השבת ראיתי במשיבת נפש..הוד':)
שהכפול ומשולש ומרובע שרבי נחמן מדבר עליו זה לא נ-נח-נחמ...
אלא זה שם ה' שאנחנו משתמשים בו בברכות!!
אז זה אומר שלנ-נח-נחמ...אין שום משמעות!!
זה לא לגמרי מדויק.קראתיך
אני חושבת שזה בקבלה שכל שם של צדיק צריך לחלק אותו לחלקים.
לגן גם שם ה' כך.
 
וכל הקולות שאנחנו שומעים שהנ נח נחמ נחמן מאומן זה ביזוי וכ'ו,
אז זה לא נכון .
...!!! את צודקתשמחה ואמונה
באמת הרב ברלנד אומר שאין לזה שום משמעות...
סתם שתדעי שיש בברסלב כמה זרמים.. הזרם המוביל  זה הרב ברלנד..
לשמחה ואמונה-קראתיך
מזה הקביעה הזאתי?
 
אין שום זרם מוביל בברסלב.
יש מליון ואחת סוגים אבל אין זרם מוביל.
פשוט שומעים יותר את הרב ברלנד אבל זה ממש לא אומר כלום.
זה עובדה.. אני לא ממציאה פה כלום..שמחה ואמונה
יש זרם מוביל בברסלב...
ואם תבדקי את השורשים של התפתחות ברסלב תגיע אליו.
תלוי את מי תשאלי..קראתיך
ואני לא רואה קשר לשורשים של החסידות.
סבבה איך שתרצי..שמחה ואמונה
אני רק אמרתי עובדות..
לא.יהודי מרמ"ג
"את ה' אלוקיך תירא"
אמר רבי עקיבא: לרבות תלמידי חכמים.
מה הופך את הזרם המוביל למוביל???נ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
הוותק? כמות האנשים? דרך החשיבה? הרבנים?
בעיקר הרבנים...שמחה ואמונה
זה לא שהשאר לא נכונים\לא טובים.
לא קשור..
הזרם של הרב ברלנד הוא פשוט המרכזי.
 
הזרם המוביל לא בהכרח הנכון ביותרנ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
בכל דבר בחיים זה שיש יותר אנשים שמסכימים עם משהו והולכים לפי מישהו זה לא אומר שאותו דבר הוא הנכון והצודק ואני לא בא להשמיץ חס ושלום על הרה"ג אליעזר ברלנד שליט"א אלא אני בא לומר שישנם מלא דרכים בברסלב כמו שאמר רבינו ממני יצאו תורות תורות  וברוך ה' לא משנה באיזה דרך ההולכים העיקר להתקרב לרבינו הקדוש שבעצם ע"י זה מתקרבים לה' יתברך ועושים רצונו שזו תכלית האדם בעולם זהו... מקווה שהבינו אותי מחילה על החפירות ובע"ה יתברך שנזכה להתקרב לרבינו הקדוש ולעשות רצון ה' יתברך בעולם אשרינו לגמרי!!!!!!!
אז למה "נ נח" זה הכל?שמחה ואמונה
אם העיקר להתקרב לרבי נחמן.?
נ נח נחמ נחמן מאומן זה שם הצדיק בעצםנ נח זה הכל
עבר עריכה על ידי נ נח זה הכל בתאריך כ"ג שבט תש"ע 02:27
 
בס"ד בר"ה
 
זהו שמו של הצדיק שברגע שמזכירים אותו פועל ישועות רבות והרבה אנשים התקרבו לרבינו בזכות השם הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן  וסתם ככה השאלה שלך לא מנוסחת נכון זה כמו שלהבדיל מליוני הבדלות אני יגיד שהעיקר זה לאכול והכינו שלי יהיה המבורגר זה הכל אז תשאלי אותי אם העיקר זה לאכול אז למה המבורגר זה הכל...הבנת?? (אני מקווה לפחות חחחח)
חח לא נראה לי שזה נכון...שמחה ואמונה
אם בכלל הבנתי..
יש מצב להסבר למה את חושבת שזה לא נכון???נ נח זה הכל
כי רק מי שמאמין בפתק מאמין בנ נח ורק אזשמחה ואמונה
בשבילו נ נח זה הכל...
מבין?
אוקיי אז עדיין לא הבנתי את השאלה הראשונה שלךנ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
אז למה "נ נח" זה הכל? י שמחה ואמונה י

אם העיקר להתקרב לרבי נחמן.?
 
אשמח להסבר
לשמחה ואמונה-קראתיך
זה ממש ממש לא נכון שרק מי שמאמין בפתק מאמין בנ נח..
לפחות זה לא אמור להיות כך.
תסתכלי באחד השירשורים  פה מה כתוב על שמות של צדיקים ועל שם ה'.
 
היום אנשים מקשרים את הנ נח רק למי שמאמין בפתק וזאת טעות גדולה!
הייתי פעם במדרשה של הרב שטרן?שמחה ואמונה
הרב שטרן הוא תלמיד של הרב ברלנד..[במדרשה שלו הסבירו לי את זה]
ולכל עניין  ה "נ נח נחמ נחמן מאומן" אין שום משמעות הרב ברלנד אומר למחוק את ה"נ נח נחמ" ולהשאיר רק את ה" נחמן מאומן"
לא הבאתי את מה שאמרתי מעצמי...
אמרת שהעיקר להתקרב לרבי נחמןשמחה ואמונה
אז השם שלך אמור להיות רבי נחמן זה הכל
ולא נ נח זה הכל...
אלא אם כן אתה מאמין שכל הצירוף " נ נח נחמ נחמן מאומן" זה השם של רבי נחמן, שעל זה אפשר להתוכח עד מחרותיים , ולא יהיה לזה טעם אם לא באמת נרשה לשנות משהו...
 
מבין?..
^ ההודעה השניה הייתה ל"נ נח זה הכל"^שמחה ואמונה
אמרת...נ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
אלא אם כן אתה מאמין שכל הצירוף " נ נח נחמ נחמן מאומן" זה השם של רבי נחמן,
 
זה בדיוק התשובה שלי...אשרייך לגמרי!!!!
נ נח נחמ...נאווש!אחרונה
לסבא שלי היה קשר קרוב מאוד לסבא הקדוש ולפני שהסבא הקדוש נפטר מן העולם הוא נתן לסבא שלי פתק של רבי נחמן שנחתם במילים " נ נח נחמ נחמן.."
 
אח"כ זה עבר לידי החסידים עד שנשרף...
(מקווה שהסיפור מדוייק)
 
אז ה "נ נח נחמ..." זה כנראה היה החתימה של רבי נחמן...
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך