כאילו אני באמת לא מבינה איך אסור נגיד להציק לנמלה אבל להרוג פרה בשבילך זה כן..לא מוזר לכם?

כתום עולה????
ואגב השחיטה היהודית היא הכי פחות כואבת אפשר להגיד שאפילו הם לא מרגישות את זה (בדוק מבחינה מדעית)
שהחיות נבראו כדי שנאכל אותם..אבל בגדול ממש מסכימה
בגדול כל מה שאמרתם נכון, כפרה נראה לי שהייתי מעדיפה להיות מוקרבת לה', אבל יש הבדל בין לעלות לקורבן ובין להישחט כדי שיאכלו אותי או שיכינו מהעור שלי ארנק, לא?
מאיפה אני אמורה לדעת שיש כבר כזה?
אבל אם זה מפריע לך אני יכולה לפתוח חשבון חדש
לפני המבול היה אסור לאכול חיות, אחריו העולם ירד לרמה שמאפשרת את זה..
הם ממש לא נוצרו בשביל שנאכל אותם
הומני זה דבר אחד, אבל כל עוד מותר עוד דברים אז מה שונה.
ולגבי ברית מילה האמת היא שיש דעה (הרב מאיר אריק) שהרדמה אסורה, כי הכאב של התינוק נחוץ למצווה. לא דעת הרוב, אבל דעה.
הצצתי ויש די הרבה פוסקים שאומרים שאסור הרדמה. אולי אתה חושב אחרת, אבל חלקים גדולים בהידות כנראה חושבים כך. ברית מילה עִם סם הרדמה | מכון התורה והארץ-'למעשה' אקטואליה הלכתית
אני חושב שהן לא נימקו את עצמן מלכתחילה בנימוק קבלי ולכן זה סתם איש קש מה שהוא עושה שם עם זה שבקבלה אין מקור. הלכתית - מודה שלא קראתי את הציץ אליעזר בפנים, אבל קשה לי להאמין שכל הסתמכותו היא על האגדתא הזו על אברהם אבינו (לא מתאים לו, לפחות). והגע עצמך: אם לספור פוסקים היא לא אמורה, להכריע במחלוקות היא כן? האם מדינה אירופית היא פוסק? היא יכולה להכריח את אזרחיה לסבור כפוסק זה או אחר? הלא מי שנוהג כמותו חושב שהוא צודק ומבחינתו זה צו האל לגביו.
אנחנו לא נסכים כי הם לא טוענים שזו מצווה בקוראן. אבל באמת אם נתיימר להיות מדינה עם חופש דת אין לנו זכות לכפות אותם לסבור דווקא כקאדי זה או קאדי אחר לגבי ההלכה השרעית.
זה סתם לא נראה טוב
תקן אותי אם אני טועה
ולא בא טוב בעין
אבל כמו שאמרתי אולי אני טועה, תביאי נתונים
המאבק על השחיטה הכשרה – ויקיפדיה
לא יודעת אם זה מקור מוסמך מבחינתכם, אבל יש שם הרבה מידע
אבל אם הבנתי נכון - רוב הטענות נגד השחיטה הן בגלל ההכנות לשחיטה ולא השחיטה עצמה.
מה שראיתי זה זה שמשווים את זה ליריה שזו צורת הריגה מותרת. מכת חשמל באמת נשמע יעיל יותר
️
![]()
זה לא ממש חד וחלק.
כל מה שאומרים שלצמחים כואב וכו' זה לא ממש מוכח מדעית, אבל ברמה העקרונית אתה צודק...
להוולד, לאכול לאכול לאכול, ללדת, למות
או
להיות מוקרבת לה'!
נכון, אולי בתור פרה היית בוחרת באופציה הראשונה, אבל זה רק כי את לא יודעת מה זה להיות כלי למצווה (אחת מאלה שהעולם עומד עליהם - העבודה בפשטות זו עבודת הקורבנות). במקום להיות עוד יצור חסר משמעות ותועלת הפרה הופכת לאחד הדברים החשובים והמשמעותיים ביותר בעולם.
בקשר לאכילה זה באמת פחות אידאלי לגבי אכילה של רוב האנשים, ובאמת מי שסתם אוכל בשר לתאווה לא מקבל הרבה תשבחות ביהדות. אבל מי שמענג עם זה את השבת, או אוכל את זה באמת כדי לעבוד את ה', להודות לו על עולמו הנפלא וזה באמת עוזר לו לעבוד את ה' - זה הופך את הפרה למכשיר מצווה (במידה זו או אחרת) וזה גם כן הרבה יותר ממה שהפרה תוכל להשיג לבד כל חייה.
מאיפה את יודעת מה פרה רוצה?
אנחנו רואים תכלס שחיות לא רוצות למות.
ואני לא יודע אם הייתי מעדיף להיות מכשיר מצווה...
בגלל שאתה לא יודע להעריך כמה זה שווה. לפרה, נעבעך, אין שכל והיא לא יכולה להבין מה זה "מכשיר מצווה". כמו שהורים חוסכים בשביל ילד כדי שיוכל ללמוד באוניברסיטה במקום לתת לו כסף עכשיו - הרי הוא רוצה לקנות בזה ממתקים! אבל הם יודעים שהוא יודה להם על זה, כי כשהוא היה קטן הוא לא יכל לתפוס את החשיבות של האוניברסיטה.
אתם לא מבינים שאין משמעות לחיים בלי גורם חיצוני שגוזר אותה? מה זה משנה אם בנאדם יחיה או ימות, בעולם בלי משמעות? ברגע שהקב"ה אומר שלחיי הפרה אין משמעות אז פשוט אין לה. מה זה חשוב אם הקב"ה החליט שזה לא חשוב? לעומת זאת לעזור למצווה זה בוודאי חשוב.
א. לא אכפת לו מחייה
ב. יש משהו חשוב יותר מחייה
או שיש יותר משמעות לאי-חייה וזה לא רע בעיני. הרי ברור שאין לו משמעות אם הקב"ה מחליט שאין לו.

היהדות לא מבוססת על שיקולים אנושיים אלא על שיקולים רוחניים גבוהים שאין לנו השגה בהם.
בתחילה העולם היה צמחוני עד נח, שאז הותר לאכול בשר. ולאחר מעמד הר סיני, בשר הותר במגבלות הכשרות, כידוע.
ויהדות לא תמיד הולכים יד ביד...
לצורך מותר כי זה מטרת הקיום של החיות
להציק לנמלה זה לא לתועלת ולאכול פרה זה לתזונה וחשוב, גדול הטבעונים חזר לאכול בשר בגלל חולשה בגוף
לגבי "רצח" אני מניח שגם טבעוני יקח אנטיביוטיקה אם זה יוריד לו זיהום מסוים ולא נעים ואפילו שזה לא סכנת חיים ואפילו שזה יהרוג מילארדי חיידקים ולא בהכרח את אלה המזיקים שאחראים לזיהום, אלה גם את הטובים שאחראים לעכל את המזון לדוגמא. זה לא כמו להרוג את אמא שמכינה לך אוכל?? לא. חיידקים לא מעכלים לך אוכל בשביל להזין אותך מתוך דאגה אליך אלא הם מזינים את עצמם והם לא תבונים או בעלי תפיסה מוסרים לכן חייהם אינם נחשבים מול הסבל של האדם הסובל מזיהום
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...