ריקוד דגלים, נפרד?!?ואחד עם כיפה



שלום לכולם!
חזרתי עכשיו מהריקוד דגלים, באמת שהיה מרומם לשיר כולם ביחד על ירושלים השלמה על בית המקדש שיבנה במהרה( אמן!!) 
ובאמת היה הרגשה ממש טובה, אוירה טובה מאוד של אהבת ירושלים אהבת עם ישראל דיבוק אחים ולשמוח ביום במיוחד הזה!

ואז שמתי לב לדבר אחד, שבקושי אין ישיבות גבוהות בריקוד דגלים!
ראיתי את עכו ואולי עוד אחת, אבל בדוגרי מי שהיה שם זה היה ישיבות תיכונית ואולפנות!

דיברתי עם חבר שלי על זה והוא אמר שכנראה זה בגלל שזה לא נפרד, הריקוד דגלים.
אז לא משנה עם זה נכון או לא.

אני יגיד לכם איך היתה ההרגשה שלי! לגבי הנפרד או מעורב.

היה קבוצה ענקית של בנים שרקדו ליד היכל שלמה, וקבוצה ענקית של בנות שרקדו ליד בית כנסת ישורון. עד כאן טוב ויפה.

אבל בדרך בנות רוקדות ביננו בין כל הקבוצות של הבנים רוקדות ושרות! מלא בנות איך אומרים ממש מעורבב.
וגם למה למה כשיש מסלול נפרד לבנים ומסלול נפרד לבנות,
יש מלא בנות שנכנסות איתנו לשער שכם דרך הרובע המוסלמי!!
גם מי שרצה לשמור על עצמו מנגיעה מבנות לא הצליח הדוחק והצפיפות גרמו לזה שבנים פשוט נמרחים על בנות בתוך המסדרון הצר של הרובע המוסלמי.
וזה לא מספר בנות...היה למעלה ל40 בנות!! בגילאי תיכון שנכנסו איתנו, לתוך הרובע המוסלמי.(לדעתי יותר בנות אבל זה מה שבטוח)

ואחר כך בכותל ביציאה צפיפות רצינית בין כל הבנים ובנות,

אז עכשיו אם אני שומע על ישיבות תיכוניות או גבוהות שלא מגיעות ליום ירושלים לריקוד דגלים, 
איך אומרים אני מצליח להבין אותם ואני לא חושב שהם פורשים מן הציבור.

זה סערת רגשותי עכשיו מהחזרה מהריקוד דגלים!

אני אשמח אם מישהוא יעיר את עיני לגבי דעתו על הריקוד דגלים,

שלא ישמע מדברי שאני מדבר באופן נחרץ נגד הריקוד דגלים, כי אם כן אולי אני יצטרף לשמלאנים שנהנו לשרוק במשרוקיות בכיכר ספרא

בגדול אתה צודקמי נהר!
תכלס היה באמת שיא המוזר בקטע הזה,וזה בתכלס קורה בכל ארוע של הציונות הדתית... אני איתך בקטע הזה, זה מבאס אבל זה המחיר שהציבור שלנו משלם על דרך האמצע שבחרנו בה.. מי שהיה בעצרת בתל אביב אז בכלל היה נורא בקטע של השמירת נגיעה!!
כל שנה אנשים שונים פותחים אותו. לכן הוא רלוונטי כל פעם מחדש.עמית..

הרבה דברים שאתה עשית בעבר אחרים יעשו בעתיד.

חחח לא התכונתי בקטע הזהדי"מ
סתם זה הצחיק אותי
דווקא השנה הרגיש לי ממש נפרדאיזדרכת
אולי תלוי מה אתה מחפש ביום הזה...

ובחייאת שיפסיקו להביא את אודי דוידי כל שנה....
אפשר להרדם עם השירים שלו
באמת שיש לו אחלה שירים אבל לא לרקוד אותם...
ואי עכשיו חזרנו...רעיה123
אתה מודע לכך שאותה תפועה הייתה גם הפוכה ובמת למה?? יש לך מסלול של בנות ויש לך מסלול של בנים לך עם החבר'ה שלך ולא עם החברה שלך!!
באמת שגם לי היה קשה בקטע הזה אבל בתור אולפנ א יחסית באמת השתדלנו ולא ממש רקדנו במקומות שהיה יותר וזה... אבל כן... זה בעיה
ואודי דווידי חח אחלה זמר לנופף ת' דגל לא?!
השנה באופן ספיצפי הייתה בעיה.דוסית
שינו לבנות את המסלול, ובמקום לרדת מתחת לממילא, אמרו לעלות למעל ממילא, איפה שהבנים..
המארגנים עושים את ההשתדלות המירביתחפרנית גאה=)
השאר זה באמת אנחנו. ואמנם עצוב שזה ככה, אבל צריך גם לדון לכף זכות. ברור שהיו בנות שנכנסו בכוונה תחילה למסלול של הבנים, אבל אני בטוחה שהיו גם כאלה שפשוט טעו.אולי צריך להתחיל את המסלולים ממש משני כיוונים נפרדים שלא תהיה שום אפשרות להתערבבות, א אולי אפילו להתחיל בשעות אחרות, מה שגם יפתור את הבעיה ביציאה..אני לא יודעת. זו אכן בעיה כואבת. גם לנו לא נעים לעלות במדרגות צרות כשנדחפים איתנו בנים וכשמעלינו יושבים בנים.. אבל אני חושבת שלמרות שזה המצב צריך בכל זאת לבוא, להפגין נוכחות, ולהודות לה' על הנס הגדול.
מכימה...מישי...

ממש מסכימה איתך...

ובגלל שככה זה היה בשנים שעברו פשוט הסתובבתי חזרה כשהגעתי קרוב לחומות בגלל הקטע הזה...

אבל עד שם זה נפרד ובאמת יש אווירה טובה ומרוממתחיוך

השתדלות להפרדה נעשתה.טובי =][=
הינו שם מאות סדרנים.

היו שתי בעיות, המשטרה אסרה עלינו לחסום באופן גורף אלא כהמלצה..
בעיה שניה, לא כל הבנות שמו על דברנו.


וכן. עמדנו שם 3 שעות, באזור בין הבנים לבנות והוצאנו את הגרון, בקשנו והתחננו. חלק מהבנות הקשיבו, חלק לא.

בארוע כ"כ המוני אי אפשר לשלוט על כולם.
זה לא סיבוש.

לא נוכל לשנות עולם.
ב"ה שהיה יחסית נפרד.
צודק חלקית...מוריוש

נכון שעד הרובע זו בעיה שבאמת אפשר לפתור- היו בנים אצל הבנות ובנות אצל הבנים. אבל אם תשימו לב- לפחות מה שאני ראיתי הבנים האלה לא היו הכי דוסים... אז זה לא נראה שיש עם מי לדבר.

 

אבל בקשר למה שהולך בתוך הרובע- זה משהו שאי אפשר לשלוט עליו. זו אותה צפיפות כמו בירושלים בחול המועד, בזמנים מסוימים ברח' רבי עקיבא בבני ברק ובאוטובוס. כל עוד לא תשימו מחיצה באמצע הרחוב- לא תהיה הפרדה.

 

ודרך אגב- 40 בנות זה ממש ממש קצת יחסית לכמויות אנשים שהיו שם...

 

 

את צודקת אבל מחיצות לאורך כל הרובע זה לא אפשרי בכללרעיה123

זו הבעיה...שזה היה חבר'ה שפחות מדבר אליהם העניין...
אני לא חושבת שגם אם הסדרנים יעשו את כל כל כל ההשתדלות לא יהיה מעורב, בטוחח יהיה פחות אבל חלק גדול של ההשתדלות זה אנחנו ואותם חבר'ה שזה פחות חשוב להם...
~יום ירושלים~יומנים נשרפים

אנחנו בתור אולפנה לא באנו..נראלי  בגלל צניעות ובגלל ציוניות מידי אבל לומשנה עכשיו..

אם אני לא באה לריקודגלים זה לא אומר שאני לא מודה לה'! לא חייב להוציא את מי שלא מגיע "כיוצא מהכלל"...

אנחנו בבוקר היינו בהלל מטורף ושמח מאד!ואח"כ בהתועדות עם ביני והיה גם צנוע!גם מרומם!וגם שמיח! אז מי שבאמת חשוב לו הצניעות יכול למצוא פתרונות! כדאי לחשוב על זה!זה עושה הרגשת סיפוק כ"כ גדולה! כל הקידוש ה' שעשינו אצל דוד המלך בזמן שהגיעו מאות מטיילים נוצרים מהודו ימ"ח וצלבו את עצמם מול העניים שלנו ושרנו ובאמת הראנו נוכחות, יש לזה יותר חשיבות(לדעתי) יותר מלבוא לריקודגלים שהוא גם חשוב אבל על הדרך עושים כמה דברים שהקב"ה לא מצפה שנעשה!..

נקודה למחשבהחושב

הימור שלי, את מתורת החיים (טהר ), נכון?החיים דבש!
עלית עלי יומנים נשרפים

אין עלינו!! אחלה אולפנה וגם תורת החיים זה אחלה!!כאילו מוציא לשון קורץ

איך אתהה יודע??מגניב

 

למדתי שם בישיבה הקטנה..החיים דבש!
הי אח שלי הולך לשם שנה הבאה..מוריוש

אז איך שם? יעשו אותו בנאדם?

תלוי ממש מי זה!החיים דבש!
אני עפתי/עזבתי בסוף השביעית ועכשיו רק ניגש שם לבגרויות ולומד בבית..
אבל זה אחלה ישיבה!החיים דבש!
סליחה שאני חופר, אבל אני ממש לא רוצה שישתמע ממני שזאת ישיבה לא טובה, להיפך! ישיבה מעולה, משפחתית ומאוד שמחה! (כהוכחה, התאום שלי ואחי הקטן לומדים שם עכשיו.. ) פשוט לא לכולם זה מתאים.. כמו כל ישיבה.. מקווה שלא הזקתי לאף אחד במילים שלי..
חחח אוו הישיבה הקטנהיומנים נשרפים
אצלינו באולפנה זה ה-ישיבה
עד כדי כך אוהבים אותנו??החיים דבש!
אתה יודע וזה.. כולם בלחיותיומנים נשרפיםאחרונה
חחח עוד ישמע...מוריוש

חושף שיניים

אני מכיר אותם יותר מדי טוב!החיים דבש!
הריקודגלים אינו נפרד! נקודהה' תמיד איתנו
הייתי שם, הספיק לי לכל החיים, הריקודגלים מעורב, לא משנה כמה הסדרנים והמארגנים יעבדו לנוער זה לא אכפת, מעורב לכתחילה? כן. הנוער בציונות הדתית לא מקפיד על התורה! זה יפה מאוד לשמור על ארץ ישראל אבל לא על חשבון התורה הקדושה.
אם מה שצריך זה לעשות את הריקודגלים בשני ימים נפרדים אז שיעשו, הבעיה היא שזה ככה בכל מאורע של הציונות הדתית, די! הספיק לי!
אני מסכים איתך, אבל ..סתמישוו
אני לא הייתי אומר ש"הנוער בציונות הדתית לא מקפיד על התורה"

שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו.
כי זה נקרא להכלילמי נהר!


לא רק שזה להכליל, זה בכלל לא נכון.סתמישוו
במקרים מסוימים יש טעויות, וזה קורה, לא מעט ..
אבל להגיד משפט כזה?!
אין צדיק בארץ אשר לא יחטא.
אותי לימדו שחייב קודם כל ללמד זכות!
אממממי נהר!

אי אפשר להגיד שזה לגמרי לא נכון... כאילו, לפעמים זה מרגיש שהציבור שלנו בגלל שהוא באמצע כזה אז הוא מוותר על כל מיני ערכים... זה קטע קצת מבאס ודרוש תיקון אבל בגדול זה היופי אצלנו- האמצע...

השאלה היא מי זה "הציבור שלנו"די"מ
במוסדות שאני למדתי בהחלט הקפידו על ההלכה
אם אתה מגדיר את עצמך חלק מהציבור הדתי לאומימי נהר!


אני לאדי"מ
אבל למדתי במוסדות של הציבור נד"ל
סליחה על הבורות מה זה נד"למי נהר!


זה כמו מרבה רגליים כזה..סתמישוו
סתם, בטח ה-ד"ל זה דתי לאומי..
כן אתזה הבנתי מה הקשר לאות נון?מי נהר!


חחח נדל אוהבים נדלים איחחרעיה123
את בחורה שמחה חנטריש


ב"ה...רעיה123
שגיאת הקלדהדי"מ
*הד"ל
חח עשינו סיפור מזהמי נהר!


אבל הוא דיי צודק..סתמישוו
גם נראליי שלא כל התלמידים שלומדים במוסדות של הציבור הדתי מגדירים את עצמם ככאלה..

וחוץ מזה, בכל המגזרים יש בעייתיות.
קחי למשל את החרדים, לא שאני רוצה להכליל אבל בהרבה מהאירועים שלהם יש הרבה פצועים, אצל המגזר הדתי והחילוני זה פחות קורה.
בכל המגזרים יש בעיות .לפי דעתי אצלינו זה הבעיהמי נהר!


מסכים עם זה!סתמישוו
אחלהמי נהר!

לא נראלי שזה דיון שטעון ויכוח  כילו אפשר לא להסכים כן? אבל לא אמרתי משו כזה חריף אז לא חובה כילו

מסכימה!ב.ש.מ

השנה הייתה הפעם ראשונה שהייתי בריקודגלים, ממש נהניתי אבל העניין הזה הפריע מאוד.

הבנתי שהיה שינוי במסלולים ולא כולם ידעו, אבל זה לגמרי לא מצדיק את כמויות הישיבות שהלכו ממש בתוך המסלול של הבנות, בין האולפנות. (ולא הבנות שהלכו בשל הבנים).

נכון שרובם הגדול של הבנים הלכו איתנו לא היו דוסים במיוחד ואין ככ עם מי לדבר-אבל זה לא עזר לנו שנוכל לרקוד אפאטי

ממש נהניתי ומחכה לשנה הבאה, אבל מהבחינה הזאת.. לא היה משהו בכלל לצערי..

 

ונגיד גם משהו טוב-נכון שרוב המשתתפים היו מהציבור הדתי לאומי, אבל היו שלבים שהצטרפו אלינו גם חילוניות וגם נשים מבוגרות יותר ומאבטחות ועולות.. שימח אותי ((:

ואי... בדיוק מה שאת אומרת... רק משהו שממש זיעזע אותירעיה123
במסלול של הבנות הלכה ישיבה בתור הישיבה... עם שלט ענק של הישיבה עם כל התלמידים ואני לא מכירה את הישיבה אבל הם היו נראלי דוסים... לא ואו אבל כן... וחבל זה לא כזה נכון שזה רק בנים שזה לא מדבר איליהם כי אנחנו ראינו הרבה שנראים לך דוסים ... אז לא יודעת
סרי אבל שאדם עסק בע"ז שלו קשה לחשב על דברים שליים כמו צניעותחנטריש

אל תתרגשו אני ראהב לדבר נגד המדנה דגל ישראל וכו 

אם זה עשה צמרמרת תברו לתגבה הבא

לא זכיתי להביןיאירוש

אם כי יכול להיות שזכיתי...

ליתר בטחון, מה זה "שליים" "ראהב" "המדנה" "צמרמרת" "תברו"? 

אם אני לא טועהשקד123
"שוליים", "אוהב", "המדינה", "צמרמורת", "תעברו/ תבחרו"
בהחלט בעייתי,יאירוש

אבל אני לא אוותר על הריקודגלים בגלל זה.

היה אצלנו חבר'ה שראו בנות, אמרו להן "נראה לי זה נפרד" והטיסו אותן הלאה.

אבל זה לא הפתרון, אולי באמת צריך להפריד ימים.

אני לא יודעת מה איתכם אבל לי לא היה מושג מה המסלולמי נהר!
של הבנות ומה של הבנים..הכל היה ביחד..לא ראינו פיצול, פשוט הלכנו ואז פתאום קלטנו שאנחנו מוקפות בנים..אז חיכינו בצד ואז כשראינו שיש עוד בנות אז התקדמנו..אבל זה עדיין היה מעורב המסלול.. תאמת בנים, ראיתי אותכם וחשבתי לעצמי שבטח מזה קשה לכם לשמור על עצמיכם עם כל הבנות שמסביבכן, אז הורדתי את החצאית קצת ופתחתי כפל בשרוול..
דווקא בהתחלה זרם יפה..עוד אחת!

אחר כך התבלגן אבל מה לעשות שלא כל הדתיים לאומיים דוסים?...

היה סדרנים וסדרניותיאירוש

בכל מקום. זה לא הנקודה "לא ידעתי".

וכל הכבוד לך...

וואי.. ממש!!אתה צודק!!!רייצ'ל=)
איזה פאדיחות.. קלטתי את עצמי בתוך גוש עצום של בנים תיכוניסטים.. פאדיחוות.. היה קשה לצאת משם לא נעים
תגובה לכולם בכללי-מוריוש

כל הבנות שמתלוננות שהיו אצלן בנים-

אתן רואות שלא אפשרי הפרדה מוחלטת אלא אם נשים קיר באמצע ירושלים

אז תעשו את ההשתדלות שלכן- וכשיש בנים באיזור אל תשירו 5 בנות לבד, אל תרקדו.. תצעקו בשקט, תשירו ביחד הרבה בנות, תמחאו כפיים...

ואל תגידו- גם הבנים שהפתרון זה לא לבוא לריקודגלים בכלל- בדיוק ההפך!! צריך לחזק נוכחות של בנים ובנות דוסים שיראו לציבור איך כן להתנהג בריקודגלים!!! כי פה זה המקרה שהכי קל לשנות- האנשים שנמצאים שם היום כבר לא יהיו כאן עוד כמה שנים, והכי צעירים- כיתה ז'- ח' עכשיו לומדים דוגמא לריקודגלים בקדושה!!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימוןאחרונה

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך