כי בכ"מ, לפחות לאשכנזים, צריכים לעשות אותה מוקדם. ואז בסעודה שלישית בשר וכו'
וסעודה בשרית בלי לחם ובלי מזונות לפני חצות
והמזונות היחיד שמותר לכל הדעות גם בערב פסח (לפחות עד כמה שידוע לי) זה קניידלך. אז זה מה שאנחנו נאכל (עם עוד תוספות כמובן).
מתכון לבצק פריך בלי מרגרינה ובלי ביצים:
מקווה שאני מדייקת...
נבדוק מה המנהג פה, שנדע אם צריך להביא משהו או שהם מכינים (אני תמיד אוכלת המוציא בסד'ש. הם לא אוכלים/ אוכלים משהו קטן. חוץ מזה, שאני לא יכולה להשאיר את הילדים רעבים מהסעודה הראשונה עד לליל הסדר).
מתכון לבצק פריך בלי מרגרינה ובלי ביצים:
.אולי השנה זה שונה.
מתכון לבצק פריך בלי מרגרינה ובלי ביצים:
כשזה אפוי (למשל בעוגות מקמח מצה) יש שמתירים אבל יש הרבה שנוהגים לא לאכול.
מתכון לבצק פריך בלי מרגרינה ובלי ביצים:
כמובן מזונות שמותר..ראיתי שמותר מטוגן/מבושל.
אני לוקח מצה מטוגנת (לחלק מהדיעות זה מזונות לחלק זה המוציא ולחלק אסור לאכול את זה בערב פסח)
אפשר קניידלך. לכולם זה מזונות וזה מותר
קניידלך זה בעייתי למי שמחמיר בשרויה, אם כי גם למחמירים בשרויה אם לשים את זה בשמן או ביצים זה לכאורה אפשרי (כך ראיתי אצל ר' אשר וויס) אבל מתאר לעצמי שרוב מי שמחמיר בשרויה משום מה יחמיר גם בזה. בכל מקרה נראה שעדיף לעשות את הסעודה שלישית בבשר ודגים. (או לחלק את הסעודה הראשונה אם אפשרי)
כי צריך סעוד''ש אחרי חצות...
''אבל באמת אין רע יורד מלמעלה והכל וטוב.... וזהו עיקר האמונה'' (בעל התניא)
שנדע אם לדאוג למשהו, כי אנחנו גם נוסעים לשבת-חג.
שלא נשאר רעבים מהבוקר..... לא יודעת מה התוכניות של המארחים.
מתכון לבצק פריך בלי מרגרינה ובלי ביצים:
7:30 סעודה ראשונה
9:00 סעודה שניה
פיתות וממרחים אחת דג אחת בשרי.
בצהריים אוכלים עוף ואורז.
מתכון לבצק פריך בלי מרגרינה ובלי ביצים:
מתכון לבצק פריך בלי מרגרינה ובלי ביצים:
מבואר שהיו שסברו לעשות כן, מאחר והחיוב אחר חצות הוא לכתח' בלבד, ובער"פ הדין שונה.(והעדיפו את זה ע"פ סעודה ללא לחם)
מתכון לבצק פריך בלי מרגרינה ובלי ביצים:
מתכון לבצק פריך בלי מרגרינה ובלי ביצים:
מתכון לבצק פריך בלי מרגרינה ובלי ביצים:
אצלינו יש סעודה בליל שבת, שבת בבוקר (לרוב קידוש ומזונות, ואחר כך הסעודה. אבל זה לא חובה- אפשר קידוש וישר סעודה), ואז סעודה שלישית.
מתכון לבצק פריך בלי מרגרינה ובלי ביצים:
מתכון לבצק פריך בלי מרגרינה ובלי ביצים:
במצב של ער"פ שחל בשבת ניסו למצוא כל מיני פתרונות ובדיעבד התירו לעשות סעודה שלישית על דברים אחרים.
איכשהו, מבחינה חברתית הבדיעבד של שבת ער"פ נהפך ללכתחילה- כל מבנה השבת ברוב הקהילות הדתיות (חוץ מהממש דוסיות שבהם) לא מותאם לבעודה שלישית בשום צורה.
כמעט בכל הקהילות הדת"ליות תנויות הנוער על זמן סעודה שלישית/ אבות ובנים/ שיעורי תורה ובכלל המפגש החברתי.
באמת ניסינו להבין איך זה קרה.
אני הנחתי שזה הגיע מהמנהג לעשות סעודה שלישית בבית הכנסת שבשלב מסויים נשארו בה רק ה"זקנים".
בנוסף, התחיל מנהג קידושים שגרם לסעודה השניה להדחות ואז בבעודה שלישית כבר לא היו רעבים- בעיקר בשעון חורף.
ותנועות הנוער התאימו את עצמן ללו"ז ה"חדש".
עין טובה. המתכון לחיים מאושרים
כנסו לכרטיס אישי שלי ותראו את המבחר שלי מהפורום