יווווו. אתם לא מבינים מה יש בפנים.... אח..
השבת אני רציני, נראה לי ש-כ-ו-ל-ם יהנו ממש מהד"ת.
יש בחירה, אבל 1 מתוך 2 חובה.
 
 
יאלה, מתחילים בקצרה ---->
 
"מי מנה עפר יעקב ומספר את רבע ישראל" (פרשת בלק)

וואלה, תחשבו רגע - למה ממשילים את עמ"י לעפר = לחול?
כאילו, אם רוצים להעביר את המסר שאי אפשר לספור את עמ"י,
אפשר גם להשתמש בדוגמא של כוכבים, טיפות מים - יותר יפה, יותר מכובד..
למה דווקא ממשילים את עמ"י לחול?...


נכון תמיד שחופרים (לא חפירות בשכל, אלא חפירות אמיתיות ) אפשר למצוא אוצרות ענקיים?
ואפילו - יש מכרות זהב מתחת לאדמה, שאפשר למצוא אבנים טובות, כסף וזהב בתוך האדמה, נכון?

אז, כמו שכאשר משקיעים וחופרים הרבה, אפשר למצוא בתוך האדמה אוצרות גדולים,
כך בדיוק בכל יהודי יש בתוך תוכו - איפשהו, אוצרות ענקיים של עבודת ה' - אהבת ה', אהבת תורה, יראת שמים וכו'
שאם קצת נחפור בתוכו, קצת נתאמץ לגלות אותם, כל אחד יוכל לגלות את אותם האוצרות.

 
אז חופרים אל הנשמה. אבל רגע. בואנה, איך?
איך מגלים את האוצרות בנשמה, שהעפר - הבילבולים בעולם הזה כ"כ מכסות אותן?
 
כשעושים דבר שה' רוצה, מתקרבים אליו. בדיוק כמו שבחים השתדלות מקפיצהאותך למעלה,
כך בדיוק אנחנו -  נאהב את ה' - "לאהבה את ה' אלהיכם ללכת בכל דרכיו ולדבקה בו" - אבל גם לא נשכחת'כלס
לעשות את מה שהוא מבקש מאיתנו - את קיום המצוות.
כך, ע"י המצוות - נוכל הכי קרוב להתחבר לנשמה שלנו ולגלות את האוצרות שבתוכינו...

 
 
 
 
בומבה של שאלה. בומבה של שאלה. בומבה של שאלה. בומבה של שאלה בומבה של שאלה. בומבה של שאלה. בומבה של שאלה. בומבה של שאלה.
 
 
 
לא זכור לי ששמעתי שאלה יותר טובה מהשאלה הזו --->    
 
 
1) "ויאמר אלוהים אל בלעם לא תלך עמהם"
 
2) "ויאמר לו אם לקרוא לך באו האנשים קום לך איתם"
 
3) "ויקם בלעם בבוקר ויחבוש את אתונו וילך עם שרי מאוב"
 
4) "ויחר אף אלוהים כי הולך הוא"
 
 
--------------------------
 
 
ה' אומר לא ללכת. כמה פסוקים אחרי ה' אומר - לך איתם.
בלעם הולך. ו - ה' כועס עליו על זה שהלך.
 
 
מה זה? מה קורה פה?...
 
אם נשים לב בפסוקים שהבאנו יש שני מטבעות לשון שהוזכרו:
א) איתם.
ב) עמהם.
 
מה ההבדל בניהם?
 
אני הולך איתם = אני הולך אחריהם. הם לכיוון שם - אני לכיוון שם. אבל לא באותה הדעה כמו שלהם.
אני הולך עימהם = אני הולך אחריהם [איתם] באותה הדעה! עמהם. ממש כמותם.
 
 
יוווווווו. עכשיו תראו משהו מתוק -
 
ה' אומר לבלעם - "לא תלך עמהם" - אל תלך עמהם = באותו העיצה שלהם, לקלל את עם ישראל - "כי ברוך הוא".
אני לא מסכים לך ללכת איתם באותה העיצה שלהם.
לאחר מכן - אומר בלעם לה' - אבל אני כן רוצה ללכת עם זקני בלק.
אומר לו ה' - יודע מה? "קום לך איתם". איתם = לא באותה עיצה. לכיוון שלהם, אבל לא לקלל את עם ישראל.
מה עושה בלעם? "וילך עם שרי מואב". עם = באותה העיצה. ללכת לקלל את עמ"י.
אומר ה' - מה?! אתה לא מבין?! אתה עובר על דבריי?! 
הרי אמרתי לך שלא תלך "עמהם" אלא "איתם", אז למה אתה הולך "עימהם" - באותה העיצה?!
 
לכן > "ויחר אף ה' כי הולך הוא" = ה' כעס על בלעם שהרי הולך עימהם.
 
 
תודו חמוווווד.
 
 
רק בואו נסגור ת'מעגל בשלימות --->
אחרי זה כתוב - 'ויאמר מלאך ה' אל בלעם לך עם האנשים'.
יודע מה, אומר ה' - רוצה לאבד לעצמך את החיים?!
הנה, לך עמם. באותה העיצה.
 
(הגר"א)
 
 
 
"בדרך שאדם רוצה לילך בה מוליכין אותו"
 
 
 
 
בבקשה מי שיכול שיקפיץ לטובת האחרים.
אגב, זו הקבוצה שלנו בפייסבוק, מוזמנים - פה.
 
 
 
שנזכה. גם לגלות את האבנים הטובות שבתוכינו וגם ללכת בדרך האמת.
שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת, מלאה שמחה ורק כל טוב בעז"ה.
א-מ-ן-!
 
גירסת הביינישי"ם (ו"ת...) >>>אח..
יאלה, מתחילים בקצרה ---->
 
"מי מנה עפר יעקב ומספר את רבע ישראל" (פרשת בלק)

וואלה, תחשבו רגע - למה ממשילים את עמ"י לעפר = לחול?
כאילו, אם רוצים להעביר את המסר שאי אפשר לספור את עמ"י,
אפשר גם להשתמש בדוגמא של כוכבים, טיפות מים - יותר יפה, יותר מכובד..
למה דווקא ממשילים את עמ"י לחול?...


נכון תמיד שחופרים (לא חפירות בשכל, אלא חפירות אמיתיות) אפשר למצוא אוצרות ענקיים?
ואפילו - יש מכרות זהב מתחת לאדמה, שאפשר למצוא אבנים טובות, כסף וזהב בתוך האדמה, נכון?

אז, כמו שכאשר משקיעים וחופרים הרבה, אפשר למצוא בתוך האדמה אוצרות גדולים,
כך בדיוק בכל יהודי יש בתוך תוכו - איפשהו, אוצרות ענקיים של עבודת ה' - אהבת ה', אהבת תורה, יראת שמים וכו'
שאם קצת נחפור בתוכו, קצת נתאמץ לגלות אותם, כל אחד יוכל לגלות את אותם האוצרות.

 
אז חופרים אל הנשמה. אבל רגע. בואנה, איך?
איך מגלים את האוצרות בנשמה, שהעפר - הבילבולים בעולם הזה כ"כ מכסות אותן?
 
כשעושים דבר שה' רוצה, מתקרבים אליו. בדיוק כמו שבחים השתדלות מקפיצהאותך למעלה,
כך בדיוק אנחנו -  נאהב את ה' - "לאהבה את ה' אלהיכם ללכת בכל דרכיו ולדבקה בו" - אבל גם לא נשכחת'כלס
לעשות את מה שהוא מבקש מאיתנו - את קיום המצוות.
כך, ע"י המצוות - נוכל הכי קרוב להתחבר לנשמה שלנו ולגלות את האוצרות שבתוכינו...

 
 
 
 
בומבה של שאלה. בומבה של שאלה. בומבה של שאלה. בומבה של שאלה בומבה של שאלה. בומבה של שאלה. בומבה של שאלה. בומבה של שאלה.
 
 
 
לא זכור לי ששמעתי שאלה יותר טובה מהשאלה הזו --->    
 
 
1) "ויאמר אלוהים אל בלעם לא תלך עמהם"
 
2) "ויאמר לו אם לקרוא לך באו האנשים קום לך איתם"
 
3) "ויקם בלעם בבוקר ויחבוש את אתונו וילך עם שרי מאוב"
 
4) "ויחר אף אלוהים כי הולך הוא"
 
 
--------------------------
 
 
ה' אומר לא ללכת. כמה פסוקים אחרי ה' אומר - לך איתם.
בלעם הולך. ו - ה' כועס עליו על זה שהלך.
 
 
מה זה? מה קורה פה?...
 
אם נשים לב בפסוקים שהבאנו יש שני מטבעות לשון שהוזכרו:
א) איתם.
ב) עמהם.
 
מה ההבדל בניהם?
 
אני הולך איתם = אני הולך אחריהם. הם לכיוון שם - אני לכיוון שם. אבל לא באותה הדעה כמו שלהם.
אני הולך עימהם = אני הולך אחריהם [איתם] באותה הדעה! עמהם. ממש כמותם.
 
 
יוווווווו. עכשיו תראו משהו מתוק -
 
ה' אומר לבלעם - "לא תלך עמהם" - אל תלך עמהם = באותו העיצה שלהם, לקלל את עם ישראל - "כי ברוך הוא".
אני לא מסכים לך ללכת איתם באותה העיצה שלהם.
לאחר מכן - אומר בלעם לה' - אבל אני כן רוצה ללכת עם זקני בלק.
אומר לו ה' - יודע מה? "קום לך איתם". איתם = לא באותה עיצה. לכיוון שלהם, אבל לא לקלל את עם ישראל.
מה עושה בלעם? "וילך עם שרי מואב". עם = באותה העיצה. ללכת לקלל את עמ"י.
אומר ה' - מה?! אתה לא מבין?! אתה עובר על דבריי?! 
הרי אמרתי לך שלא תלך "עמהם" אלא "איתם", אז למה אתה הולך "עימהם" - באותה העיצה?!
 
לכן > "ויחר אף ה' כי הולך הוא" = ה' כעס על בלעם שהרי הולך עימהם.
 
 
 
 
רק בואו נסגור ת'מעגל בשלימות --->
אחרי זה כתוב - 'ויאמר מלאך ה' אל בלעם לך עם האנשים'.
יודע מה, אומר ה' - רוצה לאבד לעצמך את החיים?!
הנה, לך עמם. באותה העיצה.
 
(הגר"א)
 
 
 
"בדרך שאדם רוצה לילך בה מוליכין אותו"
 
 
 
 
בבקשה מי שיכול שיקפיץ לטובת האחרים.
אגב, זו הקבוצה שלנו בפייסבוק, מוזמנים - פה.
 
 
 
שנזכה. גם לגלות את האבנים הטובות שבתוכינו וגם ללכת בדרך האמת.
שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת, מלאה שמחה ורק כל טוב בעז"ה.
א-מ-ן-!
חזק ואמץ.חיים מנחם
מה הקטע שלהכותרת השונה אם זה אותו ד"ת?סוסת פרא
חחח...גמאני באתי לשאול את זה עכשיו...~SMILE~
ההבדל הוא -אח..
הד"ת הראשון יותר "צעיר", כלומר יותר ברוח של נוער - סמייליים, הדגשות בצבעים וכדו'.
הגירסת ביינישי"ם - יותר "מבוגרת", כלומר רק שחור לבן וכמעט בלי סמיילים וכו'.
פשוט יש כאלה שאוהבים את זה ויש כאלה שאוהבים את זה, אז נעשה את שניהם...
 
 
כל טוב ורק שמחה.
שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת!
 
 
 
 
 
שכוייח!!ארי צלוב
יישר כח עצום!ליבי
שנזכה בעזרתו יתברך
שבוע מצוין, למרות שלא נשאר ממנו הרבה.
[עובדה שכבר מגיע אלינו ד''ת. ]
אמן!אח..
גם עכשיו, כשליל שישי בכניסה...
 
 
כל טוב.
שבת שלום ומבורכת!
ישר כוח!!! יפה מאוד! ו..תודהאורושקוש
ממש ממש יפה!! שכוייח!ה!2ה 2!2ה
שכוייח!! =]]smile1
ווואו, חח.. אכן סגירת מעגל D;אביה14
ולא רק בד"ת >>
בדיוק לפני חודש היה לי מבחן-אנסין בתורה על פרשת בלק..
ו-לא-הצלחתי-לקלוט-מה-קורה-בסיפור-הזה-!! (ד"ת מס' 2)
כמה שקראתי, ניסיתי, התאמצתי, אפילו שהזמן שלי במבחן היה מוגבל- ניסיתי לקרוא בפרשנים מה זה ה"בלאגן" הזה, ו--
לא הלך..
סוף סוף הבנתי!!! 
תודה רבה, שבת שלום.

פשש,אח..
ממש סגירת מעגל מושלמת.
 
 
ב"ה, בהצלחה לכולנו.
שבת שלום ומבורכת!
תודה רבה רבה!!!!בת אל123
מתוק ומדהים כמו תמיד!!!
 
שכויח גדול!!!
מהמם!!!!!שירה כים
שכוייח!
אהבתיייי!דניאלה .ד.
תודה! שבת שלום!
יפה ממש!!!ישר כח על ההתמדה מאדניקית
שכוייח!! יפה ממש=]]נאווש!
אתה יכול לכתוב בקצרה?בבקשה!!תן חיוך!
קפוץ! הוא יפה!חיוכים
ישר כח, ממש יפה!!!רבקה...
וואי זה ממש יפה!!!מוריהלי
אני ממש אוהבת דברי ותורה וחידושים למניהם!!1
תמשיך ככה, אשריך!!!!
תודה רבה רבה רבה!!!=]ד"ר אריק
ישר כוח!!  אהבתי ת'ראשון~SMILE~
ממש ממש יפה!נשוב לכל יישוב
נורא יפה..תודה שזיכית.אוסקר
ממש יפה...הדרוש=)
שכוייח...!=]אביהש
יפה!יש"כצעיר רענן
בעז"ה, עוד יגיע הסיכום... אח..
שבת שלום ומבורכת!
עכשיו אפשר להקפיץ.....מישי' מאפושו'
קראתי את זה כשזה היה למעלה...
אולי, לפחות בחופש, כדי לנעוץ את השרשור הזה? כי זה נופל ממש מהר...
הראשון מדהים ושני די מוכר אבל עדיין יפיפה!שיראל.
ויש פה ת'ד"ת על פרשת בלק של שנ"ש:
 
 
שבת שלום
קפיץ.שיראל.
ממש יפהשונמית
מאיפה אתה לוקח?
יפה!!יישכויח ,ותודה רבה!!שישיסטית פעורה
קפיץ.שיראל.
שקט, מה את עושה?!... אח..
מה את מגלה שזה משנה שעברה??
יוווו, איזה פאדיחה...
 
 
סתם סתם. בגלל שזה היה שנה שעברה וזה ד"ת חזק וענק,
אז הוא בא בנוסף לד"ת הראשון והמדהים של השבוע.
 
 
 
איזה כיף לדעת שאנשים (יותר נכון נשים...) זוכרים את הד"ת שנכתבו
לפני שנה. וואי וואי כמה חיוך ושמחה זה מעלה בתוך ליבי...
 
 
תודה רבה. בשורות טובות.
בעז"ה שבת שלום לכל עם ישראל!
 
 
אווצ'..פאדיחה..דווקא לבושתי-לא זוכרים..שיראל.
נראה לך שאם הייתי זוכרת הייתי מעלה?
אפילו לא הסתכלתי איזה ד"ת זה..רק אח"כ ראיתי שזה אותו אחד..
חמוד באמת...הדריכני
הייתה לך כתיבה חמודה במיוחד הפעם...
 
פליז תפסיק לכתוב אבא'לה בהודעות שלך, טוףףףף?
קפיץ..שיראל.
מהמם כרגיל...רעות :)
יש פה סיכום [!] לד"ת למי שרוצה >>>>אח..
"מי מנה עפר יעקב ומספר את רבע ישראל" (פרשת בלק)

וואלה, תחשבו רגע - למה ממשילים את עמ"י לעפר = לחול?
טיפות מים יותר מכובד! למה דווקא ממשילים את עמ"י לחול?...
תשובה: שחופרים בעפר, באדמה - מוציאים אוצרות יקרים.
כך גם בכל יהודי, יש בתוך תוכו אוצרות יקרים של אמונה.
אבל בשביל זה צריך לחפור אל הנשמה. איך?
ע"י המצוות. כך נוכל הכי קרוב להתחבר לנשמה שלנו ולגלות את האוצרות שבתוכינו...

 
--------------------------
 
 
 
ה' אומר לא ללכת. כמה פסוקים אחרי ה' אומר - לך איתם.
בלעם הולך. ו - ה' כועס עליו על זה שהלך.
ללכת או לא? מה זה? מה קורה פה?...
 
בפסוק יש מטבעות לשון שונות -
א) איתם. ב) עמהם.
מה ההבדל בניהם?
 
אני הולך איתם = אני הולך אחריהם.  אבל לא באותה הדעה כמו שלהם.
אני הולך עימהם = אני הולך אחריהם [איתם] באותה הדעה! עמהם.
 
 
ה' אומר לבלעם - "לא תלך עמהם" - אל תלך באותה עיצה שלהם לקלל את עמ"י.
לאחר מכן - אומר בלעם לה' - אבל אני כן רוצה ללכת עם זקני בלק.
אומר לו ה' - יודע מה, לך איתם. אבל רק אחרייהם. אבל לא באותה העיצה.
בלעם הולך עמהם - באותה העיצה לקלל את עם ישראל.
 
אומר ה' - מה?! אתה לא מבין?! אתה עובר על דבריי?! 
אמרתי לך שלא תלך עמהם באותה העיצה, למה הלכה?!...
לכן > "ויחר אף ה' כי הולך הוא" = ה' כעס על בלעם שהרי הולך עימהם.
 
אחרי זה כתוב - 'ויאמר מלאך ה' אל בלעם לך עם האנשים'.
יודע מה, אומר ה' - רוצה לאבד לעצמך את החיים?!
הנה, לך עמם. באותה העיצה.
 
(הגר"א)
 
 
"בדרך שאדם רוצה לילך בה מוליכין אותו"
 
 
 
שבת שלום ומבורכת!
א-מ-ן-!
 
קפיץ קפוץ..שיראל.
שכוייח !!!בת מלך =)
ממש יפה.. השני באמת מוכר (אבל לא משנה שעברה..לא הייתי  )
אבל בכולופן תודה רבה על כל שבוע שאתה מביא..זה ממש כיף להכנס ככה לשבת..  

שבת שלום ומבורכת !!

אגב תודה רבה על 'גרסת הביינישים'...
אהבתי..אביבאחרונה
כל הכבוד!!
חמוד ביותר
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך