הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו כח. #58הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך כ"ד בניסן תשפ"א 13:04

הפרק הקודם בסדרת תולדות חייו -  הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו כז. #57 - נוער וגיל ההתבגרות

 

לפי הסדר הכרונולוגי - לאחר הסכמי אוסלו אנו מגיעים לנושא שיובא בפרק הזה - המרידה בו וקריעת הישיבה.

הנושא הוא רגיש, ודעותי בו ידועות, וגם לאחרונה דננו בזה. 

אינני רוצה לערבב בסדרה משקעים רעים ולהעכיר את האוירה שלה. אבל להתעלם לגמרי מפרק זה בחייו לא אוכל,

הלכך, אכתוב על כך, אבל פרק אחד בלבד ובקיצור ובלי שמות המעורבים, תוך התמקדות יותר בשבח ר' אברום והתמיכה בו, ופחות במעשי הצד השני.

מי שאף על פי כן חושב שהדברים אינם מתאימים לו - שידלג על הפרק הזה.

מכל מקום, על אף שהתווכחתי על הנושא רבות - כאן אינני מתכוון להכנס לויכוח בתגובות, מהסיבה האמורה - שאיני רוצה שהפינה תהפוך להיות קשורה לנושא זה.

 

פרק עשרים ושמונה:

כזכור מהפרקים הקודמים, לפני פטירת רבינו הרצי"ה זצ"ל - הוא מינה את רבינו והגר"ש ישראלי להמשיכו בראשות הישיבה וממילא - בהנהגת הציבור, לאחר שכבר שנים רבות כיהנו כראשי הישיבה מתחתיו.

אך מאותה עת היתה קבוצה שלא קיבלה את הכרעת הרצי"ה בנושא, וחתרה תחת הנהגתם. הגר"ש ישראלי רצה מלכתחילה להוציאם מן הישיבה לאחר שפעלו בחוצפה, אך רבינו היה זה שבטוב ליבו שכנע את הרב ישראלי להותירם בה, תוך אמון שיחזרו מדרכם...

לאחר פטירת הגר"ש ישראלי - נותר רבינו לבדו בהנהגת הישיבה והציבור, ואזי החלו אנשים מסויימים מקבוצה זו להתסיס את תלמידי הישיבה ולהפיץ כנגדו שמועות כזב, כביכול הוא מתכוון להכניס חלילה לימודי חול לישיבה ועוד. אך לאורך כל הזמן - רבינו שמע חרפתו ושתק, בגדלות נפש שאין לתארה, בעוד דמו נשפך כמים.

בשלב מסויים החלו לצאת בפומבי נגד רבינו, להדפיס "פשקווילים" בחתימת ידם ולכנות אותו ואת הנהגתו בתיאורים שאין הדעת סובלתם, ואזי נאלץ רבינו להשעותם מן הישיבה עד שיחזרו בהם מדברים אלו. והם ביצעו את זממם - ובחרו לקרוע את הישיבה הקדושה ולהקים מוסד משלהם. נגד ההלכה המפורשת בשולחן ערוך.

 

לאחר הכרזתם על קריעת הישיבה, התכנסו בספרייתה גדולי רבני הציונות הדתית תלמידי הרצי"ה, ביניהם: הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל, הרב חיים דרוקמן, הרב דוד חי הכהן, הרב זלמן מלמד, הרב אריה שטרן, הרב אליקים לבנון, הרב יעקב פילבר, ועוד ועוד. לעצרת מחאה על הפגיעה בישיבה המרכזית העולמית ובכבוד התורה. בתום הכינוס הם כתבו מכתב חריף ובו הם "קוראים לפורשים לשוב בתשובה שלימה, לחזור אל הישיבה ולבקש מחילה מהרב שפירא". אך בקשתם לא נענתה. 

 

בשולי אותו מכתב - הוסיף בכתב יד קדשו הרב מרדכי אליהו בזו הלשון: 

"ראה ראינו הכתוב לעיל ובצער רב, כבוד הגאון האדיר הרה"ג ר' אברהם אלקנה כהנא שפירא ראש ישיבת מרכז הרב והרב הראשי ונשיא ביה"ד הגדול ונשיא מועצת הרה"ר עד תשנ"ג, אשר העמיד דורות של תלמידי חכמים, אינו זקוק לדברינו. כי כל גדולי הדיינים והרבנים בארץ הם תלמידיו או תלמידי תלמידיו, רבני ערים יישובים ומושבים, ראשי ישיבות לסוגיהם, ואולפנות ומוסדות אחרים ורבים. כולם שתו בצמא את דבריו, וממשיכים לדלות מאותו באר מים חיים שלו. כל מעשיו לשם שמיים ואין להרהר אחריו, וידוע מה שאמרו חז"ל על זה. וכל שכן שאין לפלג ולא לסייע לזה. ויהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידיו וימשיך להגדיל תורה ולהאדירה ביתא שאת וביתר עוז. ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום, אמן כן יהי רצון. בברכת התורה, מרדכי אליהו"  

 

מכתבו של הרב אליהו:

 

 

שני הרעים הגדולים, רבינו והגר"מ אליהו יחדיו: 

 

כל זאת התרחש סביב רבינו, כשכל עולם התורה וגדולי התורה רועשים וגועשים על הפגיעה בכבודו, 

ורבינו עצמו?

הוא תלה פתק בישיבה: "להתחזק בשמירת הלשון ובלימוד ספר חפץ חיים"....

(ומי שישאל: איך אני "לא שומע לו" בזה? תשובות בפרטי בלבד)

 

תיוגים:

@ניק כמעט בלי ראש

@טאטע אוהב אותי!

@באולפנה...

@שירה😁

@יוני קדוש

@אודה ה' בכל לבב

@Love the world

@דסדוסה 

@לראות בטוב

@עצמי החביבה

@תורין

@אפרת גלבוע1 

@תגל הארץ 

@סטגדיש

@הולך בטל 

@פצלשית~ 

@היי לכולםם  

@התפצלשתי😛 

@גוזמבה

@אליאור הדר 

@אייסקפה 

@תות"ח!

@שפרינצא בוזגלו

@נפש חיה.

@מתנחל בראבק

@אודך☺

@הכול לטובה!

@סוורוס סנייפ

@מתנחלת אמיתית

@-אני

 

אם יש עוד מישהו שרוצה שאתייג אותו - מוזמן לכתוב כאן.

כמו כן - מי שיש לו סיפורים - מוזמן לשלוח לי לפרטי.

 

לכל הפרקים והסיפורים - מקבץ- כל הפינות היומיות של הסיפורים ממרן ר' אברום שפירא זצ"ל - נוער וגיל ההתבגרות

רציתי לומר יישר כחנפש חיה.
יישר כוחך מעריך אותך שלמרות כל האמוציותמתנחל בראבק

ועוד אחרי מה שקרה בשרשור ההוא לא יצאת מכליך בפינה חשובה זו

יישר כוח עצום...!!תות"ח!

אכן, זהו פרק בחייו שדורש התייחסות...
ולא רוצה לפתוח דיון עכשיו, רק אומר שבכל ההתנהגות והשיח בין הרבנים, תמיד הרב דיבר על הצד החיובי ועל למה הוא ישר, אך כלל לא תקף והשתמש בלשון מלוכלכת או תוקפנית כלפי הצד השני, ולענ"ד ראוי לנו ללמוד ממנו...
ובבקשה לא לפתוח על זה דיון, תודה רבה..

יישר כח! תודה רבה!לראות בטוב
תודה על הבאת המידע בצורה לא אמוציונלית!שפרינצא בוזגלו



מתי תהיה הפינה הבאה?

בשמחה.. תודה לך ולשאר..הָיוֹ הָיָה

בעיקרון אני כבר באיחור רציני, אבל גם לא מאמין שאספיק היום.. אולי..

 

למעיישה נהיה שגם השם "דו יומית" כבר לא מתאים, אבל כבר ממילא עוד רגע נגמרת הסדרה, אז שוין....

הייתי קוראת לה הפינה החד פעמית עד לפעם הבאה...שפרינצא בוזגלו

יאאא!  
אתה מתייאש לקראת הסוף!

אאוצ. את שנונההָיוֹ הָיָה

לא מתייאש, הפוך. כיוון שכבר רואה את הסוף - זורם..

מחפף/מורח...שפרינצא בוזגלו


נוו די, אם את רוצה תעשי בעצמךמתנחל בראבק

יש עכשיו לחץ עם הבגרויות בחלק מהגילים.

אני לא יכולה לעשות בעצמי, וזו נזיפה חביבה שפרינצא בוזגלו

כך שאין צורך להגן, מקסימום אם יציק לו הוא יכול לפנות אלי בפרטי ונסדר את העניין.

חביב, אבל קצת עוקצני.מתנחל בראבק


היא לא יכולה לעשות בעצמה, כמו שהיא אמרה...תות"ח!

ואין רע בקצת ביקורת בונה...
ו@נשמה כללית בן 20, כך שאין לו בגרויות, למיטב ידיעתי...
יש לו עיסוקים אחרים על הראש, כמובן...
ואגב, @נשמה כללית, תתחיל לעשות פינה כבר שלא יגידו ההר-המורניקים שמי שלא לומד בהר-המור הוא חפיפניק... (ובבקשה אל תתייחס לזה ברצינות ותגיב על זה ברצינות, זה נכתב בבדיחות הדעת ותו לא...)

בסדר עשרים 18 16 היינו הךמתנחל בראבק

לא ידעתי מה הגיל של נשמה כללית כי אף פעם לא טרח להגיד לי (בסך הכל ניסיתי ללמד עליו זכות)

תות"ח!

נכון, ולכן גם אין בעיה להיכנס לפורום "צעירים מעל עשרים", על אותה אמרה שלך...
אה, סבבה...
והוא כן הזכיר את הגיל שלו בפורומים מתישהו...

מתישהו, לפני שנכנסתי.מתנחל בראבק


יש מצב...תות"ח!

לא ירדתי לרזולוציות כאלו...

כן, אני די חדש בסה"כ.מתנחל בראבק


אה, כן..תות"ח!

עכשיו שם לב שאתה באמת צעיר...
אבל אני גם לא כזה זקן, אני מתשרי נמצא פה...

אני כאן בערך מאמצע אדר.מתנחל בראבק


כן, ראיתי...תות"ח!

בכ"א

בכ"א אני כתוב כ"ה שבט אבל אני בהתחלה לא ביקרתי בפורום הזהמתנחל בראבקאחרונה

נראה לי שנכנסתי לכאן אפילו בניסן מי שמשעמם לו יכול לבדוק

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך