איך היהדות מאפשרת לאכול בשר?? כתום עולה????
זה אשכרה רצח של חיה...ועוד עם כל הקורבנות וזה..
כאילו אני באמת לא מבינה איך אסור נגיד להציק לנמלה אבל להרוג פרה בשבילך זה כן..לא מוזר לכם?
החיות נוצרו כדי שנאכל אותםחומש תחילה

ואגב השחיטה היהודית היא הכי פחות כואבת אפשר להגיד שאפילו הם לא מרגישות את זה (בדוק מבחינה מדעית)

מסכימה ממש לגבי מה שאמרת על השחיטה..רק לא בטוחהאולפנסיטיתתת

שהחיות נבראו כדי שנאכל אותם..אבל בגדול ממש מסכימה

אבל...פשוט אני :)

בגדול כל מה שאמרתם נכון, כפרה נראה לי שהייתי מעדיפה להיות מוקרבת לה', אבל יש הבדל בין לעלות לקורבן ובין להישחט כדי שיאכלו אותי או שיכינו מהעור שלי ארנק, לא?

לגבי הארנקכיפת ברזל-סרוגה
זה לא השאלה של השרשור, ויש הבדל גדול מאוד בין אוכל לבין בגדים וכדו'
מה הקטע להעתיק את השם של ניק פעיל? 🤔פשוט אני..
אויש....פשוט אני :)

מאיפה אני אמורה לדעת שיש כבר כזה?

אבל אם זה מפריע לך אני יכולה לפתוח חשבון חדש

מצידי תישארי עם הניק הזהפשוט אני..
כשתתחילי לקבל שיחות אישיות מלהט''בים דתיים שטעו בכתובת, אל תגידי שלא הזהרתי אותך...
הם לארודף אהבה בימים

לפני המבול היה אסור לאכול חיות, אחריו העולם ירד לרמה שמאפשרת את זה..

הם ממש לא נוצרו בשביל שנאכל אותם

ורדו (שלטו) בדגת הים ובעוף השמים ובכל חיה הרומשת על הארץחומש תחילה


זה ממש לא אומר שהם נוצרו כדי שנאכל אותםכיפת ברזל-סרוגה
השחיטה היהודית ממש לא הכי פחות כואבתפשוט אני..
למעשה, היא נחשבת היום לדי סדיסטית, עד שבמדינות רבות רצו לאסור אותה - ובחלקן באמת נחקקו חוקים האוסרים לשחוט בעל חיים בצורה זו.

רק אציין שאני עצמי חובב בשר מושבע, פשוט יש לדייק בעובדות.



שניה רגע למה הם נאסרו שם ?חומש תחילה


כי יש היום אפשרות להרוג ללא כאב בעזרת חשמלפשוט אני..
או שמאותה סיבהחיים דבר יקר
שלפני 40 שנה היה אסור ברוסיה להניח תפילין ולשמור שבת
ממש לא נכוןפשוט אני..
לא כל דבר הוא אנטישמיות, אם כבר אז תדע לך שהיום מדינות אירופה משקשקות מפחד שמא יגידו עליהן שהן מעבירות חוקים אנטישמיים, וזאת הסיבה שהצעות חוק לאיסור ברית מילה ללא הרדמה תמיד נופלות, אף שאין בזה טיפת אנטישמיות.
הרי לפי ההלכה מותר לעשות הרדמה לפני המילה, אז זה כלל לא אמור לפגוע ביהודים שחיים שם.
כשאסרו את השחיטהחיים דבר יקר
דווקא הקונגרס היהודי האירופי שפועל נגד אנטישמיות יצא נגד ההחלטה ואמר שהיא מגיעה מאנטישמיות
נו בוודאי שהוא יגיד זאת, זה הקלף הכי חזק שלהםפשוט אני..
להגיד ''אבל זה לא פוגע בבעל החיים'' זה טיעון חלש. אז הכי קל לצעוק ''אנטישמים'', ולקוות שהספין יעבוד. הרי אף מדינה לא רוצה להיתפס כאנטישמית...

גם חלק מהחרדים בארץ משתמשים בטריק הזה, והודפים כך כל ביקורת שלא מוצאת חן בעיניהם.
בזה ואללה מסכים לגמריחיים דבר יקר
בזה שישנם חרדים שאוהבים להרגיש נחיתיים וככה להיפטר מכל מיני דברים, אהא מעניין אם זה גם מה שהיה שם..
השאלה היא בהשוואה לצורות מותרות אחרות. אם היה מותר רק את הכיאבןגבירול

הומני זה דבר אחד, אבל כל עוד מותר עוד דברים אז מה שונה.

ולגבי ברית מילה האמת היא שיש דעה (הרב מאיר אריק) שהרדמה אסורה, כי הכאב של התינוק נחוץ למצווה. לא דעת הרוב, אבל דעה.

@פשוט אני, האמת היא שבקשר לברית מילה דווקאאבןגבירול

הצצתי ויש די הרבה פוסקים שאומרים שאסור הרדמה. אולי אתה חושב אחרת, אבל חלקים גדולים בהידות כנראה חושבים כך. ברית מילה עִם סם הרדמה | מכון התורה והארץ-'למעשה' אקטואליה הלכתית

תקרא את המקור שהבאת...פשוט אני..
הוא כותב שם במפורש שהדעות האלה חסרות מקור הלכתי או קבלי, ובוודאי אינן מעכבות.

חוץ מזה, למה שמדינה זרה תתחיל לחפור בפוסקים?

האם אנחנו כמדינה יהודית, נסכים שהערבים יעשו מילת נשים, רק בגלל שבארץ מוצאם של חלקם זה מקובל? בוודאי שלא.
נו באמת. הן לא "חסרות מקור", הוא חולק עליהן וזה לגיטימיאבןגבירול

אני חושב שהן לא נימקו את עצמן מלכתחילה בנימוק קבלי ולכן זה סתם איש קש מה שהוא עושה שם עם זה שבקבלה אין מקור. הלכתית - מודה שלא קראתי את הציץ אליעזר בפנים, אבל קשה לי להאמין שכל הסתמכותו היא על האגדתא הזו על אברהם אבינו (לא מתאים לו, לפחות). והגע עצמך: אם לספור פוסקים היא לא אמורה, להכריע במחלוקות היא כן? האם מדינה אירופית היא פוסק? היא יכולה להכריח את אזרחיה לסבור כפוסק זה או אחר? הלא מי שנוהג כמותו חושב שהוא צודק ומבחינתו זה צו האל לגביו.

אנחנו לא נסכים כי הם לא טוענים שזו מצווה בקוראן. אבל באמת אם נתיימר להיות מדינה עם חופש דת אין לנו זכות לכפות אותם לסבור דווקא כקאדי זה או קאדי אחר לגבי ההלכה השרעית.

אני לא חושב שהם אסרו את זה על בסיס מחקרים אמיתייםאבןגבירול

זה סתם לא נראה טוב

תקן אותי אם אני טועה

למה שתחשוב ככה? הם לא אסרו סתםפשוט אני :)


זכור לי שבסערה על זה בזמנו על זה כעסו כי זה די סתםאבןגבירול

ולא בא טוב בעין

אבל כמו שאמרתי אולי אני טועה, תביאי נתונים

אני גם חושב כךחומש תחילה


אני מביאה קישור לזה בוויקיפדיהפשוט אני :)

המאבק על השחיטה הכשרה – ויקיפדיה

לא יודעת אם זה מקור מוסמך מבחינתכם, אבל יש שם הרבה מידע

מעניין ...חיים דבר יקר
אני אחפש איפה המקור ביהדות שזה לא כואב


וגם על ההשכבה
על בסיס מחקרים לגמרי אמיתייםפשוט אני..
הדרך הכי הומנית היום לשחוט, וככה עושים בכל העולם, זה להמם את החיה עם מכת חשמל - היא מתה עוד לפני שהיא מספיקה להגיד ''מו''.

להבדיל משחיטה עם סכין ללא חשמל, שבה יש צורך לקשור את החיה בעודה בהכרה, וגם הסכין עצמה מותירה כמה רגעי סבל לפני שהלב חדל מלפעום.
האא לא הכי נכון...חיים דבר יקר
בשחיטה היהודית הסכין מנתק מייד עצב שמעביר כאב למח, ככה שמייד היא לא מרגישה כלום..
טוב, אני לא יודעת כי אני לא מבינה בנושאפשוט אני :)

אבל אם הבנתי נכון - רוב הטענות נגד השחיטה הן בגלל ההכנות לשחיטה ולא השחיטה עצמה.

ההכנות צודקת, לא יודעחיים דבר יקר
מייד זה אומר סכין שאם את מעבירה חלש על אצבע היא נופלת, זה מהר מאוד ...
הבנתי שהיא לא מרגישה כלום..
תגדיר מידפשוט אני..
החיה מרגישה את הקשירה,
החיה מרגישה את הסכין חותכת בעור ובבשר. אמנם לזמן קצר, אך מרגישה.
מרגישה אבלבעקבי הצאן
צריך לעשות הבדל בין בן אדם לחיה והחיה משרתת אותי גם אם זה כרוך בקצת כאבים והתורה דורשת מינימום כאב
אתה יודע איזה שיטות יש בארהב?חיים דבר יקר
בורג שעף לה לתוך המח, וואחד פירפורים הולך שם
אה, לא התכונתי בהשוואה לזהאבןגבירול

מה שראיתי זה זה שמשווים את זה ליריה שזו צורת הריגה מותרת. מכת חשמל באמת נשמע יעיל יותר

היא לא סדיסטית בכללבן מכיר
היא פשוט לא אופטימלית. חשוב לדייק עד הסוף, בטח כשמתקנים מישהו אחר
''לא אופטימלית'' נשמע כמו תוכנת מחשב לא מאוד מהירהפשוט אני..
אנחנו מדברים פה על בעלי חיים שעוברים גיהינום בחייהם ובמותם כדי להגיע לצלחת שלנו, לא על קובץ אקסל עם שגיאות.

סדיזם, לא ''לא אופטימלי''.

ואני מזכיר שאני אוכל בשר
זה סדיזםבן מכיר
סדיזם - ויקימילון
שחיטה לגמרי לא נשמעת אותו הדבר
לשם מה החיות נשחטות, אם לא בשביל ההנאה?פשוט אני..
נכון, אין הנאה מהסבל עצמו. זה לא סדיזם לפי המילון. ועדיין, ביום יום, המילה הזאת רחבה יותר.
לא הנאה מעצם ההריגה או הסבלבן מכיר
סדיזם הנאה מגרימת הכאב. השליטה אם היינו יכולים היינו גורמים 0 כאב, מה שמוכיח ששחיטה היא לא סדיסטית. אולי לא יעילה ב100 אחזו.
הכי הגיוניחיים דבר יקר
אנחנו ירדנו לעולם כדי לעשות אותו טוב יותר, יש כאן גם חיות שכשאנחנו אוכלים אותם אנחנו מקיימים את המטרה שלשמה הם ירדו (לעזור לנו לתקן את העולם)
ולכן להתעלל סתם בחיות זה אסור ואכזרי, אבל בשביל לעשות את היעוד שלהם אין בעיה
(זה כמו שלאדם יכאב למה אוכלים לחם, גם לצומח יש חיים )
קבל לייקחומש תחילה

כן

 

|מסמיק|חיים דבר יקר
תודה
אממ, בקשר לצומח -קופיף מוזר

זה לא ממש חד וחלק.

כל מה שאומרים שלצמחים כואב וכו' זה לא ממש מוכח מדעית, אבל ברמה העקרונית אתה צודק...

מה היית מעדיפה בתור פרה:אבןגבירול

להוולד, לאכול לאכול לאכול, ללדת, למות

או

להיות מוקרבת לה'!

נכון, אולי בתור פרה היית בוחרת באופציה הראשונה, אבל זה רק כי את לא יודעת מה זה להיות כלי למצווה (אחת מאלה שהעולם עומד עליהם - העבודה בפשטות זו עבודת הקורבנות). במקום להיות עוד יצור חסר משמעות ותועלת הפרה הופכת לאחד הדברים החשובים והמשמעותיים ביותר בעולם.

בקשר לאכילה זה באמת פחות אידאלי לגבי אכילה של רוב האנשים, ובאמת מי שסתם אוכל בשר לתאווה לא מקבל הרבה תשבחות ביהדות. אבל מי שמענג עם זה את השבת, או אוכל את זה באמת כדי לעבוד את ה', להודות לו על עולמו הנפלא וזה באמת עוזר לו לעבוד את ה' - זה הופך את הפרה למכשיר מצווה (במידה זו או אחרת) וזה גם כן הרבה יותר ממה שהפרה תוכל להשיג לבד כל חייה.

אממ, ההסבר הזה נשמע לי אישית פחות הגיוני-קופיף מוזר

מאיפה את יודעת מה פרה רוצה?

אנחנו רואים תכלס שחיות לא רוצות למות.

ואני לא יודע אם הייתי מעדיף להיות מכשיר מצווה...

 

 

בתור פרה ודאי שהיית מעדיף, אתה פשוט לא יודע את זה.אבןגבירול

בגלל שאתה לא יודע להעריך כמה זה שווה. לפרה, נעבעך, אין שכל והיא לא יכולה להבין מה זה "מכשיר מצווה". כמו שהורים חוסכים בשביל ילד כדי שיוכל ללמוד באוניברסיטה במקום לתת לו כסף עכשיו - הרי הוא רוצה לקנות בזה ממתקים! אבל הם יודעים שהוא יודה להם על זה, כי כשהוא היה קטן הוא לא יכל לתפוס את החשיבות של האוניברסיטה.

האופציה הראשונה חדמשReminder
אני לא מבין למה.אבןגבירול

אתם לא מבינים שאין משמעות לחיים בלי גורם חיצוני שגוזר אותה? מה זה משנה אם בנאדם יחיה או ימות,  בעולם בלי משמעות? ברגע שהקב"ה אומר שלחיי הפרה אין משמעות אז פשוט אין לה. מה זה חשוב אם הקב"ה החליט שזה לא חשוב? לעומת זאת לעזור למצווה זה בוודאי חשוב.

בעיני לשום דבר אין משמעות והכל זניח.Reminder
החיים שלי באמת לא משפיעים ככ אבל אני פשוט פה💁‍♀️.
אבל נעזוב את זה,
מזא האל אמר שלחיי הפרה אין משמעות? מתי? אין לי ידע נרחב ביהדות לצערי, אבל זה לא מונע ממני לא לאהוב הבאת דעות נחרצות בשמו של האל ללא מקור.
אם הוא נניח ציווה להרוג אותה או התיר זאת, יש 2 אפשרויות:אבןגבירול

א. לא אכפת לו מחייה

ב. יש משהו חשוב יותר מחייה

ו"לא אכפת לו" נשמע רע, אבל זה אומר שלחיי הפרה אין משמעותאבןגבירולאחרונה

או שיש יותר משמעות לאי-חייה וזה לא רע בעיני. הרי ברור שאין לו משמעות אם הקב"ה מחליט שאין לו.

...כתום עולה????
ממ עדיין מוזר לי..כאילו זה כל היופי של הטבע..
ולמה יש חיות לא כשרות נגיד?
ותודה על שאר התושובת🙂
כמו שאמרתחיים דבר יקר
יופי הבריאה, יש ברמבם שאלה למה יש בעולם אנשים שלא ש"לא יכולים ללמוד ולקיים מצוות , והוא עונה שם שא-בשביל שיהיה מי שיבנה בתים יחרוש שדות וכו. וב- כדי שיהיה עולם מגוון.. יש כאן מקום לכולם כשכולם בסוף עוזרים להגיע למטרה
ואולי גם משו שסתם חשבתי עליו עכשיו..אנא ה'
מאותה בחינה שהיה מותר לאדם לאכול מכל העצים אשר בגן
אבל היה אסור לאכול מעץ הדעת..
יענטו להראות לנו שלא הכל מותר לנו ויש ה' מעלינו שמחליט עלינו..
לאידעת אם קשור אבל זה מה שעלה לי..
יפה אהבתיחיים דבר יקר
תודה!😀אנא ה'
לפי הרבה תגובות פהכיפת ברזל-סרוגה
זה נשמע שחיות נוצרו כדי שנוכל אותם, אבל זה קצת לא מסתדר עם זה שכתוב בהתחלה שמותר לאכול רק עשב וצמחים ורק בפרשת נח התירו לאכול בשר...
החיות נועדו לעזור לאדם "לעובדה ולשומרה" והסביבה היחידה שנותרה לאכול אותן זה כדי להוציא את יצר הרצח של בנ''א (שיש בעיקר לבני מזל מאדים) על חיות ולא על בנ''א אחרים.
לכן לפי הרב קוק כשיבוא המשיח נחזור להיות צמחוניים וגם בביהמ''ק לא יקריבו קורבנות מן החי.
חוץ מזה כפי שכתב אבןגבירול האכילה של הפרה מעלה אותה בדרגת קדושה...
היהדותאופק.....

היהדות לא מבוססת על שיקולים אנושיים אלא על שיקולים רוחניים גבוהים שאין לנו השגה בהם.

בתחילה העולם היה צמחוני עד נח, שאז הותר לאכול בשר. ולאחר מעמד הר סיני, בשר הותר במגבלות הכשרות, כידוע.

אז ככהבעקבי הצאן
לאדם יש יצר החמלה ויצר האכזריות
בעקבות חטא אדם הראשון לכן רק מאז הותר לנו אכילת בשר החי
התורה רצתה להסביר לנו שיש הבדל בין בעל החיים לאדם ומי שחומל על בעל החיים מתאכזר לאדם " זובחי אדם עגלים יישקון"
לכן צריך לנווט את היצרים האלה למקומות הייעודיים שלהם אני אישית שוחט ולא מצליח לראות בדיקת דם
מסתבר שמוסר רגילהיום יהיה שמח

ויהדות לא תמיד הולכים יד ביד...
 

קוראים לזה מוסר מעוותבעקבי הצאן
תרבות המערב
תקרא לזה איך שתרצההיום יהיה שמח


זה לא מוסר רגילבעקבי הצאן
השאלה אם זה לצורך או לאנעה ונדה

לצורך מותר כי זה מטרת הקיום של החיות

שני דבריםבינייש פתוח

להציק לנמלה זה לא לתועלת ולאכול פרה זה לתזונה וחשוב, גדול הטבעונים חזר לאכול בשר בגלל חולשה בגוף

לגבי "רצח" אני מניח שגם טבעוני יקח אנטיביוטיקה אם זה יוריד לו זיהום מסוים ולא נעים ואפילו שזה לא סכנת חיים ואפילו שזה יהרוג מילארדי חיידקים ולא בהכרח את אלה המזיקים שאחראים לזיהום, אלה גם את הטובים שאחראים לעכל את המזון לדוגמא. זה לא כמו להרוג את אמא שמכינה לך אוכל?? לא. חיידקים לא מעכלים לך אוכל בשביל להזין אותך מתוך דאגה אליך אלא הם מזינים את עצמם והם לא תבונים או בעלי תפיסה מוסרים לכן חייהם אינם נחשבים מול הסבל של האדם הסובל מזיהום

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך