א. מדוע לא קיבל הארי את אות מסדר מרלין דרגה ראשונה / שניה?
והרי מצינו בסנייפ שמועמד היה בתמיכת שר הקסמים על לכידת סיריוס לולא שנמלט. ואם בתפיסת המשרת כך באדון לא כל שכן?
ב. מדוע לא קיבל הארי פרס על שירות מיוחד לבית הספר עבור חיסול המפלצת בחדר הסודות?
והרי מצינו לאותו האיש שר"י שקיבל פרס זה על אותו המעשה, כשם שהעיד האדמון כראות עינו בחדר המשכיות אשר בבית הספר.
תשובות:
והנה קולמוסים רבים נשברו ונוצות רבות נתעקמו בדבר. ואמרתי אגלה אוזנו מעט מן הטעמים אשר מצינו בקדמונים והודיעו דעתי בהם.
א. יש שדחו בקש וטענו שקיבל הארי פרסים אלו רק לא צויין הדבר בכתובים. ובמחילה מהם חלילה מלהטיל ספק בההיא מטרוניתא, המחברת, שתשמיט העיקר מן הספר ולא תאמר במפורש דבר שכזה.
ולא מסתברא שהיה הדבר חולף ללא התייחסות כלל. ואף על פי שאין ראיה לדבר זכר לדבר בדמבלדור שביקש משרד הקסמים לשלול הימנו הפרס כשהושמצו הוא והארי. ומשכך מצינו, לו אכן היה מקבל הארי הפרס, בוודאי פרסום רב היו עושים עת נרדף על נפשו בשנה השביעית היא שנת ההישמטות והבריחה על שלילת העיטור. לא זו אף זו בוודאי גברא רבה כמותו מחזיר היה הפרס עוד קודם לכן עת חלק על טיפול המלכות בעצירת חפים מפשע ודו"ק. זאת ועוד, עבור רעהו האדמוני בוודאי הייתה קבלת הפרס לשלישיה מאורע אשר לא ימוש מפיו ובריא ונהיר מכל הנ"ל שלא קבלו כלל. והדרא קושיה לדוכתא.
ב. ואודות הפרס על חדר הסודות יש שתרצו שדווקא רידל קיבל שכן בתקופתו נפטרה עלמה צעירה בפתיחת החדר והיה הדבר קשה, מה שאין כן בתקופת הישנות הדבר פעמיים שלא מת איש. ומלבד שתירוץ זה מטיל דופי ביסורי המאובנים, ועוצמת הסיכון אשר שם נפשו בכפו להילחם בהבסליסק, עוד מתעלם הוא מחשיפת החדר עצמו שבוודאי שירות מיוחד הוא לבית הספר. ויש שפרשו שבעת הראשונה תפס רידל אדם המפעיל החדר הלוא הוא האגריד ואילו הארי חיסל להמפלצת אך לא חשף אדם המפעיל ובזה לא שייך פרס.
אולם טוב משניהם אשר נאמר שלא רצה הארי ומקורביו מנהלי בית הספר להעמיק באותה הפרשיה, שכן פירות הדבר תשומת לב למעשיה של אותה ריבה צעירה ג'יני, אשר יצאה ללא עונש, והיה לה למזכרת עוון ולכלימה בכל עת אשר יראו המדליה. ובהסכמה שבשתיקה השכיחו להמעשה במשתאות שמחה והרחקה מן הלב ומן העין.
ג. ועתה נתנה ראש ונשובה "מרלינה". ונראה שיש לחלק בין המעשים - שלא קיבל הארי הפרס בשנה הראשונה משום סודיות אבן החכמים והסתרתה מהציבור, ובשניה כדאמרן אודות ג'יני, ובשלישית שכן טרם ענתה בו צדקתו והוחזק טועה באותה שעה, וברביעי שכן נמלט מאותו האיש בבית הקברות ולא פגע בו, ובחמישי שכן הביא למות סיריוס והרס במחלקת המסתורין, ובשישי שהרי מת דמבלדור עימו ונחשב כצרה, וקושיה עומדת לפיכך על השביעית והלאה בלבד.
ורבים אומרים שאפשר משום שהשתמש בנצחונו בקללות שאין עליהן מחילה ואף על החפים מפשע כגובלין. ואחרים הרהיבו בנפשם להאשים להארי באמתלאות שונות שלא הסגיר עצמו כבר בתחילת הקרב או ששמר בדמו על קיומו של אותו האיש כל השנים. ותרוצים אלו כמשענת הקנה הרצוץ בורות נשברים לא יכילו המים ומוטב היו שותקים בקושיה על פני תשובות התולות סרחון בההוא גברא רבה הארי אשר קטנו עבה ממותניהם.
ואמרתי לא אמנע טוב מבעליו לומר לו אשר ישרה בעיני. נראה שאות מסדר המרלין מקבל האדם אשר עשה מעשה שלם, מן הקצה עד הקצה שכן אי אפשר לו להפרס הזה להתחלק בין מספר גוויות. וכן מצינו בדמבלדור שגילה לבדו שימושי דם הדרקון, ומעשה סנייפ הנזכר ולוקהרט בעלילותיו וכן על זו הדרך. ועתה תראה שכל מעשים שביצע הארי היו שותפים עמו חבריו מהחל ועד כלה ולא מצינו האות נחלק למספר אנשים. ובוודאי אין בכך בכדי להקטין הדבר הטוב הזה שעשו, רק דווקא לחשוף המדרגה היתרה אשר מוטב שיהיו פועלין כקבוצה שלא על מנת לקבל פרס.
ועד כאן על פי הפשט והפלפול. אך על דרך הסוד יש עמדי חתום באוצרותי תירוץ מבהיל, פחד פחדים ואין לגלותו אלא ברמז להבקיאים בקבלה, ויחכמו ויוסיפו מדעתם את צנועים חוכמה. ונראה שגלוי וידוע לפני מי שאמר באלאבוש! קוקו! שפיץ! שהוא מן השמות של קבלה מעשית שעתיד לעמוד ביום מן הימים קוסם אופל אשר יתחקה אף הוא על חפצי כוח להופכם לכלי לנשמתו. וידע שבוודאי ברבות השנים תהפך האגדה למיתוס ויהפוך המדליה של הארי לחפץ מתאים להורקרוקס כדוגמת חפצי מייסדי הוגוורטס. ועל כן הכריע דמבלדור וחבריו שלא יקבל הארי חפץ יקר על שמו למנוע לאותה הסכנה. והוא סוד טווס לבן שבאחוזת מאלפוי כידוע לחכמי חן ועד כאן מגלים ולא יותר.
והנני איליו בברכת שנה טובה ופתקא טבא בחדשות אשר יביאו הינשופים.
ובזאת באתי על החתום פעיה"ק הוגסמיד שע"י הישיבה המרכזית העולמית.
נ.ב אחר שירדו הדברים לדפוס ראיתי שנותר מקום, ואמרתי על מנת שלא להותיר הגיליון לבן אודיעו מהסוגיה אשר אנו דנים פה החכמים בדבר ברכת הנהנים על סוכריות ברטי בוטס בכל הטעמים. וספק מה יברך עליה טרם אכילתה בעוד טעמה ומקורה סמוי ממנו. ויש לי אריכות דברים בזה, אך לא עת האסף המקנה.
(תמונה: yiyi shop)

- לקראת נישואין וזוגיות