ו...אני מפחדת. מאד!!פוסעת
אין לך ממה לפחד..באמת!!~אני~
הם סתם מאיימים..
וגם אם חלילה יקרה..צה"ל יכסח! (בעזרת ה' במידה ולא ישנו את הוראות פתיחה באש כל שבוע ואז החיים של החיילים יהיו מופקרים)
צהל לא יכסח
פוסעת
תעבדי על מישו אחר
68 שנים כבר צהל לא באמת מכסח
יש אינספור קדושים.....
זה לא מעניין ת'מדינה.
^^לא נכון. בכלל. רק תסתכלי מה היה בעזה בצוק איתן.shira935
בצוק איתן? צהל כיסח? ואח"כ בנה להם מסגדים חדשים.מישהי=)
והרג כמה אלפים טוביםיאירוש
כן. הרג.מישהי=)
צהל כיסח.יאירוש
אין פה על מה להתווכח.
^^^/shira935
צהל לא כיסח כמו שהוא יכול. תסתכל בעובדות.מישהי=)
נכון.יאירוש
מה את יודעת איפה השיקולים של צה"ל נמצאים?!!shira935
ברוראביחי מנחם
לאיאירוש
צה"ל, הממשלה: "אלופי צהל, שרי ביטחון, ראש הממשלה ובכירים נוספים". לא זכור לי הקטע של האלופי צה"ל.
הממשלה זה סיפור אחר.
אוקייאביחי מנחם
אגב, דובר צה"ל שהוא תא"ל אאל"ט מדבר באותו סגנון
זה הממשלה,יאירוש
הידיים של צה"ל כבולות. כדאי שתבדיל בין הגופים השונים. ובצוק איתן צה"ל כיסח.
זה שהידיים שלו כבולות זה משהו אחדאביחי מנחם
בצוק איתן הוא ממש לא כיסח, אם הוא היה מכסח לא היו כ"כ הרבה חיילים הרוגים.
בקיצור, התגובה שלי למעלה הייתה שאפשר לדעת מה הם השיקולים של צהל על פי דבריהם של המנהלים אותו
2000 הרוגים זה לא כיסוח?יאירוש
11,000 פצועים זה לא כיסוח?
גם 100,000אביחי מנחם
אני לא מביןיאירוש
מה הקשר בין סדרי ההעדיפויות של צה"ל לכיסוח שהיה בשטח. הסבר?
תסתכל מתי הגבתי כאן לראשונהאביחי מנחם
עכשיו לשאלתך, אמנם באמת מחמם לי את הלב לראות הרבה הרוגים בעזה אבל זה לא משמעותי שסולם הערכים מעוות. היה אפשר לסיים שם את המערכה בצורה יותר זריזה ונחרצת אבל "ההמוניות" של צהל חיסרה מהמכה שהם נתנו בערבים.
איום כזה יש פעם ביומייםדנאויא12345
כל יום שני וחמישי בא ערבי אחר ומאיים משהו חדש, לא צריך לפחד מכל פליטה קטנה של עוד אחד,
וגם אם יהיה, עמ"י חזק. צה"ל חזק, ואולי זה יעורר פה כמה אנשים
"עברנו את פרעה, נעבור גם את זה"
רבות מחשבות בלב איששירוש16
ועצת ה' היא תקום.
הוא סה"כ בנ"א אחד שמביע את דעתו. הוא נגרר אחר עמו- לא להפך.
ואני מה זה לא...ההוא גברא
תמיד חלמתי למות בפיגוע ולהיות הרוג מלכות שאין שום ברייה יכולה לעמוד במחיצתו... הלוואי!!
החלום שלך זה למות בפיגוע?סתמישוו
אבל זה מדרגה יותר גבוההההוא גברא
חס ושלום!!נפתלימאיר
מי שנהרג בפיגוע הוא במדרגה מאוד גבוהה
אבל זה לא אומר שאי אפשר לחיות חיים נורמאלים עד מאה ועשרים ומי שלא נהרג על קידוש ה' יכול לחיות על קידוש ה'
סבבה,ההוא גברא
אז אני רוצה לחיות עד מאה ועשרים, ובסוף למות בפיגוע.
דרך אגבההוא גברא
אחד מהחטופים (או נפתלי פרנקל או גיל עד) בא לקבל ברכה אצל הרב גרוסמן כמה חודשים לפני החטיפה.
ואז הוא ביקש מהרב גרוסמן שיברך אותו שהוא יזכה למות על קידוש ה'!!!!!
צריך לבדוק את זה..סתמישוו
לא יודע, דרוש עיון!
מה זה לחיות על קידוש ה'?ההוא גברא
לחיות חיים של קדושה, חיים ששם ה' יתקדש על ידם.סתמישוו
עד איפה אתה יכול להגיע?ההוא גברא
עד לדרגה אדירה של צדיקים עליונים.. הבעש"ט רבי לוי יצחק.. הרוג מלכות זה עוד יותר!! ואין שום אפשרות אחרת להגיע לדרגה הזאת.
כל יהודי צריך להישתדל ולהישתפרנפתלימאיר
ולהיתאמץ גם אם לא נגיע למדרגה של הצדיקים העליונים אנחנו חייבים להישתדל להיות יותר טוב
ואף אחד לא מבקש שתגיע למדרגע של רבי לוי יצחק מושל הבעל שם טוב
עזוב פלפולים אם צריך להגיע לזה לבד וכאלה..ההוא גברא
אני יודע דבר פשוט מאד, יש מדרגה שאני לא יכול להגיע אליה אם אני לא אמות בפיגוע (עדיף בתור חייל במלחמה) ולכן אני רוצה למות בפיגוע. פשוט מאד, בלי פילפולים והתחכמויות!
בסדר בלי התחמכויות...נפתלימאיר
אבל יהודי לא צריך לרצות את זה, יהודי אמור לקדש שם שמיים על ידי החיים
ואם ה' כך גוזר צריך לקבל את הדין באהבה
אני לא יודע בדיוק..סתמישוו
אני לא יודע... גם לא נראליי שאפשר לדעת.
הגמ' כותבת "הרוגי מלכות, אין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתן, מאן נינהו, אילימא ר"ע וחבריו, משום הרוגי מלכות ותו לא, פשיטא, בלאו הכי נמי, אלא הרוגי לוד."
כלומר, ר"ע וחבריו הם הגיעו בעצמם לדרגה שאין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתן..
משמע מכאן שאפשר להגיע לדרגה הזאת לא רק ע"י להיהרג בפיגוע אלא גם ע"י קיום תוקה ומצוות
אם תשאל אותי, הדרך של חיים של קידוש ה' הם יותר טובים!
ראיתי, אם אתה יכול להגיע לדרגה של רבי עקיבא, סבבה.ההוא גברא
אם לא אז עדיף למות בביגוע.
אה, רק רציתי להיות בטוח..
סתמישוו
המשפט הזה הוא משפט לא נכון..
המשפט הזה גורם לך לרצות לא לשאוף לאן שצריך לשאוף.
מי אמר שהיום אנשים לא יכולים להיות ר' עקיבא?
בעז"ה..
כמו שמשה אמר ליהושוע "ולוואי כל עם ה' נביאים"
זה הדרך.. לאט לאט!
אדם לעמל יולד.
כל אחד יכול להיות תלמיד חכם.
אולי לא כמו ר' עקיבא..
אבל.. כמו שאמר ר' זושא מנאפולי(נראליי).. כשאני אגיע לשמיים לא ישאלו אותי למה לא היית אברהם אבינו, ישאלו אותי למה לא היית זושא
אבל בינינו, אתה יודע שלא תהיה במקום של רבי עקיבא.ההוא גברא
נכון. אבל לא זו הדרך.סתמישוו
תמידים כסדרם ומוספים כהלכתם.
קודם כל התמידים כסדרם, הדרך הרגילה להתעלות, ללמוד תורה, לקיים מצוות..
אח"כ המוספים..
אם זה או למות בתור הרוג מלכות כשאני בן 120 או למות בשיבה טובה בגיל 120..
אז בתור הרוג מלכות.. חח זה יותר משתלם

..ההוא גברא
ואם זה למות עכשיו בפיגוע, או למות עוד מאה שנה, אז עדיף עכשיו.
גם אם שניהם זה על קידוש ה'... עדיף להגיע כבר עכשיו להגיע למדרגה הזאת. (למרות שככה אני לא אזכה להגשים לעולם את החלום להיות קלריניסט כמו חיליק...)
לא נראליי..סתמישוו
זה נכון מה שאתה אומר במובן הזה של 'טוב לו לאדם שלא נברא משנברא'
אבל זה בעייתי במובן הזה של 'אבל עכשיו שנברא - יפשפש במעשיו'
עכשיו אנחנו צריכים להשתפר , לעסוק בתורה ובמצוות.. לפשפש במעשינו.
ולא לחכות למוחמד שיקרב אותנו לקב"ה.
אבל אם זה קרה וזה רצון ה'.. זה כבר משהו אחר..
מבחינת מה שאני רוצה, זה לא מה שאני רוצה כרגע.
גם בן אדם חולה.. אחת מהתשובות למה אנחנו מתפללים לקב"ה כשמישהו חולה (הרי הוא גזר גזירה , מי אנחנו שנשנה אותה) זה כי הקב"ה רוצה שנתפלל אליו על זה.. כדי שנתקרב אליו
כלומר, אם מישהו נהיה חולה..אז הוא יתפלל לה' ויתקרב אליו.
אני לא רוצה להיות חולה!!
אני רוצה להתקרב לה' גם בלי להיות חולה!!
הגמרא אומרת: "מאן דאכיל מן חבריה בהית מסתכל ביה" כלומר, מי שאוכל את מה שאינו שלו הוא מתבייש מלהסתכל בזה.
מה שאני רוצה להגיד בזה, שאני שואף לקבל את השכר שלי כי אני עמלתי עליו ולא בגלל איזה אחמד!!
לקיים מצוותנפתלימאיר
^^ נשמע יותר הגיוני. לא נולדנו כדי למות.shira935
הלוואי שנזכה לחיות על קידוש ה'.. למות על קידוש ה' זה עצום. אבל לא לזה אני חושבת שאנחנו צריכים להתפלל...
גיל-עד אני חושבתיהיה טובב
ולנושא..אנחנו מקדשים את החיים.זה נורא לרצות למות, ועוד בפיגוע!! השאיפה למדרגות גבוהות היא תמיד טובה, ובאמת למות בפיגוע זה קידוש שם שמיים אבל מכאן ועד לכוון את זה כמטרה או כחלום..? איך אפשר לרצות דבר שכל המשפחות השכולות של נפגעי הטרור כל כך סובלים ממנו ביום יום? יש משפחה חברים. יש עולם. יש יעד בחיים. לרצות למות בפיגוע זה לא אמור להיות היעד
,קידוש ה" הכי גדול נעשה דווקא בדברים הקטנים הרגילים היום יומיים,
לפעמים אלה שאינם נראים לעין.. לשאוף להגיע לדרגות גבוהות זה מדהים וטוב אבל לשאוף או לחלום למות בפיגוע זו לא הדרך לעשות את זה..
זו דעתי..
המטרה היא לא למות בדרגה הכי גבוהה שאפשר, המטרה היא *לחיות* כל רגע ורגע בדרגה ובצורה הכי גבוהה וטובה שאפשר.(:
שרשור לא נכון בטעות.יהיה טובב
וואו!!! עושה לי חשק...someone
אז אתה כבר לא שווה..סתמישוו

אתה מצחיק אותינפתלימאיר
למה לסיים ככה חיים?
יש לך הבנה שגויה של מה זו "מסירות נפש".לך דומיה תהילה
הוגד לר' יוסף קארו, על-ידי ה'מגיד', שהוא עתיד למסור את הנפש על קידוש השם.
מה שלא קרה בפועל...
ההבנה העמוקה של מסירות נפש היא ביטול של האנוכיות והצרכים הפרטיים לטובת מגמה יותר
עליונה ויותר קדושה. מסירות נפש מעידה על סדר עדיפויות שלם ובריא של האדם. שיא מסירות
הנפש באה לידי ביטוי באופן מעשי במיתה על קידוש השם, אבל לא רק. מסירותו של ה'שולחן ערוך'
על הגדלת התורה בעם-ישראל במשך חייו שוות ערך ל
שאיפה למות סתם בתוך פיגוע כדי לקבל גן-עדן, זאת לא מיתה על קידוש השם, זו סתם חולשה.
זו חולשה לחפש קיצורי דרך בעבודת ה', וגבורה אמיתית היא לעבוד בשביל ה' כל החיים. חולשה
כזאת נובעת מכך שלא רואים את הערך שבשגרה, אבל כמאמר אחד האדמו"רים, ראיתי שהימים
בהם התמודדתי עם היצר והרגשתי נמוך - היו הימים הכי גדולים שלי והימים בהם הרגשתי קדושה
וטהרה לא היו כמותם. רצון ה' הוא המשכיות החיים, "וחי בהם". עצם הבריאה והחיים שאתה חי הם
ראיה לדבר. ומי שלא רוצה את זה - פשוט לא רוצה את רצון ה'.
לא ממש מסכימה..מעיין#
זה לא קשור לחיים.שירוש16
זה עינין של סוג המוות.
יש מוות ע"י ייסורים ומחלות.
יש מוות שבא בטיבעיות- יענו מיתת נשיקה.
יש מוות ע"י בי"ד (שזה לא קיים היום).
ויש את צורת המוות הכי נעלה- שהיא למות על קידוש ה'.
אני לא מתפללת למות ח"ו.
אבל אני כן אבקש מה' שבבוא העת, שיגיע זמני להיפרד מהעולם- זה יהיה על קידוש ה'.
הרי נגזר עלי משמיים מתי אמות. זה כבר כתוב.
השאלה היא איך.
וה"איך" אני מעדיפה לקבוע שיהיה בצורה שתעלה אותי למעלה גבוה.
לא אכפת לי למות בפיגוע אפילו לפני הזמן (מצידי עכשיו)ההוא גברא
זה מדרגה הרבה יותר גבוהה ממי שחי פה, ולא כזה מפריע לי לעלות למדרגה הזאת עכשיו.
זה לגמרי ההפך מדרך החיים שלנו.shira935
כמו שמעיין אמרה.. אנחנו מקדשים את החיים! ומסכימה עם שירה.. שכשאמות.. הדרך שארצה למוות בה בעזרת ה' בגיל 120 היא הדרך שתעלה אותי לרמה הכי גבוהה. בינתיים אני מתפללת שאקדש את החיים הכי טוב.
אני רוצה למות בפיגוע ונמאס לי מהוויכוח הזהההוא גברא
טוב. בהצלחה..
shira935
אמןההוא גברא
חטיפה זה גם פיגוע בשבילך?נחל
על זה נאמרשירוש16
"שלא תביאנו לידי ניסיון ולא לידי ביזיון".
אנחנו לא מבקשים למות לפני הזמן.
אין לנו את הזכות להגיד להקב"ה: נתת לנו את מתנת החיים- לא רוצים. קח בחזרה...
אין כזה^^^ דבר.
זו מעין כפיות טובה.
וזה גם לא תלוי בנו.
ר' עקיבא וכן כל השאר לא ביקשו למות. אלא ביקשו שכשיגיע זמנם להיפרד מהעולם זה יהיה ע"י קידוש ה'.
אחרי המוות (עכשיו) אולי תגיע למקום מאוד גבוה. אבל גם זה מוגבל.
אתה לא רוצה לעלות לשם ופתאום לראות את כל הקידוש ה' שהיית יכול מסוגל וצריך לעשות בעולם ולא עשיית.
כי ביקשת למות מוקדם. (ח"ו).
אבל למה פיגוע??אביחי מנחם
אני לא אגיד מהי, רק אתן לך רמז.. פורים תשנ"ד

הבהרה: אני ציני לגמרי
מסכימה איתך לגמרי..מעיין#
לאו דווקא.שירוש16
לא כל מוות על קידוש ה' הוא פיגוע.
אגב אם שמת לב אז תמיד אלה שמתים על קידוש ה' במוות שלהם ישא"י זה קשה
חילול ה' נורא. כי כשיהודי נרצח זה חילול ה' ולא קידוש ה'.
כשיהודי נרצח כי הוא יהודי זה קידוש ה' גדולשירוש16
חילול ה' זה ללכת נגד רצון ה' בפרהסיה.
זה הכל.
זה ממש לא הגדרה היחידה של חילול השםאביחי מנחם
ובקשר לנידון, "שפלותם של ישראל חילול שמו שמו הוא" (רש"י, יחזקאל איפשהו)
לא זה לא. עם ישראל מופיעים את שמו של ה' בעולם וכשהם מושפליםא"י זה קשה
ונרצחים אז כולם רואים כמה עם ישראל שפל ומשם ברור שה' אלוהי ישראל איננו אלוהי העולם. ח"ו.
^^^^עונה לשניכםשירוש16
החילול ה' שאינו נסלח לאדם בעוה"ז הוא החילול ה' שהוא היה אחראי להיווצרו.
עליו ניתן הציווי "לא תחללו את שם קדשי". (ויקרא. כ"ב ל"ב)
יהודי מטבעו לא יכול להיות אחראי לפעולות טרור.
(ואפילו אם כאומה יש אחריות מסוימת לגבי ההתנהלות הכללית. אין האשמה אינדוודואלית על כל אחד).
לעומת זאת-
יהודי שנוסע בשבת ויו"ט/מקלל/מתנהג בחוסר ד"א בפרהסיה- מחלל שם שמים. והוא גם יענש על כך בבוא העת.
חוץ מהעבירה עצמה הוא גם עבר על לאו של "לא תחללו את שם קדשי" וגם לא קיים עשה של: "ונקדשתי בתוך בנ"י...".
יהודי שנהרג על קידוש ה' זה יהודי שמוכן להרג על היותו יהודי. (למשל חייל שמודע לסכנות בכניסה למסלול קרבי/ יהודי שמוכן לגור בארץ למרות הסכנות מסביב).
וכמובן שכל יהודי אחר שנהרג על עצם העובדה שהוא יהודי זה קידוש ה' עצום.
בלי קשר לתוצאה בקרב הגויים.
שמעתי הסבר נוראי על מה זה חילול ה'...ההוא קרוקודילא
כל מי שגורם ליחס לא טוב לתורה הוא מחלל שם ה'.
לדוגמא, בייניש נמצא בבית מדרש ומתבטל, הוא גורם לאווירה של ריפיון בבית מדרש... זה חילול ה' ורק מיתה מכפרת על זה!!! מפחיד.
כשיש פיגוע התוצאה הפרטנית היא קידוש השם כלפי כל אחד מהנהרגיםאביחי מנחם
הצד השני הוא באותו עניין, קידוש שמו שמתגלה על ידי גבורתם של ישראל.
ואין כל קשר בין זה לבין זה שהיהודי הנרצח באופן פרטי נהרג על קידוש השם ויש לו שכר גבוה וכו.
^^^^^^^^^^^^^א"י זה קשה
מכירה את המשפט כנסת ישראל וקודשא בריך הוא חד הם?א"י זה קשה
זה אומר שחילול ה' וקידוש ה' הם מושגים של הופעת שמו וההופעה היותר שלמה ומשמעותית היא כנסת ישראל. ולכן כאשר יש פגיעה בעם ישראל זה מראה שאין הופעה שלמה של כנסת ישראל בעולם וממילא אין הופעה שלמה של השכינה בעולם=חילול ה'.
כשיהודי נרצח זה חילול ה' גדול מאוד.
גם לחטוא זה חילול ה' אבל לא מסוג לאומי אלא מסוג אישי יותר וסגולי יותר.
בזה שהם מאיימים...google
כל יומיים הם מאיימים באינתיפדה,לא מפחד מהם בשיט...חכו ביבי שינה את כללי הפתיחה באש,ועכשיו כל מי שיזרוק אבן ק"ו בקתב-יקבל כדור בלי לחשוב פעמיים...
חוצמזה שיש אינתיפדה שקטה כבר מלא זמן...
וקשה לי להאמין שיהיה אינטיפאדה כמו ב2000 עם אוטובוסים מתפוצצים וכל זה...המודיעין שלנו ב"ה הרבה יותר יעיל וחזק,והשב"כ ב"ה יותר מתוחכם..
יהיה טוב
לא סומך על נתניהונפתלימאיר
אי אפשר להתווכח עם העובדות!סתמישוו
יש רק אחד שמחלק פה פקודות .. והוא לא אבו מאזן.
את יכולה לנחש לבד מי זה

לא צריך להלחץ,יאירוש
עברנו את פרעה-נעבור גם את זה. (ע"ע החתימה שלך)
חחחחחציקציקאחרונה
דיבורים דיבורים ואין מעשים
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילהאחרונה
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...
בדידותהרשפון הנודד
למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?
לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.
אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?
אתה לא חבר בתנועת נוער?
זה לא זההרשפון הנודדאחרונה
זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)
...הרמוניה
א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך?
מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?
תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.
ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...