אני רוצה שמישהו יענה לי ברצינות, ומבחינה הלכתית-קומי אורי
פשוט מאוד.יד ימינו
"והורשתם את יושבי הארץ מפניכם".
כיום אין אפשרות אחרת.
גם לא "גר תושב".
אם הם יושבים בארץ בלי לעשות בלאגן, צריך לגרש אותם (וגם את הסינים, התאילנדים, וכו'), ואם הם עושים בלאגן - "עושין עימהם מלחמה, והורגין כל הזכרים הגדולים, ובוזזין כל ממונם וטפם. ואין הורגין אישה ולא קטן - שנאמר "והנשים והטף" (ראה דברים כ,יד; וראה דברים ב,לד), זה טף של זכרים."
(רמב"ם, ספר שופטים, הלכות מלכים ומלחמות, פרק ו' הלכה ה').
תודה. סוף סוף..קומי אורי
אגב, שמעתם על מאות אנשים ממדינה עם שם מסובך שבאו לארץ והצהירו שהם לוקחים על עצמם 7 מצוות בני נח?? זה ממש מגניב..
ללא נושא:יד ימינו
זה כבר עושה משהו בראש.
לעניין ההעסקה שלהם:
יש איסור לא תחנם.
אסור לפרנס ערבים.
א-ס-ו-ר.
זו אחת הבעיות עם שנת השמיטה, שהתוצרת שרובינו אוכלים היא שלהם, ואנחנו עוברים בכך על האיסור.
בכללי, היחס הוא יחס של עליונות.
אנחנו בני אדם, הם לא.
אנחנו בני מלך, הם בזויים.
אין איסור לאמר שלום, אבל ברור שאין מצווה.
יותר מזה, לזכור כל הזמן (וכל הזמן!) שהם מתחתינו.
לה להתחנף, לא להוריד את הראש, להיות עם גאווה יהודית.
...קומי אורי
לפני כמה זמן חברה שלי ואני כתבנו דף יפה ומושקע עם בדיחות נחמדות על ערבים ותלינו אותו בכיתה. יום למחרת, באחד השיעורים הסגנית חילקה לנו דפים, ביקשה מכולם לקרוא ולהגיד מה דעתן על העניין. נדהמתי להפוך את הדף ולגלות את הבדיחות שלי..
חצי מהכיתה לא אהבה בכלל את הרעיון, כי אסור לבזות שום אדם, ואולי אין להם נשמה כמו שלנו אבל הם לא נחותים..
החצי השני תמך ואמר שאין שום בעיה (ונראה לי שהסיבות ברורות)
התווכחתי עם הסגנית וזה גרם לי באמת לתהות- זאת התנהגות של יהודי להשפיל את האויב שלו?! היא הציגה את זה כהתנהגות של נאצי. או שאולי ה' בחר עם אחד שיותר לו להתנהג ככה??
אשתדל בעוד איזה חצי שעה להגיבסבא גפטו
אני מגיב כאן, מסיים- עושה - וחוזר.
----סבא גפטו
'יהודי' הוא יצור אנוש הנולד לאימא יהודיה. ולא משנה אם אבא שלו הוא גוי. [בעצם, זה מין הסתם משנה לאותה אחת שתרצה להתחתן איתו. א"כ... לדעתי צריך להסתכל על האישיות אפילו שבמקורות דווקא כן כתוב לבדוק את ייחוסו... א"כ באמת... זה שהוא נולד לאבא גוי זה משפיע על האישיות והאופי שלו.. לא משנה מה הוא יעשה.. א"כ באמת באמת... אפשר ל'התנחם' בעובדה-משל-אגדה שכל אותם אלו שמתגיירים ונהיים יהודים, אלה שמתגיירים באמת, כשהם נבראו ובאו לעולם, הם היו יהודים, והיו צריכים לתקן את עצמם בין היתר בגלגול בצורת גוי... ויתגייר.. ככה שיש בו משהו..]
ככה שאותו חצי כיתה שאמר "אסור לבזות שום אדם"... צדק! אסור לבזות יהודי. ואדרבא – מחוייבים לאהוב אותו. לאהוב – באמת!
אין להם נשמה, כי רק לבני אדם יש נשמה.
הם – הגויים כולם בדרגת 'מדבר'.
יש להם נפש. אין להם נשמה.
למעשה הם דומים מאוד לבע"ח ובהמות. רק שבניגוד לבע"ח כמו כלב, שכל כולו זה פקודות ואין לו שכל.. – אין לו שיקול דעת.. וגם כשהוא "מתלבט" האם ללכת לאחד מהילדים במשפחה של בני אדם שהוא מתגורר אצלה.. זה לא שיקול בכלל. פקודה מנחה אותו. והם – הגויים יש להם מוח. אם יש להם שכל? זה לא כתוב בשום מקום לפי מה שאני יודע, אבל אני בטוח שכן. אם הם משתמשים בו? כל אחד והשיקולים שלו. אם הם משתמשים בו לטובה? לטובה עצמית או לטובת הכלל? זה ארוך.
עוד משהו שלא ברור לי כלל ועיקר.
אנחנו מתפללים? אנחנו לומדים? אנחנו עושים קידוש בשבת? עושים הבדלה?
אז אנחנו סתם ממלמלים? לא כתוב ובחרת בנו מכל העמים ורוממתנו מכל הלשונות וקידשתנו במצוותיך? יש משהו יותר ברור ופשוט מזה? אין שיר כזה? לדעתי זה [המשפט הנ"ל] הוא אחד הדברים המופלאים והיפים יותר שקראתי ומלמלתי בחיים שלי.
שיהיה ברור! באופן חד משמעי; אנחנו מעליהם. אנחנו יותר טובים מהם. אנחנו העם ייחודי ומיוחד לטובה! והם נחותים מאיתנו – פשוט כי יש דרגות ביצורים שהקב"ה ברא. והם הגויים בדרגת 'מדבר' דרגה מתחת לבני אדם-היהודים. [ומי שלא ברור לו – "ואתם צאני צאן מרעיתי, אדם אתם!" ורש"י כבר פירש לנו שאין הגויים קרויין אדם.]
הקב"ה ברא את העולם ובתוכו יצורים מכל מיני סוגים. ביניהם יצורים אנושיים. ביניהם, גם יהודים. – בנ"א. במקביל או גם יצק תכונות והגדיר כל מיני דברים ביצורים האנושיים. כמו הביומכניקה וכו'.. בין היתר "טבע אנושי".
טבעי הדבר, שאת כיהודיה, אנחנו כיהודים, אני כיהודי, לא-יאהב, לא יסמפט בלשון המעטה, ואדרבא – יזלזל בו ויכפיש אותו ואת עמו, כשהאומה שממנה הוא בא, שמה לה למטרה לחסל את כל העם שלי, שהוא במקרה או לא – העם הנבחר! ומיישמת בפועל [לצערינו!!!] את המזימה שלה – מחסלת את אחים שלנו. אין מה להתרגש – זה טבעי.
אם לפעמים אסור לנו, או לא נכון לא-לאהוב מישהו? כמו את אח שלי שעיצבן אותי? יש מצב. אבל הרגש הפנימי הזה להתעצבן עליו, או במקרים קיצוניים שיהודי 'שמאלני', או שוטר מרושע שנותן לי אגרוף, טבעי להתעצבן עליו ולקלל אותו ולזלזל בו ובמה שהוא מייצג – 'משטרת ישראל'. ככה הקב"ה הכתיב את החוקים.. אין מה לנסות להתקומם נגד זה. זה יישאר בנו גם אחרי שנמות.
ומפני שאנחנו מדברים על אומה ספציפית ולא סתם חוקרים כאן כל מיני דברים.. אז ניגש לעניין.
צריכים לרחם על כל יצור [לא רק אנוש] שבעולם. כי הקב"ה יצר אותו, ומי אנחנו שנזלזל לא נחוס על יצירה של הקב"ה??!!??.
מה גם שיהודים מטבעם הם 'רחמנים בני רחמנים'.
אבל כשהתורה [שהיא זאת שמחייבת אותנו לדרך ארץ.. לשמור מצוות... לחיות כיהודי וכו' וכו'.. ובין היתר גם לחוס על כל מה שה' ברא...] מחייבת אותנו להילחם במי שרוצה להרוג אותנו, וכחלק ממסע הלחימה, מסיבות כאלו ואחרות [– שאנחנו עדיין לא משמידים אותם באופן טוטאלי] אנחנו משתמשים בשכל, ונפעיל נגדם לחצים כאלו ואחרים... "לוחמה פסיכולוגית" יש מושג של השפלה.
כשאנשי לח"י תפסו שני קציני משטרה בריטים [קצת אחרי החטיפה של אחד הנערים מהנוער, ע"י קצין בולשת בשם "פאראן" ימ"ש ושם אשתו ושם עמו וכל הצאצאים שלו אם קיימים עדיין – שירקבו כולם!] הם צילמו אותם ערומים חוץ מהתחתונים שלהם, כפותים, ופירסמו את הכרוז.. זה בהחלט מרתיע אותם – אז ההשפלה, הזלזול בהם הוא מעשה 'יהודי' לחלוטין!!
והאמת שאין לי כח להמשיך לפרט בעניין.
אז אני רק אתן איזה סיפור קצר ותעשו השוואה, בפואנטה של הסיפור – לשאלה שקיימת [אם עדיין קיימת] כאן.
נשאל איזה רב ע"י התלמיד שלו האם מותר לו לגנוב עפרונות ולורדים מערבים.
הרב שאל אותו למה הוא רוצה לגנוב מהם.
ענה לו הבחור שאין להורים שלו כסף לקנות לו לשנה"ל הקרבה ובאה מחברות ושאר הציוד... והוא לא רוצה להכביד עליהם.
ענה לו הרב שאסור.
והסביר לו: כשאתה לוקח מערבי לשם מצווה, לא רק שמותר – אלא ברור זה בהחלט 'מצווה' לקחת ממנו. בבחינת לא תחנם. בעצם זה שאתה קונה ממנו, במקום "וחי אחיך עמך", אתה נותן כסף לערבי, ובזה אתה נותן לו משאבים וכוחות להיות יציב על הקרקע שהוא לא אמור להיות עליה – ובזה אתה עובר על "לא תחנם". אבל כשזה לכיס הפרטי שלך, לא רק שזה אסור, זה בא ממידות רעות; חמדנות, תאווה וכו'... אם אתה תגנוב ממנו ותעביר את זה ליהודים נזקקים שאין להם, אבל אותו כלב הרגיש לא בנוח, ושהוא לא מצליח לחיות ב"ישראיל"... זה כבר מותר ונכון.
וההשלכה – תעשו את זה בעצמכם.
אם פרסום הדברים, הגניבה, פרסום הבדיחה – בא באמת ובתמים במטרה להשפיל אותם ולזלזל בהם, כי אסור להם להיות כאן, ובהימצאותם כאן הם מחללים שם ה', במיוחד שהם משפילים את עמ"י – וזה עוד יציאת חילול ה' ענק לכשעצמו – אז המעשה הוא מבורך! ואת הסיבה השניה הלא טובה... אתם מבינים כבר לבד.
אני מקווה שהייתי ברור.
שאלה......תכלת דומה לים
ברמת העיקרוןסבא גפטו
חשבתי להגיב לך.
אבל ידעתי שזה ייקח זמן.
אז הנה משהו שכבר כתוב, והעלו את הקובץ לאינטרנט.
כאן זה לא קובץ - זה דף אינטרנט.
פרק מתוך "אור הרעיון" - למו"ר המכב"י זצוק"ל הי"ד.
"הלא יהודי בא"י"
קחי את הזמן ותקראי.
אני בטוח שלא יהיו לך שאלות.
ואם בתחילה קשה לך לקרוא את הספר בגלל שזאת אישיות רבנית שאת לא מסכימה איתה? אז שיהיה לך בראש שכתב את זה אבא שלך.. עכשיו תקראי;
http://www.kahane.org/hebrew/or/or13.htm#%F4%F8%F7%EB
בלי פלפולים.
הפרק הנ"ל הוא פרק בהלכה,
עם הוספה של הסברה והרעיון היהודי מאחורי ההלכה
כדי לעזור לנו להתקדם ולממש את הייעוד שלנו.
אם יש לך שאלות אח"כ - שאלי.
שאלה - אביך קרא את הפרק? מעניין אותי.
שוב - כולכם יכולים להכנס ולקרוא:
http://www.kahane.org/hebrew/or/or13.htm#%F4%F8%F7%EB
אני באולפנא,תכלת דומה לים
אם אני באולפנא, אבא לא יכול לקרא.

ועדיין לא יכלת לעיין ולקרוא?סבא גפטו
או קי, אני מגיבה לפי התכון שנאמר שם,תכלת דומה לים
בפסקא נכתב :[לא הארץ מגדירה את העם, אלא העם מגדיר את הארץ.]-
ארץ ישראל היא נחלתו של ה'. ומושגחת ישירות ע"י ה', בניגוד לכל שאר הארצות.
ה' רצה למצוא לארץ כ"כ מיוחד עם מיוחד, ומצא את עמ"י. זה לא שא"י נוצרה בשביל עמ"י, אלא העם נבחר בשביל הארץ, והתורה באה להדריך את העם איך להתנהג אם הארץ המיוחדת, אחרת הוא לא יישרוד פה, והארץ תקיא את העם (לפי הרמב"ם, וכשיהיה לי את החומש מול העיניים אני יכולה לצטט)
------------
עיינתי ברוב הקטע, והרבה נאמר שאם הגוי מקבל את עול המלוכה עליו- הוא יכול לחיות בארץ. אז או שאני סתומה וטופשה, או שלא יודעת מה.
הכל נוצר בשביל עמ"י, כל הבריאהקומי אוריאחרונה
זה לא כ"כ פשוטעמישב
ודאי שזה עדיף שלא.
אך מכיוון שזה לא כ"כ ברור, בצורה מוחלטת, שזה מה שגורם להם להשאר כאן. שהרי מי אמר, אז אתה לא תיתן לו כסף, אז הוא יחפש פרנסה אחרת.
ועוד גם איסור ממש של פיקוח נפש אין כאן, שהרי למרות שמגיע הכסף לבסוף לידי ארגוני הטרור, ימ"ש. הרי שזה גרמא, ולא מגיע בצורה ישירה, אלא עקיפה של עקיפה. ואפי' "כוח כוחו" אין כאן, אלא אף יותר רחוק.
ובגלל כל הסיבות הנ"ל, מותר לקנות מלפפונים גם כל השנה. אף על פי שערבים מגדלים אותם. זאת משום הגדר ההלכתי של "מקום צער גדול". ומי שיכול בלעדי זה, הרי זה משובח. אך פשוט שאין כאן איסור מוחלט.
וכן לעניין שמיטה.
אני אישית מתלבט. כי כשיגמרו, בעוד כחודשיים, כל הירקות של אוצר בית דין, לא ברור לי מה אעשה.
כי מצד אחד, לקנות מנכרי, יש את הבעיות המוזכרות לעיל.
ומצד שני, גם בהיתר מכירה יש בעיה של לא תחנם, שהרי מוכרים קרקע בא"י לגוי. ועוד שלשיטת החזון-איש, אין מועילה בעלות של גוי על קרקע בא"י לעניין שמיטה, ויש בירקות קדושת שביעית, ובעצם מי שעבד בשדה עבר עבירה.
יוצא מכאן שלשיטת החזו"א (שלמי שלא מכיר, היה גדול הדור בדור הקודם. באמת לא היה, בדורו, וכנראה שגם היום אין, אדם שהגיע לגדלותו בתורה. הוא פשוט לא ישן כמעט. כל הזמן רק למד. הוא כתב מספר גדול של ספרי חידושים בהלכה ובגמרא. באמת שאין לנו תפיסה בדבריו. ועד היום, רבים מתלמידי החכמים מפחדים לחלוק עליו, מפאת גדלותו!), הרי זה נהנה מאיסור גמור, ויש בירקות קדושת שביעית ויש לנהוג בהם ככאלו.
ומכיוון, שלענ"ד, הדברים שווי ערך. שמחד- בעיית הגויים. ומאידך- בעיית השביעית, וכן הבעיה של לא תחנם (שזה, בניגוד לערבים, פשוט שהוא איסור ישיר). ולכן, מתלבט אני ואינני יודע מה אעשה.
אתה לא צריך להתלבט.יד ימינו
ירקות שישית - כן.
אוצר הארץ - יהיה בעז"ה כל השנה.
הירקות הם של בית דין, ולכן אין בעיה למכור/לקנות אותם.
באותו עניין:
הרב כהנא הי"ד לא אכל בשנת השמיטה שום תוצרת.
הוא לא סמך על "היתר מכירה" משום "לא תחנם", וכמובן לא קנה מערבים.
בישיבת הרעיון היהודי, כן קנו מ"היתר מכירה", אבל לא מערבים.
הסיבה היתה שלהחמיר - יכול אדם להחמיר לעצמו, אבל לא על הציבור כולו.
בכל מקרה, ההידור הגדול והמשתלם ביותר הוא לקנות מ"אוצר הארץ".
כך אתה לא עובר על שום איסור, או ספק איסור.
---סבא גפטו
לא יודע באיזו קבוצה מדובר הפעם.. אם תפרטי זה יעזור.
לא כל מה שמגניב הוא טוב.
היטלר בעיניי הוא מגניב מאוד.
הוא גם חכם.
למעשה כל המפעל הנאצי הוא חכם ומפואר בעיניי.
א"כ ממש לא נכון.. בלשון המעטה..
מודל לחיקוי? ממש לא.
--
נקודה אחרת - ולכן הגבתי..
חשוב לשים לב שכל הפעולות שלנו - יהיו פחות, לעצור את הנסיגה [בכל מובן שהו] פחות למנוע.. פחות לעצור את המהלך שיביא לרצח יהודים.. את הטעות.. פחות הכיוון הזה...
יותר כיוון של לתקן מחדש את כל הקיים.
ואם זה אומר לפרק את הקיים ולבנות במקומו חדש - אדרבא ואדרבא..
אבל שיהיה יותר בכיון - לא לעצור תכנית קטנה של ממשלת הרשע שמביאה לנו מיליון תוכניות קטנות..
אלא לבנות מדינה יהודית ע"י הריסת אותה ממשלת רשע...
לא רק העסקת יהודים - פה ושם אחד שתיים.. לעשות טובה [למי? לעצמך? לאלהים? לתורה? לעם? - יאפס!]
חבר נתן לי כיוון - להתחיל לבנות את הטוב שבת"א, בגב-ההר.
לא בשמים היא.
כל המפעלים, כל המוחות היהודיים, הכל הכל - צריך לעבור מיקום.
ולא לשכוח להתעסק כל הזמן בפרנסה, לשם פרנסת הילדים, לשם פרנסת הנכדים וכו'...
אלא לשם החשת סיום הגאולה - וזה אומר להתחיל להריץ את המהלכים.
חסר מנהיג.
זה מה שאני בא לומר ברוב ההודעות.
חסר מנהיג - שוב.
וזה לא שני מנהיגים.
זה מנהיג.
אוי אוי אוי.. ווי זמיר...סבא גפטו
תבין משהו; בעיניי, היטלר הוא יצור אנוש חכם מאוד. [יש אומרים שהוא בכלל שין דלת].
גם אריק שרון. וזה מבלי להביע התנגדות או הסכמה למהלכים שהיצור הזה עשה.
אני חושב שגם הרב ישראל אריאל הוא אדם מאוד מאוד חכם! אבל בניגוד לשני המנוולים שהזכרתי קודם, הוא יודע לנצל את החכמה שלו, או יותר נכון את השכל שלו, לרכוש חוכמה, ולהשתמש בה בצורה ובאופן טוב, ולטובת הכלל, במקרה זה - טובת כלל עמ"י, העם הנבחר - במה שנקרא "צורה חכמה" - ועל כך אני מצדיע לו.
יש מבין?
או בשפת הגויים - "פארשטייסט?"
על הקבוצה הזאת לא שמעתי ממקור ראשוןקומי אורי
--
לא הבנתי מה הכוונה לפרק את הקיים ולבנות במקומו חדש.. איך מפרקים את הקיים באופן מעשי? אם בונים חדש על הקיים זה לא מקרב שום גאולה, כי אתה משאיר מאחור יהודים שלא מבינים את זה ומפריד ככה את העם.. (כל זה בהנחה שהבנתי למה אתה מתכוון..)
וזה שחסר מנהיג ברור וידוע, כי כל מה שמפריד אותנו מהגאולה הוא ממשלת הרשע..
למה אסור להרוג להם ת'ילדים?!מאחורי הקו
כאילו שהילדים שלהם לא מתפוצצים כאן גם.
היית ממשיך להלכה הבאה ולא היתה לך שאלה.סבא גפטו
איפה זה כתוב? סליחה על הבורות..קומי אורי
כאן:סבא גפטו
ההלכה שהביא יד ימינו היא 'ה' - תמשיכי הלאה.. תחזרי אחורה.. תעשי רונדלים - איך שנוח לך.
נפלתי בסיבוב..=)קומי אורי
מי זה שבעה עממין?
חח.. *קראתי...קומי אורי
-סבא גפטו
כך שאם חשובה לך האמת, לכי לרב ותבררי איתו את העניין, אם לא הצלחת בעצמך למצוא תשובה בספרי הלכה.
ושהרב לא ימציא בעצמו היתרים/איסורים לדעותיו הפרטיות.
הוא אומר משהו? שינמק אותו.
==============
היום? זה קשה קצת לכתוב את זה - אבל לגבי האומה הישמעאלית, אחד אחד צריך למות. יונק כבוגר. זה לגבי הערבים! [וזה לא משנה ערבים; מוסלמים/צ'רקסים/דרוזים - כל אלה ערבים. ואם זה משנה, יש עוד הרבה סוגים של ערבים. לפי מה שאני יודע הצ'רקסים קיבלו על עצמם את דת האיסלם].
אנחנו [-היהודים] נמצאים במלחמת מצווה [וזה לפי כל השיטות. רש"י-מלחמת מצווה - רק מלחמה שנועדה לכבוש את ארץ ישראל. [חשוב לזכור - רש"י הוא פרשן. הוא לא פוסק! ורק בגלל שאני יודע שהמילים הבאות משנות לכם, אני אכתוב את זה: זה לא מילים שלי, אלא של רבנים.] רמב"ם וספר החינוך - מלחמה במטרה לכבוש את ארץ ישראל, מלחמה נגד העמלק ומלחמת ישראל מיד צר. אלו שלושת המלחמות.
סתם נקודה מעניינת - שמעתי כבר כמה וכמה רבנים שאמרו שהיום 'עמלק' מוגדר אומה ששמה לה למטרה להשמיד את עם ישראל. אלו הערבים החיים בארץ ישראל.
ברור לכולם, ואם לא - מלחמת ישראל ... זוהי מלחמה שנפתחת בעקבות קבוצה [כלשהי! לא משנה אם זה יהודים, לא משנה אם זה גויים כופרים, לא משנה אם זה בודהה, שינטו או עע"ז כמו הנוצרים או ע"א כמו המוסלמים ימ"ש כולם! חארות כולם!] שקמה על עמ"י.
שימו לב - לאו דווקא במטרה לכבוש את ארץ ישראל מידי היהודים.. מלחמת מצווה יכולה להיות גם בגרמניה למיטב ידיעתי. [בעבר דיברתי על כך עם הר' י.ק.] די אם נביא את הדוגמה הברורה והפשוטה ביותר מהשו"ע: "עכו"ם שצרו על עיירות ישראל, אם באו על עסקי ממון אין מחללין עליהם את השבת; באו על עסקי נפשות, ואפי' סתם, יוצאים עליהם בכלי זיין ומחללין עליהם את השבת; ובעיר הסמוכה לספר, אפילו לא באו אלא על עסקי תבן וקש מחללין עליהם את השבת." (הערה שלי סבא גפטו בן סבתא רבא: שו"ע או"ח סימן שכ"ט ס"ו]
הרמ"א; "אפילו לא באו עדיין אלא רוצים לבוא. [וכבר נכתב.. ובני ישראל יוצאים ביד רמה..]
ההלכה הנ"ל הועתקה מהרמב"ם, וגם הועתקה ע"י בעל התניא ב'שו"ע הרב'.
עוד עניין קטן שחשוב - לפני שיבואו כל מיני "אורנאחדים" למיניהם...
על מי מוטלת החובה להילחם ומי יוציא את הפקודה?
אין לי כך [וגם שכתבתי כבר - בירור אמיתי, לא בפורומים. אגב, לכל מי שיגיב לי בצורה טרולית שכזאת.. כמו אורן1 שהגיב לי כמה פעמים ולא באופן ענייני - משמע: לגופו של כותב ולא לגופה של הודעה.. אני אמנע מלהתייחס. לא איום ולא נעליים. הודעה חד משמעית] להביא אסופת מקורות.
כל יהודי שיכול מבחינה מנטאלית ופיזית חייב להשתתף. תירוצים למה הוא לא יכול? שיביא לאלהים אחרי 120. הכלל הוא; עלינו הוא יכול לעבוד. על אלהים לא. ככה שאם נפסיד במלחמה רק בגלל שהוא לא יצא, אלהים יפרע איתו את החשבון. אבל חשוב שנדע - שהוא קיים. זבל כזה מחכה לו כף הקלע.
מי יוציא אותנו? ברמת העיקרון - למלחמת מצווה יוצאין ע"פ מלך, והרמב"ם אומר שעדיף שיהיה זה מלך שמונה ע"י בי"ד של 71. הסנהדרין. [למי שלא יודע - הארגון כבר קם - רק שהוא לא מספיק רציני ועושה בדיחה מעצמו. לא כולם! חלק שם..] הר"ן מוסיף שאפשר להמליך מלך ע"י העם.. הציבור.. [ומעניין לציין - שהגראי"ה קוק מביא את זה - לגבי ימינו אנו.. לפעול בדרך הזאת!! - איפשהו בשו"ת משפט כהן].
אבל את יודעת מה? -הכל דיבורים..
וזאת לא רק תוכנית רדיו...
וחבל.
סתם משהו שנתקלתי בו לפני כמה ימים.
והבאתי את זה בהקשר הנ"ל...
ואני אומר - מי אמר שבבנ"ע לא חשובה ההלכה???
http://www.yba.org.il/show.asp?id=19663&big_cat=1430
באמת באמת - הלכה לא תמצאו בפורום.
במיוחד אם אני לא יודעת איך לבחור לי רב..קומי אורי
אני גם באותה בעיה, (כמו קומי אורי)נ נח בנשמה
זה נושא מורכב ממש!
מתפללים לה' שיכוון אותך לצדיק אמת.איתי'ה
מתפללים, אבל מה עושים?קומי אורי
היי! נעלמה התגובה שהייתה לפני..קומי אורי
גם אני שמתי לב.סבא גפטו
אגב - בקשר ל"מתפללים, אבל מה עושים?" - שאלת השאלות.
לפחות אצלי.
אני לא יודע.
אני גם במחפשים...
אני זוכרת..קומי אורי
כן, שאלה שתוקעת אותי בד"כ בחוסר מעש מחרפן..
נזכרתי. משה-ADMIN כנס גם אתה.סבא גפטו
תודה שהזכרת לי.
יד ימינו כתב תגובה ושם בה קישור לפורום הזה: http://www.myehudit.org/forum/index.php?board=3.0
איך לבחור רב.עמישב
איך רב פוסק הלכה?
הוא לוקח את ההלכה ה"יבשה", כלומר מה שכתוב בספרים. ולאחר מכן מעמיד את זה מול המציאות, ומזה יוצאת לו ההלכה למעשה (שילוב של הלכה, מהספר, ומעשה, מהמציאות...).
לכך, נדמה בעיני, שלא שייך שתבחרי רב שרואה את המציאות בדרך שונה, בצורה עקרונית וחדה, ממך.
אז תחפשי רב, שהסתכלותו על המציאות דומה לשלך, ותלכי על פיו.
אך חשוב לשים לב. יש היום הרבה רבנים, שאינם רבנים מן השורה הראשונה (אינני מזלזל בהם חלילה, אך למה הדבר דומה? לאדם חולה שחולה במחלה קשה, והוא מחפש רופא. אז הרי זה פשוט שהוא יחפש את הרופא הטוב ביותר. אם לא את אחד הטובים, לפחות שיהיה על רמה. כך גם בהלכה, אנו צריכים לשאוף לטוב ביותר).
כיצד תדעי להבחין איזה רב הוא משמעותי יותר ואיזה פחות? הדרך הטובה, לענ"ד, היא עפ"י ספריו, משמעותם, עומקם וחשיבותם.
שיקול נוסף, היכן שאת מרגישה שהאמת נמצאת.
אממ..קומי אורי
ב"ה אני מתחילה לתעב את הבורות.
וגיליתי מחלה קשה שקיימת אצלי, קוראים לה דיבור שטויות.
גיליתי גם את התרופה למחלה, קוראים לה לימוד תורה (וכל מה שקשור)
אבל סל התרופות לא מממן לי את התרופה.. ואני עניה בשביל לקנות אותה בעצמי..
היטלר לא היה מגניב...פליץ
או כמו שאומרים בלע"ז: Totally uncool dude. Like, duh.
(מה נכנס בי היום? השורשים האמריקאיים שלי משתלטים... אאהההה!!...)
תפסת אותי במילהסבא גפטו
זה לא היה במקום.
וכשאני מסתכל על ההודעה שלי שוב, אני רואה שזה נראה די דבילי.
שני דברים
האחד, במה מסתכמת העבודה שלה. או יותר נכון מעבר להרצאות ומחקרים [?] היא מעבירה משהו כלשהו? [וזה מבלי לזלזל. אני יודע שאנשים נוטים לקרוא את ההודעות שלי מופנות אליהם, כאילו כתבתי אותן במטרה לזלזל בהם...]
השני, בבקשה לשרשר נכון.
השלישי, ה"מגניב" לא סתם יצא לי.
שימי לב ש'קומי אורי' כתבה את זה... וכשקוראים את המשפט שלה, לפחות בי, זה מעלה מחשבה/הרגשה מעצבנת... שגויים מתחילים להגניב אותי.. זה ממש לא מסתדר לי.. אז איכשהו זה נתפס בי - ויצא בהודעה.
תיקון -סבא גפטו
תפסת אותי בשרשור לא מסודר...פליץ
כמה דברים (כי אני לא יודעת כמה יצא... נזרום):
אמא שלי דוקטור לספרות השואה, אבל זה אומר שהיא גם יודעת הכל בערך (כל מה שניתן, לפחות) על הנושא עצמו. אני יודעת, עזרתי לה קצת לכתוב את הדוקטורט... היא מעבירה קורסים - מלבד הרצאות ומחקרים, גם בנושאים אחרים.
תקרא לי אולי סתומה, אבל אני לא ממש רואה איפה זילזלת...
הבנתי את הכוונה ב"מגניב", לי פשוט לא התיישב לומר את זה... ויותר הערתי על זה כי אני לא רצינית ונתפסת לקטנות מאשר רצון לתקן ;)
בקשר ללשרשר בסדר - עכשיו? פשוט אין לי כח ויש לי מחשב מפגר שרק ללחוץ בו על "התחל" לוקח שנתיים...
>>>>>>>>>>תכלת דומה לים
קיצור, הם לא אמורים להיות מועפים מפה.
הם לא מקיימים 7 מצוות בני נחקומי אורי
הערבים שגרים אצלי בביתתכלת דומה לים
נניח.. אבל הם מיעוט.קומי אורי
בתור עם הם עם אויב. בתור עם הם נגדנו, הם כולם מסכימים להשמיד אותנו. גם אם לא בפועל, כולם מסכימים עם זה.
וגם אם *נניח* הם לא מזיקים. אמרת שאין לנו זכות להעיף אותם.. ועוד איך יש לנו, כי הם לא מקיימים 7 מצוות.. וכמו שאמרה כאן מישהי- אין סנהדרין שיקבע את זה לכן הם מועפים בכל מקרה!
תכלת, תכלת, תכלת...יד ימינו
ערבים לא מזיקים?
מסכים שיתכן קיימים כמה כאלה, אם כי אם בודדים כל כך, שהם אפילו לא מגיעים לאחוז אחד מהם.
למה?
כי אף אחד לא רוצה שזרים ישלטו עליו, וכיום יש מצב של "כיבוש" בשטחים.
כיום, אין לשום ערבי זכות קיום בארץ.
למה? עצם היותו ערבי, הוא משתייך לאומה המגרה בה', ועל חילול השם התגובה היא קידושו.
הוא גוי - יש מספר תנאים לישיבת גויים בארץ.
אם תרצי הרחבה - אני ארחיב, אבל יקח לי זמן.
בקצרה:
יש שתי שיטות ברמב"ם:
אחת, אוסרת ישיבת "גרי תושב" בזמן שאין סופרים את היובל, מה שקורה בימינו.
השניה, מתירה, בהגבלות מסויימות:
קבלת שבע מצוות בני נח (בניגוד לזמן שסופרים בו את היובל לא חייב לקבל על עצמו בפני בית דין), הוא חייב לקבל את המצוות מתוך הכרה שיש עליו חובה לקיים אותם מכיון שהשם ציווה אותו על זה (ולא מתוך הבנה שחשוב לקיים אותם) (וכך זה מובן מתוך דברי החזון איש), והוא גם מצווה במס עבדות, והכרה בבעלותינו על א"י, ובקבלת מרות השלטון.
יש עוד מספר שיטות, שמפאת קוצר הזמן לא אביא אותם עכשו.
הערבים לא נכנסו לקטגוריה של גרי תושב, אז ברור שאין להם זכות קיום בארץ.
פשוט ומוסכם על כולם.
אם תרצי - אני אפרט.
זה יקח לי זמן, אבל אני אעשה את זה.
תודה.. כנראה שהמצב קשה גם אצלי..קומי אורי
אם מישהו ירצה ;- אני ארחיב בעניין ישיבת גויים בארץיד ימינו
טעית, ילדהסבא גפטו
מה שכתבת כאן, זה בסתירה מוחלטת לתורה הקדושה.
מה שהשגת בהודעה הזאת, זאת הכרזה; באשכול הזה כתבתי שטויות!
זה ממש לא נכון!!!יהודי שמח
זה היה תגובה כמובן לדברי 'תכלת דומה לים'יהודי שמח
בוגרקומי אורי
אני לא זוכרת בדיוק..תפוזה 1
אבל תקרא את הספר פניני הלכה 'העם והארץ' של הרב אליעזר מלמד, הוא מדבר על זה.
מצטרפת לתפוזה...פלספנית
הרב מלמד אומר שם, שמי שקיבל על עצמו 7 מצוות בני נח מותר לו לגור בארץ, והוא נקרא גר תושב. אבל, בגלל שהיום אין לנו סנהדרין, והם לא יכולים לקבוע מי גר תושב ומי לא, אסור לנו להרשות להם לגור בארץ. זה מה שאני זוכרת. בכלאופן, אל תסמכו עלי, כי אני לא בבית ואין לי כאן ת'ספר לבדוק, אז תאלצו לבדוק בעצמכם...
קראתי כאן בשרשור קצת ויש לי שאלה..אנונימי (פותח)
אבל מכאן ועד לאמר שהם לא בני אדם???
מה זו הדיעה הזו???????
ועוד משהו- אם אני נמצאת בחו"ל אז גם יש בעיה בלא לפרנס את הגוים? מה האחוזים של יהודים?? אז איך היהודים בחו"ל (כן יש לנו פה גם דת"לים) חיים? מסתדרים? בלי לעבור על העניין (זה ההלכה או שמא מנהג?) הזה של לא לפרנס גוים?
תסלחו לי אבל העניין הזה מאוד מפריע לי. לנו אישית וועד הבית הוא גוי. שכנים גוים. וכן קונים מגוים. בגדים ועוד הרבה. חוץ מבגדים שגם זה לא תמיד מיהודים (קונים בחנויות של גוים, אוכל כשר, סגור).
"אתם קרויים אדם ואין אוה"ע קרויים אדם"יהודי שמח
שימי לב, זה "קרויים אדם", אף אחד לא אמר שהם אינםעמישב
אף אחד לא אמר שהם אינם בני אדם.
אלא שהגמ' (אינני בטוח שזו המסקנה, אך זו דעה מרכזית) במסכת בבא בתרא כותבת שכל מה שגוי עושה, בשביל עצמו הוא עושה. (זה מובא בהקשר של למה לא לקבל מגוי צדקה).
והכוונה שם (ש"אין עו"כ קרויים אדם", אני חושב שזה יבמות דף ס"א עמ' א', ממש המילים הראשונות של העמוד. ואם זה לא במסכת זו, אז זה או בכריתות או חולין. כך דומני. אך זה הדף והמיקום המדוייק על בטוח), כך אפשר לאמר אך לא מוכרח, שזה בלשון חז"ל הם אינם קרויים אדם. אך הם בני-אדם.
ועדיין, מה זה בא לאמר לנו?
לענ"ד, זה בא ללמדנו ש"כל העולם לא נברא אלא בשבילי", בשבילי כיהודי. כי אם אני כגוי, אזי טוב לי שלא נבראתי. וזה אדם, אחד שעובד את ה', ואז טוב לו שנברא (כמובאר בתורה ו' בליקוטי מוהר"ן, התורה שעוסקת בחזרה בתשובה. מומלץ). ו"שם" אדם עליו.
כי "שם", הוא תכלית (וזה גם מה שאומרים, ששמו של אדם מלמד על תפקידו בעולם), הוא המטרה שלשמו נברא. ומי שמקיים התורה ושומר מצוותיה, הרי זה מקיים תכליתו, ו"שם" אדם, כלומר מטרתו שלשמה נברא, עליו.
וגוי אין יכול כך. שהרי העולם נברא בשביל התורה, כמו שכתוב "ראה אורייתא והרא עלמא" (שה' ראה את התורה ומתוך זה, כספר מתכונים, להבדיל אלף אלפי הבדלות, ברא את העולם). שלשמה נברא העולם, והיא קדמה לעולם.
וגוי אינו בכלל זה, אלא כל יעודות ותפקידו בעולם, הוא כדי לשמש ישראל, שיוכלו להקדיש כל זמנם ללימוד תורה.
ובע"ה כך יהיה בזמן הגאולה. בקרוב בימינו אמן!
עמישב - כתבתי כאן יחסית בפירוט על עניין קריאת האדםיד ימינו
תסתכל...
ובעניין בריאת האדם:
זו היתה מחלוקת בין הלל לשמאי, שנמשכה שלוש שנים.
בסופו של דבר הוכרע ש"טוב לו לאדם שלא נברא, משנברא".
לתשומת ליבך...
עיין בתורה ו' מה שר' נחמן דורש שם, זה על דרך יפהעמישב
אם אמצא זמן אקרא את אשר כתבת.
על דרך יפה? לא הבנתי...יד ימינו
(ואני לא מזלזל בו).
(אם הוא כותב שטוב לאדם שנברא - זו נקודה מעניינת שצריכה עיון).
אצל הלל ושמאי- מי אמר מה?קומי אורי
שמאי - לא, ;הלל - כן:יד ימינו
הללו אומרים: נוח לו לאדם שלא נברא יותר משנברא,
והללו אומרים: נוח לו לאדם שנברא יותר משלא נברא.
נמנו וגמרו: נוח לו לאדם שלא נברא יותר משנברא.
(תלמוד בבלי עירובין יג ע"ב)"
מה כן ולא? לא הבנתי...קומי אורי
בית שמאי אמרו, של,א שטוב לו לאדם שלא נברא משנברא,יד ימינו
ובנוסף לכך; גויים הם בדרגת 'מדבר'.סבא גפטו
אח שלי חשב בעבר לקרוא לכלבה שלו "שרון". ע"ש עריק שרון.
אמרתי לו - אבל זה כלב.. וזה יצור אנוש.. ואתה מעליב ככה את הכלבים ... וגם שאת הכלב שלך אתה אוהב.. ואת עריק שרון לא בדיוק..
ענה לי אחי; תבין; כלב, הוא כלב. תמיד הוא כלב. גם אם אני אוהב אותו, הוא יישאר כלב. אני אוהב את הכלב שלי, אבל הוא כלב. אני שונא את שרון - והוא עדיין כלב. אני רוצה להדגיש נקודה; שרון=כלב. אני לא פתאום ישנא את הכלב שלי... אני פשוט אדגיש; שעם כל מה שאני רוחש לו חיבה רבה.. הוא- כלב!
בגלל שזה חשוב - אני אכתוב;
גם לנו במשפחה יש לא יהודים.
בעצם, אני לא יודע אם נכון להגדיר אותם משפחה.. כי ליהודי אין! קרובים גויים. אבל איכשהו יש...אני שם לב יש מצב ש'כן' ו'לא' מתמזגים...
ויותר מזה - גויים עע"ז - נוצרים.
ולא, לא התגיירנו. אנחנו יהודים מזרע יעקב.
הם אלו שהתנצרו - התחתנו עם נוצרים ויצאו ככה...
נקודה חשובה; שמעת על אריק שרון? רפול? אני מתאר לעצמי שכן.
המשותף לשניהם - שהם נחשבו בתקופות כאלו ואחרות כ"ציוניים נלהבים" כ"בוני הארץ" וגם בכיוון אחר - "מכסחים לערבים המחבלים ת'צורה..." זה יכול לגרום לי לחבב אותם? [לא אם זה נכון או לא.. בתיאוריה] כן. בהחלט כן. לפחות אותי.
זה לא יהפוך אותם ליהודים, וכמובן לבני אדם.
גם 'חסיד אומות העולם' ותקחי איזו דוגמה שאת רוצה... הוא לא בנאדם.
הוא עשה מעשים אנושיים? ייתכן מאוד. ועל כך הפליאה.. ועל כך הכבוד..!!
ונחזור לקרובים שלך - את יכולה לאהוב או לשנוא אותם.. זה לא יהפוך אותם לבנ"א. כ'לא יהודים' הם לא בני אדם! הם יצורים אנושיים, וייתכן שיש להם הגדרה יותר טובה, בכ"מ לא נמצאת אצלי. 'אומות העולם'? אם זה נוח לך קראי להם כך.
עכשיו; זה שהתורה אמרה שהם לא קרויים אדם.. לא הופך אותם לזבל אנושי.. אוקי? פשוט מאוד; בסדר הדרגות של היצורים החיים שהקב"ה ברא, היהודים למעלה ומתחתיהם אומות העולם. מתחתיהם יש עוד. בע"ח צומח ודומם..
אז מה מותר לבוא ולבזות גוים???אנונימי (פותח)
בזמן השואה- מה היה בעצם העניין לבוא ולהציל יהודים אם כך זה דרך התורה? שהגוים בכלל לא בני אדם??? שהם בהמות?? מצטערת אבל יש הרבה יהודים שהם בני יהודים ונכדי יהודים שמתנהגים בבהמיות הרבה יותר גרועה!! יש גוים (ראה חסידי אומות העולם) שמתנהגים בצורה מדהימה ומוסרית וכו' ובעצם הם מושווים לבהמות.
אני לא יכולה להבין את הדיעה הזו בתורה. פשוט לא יכולה.
אני ארחיב טיפה:יד ימינו
בספר יחזקאל נכתב: "ואתם צאן מרעיתי אדם אתם"(פרק ל"ד)
הגמרא מתייחסת לזה בשלושה מקומות שונים, וכותבת בשם רבי שמעון בר יוחאי: "אתם קרויים אדם ואין הגוים קרויים אדם" (יבמות ס"א עמ' א', בבא מציעא קי"ד עמ' ב', כריתות ו' עמ' א') וכך נכתב גם בילקוט שמעוני (יחזקאל ל"ד סימן שע"ג).
בספר הזוהר, מסביר רשב"י את עומק דבריו:
"זכאין אינון ישראל בהאי עלמא באלין פקודין דאורייתא דאקרון אדם דכתיב (יחזקאל לד) אדם אתם , אתם קרויים אדם וגוים לא אקרון אדם, ובגין דישראל אקרי אדם אית לון לאשתדלא באינון פקודין דאורייתא למהוי כלא חד ברזא דאדם" (רעיא מהימנא דף כ"ה עמ' ב')
תרגום לעברית: "זכאים הם ישראל בזה העולם, באילו מצוות התורה, שנקראו אדם, שכתוב: "אדם אתם" אתם קרוים אדם וגוים לא נקראו אדם, ומפני שישראל נקראים אדם, יש להם להשתדל באותן מצוות התורה להיות הכל אחד בסוד של אדם"
אין במימרא זו עניין סמלי בלבד, אלא היא גם בעלת משמעות הלכתית.
לדוגמא:
1. מת גוי אינו מטמא באוהל, מכיוון שדין טומאת אוהל נאמר בתורה בפסוק "אדם כי ימות באוהל" וגוי אינו נקרא אדם. וכן פסק הרמב"ם, הלכות טומאת מת, פרק א' הלכה י"ג, אולם יש מהראשונים שחלקו בעניין קברי גויים, (רבינו תם, והראש) מכיוון שפסקו הלכה כרשב"ג בעניין סוגיא דמדורות גוים שקוברים שם נפלים. אין זה ברור שהם חולקים אף באוהל, ומובא בשולחן ערוך (יו"ד סימן שע"ב סעיף ב') "קברי גוים, נכון ליזהר הכהן מלילך עליהם" ואומר הרמ"א: "אף על פי שיש מקילין, נכון להחמיר". יוצא שללכת על הקברים ממש, תלוי במחלוקת הראשונים, אבל לא ראיתי שחלקו במפורש גם על אוהל.
2. יש איסור למשוח אדם בשמן המשחה שנאמר "על בשר אדם לא ייסך" אולם מי שסך אותו על גוי או בהמה פטור (רמב"ם הלכות כלי המקדש פרק א' הלכה ו').
3. גוי אינו מטמא במראות נגעים שנאמר: "אדם כי יהיה בעור בשרו" (רמב"ם הלכות טומאת צרעת פרק ט' הלכה א').
ואומר רבינו תם (תוס' מסכת בבא קמא דף לח/א ד"ה אלא האדם) שכל מקום בו נאמר "האדם" זה גם גוי, ורק במקום שנאמר "אדם" סתם זה דווקא יהודי.
ראוי גם לעיין בדברי האורח חיים הק' במקומות הבאים:
בראשית פרק ג' פסוק כ'
בראשית פרק ג' פסוק כ'
שמות פרק כא' פסוק ד'
ויקרא פרק יג' פסוק ב'
ויקרא פרק יח' פסוק ה'
במדבר פרק יט' פסוק יד'
זה בעניין היות הגויים אדם.
אז נכון, הם לא עם קרניים, או עם זנב (לפחות רובם), אבל הם ברמה פחותה בהרבה ממנו.
הם בזויים.
גם אם יש להם גוף כמו שלנו, הנשמה שלהם בנויה אחרת, וכך גם התובנה השכלית.
בעניין הקניה מהם:
האיסור הוא בעיקר בארץ, היות ויש איסור "לא תחנם" - לא תיתן להם חנייה (בארץ).
גם בחו,ל יש עדיפות לקנות מיהודים ("עניי עירך קודמים"), אבל לא נראה לי שיש איסור לקנות מהם שם (אלא אם כן מדובר באויבי ישראל).
בנוסף, יש עניין תמיד להתרחק מהגויים.
גם בגלל סכנת ההתבוללות, וגם בגלל ערכנו לעומת ערכם.
בסופו של דבר, אנחנו בני מלך, והם יצורים שהוא ברא, להסתובב בעולם, ו"לנסות בם את ישראל" (טרם בא הגאולה).
אחרי שהגאולה תגיע, יגיע השלב הבא, בא תהיה לנו תועלת ממשית מהם, והם יהיו המשרתים שלנו (חיפשתי את הגמרא בסנהדרין, ולא מצאתי - אם זה חשוב תכתבו, ואביא בעז"ה בהמשך).
זהו, אני מקווה שהסברתי ברור...
לא קראתי את כל השרשור אז יש מצב שזה תקוע מאוד.תח"ל
האם יש טעות בידי או שעשיתי את הדבר הנכון?
תודה ומצטערת אם זה לא במקום..
אם כבר- אז עוד שאלה--תכלת דומה לים
כאילוקטיף שנית
פתיחת ווצאפ במחשביאיר גדסי
אני מנסה לפתוח ווצאפ במחשב הבעיה שיש לי פלאפון כשר ניסיתי להתקין אימולטר
ניסיתי מאה סוגים אבל בכל אחד הוא לא נתן לי להתקין ווצאפ
מישהו עם פלאפון כשר הצליח להתקין ווצאפ על מחשב?
ויכול להדריך אותי בדיוק איזה אימולטר ואיזה ווצאפ להוריד
ממש יועיל לי
אתה לא בפורום הנכוןזיויק
טעותיאיר גדסיאחרונה
אתה צודק לא ידעתי אני חדש
איך אני מוחק
אשכרה הפורום הזה נפתח שנה לפני שנולדתי!!!!!!!!!!!ההרהמורניק
בואו נחיה אותו
מה קורה פה?פיטוניה
כלוםזיויק
פורום נטוש ככל הנראהקעלעברימבאר
אבל אולי לא. מי יודע?קעלעברימבאר
וואו. מקום עם הסטוריהמשה
מה היה פה?שדמות בחולות
פורום פעיל עם חברים אהוביםמשהאחרונה
שיר חדש לקראת פורים!שירים חדשים
מוישי קליינרמןעשב לימון
למה לדעתכם האם בחזית ולא האב?
גיטי קליינרמן: "מוישי הוא כבר הבן של עם ישראל" | ערוץ 7
גם עם הדר גולדין זה הרבה כך,
וגם עם שלושת הנערים הי"ד
זה חדש יחסית
עם נחשון וקסמן הי"ד זה היה האב בחזית
(למה זה גורם לי לחשוב שאני שוביניסטית?)
מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?דבדב
מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?
כולם מדברים על "המצב" ועל זה "שנמאס".
אבל מה אנחנו מרגישים באוויר ולמה?
פודקאסט חדש, מרתק וויחודי ששווה להאזין לו.
והפעם על: "תנועת הבעד"
כל הפרטים, להאזנה>>
קניון, מה הוא עושה לנו בלב? פודקאסט חדשדבדב
קניון, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>