את בל"ח? את בל"חית?
זה הזמן לכתוב את זה!
כתוב האם אתה בל"ח, איך זה מתבטא, באיז גיל אתה רוצה להתחתן ולמה אתה הכי מחכה!
אנא עבדא דקב"האת בל"ח? את בל"חית?
זה הזמן לכתוב את זה!
כתוב האם אתה בל"ח, איך זה מתבטא, באיז גיל אתה רוצה להתחתן ולמה אתה הכי מחכה!
חופרת כל היום על שידוכים.
רוצה להתחתן בגיל 18.
מחכה כבר לחופה!!!
ברור שאני בל"ח!
אני כבר יודע איך החתונה שלי תראה, איזה רבנים חשוב לי להזמין לחופה, מה אני אלבש בחופה (זה לא כ"כ בעיה - מכנסי שלושת רבעי, חולצה לבנה חסידית [ימין על שמאל], גרביים לבנות ארוכה, נעלי סירה, ציצית [מעל החולצה], ווסט, קאפטען שחור, גארטעל שחור גדול, קיטעל ירושלמי, גארטעל לבן\שחור, מעיל שחור מעליו, שטריימל כמובן, כיפה של צדיק כלשהו, ואולי צעיף קטן כי יש עניין כזה), איזה ניגון אני רוצה שיהיה במצווה טאנץ ועוד מלא. אני גם יודע איך איך אני רוצה שהבית שלי יראה בעז"ה.
אני רוצה להתחתן בגיל 18-19 (18 וחצי - תחילת\אמצע שיעור א).
אני הכי מחכה לשבת קודש כשאני נשואי, אני רוצה להקים בית של שבת קודש!
זהו בגדול...
כל היום משדכת אנשים ומשדכים לי ברצינותת קושרת מטפחות בלי הפסקהה וואי זה כיףף בסתובבת איתם ברחוב שועת ושרה ישיש עליך....
מתי שהקב"ה יתן בעז"ה 18-19
לילדיםם הצדיקים והטהורים שליי
דמעה שקופהגונבים לי את התואר, הצילווווו!!!

מדמיין את המעמד...הָיוֹ הָיָהאתה עם כל התלבושת קוזאקים שלך, ושחר מלווה אותך.....
אתה רוצה ב18-19?? בשביל זה החפירות שלך? חשבתי שנה הבאה גג אתה מתחת לחופה
רוצים לאותך במקום הנ"ל שנה הבאה
אני לא מתבטאתת אני לא בלחיתת אני רוצה להתחתן בגיל 20 אחרי שנתיים לימודיםם אבל אני בהחלט מחכה לחופההה
וזה מתבטא בכל דרך אפשרית כמובן
שזה אומר שבכל משו שנתקלים בו מוסיפים לרשימה(: וזה גם מתבטא ברשימה של השמות של הילדים שלי רק נשאר לי שבעלי יזרום
ואני אתחתן בזמן שהכי מתאים שאני מעוד מקווה שיהיה מוקדםם
אני הכי מחכה להגיד לכול העולם שהתארסתיי

ובעזרת השם כמה שיותר מוקדם
אין קדוש כה':)באלי להיות מהצד של המשמחים
אני גם מחכה לחתונה שלך! ולשגע לך את הבעל (באתי להגיד את השם של הישיבה ואז חשבתי על זה שרוב האנשות בעולם יודעות עם מי את רוצה להתחתן אז לא אמרתי אז תגידי תודה)
אם ההית אומרת היו מזהים אותי ישר...
אממ.... רק לי זה נשמע שהגברת צריכה לשנות שדב סכרטיס אישי שלה?
אני צריכה לשנות מה בכרטיס האישי שלי?
מהדברים שכתב על הגברת אהבת ישראל, משתמע שצריך להיות כתוב לא בכרטיס "בקשר" בשדה "מצב אישי".
תגידי לה לשנות...
יש לי בראש כל מיני שמות מוזרים וההורים שלי אומרים שאני אצתרך בעל מאוד מיוחד שיסכים לקרוא לילדים שלו ככה ויזרום איתי...
נקווה שבעלי יסכים...דמעה שקופההאמת שזה לא שמות יותר מידי נדירים,
פשוט לא כ"כ מקובלים אצלנו...
עכ"פ יש שם אחד שאני לא אוותר עליו בכלל.
(אלא אם לבעלי יקראו ככה...)
גם בלי קשר לשמות![]()

דמעה שקופהבחיים לא שמעתי על זה.
אבל לא ידעתי על הפאה
וקיטעל בפורים...
מפנטזים על החתונה שלהם
ויש כאלה שאפילו יותר מבנות...
ולא ידעתי שבנות מפנטזות על החתונה שלהם!!
בנות רוב הדיבורים שלהם זה על זה... לפחות אצל חברות שלי אנחנו כל הזמן מפנטזות על זה

לא כותב?
מחכה כבר להתחתן ( מקווה בקרוב) רוצה בגיל 18 - 19
הכי מחכה לחופה עצמה יואו זה יהיה מרגש!
וואי אם אני אפתח את זה אני לא אסיים....
אני מחכה בעיקר לקטע שיש לי את הבית שלי ויש לי אחריות מלאה על החיים שלי ושל בעלי בעז"ה ועל הילדים.
(אני בעז"ה רוצה להתחתן בגיל 18 כי ככה חונכתי מהבית שזה הגיל ... מקווה להיות מוכנה באמת)
כנראה שכן אם הגבתי
איך זה מתבטא? להיות שלח זה כמו קורונה זה ללכת ברחוב ולהבין שכל בת היא פוטנציאל לאישתך..![]()
באיזה גיל? היה על זה המון מחלוקות אבל ישבנו אותה ככה: בעיקרון להתחיל שידוכים אחרי צבא...(21)
אבל ופה האבל הגדול אם יבוא לידי אקיימנה דהיינו- אם אני יכיר מישהי ונצא ונראה שזה זה והכל טוב אז סוף שמינית שזה 10 חודש מהיום אני מתחתן יאלה מי תופס
עוד שאלה שלי ככה יסגור קצוות עם כמה בלחים\יות פה
תאר בכמה מילים את אישתך\אתכם כזוג: אישה שמוכנה לישון עם בעל שוחט, נגור באיזה ישוב חצי גבעה כזה משהו כמו קומי אורי נגדל עיזים כבשים ועוד כמה כאלה.... ילדים,כמה שה' יתן....
לא יהיה מוכנה שבעלי יהיה שוחט אמאלה זה מחריד אותיי
אוקי בעלי- יהיה צדיק נגור בגבעה חצי ישוב כזה ובע"ה נקים ישוביםי,לדים מלאא אני מוכנה שבעלי יהיה רועה צאן גם אבל לא שוחט שהוא יסכים שאישתו תלך עם מטפחת ענקית אני כבר מפנטזת על זה איזה שנתיים 
באתי לכתוב על המטפחת של אישתי אבל חשבתי שיותר מידי קיצי![]()
ועל השוחט זה לא שהוא הולך לישון עם הדם כן... הוא עושה מה שעושה בעבודה חוזר הביתה נקי ועם כסף...מספיק כסף
@שושיאדית כל מנהיגי ישראל רעו צאן. עבודת האדמה בכלל ורעיית צאן (וגבעות) בפרט זה כפשוטו להגיד לארץ ישראל: ראי בנייך האהובים חוזרים אלייך! ראי כמה הם מוכנים למסור את עצמם בשבילך. נוטעים עצים, חיים בלי חשמל ומים רק בשביל להיות איתך
ולכל מתרצי התירוצים ש"גם בתל אביב זה ישוב הארץ" אז ככה בעיקר הדין זה ישוב הארץ לגמרי אבל אני אמשול משל
היה בחור שהתחתן עם בחורה אבל מה הוא היה קר אליה היה מביא לה אוכל, בגדים ותכשיט לחג הואלא היה מתקשר אליה לבדוק מה איתה לא שואל בשלומה ממש קר לב
אותה אישה פונה לבעלה אומרת לו למה אתה מתנהג אליי ככה? אמר לה תקשיבי אני התחייבתי לזון לפרנס ולכלכל לא יותר את לא יכולה לחייב אותי לעשות את זה
ככה היחס עם הארץ אפשר לעשות את המינימום שדרוש ולהיות ראש קטן, אבל האם אתם הייתם רוצים שככה יתנהגו אליכם? או ח"ו שה' יתנהג ככה אליכם?
היהודים הקדושים שגרים במקומות האלו הם בדיוק הבעלים האלה שיתקשרו באמצע היום לשאול איך עבר היום ושישמעו שהיא מבואסת יפנקו אותה ושהם יהיו שם בשבילה, אלה שיחכו כבר לערב לפגוש את אהובתם
בלי תל אביב כנראה לא היה שום מאחז, שום יישוב, ושום מדינה. (אולי כמה קיבוצים בצפון עם מלריה, שתל אביב לא הייתה קמה בזכותם, אבל עדיין זה לא יישוב משמעותי)
כל יהודי שגר בארץ ישראל, בכל החלקים שלה, מקיים מצוות יישוב הארץ.
זה כמו אנשים שהשקיעו המון כסף זמן ומאמץ בחתונה שלהם, הביאו את הרב הכי גדול שחי כרגע לערוך את החופה, הזמינו מאות מוזמנים, ותתכננו עיצוב מיוחד לאולם.
תגיד החתונה שלהם יותר טובה ממי שעשו אירוע בגבולות התקציב, הזמן, והכוחות הנפשיים שהיו להם?
ומה אם הם לא רוצים אירוע ענקי, זה היום הכי מיוחד בחיים שלהם, מותר להם להחליט על אופי האירוע?
נצא מהמשל, חיים בגבעה זו הקדשה של כמה שנים מהחיים,
יש אנשים שאין להם את היכולת לממן הוצאות רכב כדי להגיע לעבודה במרחק לפחות שעתיים נסיעה מהגבעה האהובה הזאת,
יש אנשים שאין להם את היכולת לעמוד במתח הנפשי של סכנה ביטחונית,
ויש לא מוכנים לזה, אולי הם באמת מפונקים, אז מה? תבייש אותם על זה?
זה בטוח יגרום להם להתחבר לאידאל של ארץ ישראל השלמה.
ברור שזה מומלץ לחיות ביו"ש, אבל אל תעז לזלזל באנשים שמחזקים מקומות אחרים, גם אם המקומות האלה לא תלויים בכל אחד שמגיע.
זה גם אידאל לגור במקום עירוני, להפיץ את התורה במקומות שרחוקים מיזה
מי שרק רוצה מקום נחמד לגדל בו ילדים, גני שעשועים, בתי ספר איכותיים עם האפשרות לא לשלוח את הילדים לפנימיה, ועוד דברים שהם אך רק בשביל הנוחות,
הם לגמרי קיימו את מצוות יישוב הארץ.
ואתם מוזמנים בכיף לדבר על התרומה של יישובים בלב אזור עויין, הם באמת תורמים המון, אבל אל תעשו את זה על חשבון אנשים שבוחרים לחיות בסגנון חיים שונה.
גם למי שגר בחו"ל ביוש לא יגרום לעלות לארץ, חיזוק חיובי תמיד עדיף מחיזוק שלילי, מי רוצה להצטרף לאנשים שמזלזלים בו ובמשפחתו ומרגישים עליונות עליהם?
דברייך נאים.
אך אחזור על אשר אמרתי כבר מזה עידן:
במצוות ישוב א"י ישנם ב' חלקים.
האחד - לגור בא"י.
והשני - שלא להניחה שממה או ביד אומה אחרת.
מי שגר בת"א וכדו' את הראשון אכן מקיים בהידור.
אך את השני לא.
כמובן שאין לזלזל וכו', וכ"א ותפקידו, אבל האמת חייבת להאמר.
אני גרתי בתל אביב מ.
הוולדי עד גיל 11 ואחר כך לרעננה אז יש לי כמה דברים לספר לכם.
אתם לא יודעים איזה מצווה ענקית זה לגור בתל אביב אני רק יסביר בהתחלה גרנו בקהילה שם אח"כ עברנו לשכונה בצפון תל אביב שמאלנית חילונית לגמרי ושם חחיתי 4 שנים מילדותי הנעימה אוקי אז אני יספר לכם את גודל העוצמה של הדתיים שגרים ופועלים בתל אביב.- אתם ידעים לכמה אנשים גרמנו להתחיל להקיים מצוות אפילו הכי בקטנה וגם היו אנשים שחזרו בזכותינו בתשובה שלמה וב"ה ניהיו שומרי תורה ומצוות לגמריי.
אני בתור ילדה בכיתה ד היחידה הדתייה בשכונה חייה ללא חברות בסביבה הקרובה וכל פעם שאת הולכת ברחוב אז כל הבנות מסתכלות מה עובר למה היא עושה את זה ועוד אומרות את זה בקולי קולות לידך אז תדעו שאני בטוחה שאני הילדה הקטנה בכיתה ד שבאה רק לעשות טוב כמה לבבות של אנשים זה עשה להם משו בלב לכמה בנות ב"ה יזוז שם משו וכן בזכות זה שההורים שלי היו מספיק הידיאליסטים ונכונים לקחת את המשפחה לכזה דבר ואתם לא יודעים כמה טוב זה עשה לי כמה זה ביגר אוצתי כמה זכויות זה בשמיים... אזכל מי שחושב שלגור בתל אביב או בכל מקום אחר שהוא עיר חילונית וחיים שם בקהילה הגיע הזמן לפוצץ לכם את הבועה. אז הנה עשיתי אני את זה .
(גרנו שם כי אנשים חילונים בנו שם בית כנסת וחיפשו רב)
אשריכם ממש.
הלוואי שיהיו עוד מלאמלא אנשים כאלו.
התרגשתי מלקרוא, באמת.
שאני כל היום מפנטזת על בעלי הצדיקקק
בעז"ה איזור גיל 19 וחצי...
ואני הכי מחכה לחתונההה
מה אתם עושים פה בכלל![]()
![]()
דמעה שקופה"לקראת לקראת נישואין וזוגיות"
במקורי כולם מינימום עשרים וארבע בערך
ממלא מקום של מישהו פה: פעם סיפרו לריב אברום על בחור אחד משיעור א' שהתחתן עם בחורה בת 18 ולאחר שנה נולד להם בן\ת כשספירו לריב אברום על זה אז הוא אמר שהוא מקוה שההורים לא יריבו עם התינוק על הצעצועים.
ופעם אחרת זוג בא לריב אברום לפני החתונה וריב אברום ראה שהכלה צעירה מאוד אז הוא שאל את החתן בת כמה הכלה, כשהחתן אמר שהיא כמעט בת 18 אז ריב אברום בירך אותו: שתזכה לגדלה לתורה לחופה ולמעשים טובים...
ופעם אחת באו עליו חתן וכלה צעירים מאוד אז הוא בירך אותם: שתזכו להיות שלושה ילדים בבית...
את מקומו של מי מילאת?
שלך...
כי בשביל זה צריך להיפגש עם בנות. וזה אסור.
כתבתי את זה בשביל למנוע פעמים אחרות...
אני לא מצליח...
אני סופר בל"ח. מי פה שומע שיעורים על זוגיות בגיל 17 וחצי, אהה??? אני אשכרה שרוט בשכל (;
מתכנן להתחתן עוד שנה וחצי
יאללה בלגן
אני שומעת שיעורים על זוגיות עם אחותי הגדולה בגיל 15 וחציי
אז שקט
לא הלכתי לישיבה גבוהה לפני שתכננתי איזה עשרים שנה קדימה
קיצור אני ממש בל"ח
ואני גם מאמינה לך שאתה אשכרה שרוט בשכל (:
אבלאבלאבל בא לי להגיד אבל על משו
לפני שאני מתחתן... אבלאבלאבל בינתיים אני מפנטז
אז ככה: אני אגור בצפון באיזור צפת (מחירים זולים רצח) ואעבוד מהבית (ציור)
אלמד באיזה כולל כאברך חצי יום
שבעה ילדים (יש גם שמות)
פרפרים מסביב
חיים טובים
אל תבנה על שמות!! תן לאישתך להחליט!
לא חשבתי על שמות כמו "אוחזת-בענף-עץ-השקד", יותר נורמאליים.... (;
והרגעת אבל רק חצי
אני מקווה שלבעלי לא יהיה שמות כדי שאני אוכל להשליט טרור!
מואהאהאהה צחוק מרושע צחוק מרושע
דמעה שקופה
חח אני אחת שממש לא חושבת על כלום...ה'הואהמלךאני מפחדת ממה שבעלי יקריץ לי! הוא צריך להיות אדם מאוד מיוחד בשביל להתחתן איתי אז אני מאוד מקווה שהוא לא יהיה מיוחד ככה גם בשמות
אז אני כבר מההתחלה לא חושבת על זה... כאילו זה יהיה או בסגנון רגיל שלי שזה נחמן, שמעון, נתן, מאיר וכו על שם רבנים או שמות מוזרים... אבל ממש מוזרים
אני מזעיקה אותו
כי הוא לא מצליח להיכנס
אבל שהוא יכנס תגלי שההמתנה הייתה שווה אני מקווה
אוחזת בענף עץ השקד זה באמת שם של מישי
🤦משו רע
דווקא אחלה נראלי
אפילו הכינוי שלך היה נשאר אותו דבר וזה מה שחשוב
איך היית שורדת בלי השם משפחה? לא היה לך את הכינוי המדהיפ שיש לך כיום
3,000אלא אם כןןןן
תפנטז יותר מידי ואז כבר לא תמצא מישי לפי הפינטוזים
כדי לדעת טוב לקראת מה אתה הולך...
משעמם סתם לקטוף מנגואים בלי לעשות כלום
אני התחלתי בתחילת השישית!!!!!
בוא תיראה מה איזה ספרים יש פה בחדר
.... ותבין... חחחחח
מתהה כבר להתחתןןןןן!!!!!!!!! בצורהה לא נורמאליתתתתתת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
בלחיתתת מספר 1!!!!!
אז ככה
מתאמנת לעיתים לשים מטפחות.
רוצה משפחה גדולה, אבל כמה שה יתן
רוצה בעל עם ראש גדול, יציב בדעותיו, קובע עיתים לתורה, חברמן, חברותי חכו לא סיימתי
אני בעזה אהיה גננת רגילה או לצרכים מיוחדים או משו כזה ואלי גם אעשה משו עם תסרוקות/צילום.
יודעת כבר מי יהיו המלוות שלי (@עםישראל חיי לא יודעת אם את יודעת, את אחת מהם
)
להמשיך?
מהחיים שלה.)
אהה ושידע מה הוא רוצה בעצמו, ושיקבל אחרים.
וואי בדיוק בשאבס דברנו על כרטיסי ביקור (אמא שלי ואחותי מנסות לשדך כל הזמן) ודיברנו על זה שכותבים גובה בכרטיסי ביקור
מה אתם אומרים? נצרך?
אני לא יודעת אם אני בל"חית..
ב"ה 18 וחצי יתחיל לצאת.. חושבת על זה תאמת הרבה, על החתונה.
אני מדברת על זה חברות טובות שלי... אבל לא רדוד כזה
ב"ה יש לי כמה דברים חשובים גם שאני רוצה בבעל
איך זה מתבטא? בהכחשה... 
והתקפים מוזרים שפתאוםםם בא לי הרגע להתחתןןן!!!!!!!! ולגדל את הילדים שליייי!!!!!!
ולחנך אותםם!!!!!!!! ולהעביר את מורשת אבותינווו!!!!!!!!
מגובלת-אחרונהמחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...