הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו לב. #62הָיוֹ הָיָה

לפרק הקודם בסדרת תולדות חייו -  הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו לא. #61 - נוער וגיל ההתבגרות

 

הפרק הזה למעשה היה ראוי לעלות בשבוע שעבר, לכבוד יום העצמאות.. אך מה נעשה והגענו אליו רק עכשיו...

מכל מקום, את התובנות העולות ממנו צריך תמיד להפנים...

 

פרק שלושים ושנים:

לבסוף, כידוע, לצערנו הרב המאבק בגירוש לא צלח. ובסוף קיץ תשס"ה המר והנמהר אירעו האירועים המחפירים כשחיילי ושוטרי ישראל גירשו בכח הזרוע יהודים מבתיהם שבארץ ישראל, ומסרו את שטחי הארץ לנכרים אוייבים וצרים.

1935 שנים בדיוק לאחר חורבן הבית - שוב אירע חורבן בארץ ישראל.

509 שנים בדיוק לאחר גירוש יהודי ספרד - בוצע גירוש יהודי גוש קטיף. בידי אחיהם ובשרם.

רבינו לקח באופן קשה מאוד את האירועים, הצער הנורא אכל את ליבו ודירדר את מצבו הבריאותי, ובכך קירב את הסתלקותו המרה.

 

אך עם זאת, הדגיש רבינו שוב ושוב כי אין אירועים מרים אלו גורמים לנו לאבד את אמונתנו בגאולת ישראל העכשווית שביד הקב"ה. אין הם סותרים את גודל התקופה העצומה בה זכינו להיות, כשעמ"י שב לארצו ומכונן בה שלטון יהודי, מפריח את שוממותיה ומגן על עצמו מאוייביו. ואכן, ישנם הסתרי - פנים מצד הקב"ה גם בתוך תהליך הגאולה עצמו, לעיתים אנו מתפלאים וזועקים, כשרואים שדווקא אנשי השלטון במדינת ישראל עצמה יכולים לבצע פעולות הפוכות לגמרי - חורבנה של ארץ ישראל, ושיתוף פעולה עם אויבים. אך קשיים ומהמורות אלו יחלפו ויעבורו, ונצח ישראל לא ישקר ולא ינחם.

 

בתגובה לקבוצת בנות אולפנה ששאלו אותו כיצד ניתן לומר הלל ביום העצמאות אחרי הגירוש. שאל רבינו "בתמימות": "האם בחנוכה אמרתן הלל? מדוע לא שאלתן כיצד אומרים אותו לאחר שאירע חורבן?". ושוב הדגיש וחידד כי על פי דברי התורה, הנביאים, חז"ל והקדמונים - אנו רואים את ההתרחשות כיום כאתחלתא דגאולה, אף על פי שאכן איננה מושלמת, ויש בה עיכובים ומכשולות, שכך היא דרכה של גאולתן של ישראל - קמעא קמעא היא רבה והולכת.

 

מי יכול לומר על עצמו שפעל למען א"י יותר מרבינו, מי יעיז להעיד על עצמו שכאב את הגירוש יותר מרבינו...

אלא שאף על פי כן, מי שמנחה את דרכו על פי התורה הצרופה, משליט את מוחו על ליבו ויודע שגם כשיש קושי, גם כשהרגש הסוער מאיים להתפרץ בכאב. עדיין ממשיכים אנו בדרך התורה והאמונה הגדולה. ולא נסוגים אחור בגלל טראומות, גדולות ככל שתהיינה. 

 

 

תיוגים:

@ניק כמעט בלי ראש

@טאטע אוהב אותי!

@באולפנה...

@שירה😁

@יוני קדוש

@אודה ה' בכל לבב

@Love the world

@דסדוסה 

@לראות בטוב

@עצמי החביבה

@תורין

@אפרת גלבוע1 

@תגל הארץ 

@סטגדיש

@הולך בטל 

@פצלשית~ 

@היי לכולםם  

@התפצלשתי😛 

@גוזמבה

@אליאור הדר 

@אייסקפה 

@תות"ח!

@שפרינצא בוזגלו

@נפש חיה.

@מתנחל בראבק

@אודך☺

@הכול לטובה!

@סוורוס סנייפ

@מתנחלת אמיתית

@-אני

 

אם יש עוד מישהו שרוצה שאתייג אותו - מוזמן לכתוב כאן.

כמו כן - מי שיש לו סיפורים - מוזמן לשלוח לי לפרטי.

 

לכל הפרקים והסיפורים - מקבץ- כל הפינות היומיות של הסיפורים ממרן ר' אברום שפירא זצ"ל - נוער וגיל ההתבגרות

וואו... עצוב ,כואב ונכון!עצמי החביבה

תודה רבה!

...רחל יהודייה בדם
נוגע ומעניין..
יפה. וגם נכון. וכך היה וזו דרכנו.נפש חיה.
וואו תודהתגל הארץ
וואו, מדהים...!!תות"ח!אחרונה

כמה עצוב...

אך באמת לא עלינו גם היום יש מקרים של אולפנות/ישיבות שאינם שמחים ביום העצמאות והסיבה העיקרית שהם אומרים זה על גוש קטיף....

אמנם זה כואב, אך אל לנו לעצום עיניים ולהתמקד ברע, שאגב, די קרה גם באשמתינו והיה יכול להימנע, וצריכים להתמקד בטוב ולראות את התהליך שהקב"ה מעביר אותנו, ואם בזמן בית המקדש השני אחרי הצהרת כורש שהמצב היה הרבה יותר גרוע ומלא אנשים היו נשואים לגויות ועוד הרבה דברים "לא עלינו" ועדיין הם אלו שבנו את בית המקדש בסופו של דבר, אז ק"ו בדורינו שהמצב הרבה יותר טוב, וגם הרב זצ"ל אומר במפורש שאת בית ה' יכולים לבנות פועלים פשוטים שלא מבינים את גודל הבניין שהם בונים...

אז בעז"ה שאותם פועלים שפועלים לקידום ארץ ישראל, גם אם לא מהסיבות והכוונות הנכונות, יחזרו בתשובה שלימה וכל מעשיהם יתקשרו אל הקודש וזדונותיהם יהפכו לזכויות, בעז"ה ובהשתדלותינו להתפלל עליהם ולנסות כמה שיותר להשפיע ולקרב אותם בלי להיפגע בעצמינו, כמובן....

ואכן, אחרי כל זה, אנחנו פשוט צריכים לנהוג כמרן הרב זצ"ל וכרב אברום הגדולים, ולהבין שאם הם עשו זאת כנראה הם יודעים יותר טוב מאיתנו מה צריך לעשות, גם אם זה קשה לנו לקבל את זה....

יישר כוח...!!!

 

אגב, הערה לשונית, אומרים פרק שלושים ושתיים ולא פרק שלושים ושניים משום שזה מספר סתמי ומספר סתמי זה נקבה. (שיטה לזכור: אם אתה יכול להכניס את המילה "מספר" באמצע זה אומר שזה מספר סתמי ולא מספר שמשתנה...במקרה שלנו לדוגמא היה אפשר לכתוב: "פרק מספר שלושים ושתיים" אז רואים שזה מספר סתמי וצריך לכתוב אותו בלשון נקבה...).

שכוייח...!!

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך