לא מאמין שאני פותח שרשור אבל,doni

אתם אוהבים משחקים.

איפה הימים שהייתי פותח שרשור ומקבל 200-300 תגובות?...

אז זאת המשימה שלכם עד היום בערב, כשאני מגיע הביתה. 

הכח שבאמונה! אתה!!! איפה נעלמת לנו??? קיש חצילים
חוששני שלא מסתמנת הצלחה...מוטיז
הפורום יצא לרגילה, אז אל תבנה עליו-משה ר-
|תורמת את חלקי|כתר הרימון

ד-ו-נ-י-!!!!

 

לאן נעלמת??

סגור,עליי כמו צמח בר

אדונדוני!!!

כיף לראות את זיו פניך פה

אם כמוצי מבטיחה...יוסלה קמצן (קדוש?)

זה הולך להיות גדול יותר משחשבת,

אז יאאלה לנצל"ש

 

חחח אזזז-כמו צמח בר
עבר עריכה על ידי כמו צמח בר בתאריך כ"ז אב תשע"ב 17:44

יוסל.. שמעתי שאתה האחראי הבין לאומי על תקצירי פורום..

אני אשמח

 

אז כמוצי-ג'נדס

מה עשית בימים טרופים אלה?

 

(מתעניינת! יצא שאני תורמת לתגובות)

הו!כמו צמח בר

אם כבר שאלת...

מעונינת לקבל את התקציר או את הסיפור המלא??

עברו עליי שלושה ימים כייפים-מעצבנים מקסימים-מלאי חרדה

סיפור מלא!!ג'נדס

בשמחה! באישי

זה נצלו"ש זה?!?!מאוד מעניין

באמת.. ממכן ציפיתי ליותרצוחק

זה לא ניצלוש.. זה^^^^^כמו צמח בר

ניצלוש!!!

 

 מממ.. הסיפור המלא:

הלכנו מפה לשם ומשם לפה,עזבו אותנו כמה אנשים,הלכנו לשם ואח''כ לשם אחר..

המטרידן שדיברנו עליו אכן הטריד. השתדלתי להיות נחמדה ולהתעלם. נראה כמה זמן זה יחזיק מעמד

תראה מה קרה לפורוםאין כמו טאטע!
מאז שנעלמת..:‏P
אכן משימה קשהמאמע צאדיקה
שמעתי שצריך עזרהשיגר

למרות שאני מתחת לגיל 20 זה בסדר או שגם זה אסור

|גם תורמת את חלקי|ayeletb9

 

חברים,זה לא עסק..כמו צמח בר

אדונדוני סומך עלינו..

יאאאלה,להציףףףףףףףףףףףףףף!!

כמו צמח בר!!!!ג'נדס

את לא יכולה לבוא לכאן, אחרי שלושה, אני חוזרת- שלושה ימים של היעדרות מוחלטת, ללא כל קפיצונת ולו הקטנה ביותר כדי להראות סימן חיים ולחשוב שזה בסדר!!!

 

כשלא מגיעים, מתקשרים! מודיעים! אי-אפשר לגרום לאנשים דאגה ולחץ בגלל שנגמרה לך הסוללה או אחיך רצה את המחשב. זה לא עסק!!

 

 

ככה לא מתנהל פורום!!!!!!

 

בושה וכלימה!!!

אי אפשר כבר בבית הזה!!! קיש חצילים
באמת אי אפשר!!! כמו צמח בר

אני הודעתי לכולם!! ואפילו קפצתי לכמה רגעים אתמול ושלשום

למה זה מגיע לי??????

|התגלמות האומללות עליי אדמות|

היי, ממתי א-ת ההתגלמות שלי קיש חצילים
חוצנף!!כמו צמח בר

לוקח עליי קרדיט???

 

אגב,אם כבר מדברים,מר קיש,יש לי דיבור צפוף איתך!!!

למה שינת את ה-"מעצבים ברשת" מסגול לירוק???

סליחה, כאן זה כבר נצל"ש!!!קיש חצילים
סליחה,אל תגיד לי סליחה!!כמו צמח בר

אני דורשת תשובה במידי!! עצבני

בסדר, אבל למה בשרשור הזה...קיש חצילים
מה הבעיה בשירשור הזה??כמו צמח בר
כי זה יהיה נצל"ש איום ואסוני של השרשור הזה!!!קיש חצילים
לא זה לא.כמו צמח בר

במקום מליון ההודעות ששלחת. יכולת כבר לענות!!!!!!

נכון, תראי מה עשית! קיש חצילים
תמיד אני אשמה בבית הזההה!! כמו צמח בר
שמח שהנקודה עברה קיש חצילים
אתה.. אתה...כמו צמח בר

אבאאאאאאאאאא הוא מציק ליייייייי!!

|רצה בוכה מהחדר|

הרגע באת וכבר את הולכת?!?!?....קיש חצילים
אתם לא כיפים!!!כמו צמח בר

תתנצל מיד!!!!!

יש, אז אני כבר לא תמיד אשם?-משה ר-


היא אשמה, אתה מואשם קיש חצילים
עדיף להיות מואשם מאשם-משה ר-
זה? רק כשקיימת אצל האשם המציאות ההיפותטית המכונהקיש חצילים

מצפון

היפותטי?? הזוי משו..כמו צמח בר
תראי מה קרה, שני דברים:קיש חצילים

א. יצא נצל"ש איום ונורא;

 

ב. התחמקתי מתשובה לשון אדומה.

אוקי. עכשיו כשהזכרת:כמו צמח בר

אני לא ארד ממך עד שתגיד לי

יש פה כמה אנשים שיעידו שזה לא כיף שעושים את זה.

אזזז-

אולי אתה בוחר בדך הקלה ופשוט---תגיד?

חושף שיניים

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^-משה ר-
אני בוחר בדרך ה-עוד יותר קלה.קיש חצילים

לא רוצה ולא רוצה לשון אדומה

כבר הספקתי לשכוח על מה אתם רבים..ג'נדס

(מתעצלת לבדוק..)

גם אני |לוחש| קיש חצילים
משהו פה חושש, שהוא לוחש?-משה ר-
אני משתדל שלא להקרין החוצה את הפחדים שלי קיש חצילים
חחחחג'נדס

אני אביא לך את הקישור לזה שצריך לקלף את הבצל משהו... נו! שאתם רגישים למרות הכל!

כשיקלפו נדבר קיש חצילים
קיבלת!כמו צמח בר

|מביאה מקלף אימתני|

חושף שיניים

מאיזה כיוון את מעדיף שאני אתחיל???

מצטער, החצילים כבר אפויים, ובטח שהם קלופים קיש חצילים
הי! אתה!כמו צמח בר

תגלה לי מיד!

אני יודע דבר1 >>> מאיימת ולא מקיימת קיש חצילים

 

חחחחחחחחההה!!!כמו צמח בר

זה כי ברחת לפני שהספקתי!!

יודעת שאני מפחידה,אבל בחייאת,עוד לא התחלתי אפילו!!

כן בטח! הוכח קלונך לעין כל!!!!! קיש חצילים
יואו.. איזה מצחיק אתה!! התבלבלת!!כמו צמח בר

במקום קלוני כתבת קלונך

ועכשיו אתה לא יכול לערוךךךך

תתחמקי, תתחמקי מהעובדה שנ-י-צ-ח-ת-י קיש חצילים
לא יכול להיות!כמו צמח בר

אני תמיד מנצחת!!!

מ-ש-ל

יש כמה שיכולים להוכיח לך אחרת!!!בדוקאייכה!
קיייש!!!!!!!!!!!!כמו צמח בר

בבקשה בבקשה בבקשה בבקשה!!!!!!! בבקשה בבקשה בבקשה תגלה לי !!!

בבקקקקקקשששששששששששהה!!

|מגלה| |מגלה| |מגלה| |מגלה| |מגלה|קיש חצילים
עדיף את הדרך הקלה, מנסיון...יוסלה קמצן (קדוש?)
קיש אני מציע לך שתגיד, לטובתך-משה ר-
אתה באמת מאמין למה שמספרים?...קיש חצילים

כי אני ממש לא לשון אדומה

הוא למד את זה על בשרו..כמו צמח בר

קיש,תגלה לי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

סליחה!!! שדרותי כתב בפירוש: "אני לא מאמין..." VVVקיש חצילים
הוא^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^-משה ר-

הוציא את דבריי מהקשרם, אל תאמינו לורמקול

הסימון "^" משמעו "וואלה, צודק!!1"קיש חצילים

סימן זה מתחזק ככל שכופלים אותו.

 

לאור זאת, לא מובן על מי מוסבים דבריך "הוציא את דבריי" וגו'

או שרוצים להגיב לזה חריפות!!ג'נדס


לזה מספיק רק סימן קריאה....קיש חצילים
לסימן ^^ יש 2 משמעויות-משה ר-

1. הוא (לא אתה, קיש הוא בכללי)צוחק צודק בכל מילה ואין לי מה להוסיףצוחק

2. התגובה משוייכת אך ורק לזה שמעליי.. וזה ^^ נותן לזה יותר תוקף...מוציא לשון

2 חדש לי... תבוא הד"ר ותכריע!!!קיש חצילים
אני פוסקת ששדרותי צודקכמו צמח בר

ואני תמיד צודקת כידוע..

מ-ש-ל

 

 

קייישששששששששששששששששששש!!

תגגלללללללללללללללהההההההההההה ליייייייייייייייייייי!!!!!!!

אבל כבר גיליתי >>>קיש חצילים

/Forum/Forum.aspx/t461351#5386410

גם אני:כמו צמח בר
עבר עריכה על ידי כמו צמח בר בתאריך כ"ז אב תשע"ב 20:20

www.tegale_li.now

המתפלספים בעם.......-משה ר-
הצודקים בעם... קיש חצילים
אני לא מאמין אני יודע-משה ר-
לכי לרחוץ כלים, ואת לא יוצאת מהחדר עד חודש כסלו!ג'נדס


אבל לרחוץ כלים ולהיות כל הזמן בבית זה תענוג עילאי!קיש חצילים
רק למכורים שביננו...ג'נדס

וכמוצי אוהבת לנטוש אותנו לטובת... לא יודעת מי!!

אני לא,אני לא!!! כמו צמח בר

אתם סתם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

טוב, סלחתי לך...ג'נדס

אי-אפשר בלעדייך!!!!

נשמה שכמותך!!

 

ישששששששששששששששש!!!! כמו צמח בר

כפרוני!!

אנחנו סתם, וא-ת מצאת לך משו פחות סתם קיש חצילים
שמחה שהנק' עברה.כמו צמח בר

סתאאאאאאאם

השבוע תורך בכלל, חוצנפית-משה ר-
מה פתאום?כמו צמח בר

כתוב בלוח תורנות שזה א-ת-ה!!!

אני בכלל בבייבי סיטר-משה ר-
אין בעיהכמו צמח בר

תביא לי את הביביסיטר ותלך לעשות כליםחושף שיניים

חח נראה לך אני אוותר עליו בכזו קלות??-משה ר-
מכככככככפפת לי בכלל???כמו צמח בר

יש לי אחד משלי

אבל לך אין חיוכון-משה ר-
בעצם יש אבל שלי קצת יותר-משה ר-
ידעתי שתודה בסוף..כמו צמח בר

ולא

החיוך של הבונבון שלי יותר חמוד

מתערבים?-משה ר-

סתם לא, שניהם מתוקים, לא מתערבים על תינוקותמוציא לשון

צריכים שופט להתערבות? מאוד מעניין
אחלה. סגור..כמו צמח בר
^^^ג'נדס

לדעתי הסגול יפה יותר...

קודם כל תודה על המחמאה קיש חצילים

מי שרוצה אותה מוזמן לאמץ...

אני אתן לננשמה לעשות את העבודהג'נדס

כאילו, המתוקה הסכימה

 

אני צריכה לחשוב מה לכתוב, רעיונות יתקבלו בברכה

אז יאללה, מוזמנת לתת לי משימה! |קצת מקפיצה| ננשמה!
משימה: אתגר חדש למעצבים ברשת קיש חצילים
חח.. לא, היא צריכה לחשוב על חתימה שאעצב לה..ננשמה!

 

לזה התכוונתי כשאמרתי משימה..
 
 
אבל- זה לא סותר.. אחשוב על אתגר חדש.. בע"ה.. 

 

לאאאאאא!!!!מאוד מעניין

אפשר לומר שהערת את הדובים מרבצם...

חבר'ה- להכין מקלטים!!חופר

 

זהירות! שירשורפלצת לפניך!פטיש

??? אפשר הסבר? ננשמה!
שזה הולך להימשך.. השרשורפלצת...ג'נדס


הוא מפחד שנמשיך את השירשור ואז הוא לא יעמוד בקצבאייכה!
אני לא מפחד מהקצב...מאוד מעניין

אבל אני כן מפחד מהתוצאות של השרשורפטישפטישפטיש

זה יהיה האתגר!!!קיש חצילים

מי מעצב לג'נדס את החתימה הכי מוצלחת...

אוווווג'נדס

אז אני צריכה לחשוב מהר!!

 

(רצה לעשות סקר ברחוב!!)

רעיון מצוייין, אבל היא צכה להחליט מה מתחשק לה ננשמה!
אז היא החליטה! וזה מה שיצא.. ננשמה!

 

 
 
אבל זה בכ"א, אז ככה שמי שממש רוצה לראות, מוזמן להיכנס... [באישורה, אל חשש..=]
Cהמגניב!!!קיש חצילים
נשממה!ג'נדסאחרונה

תודה רבה...

 

אמרתי לך פעם שאת כישרונית?!?!

 

אז אני מזכירה לך-

 

את פשוט טו-בה בזה!!

 

(הפונט מקסים, הצבע יפה בעיניי וגם העיטורים... )

 

תודה

תשובה: כי ירוק יותר יפה מהקודם.קיש חצילים

הנה:

מה זה משנה שהודעת?!ג'נדס

יוצרים קשר, מודיעים שהגעת בשלום... ככה דאגתי כל הלילה, אה- כל השלושה ימים....

נראה לי שהמשימה של דוני הוכתרה בהצלחה.קיש חצילים

מעניין בזכות מי שסוף סוף חזר...

אמרת משהו על הכוח שבאמונה...ג'נדס

לא?

|טופח לעצמי על השכם| קיש חצילים
מותר להצטרף???עוד רגע
אל יתהלל חוגר כמפתח...מאוד מעניין

צריכים להגיע לפחות ל200 תגובות!!

בינתיים הגענו ל90..

קדימה! קדימה!גולש

יורים עליכםרמקול

בודאי, חייב לא מותר-משה ר-
כמוציייייייייייייייי לא יפהההה-משה ר-
חה חה חהחהחהחהחה!! |צחוק מרושע|כמו צמח בר

בעיה שלך,למה תמיד אתה צריך להיות מיוחד?

לא עשית את זה טוב-משה ר-

עושים מוהאהאהאהאהאהאהא

ואני תמיד מיוחד

סליחה??? דמיינתי או ש--כמו צמח בר

אתה מבקר את הצחוק שלי???????????.

 

ושכחת להוסיף בסוף:

אמר שדרותי ויצא לתעופה קצרה

לא ביקרתי, תיקנתי-משה ר-

נחתתי, אפשר להמשיך

לא,אתה ביקרת.כמו צמח בר

ראיתי.

 

ואם כבר מדברים,אמא מחכה שתבוא לביקור

כמוצי חזרה ואיתה הפורום קם לתחיהאייכה!

שדרותי לא הלך לבד לעשות החייאה אהחושף שיניים

שתיזהר רק לא להיעצר..מאוד מעניין

על מהירות מופרזתגולש

צוחקצוחק

מודה, הייתי צריך עזרה-משה ר-
תגידי לה שאני בדרך-משה ר-


בדרך לאן? |לא טורחת לקרוא הכל...|מאמע צאדיקה
לפגוש את ההורים...מאוד מעניין

צוחק

בהצלחה!!

לביקור אצל כמוצי-משה ר-
אייכה!

תמסור לה ד"ש!!!!!קורץ

יגיע-משה ר-
בטוח שאפשר לסמוך שזה יגיע..אייכה!
עבר עריכה על ידי אייכה! בתאריך כ"ז אב תשע"ב 21:31

ובאגב לבריאות בארוחה משפחתיתהמוםצוחק!קמצנים אתם!!!פטיש צוחק

קמצנים?כמו צמח בר

הצענו לך לבוא גם, לא הסכמת. אמרת שזה פאדיחות.

בעיה שלך!

ככה לשקר במצח נחושה??בושה!!!!!אייכה!
^^^^ אייכה את שוב מפילה עלינו תיקים? מה יהיה?-משה ר-
אני לא מאמין!!מאוד מעניין

הפוגה של רבע שעה!!חיוך גדול

אין דברים כאלה..

 

חבר'ה להתעורר!! צריכים להגיע ל200 הודעות..גולש

השכמה! השכמה!רמקול

עו"ד או לא עו"ד?!אייכה!
לא עו''ד!!כמו צמח בר

את מושעית בזאת מתפקידך בעוון הכפשת שמי

נכון שדרותי??

|תגבה אותי!|

לעולם לא עו"ד-משה ר-


^^^^^^^^^^^^כמו צמח בר

תודה

למה את מגיבה בלי תיאום מראש????אייכה!

בגללך הוא לא יכול לערוך!!!!בוכה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

צוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחק.

זה היה בתיאום עם הגורמים הרלוונטים...כמו צמח בר
אתם שניכם!!!חכו חכו.......אייכה!

ניראה אתם ממש *** לענייןחושף שינייםתופים

 

עכשיו ניראה אותכם בלי עו"דצוחק

מי מפחד מאייכה הגדולה????????כמו צמח בר

|שדרותי,תמשיך|

יאללה מכות!!מאוד מעניין

פטישקדימה! תנו בראש!פטיש

תגיד אתה מוכן לספור כמה תגובות הגבנו כאן??אייכה!

כדי לדעת כמה מכות מגיע להםפטיש

הוא הלך לךIמוציא לשוןIאייכה!

נמשיך לשחק שנינו לבדחופרצוחק

אף אחד-משה ר-
ואם היא תרדוףףףףף??כמו צמח בר
שתרדוף!-משה ר-
ואם היא תטרוף????כמו צמח בר
שתטרוף!!-משה ר-
אחת.. שתיים.. שלושששש..כמו צמח בר

לברררררררררררררררוווווווווווווווווווחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

מחבואים ניראה לי יותר שייך לפני השינה!!אייכה!
חייבת להגיב...עוד רגע

נכנסת לפורום הזה יותר קוראת מאשר מגיבה...

אבל הפעם הרגתם אותי מצחוק!!!!!!!!!!!!!!
 

אין כמו לגמור את היום עם חיוך תודה חבר'ה....

מותק תשלום רק במזומן!!!!!חשבונית בדרךאייכה!
כמו צמח בר

בשמחה רבה. תבואי כל יום

חחחחחעוד רגע

צוחקצוחק

 

תמיד נכנסים לפה כדאי לעלות ת'מצב רוחת.מ.
עוד לא שכנעת אותי להסביר... קיש חצילים

אני עדיין מחכה...

בבקשה בבקשה??????כמו צמח בר

חבר'ה גיבוי כאן!!!

תתחדש על החתימה

החתימה באה לומר שמאוחר מדי קיש חצילים
התגובות כאן מראות את זה יותר טוב!!!!!!!אייכה!

וזה גם מראה שעבר הרבה זמן מאז שכמוצי ביקשה יפה..!ניראה לי הגיע הזמן לשלב הבאחושף שיניים

להכין את חליפת האיומים? (הגשש,שם,שם)-משה ר-
אז מה נשאר לנו לעשות אחרי שלא עשינו את מה שהיינוכמו צמח בר

צריכים לעשות ולא עשינו??

להכין מקיש חצילים!!!Iאיום 1Iאייכה!
יהודי יקר,אף פעם (!!!!!!!) לא מאוחר!!כמו צמח בר

~רבי שלמה קרליבך המתוק~

לא שמת לב בכלל >>>קיש חצילים
תודה! תודה! תודה!מאוד מעניין

שה' ישלח לך רק דברים טובים!!

 

יש!! נגמרו ה-חופר וה- פטיש של מנהלת פורום ניצלושיםקורץ

איך מכבים את זה??!?!מאוד מעניין

קיש תעשה טובה!!

בבקשששששה!!

תגלה לההההה!!

מבולבל

בגלל זה אתם לא מזמינים אותה לבוא?פחחחחחחחחאייכה!

(בסוגריים לידיעת קבל עם ועדה(בלי הבדל עדותקורץ) כן הוזמנתי)צוחקצוחק

גם בגלל זה-משה ר-
אתה חוצנף!!!!!שיהיה לך ברור!!!!!!!!אייכה!

צוחק.<אני מצחקקת ממכם

צריך לפתוח פורום חדש-מאוד מעניין

"פורום ניצלושים וחרפונים"

בניהולה הבלעדיגולש של האחת והיחידה- כמוציל'החיוך גדול

 

אזהרה- לא לבעלי לב חלשפטיש

 

כמוצי- מה את אומרת??

אתה רוצה להרוג את הפורום הזה לגמרי????אייכה!

הוא חי רק מניצלושיםצוחק

אני מציע שתחבר אותו יחד עם פורום הביינישים המדוברthinker

ואז תקרא לו "צעירים מעל עשרים"..

אהה...

אממ..

אייי...

זה בעצם בדיוק מה שיש פה ממש...

אז עזוב..

 

דוני, אמרו לך פעם שאתה נביא ויש לך המון זכויות?פריסבי
כל מה שאתה מבקש מתקיים

יש מצב שאתה נותן לי חלק מהזכויות שלך? אני צריך אותם דחוף לחודש אלול!
אני לא מאמין שזה יגיע ל200,מוטיז

מישהו צריך להתנדב לקרוא לכמה מסטולי מנסיו"פ

אל תאמין... זה יגיע גם בלעדיךמאוד מעניין
למה אנחנו לא מספיקים??IתוההIאייכה!

הבעיה היחידה שאנחנו מבקשים תעריף יקר על שעת בידורצוחק

פליימוטיז
א קייטמוטיז
לה לה לה להמוטיז
הוווומוטיז
מוטי, דייוסלה קמצן (קדוש?)

אל תדאג גםבלי ההודעות שלך יהיה פה עוד הודעות כל עוד כמוצי מחוברת,

חבל על המאמץ שלך

גואומוטיז
פליימוטיז
א קייטמוטיז
נה נה נה נה נהמוטיז
נהנהנהנהמוטיז
הנה זה באמוטיז
עודצחקן
שמונה?צחקן
תגובותצחקן
הנה זה באמוטיז
הנה זה באמוטיז
הנה זה באמוטיז
הנה זה באמוטיז
הנה זה באמוטיז
הנה זה באמוטיז
^^^^^^^^^ שופרך לנשי!!!! קיש חצילים
הנה זה באמוטיז
200!!!!!!!!!!!111111!!!!!!!!!!!!מוטיז
מוטי, אתה רוצה שאני אעזור לך למצוא עיסוקים?כבשת החורף
יש 200!!!מאוד מעניין

ישר כח לכמוצי, אייכה!, קיש, שדרותי.. וכמובן- מוטי (שגם בלעדיו היינו מגיעים למעמד הזה)צוחק...

 

doni אתה מוזמן לשאת כמה מיליםצוחק

דוני מסר:מוטיז

"הההא ?(מבט רדום וקול ניחר) תביאו 300!" ונרדם

מסתבר שיש עוד כמה לא שפויים...מוטי בירכותי!!אייכה!
בתום תחקור מתיש עם כמה מבכירי הפורום התברר:קיש חצילים

אני זכאי !!!!מלאך

חחחחכמו צמח בר

מודה באשמה

נוציא עליך שיר 'הוא זכאי'?thinker
אתה מוזמןכמו צמח בר
הנה התחלה..thinker

מי שניסה להכפיש

את ידידנו קיש

הגיע הזמן שיודה

קיש הוא ה-פטיש!

 

ה-ו-א ז-כ-א-י.. ה-ו-א ז-כ-א-י.. |מסלסל במזרחית|

214doni

יפה יפה...

214.

מעריך את ההשקעה.

214.

מעכשיו זה שם הקוד בפורום. במקום לפתוח משתמש אנונימי - לפתוח משתמש בשם "214".

...

תודה

הי הי!!כמו צמח בר

זה עשרה שקלים על ההשקעה!!!!

וההתמדה!!,

והמסירות!!!

 

אה ודבר אחרון להיוםdoni

תודה לכולם על המילים החמות...

נכון בלי כמוצי לא היה פה כלוםיוסלה קמצן (קדוש?)

(בונה על מעשרות)

תרגע.כמו צמח בר

מעשרות ממני זה שקל

ולא ידעתי שאתה כהן

שקל תשעים!!!אני מבקשת!!אייכה!
אני לא כהןיוסלה קמצן (קדוש?)

אבל ת"ח עדיף מכהן

(באיזור האוורסט אחרי תעופה עצמית גבוהה)

אה, ודונייוסלה קמצן (קדוש?)

אתה רוצה להגדיל בשקל תשעים?

בלי קשר אבל בגלל שזה שירשור הניצלוש"יםיוסלה קמצן (קדוש?)
עבר עריכה על ידי יוסלה קמצן (קדוש?) בתאריך כ"ט אב תשע"ב 04:28
עבר עריכה על ידי יוסלה קמצן (קדוש?) בתאריך כ"ט אב תשע"ב 04:27
 
אתם בעד חיים פשוטים? או חיים סוערים?זיויק
ומה יגרום לכם לשנות את ההחלטה וללכת לקצה השני?
בעד חיים מאוזניםadvfb

מה יגרום לי ללכת לקצה השני? שאני אראה צורך לאזן

אני בעד חיים פשוטים כי אין לי כח ליותר מזהחתול זמני

כלום לא ישנה את דעתי.

בבסיסoo

הרצון שלי לחיים פשוטים

אבל עם השנים צצו הזדמנויות ודברים מעניינים

שעשו אותם לפעמים יותר סוערים

וזה נותן הרבה עניין ומשמעות בחיים

כשזה מתאים בקצב 

מדהיםזיויק
אז זה אומר שהחיים במהות זה דבר סוער?
חיים מעניינים ושמחיםLavender

על בסיס רוגע ושלווה.

ואולי כשאזדקן אעדיף את השקט

מדהיםזיויק
פרטי בבקשה כדי שנבין
בסיס קבוע ויציב לחייםLavender

בית שכיף לחזור אליו וטוב להיות בו

אבל לא שגרה אפרורית אלא הרבה יציאות, שמחה וכיף. 

מקווה שזה נקרא מספיק סוער

השאלה היא למשלזיויק

כמה אחריות יש לך על הכתפיים כיום

ואם זה אמור להשתנות בקרוב

כיום יש לי הרבה מאד אחריות על הכתפייםLavender

ככה בתחושה שלי לפחות, וזה ילך ויפחת ככל שאתמקצע ואקבל ביטחון בעז"ה.

זה לגבי העבודה.

לגבי החיים עצמם, אז כן, אני רווקה הוללת כמו שאוהבים לומר ואין לי אחריות על משפחה/ ילדים

מצד שניזיויק
ככל שתתמקצעי ככה תהיי בכירה יותר ומשפיעה יותר והאחריות תגדל, לא?
האחריות אמנם תגדל, אבל הביטחון והניסיון שצברתיLavender

יהפכו את הכל לפשוט יותר.

תחרות קשה לדעתיזיויק
ואינסופית 🥵
תלוי מה הכוונה פשוטים ומה הכוונה סוערים?אריק מהדרום
תגיד אתהזיויק
מה זה סערהאריק מהדרום
7.10? שואה? ילד עם צרכים מיוחדים שנולד לך? מחלה ממארת שחוזרת שוב ושוב אחרי שנראה לך שאתה מנצח? גירושין מכוערים? נכות? אובדן של איש יקר? פשיטת רגל? לא מעוקצך ולא מדובשך.

אם אתה מחפש ריגוש אז שיהיה מוצלח וחיובי.


אם אתה מחפש פשטות מה זה אומר? לחיות כמו האמיש או מורמוני? לחיות כמו נזיר בודהיסטי או לחיות כמו פועל סיני במפעל לייצור מקלות אוזניים כדי להתקיים מחופן אורז ביום? לדוג דגים באנטרטיקה ולאבד תחושת זמן כמו אסקימו?


גם זה לא, אם אתה מחפש חיים פשוטים שיהיו מוצלחים.

חייבים דווקא מצבי קיצון?זיויק
אני שואל אותךאריק מהדרום
למה כוונתך.
אז תנסה לחשוב על סערות יותר סבירותזיויק
וככה גם בשלווה, תסתכל על אנשים סביבך, תראה שיש כאלה ויש כאלה בלי מצבי קיצון 
אז תנסה לשאול את עצמךאריק מהדרום
למה כוונתך?
ענו פה יפהזיויק
תסתכל
אני שואל אותךאריק מהדרום
כמו האמיש או נזיר בודהיסטי.נחלת
כן?אריק מהדרוםאחרונה
אני מבין שזו הפעם האחרונה שאת משתמשת באינטרנט, חשמל או כפתורים בבגדים.
כולם רוצים שירים פשוטים, שירים בשני אקורדיםנקדימון

"שירים פשוטים", שלמה גרוניך.

עיין שם והטה ליבך למוזיקה.

עצות לחיים שהייתם נותנים לצעירים (18-22)ל המשוגע היחידי

במידה והייתם יודעים שהם יקשיבו לכם, ומה שתגידו יכול לשנות להם את החיים.

(@אני)))) , @פשוט אני..  מוזמנים לענות)

שתקשיב לעצמךShandy

תלמד מה שאתה אוהב ורןצה

פרנסה זה משמיים

אבל בעבודה שאתה אוהב ונהנה יש יותר ברכה

תהנה כמה שאתה יכול

אל תדחה חלומות כי אחר כך לא תמיד יהיה לך זמן ואפשרות להגשים...

ואם אתה לא יודע זה הזמן לברר אותם.

ואם אין לך יכולת אז תתחיל להגשים אותם בקטן

כל פעם

נגיד דוגמא אני רוצה להיות אמנית קרמיה

אבל אין לי כרגע זמן או אפשרות לנסוע ללמוד מקצועי

אז אני אתחיל עם סדנה קטנה באזור שלי  ואז בהמשך אלמד מקצועי

אני רוצה לטייל בחול מסביב לעולם

אין לי מספיק כסף

אז אתחיל בטיול אחד

או קודם פה בארץ אם לא טיילתי בה כבר

וכו וכו יש אפשרות לתת מלא דוגמאות.

אה ואל תוותר על עצמך בשביל אחרים

אתה יכןל להתפשר או לעזור

אבל אתה הכי חשוב

כי אנשים מתחלפים לנו בחיים בקצב מהיר הם לא שווים שתוותר על עצמך אם גם ככה הם הולכים.

אה ואם קשה לך מותר לך לקחת הפסקה מהכל אבל בתנאי שאתה ממשיך

מותר לך שיהיה קשה ומותר לך לעצור  והאמת שלפעמים זה ממולץ מדי פעם בטוח השגרה איך אני עכשיו האם אני בסדר? מאושר?

האם זה מקדם אותי לעבר החלומות והעתיד שלי?

 ) לגביי לימודים כן זה סבל אבל שווה כי בסוף 

תעשה מה שאתה אוהב אבל תמצא באמת מקצוע שכם תוך גדי למידה תהנה(
 

 

יפה, אהבתי ממש, תודה.ל המשוגע היחידי
במשפט אחדמשה

הקשבה עצמית

מודעות עצמית

 

ולהיות במקום שלך ולא בריצוי של אחרים.

(וביותר משפטים)?ל המשוגע היחידי

אם אתה מסכים להרחיב קצת איך מגיעים לזה, 
אני אשמח, תודה ממש.

הרבה זמן לבד בלי הסחות דעת. לא אנשים ולא מדיהמשה

מקלדת של מחשב זה אחלה. גם עט ונייר. גם זמן שבו אתה מדבר בחופשיות עם הבורא או עם אדם שלא נמצא לידך אבל אתה מדמיין שהוא שם. זה לא  כל כך משנה מה אתה עושה, העיקר זה להוריד את המחסום של היום יום ולנסות להבין באמת איך  הדברים אצלך עובדים ומה גורם לך להתקדם או מכשיל אותך.

הממ.חתול זמני

– לא לקנות רכב לפני שמתארגנים על עבודה יציבה ומשכורת טובה

– לא להיכנס לשום חובות חוץ ממשכנתא

– ללמוד לבשל כן גם אם זה לוקח זמן

– לא התחתנת עם אף מעסיק אם רע לך תעזוב אלא אם כן אתה מרוויח יותר ממה שאתה מפסיד

– יש עבודות טובות וכיפיות

– עדיף להרוויח פחות וליהנות יותר בגבולות הסביר

– עדיף מקצוע כיפי יותר מאשר משהו שאתה לא אוהב בגבולות הסביר

– לקחת חופשים לעשות כיף שימותו כל השאר

יפה, מעניין, תודה על התגובה.ל המשוגע היחידי

אני זוכר שכבר שדיברתי איתך פה על החיים שאתה חווה כחתול זמני,
אז אני יכול להגיד לך שזה נשמע הרבה עצות בסגנון כזה.

 

זה עצות מאוד חשובות, אבל נשמע לי שהם רק טיפים לחיים,
ובשבילי חסר פה קצת משהו יותר עמוק לחיים מאשר כסף וכיף...

 

כחתול זמני, מה שמעניין אותי זה כסף וכיף.חתול זמני

אלה פשוט מקומות שנפלתי בהם חזק וחבל שלא ייעצו לי (או שלפחות לא הפנמתי את העצות) מראש. אולי חוץ מהקטע של הרכב (אין לי רישיון ולא מתכוון להוציא).

איזה סגנון עצות היית רוצה?

 

העצה הכי טובה שאני חי לפיה היא לחיות את החיים שלי בדיוק כפי שאני רוצה. לבנות עולם משלי בדיוק לפי הסגנון שמוצא חן בעיניי.

העצה שכתבת עכשיו נוגעת בנקודה הכללית שהתכוונתיל המשוגע היחידי

לחיות את החיים בדרך שאני רוצה, זה באמת חשוב מאוד. תודה

קראתי פעם בסבא מסלבודקה כמדומניחתול זמני

שהאדם מצווה להידמות לבוראו,

וכשם שהקב"ה ברא את העולם, כך האדם עצמו צריך לברוא עולם (בעזרת התורה ויכולותיו האישיות)

מה שלא יהיה, לא לשכוח שהחיים נגמריםנחלת

מתי שהוא....לחתור ולהשקיע באיזון הנכון בין הגשמיות לרוחניות,

לזכור תמיד את המטרה, כיהודים.

אהבתי ממש את זה-Lavender

– עדיף להרוויח פחות וליהנות יותר בגבולות הסביר

 

בעבר יצא לי לקרוא כתבה על אנשים שמעדיפים לחיות בדרך חיים הזאת, והאמת שאהבתי ממש.

 

זה ממש לא סותרזיויק
אין קשר הכרחי בין רווח לבין כמות עבודה
הכל עניין יחסיLavender

גם מי שמרוויח הרבה ועובד מעט יחסית- עדיין יכול לעבוד פחות

בדיוקזיויק
לא הכרחי אבל עבור האדם הממוצע כןחתול זמני

ככל שמשקיעים יותר בקריירה בין אם ברמה של יותר שעות נוספות / זמינות אחרי שעות העבודה / כו' (או לחילופין לימודים השתלמויות) ככה לרוב מטפסים בסולם

ודי קל להגיע למצב של יותר מדי עבודה ביחס לרמת ההשתכרות שבאמת נדרשת ככה שה"פינוק" עולה בזמן ובבריאות יותר ממה שהוא שווה

עצותoo

לא באמת משנות חיים

רק שינוי- שיפור עצמי פנימי ויישום שלו


שיפור עצמי משיגים ע"י

ניסוי וטעייה

התבוננות/ הקשבה עצמית וסביבתית

אומץ

לקיחת אחריות 

אולי אפשר לשנות את זה ל:ל המשוגע היחידי

הדרכה שהייתם נותנים.
נראלי שזה גם מה שהתכוונתי,
וענית על זה יפה, תודה

מסכים מאודנקדימון
העצות הטובות ביותר שאפשר לתת אלה תובנות על עצם החיים והאדם. כל היתר זה בדרך כלל משהו שנכון לאחד ולא לאחר וכיוצ"ב.
לפתח את האישיותLavender

את יכולת ניהול הרגשות, דחיית סיפוקים.

לקחת את החיים ברצינות, להשקיע ולהתמיד. אבל לא לשכוח לרגע לכייף ולשמוח בכל הטוב שיש לנו.

ולקבל את מה שה' שולח לנו באהבה(:

תחסוך ותשקיע כמה שאתה יכולאריק מהדרום

במדדים רחבים ותנצל את הריבית דריבית.


תלמד מקצוע שיפרס אותך ולא תחביב יקר שיקטלג אותך כחכם.


בכל מה שנוגע לדייטים, תלך יד ביד עם ה', הוא יכוון אותך.

לרכוש השכלה גבוההshaulreznik

אפילו בתחום זניח כלשהו, כי לניירת יש משמעות אצל הרבה מעסיקים, בדגש על המגזר הציבורי.

 

וגם לשמור על הבריאות - בכל מקרה, החל מגיל 35 פחות או יותר, הגוף מתחיל להישבר, ולקראת גיל 40 מרבית האנשים יסבלו מבעיה כרונית אחת לפחות. אז למה להעמיס?

 

נ. ב. תתחתנו בגיל מוקדם, בגבולות הסביר. לקראת גיל 50 עדיף להיות הורה לבני 20+ ולהשקיע בעצמך (ע"ע מצב הבריאות) מאשר להמשיך ולהתרוצץ עם הילדוד'ס.

בהנחה ופניך למגזר הציבוריאריק מהדרום

שזה מעט מאוד משרות במדינה ששואפת לקפיטליזם.

דווקא את זה הייתי מייעץ לא ללכת כי רוב האקדמיה היא בזבוז זמן וכסף בשוק החופשי למעט תחומים מאוד מסויימים STEM, משפטים וראיית חשבון, זה בגדול.

הוראה ורפואה ופרה רפואה גם כן אבל הם מכוונים למגזר הציבורי.

רוב רובה של האקדמיה מיותרת ואנשים כדי להתפרנס עדיף שילמדו אשכרה מקצוע מעשי.

דיפלומה כלשהי היא סוג של תעודת ביטוחshaulreznik

שפותחת דלתות נוספות. אותו בעל מקצוע מעשי יכול לחוות פיטורין/למאוס במקצוע, ואז התואר שבידיו יאפשר לו להוציא תעודת הוראה, לעשות הסבה וגם להתברג אל תוך המגזר הציבורי שעדיין מונה מאות אלפי עובדים.

זה היה שייך למאה העשרים, לא למאה העשרים ואחתאריק מהדרום
לפני 3-4 עשורים האקדמיה היתה בעלת הבית על המידע בכל דבר, אחר כך הומצא האינטרנט וגוגל, מאוחר יותר גם הבינה המלאכותית, נשארנו עם אינפלציית תארים ואף אחד לא מבין מדוע.

כאשר פסיכולוג עובר מסכת עינויים של 9 שנים לפחות (אם הוא מתקתק שני תארים ומתאם והתמחות לא כולל פסיכומטרי) כדי להרוויח פחות מאינסטלטור או שליח וולט הוא ישאל כמה פעמים בחייו האם זה היה שווה את זה? להתחיל עשור לתוך הקריירה ולהפסיד חצי מהפנסיה שהיתה יכולה להיות לו כשליח וולט בגללל אפקט הריבית דריבית, הוא צריך להיות פסיכולוג עם סופר אמביציות  ותודעת שליחות מטורפת כדי לענות כן.


אני לא נגד האקדמיה אבל חוגים שלמים ומחלות הפכו מיותרים לחלוטין, מתי בפעם האחרונה ראית מודעת דרושים שמחפשים בעל תואר במנהל עסקים תואר ראשון? ועדיין זה אחד התארים הראשונים הכי נחשקים בשוק, למה? אילון מאסק אמר שסוחרי סמים מבינים במנהל עסקים יותר מ95 אחוז מהמרצים למנע"ס.


מסגר או מעליתן קודם כל לא יפטרו אותו כל כך מהר כי השוק לא מוצף במסגרים ומעליתנים מה שאין כן בבעלי תארים מיותרים וגם אם יפטרו אותו הם ימצאו עבודה חדשה תוך זמן מאוד מאוד קצר.


ואם ימאס במקצוע תמיד אפשר לעשות הסבה, לא חייבים תואר בעבור זה.


בגדול אני מסכים איתך שתואר הוא כמו ביטוח, אבל כמו ביטוח של מכונית חדשה מהמפעל, אתה מקבל ביטוח על השנה הראשונה אבל אתה מפסיד 60 אחוז מהערך של המכונית תוך 4 שנים, זה ביטוח שממש כדאי לא לקבל אותו, אתה חושק במכונית חדשה אין בעיה אבל יש לזה מחיר, אל תצא פראייר, להיות בעל תואר מיותר זה להיות פראייר ברמה מטורפת.

לא להכניס את הראש לפה של אריהדי שרוט
ולא לאכול שלג צהוב
איזי איזי. תמיד. בכל תחום.נפש חיה.
הכל עובר אבל הזמן לא חוזרלאחדשהאחרונה

לצבור חוויות, משמעויות וגם כאלה שהן סתם לכיף.

לא להתרגש מנפילות ומדברים, ללמוד לקום להתנער ולהמשיך הלאה.

אף אחד לא חי את החיים בשבילך, תבחר ותלך לאן שהלב והראש גם יחד מושכים.

ליאביש אי שם.
עבר עריכה על ידי יש אי שם. בתאריך ו' בתמוז תשפ"ו 4:01

ליאב כבביה

מה שלומך?

אתה יכול לראות אותי עכשיו?

אולי אתה מידי עסוק שם למעלה

בדיוק מקבלים את פניך במחול ובשיר

אולי אתה בדיוק במעבר ולא מבין מה קורה איתך

אולי אתה מדבר עם הקדוש ברוך הוא

אולי אתה מתפנק לך על קערת תותים שמה בגן עדן

 

ליאב

ראיתי אותך פעם?

נפגשנו?

אולי באוטובוס?

אולי פעם ראיתי אותך ואמרתי, איזה חייל חתיך?

מה אתה חושב עכשיו

פתאום הכל מובן לך?

טוב לך?

אם טוב לך אז למה כולנו חיים כאן בכלל

בוא נעוף לנו לשם ויהיה לנו טוב

 

ליאב

על מה אתה מתבונן עכשיו

מה נראה לך שם מלמעלה

מה אתה מבין פתאום

מה אתה מגלה

 

ליאב

אני מתגעגעת אליך ומקנאה ועצובה 

ואני לא מכירה אותך

ואתה הגנת עלי בחירוף נפש

ואתה לחמת

ואתה חיית פה במשך כל החיים שלך

ואתה היית פה כשנהרגו חיילים נוספים

ואתה שהית פה בשמחת תורה

ואתה יודע מה אנחנו מרגישים עכשיו

ואתה עכשיו אתה

ואתה זה שקרוב

ועל שמך יש אסון. אסון הטנק

 

היית מצחיק, ליאב?

אהבת את השם שלך?

אהבת את הים?

על מה חלמת אתמול?

אתה בכלל אוהב דגים?

אתה רב יותר עם אחותך או אחיך?

 

תודה ליאב. תודה

 

מעניין אם גם את הגבה השניה אתה יודע להרים

 

בהצלחה לך עם הכל שם למעלה

תהנה, תכייף, תבלה

תמסור לנו ד"ש

 

תמסור לאלוקים ד"ש מאיתנו

ממני

 

כואבזיויק
תודה שכתבת לכבודו הי"ד 
חזק וכואבעיניים טובות
עבר עריכה על ידי עיניים טובות בתאריך ו' בתמוז תשפ"ו 23:48

וואו.

😞אינגידאחרונה
אם הייתם פותחים פורום חדש, מה היה הנושא?זיויק
ולמה לא עשיתי את זה עד עכשיו? 🤔
השאלות של זיויקנקדימון
קל.
😂😂😂😂Lavender
101 דברים שימושיים לעשות בגרוויטציה 0די שרוט
אוקיי. משחק דוקים.די שרוט

בהמרת המתח הדרמטי בשעמום קיומי

​בגרוויטציה רגילה, דוקים הוא משחק של עצבים מתוחים, נשימה עצורה ואצבעות רועדות. בגרוויטציה אפס, המשחק הופך רשמית לדבר הקל ביותר ביקום כולו.


​אפס אחוזי פסילה: אתה יכול לגשת לדוק הצהוב, להעיף אותו עם האגודל, לתפוס אותו בשיניים או לעשות איתו ג'אגלינג. מכיוון ששאר הדוקים נמצאים כעת במרחק של שלושה מטרים ממנו ונעים לכיוון המטבח, אין שום דרך פיזית להיפסל.

ניצחון מובטח: המשחק מוגדר כהצלחה מוחלטת ב-100% מהמקרים. אתה תמיד מנצח. הבעיה היא, שברגע שאתה מבין שאתה לא יכול להפסיד, אתה נאלץ להתמודד עם העובדה שאתה פשוט אדם בוגר שרודף אחרי חתיכות פלסטיק צבעוניות שצפות בחלל.

כנראה שצריך להציע ל NASA לאמץ את רעיון הדוקיםפ.א.

לאסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית.. 😃
 

בינתיים יש תיעוד של משחקים אחרים בתנאי חוסר גרוויטציה…

 

Gemini אומר:
 

למרות שלוח הזמנים של האסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית (ISS) עמוס ומחושב בדיוק של דקות, יש להם גם זמן פנוי (בעיקר בסופי שבוע ובערבים). פסיכולוגים של נאס"א מעודדים אותם מאוד לשחק, שכן משחקים קבוצתיים חיוניים לשמירה על בריאותם המנטלית, הפגת השעמום וחיזוק הגיבוש החברתי.

התנאים הייחודיים של חוסר כבידה (מיקרו-כבידה) שינו לחלוטין את הדרך שבה הם משחקים, והובילו לכמה המצאות ומשחקים מרתקים:

## 1. משחקי קופסה (בגרסת החלל)

משחקי קופסה רגילים הם סכנה בחלל – חייל שנופל או קובייה שנזרקת עלולים לרחף לתוך מערכות אוורור או מכשירים רגישים. לכן, המשחקים עברו התאמה מיוחדת:

* **שחמט חלל:** משחק השחמט פופולרי מאוד בתחנה (במיוחד בקרב הקוסמונאוטים הרוסים). לוחות השחמט בחלל אינם מגנטיים (כדי לא להפריע למערכות האלקטרוניות בתחנה), אלא משתמשים ב**ולקרו (צמדן)**. כל כלי וכל משבצת מצוידים בולקרו כדי שהכלים יישארו במקומם. בעבר אף נערכו משחקי שחמט היסטוריים בין אסטרונאוטים בחלל לבין אנשים על כדור הארץ.

* **סקרבל (Scrabble):** האסטרונאוט הקנדי המפורסם כריס הדפילד לקח איתו גרסת נסיעות של סקרבל. גם כאן, כל אות קטנה הוצמדה ללוח באמצעות ולקרו. הדפילד סיפר שאם אות אחת הייתה מתעופפת, לרוב היו מוצאים אותה בסופו של דבר במסנני האוויר של התחנה.

## 2. משחקי וידאו

מכשירים אלקטרוניים קטנים וקלים הם אידיאליים לחלל:

* **טטריס ו-Game Boy:** בשנת 1993, הקוסמונאוט אלכסנדר סרברוב לקח איתו מכשיר גיים בוי ומשחק טטריס לתחנת החלל "מיר" (קדם-תחנת החלל הבינלאומית). בכך הוא הפך לאדם הראשון ששיחק במשחק וידאו בחלל. הגיים בוי הזה נמכר מאוחר יותר במכירה פומבית בלמעלה מ-1,200 דולר.

* **StarCraft:** האסטרונאוט דניאל בארי לקח איתו עותק של משחק האסטרטגיה המפורסם *StarCraft* לתחנה בשנת 1999, וסיפר שזו הייתה דרך נהדרת עבורו להתחבר למשפחתו שנשארה מאחור.

* **מציאות רבודה (AR):** בשנים האחרונות נאס"א שלחה לתחנה משקפי *HoloLens* של מיקרוסופט (לצרכי עבודה). האסטרונאוטים ניצלו אותם גם כדי לשחק במשחקי מציאות רבודה כמו *RoboRaid*, שבו הם "יורים" בלייזרים על חייזרים וירטואליים שפורצים מקירות התחנה האמיתיים.

## 3. ספורט ומשחקים פיזיים מומצאים

החלק המאושר ביותר של הפנאי מוקדש לניצול חוסר הכבידה כדי להמציא משחקים שאי אפשר לשחק בכדור הארץ:

* **"חץ וקשת" ודרטס חלל:** כריס הדפילד המציא גרסת דארטס (חיצים) בטוחה לחלל (שכן חיצים חדים מסוכנים מדי). הוא בנה חץ באמצעות סוללת מצלמה כבדה כראש, אזיקונים כגוף החץ, ונייר כנפיים. החיצים הללו ריחפו באטיות ובאלגנטיות מקצה אחד של הקבינה לקצה השני.

* **אולימפיאדת החלל:** בעת שנערכו משחקים אולימפיים בכדור הארץ, האסטרונאוטים קיימו "אולימפיאדת חלל" משלהם. אחד המשחקים הפופולריים היה **"כדור ללא ידיים"** (No-hand ball) – האסטרונאוטים היו צריכים להעביר כדור פינג-פונג מצד לצד או דרך חישוקים, אך ורק באמצעות נשיפת אוויר מהפה, מבלי לגעת בו בידיים.

* **בייסבול וכדורגל לשחקן בודד:** האסטרונאוט היפני סאטושי פורוקאווה הדגים כיצד בחוסר כבידה אפשר לשחק בייסבול לבד – הוא חבט בכדור עם מחבט, ואז ריחף במהירות עצומה לקצה השני של החדר כדי לתפוס את הכדור שהוא עצמו חבט בו.

> **בונוס היסטורי:** המשחק הפיזי הראשון מחוץ לכדור הארץ לא היה בתחנת החלל, אלא על הירח! ב-1971, האסטרונאוט אלן שפרד (במשימת אפולו 14) הבריח איתו ראש של מחבט גולף ושני כדורים, חבר אותם לכלי איסוף דגימות, וחבט בכדורי גולף על פני הירח. בשל כוח המשיכה החלש, הכדורים עפו למרחק של מאות מטרים.

>

 

באנג'י בלי חבלאריק מהדרום
עליות מתח. ככה תהיה בכושר שיא בלי להתאמץדי שרוט
עצות לחיים שהייתם נותנים לצעירים (18-22)ל המשוגע היחידי

במידה והייתם יודעים שהם יקשיבו לכם, ומה שתגידו יכול לשנות להם את החיים.

אל תקשיבו לאנשיםאני:)))))
זה רק רעיון לשרשורל המשוגע היחידי

אפשר לפתוח כזה ואז תגידי בו את מה שאת חושבת

אני יודעתאני:)))))
תשקיעו כל מה שיש לכם בביטקוין!פשוט אני..
אם הייתי מקשיב לעצה הזאת בגיל 20, אני והילדים והנכדים והנינים שלי, וכנראה גם עוד כמה דורות, לא היינו צריכים לעבוד דקה אחת לפרנסתנו.

(אני לא ממליץ לאף אחד להשקיע בהווה, רק אומר מה היה קורה אם הייתי משקיע בגיל 20... זה כמובן לא אומר שגם היום ההשקעה תשתלם)

בוא נניח שהייתי עושה את זהקפיץ

האם הייתי ממשיכה להחזיק עד אמצע 2024? לא בטוח בכלל

למה דווקא עד אמצע 2024?פשוט אני..
באמצע 2025 הוא היה שווה יותר...

ובכל מקרה, אם היית נכנסת לפני 13 שנה, אז היית ברווח עצום וחסר פרופורציות, לא משנה מתי בשנים האחרונות היית יוצאת... 

מכיר מישהו שעשה את זה?זיויק
כי זה הבור הגדול שםקפיץ

החלק שקשוח וצריך להאמין שזה שווה את זה, לא כזה עולה. זה קל


וכן, לקנות לפני 13 שנה כנראה היה צעד חכם

איפשהו לפני המסיבת סיום של כיתה ו', הייתי צריכה לקנות קצת ביטקוין.

צודק. מה חשבתי לעצמי

לא אשמתי שאת כ''כ צעירה 😬פשוט אני..
וואו מה התשואה שהשגת?זיויק
מניית טסלה עשתה יותרנפשי תערוג

אנבידיה הרבה יותר

מאיפה הנתונים?פשוט אני..

בשנת 2010 לצורך העניין, ביטקוין אחד היה שווה פחות מחצי דולר. אפילו פחות ב40 סנט.


היום, עם שווי של 64 אלף דולר, הוא גדל פי 160,000

זה כמובן תלוי באיזה יום מדויק בשנה אתה מסתכל, אבל זה הסדר גודל.


מניית טסלה הייתה שווה אז כ-1.3 דולר, היום 400 דולר, כלומר בערך פי 300.


160,000 זה הרבה יותר מ-300. זה 533 פעמים 300.


כלומר אם היית משקיע חצי מהכסף בביטקוין וחצי בטסלה, החצי של הביטקוין היה שווה היום פי 533 לעומת החצי של הטסלה, שכבר מזמן לא היה שווה חצי מההשקעה אלא שברירי אחוזים מההשקעה שלך מרוב שהביטקוין גדל בטירוף. 

כוונתי מיום פריצת המטבע לתודעהנפשי תערוג

את טסלה הכירו כבר בשנת 2010, כנ"ל את אנבדיה

אתה הכרת את ביטקוין בשנת 2010? 

אני אישית לא, לכן בכלל לא היה לי התלבטות האם להשקיע בו או לא

אבל זו לא הייתה כוונתי...פשוט אני..אחרונה
וגם אחרי שהוא פרץ לתודעה, הוא עלה הרבה יותר מטסלה...

לא ברור באמת איך משה עוד לא ייחד לך מקום משלךאינגיד
@משה זה ממילא יופיע בראשי. מה אכפת לך.. אולי תיצור לו מקום
יש די והותר פורומים נטושים - פשוט לבקש הרשאהפ.א.

לניהול פורום שכיום נטוש

חח אם לא השאלות של זיויק גם צמ"ע יהיה פורום נטוש😂Lavender
חחח אכן נקודה למחשבהאינגיד
😆😆זיויק
חושבת שהייתי רוצה לשאול כל מיני שאלות על תנ"ךנחלת

להיכנס עמוק, לרבדים הנוגעים בחיים. בכללי וגם של היום.

מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורותאקונהמטטה

שקשורה לגאולה, צמיחה, חינוך..

אשמח לרעיונות!

תודה

..אריק מהדרום

הקישור מוביל לדיון בפורום של ערוץ 7 שכותרתו **"מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות"**. בפוסט הפותח המשתמשת מבקשת רעיונות למיתוג או סלוגן לטיול צוות מורות, עם חיבור לנושאים של **גאולה, צמיחה וחינוך**. ([ערוץ 7][1])


אם המטרה היא למצוא רעיונות למיתוג כזה, הנה כמה כיוונים אפשריים:


* **מצמיחות גאולה**

* **צועדות אל האור**

* **מחנכות עתיד, בונות תקווה**

* **זרעי חינוך – פריחת גאולה**

* **בדרך לצמיחה משותפת**

* **מאירות את הדרך**

* **מחיבור לצמיחה**

* **משורשים של אמונה לפירות של עשייה**

* **גאולה מתחילה בחינוך**

* **יחד מצמיחות דור של אור**


אם תספר/י:


* גיל התלמידות,

* אופי הצוות (יסודי/תיכון/אולפנה וכו'),

* האם הטיול הוא יום גיבוש, סיכום שנה או פתיחת שנה,

* והאם רוצים סגנון רציני, מרגש או קליל,


אפשר להציע סלוגנים וקונספטים ממוקדים יותר.


[1]: מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות - צעירים מעל עשרים "מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות | ערוץ 7"

אתה מודע לזה שAI זה דבר שיש לכולם? ובחינם?קפיץ
ושאני כבר אחרי הai...אקונהמטטהאחרונה
אולי היה פה משהו מוצלח מניסיון...
מרגיש שאין עם מי לדברכתום כואב

ממש כפשוטו, יש פעמים שאני מרגיש חרדות או סוג של דכדוך ולא מוצא אוזן קשבת אז אני כותב לgpt

זה פשוט מצב ח^א

איש מקצוע?זיויק
למה אתה צריך "מישהו" בשביל העצמי שלך?משה

דכדוך וחרדה זה סיבה לעשות עבודה אבל זה לא מוריד את הערך שלך או משהו כזה.

תמיד צריך מישוכתום כואב
למה לצאת מנקודת ההנחה הזאת?חתול זמני

מה עומד ביסוד התחושה הזאת?

 

– אם יש לך מחשבות לא מאורגנות, אז אוקיי, שיחה זאת אחת מיני דרכים רבות לסדר אותן (ובכלל, לא כל המחשבות צריכות סידור, לפעמים עדיף פשוט לתת לעצמך לחיות את ההווה).

 

– אם זה כדי ש"יבינו אותך", מה בעצם נותנת העובדה ש"מבינים אותך"? יש בזה תועלת מטפיזית, מעבר למה שאתה מייחס סובייקטיבית לעובדה הזאת?

 

– אם זאת תחושת בדידות, האין משהו אחר, כיפי, שתוכל לעשות כדי למלא את החלל הריק?

 

קראתי פעם בספר של פסיכיאטר נחשב שחלק גדול מהחוסן שלנו הוא היכולת ליצור מעין "הורה פנימי" או "מדריך פנימי" או איך שלא תרצה לקרוא לזה. בן־זוג פנימי. קבוצת מעודדות פנימית. לא ממש כדמות, אלא כפונקציה שדוחפת אותך, נותנת לך כוחות, אתה יכול לדבר איתה (יענו, לא במובן של חבר דמיוני, אלא פונקציה פנימית בתוכך שמסוגלת לנתח – גם לאו דווקא לנתח, אלא יותר כמו "לסדר" את עולמך הרגשי).

הוא מציע דרך מעשית?אינגיד
או שהוא רק מתאר מה צריך/טוב/כדאי שיהיה? אנא שתף נא.
לא זוכר כבר מה היה שם,חתול זמני

זה נושא שהזכיר אותו בדרך אגב בהקשר של הפרעת אישיות גבולית כמדומני כך שלא היה שם הסבר אבל בגדול אפשר לגשת לזה מכמה כיוונים שונים.

 

במסגרת הכללית, האדם הוא כמו חֶברה בע"מ קטנה. כשהוא נולד, אין לו מושג מכלום וכל הפונקציות שלו הן במיקור חוץ (חום ביטחון מזון היגיינה תשומת לב צרכים רגשיים). בהדרגה ככל שאדם צובר ניסיון בחיים ככה הוא יכול לבצע יותר ויותר פונקציות לבד, עד שהוא מגיע לאיזשהו אקוויליבריום מסוים שבו הדברים "עובדים" (גם אם לא בהכרח באופן אופטימלי).

 

אז נניח אקוויליבריום לא אופטימלי: בן־אדם חי לבד אבל לא יודע לנקות ולא יודע לבשל. זה אומר שאו שהוא חי רעב בזבל, או שהוא מבזבז המון כסף על שירותי משק בית + אוכל בחוץ (=מיקור חוץ). אלא שאוכל בחוץ יכול להיות יקר ולא תמיד זמין. ולפעמים המנקה מבטלת. אז אם בשלב מסוים נמאס לו הוא פותח את ספר ההוראות של המטאטא ומתחיל לטאטא. וגם לומד איך מכינים חביתה בסיסית. כן זה קשה ומטורף אבל אנשים עושים את זה מי היה מאמין. ככה זה גם בהרבה חברות, בתור התחלה קונים כל־מיני שירותים במיקור חוץ עד שזה נהיה יקר ולא משתלם וכבר יותר קל להכניס את הידע הזה לתוך החברה ו"לעשות זאת בעצמך".

 

היות ורבים צרכי האדם, לכל אחד יש איזה עניין שמצריך דגש מיוחד. למשל יש אנשים שמאוד קשה להם לקבל החלטות. אז או שהם יכולים "להתעלק" על מישהו החלטי (אם זה עובד זה עובד אין לי בעיה, אבל אם זה לא עובד אז...) או להתחיל להעסיק בתוך המוח שלהם "יועץ אסטרטגי פנימי". פשוט ללמוד לקבל החלטות.

 

או מישהו אחר שמאוד סובל משעמום. אז אפשר להציק בלי הפסקה לחברה הכי טובה... או להקים מערכת בידור פנימית אצלך בתוך הראש! זה הרעיון. וברגע שיש לך כל הכוחות הנפלאים האלה, ממילא אתה חושש פחות כי אתה יכול לעשות הכל ולהתגבר על הכל.

 

זה נשמע כמו פסיכולוגיה בשקל אבל האמת לא ממש רציני קראתי על זה וגם דיברתי על זה עם אנשי מקצוע בשיחות מטא והתלהבו מזה מאוד.

 

אז ראשית תתחיל מלשאול את עצמך: איזה איש מקצוע פנימי הייתי צריך? או מה הייתי רוצה לדעת לעשות? הזכרת לצורך העניין חרדה, דע לך, יש הרבה מאוד דברים שאפשר לעשות עם חרדה – אם בהקשר של מיינדפולנס/קרקוע/תרגילים פיזיים/קוגנטיבי. נושא שנחקר המון. לא הכל בהכרח עובד מושלם, אבל למה לא לנסות לחקור את הנושא? מה עוזר לחרדה? במקום שתהיה תלוי לחלוטין בחסדי מישהו שיצטרך "להכיל" אותך ולהקשיב לך כו' למה לא תכיל את עצמך? או בנושא של קבלת החלטות: לקפוץ למים, לפתח כל־מיני כלים שעוזרים לקבל החלטות (רשימת בעד ונגד ו־CUTOFF או דברים בסגנון), או בנושא של בדידות: להיות אתה החבר הכי טוב שלך.

 

בקיצור תחשוב לגבי זה אני לא יכול לומר לך בדיוק מה אתה צריך או איך בדיוק תיראה הפונקציה של "החבר הפנימי" אצלך אישית אבל חושבני שזה כיוון פצצה.

אני לא פותח השירשוראינגיד

אבל תודה בכל אופן.

התגובות שלך נוטות להחכים (או לפחות לתת תחושה כזו).

אה לא שמתי לב.חתול זמני

כן ידוע שתגובותיי נכתבות בחכמה חתולית זמנית מופלאה (או לפחות נותנות תחושה כזאת).

אני תוההאינגיד

מה יקרה כשייגמר הזמן. מה אז יעשה החתול? או למה הוא ייהפך...

 

אבל עזוב.. אסור לנצל"ש שירשורים של אחרים.

בדקתי את הנושא,חתול זמני

חתולים אחרי שהם מגיעים לגיל מופלג הזנב שלהם מתפצל לשניים והם הופכים לנֶקוֹמַטַה.

 

Nekomata - Wikipedia

 

....אילת השחר

בלי קשר לפותח השרשור מרגישה שזו זעקה שמבקשת להיזעק, ולי יש עכשיו מילים עבורה אז מניחה אותן פה :


למה צריך מישהו?

בהכי פשוט - כי ככה.


וביותר מילים - כי ככה העולם בנוי.

העולם בכללותו, בטבעו, בנוי על מערכות יחסים (בין אם מערכות גומלין הדדיות, טפיליות או במערכות אחרות).

גם היצורים הכי סוליסטיים בעולם, גם בעולם הצומח וגם בעולם החי, מנהלים מערכת יחסים עם יצורים אחרים בסביבתם.

מייצרים תקשורת מסויימת, בפרט עם בני מינם.

ואם הם כך...

על אחת כמה וכמה בני אדם.

בני אדם בנויים לחיות בסביבה של חברה וקהילה כזו שמאפשרת תמיכה ועזרה הדדית.

ועם כמה שאפשר למצוא מיליון סיבות למה אנחנו לא באמת זקוקים למישהו, ושיש פתרונות אחרים, בפועל בחיים עצמם אנחנו לא בנויים ללבד הזה לאורך זמן.


לא אני אמרתי, התורה מלמדת אותנו.

הרבה מאוד מהמצוות שאנחנו לומדים עליהן בתורה ומבקשים לקיים בחיינו, נוגעות לבין אדם לחברו ולדרך לייצר חיי חברה וקהילה תקינים ובריאים, מחברים ומחוברים לנשמה שלנו, הפרטית והכללית.

הן נוגעות ומלמדות אותנו לגבי ההיבטים הרגישים והעדינים ביותר במרקם החיים המורכב, מתוך תשומת הלב לפרטים השונים שמרכיבים את הכלל. ואת זה לומדים גם מהנהגותיהם של אבותינו ומנהיגינו לאורך הדורות.


הבחינה של לא טוב היות האדם לבדו, היא בסיס ויסוד לא רק בהיבט הזוגי, אלא גם בהיבט החברתי העמוק.

להתהלך בעולם תקופות ארוכות בתחושה של אין עם מי לדבר, אין מי שיקשיב... זה נורא.

קשר עם אדם קרוב שנמצא שם, פשוט נמצא שם גם אם אין לו דברים חכמים מדי לומר, זה צורך בסיסי.

שכשרוצים לשתף במשהו שמח או סתמי, או לפרוק מהלב, יש מי שנמצא שם לשמוע ולאסוף, ולחזק... והוא עושה את זה מהלב (ולא צריך לשלם ולפנות זמן ביומן כדי שזה יקרה).

שכשרוצים לחלוק זמן איכות שנותן כח וממלא, יש עם מי לתכנן ולעשות וליהנות.

וזה הרבה לפני שבכלל מגיעים לניתוחים פסיכולוגיים, טיפולים, בניית חוסן פנימי, תקשורת מיטיבה של ההורה עם הילד הפנימי ודומיהם.

כי זה הרבה לפני ה'תבינו'.

זה עוד ברמת ה'תראו'.

פשוט תראו אותי, במובן הכי פשוט ובמובן הכי עמוק.


אי אפשר לאמוד בכלל את הערך של חברות אמת נוכחת בחיים של האדם וכמה זה בפשטות נותן חיים.


יש לנו כח לתת חיים בהתעניינות פשוטה וכנה,

אז בואו ניתן חיים!

ולא צריך ללמוד רפואה או פסיכולוגיה בשביל זה...

אלא פשוט להיות שם עם הלב בענווה.

ורק להקשיב ללב שזועק שזה כל מה שהוא צריך עכשיו.


נוכחות והקשבה.



(חשוב לי לומר שאין בדברים שלי כדי להפנות אצבע מאשימה כלפי אי מי, במיוחד לא כלפי כותב התגובה. נעזרתי בתגובה הזו כדי להמשיך לעולם את המילים שביקשו לצאת ולעורר על מה שהתבקש).


מהן למעשה האפשרויות?חתול זמני

אפשר לתת מקום ללב לזעוק את בדידותו כמה שרוצים גם לקבל את המקום הזה באהבה ובהכלה.

השאלה שלי היא האם זה משהו שמזיז קדימה.

אם חברויות אמת משמעותיות וזמינות אכן יכולות לתת מענה הולם, אז למה לא, אם זה עובד זה עובד.

 

אלא שעל־סמך המצב שמתאר פותח השרשור, מה אפשר לייעץ בכיוון הזה? לפנות לאנשים ברחוב? לעבור על האלפון מבית הספר ולנסות לחדש חברויות נשכחות? לחפש חברים במרשתת? כאילו, אין בעיה, אם זה עובד, זה עובד...

 

כשהמשאבים האלה אינם זמינים אפשר אכן להיות שקוע במשבר קיומי, אבל חושבני שאין זו גזירת גורל כי אפשר לעשות גם מסע אל הנפש פנימה ולמצוא שם באר מים חיים. אם אין לחם נאכל עוגות.

 

במקור קראתי את הרעיון ביחס להפרעת אישיות גבולית שזה מצב שבו הצורך לא יודע שובע לכן בלתי־פתיר באמצעים חיצוניים ברמה הגיונית. מה שמצריך שינוי מערכתי. כלומר אם הדרך הזו חסומה אז מנסים משהו אחר. לא באתי לשלול שום גישה או רעיון אחר אלא רק לתת את הכיוון שלי בתקווה שהוא יכול לעזור כחלק ממגוון רעיונות.

 

///

 

במאמר מוסגר כחתול זמני איני חברתי במיוחד לכן "פשוט תראו אותי" פשוט לא אינטואיטיבי בשבילי ברמה שזה לא ממש אומר לי כלום. כאילו, אני מבין שלאנשים אחרים זה כן מובן מאליו... אבל זאת דווקא ההזדמנות שלי לנצל את מקומי המוזר כנקודת ארכימדס להציע מבט שונה גם אם הוא קצת מתכתי ופרגמטי מהמצופה.

...אילת השחר

הכתיבה שלי נבעה ממקום אחר, ולא ממקום שמבקש לתת עצה או פתרון מעשי. אם הייתי רוצה להשיא עצה הייתי עושה את זה באופן מכוון ומדוייק לשואל, ובמרחב שמאפשר לו להרגיש בנח לשתף באמת מה שיושב על הלב ולא בפורום ציבורי.


הכתיבה שלי באה לעורר אותנו להיות יותר ברגישות ותשומת לב שכשפוגשים אדם שזועק אני צריך מישהו אנושי שיהיה בנוכחות, לחפש את הדרך איך להיות עבורו באופן שייטיב איתו באמת, כמו שהוא צריך.

לא כמו שאנחנו חושבים שהוא צריך להתמודד בלעדינו.


ובמחילה מראש, אני לא אכנס לניתוחים לגבי כל העניינים שהבאת, למרות שיש לי מה לומר, מהסיבה הפשוטה שזה לא העניין שלי כרגע.


העניין שלי הוא לומר שמעבר לכל הניתוחים והכלים הנפלאים שיכולים להיות בעולם לתמיכה אישית ופנימית במצבים שונים, והם אכן יכולים להיות משמעותיים ותומכים, בנקודת היסוד יש לכולנו לב ורגש וצורך אנושי... ושנזכור את זה.


יש שני צדדים לזהמשה

צד אחד זה שאנחנו צריכים להיות מדוייקים. ולא "תלויים" בצד השני. שיש לנו ביטחון עצמי ועמידה בעולם.

והצד השני - אדם באמת נולד רוצה וצריך את החברה שלו, וההתפתחות הרגשית שלנו היא דרך מערכות יחסים. ופה כתבת את זה מאוד מאוד יפה וטוב בהרבה ממני.

 

והאמת היא שאנחנו מטיילים בין שניהם. מצד אחד לרצות בת זוג, מצד שני לא להיות תלוי בה ולא להתרסק רגשית אם היא מרגישה רע.

מצד אחד לרצות חברים, מצד שני להציב להם גבול כשהם נהיים מנצלים ולדעת להרגיש ולנווט מה טוב לי ומה לא.

מצד אחד להיות "ילד טוב" להורים. ומצד שני לא לאבד את עצמי בריצוי שלהם. להציב להם גבולות ולזכור שכיבוד אב זה משל אב.

ואחרי שכתבתי שיש שני צדדיםמשהאחרונה

@אילת השחר  התגובה שלך פה הייתה מטורפת בדיוק שלה. אני תמיד אכתוב שיש שני צדדים בגלל שבאמת יש שני צדדים ובגלל הרקע שלי שחייב לשים דגש על הצד המנוגד. אבל לפני כן - וואו.

❤️נעמי28

כדאי למצוא מטפל

זה בהחלט מקל שיש את מי לשתף אבל לא פותר בכלל את הבעיה

לא יודע אם שיתוף של אדם זר יעזור לי.כתום כואב
איזה מעניין!נחלת
יש אלפי סוגי פסיכוזות, למה דווקא זו מעניינת?פשוט אני..

היו לו שני חלומות בנושא המוות,

לי היו הרבה יותר...

 

 

באמת לא הצלחתי להבין מה מיוחד

אבל אלו היו חלונות שעושה רושם שממשנחלת

מתארים חווית מוות קליני, כפי שכתוב בחז"ל וכפי שאנשים

שעברו חוויה כזו מתארים.

 

מאוד מרגש לדעתי. קצת עוזר (לי לפחות) לזכור שיש

משהו מעבר לכל טרדות היום היום, העולם הזה שמרגיש

כל כך מוחשי ואמיתי....המתיקות הזו שהוא מדבר עליה...

יש משהו טוב לצפות לו. לא?  (כמובן שמעדיפה לא

לחשוב על בית הדין שם למעלה, כי זה די מצמרר,

אבל לפחות אחר כך....)

 

ואם גם לך היו או יש חלומות מסוג זה, נשמח לשמוע!

להפךפשוט אני..
אם הוא חלם משהו שכבר תוּאר בעבר, באמת אין בזה שום דבר מיוחד.

אם לפני 400 שנים מישהו היה חולם על מכשיר קטן שנמצא בכף ידו, עם גישה לאינטרנט ואפשרות לראות נטפליקס - זה היה וואו.


אם מישהו חולם היום על זה שיש לו סמארטפון ביד, אין בזה כלום.


כלומר את מתלהבת מזה שהוא חולם על דברים שכבר תוארו ונכתבו בעבר לטענתך, למרות שאין בזה שום דבר מיוחד או מפעים. 

מסכימהנעמי28

וגם החוויה של מוות קליני תמיד מלווה עם תיאור אנושי וגופני כל כך.

הנשמה "ראתה אור" הנשמה שמעה קול" "עלתה למעלה" "מלאכים לבנים עם זקנים לבנים"

כל מיני תיאורים שכפופים לחושי הגוף שרק מצביעים על כך שזאת חוויה מוחית ולא על טבעית.


 

ומנגד המדע שיודע להסביר שבמצבים של חוסר חמצן במוח ומוות קליני יש פעילות מוחית חריגה ואיבוד של תחושת זמן ומרחב.

עשו ניסוי בבית חולים בארה"ב עוד בשנות ה 70די שרוט
וזה נמשך לדעתי עד היום.

הם החליטו לתלות מדף עם מסר עליו אבל שהכיתוב מופנה כלפי מעלה כך שאם הנשמה תרחף למעלה ורואה כל מה שקורה בחדר היא תהיה מסוגלת לקרוא את המסר שכתוב על המדף.


עד היום לא דווח על אף אחד שהצליח לראות מה כתוב שם עד היום.

במחקר הזהנעמי28

לא הצליחו בכלל לשחזר מוות קליני,

אז הוא לא מפריך כלום ולא מאמת כלום,

הוא פשוט לא רלוונטי.


הרמבן בשער הגילוליםנקדימון
כותב שהנשמה, גם לאחר מוות בלתי הפיך, עדיין חווה את המציאות דרך רשמים מסויימים שנטבעו בה על ידי הגוף. מעגלי השבעה, שלושים ושנה, כך הוא מסביר למיטב זכרוני, הם תהליכי ההתנקות של הנשמה מהרשמים האלה.

לאור זה, בוודאי שמוות קליני יהיה חוויה מעורבת מתיאורים של גוף ושל נשמה.


ובלי קשר אפשר לקרוא גם כאן וכאן:


חוויות סף מוות - האם קיים "הסבר מדעי"?


חוויות סף מוות - עדויות שאומתו

קראתי ואקרא בעיון מאוחר יותרנעמי28

אני לא חוקרת כמוהו ולא בקיאה בנושא אבל כמה נקודות העלו לי סימני שאלה.

 

הראשונה והעיקרית היא שאי אפשר בצורה לוגית טהורה להוכיח קיום של משהו על טבעי ע"י חורים במדע.

וכל חוקר יודע את זה.

זה שהוא הפריך השערות מדעיות לא מוכיח שום דבר, אולי משאיר מקום להשערות אחרות אבל זה לא יכול לשמש כהוכחה לכלום .

במיוחד במקרים שהם לא דיון פילוסופי אלא ככל הנראה רק עניין של זמן ומחקר עד שהם יתגלו.
 

(ואני בטוחה שמדענים יחלקו על הטענות שהוא הביא, כי אז מה אם לא כל היפוקסיה מביאה למוות קליני, האם זה מוכיח שבמצבים מסוימים בשילוב מסוים היא לא גורמת לזה? ואז מה אם לא הצליחו לשחזר מוות מוחי בצורה יזומה עם סמי הזיה, זה מוכיח משהו?)
 

אחת הטענות שלו שהזיכרון של מוות קליני מאוד חד וזה מוזר שהוא מתרחש במצב מוחי כזה?

מי אמר? אולי דווקא במצבים כאלה המוח חד מאוד?

 

יש כל כך מעט מקרים וגם הם מפוקפקים מדי שכל תשובה החלטית לכל כיוון בנושא הזה היא מפוקפקת בעיניי.
 

לכן מוות קליני מעולם לא היתה הוכחה בשבילי לקיום או אי קיום של נשמה או משהו על טבעי בכל מצב אמוני שהייתי בו.

הוא לא בא להוכיח על ידי חורים במדענקדימון

הוא בא לפנות את הדרך לסבירות שהוא רוצה להביא מהעדויות שהוא סוקר במאמר השני.

ויש לו עוד כמה פוסטים בפייסבוק על הנושא. אפשר לחפש בדף שלו את המילים "סף מוות".

 

לגבי הדיון הפילוסופי זה לא ממש מדויק (לפחות אצלו). באופן כללי הוא אנטי-מטריאליסט ויש לו מאמרים גם על זה.

החומר, בהגדרה, לא יכול להיות חזות הכל - וממילא בעולם שלו יש מקום להסברים נוספים. לזה הוא חותר למעשה.

האם המוח קולט את התודעה או יוצר אותה? הוא עצמו בכלל יאמר לך שהוא מחזיק באידאליזם (גם על זה הוא כתב)

והתודעה בכלל היא זו שמייצרת את המוח ואת המציאות באופן כללי. המפגש בין התודעות הוא החוויה הקולקטיבית שלנו.

 

כדתיים, אנחנו בכל מקרה יוצאים מנקודת המוצא של התורה ושל המסורת. זו הקטגוריה השלישית של מקורות הידע: עדות.

 

אגב, בהקשר למה שהזכרתי מהרמבן, בדיוק נזכרתי שהרב שטיינזלץ זצ"ל כתב בספרו "נשמה" שה"אני" של האדם הוא כעין

תופעה לעצמה. נקודת המפגש בין הגוף לנשמה היא שיוצרת את ה"אני" וכשמתרחש מוות אז אותו "אני" נפרד לחלקיו.

אני מניח שהוא מבסס את זה באופן די ברור על משל הפיסח והעיוור שמופיע בגמרא. תובנה מעניינת שעולה מכאן מהדהדת לי

בדמיון מרוחק את תפיסה הבודהיסטית על כך שכל "אני" (או "עצמי") הוא למעשה אשליה (אני'צה ואנאטה).

בוודאי שקיום או אי קיוםנעמי28

של נשמה הוא דיון פילוסופי ענק.


העניין הוא, שהוא ימשיך להתקיים גם אם המדע יביא הסבר מדעי וחותך למוות קליני.


יש כמות מועטת של מידע והשערות שבעיקר מתבססות על סיפורים מפוקפקים וחורים במחקר מדעי (שלא מתאפשר כל כך כי איך אפשר לחקור תופעה שכמעט לא קורית ושאי אפשר לשחזר אותה בצורה יזומה?)

לכן- כל העניין של מוות קליני

כרגע לא רלוונטי לדיון הפילוסופי .

ומי שבוחר להאמין בגללו או לא להאמין בגללו לדעתי טועה מאוד.


אה, כמובןנקדימון
אמונה ביסודות היהדות לא קשורה לאמונה בקיומן של ישויות פיזיות או רוחניות. תגלית של מין יונקים חדש או מין מלאכים חדש אכן לא קשורים.
איך אפשר להסביר משהו שלא כפוף לחושי הגוף?נפשי תערוגאחרונה
האם תוכלי להסביר לעיוור מלידה את ההבדל בין כחול לאדום?

לכן גם אם חוו משהו. אין להם יכולת להסביר לך אותו בלי להשתמש בכלים גשמיים

מסוג הדבריםנעמי28
שמחזקים את המחוזקים ומרחיקים את המורחקים.

סתם לידיעהאריק מהדרום

לא מדובר בסרטון הזה בכלל על חווית סף המוות בכלל.

מדובר על משהו חמור יותר שיתכן ואסור מבחינת היהדות ומיתתו בחנק, צריך עיון.

מתי יעשו שטיבלך מוסלמי?קעלעברימבאר

נחנך בית תפילה מוסלמי נוסף בכביש 6

 

נגיד בשביל אחד שלא קם מהמואזין וקם רק ב9.30 שיהי לו מניין.

 

חוץ מזה שצריך להקים שם שני בתי תפילה- אחד שהמוסלמי יתפלל בו, והשני שכף רגלו לא תדרוך שם.

 

חוץ מזה למה הם לא עושים מסגדי חצר כמו בקורונה?

הם לא צריכים שטיבלךנפשי תערוג

כי אין להם צורך במניין.

מזרוחניקיםקעלעברימבאר
קהילת סלוניקינפשי תערוג

מעניין כמה יבינו את הבדיחה...

בקרב הגברים די בטוח שיהיו

מעניין אותי אצל הנשים 

חח אנחנו מסלוניקי באמת, והבדיחה שגורה אצלינו בביתל המשוגע היחידי
אתה קרוב של רקאנטי שנהרג לא מזמן במלחמה?קעלעברימבאר
לא קרוב לרקאנטי...ל המשוגע היחידיאחרונה
קהילת סלוניםקעלעברימבאר
סלוניקי לספרדים. סלונים לאשכנזיםנפשי תערוג

אולי יעניין אותך