וואלה אלול הזה אני מרגיש שאין לי כוח לחזור בתשובה מבקש אמונה

אני אומר את זה לקב"ה כשאני מדבר איתו

אולי לפחות זה בעצמו נחשב סוג של תשובה...

 

סתם רציתי לשתף ולפרוק

שמח לשמוע, שיהיה בהצלחה!! (לא בציניות)מבקש אמונה


כן באמת רק רציתי לפרוק.. לא נראה לי שיש במה לעזורמבקש אמונה

סתם מבולבל ומותש כזה..

אני צריך לברר עם עצמי מה חסר לי בפנים שאני מרגיש ככה וגם לזה אין לי כוח 

יכול להיות שבמקרה שלך זה סימן טוברב שמואל
סימן שהתעמקת כל כך הרבה באיך לחזור בתשובה, עד שחטפת ייאוש
על כגון זה הרי נאמר "אין בן דויד בא, עד שיתייאשו ישראל מן הגאולה"
----- -----רב שמואל
כתוב שבמשך ארבעים יום, משה למד את התורה כל יום - ושכח, וביום הבא - שוב למד - ושכח, ושוב, ושוב ושוב, עד שבסוף הקדוש ברוך הוא נתן לו את התורה במתנה.

בנוהג שבעולם, מה שאדם יעשה, הוא לא יכול "לדעת" הכל ברגע אחד, אם אין לו קיבוץ של פרטים, הרבה פרטים שיוצרים את התמונה השלימה, וילד עם הכלים של ההבנה המקשרת בין הפרטים.

אדם באופן טבעי חושב על משהו אחד, אחר כך מתמקד בפרט אחר, וגם כשהוא חוזר על אותו דבר שוב ושוב - או על אותו ניסוי אלף פעמים - פעם בצורה אחת ופעם בצורה אחרת - והמדען או הנסיין עדיין לא בטוח לגבי המשמעות והתוצאה. מה שצריך בסוף - זה את ה"מכה בפטיש", את הדבר שחותם וסוגר את כל הצדדים יחד בלי פקפוק, מעבר לכל הנסיונות "עד שניתנה לו התורה במתנה"
תודה על השיתוףadvfb

שתזכה לראות את האור והשפע גם בזמנים שפחות נעים.

בהצלחה לכולנו עם זה!

הכינוי שלך הוא "מבקש אמונה", אז אתה בכיוון טובנפש חיה.
יש לשולי רנד שיר כזה
"מוחין דקטנות" זה נקרא השיר.
חובת קישור לשיר(:מישהו איתי



יושב בשדה, לא יוצאת לי אפילו מילה
לא כל שכן דיבור של אמת, לא כל שכן תפילה
מחשבות של הבל מעל ראשי משוטטות
גלים, גלים, את הדעת הן תוקפות
ריבונו של עולם, איך מפה מצליחים להתרומם?
איככה נהפכתי מחי לבחינת דומם?
השם הצדיק, תגמור בעדי
כל מה רציתי זה להיות יהודי
אי אי אי, איזה עצבות, מוחין דקטנות, מוחין דקטנות
אי אי אי, איזה עצבות, מוחין דקטנות, מוחין דקטנות
יושב בשדה, מבולבל, בוהה
אף נקודה טובה באופק לא רואה
הזמן מעיק, עובר בזחילה
ואני עוד לא הצלחתי לשחרר אפילו מילה
נשמה עניה, דבויה וסחופה
עליך עיני, עיני יורדה דמעה
איך את שנחצבת מהיכל של אמת
נגזר עלייך בעולם החומר לשוטט
אי אי אי, איזה עצבות, מוחין דקטנות, מוחין דקטנות
אי אי אי, איזה עצבות, מוחין דקטנות, מוחין דקטנות
והצדיק אמר בשמחה תמיד להיות
את האור בתוך החושך דייקא לגלות
ואם המצב הוא אוי ואבוי
תגיד ברוך שלא עשני גוי
אי אי אי, איזה עצבות, מוחין דקטנות, מוחין דקטנות
אי אי אי, איזה עצבות, מוחין דקטנות, מוחין דקטנות
כשאני עומד ללכת, עייף ומדוכדך
מהשמיים מרחמים עליי, פתאום הלב נפתח
שפתיי דובבות מילה ועוד מילה
ופתאום אני מוצא את עצמי עומד בתפילה
אבא עתיק, אבא רחמן
הלב יבש כמו דיקט כל כך הרבה זמן
רחם עליי, רחם בבקשה
קרב אותי אל אור פניך, אל הקדושה
מלך גיבור, מלך עניו
זדים הליצוני, באים לי מהגב
רחם עליי, אל תשאיר אותי בחוץ
מושכני אחריך וארוץ
אי אי אי, איזה עצבות, מוחין דקטנות, מוחין דקטנות
אי אי אי, איזה עצבות, מוחין דקטנות, מוחין דקטנות
ואני כל מה רציתי, בשמחה תמיד להיות
את האור בתוך החושך לבקש ולגלות
ואם המצב הוא וואי וואי וואי וואי וואי וואי
ברוך השם אני נושם וחי
ואני כל כך רציתי לא להתייאש
את האור בתוך החושך לבקש ולבקש
ואם המצב הוא גיועלד אוי וי זמיר
ברוך השם, הנה התפלק לי שיר
תודהנפש חיה.
האמת לא הכרתי את כל המילים...
תחשובהפי
שדווקא אותך הוא הכי רוצה לראות עכשיו אם התרחקתם
זה כמו אבא שמחכה לילד שלו שיחזור הביתה והוא כבר הרבה זמן לא ביקר...
פעם אחרונה שהיה הוא היה שבור או כועס ..
תחשוב איזה מתיקות יהיה בשמיים אם תבוא.
גם אני...גלקסיה

מקווה שהימים הנוראים יעשו לי את זה 

לפני שחוזרים בתשובהלב אוהב

נראה לי קודם פשוט מתקרבים לה' יותר.

לא רק כי אנחנו רוצים או כי צריך

אלא כי 

ה' רוצה!!!!!!!!!!!!

אושר גדול.

באמת חודש של אהבה.

התשובה זה כאילו כמו פיוס בין אוהבים

חייב להתפייס כדי להיות באהבה גדולה יותר, לא ככה?

 

יאלה ששנזכה להשיג אהבה בתענוגים ואהבת עולם בעז"ה

 

אלול שמח ומתוק לכולם 

 

** רק מוסיפה: השנה חשבתי עם עצמי באמת כאילו יש לי קושי עם תשובה. וקשה לי עם הנקודה הזאת מאוד. במיוחד קשה לי עם החזרתיות. ואני לא מתחילה לדבר על כיפור כן?

אבל אז עלה לי שכאילו אדם שמשיג השגה חדשה, תובנה חדשה, עניין חדש, מהות חדשה

הוא במקום אחר שמצריך תשובה על מה שהיה קודם

לא בהכרח כי זה היה עבירה אלא כי הוא התקדם ועלה במעלה

 

ה' רוצה שנשיג יותר ונעלה יותר במעלות הקדושה, טהרה, יראה, אהבה 

וכדי להשלים את הדרגה צריך את הפן של התשובה

כדי להשיג אהבה גדולה יותר ביננו לבין ה'.

קצת קשה לפעמים להכיל את זה.

אבל במקום הזה צריך קצת לזרוק את השכל.

בכל אופן,

טהרה לאחר התשובה זה תחושה עילאית ומשמחת. אז משתלם גם.

 

..האטורי האנזו

אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא

שבע יפול צדיק וקם

 

ירמיה הנביא פונה בטענה גדולה לקבה ואומר לו:

רבש"ע, נחנו פשענו ומרינו, אתה לא סלחת

 

אומר רש"י שירמיה טוען עם הקבה ואומר לו כך:

רבונו של עולם, מה אתה רוצה מאתנו, נחנו

פשענו מרינו? כך זה דרכנו ע"י היצר הרע.

אם יש יצר הרע לאדם אז זו המציאות, אין מציאות אחרת ללא ירידות.

זה דרכנו ע"י היצר הרע

אבל.. אתה לא סלחת, למה לא סלחת? דרכך למחול ולסלוח.

 

 

 

 

 

 

 

באמת זה מוציא את החשק לחזור בתשובהמבקש אמונה

כמה שמנסים להתחזק עדיין שום יסורים לא הולכים, מה שבאמת צריכים ממנו לא מקבלים

אז אולי באמת הוא לא רוצה לסלוח.. מה הקטע להתאמץ.

 

נו אז מה התשובה לשאלה של ירמיה?

חושבהאטורי האנזו

שלהיפך. זה נותן תקווה שלא תחשוב שאתה הוא הלא בסדר

אלא יש תכנית ויד מכוונת. 

כלומר אל תתפלא שאין לך חשק, בדור כזה איך יהיה

לך חשק? ועדיין אתה מאמין בה', ועדיין אתה מצפה לישועה? 

עדיין פה ושם אתה חוטף תפילה ותפילין וטלית? אשריך.. 

זה לא מובן מאליו כי אנו עטופים ביצר הרע שלא נח ממלאכתו

וכל הזמן לוחש לנו באוזן השכם והערב- רד מזה, מי אמר לך שאתה יכול

להיות צדיק? מי עבד עליך? עזוב, ניסית, תתייאש. ואתה עדיין לא מתייאש! 

אתה לוחם אמיתי! 

 

אומר הזוהר, מי נקרא המנצח? מי שאוחז את החרב בידו.

נניח ששני אנשים נלחמים, אחד על הרצפה שותת דם אבל לא 

עוזב את חרבו, הוא נקרא המנצח.

החרב זו התפילה אומר רשי. התפילה הכי פשוטה- רבשע, אני רוצה!

לא אכפת לי איך אני נראה אבל אני רוצה אותך. אני שייך לקדושה!

 

הקבה אומר- אהיה אשר אהיה

אני אהיה עם זה שיאמר 'אני אהיה' אני עוד' אהיה משהו

אני אצליח, אני אתקדם, נכון שיהיו מיליוני נפילות אבל אני אגיע! אני 

בדרך! 

 

אומר ר' נתן- יש אף על פי כן בעולם! 

רבשע, נכון שעשיתי מה שעשיתי ושאין לי כוחות לכלום אבל 

אף על פי כן אני רוצה אותך! 

אף על פי כן אני אצליח! וכו'

 

מי שלא יורים בו, או שהוא מת או שהוא עבר לצד השני

 

בחינת פייסבוק

 

 

 

 

להפך, סתם מוציא לי את החשק מכל הענייןמבקש אמונה

גם מצד זה שלא מרגיש צורך לבקש סליחה על משהו שדחפו אותי אליו בכוח

וגם אם לפעמים לא מתחשק לו לסלוח אז אין לי מה להתבאס שציערתי אותו כי בין כך אין בינינו אהבה

 

 

חביותהאטורי האנזו

רבינו מספר שהיה מפעל למילוי חביות יין

גייסו עובדים, התחילו לעבוד.. לאחר כמה זמן הם רואים

שכל היין נשפך

הם בוחנים את המצב ורואים שהחביות מחוררות, ולא רק

זה, אלא הם רואים שהחביות מגיעות למפעל כבר עם חורים.

ומסכם רבינו- החכמים נשארו, הטפשים עזבו.

 

מצב

מה חשבו הטפשים? אמרו- מה אני עובד לחינם? מה זו

העבודה ללא תכלית הזו, מה אני אהבל? והתפטרו

 

החכמים חשבו כך- אם החביות מגיעות מחוררות, תגיד

מה שלא תגיד, זה לא מפעל למילוי חביות יין, והראיה, כל 

היין נשפך. אלא שמוכרח שיש כאן משהו אחר.. אולי

מכשירים אותנו למשהו אחר, רוצים לראות מי מתייאש בקלות

מי לא מתמיד.. חוצמזה, מה אכפת לנו, הרי משלמים לנו משכורת.

 

אם יצא לך פעם להיות בגיבושים לסיירת יש מצבים

שעושים להם ערבי גיבוש עם גיטרות ומנגל וכו'..

נניח שיבוא אחד מהלוחמים ויאמר- מה זה זה, אני רציתי להיות לוחם

מה זה השטויות האלה?! 

אבל מה שהוא מפספס זה שיש אנשים מהצד שמתצפתים ובוחנים את כל הנפשות

הפועלות, לראות איך הם בקבוצה, איך הדינמיקה שלהם, 

איך הם מתמודדים במצבים שונים. 

 

כך גם כאן. 

 

והנמשל, החביות מחוררות, אתה רואה שהכל נשפך, 

מנסים, מתחזקים, קובעים סדר לימוד בהתמדה ושוב נהרס

ושוב קובעים ושוב מתבטל,

רוצה לקום באחת בלילה, קם באחת בצהריים,

מתכנן לא לכעוס, רותח מכעס.. בלי לשון הרע, מקבל

רכילות עסיסית ומוצא ת'עצמך מפיץ אותה לכל עבר.. הכל נשפך.. 

אלא מוכרח שיש כאן משהו אחר..

 

 

הכל הולך אחר הרצון, רוצים לראות מה שמת בווייז

לאן הכיוון שלך. מה הרצונות שלך. 

בכל דור יש עניין אחר לדור,

היו דורות של חסד, אברהם, היו דורות מופלאים של תפילה, 

של לימוד. 

העניין של הדור הזה זה ליפול ולקום ולא להתייאש להתחיל שוב 

ושוב ושוב.

 

 

 

 

 

אבל זה לא אותו דבר אחימבקש אמונה

המשל הזה הוא על העניין של שיכחה בלימוד התורה...

העיקר ללמוד לא משנה זוכרים או לא זוכרים.  סבבה זה אני מבין יש לך עבודה לעשות תעשה אותה.

אבל כשיש לך יסורים וכמה שתתאמץ לא מתקדם כלום? בחייאת

אז את כל המאמרים שתולים יסורים או שפע במעשה האדם אפשר לזרוק לפח.

 

בכל אופן, לילה טוב אני הולך לישון

יש רגעחיות צבעונית
שהכל כל כך קשה וכואב והחוסר אונים כל כך גדול שבאמת שום שכל או חכמה לא עוזרים.
זה רק לעצור רגע הכל ופשוט לנשום את ה', לנשום אותו ולנכוח מולו. ולתת למה שצף לצוף, מתוך אמונה שלמה שזה אבא שלנו ובאמת אין לנו כלום, אפס אחיזה במשהו בעולם הזה.
תבוא רק להיפגש.. בלי שום מטרה כלשהי
ניסיתי כבר.. לא הלךמבקש אמונה

בשיא הרצינות אני מדבר.

ומה היה?חיות צבעונית
אם זה בסדר מצידך לשתף
אתה לא צריך לפרט כמובן, באופן כללי..
מזתומרת "מה היה"? לא הבנתי את השאלהמבקש אמונה


אתה אומר לא הלךחיות צבעונית
מה הכוונה?
שלא עזר לי כלום ולא השתנה כלום.מבקש אמונה


הפרמטרים שאתהחיות צבעונית
מודד בהם, חיצוניים?
הניסיונות בעולם הזה קשים, ממש והקושי הכי גדול בעיניי זה שאנחנו כבר ''מתרגלים'' אליהם, מכירים את עצמנו דרכם, מגדירים את עצמנו באמצעותם ואז מקבעים את המציאות לפיהם (כי הנה, גם המציאות מוכיחה לנו שהם כאן לעד). אני חושבת שאי אפשר לחיות פה באמת, ולא בצורה של שורד, אם לא מחזיקים חזק חזק בנקודה שגבוהה מזה, גבוהה יותר מהכל.
אני אשאל אותך שאלה אחרת, אתה מרגיש שלא הולך ולא מתחבר, היית מעדיף לעזוב?
כפשוטומבקש אמונה

אני מדבר על יסורים ועל חסרונות פיזיים

אם כתוב אין יסורים ללא עוון, ואם תחזור בתשובה אז היסורים ילכו

ואם כתוב שהקב"ה משלם מידה כנגד מידה

אז בחייאת איך זה שבנאדם מקבל הפוך ממה שהוא עושה...

 

לא הייתי עוזב כנראה כי אני יודע כמה על הפנים לחיות בלי תורה.. 

אבל עם בורא עולם הקשר שלי די גרוע. 

ואפשר לחיות תורהחיות צבעונית
בלי הקשר עם ה'? התורה מספרת לנו על ה'..
אצלי הקשר שלי עם ה' היה גרוע כשלא הסכמתי להודות, מולו, כמה כעס יש לי כלפיו. כלפי הדברים שקורים, כלפי סתירות כאלו ואחרות (כמו שכתבת), כלפי חוסר האונים שהוא משאיר אותנו בתוכו וכו וכו.
רק כשהסכמתי להביא את זה מולו הצלחתי לרפא את הקשר שלי איתו.
אנחנו כל הזמן מעמיקים בתורה והשכל גדל (ב''ה) אבל אנחנו שוכחים שיש גם נפש, שלה קצב משלה. כשלא נותנים לה מקום מתחילות כל ההתנגדויות, ואז יוצא שמצד אחד בשכל אנחנו כביכול יודעים את התשובות אבל מצד שני הנפש מתנגדת, ואז נוצר הריחוק.
בשמחהחיות צבעונית
אתה מתכוון למה שכתבת פה?
כן ידעתי שזה לא הכי מנחם .. אבל תקרא בבקשה: - צעירים מעל עשרים

מקווה שהעתקתי את הנכון
אממחיות צבעונית
אני מבינה מה כתבת אבל אני לא יודעת איפה לגמרי אני מונחת לגבי זה.
אני אוהבת את המשפט של רבי נחמן שכל בדיעבד שלנו הוא לכתחילה של ה'.
ואז באמת בהסתכלות דיעבדית צריך לשחרר לגמרי, ז-ה רצון ה'. אבל לכתחילה צריך להיזהר כי זה יכול להביא לאיזה פסיביות שלדעתי לא רצויה. לכתחילה אדם צריך להאמין שאם הוא קלקל הוא יכול לתקן ולעשות ולשנות ולהשפיע. ''והייתם כאלוקים'' באלוקים מכוונים-תקיף, בעל היכולת ובעל הכוחות כולם, להאמין שיש בנו מזה. זה איזון מאד עדין שכל אדם צריך למצוא אותו
מענייןחיות צבעונית
שמעתי פעם שככל שבן אדם במדרגה רוחנית גבוהה יותר, ככה כביכול יש פחות בחירה. מעצם זה שהבחירה בטוב היא כביכול הבחירה היחידה עבורו. אבל אני חושבת שיש בזה עוד עניין, שככל שאדם מזוכך יותר הוא גם באמת חי את זה שהכל הכל פה מתוכנן ולא מקרי וזורם עם זה גם מבחינה תודעתית ובעצם כל הזמן פתוח לשמש צינור. כמו בדרגת יחידה, שלכל דרגה יש בחינה משלה ודרגת יחידה היא ריקוד, שהאדם פשוט נע עם הקב''ה לאן שהוא מניע אותו
נכון זה מוזר.. אבל מה אני אעשהמבקש אמונה

אם אני לא מרגיש שהוא אבא ולא אכפת לו מה אני אעשה הוא ימשיך בשלו. את מי אני יאהב?

 

ואני דווקא אומר לו כמה כעס יש לי כלפיו.. אין לי בעיה להגיד.

ולא, אני באמת לא יודע את התשובות.. מזמן איבדתי את זה.

 

אני מנסה לחשובחיות צבעונית
על זה כמו כל קשר.. נגיד אמרתי שאני כועסת, שזה מכאיב לי, בכיתי וכו באמת הוצאתי הכל
ואז אני מאפשרת לצד השני להגיב.. ובאמת משתדלת לשמוע מה הוא רוצה לומר לי, מה הוא רוצה שאדע

אני לא חושבת שיש תשובות.. זה תהליך, זה מסע שלם של בניית אמון ואתה יודע משהו ששמעתי פעם? (זה הולך איתי תמיד) אהבת חינם בונים בחושך.
אהבה אמיתית שלא תלויה בכלום, שלא נזקקת לכלום, נבנית רק בחושך מוחלט..
אני אקרא מחר.. חייב ללכת לישון.מבקש אמונה


לילה טוב!חיות צבעונית
אבל זה קשר מסוג אחרמבקש אמונהאחרונה
זה לא משהו הדדי של שני אנשים שהחליטו לנסות להתחבר אחד לשני.

פה זה קשר של מישהו שבא ומצווה להיות נאמן אליו ולאהוב אותו ולהכיר טובה כי... אין לי פה אהבת חינם ואין גם סיבה לאהוב בחינם.

אם אין תשובות זה בעיה בקשר
וואלה אז אותי זה מעצבןמבקש אמונה


למה שכחה?האטורי האנזו

זה על כל המצב הרוחני שלנו בכלליות.

 

טוב, לא קנית, אני אנסה למכור לך משהו אחר

 

תורה נב, הניעור בלילה.

מוסבר שם מה צריך לעשות בכדי להגיע לביטול עצמי מול ה' ית'.

ואומר כך:

תבחר לך מידה רעה כלשהו, למשל הכעס

ותתחיל להתפלל לבטלה.. 

כמה יתפלל? אומר רבינו ימיםםם ושניםםם 

אני יכול לומר לך שאני מתפלל כבר עשרים שנה על מידת הכעס

ולא זזתי כחוט השערה. אז כמה יתפלל, נניח ארבעים שלושים ארבעים שנה..

 

אומר רבינו אחרי שביטל אותה, עדיין נשאר הרשימו, 

עדיין נותר רושם כלשהו מאותה מידה וגם את זה צריך לבטל בתפילה..

טוב כמה יתפלל על הרשימו? עוד ארבעים שנה..

 

וכך יעשה על כל מידה ומידה עד שיגיע לביטול מוחלט.

 

ונשאלת:

אם על מידת הכעס התפללתי ארבעים שנה לבטלה

ועל הרשימו התפללתי עוד ארבעים שנה.. 

כמה זמן כבר אדם חי?

אז מה הולך פה?

 

אלא שהכל הולך אחר הרצון

רוצים לראות את הכיוון שלך.

נאמר- אנא זמין למהווי- "אני עתיד להיות"

אם לצורך העניין אני אחיה 10000 שנה, אני אגיע..

אבל לא צריך שתחיה כך כי מספיק שרואים את הרצונות והכיוון שלך.

 

דוגמא נוספת

אדם צריך להגיע מרעננה לירושלים

מתקשרים אליו ושואלים- נו, מתי תגיע..

והוא משיב: אגיע כשאגיע, יש פקקים, יש פנצ'רים.. אבל יצאתי! אני

כבר לא ברעננה! יצאתי לדרך. מתי אגיע? למי אכפת, 

אין כאן תחרות.. העיקר שיצאת לדרך. אפילו תיסע על עשרים.

 

רחמנא ליבא בעי

 

אלא למה בכל זאת יש לנו תחושת פספוס וייסורי מצפון?

כי אני לא מאמין שה' אוהב אותי כמו שאני..

הרי מה אם היית יודע שאתה עושה לה' נחת רוח עצומה והוא

אוהב אותך ממש ככה, ואם היית אחרת לא היה טוב, 

אז היית שמח.

 

אלא, שאני חושב שה' היה רוצה שאהיה אחרת ומרגיש שאני מאכזב אותו.

וזה לא נכון. ה' אוהב אותך בדיוק איך שאתה, רק מה, 

עשה צעד קטן.. קטנטן, תגיד 'רבשע, אני רוצה אותך' אני רוצה ללכת לסליחות,

אני אנסה, אני אשתדל. 

 

 

יש מחלה חדשה בדור הזה והיא: 

ה' שונא אותי.

אחרת איך אתה מסביר את החיים הדפוקים שלי? איך אתה

מסביר שלא הולך לי? בדוק שונא אותי. 

והאמת היא שהמחלה הזו לא התחילה כאן, 

הנחש אומר לחוה- את יודעת למה ה' לא רוצה שתאכלו

מה'תפוח'.. כי הוא שונא אתכם. רש"י- שכל אומן שונא בני אומנותו

והוא לא רוצה שתהיו כמוהו לברוא עולמות, לכן הוא שונא אתכם ואסר עליכם.

והיא האמינה. וזה מושרש בנו האמונה שה' לא הכי מחבב אותנו.

 

ואחכ במדבר- בשנאתו הוציא אותנו למות במדבר

הוא שונא אותנו, אחרת למה לקח אותנו למות במדבר?

וזה מושרש בנו. אם לא באתגליא באתכסיא, הרוב משוכנעים בזה

שה' לא שמח בהם.

ואומר הזוהר- אם היו יודעים ישראל עד כמה ה' ית' אוהב אותם, הם 

היו רצים ביערות שואגים מאהבה..

 

כשאני חושב שמישהו שונא אותי ורוצה להזיק לי, אז באופן

אוטומטי גם אני שונא אותו, או לפחות לא מחבב

והכל זה מעצת היצר שפועל כך:

קודם משדל את האדם לעברה

אחכ עולה ומלשין

ויש המשך שלא כולם מכירים והוא:

שאחכ היצר חוזר לאדם ואומר לו- ה' עזב אותך, הוא שונא אותך.

 

אומר הבעשט: הלוואי והייתי אוהב את הצדיק הכי גדול בישראל

כמו שהקבה אוהב את הרשע הכי גדול בישראל

 

ועוד: פעם אמר הבעשט לאחד מתלמידיו- הקבה אוהב את הרשע הכי

גדול בישראל יותר משאתה אוהב את הילד שלך

 

וזה מדובר על הרשע הכי גדול שב"ה אנחנו לא שם

 

קיצורו של דבר וסיכום:

אחי היקר, אוהבים אותך ממש

ואם לא היית כזה יקר, לא היו מזמנים לך כאלו דיבורים כמו של חיות צבעונית! וואלה

חיזקה גם אותי

 

היה שווה!

 

 

 

 

זה באמת המשל שעליו זה נאמר.. אבל נזרום איתךמבקש אמונה

בוא נניח שזה על כל המידות, יאללה סבבה.

אבל פה זה עבודת ה', העיקר אתה עובד.

 

אבל לא ענית לי למה הקב"ה לא סולח לפעמים...

אמרת שיש מחלה שחושבים ה' שונא אותי.. נו יש לך תשובה לשאלה הזאת שהצגת בעצמך?

חוץ מלהגיד "וואי אם היית יודע כמה ה' אוהב אותך"?  כי המשפט הזה סתם יצא לי מהחורים

 

האאהאטורי האנזו

קל, זה לא שלא סולח

פשוט מעבירים אותנו דברים בכדי לקחת לנו את הגאווה.

אחרת איך יקחו? הרי אני בטוח שהעולם סובב סביבי, ואיך לא? 

אז שוברים אותנו קצת, ועוד קצת, עד שאנו מזדככים.

 

מה שטען הנביא, זה רק לשם הטיעון, זה לא בכדי להתריס ולעצבן

אלא שרצה לסנגר עלינו בכך שזה כל העניין של לחיות עם יצר, שלעתים

יש נפילות. 

 

ובקשר לשנאה, 

אם יש לך שונא, אתה תתן לו מתנות? 

בדרכ תתן לאוהבך נכון? ותראה כמה טוב ה' מזכה אותך לחטוף

תפילין, מצוות, תפילה, דיבור.. כל דבר כזה שווה מליונים

הרבה יותר שווה מעבירה של פעם ב.. שנכשלים בה.

אז בדוק שהוא אוהב.

רק שהיצר מסכסך ומטשטש ומשכיח לנו את כל זה.

 

לגבי המשל, הפירוש הזה הוא מהרב ארז משה דורון.

בכלליות, ולא על לימוד.

 

 

 

 

אז הוא הגזים יותר מידי..מבקש אמונה

במקום לשבור את הגאווה הוא שבר לי את הצורה.  

 

בכל אופן,

אז עדיין אין שום משמעות לכל הדיבורים של חזרה בתשובה בראש השנה כי זה ישפיע על השנה

כי כנראה שלא.. יש כוכבית קטנה שזה לא באמת משנה

מסכים איתךהאטורי האנזו

אבל זה שאתה נופל וקם ומתחיל שוב,

זה שווה הרבה יותר מאשר היית בדרגת מלאך.

לה' יש הרבה מלאכים בשמים

אבל יהודי שמתרסק ועדיין רוצה אותו? זה פלא פלואים

 

עדיף עבודה של יום אחד עם יצה'ר מאשר אלף שנה ללא יצה'ר

לא מחפשים שלימות. 

'הכלי הזה, שבור ה' משתמש בו' 

 

 

 

^ לא מצליח לתייג את חיות צבעונית, זה 

מופיע בחתימה שלה.

 

 

 

 

אוקיי, ועל מה בעצם אתה מבקש סליחה?מבקש אמונה

אם אתה מרגיש שדחפו אותך בכוח לשם? 

או שאתה נכשל במשהו כי אתה בנאדם..?

 

לפעמים זה סתם מתסכל ומוזר כל פעם לבקש סליחה על משהו שאתה בכלל מרגיש שאתה בנאדם וזה אתה.

משוםהאטורי האנזו

שבסופו של דבר יש לי חלק באשמה

אני לא תמיד רציתי באמת, ולפעמים רפו ידיי מהמצוות וכו'

ולכן הרעתי מעשי וקפחתי פרנסתי

 

 

כן, אבל אני מתכוון למשהו אחרמבקש אמונה

כשאתה בעצם נכשל במשהו שזה כי אתה בנאדם - שמירת עיניים נניח

הסתכלת עוד שניה על מישהי שעברה מולך.  נכון זה אסור ולא רצית מספיק כנראה

 

אבל אתה מרגיש שעשית משהו נוראי כשזה בעצם די קרוב שיקרה כי אתה בנאדם...?

...האטורי האנזו

והכלל-

כשאתה בעליה- תן לעצמך בראש, תלמד מוסר וכו'. תתייחס לזה כמשהו נוראי. 

אבל! וזה אבל גדול! רק אם יש לך את הכוחות לעמוד בזה, כי לעתים התוכחה שלנו כלפי עצמינו 

מגיעה מעצת היצר בכדי להפיל אותנו לעצבות, ייאוש ואזלת יד.

 

כשאתה בירידה- תתייחס לזה כמשהו שולי ביותר, אתה רק בנאדם ולא קרה 

כלום, נסה שוב ואולי הפעם יצליח לך יותר.

 

ברוב הפעמים אנחנו בירידה ולכן יותר כדאי לנטות להתחזקות בכדי 

לא להיות בכאילו 'קנאי לה'' ואז ליפול מכל המדרגות ולהתייאש.

 

רבי נתן נותן לנו כלל שכדאי לזכור:

לפני עבירה- זה בידיים שלך

אחרי עבירה- ככה רצה ה'.

 

והכלל הזה הוא בכדי שלא ניפול לייאוש

קרה מה שקרה, לא אכפת לי, ממשיך הלאה כאילו לא קרה כלום. 

כשאהיה חזק יותר, אעשה חשבון נפש על כך, אבל לא כרגע ובפרט לא 

לאחר נפילה, שאז המצב השיפוטי גרוע וסביר שתשפוט עצמך לחובה

ולייאוש.

 

 

 

 

אהחיות צבעונית
זה כי היית צריך לתייג את המהר''ל😋

מישהו פה הביא גם פעם איזה משל (יש לי זיכרון פח, לא זוכרת מי הביא ולא בשם מי🥴 בטח אני גם אספר את זה בגרסה אחרת😅) על מלך שחילק זרעים ואמר לאזרחים שמי שיצליח להצמיח מהם פרחים יזכה במשהו. ואז אחרי כמה זמן הוא עבר בין האנשים וכל אחד הוציא לו פרחים יפים וגדולים ואז היה שם איזה נער אחד שאמר שהוא ניסה מלא ולא יצא מזה כלום והמלך אמר שהוא זה שבאמת אוהב אותו כי הזרעים היו עקרים.. כל אחד ניסה פעם אחת וראה כשזה לא הולך, זרק והביא זרעים אחרים ורק אותו נער ניסה שוב ושוב. וזה בדיוק אנחנו, מול היצר אנחנו עקרים, אפס כוח אבל צריך להחזיק בראש שזה לכתחילה! לנסות שוב ושוב ושוב ושוב, אבל התוצאה בכלל לא משנה.. רק הניסיון
ממש ככה (:האטורי האנזו


וואי יש על זה שיר יפה😌משמעת עצמית
במנגינת פזמון ליקינתון:

בוא ילדי נצעד יחדיו אל השדמה
ונשב על תל קטן של אדמה
ועם רוח ערבית רדומה
וריחות אורנים ושקמה
אספר לך ילדי אגדה קדומה

מלך סין נתן לכל ילדי הכרך
רגב אדמה ובו גרעין מונח
ואמר מי אשר מכולם יטרח
ומכל שושנים שושנו יפרח
אל ביתי אותו אשא כשאת בן רך

וכששחר את גגות שנחאי מאיר
ילד קט עומד בכל חלון בעיר
ובוחן מחדש בליטוף זהיר
עלעלים חדשים של שושן צעיר
ורואה השמש ואורה מחויר

רק ילדון אחד שלא אדע את שמו
בחלון יעמוד ולא ימוש ממקומו
וכל ערב וערב תבוא אימו
תישאהו ישן ובחלומו
יתיפח בבכי וזה יאמר לעצמו

מישהו את אדמתי עכור עכר
בי לעולמים המלך לא יבחר
ואומרת אימו מאוחר
מיטיבה לו שמיכה וכסתות וכר
ושניהם עוד מקוים אולי מחר...

בא היום וצלצלו פעמונים
ומשדות האורז באו המונים
אמהות ואבות ובנים
ומלאה כל העיר ניגונים
וניחוח משכר של שושנים

אך המלך רק עמד ופה לא פצה
וכל שושן מרהיב את לבבו פצע
ופתאום בקצה הוא מצא
את הבן האחד שתמיד רצה
עם עציץ ששום עלה בו לא יצא

אז המלך את כל בני עמו סקר
ואמר לאיש מכם איני יקר
כל אחד את גרעין המלכות עקר
המירו באחר שבשוק נמכר
כי הגרעין שלי היה גרעין עקר

אז המלך עד לסוף התור צעד
ומהתרגשות קולו נרעד
ופסעו לבמה יד ביד
ויקם הקהל על רגליו מיד
וכל הילדים של סין קראו הידד


זה ילדי סופה של אגדה קדומה
גם לך ולי חלקת קרקע דומה
לעיתים עבודה מדומה
בה תצמיח פריחה מוקדמה
כי מלך הוא רק מי שלא עבד במרמה

סוף דבר הכל נודע הכל נשמע.

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לבאחרונה

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצובאחרונה
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה

אולי יעניין אותך