בהנחה וזה אכן מה שיהיה, מודיע כבל עם ועדה על גט כריתותדי שרוט
מבנט.

הסכנה: הדשא בבית הלבן בעוד ארבעה חודשים

מקווה להתבדות והמאמר הוא סתם נבואת זעם בשליחות הליכוד כדי למנוע את הקמת הממשלה.
נניח שהמאמר שגוי. מה הקשר לליכוד?מיכאלצ

אגב, בנט כבר מזמן אמר שהוא בעד מדינה פלסטינית.

הקשר לליכוד הוא שהליכוד מאבדים עכשיו את השלטוןדי שרוט
רז הם לכאורה שולחים כל מיני עיתונאים ופרשנים כדי לתת נבואות זעם.

בנט בעד מדינה פלסטינית? לא זכור לי.
אני יודע ש"תוכנית ההרגעה" שלו כוללת סיפוח של 60% משטחי C וב 40% הנותרים + שטחי A B תהיה אוטונומיה לפלסטינים.
כמאמר רבין בזמנו "מדינה מינוס".
כלומר, לא מדינה עם צבא ונשק, אלא אוטונומוה עצמאית עם מסחר, מטבע, רצף טריטוריאלי לפלסטינים.
אתה באמת לא מסוגל להאמין שיש לו דעות משלו?מיכאלצ

אם בן אדם מתנגד לבנט, חייב להיות שהוא "שליח של הליכוד"?

 

לגבי מדינה פלסטינית, ברגע שאתה נותן לפלסטינים אוטונמיה, תהיה לך 0 לגיטימציה בין לאומית להיכנס פנימה ולכבוש את המדינה הפלסטינית במידה והם יפרו את התנאים שלך. אין כזה דבר אוטונומיה ואין כזה דבר מדינה מינוס. או שיש שלטון עצמאי, או שאין. ואם הוא עצמאי אתה לא שולט בו.

*קבל עם ועדהThe Lion


צודק.די שרוט
זה יהיה (אם יהיה פרטנר פלסטיני..)נוגע, לא נוגע
עבאס אמר לא מזמן בחלק בערבית של הנאום שלו- 'נחזיר את האדמות שהופקעו מבני עמנו - זה מעשה לאומי ממעלה ראשונה'.
כנראה לבנט, סער ושות' זה לא מזיז, וכל הדיבורים שלהם על שמירת ערכי הימין זה קשקוש.

כדאי שאנשים (כולל הרבה אנשי ציונות דתית וכמה רבנים שתומכים) יתפכחו כמה שיותר מהר ויבינו עם מי יש להם עסק. בנט יהיה גרוע יותר מכל מנהיג שהיה פה. הוא וכל שאר חברי הכנסת הסרוגים רודפי הכבוד ירמסו כל ערך שגדלו עליו. בד"כ החטא של הדת"ל היה העדפה של לאומיות (מזוייפת אמנם, אובר ממלכתיות, אבל לאומיות בתפיסה) על הדת, עכשיו אין להם לא דת ולא לאומיות וכנראה גם לא אלהים.
סמוטריץ פשוט צדק בכל מילה שלו.
כבר הכרזת שתעשה את זה אם יקים ממשלת שמאל וחזרת בך...אריאל יוסף

אני גם מקווה להתבדות, אבל התחזית שלי בימים האחרונים זהה לחלוטין לזו שבמאמר.

ולמי שרוצה להבין לאן הדברים הולכים - דעה | בנט מקים את קדימה 2 | ישראל היום

 

הגיוני מאוד ועצוב מאודנוגע, לא נוגע
חבל מאוד שיש הרבה זכריה וזכריות בן אבקולסים אצלנו שבגללם בנט מצליח במעשי הרמיה שלו.
לא חזרתי בי. נתתי ועדיין נותן צאנס.די שרוט
פשוט התחושות הן נורא קוטביות
למרות שיש בו סימן טהרה אחד, החזיר הוא סמל הטומאהנוגע, לא נוגע
למה? דווקא בגלל זה שהוא מרמה ומציג את עצמו כטהור.

אותו דבר בנט. זה שיש לו כיפה לא הופך אותו לאמין יותר ואדם בעל ערכים. ע"ע אלשיך.

תדמיין את בנט חילוני ותראה שאז יהיה לך ברור מי הוא ומה הוא, למרות כל הדיבורים היפים שלו.
מעניין מה דעתהָיוֹ הָיָה

@מאן_דהו

 

מה בסוף עשית?

חששת מבצלאל שיהיה הראשון לרוץ אחרי ביבי, וקיבלת את בנט שהיה הראשון לרוץ אחרי לפיד ועבאס... 

הצבעתי בנט ואני ברגשות מעורביםמאן_דהו

האמת ידעתי כשהצבעתי שזה עלול לקרות, שילך עם לפיד. אבל האמת חשבתי שיהיה לטובה.

אני עדיין חושב שיכול להיות לטובה, אבל חושש באמת.

נראה לאן הדברים ילכו ונקווה שבעז"ה בנט לא ילך שולל אחרי השמאל.

"נקווה שלא יילך שולל אחרי השמאל"??הָיוֹ הָיָה

יעני, בנתיים הוא עוד לא "הלך שולל אחרי השמאל"??

 

 

במחשבה שניה, אני מסכים איתך. הוא לא "הלך אחריהם שולל", הוא הלך אחריהם בעינים פקוחות לרווחה. מתוך מודעות גמורה ושותפות אמת.

 

בע"ה, מי שפרע מאנשי דור המבול ומאנשי דור הפלגה וממצרים בים, הוא יפרע מבנט שלא עמד בדיבורו....

בינתיים בנט לא עשה דבר מלבד הקמת הממשלהמאן_דהו

נראה מה יחוקקו ומה יעשו

כמובן, והתכנון הרי שזו ממשלה שתספח את יו"ש, תרסן את בג"ץ,הָיוֹ הָיָה

תהרוס את הבניה הלא חוקית בנגב, תאפשר להקים יישובים בכל רחבי יו"ש, תשמור על טהרת הייחוס ועל שמירת הכשרות. וכו וכו

 

רק אם במקרה במקרה, למרבה הפלא, הם יעשו לא ככה, רק אז תגלה שהוא "עשה משהו". אה? 

חחחחחחekselion

אל תנסה.. למצוא היגיון אצל תומכי בנט

תיארת עכשיו ממשלת ביאת המשיח. הדברים האלה נבלמודי שרוט
דווקא על ידי ביבי.

בכל מקרה, הממשלה הזאת לא שמה למטרה מלכתחילה לקדם עניינים לאומיים. לא של יהודים ולא של ערבים.

עניינה, לפחות על הנייר, היא לקדם נושאים אזרחיים טהורים ששייכים לכולם. יהודים וערבים.

חינוך טוב כולם צריכים.
בריאות טובה כולם צריכים.
תקציב כולם צריכים.
מלחמה באלימות במגזר הערבי כולם צריכים.


על הנייר זו המטרה שלה.
אם היא תצליח או לא זה עוד נראה.
ככה זה נשמע מהתקוות שלכם...הָיוֹ הָיָה

בנתיים מנסור עבאס קיבל הרבה הבטחות "אזרחיות", אזרחיות כל כך עד שהן משמידות את הזכות הלאומית שלנו בארץ הזו, אבל מה אכפת להם, הם הרי לא עוסקים בלאומיות...

תראה לי היכן בקווי היסוד אתה רואה חלון כלשהוא לשיפור מערכת החינוך או הבריאות. מה שאני רואה בהסכמים זה הכשרה סיטונאית של הבניה הלא חוקית הערבית, לדוגמה..

ושלא לדבר על סמכויות שינתנו לרפורמים, על הפיכת הגיור לשוק. ועוד.

 

ומעבר לזה, אתה באמת חושב שאף אחד מהשותפים בממשלה הזו לא ינסה לקדם את עמדותיו? הורוביץ לא יעסוק בלהט"ב, מיכאלי לא במגדר, מרעאנה לא בבניה ערבית ועבאס לא בביקורי מחבלים? אתה באמת כזה נאיבי או שאתה רק עושה את עצמך?

זה לא עניין של נאיבי. אף אחד לא חלם על הממשלהדי שרוטאחרונה
הזאת.

זה עניין של מתן הזדמנות לתפקוד הממשלה.
לצורך העניין, גם אם מרצ תרצה לקדם נישואים להטביים הם לא יוכלו כשיש את רע"מ מהצד השני.

לא סתם ליצמן אמר שהוא שם מבטחו על מפלגת רעמ בכל מה שקשור לחקיקה ליברלית. כי רעמ הם שמרנים בדיוק כמו מפלגת נעם ואגודה בנושאים האלה.

והבניה הלא חוקית שתוסדר לפי ההסכמים הקואליציוניים היא לא מה שמפריע לי כרגע.
יותר מפריע לי הפרוטקשן, האלימות, הרצח על כבוד המשפחה, על התרבות האלימה שלהם שזולגת לחיי היהודים בנגב ובגליל.
בזה מנסור עבאס רוצה להלחם לא פחות ממני וממך.

אז בסדר, ניקח כדור נגד בחילה בהסדרת יישובים בדואים שכבר ממילא קיימים עשרות שנים ואף אחד גם ככה לא תכנן לפנות אותם כולל ביבי.
ביבי לא פינה ולא היה מפנה את חאן אל אחמר. סתם היה גורר את הזמן עד שזה היה כבר עובדה מוגמרת ואז מתנער מאחריות.

ההסדרה של היישובים הבדואים היא מוגבלת רק לבניה שהבניה שלה הסתיימה בינואר 2021 ולא תהיה הסדרה על מה שנבנה מעבר לתאריך הזה.

אני מוכן לוותר על 5% כדי להרוויח 95% מאשר להפסיד 100%.

האם אני באמת ארוויח 95% זו כבר שאלה אחרת שהזמן יעשה את שלו וניווכח.

ביבי הרס את המדינהרועישםטוב

 

 

פשוט לא נתפס שאחרי עוד מעט 3 שנות מלחמה, עם כל האשראי שניתן לביבי במלחמה הזאת, הכל חזר בדיוק

לנקודת ההתחלה, והרבה יותר גרוע, הרבה מאד מאד מאד מאד מאד מאד.

 

 

 

 

 

 

 

בכנות אפשר לסגור את המדינה.חתול זמני
התאזר בסבלנותאיתן גיל

אלה הן הכנות מתבקשות לפני טרנספר

שמענו נפתלי, יש לך משהו חדש להגיד?הסטוריאחרונה
אנחנו ברוב הרצועה, מחסלים מחבלים כל הזמן - והם לא מעיזים להגיב.

צבא סוריה ששנים איימו עלינו עם הטילים שלו - הושמד וצה"ל חוצץ ברצועה עבה בין ישובינו לבין שלטון הטרור של בוגרי אלקיידאה.


בלבנון צה"ל פועל כל הזמן, מחסל מחבלים ומשמיד תשתיות שהם בנו שנים.


עדיין לא סיימנו? נכון. באף מלחמה לא באמת סיימנו. אבל כמה עיוור צריך להיות בשביל לטעון שהמצב יותר גרוע?!

על זה יש לנו שליטהסביר11

🚩אין לך שליטה על מקבלי החלטות ( אא"כ תצטרף לזהות של פייגלין)

📢📢🛑אבל יש ל אנשי המילואים שליטה על ההחלטות של עצמם 🎯 שצריכות להיות:

לא להסכים להיכנס🐕 לרצועה או ללבנון ,

ולבצע רק ירי מרחוק ומצור של שנתיים ,

🤛עד שכל העכברים יצאו מהמנהרות

מי שיצטרף לזהות, לא ישיג שליטה על 'מקבלי ההחלטות'הסטורי
אלא על אלו ששלושים שנה פועלים בפול גז, על ניוטרל. הרבה רוח ופובלציסטיקה - 0 עגול של עשיה.
ל"זהות" אין שום שליטה על מקבלי ההחלטותshaulreznik

כי פייגלין לעולם לא יעבור את אחוז החסימה. ואם יקרה נס, והאיש ייכנס לכנסת, הוא:

 

1. לא יקדם שום דבר משמעותי, כפי שזה היה בתקופת היותו ח"כ מהליכוד.

2. חיש מהר יבין שאין לו שליטה על חברי מפלגתו, כי מנהל הוא לא, אלא הוגה דעות בלבד.

 

שאר ההמלצות שכתבת, נשמעות נאיביות להחריד. רוב החיילים (ובני אדם בכלל) הם קונפורמיים ועושים את מה שהמפקדים אומרים להם לעשות.

שאול,חסר לך הרבה מידעסביר11

א. הוא עובר את אחוז החסימה בסקר של מנו גבע הסוקר של ערוץ 12-13

ב. שווה לך להשקיע חצי שעה באתר זהות ותראה את ההישגים שהוא השיג.

ג. שטייניץ הוא פילוסוף ובכל זאת השיג הישגים משמעותיים כגון הגז ו/או הפצצת הכור בסוריה ב-2007 .

ד. יש עוד הרבה לפרט אבל אין לי זמן

תשובותshaulreznik

א. טעות סטטיסטית


ב. כל המיזמים של פייגלין נחלו כישלון. 'זו ארצנו' לא בלמו את הסכמי אוסלו, 'מנהיגות יהודית' לא הצמיחה מנהיגות, 'מפקד לאומי' לא המריא.


ג. לשטיניץ יש אופי אחר.

מנו גבע הוא לא סוקר של חדשות 13מרדכי

בס"ד


וגם בסקר הזה בוא היה כפסע ולא עבר ממש.

אפשר לשאול ישירות - חוץ מלארגן חסימות כבישים לפניהסטורי
שלושים שנה, מה הוא הצליח בחיים הפוליטיים ציבוריים שלו?!

טרחתי לחפש באתר, לא מוצגים שם שום הישגים ממשייםהסטוריאחרונה
שלו בעשיה הפוליטית.

מוצג שהוא התריע - זה נכון. זה נכון באותה מידה על בצלאל סמוטריץ' ואורית סטרוק. רק שהם, בניגוד אליו יכולים לספר גם מה הם עשו ולא רק מה הם נאמו.

יש למישהו מהפורום מילה טובה על גדי אינקוט או….סיעתא דשמייא1
…שגם הוא שמאלן, בוגד, קפלניסט, לא ראוי.
כדאי שתבין…סיעתא דשמייא1

… בלי קשר לאישיותו של גדי הוא סכנה לכל מי שרוצה בהמשך שלטון הליכוד והמשך השארות אנשי הציונות הדתית במוקד ההחלטות  מה גם שהפופולריות שלו גודלת ואז אנשי המגזר חייבים להכפיש אותו בכל מצב.

זה הפנים המכוערות של הפוליטיקה. אין מינימום של הגינות "ליראי השמיים" "חסידי ארץ הקודש" האלו.

פרשת בלק, בלעם והאתון של בלעם בראייה אקטואליתhamedinai

​פרשת בלק, בלעם והאתון של בלעם בראייה אקטואלית


​במבט ראשון, פרשת בלק מעוררת תמיהה: התורה מקדישה פרשה שלמה ורוויית פרטים לסיטואציה שבה מנהיג זר שוכר "מומחה" – לא כדי לפתוח במלחמה צב אית, לא כדי לירות טילים או לשלוח גדודים, אלא רק כדי לדבר. "רק" לקלל.


​ההתמקדות הזו של התורה מלמדת אותנו שיעור עצום על כוחו של הדיבור, כושר הביטוי, התקשורת והרשתות החברתיות. מילים אינן "רק" מילים; הן כלי נשק לכל דבר. כפי שמנוסח בספר משלי: "הַמָּוֶת וְהַחַיִּים בְּיַד הַלָּשׁוֹן". במילים נכונות אפשר לבנות עולמות ולהביא תועלת עצומה, ובמילים רעות, חס וחלילה, להחריב ולהרוס.

​בפרשה שלנו אנו פוגשים היררכיה ברורה ומאורגנת היטב של קמפיין תעמולה מודרני, המורכבת משלושה גורמים:


​1. המממן (בלק): שונא ישראל מושבע. הוא המנוע מאחורי הקלעים, זה שמוכן לשלם שלמונים כבדים וממון רב כדי לייצר דה-לגיטימציה לישראל.


​2. השכיר בעל התשוקה (בלעם): ה"מומחה" שמספק את הסחורה. הוא אמנם עושה את זה בשביל הכסף והכבוד, אבל אל תטעו – הוא עושה את זה עם המון חשק פנימי. הוא פשוט אוהב לקלל את בני ישראל, רחמנא ליצלן.


​3. האידיוט השימושי (האתון): מי שסופג את המכות, רץ קדימה בלי להבין את התמונה הגדולה, ולא מקבל על כך שום תמורה.

המודל האקטואלי: "אם לקרוא לך באו האנשים"


​הסיטואציה הזו מוכרת לנו היטב גם היום. קרנות זרות, ארגונים בינלאומיים ומדינות עוינות משקיעים מיליארדי דולרים לא בגדודים, אלא בנרטיב. הם שוכרים אנשי אקדמיה, עיתונאים, אמנים ומשפיענים כדי שיפיצו קללות, השמצות והסתה נגד מדינת ישראל.

​בלעם המודרני נמצא תמיד בדילמה. מצד אחד, המצפון או האמת הפנימית מאותתים לו שזה לא נכון. מצד שני – הכסף הגדול מפתה.

​התורה חושפת בפנינו את המנגנון הזה בדיאלוג של בלעם עם הקב"ה. בהתחלה נאמר לו: "לֹא תֵלֵךְ עִמָּהֶם, לֹא תָאֹר אֶת הָעָם כִּי בָרוּךְ הוּא". אך כשהשליחים חוזרים עם הצעות מפתות יותר, הניסוח משתנה:

​"אִם לִקְרֹא לְךָ בָּאוּ הָאֲנָשִׁים - קוּם לֵךְ אִתָּם, וְאַךְ אֶת הַדָּבָר אֲשֶׁר אֲדַבֵּר אֵלֶיךָ - אֹתוֹ תַעֲשֶׂה".


​ורש"י (בשם חז"ל) מבריק בפירושו: "אם הקריאה שלך וסבור אתה ליטול עליה שכר – קום לך אתם".

​בלשון חז"ל, "קריאה" היא פרסום והכרזה פומבית. התורה מלמדת אותנו כאן עצה מעשית ומתוחכמת למלחמה בהסברה העוינת: אם אתה כבר הולך להשכיר את המילים שלך עבור כסף, חובת השקיפות חלה עליך. תדאג ש"הקריאה תהיה שלך" – תצהיר בגלוי מי מממן אותך, מאיזו קרן מגיע הכסף ומי השולח.

​כאשר הציבור הרחב מבין שלא מדובר ב"דעה אובייקטיבית" או בערכים נעלים, אלא בשליחות ממומנת בתשלום, העוקץ של הקללה יוצא. הנזק ממוזער מיד, כי כולם מבינים שזו פשוט תעמולה מסחרית.


​האתון: מחיר המעורבות העיוורת

​וכאן נכנסת האתון – האבטיפוס של "האידיוט השימושי".


​האתון לא שותפה לחוזה הפיננסי בין בלק לבלעם. היא לא מקבלת שקל מהשלמונים. היא פשוט נמצאת שם, רואה חלק מהמציאות (את המלאך), נבהלת, וסוטה מהדרך. בלעם, שממוקד כולו בכסף ובשנאה שלו, לא רואה דבר ומכה אותה שוב ושוב.

​זהו בדיוק גורלם של אותם "פעילים" ואנשים מהשורה, הנגררים אחרי קמפיינים של הסתה ברשתות החברתיות. הם אינם מודעים לאינטרסים, למיליארדים שזורמים מאחורי הקלעים או לאג'נדות הפוליטיות הקרות. הם בטוחים שהם פועלים למען מטרה נעלה או מתוך דחף רגעי, אך בפועל – הם רק משמשים כלי שרת, סופגים את ה"מכות" ומפיצים את הרעל הלאה בחינם.


​שורה תחתונה

​התרופה האולטימטיבית למילים רעות היא שקיפות ואור. ברגע שנאלץ את ה"בלעמים" של ימינו לחשוף את מקורות המימון שלהם בגלוי, הנזק יקטן, ה"אתונות" יפסיקו לרוץ בעיניים עצומות אחרי קללות ממומנות, ונזכה לראות בהתקיימות ההבטחה: וַיַּהֲפֹךְ ה' אֱ-לֹהֶיךָ לְּךָ אֶת הַקְּלָלָה לִבְרָכָה כִּי אֲהֵבְךָ ה' אֱ-לֹהֶיךָ" (דברים כג, ו).

הכל ברור ,רק לא קולטים שזה צריך להתבטא בקלפיסביר11
אם ה' לא יבנה בית... אם ה' לא ישמר עיר...hamedinai
"אִם ה' לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ, אִם ה' לֹא יִשְׁמׇר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר." (תהילים קכז, א)

​אי אפשר להתעלם מהקשר הישיר שבין פגיעה בעולם התורה והרוח לבין המשברים הביטחוניים והמדיניים שפוקדים אותנו. המציאות מוכיחה שוב ושוב שכאשר ישנה פגיעה בלומדי התורה או בקודשי ישראל, ההגנה עלינו מתערערת:


​* התפנית בעמדת ארה"ב: השינוי המפתיע והמדאיג במדיניותו של נשיא ארצות הברית כלפינו, החל בדיוק בנקודת הזמן שבה החל מסע רדיפה והסתה קשה נגד אחינו החרדים ולומדי התורה.


​* אסון שבעה באוקטובר: הטבח הנורא בעיצומו של חג שמחת תורה הגיע בדיוק שבועיים לאחר המראות הקשים של רדיפת המתפללים והפרעת התפילות ביום הכיפורים בתל אביב ובערים נוספות.


​* חורבן גוש קטיף (ההתנתקות): התפנית הקיצונית והפתאומית בעמדתו של אריאל שרון, שהובילה לתוכנית ההתנתקות, התרחשה מיד לאחר גזירות רווחה ופגיעה קשה בילדים ובמשפחות מהמגזר החרדי בתקופת ממשלתו.


​ההיסטוריה הקרובה מראה לנו פעם אחר פעם: כשאנו פוגעים ביסודות הרוחניים ובאחדות שבין חלקי העם – השמירה האלוקית עלינו נפגעת.

נכוןבחור עצוב
אבל שכחת את החצי השני של המשפט. 
"שוא שקד שומר" - סימן שצריך שומרחתול זמני

"לא בגבורת הסוס יחפץ" - סימן שצריך סוסים גיבורים

"אל תבטחו בנדיבים" - סימן שצריך אנשים גיבורים

"לא בשוקי האיש ירצה" - סימן שצריך כח בשוקיים

 

............

ההשוואות שלך לא נכונותבחור עצוב
נכון. אתה צודק.חתול זמני

סתם, לפי מה?

אני מכיר את הפירוש הזה אבל:

 

– הוא אינו עולה בקנה אחד עם פשט הפסוק

– בוודאי שלא פשט הפרק

– אינו מסתדר עם כל שאר המסרים בתהילים / נביאים

– נגד הירושלמי במסכת חגיגה של "נטורי קרתא"

– די והותר פירושים נגדיים לכך

 

=> אין צורך לומר את המובן מאליו שיש צורך בהשתדלות האדם כבכל מקום שאין סומכים על הנס זאת אמירה פשוטה עד־כדי מיותרת.

 

=> הפירוש של אם ה' שמר עיר אז יפה שמר השומר אינו מסקנת הפסוק כי לא על זה הפסוק מדבר. זה פשוט הסבר שמיישב את הצורך בהשתדלות עם הפסוק. אין שום דרך להבין בפשט הפסוק הזה שהכוונה היא שיש צורך בשומר מבלי לעוות את הפשט ואת ההקשר שלו.

 

"והחל המשורר להזכיר כי הכל ביד השם ולא כפי מחשבות אדם ולא כפי שיפצר במעשיו יתחזק ככל כחו." [אבן עזרא]

 

"אמ' דרך עצה ומוסר לבני אדם שבעת השתדלותם בקנינם אע"פ שההשתדלות טוב מ"מ לא ישים בטחונו בהשתדלותו ולא יחשוב בהשיגו חפצו כי יד השתדלותו עמדה לו אבל הכל מאת האל ית' והוא העירו בהשתדלות והוא הביאו להשיג חפצו וכבר הזהיר זה בתורה באמרו ואמרת בלבבך כחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה וידעת כי ה' אלקיך הוא הנותן לך כח לעשות חיל (דברים ח יז ויח) ואמ' על זה דרך כלל אם ה' לא יבנה בית ר"ל אם לא יהא ההשתדלות מצדו ומהשגחתו שוא עמלו בוניו בו ואם ה' לא ישמור עיר בעת המלחמה שוא התמיד הצופה להביט הנה והנה אם יבואו בה האויבים כי אין אזהרתו עושה כלום אם מאתו ית' לא תבא השמירה" [מאירי]

 

שיר המעלות לשלמה, השיר הזה ושאחריו נסמכו בכונה, שבראשון יבאר שהשתדלות האדם אין מועיל כל מאומה רק הכל נעשה ונגמר בעצת ההשגחה העליונה, ובסימן שאח"ז יבאר מתי ההשתדלות מועיל, ואופנים אשר יובילוהו אל המטרה הנכונה - אם לא ה' יבנה בית אם לא ילוה אל הבנין עזר אלוה, אך שוא עמלו בוניו בו, ואין ההשתדלות מועיל מאומה, ולא לבד בהוצאת כלל הדבר אל הפועל, שאין האדם לבדו יכול עליה בעמל בלא עזר ממרום, כי בשמירת הדברים שכבר הם עשוים כמו בשמירת העיר הבנויה, גם בזה אם לא ה' ישמר עיר שוא שקד שומר והשתדלות האדם בשמירתה לא יועיל מאומה - ולא לבד בפעולות כלליות כי גם בפרטים: [מלבי"ם]

 

בקיצור לומד התנ"ך הממוצע לא אמור להגיע לפירוש הזה שמשום־מה מחזיקים ממנו פשט מובן מאליו שאין עליו עוררין.

אין לי כח לקרוא הכלבחור עצוב

כל בן אדם שפתח דף גמרא אחד בחייו יודע שמכלל לאו אתה לומד הן.

לא כתוב "אל תשמור בכלל, רק הקב"ה שומר". הפסוק כתוב בצורה מסויימת, ולא בכדי.

הדוגמאות שהבאת בתגובה הקודמת הן לא של לאו והן, ולא רלוונטיות בשום צורה. 

אם אין לך כח לקרוא הכל, איך אתה לומד גמרא?חתול זמני
כשאתה תהיה גמרא, ראשון או אחרוןבחור עצוב
נדבר. לא מוציא כוחות על חתולים. 
אם היית טורח לקרוא היית רואה שהבאתי ראשוניםחתול זמני

ואחרונים...

 

מה אגיד לך, אחלה גישה לחיים. תיהנה בבועה הקטנה שלך.

בכיףבחור עצובאחרונה

רמזתי לפות"ש רמז על דבריו. אם יבין אותו - אחלה. אם לא - גם אחלה.

התשובה הלא קשורה שלך פשוט לא חשובה מספיק בעיני.זה הכל. 

הפוסל, במומוהסטורי
הזחיחות היא שלך. אתה פותח כאן שרשור מבקר, תוך 0 ידע הסטורי והבנה מהותית. האבות המיסדים של ארה"ב באמת ראו בבני ישראל ובעם ישראל את הדגם המבני והמוסרי שלהם. נכון שהפרוגרסבים זנחו את הערכים הללו, אבל רבים בארה"ב (בעיקר בחוגי המפלגה הרפובליקנית), חיים בתודעה כזאת עד היום.

לא שאנחנו חותמים על כל ערך שלהם. הרבה מתפיסת 'בני ישראל' שלהם, עברה דרך התרגום של הנצרות-הפרוטסטנטית על עיוותיה.

אני לא שגריר ארצות הברית בישראל…סיעתא דשמייא1

….  מתי תבינו שאנחנו מתגרים במעצמה שבראשה עומד הפכפך שלא חושב פעמיים לפני שהוא מחליט לעשות מעשה.

אתם עוד תביאו עלינו את החורבן ומרד בר כוכבא ביחד. אתם סכנה לכל יהדות העולם כולל העם בישראל.

ימי בין המיצרים הבאים עלינו לרעה רק מחזקים בליבי את גודל הסכנה .

בעזרת השם אני אהיה בחגים בארץ . רק שלא יבטלו לי את הכרטיס בגלל השטויות שהמנהיגים שלך עושים.

ודרך אגב אני מכיר ההסטוריה שאתה מנסה ללמד.

רוב האמריקאים לא יודעים או לא רוצים לדעת את זה.

אתה קורא את עצמך?!הסטורי
מי שאמר את הדברים, הראויים כשלעצמם, אינו שגריר ישראל בארה"ב, אלא שגריר ארה"ב בישראל. הוא יסתדר עם מי ששלח אותו ואשריו שמוכן להגיד את האמת, גם כשמסתכן בפיטורים.

את החורבן הביאו ברי-קמצא כמוך, שהעדיפו להיות נגד אחייהם ולרקוד מה יפית מול הגויים. אנחנו גמרנו עם הגלותיות.

אני לא מאמין ששגריר אמר דבר כזה בלי אישור מלמעלהמשה

מהקצת הכירות עם טראמפ שיש לנו בעולם אנחנו יודעים שזה איש שמסוגל לשלוח אנשים להגיד דבר והיפוכו. זה בונוס אצלו.

מה אתה רוצהברגוע
מי מתגרה?? שגריר ארה"ב החליט לבד לומר את זה
הוא גם אבגליסט. כשהיה...סיעתא דשמייא1

.... מוסלמי נשיא ארצות הברית עשו מזה מטעמים לגבי נאמנות.

מספיק להתמם ולגלגל עניים.

??ברגוע

כתבת כאן על זחיחות והתגרות באומות, על מי דיברת??

זה התגרות בפירוש.סיעתא דשמייא1
שהאקבי התגרה בטראמפ?ברגוע

זה חדש.. לצאת נגד התגרות של נוצרים בנוצרים..

אבל מה אתה רוצה מחברי הפורום??

כלום. פשוט...סיעתא דשמייא1

... הפורום בו נאמרו הדברים שם אותנו יחד איתו.

זה בדיוק כמו השמועה שביבי דחף את טרמפ לצאת למלחמה וזה גרם לטרמפ להתרחק מביבי בלשון המעטה.

מי יודע איך יגיב לזה טרמפ. כיום הוא שומע לקטרים יותר ויותר.

אתה חייב למצוא לך תחביבברגוע

במקום לחפש כל הזמן איך להוציא את המתיישבים הצדיקים ביו"ש רע

יש מתיישבים ויש מתיישבים.....סיעתא דשמייא1

... באופן כללי התיישבות מנקרת בתוך אוכלוסיה עויינת לא תורמת לעניות דעתי לשלמות ארץ ישראל. זה רק מבעיר אש.

בעבר עשינו את זה יותר בחוכמה.

האוסטרלים מעולם לא עשו זאת בחכמההסטורי

אולי אם כוונתך שעל המתיישבים לפעול נגד הפולשים מערב, כמו שהאירופאים שפלשו לאוסטרליה נהגו בילידים שבאמת חיו שם אלפי שנים - זאת באמת תהיה חכמה.

אבל בחכמה הם יודעים לפייס את הצצאים....סיעתא דשמייא1

1. בכל מוסד כולל בתי ספר נוסף על דגל המדינה גם הדגל של הילידים.

2. בכל טופס ממשלתי יש שאלה ספציפית אם אתה יליד כדי לתת הפליה מתקנת.

3. שבטים שעל אדמתם יש מחצבים מקבלים תמלוגים.

....ועוד הרבה זכויות .

הכל כדי להמעיט להבות.

כמובן שזה לא דומה אבל מה לעשות  השם שם את הישמעלים בארץ ישראל 

כדי להצדיק את הדברים בפרקי דרבי אליעזר:

"ולמה נקרא שמו ישמעאל? שעתיד הקדוש ברוך הוא לשמוע באנקת העם ממה שעתידין בני ישמעאל לעשות בארץ באחרית הימים"

בפרק ל"ב, המדרש מתאר תיאור נבואי (הנמסר על ידי רבי ישמעאל) ובו חמישה עשר דברים שעתידים בני ישמעאל לעשות בארץ ישראל באחרית הימים. אירועים אלו מתארים בעיקר תקופות קשות של שלטון ומלחמות, כגון: [1, 2]

  • מדידת הארץ בחבלים.
  • הפיכת מקומות קדושים לאתרים עבורם.
  • מלחמות שונות, חרפת רעב ואי-שקט בארץ ישראל לפני בוא המשיח

 

בקיצור הערבים בארץ ישראל זה גזרה משמים שהציונות צריכה לחיות אותה בחכמה דבר שהפסקנו לעשות מאז 1977.

אין לך מושג איך לומדים מדרש אגדההסטורי
ואיך מוציאים ממנו מסקנות (בעיקר איך לא).

אגב, אני בהחלט בעד שנחזור לטפל באויב הערבי בשיטות של בן גוריון:


כיבוש-גירוש-התישבות שמוחקת את שרידי הערבים שישבו שם.

בלי אגב כל ישראלי…סיעתא דשמייא1
… היה בעד הפנטזיה הזאת אבל זה ילדותי לחשוב שמהשהיה אפשר לעשות ב48 אפשר לעשות עכשיו. הטרגדיה היא שבממשלה יושבים אנשים מכובדים שמאמינים שאפשר וגורמים לנו לכל היהודים  צרות בהתבטאויות שלהם כשהם יודעים שזה לא ראלי לבצע את הדברים ועושים זאת כדי לשמר קולות בוחרים בלבד.
גם בתש"ח, היו שטענו שילדותי לחשוב שנצליח להקיםהסטורי

מדינה. האמת - זה היה הרבה פחות סביר, שש מאות אלף איש, רגע אחרי שואה, כשכל העולם הערבי מאיים לעלות עלינו וכל המדינות ה"נאורות" מטילות אמברגו.


לפני שנה וחצי קיבלנו לגיטימציה מנשיא המעצה הגדולה בעולם להגירה של הפולשים בעזה. מנהלת ההגירה לא קמה, רק כי הגורמים ה'משפטיים' עאלק, תקעו מקלות בגלגלים.

בעז"ה, ובהשתדלותנו לקיים מצוות ירושת הארץ, זה יגיע ומהר משחושבים.

אגב, גם היה להם הסבר גאוני למה הם לא יכוליםהסטורי
לקלוט פליטים יהודים הנמלטים מהנאצים:

בוועידת איוואן שהיתה אמורה למצוא פתרון לפליטים, לכל מדינה היה תירוץ למה היא לא יכולה לקלוט. כשהגיע תור אוסטרליה, התשובה היתה : "אין באוסטרליה פליטים ולכן גם לא התעוררה בה בעייה של גזענות , אך אם יגיעו פליטים יהודים תתעורר בעיה שכזו , ואין האוסטרלים מעוניינים בזאת."


במילים אחרות - אין אצלינו יהודים, אז אנחנו לא שונאים אותם. שבני הגזע הנחות הזה ימשיכו למות בגרמניה ואנחנו נגלגל עיניים, שאנחנו מאוד הומניים ונגד גזענות.

חחחח מזכיר לי טיעונים של שמאלנים:קעלעברימבאר

" אנחנו יודעים שמדינה פלסטינית תהיה אסלאמיסטית דקטטורית עניה שתדכא את אזרחיה ותגרום להם סבל יותר ממה שהם חווים עכשיו , אבל לפחות אנחנו לא נעשה להם כיבוש"

סיבה מצוינת לכך שתשתוקנקדימון
השגריר צודקאיתן גיל

האבות המייסדים של ארצות הברית שאבו מן היסוד היהודי התנכ"י, ועלה רעיון לאמץ את השפה העברית, שירד מן הפרק בשל דלילותה של השפה העברית באותם הימים. כנגדה עלתה הצעה להפריד את המדינה מהדת, מכל דת, והיא התקבלה בסופו של יום.

כך ואחרת, לארצות הברית של אמריקה אין שפה רישמית, ונכון להיום האנגלית אינה שפה רשמית. העברית נפסלה כאמור, והיא אולי עוד תשוב.

שטרות הכסף בארצות הברית נושאים עד היום שם שמיים, ולא בכדי.

הבעיה בארצות הברית היא נחילי הארבה הפרוגרסיבי שמשתלטים עליה 24/7, ואם לא די בכך הם מקבלים חיזוק מן השרץ הקפלניסטי המקומי שמכסה את עין הארץ, ומתפשט במהירות האור אל מעבר לאוקיינוס.

אם מטרת הגעתך ארצה היא בהשראת המרגלים מפרשת שלח, אז במטותא, השאר במקומך. לא מעוקצך ולא מדובשך.

כן בעל הבית . סליחה שלא בקשתי ראשות.סיעתא דשמייא1
רשות ולא ראשותאיתן גיל

אתה לא מקורי, כל הדר בחו"ל מרשה לעצמו לירוק עלינו, ואין שום סיבה שתנהג בשונה מדף המסרים של קפלן 

תתבייש....סיעתא דשמייא1

....כאחד שעדין חי את הטראומה של בונדי ביץ  ששניים נהרגו חצי מטר משמאלו  ואחד נפצע חצי מטר מימינו

כדאי שתבין שיש שותפות גורל לכולנו!!!!

אחרי כשלון מרד בר כוכבא כל היהודים בעולם סבלו.

כאן בארץ נרצחו יותר אנשיםאיתן גיל
ועדיין זו ארצנו, וכאן נהיה, ולא בארץ נוכרית
היא ארצם של כל היהודים בעולם.סיעתא דשמייא1
Interbeingנקדימון
בלי היסוד היהודי אכן לא היתה אמריקה, כיקעלעברימבאר
אמריקה נוסדה בגלל ההומניזם של עידן האורות. שקיבל השראה מהתנך.

לא יודע מה היה קורה אם האמריקאים לא היו מורדים בבריטים. איזו מדינה היתה כיום שם

זה ממש לא מעניין את רוב האמריקאים ולכן...סיעתא דשמייא1

...להתנצח אתם על זה ממש זה לא מועיל.

את אוהבי ישראל בארהב, כןקעלעברימבאר
וגם את האוונגליסטים.

הם יודעים שלעם ישראל יש בשורה לעולם

ברור. אני פוגש אותם יום יום כאן גם כן…..סיעתא דשמייא1

….זה מחמם את הלב , מעודד ומביא תקווה . אבל לצערינו הם לא הרוב האלקטורלי. בנינו גם בישראל הימין האמיתי אין לו רוב אלקטורלי . זה שהליכוד תאב שלטון וחיבר אותם אליו יחד עם הדתיים ונתן להם להיות דומיננטיים עשה את ההבדל.

אז כמו שהדתיים בגלל הליכתם עם הליכוד קבלו לאחר השביעי באוקטובר את המכה על ידי כך שהם כרגע בפוקוס לגבי הגיוס ימין מקבל בממשלת הליכוד חוסר בטחון בכל הגזרות וצונמי מדיני בכל העולם.

תקציבים ומשרות אמנם יש אבל

השגים אמיתיים אין ממש.

זאת המציאות לצערי.

הכי טוב לחפש בעצמנו מידע, ככה מפילים תעמולהנקדימוןאחרונה

תתחילו בשיחה הזו גוגל שמשכה עבורי מידע מרחבי התקשורת האמריקאית:

https://share.google/aimode/cv99KlHn7Uvo3E155


וגם תבקרו כאן Top Republican decries Trump’s Iran deal: ‘Reagan is rolling over in his grave’

וכאן https://edition.cnn.com/2026/06/18/politics/republicans-trump-iran-agreement-congress

וכאן https://www.washingtonpost.com/politics/2026/06/18/parts-trumps-iran-deal-sharply-criticized-by-some-key-republicans/

 

מה תגלו? שמי שצריך להצדיק את עצמו זה טראמפ והסגן הקתולי שלו. 

למה טראמפ התהפך מול אירןאיתן גיל

הוא טעה?

הטעו אותו?

כולי האי ואולינקדימון
מניסיון רב חודשים למדני שאין סיבה לרוץ רגליים להרע ולפטפט את עצמנו לדעת על ההתנהגויות של המלך שחזל התלבטו עליו אם הוא חכם או טיפש.

אבל, בהנחה ש, כלומר אם, ואני מתכוון להתנות את הדברים שלי באופן ברור, אכן ייחתם הסכם כניעה ללא אף שפן בכובע או טריק בשרוול אזי הייתי אומר שמישהו שם עוד כמה דברים במטוס הקטארי שטראמפ קיבל במתנה.


העובדות לגבי איראן לא השתנו, ההשלכות של כניעה לאיראן הן הרות גורל על המערב כולו, על אמריקה, על ישראל, על המחשבה האילאסמית, על המסקנות של סין ושל רוסיה (וגם של צפון קוריאה), על העולם הערבי - הכל נשאר זהה, אז מה קרה לטראמפ? המישור הרוחני "לב מלך ביד ה'" אבל במישור הארצי זה נראה לי דבר פרסונלי לחלוטין כלומר שתלוי במשהו שקשור בטראמפ עצמו.


אבל כמו שפתחתי ואמרתי: מניסיון רב חודשים למדני שאין סיבה לרוץ רגליים להרע ולפטפט את עצמנו לדעת על ההתנהגויות של המלך שחזל התלבטו עליו אם הוא חכם או טיפש.

הוא לא חשב שיסגרו את מיצרי הורמוזברגוע
איפה כל הגנרלים שלו.איתן גיל

אם היה מפציץ אותם 24/7 עד שיתחייבו לשמור על מיצרים פתוחים, האמינות שלו היתה מרקיעה לשחקים במקום יורדת לטמיון

הוא אוכל עכשו את מה שבישל, וגם אנחנו.

ובעיקר אנחנו.

שאלה טובהברגוע

לא בטוח שהיה עוזר להפציץ אותם בלי הפסקה כי הם עקשניים, אבל כן היה צריך להתכונן יותר טוב לאפשרות שהם ינסו לחסום את הורמוז

אי אפשר היה להפציץ אותם 24/7 כי הם כבר הצליחוכמו🐌תמס

להבעיר את שדה הנפט של אחת המפרציות ואיימו להבעיר את כולם.

הוא היה צריך במכת הפתיחה להשמיד את הגרעין עם הרבה אמהות של כל הפצצות ולא עם כמה בודדות. ואז מההלם הם היו יורדים על ארבע. אבל הוא פחד. הם איימו לפגוע במתקני ההתפלה של המפרציות ושכולם ימותו מצמא. אי אפשר לנהל מלחמה כשאתה מפחד מהאויב ולא מוריד לו את האאש. והראש פה זה הגרעין, לא הנפט.

אפשר היה לייצר שטח סטרילי ברדיוס 500 ק"מ מהמיצריםאיתן גיל

אבל טראמפ ההפכפך התהפך פעם נוספת.

כמו סטייק.

אולי הוא חשב על זהכמו🐌תמס

אבל האמין שמאורע כזה ייצר קואליציה של המערב, דהיינו נאטו תצטרף, והמפרציות יואילו לעזור.

נאטו לא רצתה לשלוח אפילו שולות מוקשים שלא לדבר על לאבטח ספינות.

והמפרציות, עצרו אותו מתלקוף והתחיחו לשלם מליארדים פרוטקשיין לאיראן. זה הרס את הסנקציות והסגר שהוא יצר.

לא נותרו לו הרבה ברירות לפתוח את הורמוז. אם היה מפציץ את האי חארג האיראנים כבר הודיעו שיפציצו את שדות הנפט של המפרציות. והוא נבהל - הוא מצא את עצמו בעמדת הדביל שהרס את כלכלת המערב, ורצה להחלץ מזה בכל מחיר. והאיראנים גבו את כל המחיר.

קודם כל - המילה האחרונה עוד לא נאמרההסטורי
בנתיים, כל הסיפור הוא הארכת הפסקת האש לצורך מו"מ, אמנם בתנאים שפחות מחזיקים את הרגל על הצאוור שלהם וחבל שכך - אבל האפשרות לחזור ללחימה, קיימת. אני מצטרף ל @נקדימון, בזה שטראמפ כבר כמה פעמים היה נראה שהוא הולך למו"מ גרוע, כשבפועל התכונן ללחימה.

אחרי שאמרנו את זה, מסכים שאיך שהדברים נראים נכון לכרגע - טראמפ נשבר וויתר על כל מה שהציג כקווים אדומים בוהקים.


הרושם הוא שהוא עם כל זה שאינו פוליטילקלי-קורקט כמו יריביו במפלגתו ומחוצה לה, הוא עדיין חושב בראש מערבי-חילוני-מודרני, ולא העריך נכונה את כח העמידה של אומה בת שלושת אלפים שנה ועם אמונה דתית פונדמטליסטית. כמי שכבר עשה כמה עסקאות מוצלחות בחיים - היה ברור לו שאחרי שערפנו את רוב ההנהגה ופגענו להם קשה בכלכלה, הם יבינו שהצעד ה'הגיוני', הוא להסכים ל'עיסקה' בתנאים שלו. ממילא, אין צורך והצדקה לגרום שם הרג מיותר והרס שיגרום לאזרחים התמימים לרעוב.


בגלל זה הוא עצר, פעמיים, את המתקפה כשהם היו קרובים לקריסה במחשבה שעכשיו הם יסכימו לעסקה, מה שיותר אלגנטי מבחינתו מלהשמיד מדינה (אגב, בדיוק כמו שעיסקת החטופים הראשונה הגיעה כשחמאס היו על סף קריסה ולוחמים שלהם סירבו להלחם. לולי הלחץ הציבורי המטורף בנושא - הנצחון המוחלט בעזה היה מגיע בסביבות חנוכה תשפ"ד). הוא רק לא לקח בחשבון את כח העמידה שלהם. יותר מזה, המצור על הורמוז היה גאוני - הם כל יום דיממו מאות מליוני דולרים, עוד כמה שבועות היו קורסים כלכלית. רק ששוב מתברר שהמערב השבע פחות מסוגל לעמוד בעליית מחירי הדלק, מאנשי האמונה (המעוותת) כשהם רעבים ללחם.

מתי באמת נדע שהופקרנו לגורלנו?נקדימון

ביום שתרד הפקודה להסיג את הכוחות בחזרה לאמריקה.
 

אבל אם נהיה כנים, אחרי 39 פעמים שהוא איים בחודשיים האחרונות ולא עשה כלום, אני כבר נוטה להאמין שטראמפ הגדול הוא הרבה יותר קטן ממה שיש בחלון הראווה.

 

אבל גמו שאכן כבר אמרתי, קל לפטפט. מניסיון העבר אי אפשר ללמוד כלום, מהכתבלבים השונים אפשר ללמוד פחות ממה שאפשר ללמוד מהניסיון, ולכן נותרנו רק עם תחושות ומשאלות לב. 

זה לא המערב השבעסודית
בשבוע האחרון המפרציות עלו לרגל לאיראן לשלם פרוטקשיין. כל הסגר הכלכלי שלו ירד לטימיון. הוא מצא את עצמו ללא שום מנוף.לחץ מולם. אלא אם היה מתגבר על הפחד להפציץ אץ האי חאג. אבל כל הזמן הם איימו שישרפו את כל המפרץ ו אמין להם
השאלה היאזיויק
איך הוא לא צפה את חסימת מיצרי הורמוז
הורמוז שבר אותוזיויק
כסף (מהקטארים?)סודית

לעניות דעתי

 

 

כי הייתה אפשרות להמשיך עם המצור עוד חודשיים. הכלכלה העולמית הייתה נקלעת למיתון? היה יכול להפציץ גשרים כמו שאיים והכל היה נראה אחרת.

ברור שרק הורמוז מעניין אותו, אבל היה יכול להלחם קצת יותר. בלי מגפיים על הקרקע. 

 

אבל אז היינו מודים לטראמפ המשיח ואמריקה הגדולה שהצילו אותו

 

 

בקיצור, זאת הסיבה:

"אשור לא יושיענו, על סוס לא נרכב, ולא נאמר עוד אלוהינו למעשה ידנו, אשר בך ירוחם יתום". 

כה אמר ה' למשיחו לכורשנקדימון

לא ברור לי למה את מחליטה בשביל עם שלם איך הוא תופס את המהלכים בעולם. תחליטי בשביל עצמך בלבד. את כנראה היית אומרת שאלוקים לא שותף להצלחה ולניצחון.

אל תדברי בשמנו.


את מחליטה בשביל נציגי הציבור הדתיים והחרדיים שיש בממשלה.

את מחליטה בשביל המוני חוזרי בתשובה ומתחזקים במהלך 3 השנים האחרונות.

את מחליטה בשביל אלפי חיילים שמבקשים ציציות לפני שיוצאים לקרבות.

את מחליטה בשביל ציבור דתי וחרדי ענק.


על סמך מה את מחליטה את הקביעות ההבליות האלה?!

מה?סודית

לא הבנת אותי בכלל.

אם טראמפ היה פותר לנו את בעיית איראן ברור שהיינו אומרים שהוא שליח ה'.

אבל הוא בגד בנו.

במה ההתחזקות ולבוש הציצית סותר את מה שכתבתי? ערב הגאולה יש שיבה אל ה'. וכן. אנחנו במצב שאין לנו על מי להישען חוץ מהקב"ה. הוא מזריח מאות מליארדים לאויב הכי חזק חזק שלנו שמקיף אותנו סביב עם הפרוקסי שלו, והם כולם צוהלים ושמחים, רק אנחנו שואלים להיכן נלך ונבוא. 

באמת לא הבנתינקדימון
בתגובה עליה הגבתי כתבת שהיינו אומרים שטראמפ ואמריקה הם אלה שהצילו אותנו. את באת שם לקטרג על עם ישראל.
אני בחיים לא מקטרגת על עם ישראלכמו🐌תמס
תסתכל בעיניים טובות ותראה בעצמך
הוא מתכוון אליסודית
הוא חושב שאם אמרתי שהיינו רואים בטראמפ מושיע זה אומר ששכחנו את הקב"ה. וזה לא מה שאמרתי. אני אמרתי שהקב"ה רצה שנרים עיניים רק אליו. לא דרך שליח. אולי לא כתבתי מספיק ברור
יש פה מהלכים גאונייםש.א.צ

איך זה שכל פעם אנחנו שוב פעם אוכלים את מה שטראמפ וביבי מספרים לנו דרך התקשורת בכזאת תמימות?

כמה פעמים האמנו שהם רבו והם בכאסח ואז פתאום תקיפה מטורפת באיראן עם שיתוף פעולה מדהים בין טראמפ לביבי?

כמה פעמים היינו עוד שנייה בהסכם ואז קרה משהו מפתיע ובלתי צפוי?

עובדים עלינו ומסובבים אותנו דרך התקשורת

כל מה שיש בתקשורת קחו בערבון מוגבל

נחיה ונראהכְּקֶדֶם
גם הגירוש מעזה והבריחה מלבנון היו גאונייםאיתן גילאחרונה

אולי יעניין אותך