולחת - מכיון שאין לי זכות לא לסלוח בגלל שנפגעתי באופן פרטי...
נסביר יותר טוב -
אני מקבלת שמגורשת לא תסלח באופן אישי לחייל, כי זה טראומה בשבילה. אני רק אומרת, שחבל שהכעס הזה, והויתור על ההבנה העמוקה יותר, יגרמו לה להנציח את הטראומה...
אני לא מקבלת את זה, שכציבור וככלל - לא נסלח לעמ"י על הגירוש.
א. מי אני שאסלח? הפגיעה פה היא לא אישית...
ב. מה הם אשמים? הם לא יודעים.
 
בכל מקרה, ברור שאני לא מסכימה עם האמירה "לא נשכח ולא נסלח" כי היא 'אנטית', מרחיקה, וחסרת טעם. אם למישהו קשה לסלוח, שישמור לעצמו.
 
--- אני לא מגורשת ---
עוד לא הבנתי.שלומי20104
הם חטאו כלפי הקב"ה(לא עמ"י הדגשתי לא כללית אלה פרטנית מי שהחליט למעלה רה"מ וכו')
באופן פרטי אף אחד לא חייב לי אישית סליחה(לא נ"ל בכל אופן).
אבל הם חייבים סליחה כלפי הקב"ה.
ואני מסכים שבתור סיסמא "לא נשכח ולא נסלח" זה אולי קצת מיותר.
מה שכן חשוב להגיד שהיה פה חטא עצום שאין עליו סליחה(שוב לא לכל עמ"י ליחדים שחטאו) עד שלא יעשו כפרה מסודרת עם תיקון החטא.
נכון.אוסנת
הם חייבים סליחה כלפי הקב"ה. הם חייבים סליחה על עוד אלף דברים חמורים לא פחות. גם אנחנו לא צדיקים תמימים...
אז ממתי הפכנו להיות "מונה חטאי עם ישראל"? מה התועלת בזה? ומאיפה הזכות?
 
אתה מבין למה חילונים נרתעים ממנו כי "אתם חשים שיש לכם וטו על היהדות"? זה בדיוק זה.
היה פה חטא, אבל לא מתפקידנו לנפנף בזה.
אפשר לומר שזה אסור, אבל במקום לצעוק רק "לא נסלח", בואו נזיז משהו... בואו נעזור לעם ולנו לחזור בתשובה.
"לא נסלח" זה מרתיע ורק דופק אותנו.
 
עכשיו אני מובנת?
 
 
קצת יותר מובנת.שלומי20104
אבל בכל זאת נ"ל שכן יש ענין להזכיר את לפעמים.
(אם כל עמ"י היה מתוקן ולא היה סיכוי שיהיה עוד גירוש היתי אומר תעזבי 5 אנשים חוטאים אבל לצערנו זה לא המצב ויש לנו אחריות שזה לא יקרה עוד פעם)
החטא הזה...יהודי מרמ"ג
הוא נגד הציבור חטא שאין עליו מחילה.
מי שסולח בקלות ומוחק את רגשות הכעס בקלותישמעאל
זה בעצם מוכיח שלא חשוב לו הקב"ה וארץ ישראל שנפגעה, אנטי יהודיות כזותי לא הייתה במדינה מזמן!
מי שכל מה שחשוב לו זה שלא ישארו לו תסבוכים פסיכולגיים הוא בבעיה חמורה, בעצם הוא דואג רק לשלוות הנפש שלו.
אני מגוש אבל לא זה הנושא בכלל.
נ.ב לא עקבתי אחרי כל הויכוח, רק נכנסתי והתעצבנתי..
מצטער אבלהרועה
התגובה שלך ממש משעשעת
אז תשתעשע בשקט!ישמעאל
ולגבי תומר דבורה זה ספר יפה שנהגו ללמדו בחודש אלולישמעאל
אבל בי"ג מידות יש גם מידת נקה? לא ינקה!
את זה תגיד לקב"ה כשהוא ידון אותך..הרועה
מש לא הבנתי בעד מי אתה!!!כפ"ד בנשמה
ברור שאני יגיד לו גם את זהישמעאל
מה? הרי אי אפשר לשקר שם
ואני בטוח שגם תצא זכאי בדיןהרועה
האמת אני יכול לשער שבאמת כן ולו מהסיבה שה' אל רחום וחנון ארך אפיים וניחם על הרעה.
אוסנתרוצה להיות חופשיה
תחשבי שאת מגורשת היית סולחת להם???????
אני חותמת לך שלא!!!
זה לא אפשרי לסלוח על כזה עול שנעשה לאנושות ולאדם הפרטי בכלל.
הרועה ולוטמניהרוצה להיות חופשיה
אני מגורשת מגוש קטיף
הרועה:
ולמה ניראה לך שאני יסלח לאנשים שהרסו לי את הבית הרסו לי את הישוב הרסו לי את החיים
וגם לחברים שלי כי החיים שלנו היום זה לא החיים של פעם הרסו את הכל יש לי שכן ועוד המון אנשים מהגוש שבגלל זה ניפטרו או חולים עכשיו.  ונתנו לנו להתמודד לבד בלי עזרה מאף אחד אתה יודע כמה אנשים מהגוש היו זקוקים לטיפול אחר כך כמעט כל הגוש ואני רצינית! מה זה עוזר לי הפיצוים האלו בכלל הבית שאנחנו בונים עכשיו הוא פי מיליון יותר כסף מהבית הקודם ועדין היתי מעדיפה את הבית הקודם שלנו לא משנה איך הוא היה לאנשים האלו בחיים אני לא מוכנה ליסלוח על כזה דבר איף אפשר ליסלוח להם?????? וזה עוד כלום מימה שסיפרתי לכם זה קצה של המזלג.
 
ולוטמניה
זה לא נכון לומר: הפשע הגדול בגירוש לא היה שזרקו אנשים לרחוב בפיצויים עלובים, הפשע היה שעמ"י נותן לגויים חלק בא"י, עמ"י מאס בארץ חמדה, המשך ישיר לחטא המרגלים.
כי גם זה וגם זה נכונים אנשי גוש קטיף מסרו את נפשם שנים על גוש קטיף שהו ישאר לנצח אבל בגלל הממשלה הזאת יצאנו מישם כי אנשי וסתכלו מה אחרי הגירוש היה להם ואף אחד לא דואג להם זה שניהם פשע גם על זה שלקחו חלק מא''י וגם על אנשי גוש קטיף תסתכלי מה עובר עכשיו על אנשי גוש קטיף איזה סבל יומיומי אנחנו עוברים מה שכתבתי להרועה זה כלום למה שאנחנו עוברים יום יום תחשבי שלך היו עושים את זה אחרי שמסרת את הנפש שלך על המקום הזה וכמעט נהרגת שם היולי המון מיקרים במקום הזה שניצלתי שם בניסים וכמעט כל מי שגר שם היה לו ניסים במקום הזה והיו זורקים אותך מהמקום הזה שבשביל מי נילחמת עליו???? בשבילך לא בשביל המדינה שלך שלא יפלו פצמרי''ם וקאסמים וגרדים באשקלון באר שבע אשדוד יבנה ועוד לא משנה שברחנו מהגוש היום אני נחשבת בעוטף עזה גם היום אני מאוימת!!!!!!!!!!!! ולכן אני לא רק חושבת בטוחה בזה שזה גם פשע על זה שלקחו חלקים מאדמת א''י וגם שזרקו אנשים מהבתים שלהם ולא הביאו דבר!!!!!!!
.
מה המקור של זה?אלישע בן אבויה
בס"ד

כי המקום במלכים "כי ראה ה' את עני ישראל מורה מאוד ואפס עצור ואפס עזוב ואין עוזר לישראל", די בא להזכיר את האזינו "כי ידין ה' עמו ועל עבדיו יתנחם כי יראה כי אזלת יד ואפס עצור ועזוב". ובשירה עצמה מבואר שזה לא כי הקב"ה סלח, אלא "פן ינכרו צרימו פן יאמרו ידינו רמה ולא ה' פעל כל זאת כי גוי אובד עצות המה ואין בהם תבונה לו חכמו ישכילו זאת יבינו לאחריתם איכה ירדוף אחד אלף ושנים יניסו רבבה אם לא כי צורם מכרם וה' הסגירם.." אני יכול להמשיך הרבה, אבל אסכם כאן: הקב"ה מושיע את ישראל כי כשהם לא נושעים זה גורם ליותר חילול ה'. ומקרא מלא הוא, שנאמר: "לא למענכם אני עשה בית ישראל כי אם לשם קדשי אשר חללתם בגוים אשר באתם שם וקדשתי את שמי הגדול המחולל בגוים אשר חללתם בתוכם וידעו הגוים כי אני ה' נאם א-דני ה' בהקדשי בכם לעיניהם..
לא למענכם אני עשה נאם א-דני ה' יודע לכם בושו והכלמו מדרכיכם בית ישראל"
ולו חכמו הגוים והבינו כי הקב"ה הוא הנותן את ישראל בידם, לא היתה תקומה לשונאיהם של ישראל!
(בסוף יצא ארוך, אבל הובנתי..)

אם אתם לא מרוצים מפרשנות התנ"ך, וחושבים שלא הבנתי מה שכתוב, אז הגמרא אומרת שהקב"ה לא סולח סתם. 'כל האומר הקב"ה ותרן הוא יוותרו חייו שנאמר הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט' (ב"ק נ.) והמהרש"ל שם מסביר שמדובר אפילו על עבירה אחת קטנה, ק"ו על עבודה זרה של מאות שנים. הקב"ה מאריך אף, אבל לא מוותר. (ובאותו עניין: הנוסח המקורי ב'וכל מאמינים' כולל את המילים 'הקוצף בזעף ומאריך אף'. בתקופה מאוחרת הנוסח השתבש והפך ל'הקצר בזעם ומאריך אף'. אל תשאלו מאיפה אני יודע את זה, אלא אם כן זה באמת מעניין מישהו. אני לא אוהב ששואלים סתם.)
תומר דבורההרועה
אם תוותר על השיעור שלי היום, ובמקום זה תלך לשיעור אחר יש סיכוי קטן שהוא ידבר על זה..
 
גם לי זה היה מוזר אבל אני הסתפקתי ב"טוב נו אני אכתוב על זה מאמר ל..", וברצינות לרגע אני אחשוב ואחזיר תשובה.
אתמול ראיתי את זה וכל הלילה תכננתי מה אני אכתובלולה=]
אבל אין לי כוח להגיב את כל מה שתכננתי, וחצמיזה שכבר מלא אנשים לפני נכנסו לוויכוחים על זה ולי אין סבלנות כ"כ להתווכח...
 
אז בקצרה:
שאלת אם אנחנו מכירים? כן, אני מכירה אותם טוב, טוב מאוד אפילו.(אמממ לא אותם בדיוק, כי מי שאני מכירה, היה לו קשר כלשהו לגוש קטיף)
אני סולחת להם.
לכולם! לצה"ל, לממשלה, לאריק שרון, לכולם. הם כולם איכשהו עברו ייסורים על מה שהם עשו, וידוע שייסורים מכפרים...
אריק שרון- כמה זמן אחרי הגירוש הוא התמוטט ועדיין לא קם מזה??
אולמרט(אם הוא בכלל היה קשור לפינוי של גוש קטיף...)- מה  שעשו לו אחרי מלחמת לבנון השנייה, אני מכלילה את זה בתור ייסורים. וחוצמיזה, הוא חולה...
וצה"ל כולו- זה בכלל לא באשמתם. אני יותר מסולחת להם, אני מרחמת עליהם.
 
ולא, אני לא מגורשת(עדיין לא, ב"ה) אני הייתי בכל ההפגנות האפשריות נגד הגירוש, אני עדיין הולכת עם סרטים כתומים,וחוצמיזה, אני מעומדת לגירוש הבא שלהם..
איך אני יוכל לעבור את יוה"כ אם אני לא סולחת להם??זה נוגד לגמרי את כל היהדות!! נכון שגם מה שהם עשו נוגד לגמרי, אבל הם לא הכי מודעים ליהדות... אני ב"ה כן מודעת ומשתדלת לפעול לפי איך שהיא מנחה אותי. אותי לימדו לסלוח. לא יודעת מה איתך.
 
לדעתי, יש פה הסתכלות לא נכונה על המשפט לא נשכח ולאמתי666
נסלח.

אקדים ואומר שקודם כל אני ב''ה לא מגורש, אבל זה לא סותר את דעתי.
 
המשפט הזה לא נשכח ולא נסלח, אולי נשמע חריף, אבל זה בהסתכלות של מישו מהצד.
אתם לא יכולים לבוא ולומר למגורשים שזה משפט חריף. למה שתהיה להם סיבה לסלוח כל עוד אף אחד לא טורח לבקש מהם סליחה?
אני חושב שהמשפט נכתב כמו "בנבואה", הם ידעו בדיוק מה יהיה בעתיד (מה שקורה עכשיו, ללא בית וללא פרנסה) ולכן הם אמרו את המשפט הזה. (לא מחייב שהמגורשים אמרו, רק לצורך המחשה)
 
אם הגירוש לא היה מתבצע בצורה אכזרית כל כך, או לפחות לא מתוכנן בצורה אכזרית כל כך, אולי היתה להם סיבה לסלוח. אבל חלק מה''לא נסלח'' זה גם על היחס שהם קיבלו
 
גם אותי למדו לסלוח , אבל למי שצריך לסלוח. הרי יש כל כך הרבה מה לתקן, ואם מי שהרס לא מראה נכונות לתקן, אין שום סיבה בעולם לסלוח לו.
 
סליחה אם פגעתי במישהו בדעות שלי.
 
 
 
בעז''ה נשוב לעזה!!!!!!!!
עוד אבנך ונבנית בתולת ישראל!!!
נכון נכון .. ושוב.. נכון!!!נצח לנצח!!!
וד"א-- לא רק המגורשים לא צריכים לסלוח!
מצטערת!
אני חוויתי את הגירוש.. גם אם לא הייתי תושבת..
מספר משפחות של דודים שלי גורשו..
הגירוש הארור הזה- גרם לפילוג גדול בין הורים לילדים במשפחה שלנו, גרם לזריקת כיפות לטרור בפני עצמו!!
ואני יסלח???
למה מה קרה?!!
יחזירו תמצב לקדמותו- ואז יש מה לדבר..
עכשיו אני לא רואה ואפיחלו לא מעט טעם לסלוח!!!
נצח לנצח צודקת ב100%!!!!!!!!רוצה להיות חופשיה
אני מגוש קטיף ואני  הייתי בגרוש ועד היום גרה בקהילה של הגוש
וכל מה שהיא אמרה נכון אני יכולה להוסיף עוד המון שרוב אנשי גוש קטיף ניזקקו לטיפול פסיכולוגי
המון חולים גם ניפטרו אנשים בגלל הגירוש שני אנשים מהישוב שלי חודשיים אחרי הגירוש ניפטרו
אחד היה הסבא של הישוב שלנו הוא היה באושויץ ואני זוכרת שפינו את כרם עצמונה ורצינו ללכת לעזור להם ולא הסכימו לנואז הוא בא לשם ואמר הייתי מעדיף למות באושויץ מאשר לעבור את הגירוש הזה עד היום שאני שומעת את המשפט הזה יש לי צמרמורת והוא באמת  חודשיים לאחר מכן ניפטר.
אין לכם מוש\ג מה אנשי גוש קטיף עוברים היום משפחות מתפרקות, סמים ועוד...
במקרה הזה, ספציפית פהאיציק הג'ינג'י
לסלוח רק למי שביקש סליחה, אשר ניסה לתקן את מה שהרס ולעזור
מסכים לגמרי!!מתי666
ממש לא מסכימה הוא היה צריך לחשוב על זה ניפניכןרוצה להיות חופשיה
הוא צריך ללכת לכל אנשי גוש קטיף לבקש מהם סליחה ואז יכפרו עליו.
מי אנחנו שנסלח?יהודי מרמ"ג
חטא המרגלים הוא כידוע חסר-תקנה וכל הדור ההוא מת במדבר....
ממתי סולחים למי שלא ביקש סליחה???כפ"ד בנשמה
מעניין שדווקא על חטא חסר תקנה הקב"ה סלחe1l0a5d
שהרי הקב"ה רצה להחליף את עמ"י, ולא עשה את זה, כידוע...
וחוץ מזה, חטא המרגלים הוא אך ורק בין אדם למקום, ואכן אי לנו סמכות לסלוח, אבל החטאים הנ"ל הם גם בן אדם לחברו, ועל זה כן ניתנה האפשרות לסלוח. על החלק של בין אדם למקום- זה עניין של החוטא עם הקב"ה...
כל מה שאכפת לכם זה ללקק לחילוניםישמעאל
לכן הציבור שלכם רוצה כל כך מהר לסלוח
במקום לעמוד על עקרונות אתם עומדים על הראש, מה הפלא שאתם נופלים מהר
חבורת פרס זה מה שאתם!
גם אני משתעשעת.אוסנת
אין לזה קשר ל"ללקק לחילונים".
את הגישה הזאת אני מיישמת בכל דבר אחר, ממש לא רק בקשר לגירוש.
אני סולחת לכולם. גם על דברים שהשאירו בי חותם עמוק...
 
ממלכתיות זאת דרך חיים.
גם פאנטיות, אבל יש מה שנובע מעיון והשכלה, ויש מה שלא. שנובע מתחושות בטן ורגשות זעם...
ממלכתיות זה דרך חיים.. חה |צ|נצח לנצח!!!
דרך חיים מעוותת לחלוטין..
איתה לא תגיעו לשום מקום!!!
בטח לא ליישוב א"י!!!
אוסנת
לדעתך זה מעוות, אבל לא הצעת אלטרנטיבה הגיונית אחרת...
אלטרנטיבה רגשית שמונעת על "כאן ועכשיו" לא מתקבלת על הדעת.
 
מכירה את הישוב יתד?
את מדברת על גבעות, אנימדברת איתך על הקמת ישובים אידיאליים (לא כמו "אידיאליסטים") עם קישור ישיר לתורת ישראל (בהרהמור...).
חחחXDנצח לנצח!!!
לא רק רגשבחיים..
יש גם שכל.. והוא אומר ללכת עם האמת..
בלי לחפש להמצא חן בעיני האחרים...
וכן, לומר "סלחנו", "זה בסדר, נמישך הלאה" "נתגבר,לא נורא שזרקו אותנו.."
זה שכל???
זה חוסר שכל!
כן, גם הקמת יישובים אידיאליסטים לא חייבת לבוא אחרי זריקה, נטישה וחוסר התחשבות!
 
יתד?! חח
כן כן, מכירה מידי.. דודים שלי גרים שם..
הממלכתיות חוגגת!!!
אבל מי החצוף שקבע שאני מנסה למצוא חן?אוסנת
את הרי יודעת שאני לא כזאת...
שאם אני אאמין במשהו, אני אלך איתו.
וזאת הנקודה - אני מאמינה שאף אחד לא חייב לי סליחה, ושגם אם כן - זה לא יעזור לכעוס ולהשאר פגועים ("לא נסלח"). להפך, זה רק מזיק.
 
ילדה, גוש קטיף היו בצד הממלכתי של המפה.
בכלל הפאנטיות ילדה קטנה - לא יותר מדי עתיקה (היא באה אחרי גירוש, ונעלמת כשהחבר'ה מתבגרים ומקבלים קצת שכל).
שלא תגידי שלממלכתים אין ישובים...
אבל זה כבר באמת ויכוח דבילי.
 
יתד, יתד... אני לא מהחבר'ה שם. אל דאגה... (ולא בגלל הממלכתיות)
אז----נצח לנצח!!!
אני לא חושבת שצריך להיות פנאט קיצוני- גם זה לא יוביל לכלום..
אך יש לשים לב, מתי "סליחה" היא דבר שעוזר..
ואת יודעת מה?
פה גם לסלוח לא יעזור.. רק יראה לכולם שאנחנו שוכחים,מהר מאוד..
ואז..
הגירוש- לא רק שלא יצא מהמאבק כלום.. (בעצם כמעט כלום..)
גם אכלנו אותה ו..בגדול!!
מה נראלך??
שאחרי עמונה, לא מפחדים שדבר כזה יקרה שוב?!
זה היה פריקת עצבים של הנוער..
ו..
ממלכתיות מאז ומתמיד אני זוכרת (עוד בתק'המאבק)
שהתכאסכנו על זה עם מי שכיום גר ביתד (עצמונה לעבר..)
תמיד תמידזה עלה..
גם על פינוי מרצון או לא..
על כל דבר.. ואפילו הכי קטן--
היה וויכוח..
בסוף ביןכך ובין כך..
גורשו...
השאלה איפה יש יותר כאב בלב..
על זה ש"קמנו ועזבנו"
או "שנלחמנו, כמה שיכלנו..! אפילו על בית אחד..!"
 
אוסנת-- אני עפה לישון..
זהו!
היוםאני לא אחזור להגיב..
גם כשאני מתה על זה
בעז"ה-- נכנס עד הסוף..
תמיד אני האחרונה..
אובגלל שכולם מתייאשים..
או כי אין יותר תשובות..
אני מעדיפה לקחת את המחשבה השניה;)
לילה טוב!
עצה אישית- לכי לישון!!!!!
תגידי -אוסנת
זה משנה אם נכריז - "ארץ ישראל שלנו" (לא המפלגה, חס וחסה), או "לא נשכח ולא נסלח"?
זה משנה, אבל לטובתי.
 
רוצה להכנס לעמונה? אני לא... נגמר לי המרץ לדיונים האלה.
ובכל זאת - את רואה שהיו מאז עוד הרבה פינויים. ומה תרמה לנו עמונה? עוד קצת שנאה, עוד קצת חילוק... רק קצת.
אבל בפעם הבאה שתלכי לדפוק "פנים אל פנים" בדלת של אמא מרוקאית, תקבלי מחבת על הראש. ברצינות. למה? כי השכן של הדוד של חברה נפצע בבית השלום, ומאז הדוסים נראים בעיניה כחגבים (שצריך למעוך).
|השעה עושה לי טוב|
 
אל תהפכי את זה כאילו הכאב נשאר כי קמנו בלי להתנגד... להפך, הבעיות הנפשיות מופיעות אצל אלה שמתקוממים ולא מוכנים להמשיך. בדיוק מה ש"הרועה" כתב.
יתד, לדוגמא - הם אחד מהישובים הראשונים שקמו כאיש אחד והתארגנו מחדש, והקימו ישוב בלי לבכות כל הזמן על הנוער המתפרק שלהם... אולי כי באמת אין להם כזה.
ולמה? כי הם הלכו עם אמונה מוצקה שמונעת בש כ ל ובהגיון. ידעו שהם עושים את הדבר הכי נכון לעשות, ולא מתוך אילוץ (כמו באלימות - לא רוצים לצאת מהבית, נלך מכות... לעומת - בואו גם עכשיו נמשיך בדרך האידיאליסטית שלנו וה'לכתחילית').
 
ואת תהיי האחרונה, בגלל שהדיון הזה מאוס, לעוס ובלוס. בסוף אני עוד אסכים עם כל מילה שלך, העיקר לא לפתוח את זה ש ו ב...
תחשבי רגע, שאת היית גדולה יחסית בגירוש. אבל היום, לאט לאט הנוער משתנה. החמשושים של היום היו בני... 10 בגירוש. זה פחות חי וקיים אצלם, ולכן מה שאנחנו עושות עכשיו, זה בעצם לשבת על ספסל בגינה עם המסרגות, ולהתעצבן למה בן גוריון הקים את רפ"י... מיותר וחסר תכלית, נכון? לא לגמרי... אבל אם כבר יצא לי להתנסח בצורה נחמדת, חבל למחוק.
 
עצה אישית? קשוט עצמך תחילה.
לך יש המון מה לעשות מחר, וכלום על המחשב.
לי יש המון על המחשב, ומספיק זמן לעשות את מה שאני צריכה לעשות מחר.
 
לילה טוב!
אוסנת-מה אכפת לכם???
וזה היה ההוכחה שבהחלט כדאי לפתוח את השירשור המדובר. ;)
עזבי,הראש לא פתוח.שיחיו בסרט,איט זר פרובלם!!
אני אשתגע לי בשקט. (טוב אשתדל לפחות...)
ונצח לנצח וישמעאל, וכל השאר (לא עקבתי אחרי הכל)מה אכפת לכם???
אתם יכולים לעבוד על עצמכם שאתם כועסים על המשטרה ועל המדינה ועל הממלכתים ועל כל מי שבא לכם.
תכלס בסופו של דבר הכעס הוא על ה'.
תחשבו לרגע בצורה אמיתית. זה ממנו הכל.
ולהשלים עם ה' זה בדיוק הזמן...
מה אכפת לך?אוסנת
תתעלמי.
 
ושעשעת אותי (! זאת מילה שלי) - "שיחיו בשקט, איט זר פרובלם!!" אבל "אני אשתגע לי בשקט".
זה היה משפט פולני במלוא הדרו.
בסדר, בסדר. שאף אחד לא ידליק לי את האור... אני אשב בחושך ואקרא עיתון.
 
נצח לנצח היא בסדר גמור, היא סתם אוהבת להתכסח. היא לא כועסת על אף אחד, והיא עושה עוד דברים מלבד לומר שהממלכתים אשמים בכל...
שיחיו בסרט,לא שיחיו בשקט.מה אכפת לכם???
וזה דווקא לא בקטע הפולני
פשוט להתאפק כי כ"כ הרבה כולם חפרו ל זה שפשוט כבר אין שום כח לדבר על זה.
לא אמרתי שאת פולניה, ח"ו...אוסנת
סתם הזכרת לי משפטים בניחוח פולני.
אני יודעת שלא התכוונת...
 
העיקר שלך יש דעה מוצקה שאת מאמינה בה.
בהתחלה יצאתם נגד עדות המזרחישמעאל
אחרי זה נגד המרוקאים, אחר כך נגד הרומנים ובסוף נגד כל הפולנים, לאן נגיע? ציוניים ארורים!
עדיף להיות פולני שפוי מלהיות הונגרי דפוק
הכעס שלי הוא לא על הקדוש ברוכורוצה להיות חופשיה
הכעס שלי זה עליהם על האנשים האלו הם יכלו לא לגרש ולא הייתי כועסת עליהם.
אבל הם בחרו בזה ויש לי כעס עליהם הם יכלו למנוע את זה וה' היה עושה את זה בדרך אחרת
אני יגיד לך תאמת הייתי מעדיפה שערבים היו מגרשים אותי מאשר החילם שלנו כי באמת עכשיו
קשה לי להאמין בצה''ל אחרי הגירוש שהו עשה לנו 
וגם פנאטיות זה דרך חיים..=)אנונימי (פותח)
בע"ה
דרך חיים מעוותת לחלוטין..
איתה אולי תגיעו לישוב א"י בראיה הקרובה,
אבל לא תגיעו לשום מקום בראיה רחוקה..!!
(-ודאי שלא לישוב א"י ולגאולה השלמה...=)
נורא קל להתווכח ככה, אבל זה לא משכנע אפחד...וגם כואב למי שמזלזלים בדעתו..
אבל לפחות שיעשעת
 
נורא קל לפסול דעות של אנשים אחרים, במיוחד שהם כואבות...אבל גמלי זה כואב!! וזה שאני ממלכית יחסית-זה לא אומר שזה כואבת לי פחות ממך...!!אז באמת חבל לזלזל....
 
לא, פאנטיות זאת לא דרך חיים.אוסנת
מכיון שרגשות ודחפים לא יכולים להוביל "דרך".
דרך מעצם עצמיותה היא משהו מושכל בעל כללים.
השקפה, דרך חיים - זה עפ"י הגיון.
ישגם רבנים  פנאטים....שוב-אנונימי (פותח)
בע"ה
אפחד לא יכול לזלזל בדעה אחרת!! יש פנאטים מאד עדינים ומאופקים שחושבים שזה מה שנכון לעשות...
הגעתי, הגעתי!!!!!נצח לנצח!!!
[אפשר לצחוק?...בקול?!!!]
אז ככה..
דבר ראשון.. את כותבת דברים נחמדים לשמיעה..(ראייה וירטואלית..)
הכל יפה, אולי לא הכל נכון..
אבל פסדר.. נדפדף הלאה..
אני יציג לפנייך את הצד השני!
1)בחורה חילוניה חודשיים אחרי הגירוש לד"ל:"אני מבינה שאחרי כל המאבק שלכם, הכל נגמר בשלום! אין גוש קטיף..וכל אחד חוזר למקומו בשלום!"
מה????
גרררר....
לאאאא!!!
"כל המאבק נגמר???"
"הכל חוזר למקומו??? בשלום??"
מזה לא!!!
חבל חבל חבל..
2)אחרי עמונה- "ראיתם את המתנחלים האלה? כ"כ אכפת להם מחתיכת אדמה! איזה מאבק איזה נחישות, מקריבים תגוף שלהם לארץ! כנראה זה לא סתם רק דיבורים, הם ממש מאמינים בזה!"
מאמינים?? ברור!!
נאבקים??? ברור!!
אז---
אלו רק שתי דוגמאות קטנות..
נכון, אפשר לקחת אותם גם על הצד הנגדי..
תמיד יהיהו שני צדדים למטבע..
תאכלססס-- נוער פגוע הוא נוער שלא נאבק מספיק..
נוער, שמרגיש שלא עשה את המקסימום בשביל להאבק על הבית, על האדמה.. על חלק מהארץ!
אל תאמרי לי שיתד היא דוגמה נאותה!!!
את יודעת כמה נוער נשר מעצמונה????
את יודעת כמה משפחות התפרק???
בגלל מחלוקות..
אני לא ינקוב בשמות.. סתכלי רק על הבן של הרב פרץ...
איזה כעס, היה על כווולם כולל ההורים!!!
 
צריך שכל עמ"י ידע!!!
אנחנו לא נאבקים כי זה כייף!
כי זה נחמד, פעילות חברתית- הפגנה.. למה לא?!
ממש לא!!!
זה חלק מהאמת שלנו!
א"י--- שכל פיסה קטנה, לא באה בקלות,
גם לא תלך בקלות!!!
אולי אנחנו עדיין מנסים לכפר על חטא המרגלים.. מי יודע?!
 
מה שבטוח!
התפקיד שלנו זה לא להבליג..
אני לא מדברת על להתקע באותו מקום מאחורה לפני 4 שנים..
לא, לא לא!
צריך להמשיך..
השאלה מאיזה מקום..
1)מלמידה מהעבר,2) או ממחיקה שלו..
אני בוחרת בדרך הראשונה!
 
 
פחח..אנונימי (פותח)
מה הצחיק אותך?נצח לנצח!!!
אופס, קפץ...אנונימי (פותח)
בע"ה
אני לא הגעתי עד פה...פשוט הגבתי לכמה...=)אבל תודי שבשביל התגובה שלי זה היה = אתזה...
 
אוקי, קודם כל-הצגת לי את הצד השני, אבל בצד שלך...:))-אפשר להציג לך אני?
1.עמונה- "ראיתם את המתנחלים האלה?חתיכת *****,זה לא שכ"כ אכפת להם-פשוט נוער מופרע שמחפש אקשן.."
ועוד- "ראיתם את המתנחלים האלה? כ"כ אכפת להם מחתיכת אדמה,אבל כנראה מאנשים קצת פחות.." ויש עועד מלללללא...
כתבת- "
נכון, אפשר לקחת אותם גם על הצד הנגדי..
תמיד יהיהו שני צדדים למטבע.."-אז נכון...אבל לא תמיד ישלנו את האפשרות הפשוטה-ללכת לפי מה שאנשים אומרים...
 
!!אני ממש לא  רוצה להכנס לנושא של עמונה!!(-הוא ממש לא סותר לי ת'תאוריה,אבל אני לא אוהבת לדבר עליו...)
 
כתבת-
"צריך שכל עמ"י ידע!!!
אנחנו לא נאבקים כי זה כייף!
כי זה נחמד, פעילות חברתית- הפגנה.. למה לא?!
ממש לא!!!
זה חלק מהאמת שלנו!
א"י--- שכל פיסה קטנה, לא באה בקלות,
גם לא תלך בקלות!!!"
וגם-"
תאכלססס-- נוער פגוע הוא נוער שלא נאבק מספיק..
נוער, שמרגיש שלא עשה את המקסימום בשביל להאבק על הבית, על האדמה.. על חלק מהארץ!
אל תאמרי לי שיתד היא דוגמה נאותה!!!
את יודעת כמה נוער נשר מעצמונה????
את יודעת כמה משפחות התפרק???
בגלל מחלוקות.."
אוקי-אז בקשר לשניהם-ממלכתים גם נאבקים!!באותה רמה ובאותה אינטנסיביות, רק לא באותה צורה!!
אני בטוחה שאנשים ימשיכו להרגיש שחשוב לנו גם אם נאבק בצורה של ממלכתיות-אם יהיה פנים מול פנים של מ-ב-ו-ג-ר-י-ם (ולא של אנשים בגילאים של אחיםשלי-20-25, כי שניהם עשו..)בצורה רצינית ואינטנסיבית בכל בית יהודי בפ"ת,ת"א,חיפה,נהריה, הרצליה, רחובות ובכל מקום אפשרי,ולא דווקא שניה לפני גירוש שהכל שביר, שנבנה סרטים מעניינים שנראה בפנים אל פנים, פרוספקטים בדואר...-זו עבודה רצינית בהחלט!!
הפגנה כמו כפר מימון-הפחידה את כל הטלויזיה והמשטרה הרבה יותר ממכות והתפרצויות ומילים רעות-בהפגנה כזאת הם לא יכולים לצלם את הרע-להראות שהמתנחלים מקללים, מרביצים,פרועים ולא מחונכים.זוהי הפגנה מאורגנת שתופסת המון כח משטרה ומשפיעה.אם היו עוד מספיק כאלה-אלפי אנשים היו מצטרפים...התשקרות שקשקה...והמצב היום נבנה ע"פ התקשורת-כל השמאל שהוחדר לראש של רוב הבתים בישראל...
 
בקשר לנוער-אז את אומרת-בשביל לשמור עלינו ועל הנוער שלנו-אנחנו צריכים להאבק בצורה כזאת.כלומר-אנחנו נאבקים בשביל שאנחנו לא נתפרק ולא בשביל א"י.אם זה המאבק הנכון לעם,ע"פ התורה ולארץ-זה לא משנה-אנחנו צריכים לשמור על עצמנו...לפי זה החילונים צודקים שזאת התפרקות של נוער כועס וחסר גבולותת...אבל זה לא ככה!!
ובלי קשר-הכמויות של הנוער שנשר-לא היו רק מהמשפחות הממלכתיות, אלא גם מהפנאטיות. (לפי האנשים שאני רואה ספציפית הרוב מהפנאטיות,אבל זה לא משנה. זה אומר שיש פה בעיה במקום ממנו הנער נאבק, ובתמיכת הסביבה.ואני לא אומרת-זה יכול להיות נוער מקסים...)
 
בקשר לפיסקה האחרונה-מסכימה ב-100%- גמאני בוחרת באפשרות השניה...ומבצעת אותה בדרך שונה ממך...
 
אם הגעת עד לפה- אז באמת שכוייח...(-הפעם צחקי ווקשה בשקט...)
אוקע..=]נצח לנצח!!!
ד"א- רק כתבת ווקשה צחקי בשקט- נ ק ר ע ת י מצחוק!!! (אווופס, בקול)
 
אז..
קראתי .. וואו קראתי הכל!! (טוב זה מעניין בכולזאת..)
נלך שלב שלב..
 
1)עמונה- לא נכנסתי לזה, ואם אתם רוצים אני יכנס, אין לי בעיה!
אבל אני רואה שכולם מתחמקים מהנושא הבוער הזה, אז אני יסתום!
 
2)ממלכתיים נאבקים- אם את קוראת לזה להאבק.. תהני!
אבל לשבת בבית בלי כלום, לחכות לצבא שיגיע..
לתת להם לשתות לאכול להתחבק ולבכות ביחד!
זה ל----א מאבק!
זה פחד!!! פשוט פ ח ד נ י ם!!
מפחדים, ממה יגידו!
מפחדים, מסטיגמות!
מפחדים, מהצל של עצמם!
זה בטוח לא יוביל לכלום!!
דיברת על פנים מול פנים!
חה חה חה! אני הייתי חלק מהדבר הזה ב ג ד ו ל!
זה ממש לא רק של ממלכתיים אני חושבת שזה צעד חכם!
ומסכימה איתו עד הסוף!
חבל שלא חשבו עליו הרבה לפני..
אני לא אומרת שצריך לנהוג כל הזמן באגרסיביות מתמדת..
אבל מה שבטוח לא לשבת בבית, ולחבק חיילים..
ואפילו- לא 'להתפנות מרצון'- מתוך אידיאל!!
 
3)דיברת על כפר מימון- אוי אוי אוי! נושא כאוב מאוווווד!!!
זה היה הבושות הכי גדולות שיכלנו לעשות לעצמינו!
הרגשנו נבזים, חסרי יכולת, חסרי ישע!
היו לנו כוחות אדירים בידיים!
ונטשנו אותם בזמן אמת..
(אני נזכרת.. ויש לי חלחלה!)
אני לא אשכח תלילה שבו אמרו שפורצים.. ואנחנו ישבנו חבורה של נוער..
ומחכה.. ומחכה.. כל הלילה..
חבל שחיכינו ר-ק למשיח ותו לא!
בכולופן---התחלת יפה!
ואמרת: "הפגנה כמו כפר מימון-הפחידה את כל הטלויזיה והמשטרה הרבה יותר ממכות והתפרצויות ומילים רעות-בהפגנה כזאת הם לא יכולים לצלם את הרע-להראות שהמתנחלים מקללים, מרביצים,פרועים ולא מחונכים.זוהי הפגנה מאורגנת שתופסת המון כח משטרה ומשפיעה"
הפחיד תמשטרה??
הביא הרבה כוח משטרה 'שיתעסק איתנו'???
את רואה מה את כותבת???? |מזועזע|
היה לנו כוחות!!
היה ועוד איך היה!!
אבל הפלנו את כווולם בפח!
הראנו כמה הכל מסכה אחת גדולה..
כמה ההנהגה פחדנית!
הראנו כמה אנחנו לא יכולים לעשות ואפילו משואחד!
כמה אנחנו מגיעים לשיא ונשברים בו!
זה עזר???
אולי סתם למחנה קייץ נחמד!
המטרה הייתה לעצור את הגירוש!
הצלחנו??? |שאלה רטורית!|
 
4) את אמרת משו שאני ל-א אמרתי!
-"אז את אומרת-בשביל לשמור עלינו ועל הנוער שלנו-אנחנו צריכים להאבק בצורה כזאת.כלומר-אנחנו נאבקים בשביל שאנחנו לא נתפרק ולא בשביל א"י."
אנחנו נאבקים בשביל א"י נקודה!
הנוער רוצה חיבור! מונעים ממנו את מה שאליו הוא משתוקק!
"ארץ ישראלך השלימה"!
בארור שהוא יאבק..בצורה אסרטיבית! (סימי לב לא כתבתי אגרסיבית)
את זוכרת את מרד גטו ורשה?
מי הפעיל אותו?
ה נ ו ע ר!
כי זה הדרך שלו!
האמת--- גם אם היא קשה.. בדרך לא רציונלית תמיד!
אז!!
לא לאכול אותי! (בבקשה..)
אני לא משווה בין השואה לגירוש!
ובגירוש כולם מעמ"י (אולי זו הנקודה הכי כואבת בכל זה..)
אבל- זו לא 'התפרקות' זאת דרך מאבק!
שמכריזה!
"אנחנו נאבקים על הארץ! בלי התייפיפות! בלי פשרות!"
 
5) הזכרתי בדברי על נוער נושר מהצד הממלכתי- בעקבות זה שאוסנת לא הייתצה מודעת לתופעה..
אני לא משווה בין שני הצדדים.. למי יש יותר נוער נושר..
זה גם לא המטרה (לא עושים תחרות) לא בדקתי את העיניין..
אבל מה שבטוח..
זה פגע בכולם!
גם בממלכתיים!
 
6)אולי תסבירי לי סופסוף איך את מבצעת את הדרך השניה בצורה הטובה ביותר?!
 
7) אולי הייתי נוקבת מידי..
הייתי חייבת לומר את הדברים, בלי לסלף..
אני אוהבת את עמ"י אוהבת כ"כ!!
את כוווולם.. ממלכתיים שמלאניים חילוניים חרדים באשר יהיו..
שלא יובן חלילה שלא!
אבל אני לא מסכימה עם דרכם..
 
יומקסימלאושר
 
 
 
 
 
גדכלמכףלךדמהףלךחכ)אנונימי (פותח)
בע"ה
בוקר!!
וואו, אתותחית!!השקעת!!איזה אורך!!
אנישתדל לענות על הכללל, אבל אנלא בטוחה שאניצליח בפם אחת,סורי!!!! אבל קראתי הכללל!!!(-וגם זה משו...;))
ולענייננו-
5-יש בין דבריך לעיתים דברי טעם...קיצר-אול רייט!!
 
 אוקי,3-"היה לנו כוחות!!היה ועוד איך היה!!אבל הפלנו את כווולם בפח!הראנו כמה הכל מסכה אחת גדולה..כמה ההנהגה פחדנית!הראנו כמה אנחנו לא יכולים לעשות ואפילו משואחד!
כמה אנחנו מגיעים לשיא ונשברים בו"-כן, הראנו לכולם כמה כח יש לנו!!כמה אנחנו מסוגלים, כמה אכפת לנו!!הראנו לכולם שאנחנו מסוגלים לעשות ה-כ-ל כולל הככלל!!הראנו שאנחנו נאמץ את כל הכוחות האדירים שיש לנו,אבל לא נפעל באלימות!!אנחנו נעשה הכל, אבל הכל מתוך אכפתיות לעמ"י!!מתוך תורה וערכים!!
כן,הפחדנו את התקשורת!!ההפגנה הזאת סחטה אהדה-הציבור האדיר הזה שיעשה הכלל למען העמשלו, אבל בחיים לא יפעל באלימות ולא יעבור על חוקי המוסר..!!הראנו שאנחנו לא מפחדים מהחוק, הוא לא מפחיד אותנו כ"כ,אבל יש לנו גבולות..הפחדנו את המשטרה,שהבינה שהכח שלנו הרבה יותר גדולל, והמוטיבציה שלנו עוד יותר...שהבינה שאם נעשה הרבה כאלה-לא תמיד היא תוכל לבוא בכוחות כאלה...
שאלת-הצלחנו??-התשובה היא כן!! בהפגנה הזאת ספיציפית כן!! ואולי אם היינו עושים עוד הרבה כאלה, באים עם כל הכח והרצון ועם המון איפוק,אכפתיות וסבלנות-היינו מצליחים!!אי אפשר לזגזג בין 2 דרכים ולהצליח...
 
1-אנלא מתחמקת, אנלא אוהבת ת'נושא הזה..אם ישלך תובנות שעלו ממנו-תגידי בשמחה, ואניכולה להגיד לך את שלי, אבל אנלא אוהבת לדבר עליו...
 
2."ממלכתיים נאבקים- אם את קוראת לזה להאבק.. תהני!אבל לשבת בבית בלי כלום, לחכות לצבא שיגיע..לתת להם לשתות לאכול להתחבק ולבכות ביחד!זה ל----א מאבק!זה פחד!!! פשוט פ ח ד נ י ם!!מפחדים, ממה יגידו!"-אוקי,בעיני, בואי נצא רגע מההגדרות של 'ממלכתים' 'פנאטים'-כי הגבולות מאד מטושטשים-אבל זה לא אומר לשבת בבית ולחכות ולא לעשות כלום..אפשר לנסות להשאר,לשכנע, להאחז במקום ולא לצאת על הרגלים-אבל בל אלימות והאבקות פיזית...להתחבק- תחשבי שניה-מי זה החילים האלה??ילדים בן 18-22??להרבה מהם הכניסו לראש מגיל 0 שזה טוב,אז למה שהם יסרבו פקודה??הם אל חושבים שהם עושים משו רע...
 
אני בע"ה אחזור היום וואכתוב הכל ונורמאלי, פשוט אני מתה לגמרי...
אתה משעשע.הרועה
י
הם ניכנסו לארץ דור המדבר?יהודי מרמ"ג
יש כפרה לעם שלם,
אין כפרה ליחידים....
אז - התפקיד שלנו זה לא לסלוח ליחידים?אוסנת
ואיך זה בא לידי ביטוי בסטיקר "לא נשכח ולא נסלח"?
 
א. זה לא התפקיד שלנו, זה בינם לבין קונם.
ב. נזהר שלא ליצור אווירה של כעס ביננו לבינם. היא מזיקה! חוסר סליחה מונע מאדם להתקרב.
ופה אפשר להיות גם פולנים ולומר: "לא רוצים להתקרב אלינו? שיאכלו את הלב... שימשיכו לפנות את כל מה שאנחנו בונים". אנחנו דופקים את עצמנו בלבד ברמה הארצית, ואותם כי הם מפספסים אמונה בה' (אחים שלנו, כואב לנו עליהם).
אם כל ההתפלספויות האלה לא מגיעים לפנים אל פניםישמעאל
פנים בפנים במדרש מפורש דווקא כפנים של כעס, אם לא כועסים לא אכפת וזה עובדה שלא ראינו את ההרהמורניקים עושים כ"כ פנים אל פנים
כל מי שלא חס על כבוד קונו רתוי לו שלא בא לעולם!ישמעאל
(מסכת חגיגה)
אז זה לא רק בינם לבין קונם
והגמרא מסבירה על מה מדובראלישע בן אבויה
בס"ד

והכוונה היא לא לזה..
אז לא הבנת את הגמראישמעאל
לדעתי, היא מדברת בדיוק על זה
אה-- וד"א- את המסקנה שלכם מהגמרא..נצח לנצח!!!
תודיעו לנו..
אנלי מושג על מה אתם מדברים..
אבל כשתגיעו למסקנה אחת..
פרסמו
הגמרא באמת לא כל כך מסובכתאלישע בן אבויהאחרונה
בס"ד

'המסתכל בקשת'..
עוד פעם זה? טוב! קבלי!נצח לנצח!!!
ה"לא נשכח ולא נסלח"!
מתאר מצב בו אנו מכריזים שלא שכחנו!
ולא רק שלא שכחנו אנחנו לא סולחים על עוול כזה!
בינם לבין הקב"ה???
רגע.. וכשאדם לא מבקש סליחה.. זה נשאר בינו לבין ה'??
הרי אין יום הכיפורים מכפר על עבירות של בינאדם לחברו!!!
[זהו משפט מהגן, אוסנת מנסגר?
לא מתאים לך לשכוח!חח]
אז זה ממש לא בינם לבין ה'!
 
ועוד משו-- הכעס הוא כמובן כתוצאה ממה שנוצר,
מכל הזילזול, הנטישה וכו'..
עם אנשים שלא רוצים בקירבתינו שמשמיצים אותנו..
מצטערת אנחנו לא רוצים להיות חנפנים..
[חנפנים לא מתקבלים לפני ה'..]
נעשה ככל שיכולתינו לקרב.. את מי שרוצה בכך!
והשאר נשיר לקב"ה!
לא נשבור את האמת שלנו, בגלל חסרי אמונה!
 
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך