חח מכירים 'והעיקר והעיקר לא לפחד'? אח..
ככה שרו כולם אצלינו אחרי ליל הסדר בקטע של 'חופשי לשיר'.
ואז פתאום שזה נגמר, כ-ו-ל-ם מתחילים ביחד - "בכל מקום, כל הזמן, יש לכולנו מגדול ועד קטן. ימים יפים"... 
אהה, תאמינו לי, אנשים גנובים...
                                                                         
                                                                 
אֶת הַגָּמָל כִּי מַעֲלֵה גֵרָה הוּא, וּפַרְסָה אֵינֶנּוּ מַפְרִיס טָמֵא הוּא, לָכֶם
וְאֶת הַשָּׁפָן, כִּי מַעֲלֵה גֵרָה הוּא, וּפַרְסָה, לא יַפְרִיס טָמֵא הוּא, לָכֶם.
וְאֶת הָאַרְנֶבֶת, כִּי מַעֲלַת גֵּרָה הִוא, וּפַרְסָה, לא הִפְרִיסָה טְמֵאָה הִוא, לָכֶם.
 
 
שימו לב לדבר יפה:
לגבי סמני הטהרה - הכל כתוב רק בהווה. 'מעלה גרה', כתוב בכולם.
לעומת זאת, סמני הטומאה - 'פרסה', כתובים שלושת הזמנים. עבר, הווה, עתיד.
מה פשר הדבר? מה זה בא לרמוז לנו?
שכשאנחנו הולכים 'לטמא' אדם, בל נמהר לעשות את זה ולהוציא אותו מהציבור.
אל נגיד ש'הנה הוא בהווה חוטא' ולכן הוא בחוץ. לא! בשביל לטמא, צריך להסתכל על כל הזמנים שלאדם.
אולי העבר שלו היה טוב ורק עכשיו הוא מעד ונפל? או אפילו אם העבר גם היה לא טוב, אולי הוא משתדל והעתיד
שלו יהיה טוב? לכן, בל נהר להוציא אדם מהחברה כ"כ מהר. בשביל 'לטמא' אדם צריך לבדוק את כל הזמנים של חייו -
רומזת לנו התורה: את העבר, את ההווה ואת העתיד. ורק אז אם התברר מעל לכל ספק שאין מצב, רק אז צריכים להוציא אותו מהציבור שלא יהרוס מבפנים. אבל אל נמהר לפסול, לטמא.
לעומת זאת - ואת זה לא ראיתי כתוב אבל זה מה שעולה מהדברים - אדם שחזר בתשובה, שמשתדל עכשיו - לא נזכור לו את העבר שלו! שחוזרים בתשובה, נהפכים לאישיות אחרת! העבר נמחק. מסתכלים על ההווה הטהור.
לכן התורה כותבת לגבי סמני טהרה בלשון הווה...
[הרב יצחק ניסנבוים]                                                    
                                                                     
 
ו - סיפור קצרצר.
פעם הגיע יהודי אחד שפרש מהתורה לר' דב סולוביצ'יק ואמר לו בצורה 'רגועה' שהוא עשה את כל העברות וגם הוא אפילו אכל חזיר. אמר לו הרב: פשש, אז אתה יותר גדול מהרמב"ם!
אה? - התפלא הכופר שלא הבין איך דברי הרב קשורים למה שאמר. ענה לו הרב:
שהרמב"ם פירש את טעמי המצוות, שהגיע לסיבה שאסור לאכול חזיר, הוא לא ידע את הטעם. ואילו אתה עכשיו העדת בפני שאתה יודע את הטעם של חזיר...
 
 
                                                                      
 
 
אין עוד מקום לעוד ד"ת חמוד...?
טוב, נסתפק בזה בנתיים.
חבר'ה, אפילו תכתבו נקודה - רק בשביל שהשרשור ישמר בזכותכם למעלה.
 
 
 
וואו, אז שבעז"ה נזכה לחיות 'לך נא ראה את שלום אחיך', להסתכל בהם את הצד השלם, וכך, בעז"ה על ידי השתדלות להתקרב ולקרב את בניו של ה' אליו באהבה, כך בעז"ה נזכה לגאולה השלימה.
שבת שלום ומבורכת! חג מלא שמחה!
א-מ-ן!
 
יפה ממש...מקפיצה....ת.מ.
ממש ממש יפהמישי' מאפושו'
 
אמאל'ה זה כזה טוב!!!!!!!!!דוסית גאה!
דרך אגב,דוסית גאה!
לשיר הזה קוראים "מי שמאמין"לא מפחד,
את האמונה לאבד,
ולנו יש את מלךךך העולם!!!!!!
והוא שומר אותנו מכווווולללםםם!!!
אהבתי לגמרי שיראל.
ואגב,יש עוד הרבה מקום לעוד הרבה ד"תים,אפילו לא חמודים..
 
ו,אפשר להוסיף  גם כן סיפור קצרצר?
דם,צפרדע,כנים
"כפרי אחד,בור ועם הארץ,ערך את הסדר בביתו והיה קורא בהגדה.
משהגיע לעשר המכות,קרא:דם,צפרדע,בנים..
מיד קפץ בנו ה'מלומד',ותיקן את אביו:אבא,לא 'בנים' נאלא 'כנים'.
אך אביו ענה לו: בנים-אף המה מכה..
נפגע הבן והשיב לאביו: אם כן אבי,אף אתה בכלל "מכה" הינך,
שכן כתוב מפורש: עוד נגע אחד - אבי..."
תודו חמוד..
חח יפה מאוד...אח..
כנראה הבן היה זה מהאלה שחוגגים 'פסחא'...
חצוף!
 
 
יישר כח ושבת שלום. מועדים לשמחה!
* פסחא של הגויים.אח..
כן, שלא יהיו בעיות?
לא זוכר איך קורים לחג הזה שלהם...
אייל גולן, שם, שם.golani
שיר דבילי וחסר קשר עצמי.
היי זה שאתה לא אוהב אותו זה לא אומר שהוא דבילי..מוריה!!
מה זה חסר קשר עצמי?
כ"כ כ"כ כ"כ טוב!!!!-Rעות-
בס"ד
 
 
ואו.
 
מעולה !!
 
איזה דבר נכון וחזק התחברתי מאווד..
 
 
תודה רבה צדיק!
אהבתי ת'סיפור געש
והנה השיר
אחד השירים היפים
גמלי יש משו קטן וטוב...=]יויו2
שמעתי שצריך בפסח להגיד "חג שמח וכשר" ובפורים "חג כשר ושמח".
תשאלו למה?
כי בפסח- כשר,אחרי כל הניקינות והשגעונות-למי לא יהיה כשר?!אבל עייפים מהניקיונות,אז צריך לזכור להיות שמחים...
ובפורים- "משנכנס אדר מרבים בשמחה" כולם שמחים!מסכות רעשנים שירים וריקודים,אבל משתכרים,וכאן צריך לדעת לשים ת'גבולות ולדאוג שיהיה כשר...
שבצ'לום!
ממש יפה-יויו!!א*ן ע!ד מל2ד!
יפה.. מכירה..אנונימי (פותח)
פשש, יפה מאוד אחי! אח..
ממש יפה!אורושקוש
אני מזה מוכשר... <צ>  =]אח..
מה בא אחרי פרשת צו? שמיני, לא?! ככה חשבתי. אבל...
מסתבר ש...ל-א. 'שבת חול המועד פסח'
כלומר שהד"ת הזה למעלה הוא רק לשבת הבאה. אבל עדיין, המסר שם מתוק תמיד ומתאים גם עכשיו...
קיצור, התבלבתי בין הפרשיות. קיצור: צריך ד"ת אחר לפרשת השבוע...
                                                               
קיצור: 
השבת נקרא בפרשת 'כי תשא', אחרי שבנ"י עושים את העגל. אז, אומר משה לה':
"הודעני נא את דרכך", ובגמרא הסבירו שמשה שאל בעצם את שאלה: "צדיק ורע לו רשע וטוב לו".
ובאמת, זו שאלה שמציקה או שהציקה לכולנו איפשהו בציר החיים שלנו.
אז מה באמת התשובה על זה? מה, יוצא איך סדר בעולם?
הסביר זאת החפץ חיים במשל יפה:
אורח בא להתארח באחת מבתי הכנסיות בעיר. ואז הוא רואה דבר משונה שהגבאי מזמין את שבעת עולים לתורה
ממקומות שונים בבית הכנסת. שאל האורח את הגבאי מדוע הוא לא מזמין את כולם משורה אחת? איפה הסדר??
ענה לו הגבאי - דע לך, שכל העולים לספר תורה עולים ע"פ סדר. הכל פה מסודר לפי כללים. אלא שאתה כאן רק אורח. באת להתארח פה שבת אחת, לכן אתה שרואה את הדברים, אתה חושב שאין כאן סדר והכל לא ע"פ כללים כאן, שהרי זה עולה מכאן וזה העולה בכלל יושב בסוף הבית כנסת...
בדיוק כך אנחנו בעולם - אמר החפץ חיים - אורחים בעולם. יש דברים נסתרים לא נבין ולא נדע. לא בגלל שהם לא מסודרים - אלא, יש דין ויש דיין. אז למה לא אנחנו מבינים? בגלל שאנחנו לא יכולים להבין כל דבר אם אנחנו רק אורחים. בעז"ה, לעתיד לבוא, בעולם הבא, שנהיה כבר אכשהו בגדר 'קבע', אז, נבין יותר דברים ונראה בעצם כמה הדברים בעולם היה מסודר ומדויק...
                                                                 
                                                             
חח טוב, מצטער על הבלבול ההוא. לא נורא, הרווחנו עוד ד"ת ככה בחינם...
קיצור, שבעז"ה נזכה כולנו לחיות ולנשום את אויר האמונה. "שמור על האמונה, היא תשמור עליך ער". אמת.
שבת חול המועד שמחה ומלא כיף לכל עם ישראל!
א-מ-ן!
מה פירוש הסימן הזה:<צ>?דוסית גאה!
ד"א, אתה באמת מוכשר.IרציניI
בלי הפאשלה הזו...
<צ> = ציני.אח..
בדיוק כמו מה שאמרת, רק בלי הר' שם שמפריעה...
 
 
תודה רבה על החיזוק.
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
 
 
 
חח..שבת שלוםדוסית גאה!
ואני באמת הולכת לפתוח עצומה נגד הכתב הפיצי שלך ב"נדוסית גאה!אחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך