האם את יום ירושלים אתם כן מציינים? שהרי אפשר להגיד שגם ירושלים עדיין לא שלנו באופן מלא, ולא מאפשרים עלייה נורמלית להר הבית, ועוד אין בית מקדש.
אז אשמח לשמוע את דעתכם בנושא.
(ואלה שכן חוגגים, אין צורך לענות, אני גם חוגגת ויודעת למה אני עושה זאת)
הוא ממש לא יום שמחה עם כל הכבוד וההערכה
ואף יהודי לא היה יכול להכנס.
קצת הסטוריה
לפני מלחמת העצמאות היה אפשר להכנס רק לכותל, וגם אז היה אסור להכניס ספרי ץורה ושופר
מתוך וויקיפדיה:
ירושלים, והר הבית בכללה עברה לשליטת האימפריה העות'מאנית והסולטאן סלים הראשון בשנת 1517, ללא זעזועים רבים.
בנו של סלים, סולימאן המפואר עסק במפעלי בנייה בסביבות ירושלים, כשגולת הכותרת שבהן הייתה בניית ושיפוץ חומת העיר, ובכללה כותלי הר הבית. בנוסף לכך, דיפן את כותליה של כיפת הסלע באריחי קרמיקה איזניקית בשנת 1552, כמצוין בכתובת מעל הפתח הצפוני של המבנה.
בתקופת השלטון העות'מאני נאסרה כניסת לא-מוסלמים להר הבית, רק בשלהי התקופה, בשנת 1839, בעקבות רפורמות טנזימאט בממסד ובחקיקה העות'מאנית, ניתנה הרשות ללא-מוסלמים להיכנס למתחם הר הבית, אולם לשם כך היה נדרש להשיג אישור מיוחד מפחה העיר[17]. בכך התאפשר לראשונה חקר הר הבית.
וויקיפדיה:
"עם הכיבוש הבריטי של ארץ ישראל וירושלים בכללה במלחמת העולם הראשונה עברה השליטה בהר למדינה נוצרית, לראשונה מאז תקופת הצלבנים. בתקופה זו, על רקע הצהרת בלפור והעליות הציוניות, התפתחה התנועה הלאומית הפלסטינית, שבהשפעתו ובהשראתו של המופתי של ירושלים חאג' אמין אל-חוסייני קיבלה צביון דתי גובר והולך. המופתי הפך את הר הבית לאחד הסמלים העיקריים של הלאומנות הפלסטינית, ובנאומיו המשלהבים תיאר פעמים רבות כוונה ציונית להשתלט על הר הבית. דרשות יום השישי במסגדי הר הבית הפכו לזירה מרכזית להסתה ולליבוי יצרים דתיים, שהתפתחו להתארגנות פוליטית למאבק נגד השלטון הבריטי והישוב הציוני, ותרמו לגיבוש הזהות הלאומית הפלסטינית. עם זאת המופתי לא הכחיש את עובדת היותו של הר הבית בעבר מקום בית המקדש היהודי.
המופתי שאף להקים בהר הבית "פנתיאון" לגדולי האסלאם, האומה הערבית והעם הפלסטיני, ובמסגרת זו פעל להבאתו לקבורה במקום של מאולנה מוחמד עלי, מנהיג המוסלמים בהודו שמת בלונדון ב-1931. בהמשך אותה שנה איפשר מחווה דומה כלפי מלך חיג'אז ואבי השושלת ההאשמית, חוסיין בן עלי, שמת בגלות בעמאן. ב-1934 הובא לקבורה במקום דודו של המופתי, מנהיג התנועה הלאומית הפלסטינית וראש עיריית ירושלים מוסא כאט'ם אל-חוסייני."
שכבשנו את הכותל, את יו"ש וירושלים.
ועל ניסים צריך להודות
התרגלנו לניסים, התרגלנו שה' שומר עלינו. הרגל נעשה טבע.
עד מלחמת ששת הימים לא היינו יכולים להיכנס לכותל ולהתפלל שם, היינו יכולי להתפלל רק עד המדרגה השביעית במערת המכפלה(עד מלחמת העצמאות, ממלחמת העצמאות גם את זה לא יכולנו)
וזה רק דוגמא
הר הבית יותר קדוש מפח זבל (שזה מה שהיה הכותל עד לפני 40 שנה)
כל סנטימטר ששחררנו מא"י זה הנס עצום!
וכל הכבוד לחיילי צה"ל והמפקדים הצדיקים שכל פעם שערבים מתקרבים הם מרחיקים אותם וגורמים להם לפחד לחזור!!
דרך אגב המקצוע שלא זה הסברה על הר הבית
וחוץ מזה כל יהודי שמתפלל שם אסור לו לעלות, בדיוק כמו פעם
בעלי לא יכול לעלות והוא בא לשם רק בשביל לעלות ולא בגלל מכות!
מונעים מלעלות כל מי שחושבים שהוא מתפלל\ או אחד שהשתחווה
לא קשור למכות
(פלשתי לפורום אחר, אבל המשפט שלך באמת הקפיץ אותי. בעלי האדם הכי עדין בארץ וגם לא פנאט בכלל)
והיו יכולים לפני, במלחמת העצמאות זה פשוט נפל ונכבש שוב..
מי ישמע מה יש שם היום חוץ מכמה בתים של יהודים 48 כנסיות נוצריות ו18 מסגדים
(מתוך המפה של משטרת הכתל. וכבר אבד זכרה)
חנטרישאני אישית ביומהעצמאות לא ממש חגגתי... כי אני לא באמת סגור על זה שזו הצורה שאני אמור להודות לה'
אבל יום ירושלים זה במפורש הרבה יותר לדעתי! כי גם אם נניח שביום העצמאות מה שהיה הוא לא הלכתי ולא אני לא יודע מה וכל התירוצים שיש למי שלא חוגג-ביום ירושלים היו הרבה מאוד ניסים ברורים ואין שום סיבה לא לציין את היום הזה
זה שטחים שהיו שלנו ונפלו בעצמאות ומשום מה מדינת ישראל לא עשה כלום 20 שנה כדי לכבוש אותם
ה' לא זיכה אותנו אלא כפה עלינו.
ותודה לאל שהיה למוטה גור יראת שמיים אחרת גם זה לא היה
ואולי תבין למה.
לא לחינם יש פה שרשורים עם סך כולל של מעל 1,000 תגובות בנושא
<צ>
לא כל נס זה סיבה להגיד הלל.
קיבוץ גלויות-התחיל לפני קום המדינה.
מדינה יהודית-לא נכון.זה לא מדינה יהודית.
מושבתת ביום כיפור-זה לא עניין מדיני,גם רוב היהים בארה"ב שובתים ביום כיפור.
עסק שפתוח בשבת מקבל קנס-בתאוריה,בפועל זה לא ממש נכון.
תחבורה ציבורית-הגיוני שמדינה שרובה יהודים יום השבתון יהיה שבת.
איסור מכירת חמץ בפסח-גם בעיקר בתאוריה.
נישואין וגרושין-זה לא שאסור להתחתן לא לפי ההלכה אלא שאין לזה מעמד חוקי זה לא באמת כזה משנה...
קבורה-אתה בטוח?לא נראה לי.
הדגל-נו באמת אפשר לחשוב..
לימוד תורה-הרבה פחות ממה שממנים את לימודי הרוח
עברית-וגם ערבית..
הבירה ירושלים-ומה עם לב האומה הר הבית?
לימודי תנ"ך חובה-נכון רק לומדים לא "תנ"ך" כי אם "ביקורת המקרא"...
חידון התנ"ך-בן גרויון היה ממש בקיא בתנ"ך זה לא סותר את זה שהיה כופר...
בכל מקרה כל מה שכתבת זה לא נס.
תחבורה ציבורית-זה סמלי בלבד ולא מוחלט.
לפי ההלכה צריך גם לאסור רכבים פרטיים ועישון סגיריות.
אני הופלתי מלא פעמים בגלל היותי יהודי בדיוק במקום הקדוש והחשוב ביותר-הר הבית.
למה צריך לאסור על עישון?
שמאפשרת ליהודים לעלות.
השלטונות הקודמים הטילו הגבלות על העלייה.
וסביר שבלעדי המדינה האיזור הזה היה בסופו של דבר חלק ממדינה ערבית כל שהיא, כמו שאר המזרח התיכון ואז-
א. הם לא היו מאפשרים עלייה בקנה מידה שייצור שינוי דמוגרפי.
ב. יהודים מארצות מערביות היו חוששים מאוד מעלייה לארץ.
כמובן שהקמת המדינה הועילה לו להתממש.
לא מספיק בעיני בשביל לחגוג את היום הזה.
את 29 בנובמבר (מה התאריך העברי בכלל??) לא חוגגים למרות שגם זה היה נקודת מפנה חשובה.
היו הרבה נקודות מפנה חשובות אני לא הולך לחגוג כל אחת מהם.
ן
מאמריקה לא ממש באים לכאן טוב להם בגלות ...
על הר הבית עניתי קודם-זה כואב מאוד אבל זה נובע מפחד
בקום המדינה היה פה-800,000 תושבים היום יש 6,500,000 יהודים אז איך בדיוק המדינה היא בגלל קיבוץ גלויות
אתה לא מפולה בבית המשפט, אתה יודע שאם יקרה לך משהו המשטרה תוכל להגן עליך, יש לך צבא יהודי ששומר עליך. המדינה פתחה את ארץ לעם ישראל אחרי כמעט 2000 שנה של שממון אז נכון היא עשתה כמה טעויות, אבל עדיין אי אפשר להתעלם מהנס העצום- עם ישראל חי בארץ ישראל מדבר עברית ומפתח את הארץ, ורובו קשור לתורת ישראל.
אז נכון שלא הכל מושלם ולכן זה אתלחתא דגאולה ולא הגאולה השלמה. מקווה שהארתי את עיניך
שצריך רק קצת משק דת
אלה הכרה של בית משפח בזוגיות בלי חתונה וכו
אחרי מלחמת ששת הימים הרבנות קבעה את יום התשועה על שניצלנו מהמאמץ של הערבים ימ"ש להשמיד אותנו ועל שחרור הרבה חלקים מארצנו הקדושה ארץ ישראל , וזה כולל את אל עריש ואת שכם ואת רמת הגולן ובראש כולם את ירושלים. וחבל שלא כלל את כל ארץ ישראל המזרחית.
אבל מה עשו בעיריית ירושלים ? הם הכריזו על יום איחוד ירושלים ! יום שיש לו משמעות מוניציפלית! כמו איחוד מערכות הביוב החשמל והמים .
אז בואו לא נחגוג את הדבר המשונה הזה של עירעעת ירושלים . ונשים לב לכל הארץ שלנו . נזכיר שגם נחלות ראובן גד וחצי מנשה זה שלנו לא פחות ואפילו יותר מאילת .
כמו ילד חולה סרטן שכל הזמן נהיה חולה בגלל המערכת החיסונית שלו.
פעם אחת כשנהיה חולה החליטו לתת לו טיפול מיוחד שיעביר לו את המחלה בה הוא חולה כרגע וגם ירפא אותו מהסרטן.
באמצע הטיפול החליטו למרות ההשתפרות וההצלחה האדירה לא לרפא אותו מהסרטן אלא רק מהחולי הרגעי משום שאין להם כוח.
אז נכון. הוא לא מת ברגע זה. והוא היה חולה ונרפא. אבל על זה תחגוג??
היה אופציה להציל אותו מכל הסבל עד שארית חייו. להעביר לו את הסרטן בצורה סופית ורק בגלל עצלנות זה לא נעשה.
יום ירושלים ב-ד-י-ו-ק אותו דבר. חוסר בית המקדש היא שורש כל רעה. יש לנו מלחמות ללא הרף בגלל זה. יש לנו בעיות במדינה בגלל זה. ובאותו הזדמנות היה לנו אופציה לתקן הכל. לבנות בית מקדש. ולמה לא עשינו? כי התעצלנו..
נאמר תודה שהילד לא מת. שניצל רגעית. אבל להפוך את זה ליום חג? הזוי..
די"משמעתי משפט יפה בהקשר- המשפט מקשר את יום השואה ויום הזכרון
"שני ימי זכרון לחשבון הכללי להזכיר לנו עמה עולה לנו עם מדינה וכמה עולה לנו בלי"
לתשומת לבך המצב וחסה וכן אני בטוח במה שכתבתי
מה נשאר בדיוק מחנוכה?
ובכל זאת חוגגים ומקווים לראות ימים טובים יותר.
ומטפחים מורשת לדורות.
כך שאין שום סיבה לא לחגוג את יום ירושלים.
שמחים על מה שהשגנו, ומתפללים לזכות ליותר.
(מעולם לא הבנתי מדוע אלה שלא חוגגים את יום העצמאות משום מה חוגגים את חנוכה
הם לא היו מוכנים להשתתף במרד של מתתיהו. הם היו חלילה צריכים להילחם. פיקוח נפש לא?)
בחנוכה חזרה המלכות לישראל.
ביום העצמאות לא.
יום ירושלים זה בכלל יום עצוב.
ן והבושה שלא בונים מקדש ..........
בחנוכה חזרה מלכות לישראל שאפשרה את עבודת המקדש. מדינת ישראל כמדינה חילונית לא תאפשר את בניין המקדש. החזרה לירושלים היתה אמנם משאת נפש לאומית אך לא דתית. חנן פורת ז"ל סיפר שהוא וכמה תלמידים אמרו לרצי"ה אחרי כיבוש העיר העתיקה שהגיע הזמן ללמוד את הלכות בית הבחירה. על כך הוא השיב: עוד לא סיימנו עם הלכות מלכים ומלחמותיהם. אחרי הכל הרצי"ה היה אדם מפוכח ולא אצה לו הדרך. כדי לבנות את המקדש דרושה כאן הנהגה מסוג אחר. מדינה אחרת. דור אחר. היום אם בקולו תשמעו.
מדובר במצווה שאותה קבעה סמכות הלכתית חוקתית לגיטימית: הסנהדרין. בין המצוות היא קבעה את מצוות קריאת ה'הלל'. סמכות זו לא קיימת היום ולכן אי אפשר לחדש מצוה כזו, יהיו רגשותיכם אשר יהיו. כשאין מחוקק גם חוק אין.
אנחנו נחגוג שה' יחזיר את מלכותו עלינו במהרה
ולא מצאתי אחד שענה על השאלה שנשאלה:
למה לחוג את יום י-ם ולא את יום הקמת המדינה?
אולי שמשהו יחזיר את הדיון למקומו, אין לי כוח לעשות את זה בעצמי.
השאלה הייתה האם מי שלא חוגג את יום העצמאות חוגג את יום ירושלים.
וענו לה שלא.
גם את יום ירושלים לא חוגגים.
אבל אולי @יזהר או @צעיר רענן ירצו לענות..
באיזה יום נודה לה' על כל ניסיו וחסדיו?
אין ספק שגם ללא חיוב הלכתי, מוטל עלינו להודות להי"ת על נסיו וחסדיו, ועל כל התהליך המופלא של אתחלתא דגאולה, המתרחשת לנגד עינינו, למרות כל העיכובים והירידות. לא צריך חיוב הלכתי לשם כך. הכרת הטוב זהו דבר בסיסי יותר מהלכה, וכפיות טובה היא הפתח לכל העוונות. כמו כן נראה שאין די להודות באופן כללי, כמו שמודים על בריאות ועל פרנסה. אם לא קובעים יום ציבורי מיוחד לשם כך, הדבר נשכח והכרת הטובה אינה מבוטאת כראוי. ניתן להוכיח זאת גם מן המציאות. לכן בוודאי שיש לקבל את דעת רוב הפוסקים המתירים לקבוע יום הלל והודאה על נסים, וליישם זאת. ואם יום העצמאות, לדאבוננו הרב, אינו ראוי להיות היום הזה, מוטל עלינו לקבוע יום אחר.
ייתכן והיה מקום לחשוב על יום עליית תלמידי הגר"א או הבעש"ט, המבטאים את העלייה בקדושה, כנגד מה שהקימו מרשיעי ברית. אך מכיוון שכאמור, אין סנהדרין ואין הנהגה אחידה, לא ראוי שכל אחד יקים במה לעצמו וייסד לו יום משלו. ראוי יותר לציין ולחגוג על כל ניסי אתחלתא דגאולה, ביום שכבר נחגג בציבורים רחבים, וברוך ה' זכינו שיש לנו יום כזה: יום שחרור ירושלים.
ההבדל בין יום שחרור ירושלים ליום העצמאות
נכון שבמציאות הסבוכה, גם על יום זה יכולים לקום עוררין. גם כאן ניתן לטעון שירושלים לא באמת משוחררת ושהר הבית ניתן, לחרפתנו, בחזרה לערבים. ניתן אף לטעון שגם ליום זה זכינו בגלל "הצבא הציוני" ומכוח המדינה, ולכן אין הבדל בין חגיגת ה' באייר לכח' בו.
אולם באמת יש הבדל גדול בין הימים. יום שחרור ירושלים אינו חג על עצם המדינה, אלא במפורש על ההתקדמות בתהליך הגאולה. הוא גם – בניגוד ל-ה' באייר – אכן היום בו נעשה הנס של ההצלה ממוות לחיים, במלחמת בזק מהירה ומופלאה, שאף אחד מבני אנוש לא צפה (המלחמה הסתיימה אמנם יומיים אחר כך, אבל בכח' באייר היא כבר הוכרעה סופית. היומיים האחרונים היו רק טיהור והשלמות אחרונות. מלבד זאת, אין ספק ששחרור ירושלים היא גולת הכותרת של הניצחון ומבטאת אותו יותר מכל). ביום זה אכן שייך לחגוג ולעשות חלוקה ברורה, בין טובות ה' אלינו לבין מה שקלקלו הרשעים. היום הזה אינו מבטא את שלטונם; המתנה שקיבלנו מהי"ת לא שימשה לרועץ. הם אמנם מנסים לחבל בישועה, אבל גם מה שהם הצליחו לקלקל מאז – בוודאי לא נגרם בגלל עצם הנס והנצחון.
ואכן, לא מקרה הוא שאת היום הזה חגגו באמירת הלל גם רבנים שלא אמרו הלל ביום העצמאות, כמו הרב בן-ציון אבא-שאול, ר' חיים שמואלביץ, הרב עובדיה הדאיה, הגרש"ז אוירבך, יבדל"א הרב שמחה קוק, ועוד. וכמו כן לא מקרה הוא שדווקא ההנהגה החילונית מתנערת מיום זה ולא טורחת לחגוג אותו, וממילא גם הציבור הכללי נמשך בעקבותיה. כולם מבינים שיום שחרור ירושלים מסמל חזרה אל הקודש, אל ערש אבותינו, אל שורשינו, בניגוד לממלכתיות החדשה ולישראליות המדומה שהם מנסים לעצב ולטפח.
ולכן אם מחפשים יום שמבטא את תודותינו לקב"ה, זהו היום המתאים ביותר. לישועה וההצלה של מלחמת ששת הימים, לשיבה לירושלים ולנחלת אבותינו, ניתן להוסיף את ההודאה העצומה על קיבוץ הגלויות, על ארץ ישראל הנותנת פירותיה, על הבניין וההתיישבות, על הנצחונות במלחמות ונסי השמירה המופלאים בכל יום ובכל שעה מידי אויב ומחבל, על קול חתן וקול כלה, על זקנים וזקנות היושבים בירושלים וילדים וילדות המשחקים ברחובותיה, על קימום עולם התורה, על תנועת התשובה הגדולה, על חיוכו של ה' אלינו ורצונו לגאלנו.
ומתוך ההודאה לה' והמלכתו עלינו באופן טהור ונקי, בלי ערבוב של הכרה במלכות זרה, נזכה כולנו לראות בגאולה שלימה, בביעור הרשעה ובמלכות האמתית – מלכות בן דוד משיח צדקנו, בירושלים הבנויה, במהרה בימינו.
מתוך היחס ליום העצמאות כיום, מאת הרב ר. אביחי.
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...
למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?
אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?
אתה לא חבר בתנועת נוער?
זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)
א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך?
מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?
תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.
ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...