מי שיוכל לתייג אני אשמח... אני מפלאפון... לא ממש מצליחה.
משהו קצת מגוון את שגרת הפורום.שושיאדית
מי שיוכל לתייג אני אשמח... אני מפלאפון... לא ממש מצליחה.
אל תביט בעצמך - תסתכל במי שאתה.שושיאדית
אל תעשה טעות שתהפוך לחלק ממך כי לא ניתן לשחזר בני אדם.שושיאדית
מעניין..רחל יהודייה בדם
תן לעצמך לפול, למטה יש אדמהתפארת בנשמתי
קרדיט לרוחמה בן יוסף
מעורר מחשבה וחזק..אין קדוש כה':)
שעותיו הקשות של האדם הן שעותיה היפות של אישיותושושיאדית
כמה נכון ונוגע..רחל יהודייה בדם
כדי לפתוח את הלב צריך לשבור אותו כמה פעמים....פשוטים.
כדי שפצע יבריא הוא צריך לכאובילדה של אבא
שמעתי פעם והתחבר למה שכתבת.
אדם-לעצמו הוא רופא.רק הפעם.
עמוק ומעניין..רחל יהודייה בדם
יפה
אהבתיפשוטים.
יפה ונכון..רחל יהודייה בדם
חזק!רחל יהודייה בדם
כואב כל כך...שושיאדית
מעורר מחשבה ומענייןאין קדוש כה':)
החתימה שלי
דוסית שפיצית
וואו.רק הפעם.
תודה רבהדוסית שפיצית
אני מחברת מלא כאלה דומים אבל זה הכי טוב בנתיים
בלי האמונה הפשוטה לא תוכל-עובדת ה בשמחה????
לצעוד בביטחה
המשפט קצת צולע..
היה לי גרסה יותר טובה לא מצליחה להזכר
כמה נכון..רחל יהודייה בדם
חברי הסוד - הם אלה שהופכים את מציאות חייך לגלויה.שושיאדית
עמוק ומענייןרחל יהודייה בדם
אל תסמוך על כוחך, תעקוב אחר השרירים שפיתחתשושיאדית
יפה ומעורר מחשבהרחל יהודייה בדם
מעורר מחשבה, אהבתי ממש!!אין קדוש כה':)
לא הבנתי...אני הנני כאינני
האנשים איתם אתה משתף את סודותיךשושיאדית
זה הסבר או טעות במיקום התגובה?אני הנני כאינני
הסברשושיאדית
אל תביט לכישרון פן תלקה בעיוורוןחלילוש
..רחל יהודייה בדם
לא ממש המצאתי אבל כתבתי אתזה פעם וממש מתחברת...מתנחלת:)
מי ששוחה עם הזרם זה רק דגים מתים
...רחל יהודייה בדם
הלוואי שתמיד נחיה כולנו,
נחיה באמת
ואוו! נכון כל כך!שושיאדית
מעורר מחש בה ונוגע, שמרתיאין קדוש כה':)
אדם מסוגל לפגוש אדם אחר רק עד העומק בו פגש את עצמופסגות
יפה..בין הבור למים
זה יפה ומאוד נכוןרחל יהודייה בדם
אני שמה לב שזה פשוט אמיתי!!שושיאדית
שמרתי לעצמי תודהמציאות.
מדהיםחלילוש
וואו, יפה, נוגע וכל כך נכוןאין קדוש כה':)
חזק ביותר!אני הנני כאינני
רעיון יפה ~דעתן מתחיל
אדם שלא מסוגל לטעות לא יכול להיות צודק.
מהמם!שושיאדית
חשבתי שאני יודע הכל - עד שמישהו מולי היה עצמואושפיזין מהירח
אהבתי..רחל יהודייה בדם
....מציאות.
אל תחפש את הדרך לאושר, חפש את האושר בדרך
טוב לנוח מידי פעם על הספסל בדרך מלישון כל היום בערסל של המלך
יפה, שלושתם מאוד יפים.אני הנני כאינני
כינוי המגזר הוא מעין מדבקת הכשר - האדם משגיח הכשרות של עצמושושיאדית
חכמה זה לא רק לזהות אנשים רעים-שושיאדית
יפה!אני הנני כאינני
החיוך שלך הוא רק הזזת שפתיים אבל אצלו זה מזיז משהו בלבמתנחלת:)
איזה יופישושיאדית
חמודבין הבור למים
אבל החיוך הוא לא רק הזזת שפתיים ;)
אנחנו מחייכים מהלב. והעיניים השפתיים רק מראים את זה כלפי חוץ (:
בחנות של החיים קונים ומשלמים - אז בואו נבחר דברים משתלמיםמתנחלת:)
מגניב!!שושיאדית
יפה ונוגעאין קדוש כה':)
הלב שלי הולך אחרי האמתעובדת ה בשמחה????
והאמת ברורה לי בין העניים
הלוואי שנזכה!❤שושיאדית
לא כ"כ הבנתי מה זה "ברורה לי בנין העיניים"?אני הנני כאינני
חשבתי לקחת זמן לעצמיאושפיזין מהירח
ואווווו זה נכון!!!שושיאדית
קל לעבוד על מכונת אמתשושיאדית
אני חושב דווקא ההפך.אני הנני כאינני
כשאתה אומר תודה על הרע - אתה מבין כמה טוב מסתתר בומתנחלת:)
אהבתירחל יהודייה בדם
יפה!אני הנני כאינני
שום דבר בעולם לא עובר חוץ מהזמן.שושיאדית
עשית מה שהתחשק לך - עכשיו את מחושקתאושפיזין מהירח
וואירחל יהודייה בדם
בקיצור, אהבתי
אושפיזין מהירח
אוווו..... מהה זהה??שושיאדית
אל תדחה למחר פחמימה שאתה יכול לאכול היוםהאטורי האנזו
לא שלי אבל ממש התחברתי
לשטות הזו (:
לא שטות גדולה יותר מהחתימה
אושפיזין מהירח
גם קצפת אוכלים במידה.ילדה של אבא
טובב!!שושיאדית
עם עבודה קשה, גם השאיפה הכי גדולה יכולה להפוך למציאות טובהמתנחלת:)
נכון מאדשושיאדית
מי כמוני מודעת לכוחן של מילים, כוחן של דמעות - החשיבות לנתבםשושיאדית
אל תשפיל את האחר - תגביה את עצמך!יוני קדוש
עיין שם, שם, ערוץ מאיר לילדים, תוכנית די ישנה...
משפט שמאוד התחברתי אליו!!!
אתה עיצבת את התחביר שלו? או שזה מובא ככהשושיאדית
לא שיניתי שום דבר!יוני קדוש
העתק- הדבק
אה, נחמד.שושיאדית
כשמביטים מזווית אחרת - התמונה משתנה. ככשתי זויות נפגשות -שושיאדית
וואו... אמירה מעניינת.אני הנני כאינני
"לפעמים הדברים הקטנים ביותר -יוני קדוש
"לפעמים הדברים הקטנים ביותר - ממלאים הכי הרבה מקום בלב (פו הדוב)
חחחח פו הדוב!שושיאדית
כמה זה נכוןאני הנני כאינני
אל תתערבו במחירים של האויבים שלכם, רק תזכרו-שושיאדית
אם אין לך אושפיזין בסוכה, תביא אותו מהירחאושפיזין מהירח
חחח טוב ;)שושיאדית
אני בעיקרון אדם ממש חיובי, למה זה כל כך שלילי בעיניכם??שושיאדית
למי שלא הבין-שושיאדית

בתכל'ס החתימה שלי,אני הנני כאינני
אין דבר כזה משורר, זה רק אדם שמחפש אמת וכותב הכל במהלך הדרך. (זה היה הניסוח המקורי ושיניתי אותו כמה פעמים).
ואוווו זה כל כך נכון!!שושיאדית
חשבתי שאני לא רוצה אבל רציתימתנחלת:)
זה נכון ביחס לנושא מסוייםשושיאדית
עכשיו יש מקום לבקש מן המשרשרת משהו גדולאני הנני כאינני
אם יש לך המון זמן פנוי, וזה יקח הרבה זמן, נסי להרכיב מן רוב המשפטים שיר (הוא כנראה יהיה ארוך) - זה יהיה שיר מפוצץ, והזכויות יוצרים עליו... אוהו אוהו. אבל זה אתגר גדול מאוד - ואפילו שכך הוא, אני מאמין שהוא קטן עליך. באמת מרתק אותי לראות תוצאה.
ואוו... בדיוק מחר אני יוצאת מבידוד....שושיאדית
תודה רבה על זה!בכיף, מקווה מאוד מאוד שיצא לפועל.אני הנני כאינני
ניסיתי אתמול בלילה לשבת על זה..שושיאדית
כתבתי 3 שירים בנסיון נואש להגשים את העיצה שנתת לי....
יצאו 3 שירים על מילים ואותיות....
אבל לא מה שביקשת...
זה נראה בלתי אפשרי
א. - על מילים ואותיות? (לא הבנתי מה אמרת)אני הנני כאינני
[סליחה על הבורות המתמדת שלי].
ב. לא בקשתי כלום, בקשתי לאתגר אותך, וכל תשובה היא נכונה במקרה הזה.
ג. את תמיד יכולה להפיל את זה עלי בחזרה...
😊 אענה על ראשון ראשון ועל אחרון אחרוןשושיאדית
ב. תודה לך על האתגר, היה במקום. וגם אם לא ממש עמדתי בו בהצלחה.... אני שמחה עליו, הוא נתן לי לחשוב על עוד כיוון בנושא שאני כל כך אוהבת.
ג. אני מאד אשמח להפיל עליך בחזרה ולראות את השיר שתפרסם על כל המילים ועוד יותר מעניין אותי איך תכתוב את זה.
אממ.. בעז"ה.אני הנני כאינני
לעולם רב הנסתר על הגלוי - אפ' למשורר עצמו.אני הנני כאינני
זה מ מ ש נכון!!שושיאדית
אני שמחה על כך שפתחתי את השרשור.
עת בו אני רואה שמטרתי התגשמה.
חחח שמח לשמוע ולשמח!אני הנני כאינני
אני מצמיד למשפט כזה את המילה אמת. זה משפט אמת. למה? "אמת ויציב ונכון וקיים" וכו' - נכון הוא רק השלישי, אמת היא הראשונה.
אה סבבה - אמת.שושיאדית
אין מנוחה בחיים - רק המוות יענה על המשאלה הזו.שושיאדית
כל עוד הנר דולק- אפשר להדליק נר אחר.אני הנני כאינני
לא בניתי אליבי, האליבי שלי - בנה אותי!שושיאדית
וואי..אהבתי את זהרחל יהודייה בדםאחרונה
...אני הנני כאינני
@געגוע~ הרבה זמן שלא כתבת לנו..
משתוקקים 
שברי חרס ואור יקרותחוזר
רפאל, ששמו נחצב בלב התפילה "רפאנו השם ונרפא", חש שחייו הפכו לבית מלאכה נטוש, שבו האור היחיד הוא נורה דולקת בחצי כוח, תלויה על בלימה. הוא היה איש תורה ומעשה, שהאמין כי בניין הנישואין הוא מקדש מעט – והוא גילה, באיחור כואב, כי המקדש שלו נבנה על חולות נודדים.
בחירתו ברחל (כך נקרא לה), הייתה פעם ככוס יין משובח בקידוש של שבת: נוצצת, מבטיחה, ובריח משכר של אושר נצחי. כעת, לאחר עשור, נדמה היה שהיין החמיץ, והכוס עצמה הפכה לכלי חרס סדוק, שכל ניסיון למזוג לתוכו רגש נוסף גורם לנזילה איטית וכואבת אל תוך האדמה הצחיחה.
כשהיה מחפש את דרכו בין קפלי הגמרא, היה מוצא את "עץ החיים" – עץ יציב, מעוגן באדמת יראת שמיים. אך כששב הביתה, הרגיש כאילו נכנס למבוך קנים יבשים שכל מגע בהם מפיק רק קולות חריקה צורמים ודקירות קטנות. רחל הייתה עבורו כשמיים מעוננים בעונת גשמים שבוששו לבוא: הבטחה לרוויה, אך בפועל – רק אפור אינסופי החוסם את אור השמש.
הוא ניסה, שוב ושוב, "לשקם את הקירות". כל שיחה איתה הייתה עבורו כניסיון לחבר חלקי פאזל של שני עולמות שונים: הוא הגיש לה את הפינה שלו, המשוישת והחמה, והיא הניחה מולה קטע מתכת קר, חד ובלתי תואם. לא הייתה התנגשות גדולה, אלא חוסר מגע מוחלט, כמו שני נהרות הזורמים במקביל – קרובים מאוד, אך המים שלהם לעולם לא יתערבבו.
הציפייה שלו לבית מלא שלווה ותורה הייתה כאנייה עוגנת בנמל בטוח. הנישואין, לעומת זאת, הפכו לספינה המטלטלת בין גלי תשרי סוערים, גם כשבחוץ שרר שקט מוחלט. היא הייתה עבורו מפת דרכים הפוכה: כל צעד שלקח על פיה הוביל אותו הלאה מן המטרה, אל תוך שממה רגשית גדולה.
כשהיה יושב בבית המדרש, הלימוד היה לו "נר לרגליי" – בהיר, קרוב, ומאיר את הצעד הבא. בבית, ההרגשה הייתה כניסיון ללכת לאורו של כוכב רחוק מאוד, שאינו נותן אור ממשי אלא רק תזכורת כואבת למרחק הבלתי ניתן לגישור. המטפורה החדה ביותר שריחפה מעל ראשו הייתה זו: הוא חי חיים של צדיק במרתף, מוקף בקדושה פנימית, בעוד חלון המרתף שלו נפתח היישר אל רחוב סואן וריקני, שהוא אינו חלק ממנו, אך הוא כבול אליו.
בכל בוקר, כשענד את התפילין, הרגיש רפאל שהוא "קושר את עצמו לשמיים" באהבה ויראה. ובכל ערב, כשהתיישב ליד שולחן הבית, הרגיש שהוא "משחרר חבל" שאמור לחבר אותו לאדמה, רק כדי לגלות שאין שם קרקע יציבה לאחוז בה. זו הייתה הדילמה המרה שלו: הרצון להמשיך לבנות על יסודות רעועים, מתוך אמונה בכוחה של הקדושה, מול ההכרה שאהבה אינה רק "חיבור נשמתי" אלא גם "התאמה ארצית", ושלושתה אבדה מזמן.
כאשר הלך רפאל בדרכו הביתה, משתרך בין הבתים הירושלמיים, ליבו היה כמנורה שבורה בחדר חשוך: היא עדיין זוכרת את יעודה להפיץ אור, אך הלהבה הפנימית שלה רועדת על קנה, מסרבת להתרומם.
הוא נזכר ברחלי, זו שהייתה לו כאילן פורח לפני שנים, ימים בהם כל מילה שלה הייתה ניגון טהור באוזניו. היא הייתה עבורו "זהב טהור" המופיע בתיאורי המקדש, מבטיח שלמות ויופי שאין שני לו. אך החיים, כפי שגילה, הם לא תמיד מזהב.
הבחירה ברחל הנוכחית הייתה כהנחת אבן פינה של בניין – צעד חד-משמעי שאי אפשר לשנות. אך רחלי הראשונה, זו שאבדה, נותרה עבורו כתוכנית אדריכלית מושלמת שנגנזה, עליה הוא שב ומעיין בדמיונו, יודע שהיא לעולם לא תצא אל הפועל.
היא הייתה עבורו כבריכת מים צלולים במדבר צמא, מקור חיים שאותו החמיץ ברגע של עיוורון. כעת, כל מגע מחשבתי בו הוא בגדר "הצצה לגן נעול": יפה להפליא, אך אסורה לחלוטין. הוא למד לחיות עם הזיכרון הזה כעם "מכתב קודש" חתום: תוכן יקר וקדוש, אך שאי אפשר לפתוח ולקרוא שוב.
רפאל הרגיש כי הנישואין שלו הנוכחיים הם כ"שדה קוצים", שכל צעד בו דורש זהירות וכאב. רחלי האבודה הייתה "כוכב הצפון" שלו – מגדלור יציב שהראה לו תמיד את הדרך הביתה. כעת, אותו כוכב שקע מעבר לאופק, והותיר אותו לבדו להתמודד עם "שמיים שחורים" שבהם אין נקודת ייחוס אמיתית.
הוא הכיר בכך שאהבתו הישנה היא "חוב ששולם בדמעות": אין דרך להחזיר את הזמן לאחור, וכל ניסיון לחזור אל אותו רגש הוא כ"הפעלת שעון ישן" שאין בו עוד מחוגים. הוא יכול לשמוע את קול הטיקטוק של הזמן שאבד, אך השעה הנוכחית – והמציאות הנוכחית – כובלת אותו בהווה.
היה זה מאבק מתמיד בין "האמת הגדולה" של מחויבותו הדתית והמשפחתית, לבין "האמת הקטנה" של ליבו, שעדיין שמר על גחלת קטנה עבור אותו חלום ישן.
חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ
משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן
ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.
נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר
היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מדבראני הנני כאינני
מחפש מוצא, אולי איזו דרך
פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?
שוב נפלתי, מי יקימני?
וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני
מאמין בהסתר, בכל התפאורה
ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה
ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה
וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה
נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור
רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור
שדים וקליפות, פרשת אחרי מות
מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.
והנפש במנוסה, מאלקים התביישה
המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה
והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר
שכחה זהותה, בשטטה במדבר.
"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,
קרבן על מזבח מולדתו.
שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.
"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!
והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"
ואני מהרהר...
הרי בחייו היה כה שחור,
ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"
"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"
"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"
ואני??
אלוהים, יודע תעלומות
– האין אני כופר, פושע וסורח??
ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח
בשבט עברתך מזדעק וצורח?
אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים
בגופה מחוללת
– לכזאת נפשי מייחלת.
ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים
– הנה כל סעיפיי משתוקקים.
אלוהים אתה ידעת,
גופי ונפשי – כבר שבורים...
אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,
קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.
אם זו המשמעות, להיות רק שלך,
טהור, נקי, דבוק בשלימות
– אני כבר לא יכול לחכות למות...
...רחל יהודייה בדםאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
...רחל יהודייה בדם
והפחד.
הפחד מהריק הזה.
הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.
שאבלע בתוכו.
שאבלע את עצמי.
הפחד שיחזור.
הפחד שהוא שם.
אורב. עדיין מחפש אותי.
איזה נאמנות.
אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.
ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.
ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.
והפחד הזה נמצא שם.
ואני מרימה את הראש.
וממשיכה.
לתפוס מקום. שאני אני.
חזקזיויק
...רחל יהודייה בדם
יפה. נסתר. גבוה.טויוטה
תודה.