יום שישי הסתובבתי בתל אביב בדרך לחוף, וראיתי ילדה בת 14בינייש פתוח
כנראה לא באה ממקום שמרני, היא לבשה חולצת טישרט של בני עקיבא...וחצאית נורמלית וצנועה. הייתי בטוח שאני רואה לא טוב. לא מצאתי דרך נכונה להביע את ההערכה העצומה שיש לי אלייה לצערי. אבל החלטתי לעשות משהו בעניין.
לצערי עד כה הייתי חוזר מאוחר מהים ומדליק נרות באיחור. לכן קיבלתי על עצמי בלי נדר לעשות את כל ההכנות בחמישי בלילה, ואם עד עכשיו הדלקתי נרות באיחור, אכניס את השבת שעה לפני הזמן. ומה שקיבלתי על עצמי בזכות אותה ילדה, מאמין שיזקף לזכותה.
דברים אלה קרו עד כה בזכות אנשים שעשו לי טובות וקיבלתי על עצמי דברים לזכותם כמו להגיע ראשון לבית הכנסת או לשמוע שיעורי תורה מעבר לדף יומי. ככה אני גומל לאנשים טובה כשאני לא מוצא לעשות זאת בדרך הרגילה. מחליט שבזכותם אני מקבל על עצמי משהו חשוב
נראלי פיספסתי את הפואנטההפי
מה הנערה עשתה שגרם לך להתרגש?
אני מאמין שאת מסוגלת להבין לבדבינייש פתוח
אין לי שמץהפי
והתגובה שלך לא נעימה
נראה לי שהנערה עוררה בו רוח נעורים!כל האמת לפנים


וואו, יש דתיות צנועות בתל אביב, תדהמה...פשוט אני..
ולפני שאתה מחליט להכניס שבת שעה לפני הזמן, תגיד 72 פעמים ''בלי נדר'' 😜
יפה שהתפעלת אבל היא עושה שורת הדין, אתה גם תעשהחסדי הים
שורת הדין.
בתנאים שלה מדובר בעמידה בנסיון אדירבינייש פתוח
רוב הדתיים לא גרים בבני ברק או הר ברכהפשוט אני..
לא ברור למה החלטת שיש לה ניסיון מיוחד
בדיוק בגלל זה יש לה נסיון אדירבינייש פתוח
היא הולכת נגד החברה שלה ונגד מה שהיא מכירה.
מי שגרה באלון מורה/איתמר/בני ברק/קריית משה וזה הסביבה שלה ומה שהיא מכירה אז הנסיון שלה הרבה פחות משמעותי
תשמע, אתה חייב להכיר את העולםפשוט אני..
לחשוב שמי שגדל ביישוב שאינו דתי, ו''בכל זאת'' נשאר דתי אז הוא איזה צדיק גדול... מראה בעיקר שאינך מכיר הרבה אנשים כאלה.

אגב, החברה של האדם בגיל 14 היא לא השכנים שלו מהרחוב, אלא בעיקר החברים מבית הספר ותנועת הנוער וכו'...
אני לא מעריך אותה כי היא נשארה דתייהבינייש פתוח
אני מעריך אותה כי היא כנראה הבת היחידה בכל בית הספר והתנועת נוער שלה שמתלבשת צנוע.
לשון הרע על ציבור ענק שאתה כלל לא מכירפשוט אני..
זה לא לשון הרע, אלה דברים ידועיםבינייש פתוח
כמו שכולם יודעים מה הגיל הממוצע של צפייה בזוהמה לדוגמא, או מה עושים חילונים בגיל 14-15, או שהציבור הלא דתי תומך נלהב בנישואי גאים
כולם יודעים שיש רק נערה אחת צנועה בתל אביב?פשוט אני..
עזוב את תל אביב, פרט שולי בסיפורבינייש פתוח
כולם יודעים שנערה דתייה לאומית ממוצעת מתלבשת הרבה הרבה יותר קצר מהמינימום ההלכתי הנדרש
ושוב, לשון הרע על ציבור שלם.פשוט אני..
אולי במקום להתעסק בלבוש של ילדה בת 14, תתעסק בדברים קצת פחות קריפיים...?
שוב. אלה דברים ידועים לכולם לכן אינם לשון הרעבינייש פתוח
אתה ממשיך לחפור לעצמך את הבורפשוט אני..
לא יודע על מה אתה מדברבינייש פתוח
הסברתי בדיוק למה אתה טועה בטענתך על כך שאמרתי לשון הרע
סליחה על הפלישהילדה של אבא

ממש צרם לי "ידוע לכולם ולכן לא לשון הרע"

 

חפץ חיים השיעור היומי יום 11: 

"דברי גנאי נחשבים כלשון הרע אפילו כשהגנאי ידוע לכל, וזאת מהטעם הנזכר לעיל שעצם הדיבור בגנות הזולת הוא איסור בפני עצמו"

אבל זה לא נועד לגנות את הזולתבינייש פתוח
כל מטרת הפוסט היא לשבח את הילדה בלבד. זה נועד למטרה חיובית ואני לא מחפש להכתים אף אחד
...ילדה של אבא

צודק בהחלט.

בוודאי שלא התכוונת לגנות אף אחד אלא רק להדגיש את הילדה שתפסה את תשומת ליבך.

 

רק מצאתי המקום להבהיר שגם גנאי שידוע לכולם כלול באיסור לשון הרע כדי שלא ילמדו מכאן הלכה למעשה.

 

אשריך שאתה מתחזק בהנהגות טובות ואשרי בנות ישראל הצנועות.

(טוב לדעת שמישהו מעריך אותנו..)

וואו ממש לא!!תפוחית 1
למה ככה ??
מכירה טוב מאוד נערות דתיות לאומיות והרבה מהם מתלבשות צנוע.
כנראה אתה חי בחברה מסוימת..
והן גרות באלון מורה/איתמר/תפוח או בעיר?בינייש פתוח
והן בבני עקיבא או באריאל?
כי הטענה שלי תקפה אפילו לנוף איילון שבו תנועות נוער נפרדות לגמרי
אגב כבר כתבתי פה בפורום איך חבר שלי הזמין אותי למסיבת פורים בבר אילן ובשיא הקור כל הבנות ללא יוצאת מהכלל לבשו קצר להחריד
לא באחד מהישובים שכתבת.תפוחית 1
גרות גם בעיר וגם בישובים
אתה צודק שיש כאלה שהולכות עם קצר אבל יש לא מעט שכן הולכות צנוע.
הדיון הזה הוא די חסר משמעות לדעתי...הָיוֹ הָיָה

כולם יודעים שיש ויש, ואני אפילו לא בטוח שיש כאן ויכוח על האחוזים...

השאלה מה להדגיש בדיון היא רגשית בעיקרה, לא אובייקטיבית, שניכם יכולים למצוא את עצמכם בעמדה של הצד השני....

העיקר שנזכור תמיד שיש התקדמות ששמחים עליה, ושיש עוד הרבה מה לתקן. ובהחלט משמח לראות מי שכבר בשלב המתקדם.... 

יש התקדמות?בינייש פתוח
בוודאי!!!הָיוֹ הָיָה

אדירה.

 

(ואני אחד שמאוד מאוד כואב את מה שחסר, אינני משלה את עצמי. אבל בהחלט ישנה התקדמות גדולה ב"ה, כה תוסיף.)

אתה משווה לעבר?קרובה
איפה אתה רואה התקדמות?
בהחלט!הָיוֹ הָיָה

אחוז בני התורה והמדקדקים במצוות בציבור שלנו, לפני 30 שנה, היה קטן לאין ערוך משל היום.

ויש כאלה בבנ"ע ולא באריאל שלובשות צנוע?בינייש פתוח
הי, אני בת חמש עשרהרודף אהבה בימים
גרה בעיר, בבני עקיבא ואני וכל החברות שלי ועד הרבה מהסניף הולכות צנוע🙃 נראלי שאתה לא ממש מכיר דתיים שגרים בעיר ולא קשור לעולם הזה.. וחבל. גם כשהגעתי לאולפנה בנות התפלאו שאני ובנות שכמותי גרות בעיר, וזה מבאס וחבל, אולי הציבור הדתי לאומי צריך לצאת קצת מהישובים הדתיים (והאגואיסטים תסלחו לי) ולהקים עוד גרעינים תורניים בערים. אולי אז תהיה פחות מופתע מנערה שמסתובבת צנוע בתל אביב..
נניח את צודקת (כנראה שכן) ואני טועה זה לא בגלל מה שאת חושבתבינייש פתוח
זה לא שאני גר בבועה בישוב ובגלל סטיגמות חושב שבחוץ הכל הפוך ממה שאני מכיר. ההפך הוא הנכון. בתור חיפאי במקור שגם יצא לי המון להסתובב בגב"ש ובפתח תקווה תמיד ראיתי חניכות בבנ"ע עם קצר ולא פעם ולא פעמיים ראיתי מדריכה עם מיני.
פעם שיפרתי בגרות והייתי בבית ספר וראיתי קבוצה גדולה של בנות, היה נראה שבית ספר של בנות באו לבקר, כולן לבשו ממש קצר.
פעם חבר שלי הזמין אותי למסיבת חנוכה בבר אילן, ובשיא הקור כולן לבשו ממש קצר (כמו שכבר כתבתי בשרשור כאן...)
(אגב אם אותה ילדה נמצאת במקום אחר למרות שגרה בתל אביב היא לא הייתה מסתפקת בחצאית צנועה וכנראה לא לובשת טישרט קצר. כך שהיא כנראה כן חריגה למקום שממנה באה גם אם לדברייך לא כל העירוניסטים כאלה)
כולם?בת 30
אני לא יודעת.
וחוצמזה, ידועה העובדה שמי שגר בעיר אז מגיל צעיר מתמודד עם השונות סביבו ומפתח חסינות יפה, לרוב
ומי שגר בישוב, פחות. לצערי.
הסטטיסטיקות מדברות בעד עצמן.
זה לחשוב בראש של הגמראבחור זהב
העולם עומד על רווק הגר בכרך ואינו חוטא. כיוון לדעת גדולים
אפשר מקור?אין לי כינוי335
בודאי שאפשר, בבלי פסחים קיג א'בחור זהב
א"ר יוחנן שלשה מכריז עליהן הקב"ה בכל יום על רווק הדר בכרך ואינו חוטא ועל עני המחזיר אבידה לבעליה ועל עשיר המעשר פירותיו בצינעה רב ספרא רווק הדר בכרך הוה
תודה נשמהאין לי כינוי335
מאוד מעניין
בסופו של דבר, הבגדים הצנועים לא הועילופשוט אני..
עדיין בחור מבוגר הסתכל עליה, בחן את לבושה, בדק האם הוא מכסה את כל מה שלדעתו צריך להיות מכוסה...

ובזכות זה עומד להכניס את השבת הרבה לפני הזמן במקום באיחורבינייש פתוח
ובלבוש לא צנוע היתה גורמת הרבה יותר צומת לב מהסתכלות של פחות משניה על משהו יחיד בדורו
נראה לי שאפשר להבחין אם לבוש הוא צנוע גם בלי "להתבונן"ultracrepidam

או "לבחון".

 

באמת לא נראה לי שיש כאן בעיה.

 

כתוב בגמרא שרמה מסוימת של התבוננות באשה - גם מה שמותר על פי ההלכה - הוא "לא דרך ארץ", אבל מכאן ועד לריב עם מישהו שהבחין מה אשה לובשת נראה לי מוגזם

 

*המקור בגמרא (למיטב זכרוני בשעה מאוחרת זו) - כתוב שאם תלמיד חכם רוצה להתחתן עם מישהי, שיביא איתו עם הארץ שיראה את האשה כדי לזהות שזאת הכלה הנכונה, כי תלמיד חכם (או במינוח שלנו, "בן תורה") נוקט בדרך ארץ ולא מסתכל על נשים כל כך, ולכן עלול לטעות אם יחליפו את האשה באשה אחרת

ברור מההקשר שמותר להסתכל ברמה הזאת (הרי אין טעם להכשיל עם הארץ) ובכל זאת תלמיד חכם לא יעשה כך

תן לו להזדעזע ממני, הוא ממש צריך את זהבינייש פתוח
טובultracrepidam

@בנים, לריב

זה רעיון יפה. כמו "תעביר את.זה הלאה"ונסי
לא הבנתימבשר שלום
גם הסתכלת על אישה,וגם אתה מספר על זה?

כתוב בגמ' נדרים (כ.) רבי אחא ברבי יאשיה אומר כל הצופה בנשים סופו בא לידי עבירה וכל המסתכל בעקבה של אשה הויין לו בנים שאינן מהוגנין.
וכתוב בגמ' ברכות (לד אמר רב כהנא כחציף עלי מאן דמפרש חטאיה שנאמר (תהלים לב, א) אשרי נשוי פשע כסוי חטאה.

וחוץ מזה שנראה לי שאתה לא מכיר את תל אביב ותושביה.
זה לא נועד להנות ממראהבינייש פתוח


מה לא נועד?מבשר שלום
הוא ענה לך שהוא לא הסתכל והתבונן להנאה, אלא הלך ברחוב ושם לבהָיוֹ הָיָה


פירגון רבותי פירגוןאוריה,
גם חינם וגם עושה טוב על הלב.
שכוייח בייניש.
לי אישית עשית חשק גם להתחזק בקבלת שבת בזמן
בהחלט מותר לפרגן.בריאה בנפשה

בסך הכל הבן אדם התרגש ממראה שמבחינתו לא שגרתי. אולי יש כאלה שהנושא הזה פחות מעסיק אותם..

אני אישית מאד מעריכה את זה שלא נותנים לדברים סתם לחלוף על פנינו ולומדים ומתקדמים מכל הדברים הקטנים האלה. לא נשארים במקום.

רעיון יפה מאד... מרשים.ד.


משתפת אתכם במשהו יפה שקראתי הבוקר שהתקשר לי לשרשור הזה (:מדרשיסטית20
הארות לפרשת ראה #5
בוקר טוב,
ישנה אמירה שראיתי בכמה מקומות בשם הרמב"ן, שכאשר אדם מרגיש איזה חשק רגשי, פנימי, לעבוד את ה', עליו להשליך את זה על איזה 'חפץ' של מצווה, כלומר לעשות עם זה משהו מעשי. הוא מבסס את האמירה הזו על הפסוק- *אם תעירו ואם תעוררו את האהבה עד שתחפץ* - האהבה צריכה לקבל ביטוי בחפץ, ורק אז היא מתעוררת ממש.
האדמו"ר מסוכטשוב, מתבסס על הרעיון הזה כדי להסביר את אחד העקרונות החשובים בעלייה לרגל, שמופיע ממש בסוף הפרשה שלנו. התורה מצווה עלינו, שכאשר נעלה לרגל, נעלה מלאים ולא ריקים:
*שָׁלוֹשׁ פְּעָמִים בַּשָּׁנָה יֵרָאֶה כָל זְכוּרְךָ אֶת פְּנֵי יְקֹוָק אֱלֹהֶיךָ... וְלֹא יֵרָאֶה אֶת פְּנֵי יְקֹוָק רֵיקָם*
ההסבר הפשוט הוא שעלינו להביא איתנו קרבן, אבל האמת שזה לא לגמרי ברור, כי הרי מה אכפת לה' אם נבוא ריקם? מספיק שאנחנו מגיעים, לא? מספיק שאנחנו באים בלב שלבם, בנפש חפצה ובשמחה פנימית, לא?
מסביר האדמו"ר שבעצם הרעיון של המצווה הזו, בדיוק כמו האמירה של הרמב"ן, הוא לומר לאדם- התלהבות זה טוב ושמחה זה טוב, אבל זה לא מספיק. אם ההתלהבות הזאת לא תתבטא במשהו מעשי, בחפץ של מצווה, אז היא עלולה לקבל ביטוי שלילי. לא, אנחנו לא מאמינים באהבה אפלטונית. אתה אוהב את ה'? תבטא את זה במעשה כלשהו. אין לה' שינוי בעקבות המעשה שלנו, אבל מבחינתנו, זה הופך את האהבה לממשית.
הרעיון הזה הוא רעיון מקסים אבל גם מאד מעשי. כל אחד מאיתנו לפעמים מרגיש איזו התלהבות חיובית כזאת. זה יהיה מאד חכם מצידנו אם ניקח את ההתלהבות הזאת, ולא רק נשמח בה וניתן לה ביטוי, אלא נמצא איזו דרך מעשית להשתמש בה בעולם.
המשך יום טוב,
יואל

(אגב-כתב את זה יואל פרנקנבורג, הוא שולח הערות יפיפיות על הפרשה כל בוקר. מי שמעוניין אני יכולה לשלוח לו בפרטי קישור לקבוצת ווצאפ של זה )
יש עוד בחורה (הפעם היא מהפורום) שקיבלתי על עצמי משהו בזכותה!בינייש פתוח
בתוך האינטרנט כידוע יש המון זבל. מדור יחסים, ערכים רדודים דומים ביוטיוב או הומור רדוד ואתרים מטומטמים כדוגמאת מאקו. בעוונותי הרבים הייתי נכנס להם בעבר, עד שהפנמתי שמדובר בזבל ועזבתי אותם לחלוטין.
עד שהגיע משבר הקורונה, והחלטתי (בקטע ממש מטומטם) שמדובר בפיקוח נפש כי אני עלול למות משיעמום. השבוע ראיתי ביוטוב קטע מטומטם, מלא מילים גסות ומרוב שצרכתי דברים רדודים לא נתתי את הדעת על המילים הגסות ואף שיתפתי את הקטע בפורום. ניקית אחת דיווחה עלי, וגם פנתה אלי באישי וניסתה להסביר לי בעדינות שהקטע הזה לא מתאים לכאן. אמרתי לה שהיא צודקת וביקשתי סליחה. היא המליצה לי להימנע לחלוטין מהזבל הזה.
אחרי כמה ימים הגיע חודש אלול. קיבלתי על עצמי כמה דברים בלי קשר, ונזכרתי באותה ניקית צדיקה שפנתה אלי בצורה אישית ועדינה והסבירה לי שהקטע שהעלתי לא יפה (מי היה עושה דבר כזה?? ניק אחר רב איתי על משהו אחר וטען שאני רוצח המונים!!) ואיך שהמליצה לי לעזוב את הזבל שאני צורך (מה הסיכוי להקשיב לזהב שיצא ממנה?) אבל בזכות הפנייה העדינה והאישית שלה לקחתי אותה ברצינות וקיבלתי את עצתה להימנע מהזבל שיש באינטרנט ולהימנע מתירוצים מטופשים על סכנת נפשות בכך שאמות משעמום. לא אתייג אותה כאן כי פניתי אליה וביקשתי לפרסם אך כיאה לצניעות שלה היא ביקשה לא לפרסם את שם הניק והיא מסרבת לקשר בין החלטתי לבינה, דבר שלא היה קורא ללא פנייתה אלי
וואו איזה מדהימה היאתפוחית 1
תודה על השיתוף
היא לא רק מדהימה, היא גם מסרבת להכיר בזהבינייש פתוח

ומסרבת להכיר בחלק החשוב שלה בהחלטה שלי

וואו!הָיוֹ הָיָה

מדהים באמת..

חבל שהיא לא מסכימה שתתייג אותה... לתקבל את הכבוד הראוי.

וגם אתה! זה אומץ גדול, להקשיב ל"מוסר", להודות בטעות, להחליט החלטות בעקבות כך.. אשריך!!

זה בסדר אתה יכול לתייג אותיבסדר גמור


אני יכול, אבל זה לא אתה. וגם כתבתי כבר שמדובר בבחורהבינייש פתוח

תפסיק לגנוב קרדיט. גם כן מנהל פורום נ"ט...

..בסדר גמוראחרונה
🤦‍♂️
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאראחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אוריןאחרונה

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

אולי יעניין אותך