אבא!תעשה שהם יסתמו את הפה שלהם...
להיות על טרמפ אם זוג אפרוחים שמצייצות בקולי קולותדי"מ
אבא!תעשה שהם יסתמו את הפה שלהם...
תדמיין אותם על המנגל
שיר ידידת
יש להם יעוד הרבה יותר חשוב-די"מ
ואולי עם אחד מהם אני ישתמש לכפרות (בתקווה ששניהם זכרים)
יפה לך!שיר ידידת
רמבמיסט?! כפרות?!מופים
אין רמב"ם מפורש נגד, אבל לא נראה לי מתאים לסגנון של הרמב"ם (והוא לא מביא את זה עד כמה שחיפשתי)
ושתדע שיש חזו"א שאדם לא יכול לקחת אחד מהראשונים ולהחליט שהוא הרב שלו, כיון שכבר יש שו"ע, והוא כבר פסק שמברכים הנותן לשכוי בינה גם בלי תרנגול
יש בפסק הזה בעיה לוגיתהרועה
בשביל הבעיה הלוגית שלך צריך שיהיה מחלוקתמופים
כל זמן שלא מצאנו מחלוקת, אנחנו פוסקים כמו כל רב שהוא
יש מספיק רבנים שפוסקים לפי הרמב"םהרועה
תסתכל מה כתבתי בהמשךמופים
זה לא קשור למה שיש שפוסקים כמו הרמב"ם
אני לא רמביסט ואני בוודאי לא חזונשניק...די"מ
אני בלא מעט דברים לא הולך לפי השו"ע (ולדעתי אין מישהו שהולך לפי השו"ע בהכל)
>>מופים
http://n2.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t660303#7333632
אבל מה שאתה אומר כאן יותר נשמע קובנציונלי
ואם כך אני לוקח את דברי חזרה
(מענין מי הרב שלך)
(אכן אין מי שצמוד לשו"ע לגמרי בכל מאת האחוזים)
זה היה בהקשר מאוד מסויים.די"מ
של המשיח.
אין לי בעייה לענות לך מי הרב שלי אבל באישי.
לא בא לי שיאשימו את הרב שלי בכל השטויות שאני אומר.
להיפך, הוא פסק שלא מברכים אם אין תרנגוללשם שבו ואחלמה
ובכל מקרה, ברור שלפי הרמב"ם אני יכול לפסוק לפי הרמב"ם... ולכן אתה לא יכול להביא ראיה מהחזו"א
המשפט הראשון שלך לא ברור לימופים
אני יודע שהרמב"ם פסק לא לברך, והנחתי שבגלל שהוא רמבמיסט הוא לא מברך, נגד הכרעת הפוסקים
והמשפט האחרון שלך ממש לא נכון
זה לא בגלל שאתה פוסק כמו הרמב"ם שהרמב"ם יחשוב שמותר לך לפסוק כמוהו, זה סוג של שוחד?
כמו שאי אפשר לומר היום "אני פוסק כמו בית שמאי" או "אני פוסק כמו רב נחמן בר יצחק" כי היתה הרכעה בזמן הגמרא, ואי אפשר לבחור רב לאחר הכרעה, וגם רב נחמן בר יצחק יסכים שאסור לי לפסוק כמותו, הוא הדין שאי אפשר לבחור רב שחי לפני שנכתב השו"ע כי השו"ע הוא הכרעה
זה מה שהחזו"א אומר, ולא מצינו מי שחלק עליו בנושא העקרוני הזה
השו"ע הוא לא הכרעה.די"מ
הרמ"א חולק עליו,המשנה ברורה חולק עליו.
אפשר בהחלט לפסוק כמו ראשונים.
אתה עושה הכל לפי השו":ע? איך אתה נוטל ידיים לסעודה?
זה מזכיר לי סיפור שאוהבים לספר אצלנו בישיבה-
פעם הרב עובדיה העביר שיעור ואמר איזה הלכה והוא אמר ככה אני פוסק והשו"ע חולק עליי.
קם איזה ערס שהיה שם בשיעור,מי מעיז לחלוק על מרן!!!
בקשר למשפט הראשון, כתבת שהשו"עלשם שבו ואחלמה
אתה לא יכול להשוות את בית שמאי או אמוראים לראשונים בעניין זה כי שם רוב חכמי ישראל חשבו ביחד ודנו זה עם זה ויש להכרעת הרוב סמכות של בית דין הגדול,
ואילו לעניין הראשונים אין הבדל מהותי בינם לבין האחרונים, אם הרמב"ם סובר משהו אחר מהרמב"ן והשו"ע מכריע כמו הרמב"ן אז זה אומר שהרמב"ם לא יסכים עם הפסק הזה, וזכותי ללכת לפי הרמב"ם.
קשה לי להאמין שהחזו"א אומר שהשו"ע הוא הכרעה כמו בית הילל ובית שמאי,
וגם אם כן בוודאי שיש אחרונים שחולקים עליו, הרי כל התימנים שפוסקים כרמב"ם ורבותיהם.
ועצם זה שאלו שאבות אבותיהם גרו באשכנז הולכים לפי פסיקה אחרת זה עצמו מוכיח שאין פסיקה אחת בלעדית ומחייבת לכל עם ישראל לצערינו. ואין כמעט חילול ה׳ גדול מזה.
אבל השתא דאתינן להכי שאין פסיקה אחחת מחייבת מה לי רמ"א, מה לי שו"ע, מה לי רמב"ן מה לי מאירי, מה לי רשב"א, מה לי הרב משה פיינשטין, כולם פוסקים ואני רשאי לבחור אחד מהם.
מופים השקעתי (מהסלולרי!) אז נא להתייחסלשם שבו ואחלמה
אני לא חושב שפסיקת השו"ע היא הכרעה מוחלטתמופים
שאי אפשר להתווכח איתה
גם אני יודע שמצינו באחרונים שהחליטו להכריע כמו אחד מהראשונים, וזה קורה הרבה
אני לא מדבר על מי שמכריע, אלא מי שאומר "אני פוסק כמוהו"
התימנים קיבלו את הוראות הרמב"ם כבר בזמן השו"ע, זה היה ההכרעה מלכתחילה, אני טוען שהיום בימינו אי אפשר להחליט החלטה שרירותית כזאת, כי עם ישראל קיבל על עצמו מנהגים, והוכרעה תקופת הראשונים
אז אם יבוא רב ויסבור כדעת הרמב"ם - ודאי שמותר לו, ואז גם מותר לי לפסוק כמו הרב הזה
אבל אני לא יכול להחליט ששריתותית אני הולך כמו הרמב"ם כי הוא הרב שלי, כי כבר הוכרע בקהילה שלי לא לפסוק כך
והחזו"א נמצא כאן
http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14334&st=&pgnum=368
(הוא אמנם מדבר על סמיכה על דעת יחיד בשעה"ד, שזה נושא טיפה שונה, אבל העיקרון של "הוכרעה ההלכה בדברי השו"ע" כתוב בדבריו)
(המחשב שלי קורס כל הזמן, לכן אני לא מתייחס לפעמים)
אני חושב שלא נכון לומר "אני פוסק לפי הרמב"ם"די"מ
א.הרמב"ם נפטר לפני מלא זמן ולכן יש דברים שהוא לא מתייחס אליהם (כגון חשמל)
ב.לא נראה נכון ללכת בהכל לפי שיטה אחת,צריך לראות את הסוגייא ולהגיע להכרעה.
לדוגמא אם הייתי רמבמיסט והייתי קורא בתורה שבכתב ואז קורא את "משנה תורה" ולא קורא אף ספר ביניהם הייתי עולה להר הבית בלי טבילה (כי הרמב"ם לא כותב שבעל קרי אסור לעלות להר הבית למרות שזה מאוד מ וזר כי זה סותר גמרא מפורשת)
לגבי אמופים
זה לא סיבה מוכרחת
מותר לאדם לפסוק כמו רב שנפטר (כו כתב שם החזו"א במפורש לעיל מזה)
ולגבי דברים שיתחדשו הוא ישאר כמו כל אחד שאין לו רב, ויצטרך לברר מה אומרים פוסקי זמנינו
כנ"ל לגבי ב, לפסוק כמו רב זה לא אומר ללמוד רק את דבריו ולהתעלם מכל השאר
אלא לקחת אותו לרב במקרים של מחלוקת, כדי שיהיה לי הכרעה מה לעשות כשיש ויכוח, אבל כל מה שהרב שלי לא אומר נשאר הדין שלי כמו כל אדם, שכשיש מחלוקת יש הכרעה מה לעשות (תלוי אם זה דאו' או דרבנן, תלוי מי יותר גדול, תלוי כמה רבנים סוברים כל דבר)
אני אכן לא ממליץ לקחת רב שנפטר, כי עוזר מאד שיש רב חי שיכול להכריע במחלוקות חדשות, אבל זה לא מוכרח
לא דיברתי על מותר או אסור.די"מ
ולגבי ב זה תלוי מה אתה מגדיר "הרב שלי לא אומר"
לדוגמא מה שהבאתי על כניסת בעל קרי להר הבית
הלכות ביאת מקדש פרק ג הלכה ג
" וּמְשַׁלְּחִין זָבִין וְזָבוֹת נִדּוֹת וְיוֹלְדוֹת חוּץ לִשְׁתֵּי מַחֲנוֹת, שְׁהוּא חוּץ לְהַר הַבַּיִת, מִפְּנֵי שְׁהֶן מְטַמְּאִין הַמִּשְׁכָּב וְהַמּוֹשָׁב אַפִלּוּ מִתַּחַת הָאֶבֶן, מַה שְׁאֵין הַמֵּת מְטַמֵּא."
אני לא זוכר איפה המשנה מופיעה אבל זה משנה מפורשת מה שהרמב"ם כותב אך יש גמרא מפורשת (בפסחים) שלבעל קרי אסור להיכנס,אך הרמב"ם לא כתב את זה אז זה נכנס להגדרה של "הרב שלי לא דיבר על זה"? הוא התייחס לנושא למי אסור להיכנס להר הבית ולא כתב שלבעל קרי אסור.
אך עיקר העאניין שללכת לפי שיטה יחידית זה לא נכון (אלא אם כן ממש מוכח כך בסוגייא)
לדוגמא מספר בפתילי תכלת,אפשר בהחלט להסביר את שיטת הרמב"ם בכמעט כל הגמראות,הקושיות עליו הם לא חזקות,אך ההבדל היעקרי בין שיטתו לשיטת הראב"ד היא סברה שעניינו של הפתיל תכלת הוא רק להיות כרוך על גבי הלבן(ולכן גם לפי הרמב"ם קושרים רק עם התכלת),אך מהגאונים יש רק אחד שאומר כך והשאר חולקים(לגבי הקשירה) והרמב"ם לא ראה את הגאונים שחולקים עליו ולכן די ברור שאני ישים פתיל שלם ולא חצי.
אם אתה נבוך מה הרמב"ם התכויןמופים
אתה בבעיה
מומלץ להסתכל במפרשי הרמב"ם ולנסות להבין מה כוונתו
למעשה מקרה כזה הוא מקרה קלאסי למקרה שלא עוזר מה שבחרתי רב, כי לא ברור לי מה הרב שלי אומר
ומה שדיברת לגבי פתיל תכלת (לא מכיר את הסוגיא בעיון) זה יותר מורכב. כאן אתה כבר לא מדבר על מי שפוסק שרירותית, בלי לחושב, והולך בעיניים עצומות אחרי הפסיקה של הרב
אלא על אדם שיודע ללמוד, ומנסה להכריע בעצמו במחלוקת, לפי דעתו האישית
יש דבר כזה כמובן, אבל בשביל זה צריך שיהיה לאדם ידע מספיק בפסיקת הלכה, אחרת הסברות שלו יהיו סתם שטויות והוא כעיוור המגשש באפילה
אני אישית מתחבט הרבה פעמים אם הגעתי לשלב שאני יכול לנסות להכריע לבד, ולדעתי זה אחד מהסיבות שאדם צריך רב מכיר אותו אישית, כי רק כך יוכל הרב להדריך אותך מתי הגעת לרמה הזאת
נראה לי לא הבנת אותי.די"מ
אני לא חושב שאני יכול להכריע עדיין,ולכן אני בוחר ברב שמכריע והולך על פיו.
הבעייה שלי זה אם מישהו שפוסק שרירותית לא משנה לפי מי הוא הולך.
(אם זה הרמב"ם או הטור או השו"ע)
ולכן צריך מישהו חי שתוכל לדון איתו,אם אני לא יבין למה הרב שלי פוסק משהו אני יתווכח איתו בשביל להבין,עם הרמב"ם אני לא יכול לדון כי הוא לא חי.
תהיו בריאים..כמו צמח בר
כל שירשור הוא עילה לפילפול הלכתי?
התורה היא חיינו!מופים
התחילו כאן זמן אלול!אחלה ישיבה פתחו כאן
אייכה!
רק חשבתי להזהיר אותם..כמו צמח בר
כי אנחנו תמיד יכולות לפתוח שירשור על קוסמטיקה ואיפור.. ואז....
הם יאכלו אותה!!!!
וד''ל..
איפה יעלי?
ממש ממש ממש לא מלחיץ!מופים
תנסי!
אני אישית אדאג לדון לכם גם שם
אם מותר להתאפר
אם יש בזה טעם
אם מותר בשבת
אם זה לא שקר
אולי זה מצוה בשביל הבעל
(זה מה שעלה על דעתי בקצה המזלג)
(וברוך שובך, מעניין איך היה הפורום כאן פעם)
די"מאחרונה
טוב, השאלה כמובן מה המשקללשם שבו ואחלמה
ואני מסכים עם די"מ
גם תימנים לא פוסקים הכל לפי הרמב"ם.די"מ
לדוגמא זה שהם שמים נוזל על הפלטה בשבת.
נכון שהרמב"ם אומ ר שאין בישול אחר בישול,אבל הוא כותב "פטור" והכוונה פטור אבל אסור.
כי הרי הוא פוסק שאסור לחמם אף אוכל בשבת בין לח בין יבש.
זה לא סותר מה שכתבתילשם שבו ואחלמה
(הרב קאפח זי"ע היה רמבמיסט, נכון?)
טעות שלך.בת-אל-חי
הרמב"ם אוסר להטמין בין לח בין יבש בשבת מחשש שמא יחטה בגחלים,
בפלטה של היום אין חשש כזה.
ממש לא נכון.די"מ
אבל הרמב"ם כותב שאסור לשים סיר על גבי סיר בשבת מפני שמחמם.האיסור להטמין בגחלים זה מערב שבת.אין בעייה לשים אוכל לפני שבת על הפלטה.הבעייה היא בשבת.
רמבמיסטים שאני מכיר אכן לא שמים אוכל על הפלטה בשבת(אני מכיר מישהו שם לפני וזה כבר סוגייא בפני עצמה של גרמא)
טעות שלךדי"מ
הלכות שבת פרק ד הלכה ו
אֲבָל אֵין מַנִּיחִין כְּלִי שֶׁיֵּשׁ בּוֹ דָּבָר צוֹנֵן, עַל גַּבֵּי כְּלִי חַם, בַּשַּׁבָּת--שֶׁהֲרֵי מוֹלִיד בּוֹ חֹם בַּשַּׁבָּת; וְאִם הִנִּיחוֹ, מִבָּעֶרֶב--מֻתָּר, וְאֵינוּ כְּטוֹמֵן בְּדָבָר הַמּוֹסִיף.
מה שאת מדברת זה משהו שהוא כבר חם,אבל אוכל קר המקרר לשים על הפלטה אסור לפי הרמב"ם.
רק קח בחשבון- שהיום התרנגולים מצייצים בכל זמןיעל מהדרום
שבא להם, ולאו דוקא בבוקר..
ידוע.די"מ
אפרוחים-אפרוחים??כמו צמח בר

ממה את כל כך בשוק?די"מ
למה האדון נוסע עם אפרוחים?כמו צמח בר
איך אני אמור להביא אותם ממקום X למקום Y?די"מ
חחחחחחחחדניאל55
במערכת צירים מתמטית, כאילו דה?טענגנס יעזור לך..
ותן טל

כמו צמח בר
למה בכלל קיבלת אפרוחים?
אפרוחים שמציצות?ת.מ.
הכי גרוע שהם בוכים כי הם לא מכירים אותך (פדיחות!!)טוביה2
עדיף מגדיהרועה
לא נכון.די"מ
כי גדי רואים שיש לך ומחליטים האם לעלות אותך או לא,אפרוחים לא שמים לב.
גם גדי לא
הרועה
ממליץ שתדאג להם לחיסוניםמופים
אפרוחים לא מחזיקים מעמד בד"כ
אני לא הולך לחסן אותם.די"מ
(ומי שהביא לי אותם יזדעזע אם ישמע שחיסנתי אותם,הם מתנגדים רציניים לחיסונים)
ומה אתה\הוא עושה כדי שלא ימותו ולא יהיו טריפה?מופים
נותן להם אוכל ומים ודואג לחימום,די"מ
מה עשו מאז ומתמיד.
הבנתי שיש מחלות גנטיות חמורות לתרנגוליםמופים
שלא היו פעם
וגם בלי כל ההורמונים שנותנים לתרנגולים, היום תרנגולים לא מחזיקים מעמד
(כך אמר לי שוחט שפגשתי)
יכול להיות שזה נכון על תרנגולים תעשייתיםדי"מ
האפרוחים שלי נולדו באוויר הפתוח והצחיח של הרי השומרון...
הלואי, תעדכן מה שלומםמופים
נגמרו הפדיחות?האפרוחים נחתו בשלום במקומם החדש?
אייכה!
אכן.ואפילו הצלחתי לשכנע את אמא שלי להשאיר אותםבביתדי"מ
אי אפשר לדעת אך ההסתברות היא שהבהירים יותר סיכוי שהם זכרים.אני מקווה שהם זכרים ואם לא אני יחליף.
הם גדלים מהר,שים לבזהר
שוביניזם
כמו צמח בר
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד אוצר החוכמההפי
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
זה קצת מצחיק אבלנקדימון
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
דייטיםאבוד
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד
יש פורום לנו שנועד לזה.
לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.
מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
ו...
בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
השאלה מה חשוב לךפשוט אני..
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
מצטרף לנאמרנפשי תערוג
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
כמו שכתבו כולםפצל"פ
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
מה הצורך?משה
מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.
קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28
נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה..
תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.
שלך באופן שוטף
תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
כלל נחמדזיויק
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
^^^
פ.א.
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.
הבהרה חשובהשפיכת לב
מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.
הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.
הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
למה?הרמוניה
סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?
אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.
לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.
הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה, כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר. ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.
לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃
מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?
לשם כך יש שיעורים ולימודים.
אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.
סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי
יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,
עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית
נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה
שתעביר אותו
או תתיימר לחנך איתו
..הרמוניה
בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.
זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.
ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.
..הרמוניה
בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)
מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.
בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.
וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה.
התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה
סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?
המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
וככה גם מספר טוב.
נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות.
אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה
כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.
חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.
אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי
אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות.
אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
המקום שלכם בעולםזיויק
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אולי הבנתי, אז-הרמוניה
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
לא, כיהרמוניה
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
בלבלתזיויק
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
הטלת כאן פצצהזיויק
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
היעוד שליoo
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
זה יכול להיותoo
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט
בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.
ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?
מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה
אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים