קושיות על ספרו של האר"י [פוטר] הקדוש:משתדל

א. אם בן מוגלים שיש לו כוחות קסם הוא קוסם למה בן קוסמים שאין לו הוא סקיב ולא מוגל? 

מקורות לעיון: 

הרמב"ם, משנה תורה, הלכות עבודת כוכבים, א,ג;

                         ומתוך: ריה"ל, ספר הכוזרי, א,קא-קג (עמ' 33-36 בספר)

מצאו את הקשר.

ב. איך עובד דיני קניין גובלינים? בספר השביעי מובא שכאשר הקוסם שקנה את החפץ מת, חוזר החפץ לגולביינים האם נעשה פה קניין גוף? א"כ כיצד פקע האם זה קניין לזמן? עיין קצות החושן", סימן רמא, סעיף קטן ד.

                                                                                                                                                                           אל תקחו אותי קשה מדי יום טוב :d

תשובה לשאלה א':סלים וארזה
מכיוון שלסקיב יש כוחות קסם מעטים, כגון ראיית סוהרסנים או כשפים חלושים (עיין "שצף-כשף"), הוא אינו ראוי לכינוי "קוסם" אך גם לא להיות "מוגל". עם זאת, לענ"ד סקיב שמתחתן עם מוגלגית, בנם הוא מוגל מוחלט ולא "חצוי דם", אא"כ יש לו כוחות קסם, ואז הוא בבחינת "בוצדם" והריהו קוסם לכל דבר.
אין סקיב שאין לו כלל כוחות קסם?משתדל
אתמהה.
ועוד קשה לי אם מוגלגים זה מינים שונים, אז איך מוגל נהיה קוסם ואם הם לא, אז על פניו גם לקוסמים יכולים להוולד ילדים חסרי קסם.. "מוגלים" בלע"ז..
לקוסמים לא יכולים להוולד מוגלגים גמורים.11111
המינימום להוולד מזיווג של קוסמים זה סקיב שאכן יש לו מספר כוחות קסם מכיוון שהדומננטיות של הגנים של הקסם היא גבוהה.
ולכן גם יש מקרים של קוסמים הנולדים למוגלגים לאחר שילוב של כמה גנים שההורים היו כנראה רק נשאים שלהם קודם.
לפרטים נוספים:
http://he.wikipedia.org/wiki/יחסי_דומיננטיות
אני אתן לך דוגמא-שבונץ'
[להבדיל אלף אלפי הבדלות!]

למשפחה גוי'ה שנולדה לה בת שבאיזשהו גיל התגיירה....ככה זה שפתאום למשפחה מוגלגית יש מכשפה/קוסמת במשפחה.
מובן שמוגל וסקיב אינם היינו-הך!~בממוצע~

מוגל הוא חסר יכולות (!) קסם..

אך בל נשכח, שאדם הנולד לקוסם ומכשפה, הרי שבדמו מראשית היווצרותו, יש בו את הכח לקסם.

אלא של"ע, מסיבות שונות, אין הוא מצליח להוציא כח זה אל הפועל והקסם כלוא בגופו חסר מעשה.

ובשפת הפרופסורים "יש לו פוטנציאל לא ממומש".

אמנם אין המחקרים גילו לנו עדיין מהו הגורם לחולשה זו ביכולתו של הגוף לנצל את הקסם הטבוע בו.

אך אם נעיין בספרי אחרונים (עיין האר"י פוטר 7) נראה כי פעמים רבות יש לכך סיבה הנובעת מקושי נפשי.

כך היה אצל אמו של טום רידל שלאחר שאביה ואחיה האכזרים נכלאו, הצליחה ככל הנראה לרקוח שיקוי אהבה ל"ע  וזה לפי פסיקתו של הרב דאמבלדער זצ"ל.

לנו אף ידוע שהרב היה בקיא בסוגיה זו, שכן אחותו שעברה התעללות התגלתה כסקיבית שהקסם הנכלא התפרץ לעיתים. וזה מובא בפשט מפורשות.

לפיכך, ברור ומובן שסקיב אינו מוגל, כשם ש"מוגעלי" אינו באמת זאב, הגם שבהתנהגותו אפשר לחשוב כך.

שהרי לא רק המעשה הוא הקובע, ויש ביהדות הקדושה חשיבות רבה לנושא טוהר הדם.

יפה דיברת.משי כהן

הרב דמבלדער זצ"ל היה גאה בך על בקיאותך המרשימה בתורה.

תיקון קלender13

סקוויב לא יכול לראות סוהרסנים לראיה:

http://harrypotter.wikia.com/wiki/Talk:Squib

לא נראה שהספרים עזרו לו במשהו...

מה שכן, הוא כן יכול לראות את הגוורטס (פילץ').

בטח שיכוליםי. נחמיה
עיין פרוטקולי פסק דין הקסמהדרין בתחילת ספר ה'
הסקת "סלים וארזה" אינה דמוכרכההגיגים בע"מ
עבר עריכה על ידי בדרך אליו בתאריך כ"ה בחשון תשע"ח 14:10
עבר עריכה על ידי בדרך אליו בתאריך כ"ה בחשון תשע"ח 13:55
עבר עריכה על ידי בדרך אליו בתאריך כ"ה בתשרי תשע"ח 05:40
עבר עריכה על ידי בדרך אליו בתאריך כ"ה בתשרי תשע"ח 05:24

דהרי הסימוכין לטענה שסקיב אינו מוגל נסמכת על עניין ד"שצף קצף" ואימי מורתי טוענת דדלמה מדובר במה שאמר קרא דכתיב  "עת לעשות כסף הפרו תורתך". והרי מאי תורתך אם לאו "מדבר שקר תרחק" ואין התשובה לשאלתו אלה זאת שלדקהלמן

דהספר הקדוש דמדובר בו אינו עוסק כי אם בקוסמים ובעולמם. וכיוצא מכך אף בשמות הדברים כמו דכתיב "ותקרא רולינגשמות לכל הבהמה הקסומה ולסוגי הקוסמים למינהם" והרי סקיב נמצא בעולם הקוסמים ולפיכך יש לו שם מיוחד בעוד דמחוץ לעולם הקוסמים דהרי כולם נקראים "מוגל" ללא הבחנה  בין מין למין ואם אחד מהם ולפיכך אין שם אף לחצוי דם מוגל. ואם אחד  מהם מצתרף לעולם הקוסמים הרי הוא קוסם למהדרין והוריו אינם הוריו ע"ע גיור

 

1."הזהרו בזקן ששכח תלמודו2"

2.  עיינו ערך נישואי צ'ו ודאדלי

הי בלי כינויים כאלה "בוצדם", בלי גזענותתן חיוך!!!!


דילגת על סי' מ"ז וצ"ה =)פרת משה רבינו
פשיטא!

הסקיב, בגרעינו הינו קוסם, אבל כוות אלו לא הוצאו מן הכוח אל הפועל. אך אם יתחתן עם קוסם, הסגוליות תעבור הלאה, וכך צאצאיו יהיו קוסמים...
ובכל מקרה, "כולם מבקשים דרגת הקסם ורבים מהם מגיעים אליה, ואף מי שלא הגיע אליה היה קרוב אליה במעשים רצויים, בשימוש קוסמים ובני קוסמים ובהתקרבות אל הקוסמים..."
וע"ע סקיבים כארגוס פילץ' וגברת פיג.

כשיהיה לי לזמן לעיין בקצות החושן... בעז"ה אולי אמצא תשובה
הקפצה.מישי' מאפושו'

תקראו ותלמדו...

ותגיבו..

הסוגייה עודנה בוערת בקירבנו...

שאלה נוספת, הפעם על הסרטים.

איך זה שבספרים כתוב במפורש, שהצלקן מצולקת על רקתו הימנית, בעוד בסרטים היא משנה מקומות?

ועוד שאלה. הרי בספרים הקדושים כתוב במפורש שעייני הארי הינם בצבע "ירוק זית מהמם" בעוד שבסרטים, במקרה הטוב הן בצבע לא בדיוק מוגדר, בעוד בשאר הזמן הן בצבען הטבעי תכול?

חתיכת הקפצה...אווזה.
לא כתוב ימנית. כתוב מצח.בת שמש

ולא ירוק זית מהמם, אלא כקרפד משומר.

תלוי איפהיכול להיות ש-

בראיון של ריטה סקיטל כתוב "ירוק זית מהמם"

אתה מאמין לריטה סקיטר?!ניק כמעט בלי ראש


נו באמתילדה123

כבר בסרט הראשון בדקה ה6 ניתן להבין מה שלימדונו כבר מהגן:

אין לסמוך על הסרט- לא מביאים ראיה ממנו 

שהעורכים ה****** הרסו הספרים ביד חזקה ובזרוע נטיוה!!!

אם עושים סרט ומוצאים שחקן חובה על הבמאי לחרוט צלקת במוחו ולא לתת למאפרת זוטרה לצייר

ציור ברמה של ילדים בגן חובה

כי השחקן שלו אלרגי לעשות (למישי מאפושו')אנונימי (2)
💏💑💏💏💏💏💏💏💏💏💏👙
לעשות*אנונימי (2)
לעדשותאנונימי (2)
דניאל רלקיף (השחקן) אלרגי לעדשות (לא עלינו ולא על חמותינו)מתנחלת אמיתיתאחרונה

ולכן אין חייבים אותו

אם סקיב התחתן עם גובלין...חיים מנחם

ונולד להם גמדון בית שהתחתן עם הרול של משפ' וויזלי הצדיקים....

אז???????????????

מין הדין שמברכים שהכל, יש מקילים ואינם מברכים,מישי' מאפושו'

מנהג הביינישי"ם מימים ימימה, פותחים סעודה! (יענו, תעשה המוציא).

 

אך יש הסוברים, כי ליצור זה יש תכלית בעולם, ויש למצוא לו יצור לא פחות מוזר כדי להמשיך את חייהם ביחד. המלצת הרבנים, יש לשדך לו את החתולה של ארגוס פילץ'.

וזה עוד כלום...אנונימי (פותח)

תדמיינו גמדון בית שמתחתן עם סוהרסן (לא עלינו) 

 

בעצם יצור שמנקה הכול ושואב את השמחה, כמו קריצ'ר....

 

**בספרים כתוב שהצלקת היא במרכז המצח!!! ועוד תסתכלי על הציור שעל הספרים!**

כתוב שהיא על הרקה הימנית!!מישי' מאפושו'
אני חושב שמברכים עליו 'אשר יצר'עין הקורא

או 'משנה הבריות' או 'ברוך שברא כל אלו לשמשני'...

 

וודאי לא שהכלֿ, ספק ברכה לבטלה!

ונשאלת השאלה על שאלה ב'--גיטריסט-

האם כאשר קוסם הוא צמח, האם הגובלינים נעשים אפוטרופסים על רכושו או שמא בניו או בנותיו? או שא בכלל הרכוש נותר כחפץ אשר אין לו הופכין? [עיין "אגרות ביל וויזלי-שו"ת]

צווי תירוציאנונימי (פותח)

סיעני המקום לעמוד על שאלותיך מתוך רווח והצלה ברוך שמו.

א. בן קוסמים שנולד בלי כוחות קסם גודל(ומתגדלמוציא לשון) לתוך עולם הקוסמים ולכן הוא

לא יכול להפוך למוגל מוחלט

ב.  עי' טור ראש ופלפולתא חריפתא  שכותבים שהקניין הוא מצד החפצא ולא מצד הגברא

והקנין הוא על תנאי(התנאי הוא מצד הקונה-במלעיל) וצ"ע

יוואאו!נולאית
עבר עריכה על ידי נולאית בתאריך ט"ו בטבת תשע"ד 00:16
בס"ד
הייתי פעם(אולי יזהו מאיפה) בהרצאה שעסקה
בהארי פוטר והקושייה בדבר תופעת הסקיבים
מחד, ותופעת הקוסמים בני המולגלגים מאידך.
אני מקווה שלא יהיו בעיות עם עניין של 'קניין רוחני' מזה שאני מביאה 'רעיון' או 'חידוש' ששמעתי לכאן, שהוא לא שלי, בלי להגיד את שם המחדש(משום "צנעת זהות' שלי)
וכמובן אני מקווה שלא תזרקו עליי עגבניות,
משום שאין לזה קשר ישיר לנושא עצמו,
וחלילה לי לגרום אתכם לעבירת שבין אדם לחברו: הלבנת פנים ברבים, ו 'בל תשחית'.
אז אחרי כל החפירות, וכדי שזה לא יהיה
"הונאת דברים", אני יתחיל.
בהרצאה שהעביר הנ"ל כדהלן
הוא התייחס לתופעה שסקיב, חסר כוחות קסם
או כמעט חסר כוח קסם נולד לקוסמים כשרים.
ולתופעה ההפוכה, שבעל כוחות קסם נולד
להורים מוגלגים מן המניין.
ידוע לנו(אני מקווה) שאדם מקבל מחצית
מהגנים שלו מאמו, ומחצית שנייה מאביו,
וידוע שיש 'גן דומיננטי' ו'רציסיבי'
לדוגמה:
דומיננטי נסמן באות לועזית גדולה A
רציסיבי נסמן באות לועזית קטנה a
פרח שהגן שאחראי על הצבע הוא:
אדום A ולבן b, (אחד מאמא, אחד מאבא)
יהיה אדום והלבן לא יתבטא, רק ישאר כגן 'רדום'.
מה קורה כשיש 2 גנים דומיננטיים או רציסייבים
על אותה ההגשרה? (נגיד צבע)?

אדוםA ולבןB / אדוםa ולבןb ?
הפרח שלנו יושפע בצורה שווה משניהם
והוא יהיה כנראה בצבע וורוד.
ההסבר הבא הוא קצת חסר, לא מובן,
מפני שאת הנושר הזה לא הבנתי היטב ממה זהמקצה הסביר,
אם הבנתי נכון,
יש חלבון שבצורה מסויימת כולשהי
גורם לגנים לבוא לידי ביטוי
ובצורה מסויימת אחרת הוא *מונע*
התבטאות גנים.
בהארי פוטר מובא(תחפשו לבד! אני לא
תלמידת חכם נוסח הארי פוטר! שזוכרת בעל פה)
שהגן 'הקוסמי' הוא דומיננטי,
ועולה מפה קושיה להסביר,
אם 'קוסמות' היא תורשתית, איך אפשר לתרץ
את הקוסמים ילדי המוגלגים?
אזי! דרש החכם מההרצאה!
שכנראה אותם ילדים הם צאצאים לאותם סקיבים *שהיה להם את הגן לקוסמות*
אה מה מה?! היה שינוי בחלבון שאחראי
על התבטאות הגן והיכולות הקוסמיות שלהם
נפסקו כליל או התבטאו בצורה מאוד מוחלשת.
וידוע! עוד מימים ימימה נהגו הורי הסקיבים
לשלבם באוכלוסייה הלא קוסמית,
כדי שאם הם לא יוכלו להשתלב
באוכלוסיית הקוסמים,
לפחות באוכלוסייה המוגלגית.
וכמובן נולדו לאותם הסקיבים ילדים וילדי ילדים,
שילשים וריבעים...
ובאותם הילדים, הקוסמים בני המוגלגים,
החלבון איפשר שוב לגן הקוסמות להתבטא.


ולשאלתנו, עליה התפלפלתי!

מי שהיקשה:
מרן משתדל

הקושייה:
א. אם בן מוגלגים שיש לו כוחות קסם הוא קוסם, למה בן קוסמים שאין לו,
הוא סקיב?
התירוץ:
כמובא לדהלן בראשית כתיבתי,
הרי יש לאותו סקיב מורשת אבות,
חקוקה בדם, של קוסמים וקסמים
אפילו רשע גמור או בלשוננו היום,
אפילו חסר קסם גמור עדיין הינו יהודי,
כלומר, בן לעם הקוסמי, ואם לא הוא יחזור בתשובה, או בלשוננו, ימצא בתוכו כוח קסם,
הרי בניו ובנותיו אחריו יהיו אפשרות לחזור בתשובה- להיות קוסמים,

ובן מוגלגים, כביכול, שנהיה קוסם,
הרי בזכות זכות אבות זו, של כשפות,
נהיה קוסם!
כלומר, הוא תינוק שנישבה, שחזר לכולם הקסם.

הרי(להבדיל כמובן)
יהודי שעוזב את היהדות לטובת אחרת
נקרא 'מומר', ואילו יהודי 'שחזר', אפילו אם הוריו היו מומרים,
מעצם היותו שייך לעם ישראל הוא יהודי,
אומנם עדיין הוא סקיב:מומר, או יותר
גרוע, סקיב שלא מכיר את מורשת הקוסמים שלו: כלומר, תינוק שנשבה.

מרגע ששב:
מרגע שהגן הקוסמי חזר להיות 'משפיע',
כלומר אותו אדם חוזר למורשתו הקוסמית,
או מהרגע שאותו 'תינוק שנשבה חוזר לעמו,
הוא חוזר להיות, מה שהוא בעצם היה תמיד,
יהודי/ קוסם.
יפה!אור שחור

ג"כ חשבתי על דבר מעין זה

ויש גם אפשרות לומר, (מה שיותר נראה לענ"ד)

שאין זה עניין של גנטיקה (דאלת"ה יהיו על זה קושיות גדולות ואכמ"ל)

אלא עניין של כוח קסום כלשהו שניתן ע"י ההורים לילד

ובסקיב לא ניתן מספיק, או לא בצורה המתאימה,

ולכן הכוח לא יופיע

אבל יתכן שאחרי כמה דורות ימצא צאצא שונה, שבו אותו כוח יוכל לפעול, 

(או שהוא צאצא של 2 סקיבים שונים, ואכמ"ל)

והוא יהיה קוסם, משום שבו נפעל אותו כוח קדמון

(וכל האומר, ניתן לדחות את הטענה של אוכלי המוות על הבוצדמים, שלפי מה שנתבאר הם צאצאי קוסמים, ולא יתכן שגנבו קסם, ואכמ"ל)

 

משתדל!ג'ג'ו

משתדל! אתה לא מספיק משתדל...

התירוץ לקושייתו של האר"י (פוטר) הקדושמשי כהן

 

כי זה לא שאין לו לגמרי, יש לו קלוש.

התירוץ לקושייתו של האר"י (פוטר) הקדוש.משי כהן

עייניתי במקורות המידע וזהו התירוץ שמצאתי על הקושייה ששאלת. 

 

כי זה לא שאין לו לגמרי, יש לו קלוש.

סעיף באנונימי (3)

לפי הקצות זה קניין גוף ובכל זאת זה יכול לפקוע לאחר זמן ולא כמו הרא"ש והריטב"א שאומרים שזה כמו השאלה. כך אני הבנתי.

קושיה ותירוץאנונימי (4)

קושיה: שנינו בספר א' אשר מרכוס פלינט הוא קפטן קבוצת הקווידיץ' של סלית'רין, ובנוסף שנינו אשר הוא תלמיד שנה שישית, אולם בספרנו השלישי מוזכר אשר מרכוס פלינט עדיין ראש קבוצת הקווידיץ'!!!

 

תירוץ: וכבר שמענו מפי הרבנית רולינג, בשו"ת בע"פ אשר מרכוס היה מאותם הסכלים (גם מסתדר עם סלית'רין), ועל כן היה צריך להישאר שנה...

וכן על אותו ענייןתמיד בבטחה

בספר הראשון זאביני ממויינת לבין סלית'רין,

ובספר השישי זאביני מוזמן ל"סלג סלבס"

וכבר נאמר במקורותינו הקדושיםחולמני

על בלייז זאביני המתרגמת, גילי בר הלל-סמו, אמרה; "השם בלייז זאביני הוא שם מטעה, ואני לא המתרגמת היחידה שנפלה בפח והניחה שמדובר בנקבה (ולו רק לשם האיזון – בכל סלית'רין יש רק פנסי פרקינסון אחת, וכל שאר התלמידים בנים?!)"

ודו"ק

קושיא זו מתורצת בספרו החמישי לגבי כיסוי דם עוף החולפרודו

שכן לסקיב יש מעט כוחות קסם תמיד. עיין ערך השרת הרשע

 

עיין מה שכתבתי לעיל בנוגע לשרתהגיגים בע"מ


פשוט וקל א'הגיגים בע"מ

א. אם בן מוגלים שיש לו כוחות קסם הוא קוסם למה בן קוסמים שאין לו הוא סקיב ולא מוגל? מכיוון שאין  הספר הקדוש עוסק רק בקוסמים ובעולמם ולכן  אף בשמות היצורים ששוכנים שם. בעוד בשמות היצורים המשונים של עולם המוגלגים הוא קורא לכולם מוגלגים ללא ההפרדה  לסוגים

סתם התענינות.. במקורות שהבאת יש דברים קשורים?תן חיוך!!!!


לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך