איפה אתן בננות? ומה עם המפלגה שהקמתן?
לא זוכרת מי אתן🤦🏻♀️
@שושיאדית
@שפרינצא בוזגלו
@נועה גבריאל
@כולן
קרובה
יאללה משתלטים בחזרה
איפה כל העצמה הנשית נעלמה?
נשי נמי מצית למילף גמרא וארמית.
גם נשים יכולות ללמוד גמרא וארמית.
ניק כמעט בלי ראשתודה על התיקון
אהם אהם??
טיפלתי בתינוקת מפונקת שהוליכה אותי עד לרובע המוסלמי...
אז תביני אותי שאין לי כח לטפל עכשיו בביינישים?
חוצמיזה נראלי שהם ילדים גדולים- אנחנו לא צריכות לדאוג להם...
צריך לדאוג שהם לא יהפכו את הפורום לפורום בארמית עם דיוני גמרא וספרים, ודברים של בנים.
במחשבה שנייה אשרינו שאלו הדברים של הבנים שקשה לנו איתם,
לא כדורגל או שטויייות' כאלה.
אבל עדין זאת השתלטות שמאיימת על הפורום, מי מצטרפת למאבק!?
תתחילי ללמוד, לאט לאט תביני ארמית.
זה מעניין בטירוף, מפתח חשיבה והדבר הכי כיף זה להשוויץ בזה מול אחים שלך...

כבוד הרבנית מוזמנת ללמד אותן 'צאינו וראינו'...
חשבתי שרואים את הספר הזה רק בסרטים של נשים...
הוא נחשב לספר נשי משום שהוא נכתב ביידיש ובשפה ברורה וקלה שתהיה מובנת לכולם...
כמו תמיד הגברים המתנשאים לא הסכימו ללמד את הנשים לשון הקודש- והן נאלצו ללמוד מתוך הספר הזה.
היה בגלל שמסתמא הנשים בכל מקרה לא מבינות...
היא נועצה ברבנים שנתנו לה היתרים ללמד נשים תורה- אמנם בהתחלה התנגדו אליה,
אך לבסוף יש כיום יותר מידי מוסדות של בית יעקב...
הספר נכתב הרבה לפניה!
הגיע בתקופתה של שרה שנירר.
שלא כלל גמרא.
כל ההלכות נפסקו ע"י גברים.
נשמע שיש קצת חוסר באמונת חכמים בתגובה שלך.
אבל באמת שאיזו סיבה יש לרב לתת לאישה ללמוד משהו שמזוהה אתכם ושייך לכם?
וזה מובן לי למה זה מרתיע גברים שגם אישה תלמד גמרא, להבדיל כמו שאני מזלזלת בגבר שאוהב איפור...
אבל זו התחושה שלי- שזה זלזול שלא נותנים לנו ללמוד.
את מזכירה את הרפורמיות שמסבירות שבעיית העגינות קיימת כיוון שאלו שקבעו שאשת איש אסורה - היו גברים.
חזרי בך!
נראה לי שאפילו לשיטות המקלות בלימוד תורה לנשים - ללמוד גמרא בשביל לפתח חשיבה וללמוד ארמית זה לא לשם שמים.
ללמוד בשביל זה.
ומוזר שלא ראיתי אצלי את התיוג...
השתלטנו על הפורום והפכנו אותו לבלישנא דארמית עם דיוני גמרא ומידי דגברי.
סתם, אנחנו עדיין באמצע ההפיכה.
*מילי דגברי
אנא אענוהי לכון שאנון לאן מסכימן!!
איכא פורומן דנוערא ועמי ארצותא!
אוףףף אין לי כח!
אני אגיד בהיבריש!
תתאתגר קצת!
איפ יו וואנט טו ספיק "ארמית" סו אופן א קלוס פורום פור יור סטופד גרופ!!
אני לא מדבר באנגלית.
תכתבי את זה בעברית...
המטרה שלך היא להוציא הודאות מביינישים שהם לא מדברים באנגלית?
המטרות משתנות עם הנסיבות... חחח
אבל היבריש זה מגניב! זה מילים שאתה מכיר בצורה שאתה מכיר אבל השילוב מוזר.
Ani meod ohevet ler-ot milim be-ivrit beotiyot be-anglit, kmo lemashal beshelatim bekvish.
ארמית מגניבא טפי (כדי לעשות שמילים בעברית ישמעו כאילו הן בארמית, צריך להוסיף אל"ף בסוף)
סימן שבאמת עלינו לך על העצבים...
זה לא תחבירי לומר וריורי סורי
אומרים א'מ סורי
או א'מ סו סורי.
לא ורי!
הדקדוק שמעניין אותי הוא דקדוק הלשון העברית הקדושה! לא האנגלית...
חסימה? 
המתנה שקיבלתי היא המתנה שאשיב.
הָיוֹ הָיָהאת תייגת - אני תייגתי.
מה יש כאן להתפלפל?
ושוין, נשים והמצברוח שלהן...
אפשר להתייאש..


קרובהדוגמנית ציפורניים...
את קושרת מושלם!
היא פחות או יותר שווה בכמות לאלימות נגד גברים.
לפי המחקרים בדר"כ במקרי אלימות במשפחה בני הזוג מכים זה את זה.
ההבדל הוא שגברים יותר חזקים מנשים, אז מכה של גבר תשאיר פגיעה הרבה יותר ממכה של אישה.
וזה בלי להזכיר אלימות מילולית וכלכלית שבהן בממוצע נשים יותר המבצעות.
אלימות מילולית זה לא כמה העלבות של גן ילדים, זו התעללות נפשית שיכולה לגרום לדיכאון ואפילו התאבדות במקרים קיצונים.
ואלימות כלכלית זה לדוגמה לחסום גישה לחשבון בנק, לאיים על קניות מעל סכום מסויים,לצבור חובות שהשני משלם אותם בלי שום הסכמה ודיבור, ודברים שפשוט אי אפשר לחיות איתם.
אבל לפני שבאתי להמשיך ראיתי שהיא סתם העתיקה את המילים אלה (גם ME TOO, שמתי לב לזה) בלי להבין אותן ואין להן שום קשר לנושא.
אז אין מה לחפור למי שלא מבין מה בכלל הוא כותב, בטוח שזה לא נעשה מכוונה פמינטיסטית מרושעת, סתם חוסר ידע.
ולא חשבתי שהיא עשתה זאת מכוונה פמיניסטית מרושעת, אבל את כידוע זו שמסבירה לכל אלו שלא מבינים כלום שלא יפלו בפח של ההם שכן פועלים מכוונה פמיניסטית מרושעת...
וגם את אלה שלא ביינישים אבל מדברים בארמית.
למה את צריכה בייניש?
סתם,
אתה יודע
אחד כזה להתחתן איתו
לא משהו רציני
@Love the world את יכולה להרוג את כולם חוץ מאחד.
אלא אם כן גם את צריכה בייניש.
@Love the world רחמנית מידי בשביל להרוג את כל הביינישים...
אולי אפשר פשוט לשים אותם בכלוב גדול עם כמה גמרות וקצת לחם יבש ומים, ויהיה מותר להוציא אותם משם רק עם אישור מיוחד.
ככה במשלחת חשובה?
לא כזה קל לצוד אותנו![]()
אולי צריך לקחת איזה מסטול ולהפוך אותו לבייניש ראוי
יש ישיבות תיכוניות שכן ויש ישיבות תיכונית שלא, חוץ מזה אם אתה ברמה שאתה יכול להתכתב בארמית שוטפת(ראה לעיל) אז אני חושב שאתה יכול ליהיות מוגדר בתור בייניש
ניק כמעט בלי ראשבכל ישיבה לומדים ברמה שונה
הוא רק בן 14! ריחמתי עליו.
אין לו זמן לכלום! הוא מגיע הביתה ונופל למיטה...
אבל אני רק מדמיינת את השכר שהוא יקבל על זה...
מקווה שהוא בחר בזה באמת, ושהוא לא סתם סובל...
אני לא יודע על בן דוד שלך אבל אני יודע עלי ועל הישיבה שלי
שבישיבה כמו שלי שסדר ערב נגמר ב 9:30 בלילה (ויש שממשיכים ללמוד עד 10:00 ו11:00) ותפילה למחרת ב7:00 בבוקר אז החברה הולכים לישון באיזה אחד וחצי בלילה בממוצע ואז בחמישי כולם חוזרים הביתה והולכים לישון.
אני מניח שאתה לא לומד בישיבה שלומדים עד 9:30

גם אני למדתי ב"ישיבה תיכונית" כזאת בכיתה ז' וח' אבל אז בט' עברתי לישיבה הרבה יותר תורנית.
אם אתה עוד צעיר תעבור לאיזו ישיבה תורנית יהיה לך שםיותר טוב.
ניק כמעט בלי ראשאז נראה לי שאני נחשב בייניש.
(@Love the world בבקשה אל תקטלי לי (תהרגי אותי))
מעבד נתונים
קרובהעד כמה שידוע לי...




דמעה שקופהאחרונהעכשיו אני קולטת את הפרשי הזמן בשליחת ההודעות שלי ושל קרובה...
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...