הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום - תולדות חייו ט. #39הָיוֹ הָיָה

הפינה ממשיכה בע"ה להיות דו יומית, הסיבה שדילגתי עליה בימים האחרונים היא בגלל השרשור שהיה כאן סביב הנושא של מרכז והר המור, ולא רציתי להעיב על הסיפור בכך שהוא יהיה צמוד מידי לשרשור ההוא, עכשיו אנחנו ממשיכים כרגיל...

 

הפרק הקודם בסדרת תולדות חייו -  הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום - תולדות חייו ח. #38 - נוער וגיל ההתבגרות

 

פרק תשיעי:

כפי שנזכר בפרקים הקודמים, רבינו התקרב לרב זצ"ל והרצי"ה ונשא את אחותו של ר' נתן רענן חתנו של הרב זצ"ל. לאחר מכן סירב להצעת החזון איש והרב מפוניבז' לכהן כראש ישיבה בישיבת פוניבז', והעדיף לקבל את הצעת הרצי"ה - לשמש כר"מ במרכז. בשנת תש"ה החל ללמד במרכז שיעור גמרא נוסף על שיעורו של ראש הישיבה הרב חרל"פ, כשבמקביל טיפל בהוצאת הספר "זכר יצחק" והוסיף אליו מחידושי עצמו.

 

בשלב מסויים נחלש ראש הישיבה הרב חרל"פ, והחל להתקשות במסירת השיעור הכללי. כיוון שכך, קרא אליו את רבינו וביקש ממנו שימלא את מקומו ויעביר הוא את השיעור, ואכן, רבינו קיבל את הבקשה והחל להעביר, מלבד השיעורים הקבועים שלו, אף את ה"שיעור כללי" השבועי במקום ראש הישיבה הגרי"מ חרל"פ,  בקביעות זו החזיק רבינו קרוב לשישים שנה! שישים שנה של מסירת השיעור שמהווה את גולת הכותרת של כל ישיבה. עד הסתלקותו לשמי שמים.

 

לאחר זמן מה, כבה אור עולם ועלה מרן הגרי"מ חרל"פ לשמי רום, ואז עברה ראשות הישיבה לידי מרן רבינו הרצי"ה זצ"ל, בנו יחידו של מרן הרב. הרצי"ה החליט שהוא חפץ למנות לצידו את רבינו, שיכהן אף הוא כראש ישיבה באופן רשמי, מלבד העובדה שבפועל שימש בתפקידו של ראש ישיבה עוד לפני כן - מאז חוליו של הרב חרל"פ. רבינו נעתר לבקשה ומיני אז הוגדר בידי הרצי"ה כ"ראש ישיבתנו", לצדו של הרצי"ה עצמו.

לימים סיפרו, שהרצי"ה מאוד חפץ לעשות לרבינו "מעמד הכתרה" לראשות הישיבה, בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל, רבני ירושלים וגדולי הדור. אך רבינו, שכל ימיו ברח מהכבוד וסלד מפומביות, סירב לבקשה זו וביקש מהרצי"ה שלא לעשות רעש וטקסים.. וכך, בין לילה הוכתר לראש ישיבת מרכז הרב, מבלי רעש וצלצולים, נכנס לתפקיד המשמעותי ביותר בחייו שאותו מילא 56 שנים תמימות. מתחילת "זמן חורף" ה'תשי"ד, ועד פטירתו - לפני "זמן חורף" ה'תשס"ח. התפקיד שבו העמיד והקים את כל עולם התורה שבציונות הדתית בדרכו של מרן הרב. 

 

מרן רבי יעקב משה חרל"פ

 
תודה רבה!לראות בטוב
באמת תהיתי לאיפה נעלמה הפינה...
אבל נו ב"ה, יפה מאוד..

(אגב, מחילה על הבורות.. מה זה ר"ת חרל"פ? רבי יעקב משה.. אבל מה ההמשך?)
..הָיוֹ הָיָה

זה לא רבי יעקב משה, איך רבי יעקב משה נכנס בזה?

 

 

זה ראשי תיבות "חייא ראש לגולי פולין" - על שם אחד מהסבים של המשפחה בשם ר' חייא, שבזמן הפרעות והשמדות הנהיג קהילה שלימה של יהודים לפולין ודאג להם, ואז העניקו לו את התואר "ראש לגולי פולין" וזה הונצח בשם המשפחה.

לא התכוונתי שרבי יעקב משה זה חלק מהראשי תיבותלראות בטוב
אלא שזה השם הפרטי שלו(כתבת את זה מעל התמונה) ואז השם משפחה זה חרל"פ
ורציתי לדעת מה זה...

אוקיי, תודה..
הא, הבנתי, סורי..הָיוֹ הָיָה

אז הנה, עכשיו את יודעת..

 

(פרטי מידע חשוב.. ולא מאוד ידוע.. אז הרווחת ששאלת)

יפה, תודהאייסקפה

אני אשמח אם תתייג אותי גם..

בשמחה, בע"ה.הָיוֹ הָיָה


קודם כל תודה רבה! זה מאד מעניין!שפרינצא בוזגלו

דבר שני, אף פעם לא הבנתי מה זה שיעור כללי.
אפשר הסבר?

תודה לך, משמח לשמוע..הָיוֹ הָיָה

שיעור כללי זה שיעור שנמסר פעם אחת בשבוע (לפעמים יש כמה ראשי ישבות - ואז כל אחד מהם מוסר פ"א בשבוע)

בשונה משאר השיעורים ("שיעור יומי") שנמסרים לבני שכבה מסויימת ("שיעור א'", "שיעור ב'" וכו') וב"חדרי שיעורים" ייעודיים (כמו כיתות) הוא נמסר לכלל תלמידי הישיבה, ובבית המדרש.

הוא שיעור יותר יסודי ומרכזי, והמטרה היא לתפוס בו את הסוגיה "מהקרניים"... לעמוד על השורש המרכזי שבה, לחשוף את יסודותיה וכו'..

 

שיעור כללי – ויקיפדיה

תודה רבה!שפרינצא בוזגלואחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך