אני מתה מעייפות, אבל צריך להכין פעולה!! מה עושים?!מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!!

 

מה היית עושה אם היית צריכה להכין פעולה למחר, אבל בדיוק חזרת עכשיו מטיול, ואת כולך עייפה וכל מה שאת רוצה זה רק לישון?!

מה היית עושה אם נזכרת שלא התפללת ערבית רק ב-2 בלילה, ואתה יודע שיש איזה בי"כ בבני ברק [אגב, באמת יש כזה בי"כ. מומלץ!] שיש בו מניין בכל שעה, אבל כבר לבשת פיג'מה ואין לך כוח לצאת מהמיטה?!

 

 

 <,>,= 

 

---


כולנו מכירים את הפס' מקריאת שמע, שמופיע אצלנו בפרשת השבוע [ואתחנן]:

"ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך"
אבל מתישהו חשבתם לעצמכם - איך זה הגיוני שה' מצווה אותנו לאהוב?!
כי אהבה זה רגש, לא איזה פעולה טכנית כמו להדליק נרות שבת. 
אז איך אפשר לומר לי פתאום - 'תרגישי אהבה!'?!

הופה, תשמעו איזה תירוץ יפה נותן ה'שפת אמת' לשאלה הזאת! 
אם אבאל'ה שבשמים ציווה אותנו לאהוב אותו - זה אומר שהאהבה הזאת כבר נמצאת בתוכנו!
כי הרי אבא שלנו הוא גם במקרה הבורא של כל העולם, כולל אותנו 
ולכן, אין מצב שהוא מצווה אותנו משהו שבלתי אפשרי.
אבל? אנחנו צריכים לגלות את הכוח הזה של האהבה אצלנו, ולטפח אותו.
ז'תומרת שהמצווה של 'ואהבת' פה היא -
שנמצא בתוכנו את הנקודה שבה אנחנו אוהבים את ה', ואז נוכל להגדיל אותה ובאמת להרגיש את האהבה שלנו לה'.

ועכשיו, בואו נתייחס שנייה למילים - 'בכל נפשך'.
כולנו יודעים שזה אומר שצריך לאהוב את ה' במסירות נפש.
אבל מה?! זה בעצם אומר שרק אם אנחנו מתים על קידוש ה' אנחנו יכולים באמת לאהוב את ה' במסירות נפש - יענו, עד המוות?!

אז זהו שממש לא.
מסירות נפש מתחילה דווקא מהחיים הפרטיים שלנו, מכל מעשה קטן שלנו.
מזירות נפש זה בעצם להקריב קצת מעצמי בשביל איזשהו ערך שאני מרגישה שהוא חשוב יותר.
ז'תומרת שלאהוב את ה' במסירות נפש זה אומר להשתדל ממש תמיד לקיים את המצוות.
ו'תמיד' זה אומר גם כשאין לי כוח, וגם כשיש לי את כל התירוצים בעולם לא לעשות משהו - 
אני דווקא אמסור ת'נפש שלי על הדבר הזה ואתעקש לעשות אותו.

עכשיו חלק מכם בטח חושבים -
'בואנ'ה אחות שלו, לא נסחפת קצת?!
מאיפה יש לי את הכוח הזה עכשיו לא לעשות מה שבא לי, אלא מה שצריך?!
מה אני נראה לכם איזה בבא?!'

אז בואו נחזור שנייה למה שאמרנו על אהבת ה' -
כמו שאהבת ה' כבר נמצאת בתוכנו, ואנחנו רק צריכים למצוא את הנקודה הזאת בתוכנו -
ככה גם היכולת 'למסור את הנפש', ז'תומרת לעשות מה שבאמת צריך, ולא מה ש'בא לנו', נמצאת כבר בתכונו.
ואם תנסה קצת להיזכר - תראה שגם אתה - כן, כן, אתה - 'מסרת את הנפש' לפחות פעם אחת בשביל איזה משהו שהיה לך חשוב יותר.

יש פה בתגובה קטע שכתב אלירז פרץ הי"ד על מסירות נפש, שממש מתאים. 
אני אישית ממש הצטמררתי כשקראתי אותו, אז באמת כדאי לקרוא 

אחח.. אחים יקרים שלי,
שנזכה בעז"ה באמת למצוא בתוכנו את הנקודה של אהבת ה',
ושנוכל באמת למסור את הנפש בשביל הערכים שחשובים לנו.
שבעז"ה תהיה שבת שלום ומבורכת לכ--ל עמ"י!! 

והנה הקטע של אלירז פרץ הי"ד..מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!!

 

 

"צריך לתת הכל, גם עכשיו וגם בעבר, אם אתה אוהב אז אתה אוהב עד הסוף, אם אתה חבר, אז אתה חבר עד הסוף, ואם אתה בצבא, אז אתה שם ונותן את הכל, וגם אם כל אלו באים על חשבונך האישי. אם זה על יצאות בשבת מהצבא ואם זה לא לישון ולהתקמצן קצת לגבי עצמך בשביל שיהיה לך כסף לקנות משהו לחברה.
זה מה שנקרא במילים גבוהות ולא יודע אם אתה תאהב את זה- מסירות נפש - וזה בא לומר שאתה נותן מהגוף שלך, מהכח שלך, מהכסף שלך, מהלב שלך למען מישהו או משהו אחר שהוא לא אתה!! והמיוחד ביותר זה שאתה לא עושה את זה ידי פעם, אלא כל הזמן מידי יום ביומו, דקה דקה".

אחח.. שנזכה בעז"ה!
שבת שלום ומבורכת, חברים!

קטע יפה ומרגש...איתיאל קריספין

 

גרסת הביינישי"ם..מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!!

 

בפרשת השבוע [ואתחנן] מופיע הפסוק:

"ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך"
ונשאלת השאלה -  איך זה הגיוני שה' מצווה אותנו לאהוב?!
אהבה זה רגש, לא איזה פעולה טכנית כמו להדליק נרות שבת. 
אז איך אפשר לומר לי פתאום להרגיש אהבה?

השפת אמת עונה לשאלה הזו שאם ה' ציווה אותנו לאהוב אותו - זה אומר שהאהבה הזאת כבר נמצאת בתוכנו!
כי הרי לא יכול להיות שבורא העולם יצווה אותנו משהו שבלתי אפשרי.
אבל המצווה של 'ואהבת' פה היא - שנמצא בתוכנו את הנקודה שבה אנחנו אוהבים את ה', ואז נוכל להגדיל אותה ובאמת להרגיש את האהבה שלנו לה'.

ועכשיו, בואו נתייחס למילים - 'בכל נפשך'.
כולנו יודעים שזה אומר שצריך לאהוב את ה' במסירות נפש.
אבל אפשר לחשוב שהכוונה היא שרק אם אנחנו מתים על קידוש ה' אנחנו יכולים באמת לאהוב את ה' במסירות נפש.

אבל זה לא נכון.
מסירות נפש מתחילה דווקא מכל מעשה קטן שלנו.
מסירות נפש זה בעצם להקריב קצת מעצמי בשביל איזשהו ערך שאני מרגישה שהוא חשוב יותר.
לאהוב את ה' במסירות נפש זה אומר להשתדל תמיד לקיים את המצוות.
ו'תמיד' זה אומר גם כשאין לי כוח, וגם כשיש לי את כל התירוצים בעולם לא לעשות משהו - 
אני דווקא אמסור את הנפש שלי על הדבר הזה ואתעקש לעשות אותו.

וכמו שאהבת ה' כבר נמצאת בתוכנו, ואנחנו רק צריכים למצוא את הנקודה הזאת בתוכנו -
ככה גם היכולת 'למסור את הנפש', כלומר לעשות מה שבאמת צריך, ולא מה שמתחשק לנו, נמצאת כבר בתכונו.
ואם תנסה קצת להיזכר - תראה שגם אתה - כן, כן, אתה - 'מסרת את הנפש' לפחות פעם אחת בשביל איזה משהו שהיה לך חשוב יותר.

יש פה בתגובה קטע שכתב אלירז פרץ הי"ד על מסירות נפש, שממש מתאים. 
אני אישית הצטמררתי כשקראתי אותו, אז באמת כדאי לקרוא 

אחח.. אחים יקרים שלי,
שנזכה בעז"ה באמת למצוא בתוכנו את הנקודה של אהבת ה',
ושנוכל באמת למסור את הנפש בשביל הערכים שחשובים לנו.
שבעז"ה תהיה שבת שלום ומבורכת לכ--ל עמ"י!! 

אשרייך אחותי, שנזכה בעזרת ה'!!=]עץ על מים

זכית וזיכית את כולנו.

 

שבת שלום מלאה באור ושמחה לכווולם.

אחח..נהדר! אהבתי מאוד!!שיראל.
וואו! זה פשוט מדהים! תודה רבה!!!!~מישי~
אחים יקרים שלי..מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!!

 

זה אחד הד"תים שאני ממש אוהבת, וזה יכול ממש לשנות את החיים שלנו -
להפוך אותם לטובים יותר, מועילים יותר וקדושים יותר
יאללה, 2 דקות בשביל הנ-ש-מ-ה!! 
שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י בעז"ה! (:

וואו זה אחד הד"תים שאני ממש אוהבתענבל

יש גם את המכתב של גד עזרא לגלית חברתו שגם שם הוא מדבר על מסירות נפש:

 

 

בס"ד

טז' אדר התשס"ב

גליתי שלי יקרה

אם המכתב הזה יגיע אליך סימן שקרה לי משהו.

היום בבוקר קיבלנו הודעה שהמבצע המתוכנן מאתמול יתבצע בעז"ה היום.

אמרתי לך שהמבצע השתנה והוא לא מה שהיה צריך להיות -

לא רציתי להדאיג אותך יקרה שלי.

היה לי מאד קשה לא לספר לך את האמת אבל העדפתי את זה מאשר

תשתגעי מדאגה - "משנין מפני השלום" - גם השלום הנפשי של

האדם אותו אתה אוהב יותר מכל עלי האדמות.

אהובה שלי, אני מרגיש שמצד אחד אין דבר שאני רוצה בעולם יותר

מלהיות איתך, לאהוב אותך ולהקים איתך בית ומשפחה, אבל מצד

שני אין דבר שאני רוצה יותר מלצאת למבצע הזה ולהכות את

הנבלים האלה מכה כזו גדולה כדי שלא יחשבו אפילו לעשות עוד

פיגוע או אירוע חבלני ויקחו בחשבון שכל פעם שיעשו זאת נכה

אותם במקום הכי כואב שיכול להיות, ונהיה מוכנים לשלם את המחיר.

אני מוכן להיות המחיר הזה.

אל תכעסי עלי אהובתי אבל ברגעים כאלה הרגש הכלל ישראלי שלך

הוא זה שאמור להוליך אותך ועליך להלום ברשעה כאילו אין לך חיים

פרטיים.  "בצבאות דוד היו נותנים גט כריתות לפני יציאה למלחמה"

(תסתכלי ב"לאמונת עתנו" חלק ד').

יפה שלי, אני אוהב אותך כל כך והצער היחיד שלי הוא העובדה

שאת תצטערי ושאני לא אזכה להיות זה שיגרום לך להיות מאושרת.

הרי אין דבר בעולם שמגיע לך יותר מאושר. לכן אני מבקש מקסימה

שתהיי מאושרת! שתשמחי, שתאהבי ושתפרחי - כי כך ראוי לך.

אני תמיד אשגיח עליך מאיפה שאני אהיה ואדאג שתיפגשי עם אדם

שיסב לך אושר יותר ממני.

חמודה אל תשכחי - הכל לטובה ואם זה מה שבחר רבוש"ע אז זה מה

שצריך להיות.  לנו נשאר רק לקבל זאת באהבה.

אני אוהב אותך ותמיד אוהב אותך ותדעי שהדבר שנמצא לי בראש תמיד,

זו רק את, גם ברגעים האלה וגם אני בטוח שברגע שיקרה לי מה שקרה,

את תהיי הדבר האחרון שעליו אחשוב ואפרד מהעולם בידיעה שהייתי

הכי מאושר שיכול להיות וזה בזכותך.

תחשבי על זה שהפכת אותי לשמח ולמאושר שבאדם והבאת אותי להשגות

שכל חיי רק חלמתי להגיע אליהם.

אני אוהב אותך יקירה ומודה לך על כל הטוב והאושר שהשפעת עלי בזמן

שהיינו ביחד.

בעצם לא היינו ביחד אלא אנחנו תמיד יחד גם מלפני שבאנו לעולם וגם

לאחר שנפרדנו ממנו אנחנו יחד.

תזכרי את זה יקרה שתמיד תמיד אנו יחד הרי שורש נשמתנו יחד.

"כאן מאן דעביד רחמנא לטב עביד" -הכל לטובה גם זה, אני מבטיח לך

שאיפה שאני נמצא זהו המקום הנפלא ביותר שקיים, אני לא סובל ולא

מצטער, הצער היחיד שלי הוא על הצער שיגרם למי שנשאר - לך ולמשפחה

ולחברים.  תפיצי את הבשורה יקרה - "אין יאוש - תמיד להיות בשמחה"

זה מה שאני מבקש ממך גם אם זה קשה.

אני יודע שממך אני יכול לבקש זאת בגלל שאני מכיר את השמחה והאושר

הטבעיים שקורנים ממך תמיד ושבהם כל כך התאהבתי והם מה שמשכו אותי

אליך בהתחלה כשראיתיך לראשונה.

יקרה שלי, אהובה שלי, אני אוהב אותך ותמיד אוהב, רק תבטיחי לי שתמשיכי

הלאה ולא תתני לסדום לנצח - את המנצחת וכך צריך להיות וכך נכון שיהיה.

אוהב אותך לעד ולנצח נצחים ותמיד נמצא איתך.

גדי

 

 

השורה שהדגשתי לדעתי מבטאת מסירות נפש עצומה גם אם גדי לא היה מת עצם זה שאתה מוכן להקריב הכל בשביל קידוש השם זה מסירות נפש וזו אחת מסירויות הנפש הכי קשות שקימות להקריב את הרצון שלך לבנות את ביתך עם האישה שאתה אוהב, להקריב את חייך בשביל ה'.

גד עזרא מייצג משהו לדעתי מדהים איך בנאדם מוכן להקריב הכל בשביל העם ובשביל קידוש ה'.

הוא לא ידע שהוא ימות וכבר אז הוא אמר אני מוכן!.

זאת הגבורה, זאת מסירות נפש.

 


         

 

 

וואו!! כולי צמרמורת עכשיו..מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!!

 

איזה אנשים צדיקים יש בעולם.. 
אחח.. שנזכה, בעז"ה!

צודק. גם הציור של השטן..מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!!

 

בפעם הבאה אשתדל בעז"ה יותר.
תודה רבה על ההארה!

תודה רבה! שבת שלום!נושי104
כל הכבוד על הדתל"שהפונצ'יקים

ממש יפה!!!

חח.. דתל"ש> דתי לשעבר..נדנדה כתומה.

התכוונת ד"ת..

וואו!! מקסיםא"י לעמ"י

שבת שלוםחיוך

'בואנ'ה אחות שלו, לא נסחפת קצת?!דניאלה .ד.

אשרייך נשמה! לא נסחפת ואפילו לא קצת..

שבוע טוב.

האהבה היא לא רק נתינהאוכ"פית

בס"ד

 

 

כי אם כן, איך יכול להיות שנצטווינו לאהוב את הקב"ה?

איך אפשר לתת לו?

 

ההצעה שלי (שמבוססת על דברים חכמים ששמעתי פעם), היא שאהבה זה בעצם להרגיש חיבור למישהו בגלל שהוא חלק ממני, ולכן הנתינה גורמת לאהבה, כי נתתי לו חלק מתוכי...

וככל שהנתינה גדלה האהבה מתעצמת (לדוגמא הורים וילדים).

 

ובמקרה שלנו עם הקב"ה, הנשמה שלנו היא אלוקית ושייכת לו, והיא היא החיבור שלנו עם הקב"ה. 

לפי זה, הדרך לאהוב את הקב"ה היא לפתח את הקשר איתו =לטפח את הנשמה...

יהודי שבאמת רוצה לקיים את "ואהבת", שיסתכל בהוראות היצרן ...דוס

 

שנזכה!!

וואי מותר לבכות? (מהמכתב של גדי) אני כבר מכירהנערות הקוביות!

אבל זה מזעזע! למה הוא מת? למה?  הוא לא היה צדיק מספיק? ואולי בגלל זה? 

איך אדם כזה חי פה בישראל ולא זכה לגאולה!? 

 

הדבר תורה נורא יפה ומאיר! תודה רבה!

אז זהו, אנחנו כן נותנים לקב"ה...האדמו"ר מצנעא

השבת בשיחה של סעודה שלישית שמעתי שנותנים לקב"ה... אבל אני לא זוכר איך, זה היה מהלך ארוך...

שמעתי באולפנא>>אוכ"פית

בס"ד

 

שהסיבה שהקב"ה ברא את העולם היא שהאלוקות מושלמת ומה שחסר זה רק חסד, שיכול להתבצע רק כשיש משהו חסר, שכל הזמן משתלם, שזה בעצם אנחנו.

כך שהתפקיד שלנו בעולם הוא להשלים את ה"חסר" באלוקות, פשוט לקבל...

וגם אז זה עקיף..

אשמח אם תסביר לי למה התכווונת

כן, אנחנו נותנים ע"י קבלה מצידנו...האדמו"ר מצנעאאחרונה

בגמ' בקידושין (י: אאל"ט) יש דיון על אשה שנתנה שווה פרוטה ע"מ לקדש, והגבר קידש (הרי את וכו'); האם היא מקודשת?

אז התוס' כותבים שם שישנם אנשים, שקבלתם היא נתינתם, כלומר, הכבוד שהנותן מקבל כשהוא נותן להם את אותו חפץ, הוא קבלה, ולא נתינה. והם מביאים שם דוגמה של אדם עשיר, שאם תתן לו חפץ מסויים, לא תסייע לו מאומה; אך אם תקבל ממנו חפץ, אז תתן לו את הכבוד של הנתינה לך. 

משמע מהתוס' שישנם אנשים שנתינתם שווה יותר מקבלתם, וממילא התהפכו המונחים לדידם. 

מכאן נוכל להבין שאנו נותנים לד' בכך שאנו מקבלים ממנו, הרי אין לנו שום דבר להביא לד', שכן הכל שלו. אז בכ"ז, איך אנו נותנים לו? ע"י קבלה של דברים שהוא נותן לנו.

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך