תכלס עניין אותי תמיד לשאול חבדניקים האם באמת אתם מאמיניםאודיה1234
אז תשאליאלעד
זהו שאני לא ממש מכירה חבדניקים...מישו פה חבדניקי?אודיה1234
חבדניקי. אימצתי
אושר תמידי
מאמינים ,כןמושיקו
לא כולם
לא נכון.רר
אז גם ככה אנחנו.
אבל לאו דווקא שאכן זהו המצב.
ומכירה עוד הרבה דעות שחושבות כמוני.
אני לא חושב שהרב שלי הוא מלך המשיח.די"מ
א.הוא לא מלך
ב.הוא לא נלחם מלחמות ישראל
ג.הוא לא כפה ישראל לקיים תורה ולחזקה בדקה
לא מאמינהמשיח עכשיו!
פשששדי"מ
באמונה שלמהטוביה2
זה הסיבה שכולם מתפוצצים מהידיעה הזומושיקו
???די"מ
יש כאלו שקשה להם עם האמונה החבדית במשיחמושיקו
כי היא אמונה ממשית ומחייבת לא אמונה כללית כמו שהיו כל השנים
אני נגד אמונה במשיח בכלל.די"מ
מה זה משנה???טוביה2
ואם הוא יבוא/יתגלה וכו' אני לא חושב שהיה מי שיחלוק על זה שהוא כן המשיח
אז סתם יש שאלה ללא שום נפק''מ ואני לא מבין למה זה חשוב.
נ.ב. להבהרה אני לא משיחיסט ואפילו לא חבדניק (כמה מחברי הטובים ביותר - כן) אבל אני לא חושב שצריך לקדש את השונה סתם בשביל לריב עליו (אא''כ זה בשביל הכיף) וחבל שאצל אנשים שהאידאולוגיות שלהם כמעט זהות (בסופו של דבר כולנו מנסים להתקרב לה' ולקיים את מצוותיו) לוקחים משהו 'טכני' כל כך והפכים אותו לעיקר
נראה לי שיש חבדניקים שכן טוענים שהוא משיח ודאידי"מ
איך אפשר??טוביה2
כמו שאפשר לעוות את תחילת ההלכה אפשר גם את סופהדי"מ
זה הרבה יותר מסבך ויש הרבה פחות אנטרסטוביה2
כל זמן שלא למדת את המקורות שעליהם מתבססיםמושיקו
מושיקו אתה באמת לא רוצה להכנס לזהטוביה2
זה לא רק רמב"םמושיקו
לפני האמונה בתלמידי חכמים באופן מסוים.
מדובר על הרבה מקורות שבלימודם והצלבתם התמונה נראית אחרת.
מי שנצמד רק לרמב"ם באמת מבין שרק לפי זה זה קשה.
וזה נכון, אך הרמב"ם זה רק חלק מהמקורות שעליהם מסתמכים
תראה,די"מ
זה מה שאמרתימושיקו
שי עוד מקורות חוץ מהרמב"ם..
אם אתה מסתמך רק על הרמבם אכן יש דברים שישארו קשים בעינך
אז למה אתם טוענים שאתם נסמכים על הרמבםדי"מ
לטענתך מעוותיםמושיקו
לטענת גדולים וגאונים לא.
מעולם לא ענית לי עדיין..די"מ
אשמח למקורות ללמוד לבד ואז לשמוע ממישההונחשון מהרחברון
אבל קודם ללמוד לבד
כנס לישיבת חבד בצפון ותקח משם מקורותמושיקו
ירושלים 17 צפת
קשה לי להאמין שאתה לא יכול לתת לי. מה זה לך תקבל. אין לך?נחשון מהרחברון
אני אתן לך ספרים,תלך לחפש אותם ולעיין בהםמושיקו
אני רוצה ללמוד לבד לפני שיש את מי לשאולנחשון מהרחברון
תן לי מקורותנחשון מהרחברון
תתחיל עם סדרת דבר מלכות(השיחות משנת תשנ"א-נ"ב)מושיקו
של תזריע מצורע עד אמור.
פרשת בא
פרשת שופטים
לא שיחות של הרבי. מקורות תורניים הלכתיים לא של חבדנחשון מהרחברון
זה מה שאני מחפש. ללמוד אותם אובייקטיבית ללא פרשנות. ואז לראות את הפרשנות של חבד עליהם.
דבר מלכות לא כ"כ עונה על הצורך... זה כמו שתבקש ממני מקור לרמבם ברמבם
יש ספר בשם ליקוטי מקורות שמביא את כל המראי מקומותמושיקו
מהחומש והלאה
ושוב בגלל שהחסידות נוצרה בשביל להכין את העולם לביאת המשיח כולה מליאה בזה והיא לוקחת את כל הקטעים ומחברת אותם ומראה את התמונה השלימה
במחילה, זה לא אפשרייוני
למקרה שאתה לא יודע, שיחות אלו עברו הגהה והרבי ציין מקורות ומראי מקום על כל דבר בהערות האלו.
אם אתה רוצה להבין לבד איך בנויה שיחה של הרבי בלי לפגוע באובייקטיביות של הנושא הזה הספציפי, תפתח שיחות של הרבי על הפרשה 'שיחות רשי', שהן בנויות בצורה שקל להבין דרכם את שיטת הרבי באמירת שיחה. וגם איך מגיעים לכל המראי מקומות.. וכל זה בלט לגעת בנושא משיח אם אתה רוצה..
לא הובנתי. רוצה רק שמישהו יתן מקורות לא של חבדנחשון מהרחברון
כ"F קשה? אין שום מקור לא חבדי? למדתי הרבה דבר מלכות יחסית. יודע איך בנוי...
אני רוצה מקורות מחז"ל שקדמו לרבי מלובוויטש שעליהם מסתמכים... ואז - לראות את השיחות. מוזר לי שאין כאן אף אחד שיכול לצטטט מקורות חוץ מהרבי...
אגב מאמר נחמד של הרב שרקי. אשמח להתייחסות כאן...
http://ravsherki.org/index.php?option=com_content&view=article&id=958:958958-958&Itemid=100512
@מושיקו
הסבר:יוניאחרונה
הרבי לא המציא תורה חדשה, כל המקורות של הרבי הם תורניים! תורה, תלמוד, מפרשים, פוסקים וכו'..
או שלא הבנת את זה ואתה חושב שהרבי המציא משהו חדש או שאתה רוצה את דברי חז"ל שהרבי מדבר עליהם..
אתה רוצה את דברי חזל שקשורים לנושא? אל תלמד את השיחות של הרבי, פשוט תקח את הדף מקורות שלו לשיחה ותעבור אחד אחד. ומצטער שזאת עצה לא מועילה כי מדובר א. בעשרות מראי מקומות (הפניות לספרים תורניים) בכל דף וזה יקח לך שנים וב. הרבי בגאונותו שוזר דברי חזל ומפרשים וכו' בצורה ככ מגניבה שאתה מבין את גודל המעמד רק שאתה מסתכל על רשימת מאות ספרי קודש שהרבי עיין בהם בשביל השיחה
למשל? (אל תתפסו אותי במילה בכללל הערבון מוגבל ורק בשביל ההסבר)
הרבי שואל כמה שאלות על רש''י ומסביר בפירוט את השאלות, שאלות שבחיים לא הייתי חושב עליהן שנוגעות בכללי רש''י, בסתירה עם רש''י אחר, במחלוקת אחרונים כזו או אחרת ובערעור על כל הסדר הטוב של פרשת השבוע ואז אחרי השאלות הרבי מפרק הכל ובונה מחדש ורש''י מובן לך וכללי שיטת לימוד רשי מובנת לך ופתאום מחלוקת האחרונים בכלל לא מחלוקת והכל חוזר על מקומו בשלום ותמיד תהיה מזה הוראה בעבודת השם או השלכה על חיינו בפועל.
יש מצב שלמדת את הרשי הזה בפרשת השבוע וגם את הרשי ההוא במסכת גיטין אבל אף פעם לא הבנת איזה חידוש עצום רשי מחדש בעצם בזה שהוא בהסתכלות ראשונה (אם עשית הקשר) חולק על עצמו. והרבי מסביר את זה..
בקיצור, מה שאתה מבקש זה לא הגיוני כי הרבי בטח אפשר לספור את המקורות התורניים שהרבי 'לא' מצטט.
אני אכן לא מכיר את המקורות האלוטוביה2
טענה חדשהאלעד
עד כה נופפת ברמב"ם כמי שלאורו יש ללכת ועליו אין חולק בנושא וכו'
פתאום יש עוד מקורות?
אשמח לשמוע עליהם
זה לא רק המקורותמושיקו
זה הדרך לימוד.
חסידות חב"ד חידשה לא רק דרך בעבודת ה' אלא גם דרך לימוד והבנה.
לא רק לסמוך על השכל האישי אלא להאמין שמה הצדיק אומר הוא נכון, למרות שלנו זה לא מובן.
ואיך נשיאי חב"ד מסבירים מקורת מסוימים בדרכם שלהם זו גם תורה
כל אות כל מילה
ההסברים האלו הם לא מהרביטוביה2
הרבי מעולם לא אמר על עצמו שהוא משיחמושיקו
לאידך הרבי הסביר שלל מקורות מגמרא רמב"ם חסידות וכו' שהבינו לבד מה הכוונה
אם כבר, הרבי טרח וחזר והזכיר מי הוא המשיח לדעתו:אלעד
חמיו ז"ל.
הרבי התייחס מתחילת הנשיאות שהוא המשך ישיר של חמיומושיקו
והרבי הסביר במספר הזדמנויות שהאדמור השישי הוא בבחינת ספירת היסוד והשביעי הוא בבחינת מלכות ש'ליצ ליה מגרמיה כלום' מצד אחד ומצד שני היא כוללת את כולם
דרך לימוד שבוודאי לא היתה דרכו של הרמבם שכתב הפוךדי"מ
הספר היחיד שנכתב על הרמבם לפי שיטת הלימוד הליטאית הופרךמושיקו
מי יודע ללמוד אותו נכון
??די"מ
הנקודה היא דרך לימוד וההבנה של הרמבםמושיקו
ובזאת נפתרו כל הבעיותטוביה2
חבדניקים שהסבירו מה שהסבירו בהלכות משיחאלעד
אין בעיה לדרוש באופן חסידי את הלכותיו, אבל לחזור אח"כ ולטעון כאילו להם הוא התכוון בפסקיו, זו שטות שאין לנעלה הימנה והדברים כבר נתבררו כאן לא אחת.
אתה מדבר בסיסמאותדי"מ
פתחת פעם את הספר "חידושים וביאורים ברמבם"?מושיקו
של הרבי?
פתחת פעם את השיחות של הרבי על פירוש רש"י?
הנקודת מוצא שממנה הוא יוצא בלימוד הדברים הכי פשטניים היא אחרת לגמרי ומראה את העמקות והדיוק שלהם בכל פרט ופרט
במיוחד בשבילך ישבתי היום ולמדתי שוב את הרמבםיוני
לא מכירדי"מ
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע
שלום וברכה,
מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.
מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.
ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il
תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
לא זה ולא זהתות"ח!
הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.
אממתמימלה..?
אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...
אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?
נכון, את צודקתתות"ח!
חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.
נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.
תודהתמימלה..?
בשמחהתות"ח!
אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)
איפשהו באמצעפונקציה
יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)
שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.
אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.
באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.
רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה
לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.
אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.
התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.
לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).
ממ מענייןתמימלה..?אחרונה
תודה
מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda
היי,
במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.
תודה!
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע
שלום וברכה,
מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.
מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.
ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il
תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai
תקציר:
האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -
"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.
דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".
הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇
לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.
https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267
מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".
הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.
נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.
נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.
הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.
אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו
"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".
מבקשת עזרה במזוןiskabelka1
שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .
עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .
כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !
לילד אין אבא - לכן אין מזונות . נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏
תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai
המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.
75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.
כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.
מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.
ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.
אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.
אולי יש פה מסר מן השמים:
וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).
לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.
כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.
סימוכין:
הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."
האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד
שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.
זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).
והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:
"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".
זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה
ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.
אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.
מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.
מחפש ספר בנרותיונה ב
אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב
גם יד שניה
מישהו יודע היכן ניתן להשיג?