מסע לפולין-מישי...

בעד או נגד? ולמה...

אמממ נגדמי נהר!

בעיקרון דשנו בזה הרבה הרבה... אני נגד נראלי- החסרונות עולים על היתרונות. פרנוס גוייים, לחזור לארץ שהפנתה גב ליהודים (מהציווי של לא לחזור למצרים), סתם להתעסק בעצבות וחורבן... יש בארץ מסעות לא פחות יפים, שגם עוסקים בתקומה ולא רק בשואה! וגם לא מפרנסים תגויים האלה

אני *אישית* בעד, כי אותי זה משהו שמאווד חיזקאוהבת את מלכנו
אבל מה שאת רוצה! אם את רוצה ללכת- לכי על זה.. עם לא בגלל פרנוס גויים וכ'ו אז לא יש כם דברים מדהימים בארץ! אבל יש משהו מיוחד בללכת ולראות במו עיננו את המקומות האלו, להרגיש באמת הזעזוע של מה שקרה לעמנו!
תשובה''הכל לטובה''

יש לי גם נגד גם בעד.

בעד-כי צריך לראות ולהרגיש מה עמנו היקר חווה בזמן שמה

וגם זה מאוד מאוד מאוד מחזק ומחבר.

 

זה קצת מוזר אבל אני קצת נגד,כי יש פוסקים שאומרים שאסור לנסוע לח''ול למטרה כזאת כי אפשר לעשות את המסע הזה

במקום אחר ולהסביר.

לא יודעת..

ב'''הצלחה

אני אישית הייתי מתחברת מאוד,

אבל יש גם דברים מצמררים ,לא יודעת איך הייתי שורדת

נגד.המצב חסה

זה שהולכים לראות מקום חרב, חוץ מצלקות בנפש וכסף טוב לגרמנים זה לא עושה כלום.

לפולנים..לא נולדתי
אותו זבלהמצב חסה


לא הבנתי,יאירוש
עבר עריכה על ידי יאירוש בתאריך י"ז בטבת תשע"ו 21:18
 
 
מה איבדתם שם?  גלות מסריחה, אולי הגרועה שבכולם.

הקטע של הפרנוס גוים לא כזה משמעותי, המסעות האלה זה ההכנסה הקטנטנה שלהם.

ולא בטוח שמותר הלכתית.

וזה עולה המון.

גם אפשר לתרום את הכסף הזה לניצולי שואה שחיים ברמה זוועתית.

קיצר- לא. למרות שיש כמה יתרונות.

ויש פה שרשור בנושא- טוב. אז ככה: - נוער וגיל ההתבגרות

ועוד אחד- מאד ממליצה לך - נוער וגיל ההתבגרות

ממש מיוחד לבוא ולראות את האסון שקרה לנו בשואהעשו יכין
חשוב שאנשים יבואו לשם כדי לא לשכוח, כדי להשאיר את זה כמה שיותר מציאותי בשבילנו. אסור לנו לשכוח ו להתייחס לשואה כעל עוד אסון שקרה לנו ולצערנו זה מה שקורה, כדי למנוע את זה אז פתחו כל מיני תוכניות כמו הטיסה לפולין שלדעתי מאוד חשובה ומאוד מומלצת.
מצד שני זה עולה המון אז אני ספציפית לא יצאתי, תחשבי טוב אם את מוכנה לבקש מההורים דבר כזה..
נגדדדדט1

איזה סיבה בעולם יש שאחרי כל מה שהם עשו הם יהיו  עיר תירות בגלל זה 

שאנחנו נלך שנה אחרי שנה כל הנוער בארץ ונישן במלונות ונקנה בחניות ואוטובוסים ובאופן כללי

הם בזכות זה נהנים מהשואה עד היום!

טעות!

מי שרוצה ללמוד על השואה 

אז לא חסר אנשים מבוגרים שעברו את התופת הזו והיו שמחים לספר ואולי שאפילו מישהו ירשום את הסיפור שלהם 

אני מכירה אישית מישהי כזאת עם סיפור השגחה מדהים

אם מישהו מעוניין 

אני התלבטתי הרבה..סתמישוו
בצד השכלי , הרעיוני וההלכתי אני נגד..
כל הסיבות הידועות, בטח כבר כתבו כבר אותן..

בלב אני עוד אולי כן רוצה לנסוע.. ספק.

ישלנו מסע לפולין עוד חודשיים.. אני לא יוצא.
תראי..לא נולדתי
יש צדדים בעד ויש צדדים נגד. אם את יושבת עם עצמך ומחליטה החלטה אחרי הרבה חשיבה, לא משנה מה תבחרי, זאת תהיה החלטה מעולה. אסביר למה (לעניות דעתי!!)
אם את בוחרת לא לצאת, בין אם מבחירה אידאולוגית של לא לצאת מהארץ\ לא לפרנס גויים שלא כולם היו נחמדים אלינו\ וכדומה, ובין אם את מחליטה שלא לצאת מהסיבה הכלכלית, שאפשר להשיג את המסקנות וכולי של המסע בלי כזו הוצאה: ההחלטה תתן בך הרבה כח, במיוחד אם זה היה מאידאולוגיה.
ואם תחליטי שכן לצאת (כמו שאני עשיתי), תרוויחי מסע משמעותי ומדהים:
המסע שלי לפולין השאיר בי המון, והאמת שרק אחריו התחלתי טיפה להבין מה איבדנו. כי כשאמרו לי לפני 6 מליון הבנתי שזה הרבה, אבל לא הבנתי עד כמה אבד ועד לאיפה התדרדרה האנושות. המסע גם חיזק אותי אישית אמונית וקירב אותי לה' (זה היה הדבר העיקרי שבזכותו אני שמחה שיצאתי). במיוחד כי היינו בקבר של ר' אלימלך מליז'נסק, ובשבילי זה היה משהו מאד משמעותי (כמה בכיתי והתפללתי שםםם!!)
המסע גם גרם לי להעריך הרבה הרבה יותר את הארץ, המדינה, האנשים ובמיוחד ניצולי השואה.
אבל:
לדעתי אפשר להרגיש את כל זה גם בארץ ע"י סרטים, מוזאונים וספרי שואה. וגם את ההתעוררות בציונים של צדיקים, אפשר לנסוע לרבי שמעון, קבר רחל, מערת המכפלה ועוד ועוד, לא חסר.
כלומר לסיכום אם את יכולה כלכלית ולא כל כך חשוב לך לא לצאת מהארץ, תסעי. ואם לא- זה באמת לא נורא.
מקווה שעזרתי!
בעד.שירוש16

מגיל 18 ומעלה.

 

במיוחד עכשיו כשהדור ההוא לאט לאט הולך ונאלם ותחתם באה שינאה והתעלמות מהעבר עד הכחשה בוטה של כמה וכמה מדינות בעולם.

 

כשכל העולם שוכח ומשכיח חשוב לזכור ולהכיר מקרוב בכדי להעביר לדור הבא את המסר הבולט של "עם סגולה".

לאורך כל הדורות שרדנו את התופת ואת הרדיפות. וחשוב ששהבאים אחרינו יהיו מודעים לך בצורה המוחשית ביותר שקרתה לא מזמן.

נגדdrdrdr
הייתי בפולין, ולמרות זאת אני נגד. חבל על הכסף. אם באמת רוצים לזכור את השואה, אז אם כבר לקחת את הכסף ולתרום אותו לניצולי שואה, שלפחות יחיו את סוף חייהם בכבוד.
ולהגיד שזה משנה את האישיות וההתסכלות על חייהם, זה סתם מכבסת מילים.. זה כן נותן הסתכלות שונה על השואה, אבל חשוב לציין שיש את זה גם בארץ
נגדעוגי פלצת

אני נוהג כשיטה ההלכתית שלא יוצאת מהארץ לדברים כאלה

 

ומפריע לי שהפולנים מרויחים מזה

בעד,בועת סבון

אבל כדאי לחשוב אם רוצים את זה זה יכול לשבור אותך...

בדרך כלל זה לא שוברלא נולדתיאחרונה
אה, ואני חושב שמותר מההלכה לצרכי אמונה לא? (או משו כזה)בועת סבון


אני גם עד גם נגד.בעד-מחזק ומחבר אותך לעם.נגד-''הכל לטובה''

יש עוד הרבה סיבות למה לא לצאת לח''ול.אבל לא משנה.וזה מחריד

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך