המ.כישוף כושל

בס"ד

 

אם נגדיר נורמל כממוצע התנהגות של קבוצה

 

נורמל לא בהכרח הוא טוב

לא בהכרח צודק ונכון ומוסרי

 

ובכל זאת

נורמל נוטה לנסות לשנות את היחיד בקבוצה

 

 

***

כלומר

אם אני צודקת בתחום מסוים

אבל חריגה

יש סכנה רצינית שהרוב הנורמלי ינסה לשנות אותי

כדי להיות תואמת לתפוס מחשבה המעוות שלהם

 

נורמל מגדיר קבוצות של יחוד מסוים

כבעיתיות

כי הן שונות מהתפיסה שלהם

 

הם שולחות לטיפול את היחידים השונים

כדי לתקן אותם

 

כי אחרי כל נאומים על קבלת השונה

עדיין הנורמל 

מסרב לקבל את המחשבה שאולי יש צדק עם המוזרים האלו

 

זה פחד?

את צודקת כל כך.יעל

אבל... המטרה של היחיד השונה היא לשנות את הנורמל,

או לפחות שזו תהיה השאיפה שלו.

אם זו השאיפה שלו

הוא לא ישתנה ל'נורמלי'.

 

את השאלה בסוף לא ממש הבנתי,

או שפשוט אין לי כוח לחשוב.

 

אבל תודה רבה,

כי את מחזקת מאדנשיקה

ממכישוף כושל

בס"ד

 

לאו דווקא

לא בטוח שהוא אוחז בדרך הנכונה

אבל זו אפשרות

שהתנשאות מצד הרוב לדחות

 

אבל הרוב הוא מתנשא

ולכן במקום לתת מקום ולהקשיב לשונות הוא ישר דוחף לתיקון

 

השאלה בסוף-

אולי עניין התיקון בנורמל הוא בגלל פחד

דברים חדשים ולא מוכרים נוטים להפחיד אנשים שאימצו קוי מחשבה

הם מעדיפים לחשוב שהשני משוגע

מאשר להאלץ לשנות את דפוסי המחשבה אליהם נולדו וגדלו

 

מחזקת?

|מופתע|

הממיעל

אם הוא חושב שהוא בדרך הנכונה כנראה שהוא שם.

אם הוא לא בטוח, שיתייעץ,

יש כמה מיוחדים שיודעים יותר מהשונה מה טוב

 

הרוב לאו דווקא מתנשא,

לפעמים הוא פשוט לא יודע. או סתם לא בוגר.

 

ואני חושבת שא צודקת. הפחד מפחיד את הנורמל,

אולי הוא פוחד שגם הוא ישתנה.

הוא לא יודע אם זה לטובה או לא, השינוי

אז הוא פוחד

כמו שכל אחד פוחד משינויים.

 

וכן, את מאד מחזקת

כי כשאתה נמצא באחד הצדדים שציינת

ואתה באמת אובד עצות,

ואז מגדירים לך מי אתה ומה אתה עושה

זה מחזק מאד.

..כישוף כושל

בס"ד

 

גם הנורמל חושב שהוא צודק

מוח אנושי הוא דבר מוגבל

ויש אפשרות סבירה שאף אחד

לא היחיד ולא הנורמל מחזיק בדרך הנכונה

 

תחושת צדק לא מעידה על צדק בהכרח

 

אני חושבת שכשאתה מסרב לשמוע מה יש לאחרים לומר

ויש מכניס אותם לתקיית 'חריגים לתיקון'

אתה מתנשא

כי אתה יוצא מנקודת הנחה שאין לך מה ללמוד מהם

ושאתה הדוגמא המושלמת לאיך אדם צריך לחשוב ולהתנהל

 

התהיה העיקרית היא

אם זה יותר פחד יותר התנשאות או יותר בורות

או שאולי

זה נעשה במאין מנגנון אוטומטי שאפילו לא הוקדש זמן כדי לערער על הנכונות שלו

 

אה

אוקי

בשמחה אז

לדעתי זה נעשה במעין מנגנון אוטומטי וגו'.יעל

ובקשר לצדק-

אם בנאדם שטועה חושב שהוא צודק,

משהו בו מרגיש לא נכון ואמיתי.

 

ככה אני חושבת

(ואם אף אחד לא בדרך הנכונה בעולם,

אז מה ה' רוצה מאיתנו? שננחש?)

..כישוף כושל

בס"ד

 

לא מחייב

הגיוני שיכולת התפיסה שלו מוגבלת

או שהנחות הבסיס שלו שגויות

זה לא חייב להעיד על משהו לא נכון

 

אולי אין דרך נכונה לגמרי

 

אולי יש עניין נכון בנורמל

אבל גם ביחיד

אבל את הטוב שמציע היחיד לא מקבלים

ואפילו מסרבים לשמוע

(יש הרבה דרכים לבחון את התורה)

בא לי לתייג אותי.מישי' מאפושו'

שתדעי שהדברים עוד מסתובבים לי בראש כשאני מאפשרת את זה.

ואני עוד מחפשת איך להסביר את מה שאני חושבת.

 

אני רק רוצה להגיד שההגדרה של חריג היא לא רק שונה מהנורמל. כי לנורמל יש מצבי קצה [פעמון גאוס - הרוב הוא לא שווה, גם בו יש "דבשות" ו"מרודות" אבל בגדול - הוא רוב] וזה קצה שונה וטוב.

אבל יש קיצוניות שנכנסת לשולי הפעמון, ה"לא נורמלי". שם מוגדרים רק הקיצוניות הלא טובה.

תודה שפתחת לי כל כך הרבה כיווני חשיבהכישוף כושל


עכרתי תוך כדי שהגבת. אולי פתחתי כיוונים גם לאחריםמישי' מאפושו'

ובכלל תודה לך!!

זוכרת את הנקודה הזאת שאנחנו דומות בה? אולי הנקודה שבזכותה אנחנו מתחברות?

אז זאת נקודה שלפעמים נעלמת לי בחיים. ואני כ"כ שמחה ואסירת תודה לך שאת מגלה אותה אצלי.

 

ואולי אני צריכה לכתוב לך מכתב. לא על גבי הפורום

זה חשש טבעי והגיוניקמנו ונתעודד

בס"ד

 

זה טבע האדם. טבע שקיים בו כדי להגן עליו.

אם האדם היה נסחף אחרי כל שינוי שהוא היה רואה, הוא היה נשאר בלי כלום.

 

אין בדבר כדי לפגוע בקבלת השונה, וכיוון שקבלת השונה גם היא מתבססת בסופו שלדבר על המכנה המשותף שלי עם השונה (כולנו בני אדם, כולנו אחים, כולנו יהודים וכדו').

בעצם, אפשר להוסיף ולומר שקבלת השונה לא מחייבת את קבלת השוני. אני מוכן לבל אותך כפי שאתה, אבל אשמח אם תהיה יותר דומה אלי, ואפעל כדי שעם הזמן זה אכן מה שיקרה.

 

 

על השונה עצמו, החריג, שחושב שהוא צודק מוטלת האחריות והחובה להבין את טבע האדם הזה, ולהיות מוכן לדבוק בעמדתו גם במחיר הקשיים שיוערמו עליו. אין טעם להתמרמר על כך.

השרשורים האלו שלךשורדתתתאחרונה

ממש אממ... מעמיקים?

יש בהם הרבה יופי. אני אוהבת.

 

מציף הרבה חומר למחשבה..

מכירה את הסיפור של ר' נחמן מברסלב - "תבואת השיגעון"? 

זה די דומה. ובמיוחד עם ההקבלה לחיים שלנו

למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?

אולי יעניין אותך