תהיות ממקום תורני ומאמין מאוד😊קורא ממעמקים

אז בעצם אנחנו טוענים שברגע אחד הקב"ה הפסיק לדבר איתנו (בנבואות) וזה לא השתנה כבר 2000 שנים?

המשיחיסטים בחב"ד טוענים שהרבי הוא נביא הדור.אז זה כן השתנה😉איל גלבוע


אפילו זה, 2000 שנה זה מלנתהקורא ממעמקים


לא ברגע אחד, ממש לאsimple man

היה תהליך ארוך של התרחקות ושל הסתר שבשיאו חורבן הבית והפסקת הנבואה (ע"י זה שאנשים הפסיקו לנסות להתחבר לדעת עליונה מהם)

וואו איזו חתימה מוצלחת אחיקורא ממעמקים

אם זה לא היה ספר משונה אולי הייתי קורא אותוצוחק

כןהרמוניה

מזכיר לי את הקטע הזה (מתוך הדרן/ מ.מילר)

חח זה גדולsimple man
אפילו שזה לא בדיוק אותו דבר, מה שאת הבאת מתאר סתם אחיזת עיניים של עומק כשבעצם זה סתם משהו פשטני
הרעיון שלו ברציונאלית הוא שאפשר להישמע באמת חכם, אבל פשוט להשתמש באיזה דבר חכמה כלשהוא שוב ושוב בלי להוסיף משהו באמת
אה כאילו לא להיות חכם מקורי סתם תוכי(צוחק)הרמוניה
חס ושלוםשמינייייייסט

הקב"ה לא מפסיק לדבר כי אם היה מפסיק, לא היה קיום לעולם- "בדבר ה' שמיים נעשו וכו'" הדיבור האינסופי ממשיך לקיים כל שניה ורגע ולשלוח לנו מסרים שכן אותם העשרה מאמרות של בריאת העולם (שלא נפסקים לרגע) משמעותם עבורנו מתגלה בעשרת הדיברות ואם המאמרות לא נפסקים הרי שגם הדברות לא, ואם כן מסרי ה' לא תמו...

אלא שהאזניים קצת נחלשו ובעיקר הלב (כי שמיעה תליא בליבא...) "כִּי בֶּאֱמֶת הַתּוֹרָה מַכְרֶזֶת וְצוֹעֶקֶת וּמוֹכִיחָה תָּמִיד"..(ליקוטי מוהר"ן תורה נ"ו).

אז מה הפתרון? איך חוזרים לשמוע? 

המפתח לקליטת מסרים עליונים נמצא במאמר נ"ד בליקוטי מוהר"ן קמא שאם תתמיד בו מובטחות ישועות עצומות. אחד מחסידי ברסלב ז"ל, רבי שמואל שפירא, למד את המאמר הנ"ל במשך כחמש עשרה שנה, אבל לא חייבים להתעכב ככ כל אחד כפי כוחו. (אפילו אם כוחו זה רק חמש דקות...)

בהצלחה

(בקצרה אומר שה' שתל בכל אחד מאיתנו מכשיר קשר, חלק אלוק ממעל, שאם מתחברים אליו זוכים לשמוע. ההתחברות נעשית על ידי התרכזות תמידית בנקודות הטובות שלנו שהם התגלותו של אותו מכשיר קשר)

כשאני עובר על דברי ישעיהומי האיש? הח"ח!

אני חש כאילו זה מהרגע, מעכשיו.
פרק כ"ח למשל.

כלומר אנחנו פשוט עדיין לא סיימנו את הנבואה הזו?קורא ממעמקים


היא לא "תסתיים" ובטח לא אנחנו "נסיים".מי האיש? הח"ח!

היא עומדת לכל הדורות.
זה הכוח שהיה לנביאים, ולכן אין שום צורך בנביאים חדשים מקרוב.
מספיק שנבין את הרלוונטיות לנו ולחיינו ולזמננו, וזה כבר ייתן די הצורך.
פסוק כגון "והיה ביום ההוא יחבוט י-י משבולת הנהר ועד נחל מצרים ואתם תלוקטו לאחד אחד בני ישראל" עומד מעל הזמן ומעל המקום.
זה דבר נצחי, וכל ניסיון לייצר לו איזה תחליף "חדשני" דינו להיכשל.

יישר כוח על השאלה.תות"ח!

מתואר שחכמים רצו להוציא את יצר העבודה זרה וכשהוציאו אותו יצא ארי של אש מבית קודשי הקודשים(ועל הדרך הם גם עיוורו את יצר העריות, אבל לא משנה כרגע...). הארי של אש הוא היה בעצם סמל הנבואה, מה הקשר בין עבודה זרה לנבואה...?
התשובה היא: "זה כנגד זה ברא א-לוקים", כנגד הכוח של העבודה זרה שמושך את האדם לעבוד ע"ז, יש את הנבואה והקשר הישיר עם הקב"ה, וכאשר הסירו את יצר העבודה זרה, ובעצם לא התמודדו איתו, אז גם כוח הנבואה יצא. ובעז"ה לעתיד לבוא, כל הכוחות שהלכו בעבר לטומאה ילכו לעבודת השם יתברך כי נהיה במצב מתוקן ואז הנבואה תחזור.
עד לכאן פשט, אבל כנראה זה יותר עמוק, כנראה שהמהלך הא-לוקי לא מסתיים  כאן.
הקב"ה עשה מופתים ביציאת מצרים, עשה ניסים גלויים: קרע את ים סוף, עשה את עשר המכות, הראה את כוחו הגדול וזרועו הנטויה. לאחר מכן, במעמד הר סיני, הקב"ה התגלה ממש לבני ישראל ולפי אחד מהפירושים על "כפה עליהם הר כגיגית", הקב"ה בעצם הרבה להם שבעה רקיעים ונגלה עליהם במלואו והם ראו את האמת הא-לוקית ואת הקב"ה, וכך בעצם ניטלה מהם הבחירה לכפור, הם ידעו בוודאות שיש א-לוקים.
אך, הקב"ה אינו מראה את עצמו ועושה ניסים על כל כופר שקם ועל כל חולשה, המטרה היא שהאדם יתנהל לבד ויהיה עצמאי ולא יצטרך כל פעם איזה מופת כדי להאמין, ולכן הקב"ה אחרי שהוא התגלה הוא מסתתר ומשתמש בהסתר פנים, וכך למרות שהוא לא עושה ניסים גלויים, הוא מנהל את העולם באופן הכי טוב והכל לטובה, ולכן דווקא הנתק וההסתר הם מכוונים, כדי שהאדם יוכל בעצמו לראות את האור הא-לוקי שגלום בכל מהלך ובכל דבר, וכך לגלות את שם השם, הרי אם כולם היו יודעים שהקב"ה בעולם הם לא היו בוחרים בדתות שקריות וכו'...אלא שכל הניסיון הוא שאנחנו לא יודעים ואנחנו צריכים להאמין, והקב"ה חפץ בכך שלמרות הקשיים נבחר להאמין בו וזה מסב לו הכי הרבה נחת רוח.
אז הקב"ה ממש לא הפסיק לדבר איתך, פשוט עכשיו אתה צריך ליזום את הקשר ולהבין את הרמזי שלו ולסמוך עליו שהוא לוקח אותך למקום הכי טוב שיש...!!(רק צריך השתדלות...)
יישר כוח וערב טוב...!!

@נשמה כללית
@שפרינצא בוזגלו
@באולפנה...
@מאן דאמר
@נעה ונדה
@הכל לטובה
@ציפור שיר.

יפה ביותר ! החכמתני!הָיוֹ הָיָה


מעניין! תודה!נעה ונדה


בשמחה...!תות"ח!


אוווהווו איזה שאלה ישר כוח עצוםמאן דאמר

אנסה לבאר מעט.

לפני שאענה על השאלה אקדים הקדמה קצרה.

מה זה בעצם נבואה?!

נבואה זה בעצם התגלות\מחזה א-לוהית לחומר בשר ודם.

(הכוזרי מרחיב על זה יותר מומלץ מאוד ללמוד).

בעצם מבריאת העולם כולם עבדו את הא-ל.

הקבה התגלה והיו נביאים

(יש את אדם הראשון וקין ויש שכנראה לא הוצרכו לדורות)

לאט לאט האלוקות שהייתה בתודעה כל כך חזקה אבדה מהאנשים והם חיפשו משהו מוחשי לעבוד(עבודת אללים)

עד בעצם אברהם שחידש ונשא בגלוי וביד רמה את שם השם בעולם.

וכן הנבואה נמשכה ממנו עד ליעקב ואז למשה ולאהרון ואחריהם לזקנים וכו וכו עד ירמיה.

 

עכשיו לשאלה:
יצר זה בעצם כמו דימוי של מנוע אני יכול לחבר אותו לטרקטור ולבנות בתים לדוגמה ואני יכול להרוס אתו בתים 

ז"א הטרקטור מצד עצמו הוא טוב אבל יש בו צד שהוא יכול להחריב.

בזמן ביהמ"ק האלוקות הייתה כל כך נוכחת שאנשים היו חייבים לעבוד משהו

ולעבוד משהו רוחני ולא גשמי זה קשה.

ולכן בעצם אנשים עבדו עבודה זרה.

כתוב בגמרא בסנהדרין שחכמים ראו שיש יצר עבודה זרה גדול. ועם ישראל עומד לצאת לגלות.

אז ביקשו להוציא את היצר של העבודה(גם הנבואה וגם העבודה זרה)

(מתואר שם שביקשו לבטל את יצר העריות אז שמו אותו בחבית וחיפשו שלושה ימים ביצה ולא מצאו בכל הארץ. (ללמדך שהיצר הטוב והרע חד הוא)אז בסוף עיוורו אותו.)

לענייננו: בעצם זה שחכמים ביטלו את יצר העבודה זרה אותו יצר הוא גם הנבואה(האלוקות המוחשית שבעצם אנשים היו חייבים לעבוד משהו).

ובכל זאת שחכמים ביטלו את היצר נשאר ממנו משהו בגלל זה יש עוד שאריות של עבודת אללים (בודהה לדוגמה)ושאריות של נבואה(רוח הקודש וכו)

וכן בע"ה אנחנו מחכים שהיצר הזה יחזור(ושנדע ונוכל להשתמש בו לקודש)

ויהיה נביא בע"ה בקרוב ויגיד לנו את מקום המזבח ונוכל לבנות את בית המקדש בע"ה ובהשתדלותנו אנו

..קולמוס הנפש.

מה התכוונת כשכתבת ''היצר הטוב והרע חד הוא''?

 

כפשוטו ממשמאן דאמראחרונה

זה כמו מורה נהיגה.

המורה מכוון נמצא ליד

אבל התלמיד הוא זה שנותן את הרצון והשאיפה להמשיך הלאה

בלעדי התלמיד לא היה שיעור

כלומר בלעדי "הנפש הבהמית"

לא היה חיות.

ובלעדי "הנפש הרוחנית"

לא היה כיוון ומצפן

ועיי"ש

תשובה...באמונה תמיד

ביהדות יש דבר שנקרא "בחירה חופשית" כאילו מוציא לשון משערת ששמעת על זה.

בשביל לאפשר את זה רבוש"ע עשה דבר מופלא- שככל שיש יותר קדושה, יש יותר טומאה, ולהפך. ככל שהקדושה יורדת, גם הטומאה יורדת. כל זה כדי לאפשר לנו בחירה חופשית...

ועכשיו לשאלתך...

כשאר היה בית מקדש הייתה קדושה מטורפת, ולכן גם היו נסיונות קשים ברמוות... ברמב שאפילו הצדיקים נמשכו ברמות לע"ז. עזרא (נראלי שהוא, לא בטוחה) ביטל את הכח החזק הזה של המשיכה לע"ז וגילוי עריות לאחים ואחיות. ומנגד, הביטול של הטומאה הזו גרם לירידה גם ברמת הקדושה, ואז הנבואה נפסקה.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך