זיע"א או שליט"א?נחשון מהרחברון
בעיקרון אלו לא שני דברים סותרים.די"מ
אז תשאל את השאלה שלך בצורה ברורה יותר.
סותר ממשנחשון מהרחברון
זיע"א=זכותו תגן עלינו אמןדי"מ
אפשר לומר את זה גם על מישהו חי
לא אומרים את זה על מי שחייוני
אבל טכנית זה נכון גם על מי שחי.די"מ
וכתבתי את זה כי אני מסכים עם הודעה השנייה שלך פה....
אבל טכנית לא אומרים את זה על מי שחי
יוני
בסלנג, יש להם מילה שם למעלה.. מי שפה, הזכויות שלו לא באות לעזרתך, רק לעזרתו, בדיוק כמו שהחובות שלו לא באות לרעתך. אחרי משפט שהוא יוצא זכאי זה משתנה..
זה לא נכון.די"מ
מי שמאמין בצדיקים מאמין שהם יכולים לעזור גם כשהם בחיים.
אוקייוני
לא יודע איך להסביר את זה בדיוק ובאריכות (יש פה ניקים שיכולים להסביר יותר טוב ממני אולי)
רבי עוזר- כן, מגן- לא. לפחות כל עוד מדובר ברבי שלך, אולי שאר הצדיקים כן זכותם מגנה עלינו גם בימי חיותם בגשמיות בעולם הזה.
הרבי לא עושה בשבילך את העבודה, הוא עוזר לך ומנחה אותך וכו׳ אבל זה לא שאם אתה מקושר אליו אז אוטומטית אתה תחת הזכויות שלו..
משהו כזה.
וכשהוא מת אז כן?די"מ
זה לא משתנה.
כשצדיק נפטר בטח שזכותו מגנה על ההולכים בדרכיויוני
בטוח שיש הרבה סיפורי צדיקים על זה
יש גם הרבה סיפורים על צדיקים חייםדי"מ
אין ויכוחיוני
אתה שואל שאלה שנשמעת קצת מתריסהיוני
אוקי מי משיחיסט שמאמין שהרבי חי ומי ריאלינחשון מהרחברון
זה עדיין מתריסדי"מ
אמממממ התרסה? אני שואל מי מאמין הוא מת ומי מאמין שנחשון מהרחברון
הוא חי. יכול להיות זה נשמע מתריס למי שהולך למצבה של אדם שבחיים. מחילה אם יש קבוצה של אנשים שהחליטו שכחול זה אפור וללכת לשאול קבוצה גדולה יותר מי חושב שהשמיים כחולים - נחשב התרסה?
השאלה יותר מחודדת עכשיויוני
ספציפית אני מסכים איתך.די"מ
אבל לשאול מי מאמין שהוא חי ומי ראלי זה התרסה.
זה כמו לשאול מי בעד לספח את יו"ש ומי ראלי...
אני משיחיסטית....הרבי חי!!!אחווש770
זה נכון אפשר לומר גם זיע״א על מי שחי
אבל זה עושה קונוטציות שליליות וזה נשמע לא טוב.......
תסבירי על סמך מה מותר לקבור אדם חי.נחשון מהרחברון
מנין לך מהו אדם?מהו וף?מהו גוף של צדיק?מושיקו
ואם בן אדם נפטר איך הוא יכול לטבול לבד במקוה(כמו הבעל שם טוב למשל)
יפה גם אם יש דברים מסויימים של חיות לא אומר שהבעשטנחשון מהרחברון
חי. נכון צדיקים וכו אבל שליטא? שיחיה?
יש בחינה נכון. ואותו דבר מושיקו אתה יכול לאמר על בר כוכבא והרמבם לא חילק שם
מי אמר שקוברים אדם חי?אחווש770
יש קבר ומצבה יפה של הרבינחשון מהרחברון
נכון אבל זה לא אומר שיש שם מישו...אחווש770
קברו אותו שם בהלויה גדולה. אוקי. או שגם בזהנחשון מהרחברון
את לא מאמינה?!?! אחווש, את יודעת או סתם מדברת מהתלהבות? כשאת אומרת הרבי חי את מבינה את זה לעומק או סתם מצטטת? תבדקי את מה שאת אומרת...
אני יודעת ראיתי את ההלוויהאחווש770
בדקתי את העניין לעומק
יודע מה קח דוגמא גיס שלי מישיחיסט, וכשהיה ג תמוז הוא היה בכיתה ז הרב נכנס לכיתה וכתב על הלוח הרבי נעלם
וזהו כולם מאמינים שהוא חי.....
כן וגם אלפים שהיו בהלוויה מאמינים...
אז תסבירי בבקשהנחשון מהרחברון
אין מה להסביראחווש770
ואני עדיין מאמינה
וזהו....
איך אומרים איש איש ואמונתו יחיה...
לאמונה תמימה לא קוראים ללמוד לעומק.נחשון מהרחברון
נ.ב. אם לא תאכלי יבוא שוטר ויקח אותך לכלא... זאת גם סתם אמונה תמימה. צריך לברר. זה הכוח של היהדות. היכולת לברר בכלים שכליים ולא רק רגשיים
בדיקה לעומק אי אפשר לענות בהודעהפנסאי
ואם זה מעניין אותך באופן אישי אתה מוזמן לבדוק בעצמך לעומק.
רק כופרים אומרים ככהדתי לאומי
הנביא חבקוק לעומת זאת אמר ש"צדיק באמונתו יחיה" שהוא חי מכוח האמונה שלו ואכמ"ל.
זה שהרב כתב שהוא נעלםפ לא נקרא ללמוד לעומק.נחשון מהרחברון
זה נקרא אפקט העדר סבבה?
על מה הרב הסתמך? אז מה קברו? זה שכולם מאמינים - שוין יש יותר אנשים שמאמינים ביש"ו או בבודהה או בזה שצריך להרוג את כל היהודים. זה לא אומר שזה אמת. אז מה אם מאמינים בזה. מה הטענות?
אתה רוצה לומראחווש770
א יכול להיות. ב אמונה לא בנויה על המצאה של מלמדנחשון מהרחברון
של כיתה ז. ויכול להיות מאד שהוא התכוון למשהו אחד והבינו אותו אחרת. ויכול להיות שהוא טועה ויול להיות שהוא אומר חלק. אני בגן גם הסברתי לילדים שאברהם נצטווה לתת את יצחק במתנה לה' במקום לאמר לשחוט.
אסור להישאר באמונה כזאת בלי לברר. בטח אם זה משהו שהוא נוגד את ההיגיון הישר
אגב, בלי קשר...למה לא להגיד לילדים שה' אמר לשחוט?חיה רוז
הנושא של המסירות נפש של האבא והבן בעקידה נשאר לילדים לכל החיים.
התאור של יצחק שמבקש שיקשרו אותו למען העניין.
אם כל הקושי הרגשי, בכל הדורות לימדו את זה גם את הילדים, לא?
זהו בכלל עניין בסיסי ביהדות.
אני בעד זכות הדיבור. כתבי את דעתך. רק אם אפשרחיה רוז
אל תכלילי את כל האלפים ובכלל את כולם.
אני לא משיחסטית. כמוני יש עוד הרבה מאוד.
באופו אישי, אני לא רוצה להיכנס על גבי פורום כזה לדיון בנושא. למה אלו אומרים כך ואלו כך, מה כתוב כאן ושם.
אבל הדעה האחרת קיימת.
אני לא מתכחשת לקיומך ולקיום הקבוצה המשיחיסטית. אנא אל תתכחשי לקיומי...![]()
חחח לא מתכחשתאחווש770
סבבה..חיה רוז
הייתי בארץ
יום קשה....
טרול או סתם פרובוקטור??+mp8
הוא לא טרול.די"מ
או שהחבדניקים הם טרולים ופרובקטורים
יוני
זה נושא שמי שלא נפגש בו בצורה לימודית/ עניינית אני מבין אותו אם הוא מזלזל ישר.
קודם כל זה זי"ע לא זיע"אמושיקו
דבר שני יש תוארים קבועים לכל הרביים.
הבעל שם טוב
המגיד
האדמור הזקן (אלטער רעבע)
האדמו"ר האמצעי
הצמח צדק
הרב המהר"ש
הרבי נ"ע (הרבי הרש"ב)
הרבי הקודם (שלתוארו בכתב הרבי הצמיד את התואר זצוקלל"ה נבג"מ זי"ע) - חוץ מפעמים בודדות שהרבי התייחס אליו כמורי וחמי אדמו"ר שליט"א בהזדמנויות מיוחדות - בין השאר ביחידות של הרב מרדכי אליהו בתשנ"ב
והרבי מלך המשיח שליט"א (תואר שהוגה על ידי הרבי) או הרבי נשיא דורנו או סתם הרבי/כ"ק אדמו"ר שליט"א
יש כאלו שרוצים להוסיף תוארים אלו או אחרים, בעיקרון יש מכתב של רבני חב"ד אחרי ג תמוז לא להשתמש בתארים מאז ועד היום כל אחד והרגש הלב שלו להתשמש בתארים הנ"ל עם השליט"א/מלך המשיח או בלעדיו עם תארי ההסתלקות או בלעדיהם - אם זה נכון או לא, אי אפשר להתווכח עם הרגש הלב
הרבי הגיה את זה אחרי שהוא מת או לפני?נחשון מהרחברון
ואני לא טרול פשוט התווכחתי היום עם חבדניק והוא די הרגיז אותי
צודק. טעיתי בניסוח.
האם הרבי חי או מת. ואםהוא מת מה היציאה של שליטא?!?
הרבי הגיה את זה שראו אותו בעיני בשרמושיקו
כל אלו שסוברים שהרבי חי למרות שלא רואים אותו בעיני בשר - יש להם יסודות תורניים מבוססים.
לא חייבם להסכים אבל חבים לכבד כל דבר שמבוסס על פי תורה
אשמח לשמוע מה היסודות.נחשון מהרחברון
רק אוסיף שהרמבם בהלכות מלכים ומלחמותהם כתב על בר כוכבא שדימו שהוא המשיח עד שמת וידעו שזה לא הוא.
הרבה האחרון מאד החזיק מלימוד רמבם (לא צריך לספר לכם) אשמח אם תראה לי איך זה מסתדר.
ברמבם אין חילוק של עיני בשר. יש מת. ויש חי. אין ביניים!
בנוסף הייתי פעם בארכזה לרבי שליטא. את זה ממש לא הבנתי אשמח להסבר אך זה על פי תורה.
יש כאן איזה 30 תגובות ואף אחת לא לוותה במקור
אם היית לומד רמבם מספיק טוב הייתי רואה שיש הבדלמושיקו
בלשון שהוא נוקט בין "מת" לנהרג"
בכל מקרה הציטוט שהבאת מהרבמם זה עם פרשנות שלך..
והרבי באמת החזיק מלימוד רמב"ם אז כדאי לעיין ולראות את ההבדלים הדקים שהוא מדייק.
בכל מקרה המקורות שזורים מהחומש התניא מאמרי זוהר וחסידות עד לשיחותיו של הרבי.
תעשה חיפוש בפורום תגיע להרבה מקורות, להתווכח על גבי שרשור לא יוביל לשום מקום, אתה מוזמן לאישי
א אשמח לרשימת מקורות באישי.נחשון מהרחברון
ב למדתי את הרמבם הזה ב"ה מספיק פעמים. הרמבם לא חילק את החילוק שלך. אתה מחדש ולכן עליך חובת ההוכחה.
איזה שטויות.די"מ
30 תגובות בלי מקור והייתי ממליץ לך לא לבקש מקוריוני
אם אתה רוצה ללמוד את הנושא באמת אז אני ממליך לך ללכת וללמוד את הנושא באמת. שרשור כזה בפורום לא יעזור לך הרבה
איך ללמוד? איפה ללמוד? זה נושא אחר. תפתח שרשור חדש ואולי יעזרו לך באמת..
יוני, העיקרון הוא מאד פשוט. אדם שבירר וברור לו למהנחשון מהרחברון
הוא סובר ככה - גם אם אני לא אסכים איתו אני אכבד.
אדם שאומר אמירות שבמבט ראשוני ורציונאלי (בלי לחקור) נראות מופרכות. והוא לא יודע מה המקור לזה - יזכה מקסימום לזלזול. כי זאת אמירה מאד לא ריאלית במבט ראשון ומי שמתחבר אלה כחקיין ולא מתוך הבנה - קשה לי להעריך אותו
אז אתה מחפש לכבד את דעתם של מי שסובר ככה?יוני
או שאתה מחפש ללמוד?
כי לשני האפשרויות תשובות שונות.
אתה בטח מכיר את הסיפור על אותו אחד שרצה ללמוד את כל התורה על רגל אחת, אני מחשיב את הפורום ללימוד על רגל אחת.
יש ה את עניין האמונה שאותו כל אחד יכול להסביר לך
ויש פה עניינים עמוקים, הלכתיים, שאותם אי אפשר ללמוד על רגל אחת
יש אנשים שלא יצליחו להבין את האמונה (למרות שאמונה זה לא עניין של הבנה, צריך דרך בשביל להגיע לשם..) בלי לימוד מעמיק והבנת הנושא לעומק מכל הכיוונים.
לכן אני מבקש מקורות לשבת ללמוד ברצינותנחשון מהרחברון
ולראות חלק מהבסיס עליו הם נשענים
המלצה שלי:יוני
תיגש לישיבת חבד שדוגלת בקו הזה ותבקש מאחד התלמידים ללמוד איתך. כמה שזכור לי, הרבה אנשים עושים את זה..
ועם כל הכבוד למגיבים המכובדים בשרשור המכובד הזה, אף אחד פה לא יוכל לעזור לך ללמוד את הנושא הזה מעל גבי הפורום כמו שבחורישיבה שמונח כל היום בלימוד יעשה את זה. אם אתה רוצה המלצה על מקום ספציפי תגיד..
הכי טוב סע ל-770אחווש770
ויש מצב שתחזור חבדניק משיחיסט

א אני לא יוצא מהארץ. ב חראם על הכסףנחשון מהרחברון
אשמח. באיזור בת יםנחשון מהרחברון
אבל לפני שאני יושב עם מישהו אני רוצה ללמוד מקורות לבד
תשאל באבא ברדיצ'ב 10 בת יםמושיקו
לך לרב זמרוני ציקאחווש770
וגם תצא חבדניק...

לא העלו פה טענה אחר נורמלית.די"מ
ראה המלצתי לנחשוןיוני
אני לא מקבל את מה שאמרת.די"מ
בשרשור על השינה בסוכה לא שכנעו אותי אבל לפחות היו שם טענות נורמליות.
טוב לשמועחיה רוז

כי בשביל להבין את זה צריך להגיע בגישה מסויימתמושיקו
ובשביל להבין את הגישה המסויימת הזו צריך לעמול קשה.
חב"ד ויתרה על אלי חסידים בשביל אמת
איזה גישה?של ראש בקיר?של לחיות בקושיות?די"מ
לחב"ד אמנם אף פעם לא ממש התחברתי.
אבל לברסלב כן.
והרבה דברים היום קשים לי (ועדיין) אבל במקום "לחיות בקושיות" מה שהיה נראה לי לא בסדר לא עשיתי.
וכשהיתי באומן לא אמרתי "הריני מקשר" ולא דיברתי עם רבי נחמן גם עם כל עשרות האלפים שהיו לידי עשו את זה.
יש שני דברים שבאמת קשה על חב"ד ושניהם ממש מהדור האחרון ואותו עניין.
וזה עניים "הרבי מלך המשיח"
מי שאומר שהוא לא מת לדעתי פשוט מתכחש למציאות.
מי שאומר שהוא מת אבל הוא המשיח מעוות את הרמב"ם.
(גם בלי עניין המיתה קשה להגיד מהרמב"ם שהרבי הוא המשיח)
אלו שני צפרעדים שאני לא יכול לבלוע.
כל דבר אחר אפ]שר איך שהוא (אי שינה בסוכה,פאה וכד')
חב"ד לא חיים בקושיות ואדרבהמושיקו
אם אתה כ"כ יודע רמב"ם
מתי הרמב"ם נוקט בלשון 'מת' ומתי 'נהרג' ומה ההבדל בינהם?
ומה ההבדל בין מציאות שעל פי תורה למציאות העולם? ולפי מה הולכים?
אז אתה מוכן לי להעביר לי מה הגישה המיוחדת שצריך?די"מ
אולי מחר נעשה חיפוש קטן.אבל אתד מומזן להסביר לי מה ההבדל.(דרך אגב לדעתי זה רק קושיא אחת.מילא זה היה רק כזה הרבי לא היה מלך ולא נלחם מלחמות ישראל ולא כפה ישראל לקיים מצוות)
נהרג - בעוונתיו, מת -ללא קשר לעווונת.מושיקו
בנוגע לכל השאר יש הסברים ופלפולים ארוכים
, הדיוק הזה של נהרג או מת זה הדבר שהכי פחות יודע ומכיון שכך כולם מסכימים איתו.
אבל מעיון ברמבם רואים איך בלשונו הזהב הוא מדייק את זה שוב ושוב לכל אורך הי"ד החזקה
בכבוד תביא דוגמאות.די"מ
לא הבנתי איזה שם מזלזל?מושיקו
"היד החזקה"די"מ
כמו שהוא כותב אדם קורא בתורה שבכתב וקורא בספר זה ואינו צריך לקרוא ספר ביניהם.
היו אנשים שהשם הזה היה יות מדי יומרני בעינהם אז הם "עידנו" אותו.
אולימושיקו
יש מעלה בשםהזה ויש מעלה בשם הזה
שניהם מחזקים אחד את השני ויתכן שבמקור השם הזה ניתן על ידי אלו שחלקו עליו אבל כיום זה נהפך לשם של כבוד - ואילו הם היו יודעים עד כמה הזם הזה נותן את הכבוד הראוי לו אולי הם לא היו נותנים לו
לדעתי זה שם מזלזל.די"מ
אני ישמח שתביא מקורות ברמב"ם לחילוק שעשית בין "נהרג" ל"מת"
גם אני ישמחאלעד
שנים חוקר את החילוק הזה ולא מצאתי לו ביסס מספיק,
ודאי לא כאשר ע"פ ההבנה הפשוטה מוסכם על כל המפרשים שהרמב"ם נקט לשון "נהרג" ולא "מת" רק מפני שזה באמת היה המקרה
הבנה פשוטה של המקרהמושיקו
כל מקום שכתוב "נהרג" זה בעקבות פעולה כלשהיא שעשה או שלא עשה ומכיון שכך הרגו אותו
לעומת הלשון מת שלא היתה לזה סיבה כלשהי שבעקבות כך האדם מת
תביא דוגמאות!די"מ
מצו"ב בקישור שהבאתי שםמושיקו
עשיתי חיפוש על המילה נהרג
בחיפוש קצרצר של המילה "מת"די"מ
אָדָם שֶׁעֲווֹנוֹתָיו מְרֻבִּין עַל זָכִיּוֹתָיו--מִיָּד הוּא מֵת בְּרִשְׁעוֹ, שֶׁנֶּאֱמָר "עַל רֹב עֲוֹנֵךְ" (ירמיהו ל,יד; ירמיהו ל,טו; הושע ט,ז). וְכֵן מְדִינָה שֶׁעֲווֹנוֹתֶיהָ מְרֻבִּין--מִיָּד הִיא אוֹבֶדֶת, שֶׁנֶּאֱמָר "זַעֲקַת סְדֹם וַעֲמֹרָה כִּי-רָבָּה" (בראשית יח,כ). וְכֵן כָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ, אִם הָיוּ עֲווֹנוֹתֵיהֶם מְרֻבִּין--מִיָּד הֶן נִשְׁחָתִין, שֶׁנֶּאֱמָר "וַיַּרְא ה', כִּי רַבָּה רָעַת הָאָדָם" (בראשית ו,ה).
(הלכות תשובה פרג ג הלכה ג)
יפה כתבת!אלעד
מה שבטוח זה שהיום כשמשתמשים בשם הזהיהודי!!
זה בלי כוונה לזלזל.
זה עדיין מזלזל.די"מ
אבל גאונים וחכמים ממך שהעריכו פי מיליון את הרמב"םמושיקו
כן השתמשו בזה...
אז אמנם יש את דעתך האישית, אבל כדאי לבדוק אלו שבאמת העריכו את הרמבם במאוד מאוד איך הם קראו לספריו
ואגב גם הראב"ד עם כל המחלוקת הוא כיבד אתהרמבם
טוב,די"מ
אשמח אם תיתן תשובה (או שתודה שאתה טועה) על הדוגמא שהבאתי לך.
אני מעיין בזהמושיקו
אני יכתוב כמה דברים בקצרה ואם זה באמת מענין אותךמשיח נאו!
אז תדבר פנים מול פנים עם רבנים/משפיעים וכו
1)זלזול אף פעם לא טוב (במיוחד לדברר שלא חקרת אותו בעומק)
2)אם יש לך הנחה ברורה!! שמה שמשנה זה לא משאתה רואה אלא משהתורה והרבי שליט"א מה"מ אומר זה המציעות אפשר לדון בנושא אבל כל עוד זה לא ברור לך אין בכלל עם מי לדבר
יש עוד מליון כתות שאומרות מה שאמרת.די"מ
אולימשיח נאו!
אני לא מבין בכתות...![]()
התכוונתי שזה טענה לא עיניינית להגידדי"מ
וזה גם טענה לא ענינית לכנות את "חסידות חב"ד"בתורמשיח נאו!
כת
כנראה שאינך יודעת מה המאפיינים של "כת"אלעד
אלא אם כן הביטוי הזה נאמר בכוונה להתריס,
ואזי הוא ודאי פסול ולא ענייני
אשמח אם תחכים אותי מה ההגדרה של כתיבצ
ואגב, כבר אמר ראש ישיבת פונביז' בזמנו "שחב"ד היא הכת הכי קרובה ליהדות" חייב לומר כי אני מסכים איתו (נדיר ביותר)..
ליהדות אף אחד לא הגיע, הכי קרובים אלו חב"ד, וזאת לדבריו.
הם לא שכנעו אף אחד אז הם החליטו להראות בעצמם מה זהמושיקו
עזבו נו, הבה לא נדבר על הרב ש"ךאלעד
תלמידיו המתקוטטים כמו גויים בפוניבז' המעטירה כמו גם בעיתונות ובכנסת מוכיחים בדיוק אלו פרות יצאו מהרבי ואלו ממנו.
ובאמת שאין כאן מקום להוסיף.
אתה צודק!יבצ
אבל רוב הטענות על חב"ד הוא יצרמושיקו
כולל שינה בסוכה כת הקרובה ליהדות ועוד שלל פנינים מבית מדרשו..
היום רואים מאיפה זה הגיע ומה זה שווה...
וזה אמור לבד להעלות ספיקות שטענות שהושמעו מכיוונו
פעם היו מתנגדים למדניםיבצ
ודאי הינך מכיר את הויכוח בין הילד החבדי לילד הליטאי.
הליטאי - אתה יודע מיהו הרב שך? בקי בשס ופוסקים, מנהיג דגול, גאון לראש ישיבה.
החבדי - והרבי? בקי בכל מכמני התורה כבאשרי יושבי ביתך, אוהב ישראל עצום לאהבתו אין חקר, אפילו היה מחלק דולרים כל יום ראשון.
הליטאי - (בזלזול) למה כמה כבר שווה דולר?
החבדי - 4 שך..( זה היה בתקופה ההיא)
פעם = לפני 250 שנה +-מושיקו
אחרי ה הם השלימו עם החסידים כשראו שהםמתכוונים במת.
ומאז זה רק סכסכנים ובעלי מחלוקת שיכול להיות שיודעים גם ללמוד
אני כניתי את חב"ד "כת"?!די"מ
מושיקו אנחנו מחכים לתשובה.די"מ
עדיין מחכיםדי"מ
עדיין לא קיבלנו תשובה!!!!די"מ
מה בנוגע לחטא די"מ? לא הגבת לי שם.חיה רוז
עכשיו מצאתי את מה שדיברת עליו.די"מאחרונה
הגבתי לך שם.
אל תקבל, זאת דעתי.יוני
אמונה טהורה אפשר להשיג ע״י התעוררות מלמעלה או ע״י התעוררות מלמטה. התעוררות מלמטה יכולה לבוא בעיקר ע״י הבנה והשגה שמביאה אותך לרמה של התבטלות ואמונה.
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע
שלום וברכה,
מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.
מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.
ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il
תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
לא זה ולא זהתות"ח!
הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.
אממתמימלה..?
אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...
אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?
נכון, את צודקתתות"ח!
חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.
נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.
תודהתמימלה..?
בשמחהתות"ח!
אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)
איפשהו באמצעפונקציה
יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)
שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.
אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.
באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.
רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה
לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.
אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.
התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.
לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).
ממ מענייןתמימלה..?אחרונה
תודה
מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda
היי,
במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.
תודה!
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע
שלום וברכה,
מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.
מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.
ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il
תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai
תקציר:
האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -
"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.
דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".
הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇
לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.
https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267
מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".
הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.
נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.
נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.
הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.
אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו
"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".
מבקשת עזרה במזוןiskabelka1
שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .
עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .
כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !
לילד אין אבא - לכן אין מזונות . נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏
תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai
המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.
75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.
כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.
מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.
ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.
אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.
אולי יש פה מסר מן השמים:
וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).
לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.
כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.
סימוכין:
הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."
האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד
שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.
זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).
והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:
"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".
זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה
ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.
אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.
מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.
מחפש ספר בנרותיונה ב
אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב
גם יד שניה
מישהו יודע היכן ניתן להשיג?