מה המצב האידאלי בסניף?נפרד?!
בעקבות דיון שהיה לי.. מה המצב האידאלי בסניף? מעורב? נפרד? אמצע?
תמיד היה ברור לי שהדרך הנכונה היא נפרד. נפרד לגמרי. אבל בדיון הזה עלו לי כמה שאלות שממש מציקות לי. בסופו של דבר מתישהו אני אצטרך להיפגש עם בנים. אז למה עדיף שאני אפגש איתם בשירות/ בדייטים וכו' ולא שאני אפגוש אותם בסניף, בתוך מסגרת כלשהי ששומרת על הגבולות? ועוד דבר- יש לצוות בכלל סמכות להחליט אם הצוות/ הסניף יהיה נפרד או מעורב ומה הגבולות בעניין? צריך לעשות שאלת רב על דבר כזה? הרי יש בזה עניין הלכתי.. אולי בכלל זה התפקיד של ההורים? בכל זאת זה החינוך של הילדים שלהם..
ומשו לא קשור. ברור לי שצריך שיהיה רב שילווה את הסניף מבחינה הלכתית. איך אמורים לבחור אותו? מי צריך לבחור אותו?
אני ממש אשמח שמי שעונה ויש לו גם מקור הלכתי יצרף אותו, כי אני באמת רוצה ללמוד את העניין..
מתי שהוא תפגשי בנים ורצוי שהזמן הזה יהיה קצרא"י זה קשה

לפניש את מתחתנת עם אחד כזה. גיל הנעורים זה זמן גרוע להתערבב במעורב. כשיגיע הזמן לצאת תצאי ותמצאי בעז"ה חתן כלבבך אבל זה לא קשור בכלל להיות הסניף מעורב.

תלוי בהרבה דבריםח"מ

שלום לך, 

אני לא מבינה גדולה, רק מנסה לראות את הדרך הנכונה.

כביכול החברה הדתית היום הולכת (אפשר להגיד בורחת) להרבה מקומות שונים.

אני חושבת שבתור התחלה, אפשר לשים לב לאופי של היישוב.

לדוגמא, אני גרה במושב שאם היה סניף נפרד, לא היה בו חניכים...

בכל אופן, אני חושבת שגם בסניף מעורב, אפשר להשתדל כמה שיותר. ובשיתוף עם הקומונרית להעצים את החזקים ולחזק את החלשים.

הצוות משפיע על התפקוד היומיומי של הסניף, אבל לכל סניף, ולכל קומונרית יש מישהו "מעל"

אפשר להייתעץ עם הורם, רב שמקובל על כולם, לבקש שמישהו עביר שיחה לצוות..

בסוםו של דבר, המדריכים תמיד משפיעים על החניכים, וצוות ההדרכה הוא הקובע כל שנה איך הסניף נראה.

אני חושבת שכדאי לחקור את העניין בכללי של הגדרת צניעות וכו', ואז להתחיל להביא את זה לחיים שלנו דרך סנף וכו.

ודבר אחרון - תמיד צריך לזכור, שגם במידה שהסניף מעורב\נפרד, הכל תלוי בנו.

ז"ת - סניף יכול להיות מעורב, והבנים והבנות ידעו לכבד, וגם סניף נפרד יכול לחצות גבולות.. הכל עניין של פרופורציות.

שנזכה

יאו בא לי שיענו לך תשובות חכמותמי נהר!
כי גם אותי השאלה מטרידה..למרות שבתכלס התשובה הפשוטה זה שזה לא אידיאלי, אז למה כן? סניפים שיכולים להיות נפרדים, שיהיו, הם רק ירוויחו..מה שהראשון אמר קיצור
יש לי מה לענות. תזכירי לי?.... לילה טוב בינתייםנפש חיה.
נפרד. כדבריך יש עניין הלכתי וכדאי לשאול רבעוגי פלצת
החברההכל מאת ה'
הדתית לאומית צריכה לשאוף לנפרד.זה שאנחנו צריכים להשתפר זה נכון.

שאלה ותשובה מאתר אורלנוער מהרב רביד נגר ששואלים אותו שאלות והוא עונה גם בנושא הזה ממצליצה להיכנס(;

מספר סידורי:
שאלה:
הרב אני יודע שנשאלת על זה אבל אני מבקש הפעם תשובה יותר הלכתית (מקורות וכו'')
כי זה ויכוח גדול שנוצר ונשמח שתעזור לנו... יש בעירנו סניף בנ"ע מעורב שלצערנו הרב
יש שם בנות שבאות בחוסר צניעות - חברים שלי (דתיים) טוענים שזה שליחות ללכת לשם
כדי לחזק אותם למרות הבעיות ושהטוב גובר על הרע... לדעתי זה לא הגיוני - עם כל הרצון
לשליחות זה נראה לי ממש כמו "טובל ושרץ בידו"...מה דעת הרב בנושא???


תשובה:
מקורות? חח אתה רציני? וכי אינך קורא שלוש פעמים ביום קריאת שמע? שכחת מה כתוב?
"ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם אשר אתם זונים אחריהם" זה לא מקור מספיק טוב?
מילא , אם אדם מסתובב ברחוב ורואה נשים לא צנועות , כאן הוא יכול לומר שהוא "אנוס",
כי הרי אי אפשר שלא להסתובב ברחוב? צריך לערוך קניות , צריך ללכת לרופא , וכיוצב'.
אבל אין שום היתר לאדם להכניס את עצמו לידי ניסיון , ולפגום בעיניים מדי יום ולהתיר
לעצמו את השרץ בטענה של: "שליחות". אדם צריך לעשות לעצמו רב ולא לפסוק לעצמו.

"רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום".
זה מזכיר לי מקרה של גבר שהתייעץ איתי בעבר , הוא יצא עם בחורה "דתילונית" כזאת
אתה יודע , מאלה שיש להם טלוויזיה בבית , חצאיות קצרצרות , לק באצבעות ואיפור כזה
שאלתי אותו למה אתה לא מחפש אשה יראת שמים? שתגדל את ילדיך בדרך הישר והטוב?
הוא אמר שהוא חושב שזו מצווה לקרב אחת כזאת ולהחזיר אותה בתשובה שלימה, אמרתי
לו אבל היא מכשילה אותך בנגיעות אסורות (הוא סיפר שהוא מחבק אותה ולא מדבר איתה על שמירת נגיעה
רק כדי שהיא לא תירתע) בראיות אסורות (הוא סיפר לי שהוא יושב לראות איתה טלוויזיה רק כדי למצוא חן בעיניה
ולקרב אותה אח"כ חח) אתה עובר כל יום על איסורי תורה מפורשים? "ולא תתורו" , "לא תקרב"
אז הוא אמר לי: "לפעמים המטרה מקדשת את האמצעים" (הוא פילוסוף כזה חח)
אמרתי לו , אתה יודע מה בוא נשאל איזה רב שאתה רוצה אם רבע מהדברים שאתה עושה
מותרים , אם רב אחד (ירא שמים באמת לא פושר) יגיד שכן , אני לא מתערב יותר. הוא שאל לפחות
שלושה רבנים, כולם אמרו לו שהוא עובר על איסורי תורה חמורים ועליו לעשות תיקון על הכל
אני לא הלחצתי אותו , אני רק אמרתי לו לחפש בחורה טובה , אבל אם תדע מה אמרו לו
רבנים גדולים , תהיה המום. בקיצור , הרבה דתיים חושבים שהם עושים שליחות ובסוף
מגלים שהם עושים חילול השם "ושב ואל תעשה עדיף", זה מה שקורה כשאין דעת תורה.
אני מציע שתפנו לרב שמואל אליהו במכתב ותתארו בפניו את הדברים שיש בסניפכם,
בלי לעגל פינות , תכתבו מכתב אמיתי , אם למרות הכל הוא יתיר לכם , שיהיה בהצלחה
אני על הגב שלי לא מוכן לקחת אחריות שכזאת , אם הרה"ג שמואל אליהו מוכן , בבקשה.

"אל תהיה צודק תהיה צדיק"
בקיצור , נסיך , מדובר באיסור חמור , אל תהיה "מישמש" אל תהיה "פרווה" , תהיה אמיתי
אני מבין את הרצון הטוב והכוונות הטובות של חבריך , הם לא אנשים רעים חלילה וחס ,
הם פשוט לא מסוגלים להתגבר על יצרם ולכן הם מחפשים כל מיני "תצדקי" ותירוצים עלובים
כדי להתיר לעצמם את השרץ , "שליחות" , "אהבת חינם" , "אני מוכן להיפגע העיקר ש..."
בקיצור מכיר את הסגנון , הם בד"כ גדלים ומקימים בתים פושרים , עם כל מסירות הנפש
שיש להם לעם ישראל , הם לא מצליחים למסור את הנפש באותה מידה על התורה וחוקיה
כואב לי מאוד לראות עשרות בחורים כאלה שגדלים לתוך מציאות פושרת ומתפשרת וכואבת.
"חברה מעורבת גורמת לבני הנוער לבזבז אנרגיה רוחנית עצומה שמובילה לאבדון רוחני".

"שומר נפשו ירחק".
אין שום היתר לאף מדריך להדריך בתנועות נוער מעורבות שבהן מצויות בנות לא
צנועות , אם אין רב או סמכות או דמות רוחנית שדואגת שגדרי הצניעות יישמרו , אסור לך
ולחבריך ללכת לשם , זו הסיבה שאני תמיד משבח את הסניפים הנפרדים ומרחיק את הנוער
מהסניפים המעורבים, אם תדע כמה מכתבים קיבלתי על קלקולים בסניפים מעורבים ותקלות
בין מדריכים למדריכות , תיבהל. (אני לא מפרסם הכל משום כבודם של הנוגעים בדבר) אבל
דע לך שמדובר בניסיונות קשים שמובילים לאיסורים חמורים וכל מי שנוגע בדבר ויכול להשפיע
ושותק , הרי שהוא בגדר מסייע לעוברי עבירה. אני לא מוכן לתת יד לדבר כזה נשמה טובה.

ואם זה סניף מעורב עם בנות צנועות?
בסניפים מעורבים שגדרי הצניעות בהם כן נשמרים והבנות לבושות בצניעות ואין שחוק
וקלות ראש בין גברים לנשים והאווירה היא אכן אווירה תורנית (יתכן מאוד שיש מקום להקל בדבר)
אבל וודאי וודאי שרוב ככל הסניפים המעורבים , גדרי הצניעות לא נשמרים ויש המון תקלות.

למה להפריד? בסופו של דבר גם בעבודה עובדים במקום מעורב לא?
מצד אחד בחברה הישראלית הכל מעורב ואני מסכים איתך , בסופו של דבר הרבה נערים
מהציבור הדת"ל ייפגשו יחד עם בנות בצבא , באוניברסיטאות וכיוצב' , אז לכאורה למה לא
לאפשר להם להתרגל לחברה מעורבת כבר עכשיו נכון? חח , אם כך בוא נתיר להם גם
להתלבש בחוסר צניעות גם מעכשיו , הרי גם ככה בצבא הם ייחשפו למדים צמודים , וגם
באוניברסיטאות הם חשופים לחוסר צניעות מוחלט , שהרי זה הלך הרוח שרווח היום ברחוב
נו... אז בוא נתיר להם כבר מעכשיו לפרוץ את כל הגדרים ונתעלם מאזהרות חז"ל, התשובה
ברורה וחד משמעית ! מי שמתחיל לפתוח פתח , לא יודע היכן הפתח הזה ייגמר. חוץ מזה
יש הבדל עצום בין תקופת הנערות שבה היצרים: "בוערים" והניסיונות "כבדים מנשוא" לבין
תקופת הבחרות והבגרות , אם שומרים על הילדים והנערים ומקנים להם כלים נכונים
בנערות , אזי בתקופת הבחרות קוצרים את הפירות , הם גדלים להיות מתונים , יציבים
והרבה יותר קל להם להתמודד עם ניסיונות בעבודה ו\או בכל מקום אחר.

דעת הרב שמואל אליהו בנושא.
כשנשאל הרב שמואל אליהו שליט"א איך קומונרית שהגיעה לסניף מעורב כדי לחזק אחרים
יכולה לעשות זאת בלי להיפגע? הוא ענה שצריך תפילות גדולות כדי לא ליפול באווירת הקלילות
והסחבקיות. אפילו הרב שמואל אליהו הי"ו מבין ויודע כמה קלקול יש בדבר וכמה הוא מסוכן.

הרב אליהו אף צירף תפילה מיוחדת למדריך ולקומונרית שזו לשונה."ריבונו של עולם. הפקידו
בידיי חניכים/חניכות נשמות טהורות וקדושות. בנים של אברהם, יצחק ויעקב. ריבונו של עולם
עזור לי לפעול איתם באופן נכון וחכם. עזור לי לנטוע בהם אומץ וגבורה, מידות ומעשים טובים.
תן לי חכמה, בינה ודעת להבין את גודל הערך של כל נשמה ונשמה מחניכיי. את המיוחד שבכל
אחד ואחד מהם. עזור לי לפעול מתוך שכל טוב ועין טובה. עזור לי לפעול בענווה שכל מעייניי
יהיו רק הטוב של חניכיי ולא בשום אופן לכבודי. עזור לי לפעול בקדושה ובצניעות כדי שלא נכשל
במחשבות אסורות, לא אני ולא החניכים שלי. ברכנו אבינו כולנו באור פניך. תן לנו מאור פנים.
תן לנו כוחות כדי שנעניק כוחות לחניכים שלנו. תן לנו שמחה בלב. תן לנו מברכותיך ומעושר
מתנות ידיך. ויהי רצון שנזכה לתקן ולהוסיף כוח ואומץ וגבורה בחניכים שלנו. שיזכו להוסיף
ברכה רבה ועוצמה לעם ישראל. אמן"
^^^ענו טת מה שרציתי... בהצלחה גדולהההה!!!נפש חיה.
איזה תנועה את כרגע?עזרא זה אהבה
הייתי באריאל בעברי.נפש חיה.

 

@נפרד?!
ענו בערך מה שרציתי להגיד לך
אותה המשמעות אבל במילים אחרות...

אם תרצי
באישי בשמחה.

בהצלחה!

התכוונתי לנפרדעזרא זה אהבה
בת כמה את ?(נפש חיה)הכל מאת ה'
באמת שרק את הניק שלך אני זוכרת!
נפש חיה זה בולט לעיין;)
ברצינות הכי רצינית- אגלה לך באישי נפש חיה.


אני חושבת שזה לא הכי רלוונטי. אני רוצה לברר עם עצמינפרד?!

מה המצב האידאלי בלי קשר לסניף בו אני נמצאת..

עדיף כמה שיותר מאוחר ללא כל ספק ..\ט1


זה קצת יותר מורכב מכן או לא,עוד יהודי

הייתי באריאל ולמרות שאני דוס רצח, אבל ממש, הרגשתי שזה קצת לוחץ לי וכיום אני מדריך בבנ"ע.

אין דבר מוחלט בסוגיה הזו, רק מוחלט שההפקרות המערבית,

שלצערינו שלטת בציבור החילוני ומזנבת בציבור הדתי היא שלילית.

לדעתי הגישה צריכה להיות" "נפרד, לוחץ לי? (ולא סתם כניעה ליצר) בוא נראה איך, כמה ומה נערב קצת,

אבל רק ממקום חיובי ולא שלילי". וכמובן ישנו השיקול הכללי, אם אני מדריך בסניף באזור שצריך מעורב כדי למנוע גרוע יותר,     או כדי להעביר ערכים, אז צריך שיהיה מעורב, אבל צריך שהמדריך יהיה מספיק חזק בנפשו כדי להרים ולא ליפול.

כל סניף ומדריך ע"פ השיקולים שלו על רמת העירבוב בסניף.

לרוב היישובים והשכונות יש רב ליישוב/ שכונה היודע את ההלכה ומכיר את צורך המקום, ועל פיו יש לקבוע את המצב בסניף.

פגישה עם בנים מותרת לצורך חתונה. לכן פגישות שידוכים לא דומהירושליםםםםם

כלל לסניף מעורב. ששם חלק מעניין של הבנים זה לצחוק ולהסתכל על הבנות. שזה איסור תורה. אם את חושבת שבן בגיל עשרה נמצא עם בנות בסניף ואין לו מחשבות לא צנועות, זה רק מפני שאת בת .  בקשר למקורות : השולחן ערוך כותב: " יתרחק מן הנשים מאד מאד . לא יקרוץ לה בעיניו ,וכו'".   משנה באבות : "אל תרבה שיחה עם האשה". תנסי להתקשר לישיבת עטרת כהנים שישלחו לך . הרב אבינר כתב הרבה על זה. 

נפרדירא ורך לבב

זה שאת אמורה להפגש עם בנים זה לא קשור, זה יהיה למטרות חתונה, שם מותר וצריך.

רמב"ם: "ומותר להסתכל בפני הפנויה ולבדקה בין בתולה בין בעולה כדי שיראה אם היא נאה בעיניו ישאנה ואין בזה צד איסור ולא עוד אלא שראוי לעשות כן"

אבל אם זה לא למטרת חתונה, גם אם זה מותר הלכתית (לדעתי לא, כל אחד יעשה על פי רבו.), זו לא דרך התורה.

השו"ע כותב: "צריך אדם להתרחק מהנשים מאד מאד. ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. ואסור לשחוק עמה, להקל ראשו כנגדה או להביט ביופיה. ואפילו להריח בבשמים שעליה אסור. ואסור להסתכל בנשים שעומדות על הכביסה. ואסור להסתכל בבגדי צבעונים של אשה שהוא מכירה, אפילו אינם עליה, שמא יבא להרהר בה. פגע אשה בשוק, אסור להלך אחריה, אלא רץ ומסלקה לצדדין או לאחריו. ולא יעבור בפתח אשה זונה, אפילו ברחוק ארבע אמות. והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ונתכוין ליהנות ממנה, כאלו נסתכל בבית התורף (פי' ערוה) שלה. ואסור לשמוע קול ערוה או לראות שערה. והמתכוין לאחד מאלו הדברים, מכין אותו מכת מרדות. ואלו הדברים אסורים גם בחייבי לאוין."

נראה לי קשה לומר שהתורה בעד מעורב אם אדם שהולך בשוק (רחוב..) אסור לו ללכת אחרי אישה, אז סניף מעורב נראה לי קצת יותר חמור. גם אם לא עוברים על אף סעיף.

 

לא הייתי בסניף מעורב, אבל גם אם הוא אכן "מסגרת כלשהי ששומרית על הגבולות", עדיף לא לפגוש בכלל, למה לפגוש במשהו ששומר יותר טוב מלא לפגוש?

 

נראה לי צריך לשאול רב, זה באמת הלכתית.

 

ההורים אם הם לא רוצים הם יכולים לא לשלוח את הילדים שלהם. אם אסור - אסור. אם מותר, והצוות החליט שהוא רוצה את זה - שההורים יחליטו מה הם רוצים לעשות עם זה.

 

לדעתי אם יש ועד הורים הוא אמור לבחור את הרב. אם אין אז שהצוות יבחר.

וואו שאלה טובה.פיתה פיתה

אין לי תשובה. בכלל.

נפרדדוס

מרן הרב קוק היה עונה לך ככה.

וגם ככה הרצי"ה היה עונה לך.

וגם הרבי היה עונה לך ככה.

וגם הקב"ה היה עונה לך ככה.

אבל מה נעשה שאנחנו לא חיים באידאל.

כן צריך לשאול רב.

רב ירא שמיים שנבחר ברוב קולות של המדריכים(אבל שיהיה ירא שמים).

ועל הקטע למה לפגוש את אותנו הבנים רק בדייטים רשומה 100000000000 או יותר באתר חברים מקשיבים.

נפרד. אבל לא להגזים. נגיד מפקש יכול להיות מעורב.בועת סבון


הענין הוא על עצמך!ספר הספרים

הרי בסניף עם בנים את לא יכולה תמיד לשיר ולרקוד...

וכשאת בסניף רק עם בנות את באמת נקייה ואמיתית ולא מנסה לעשות פוזות על בנים.

 

בעניין המעורבות- בחיים קודם כל צריך לבנות את האני הפרטי שלי לפני שאני בא ועושה דברים גדולים.

ובסניף נפרד יש לך את הזמן הזמן לבנות את עצמך ולהיות אמיתית עם עצמך.

נפרד או מעורב?איתן..

נראלי שברור שהאידיאלי זה סניף נפרד. נכון שאת מתישהו תפגשי עם בנים אבל יש הבדל גדול בין פגישה לצורך נישאים לבין היכרות בסניף כשאין לזה שום צורך (בשונה ממה שכתבת נראלי שבסניף דוקא יש פחות גבולות כי כשנמצאים הרבה זמן ביחד ועובדים ביחד זה גורם ליותר קרבה שיכולה כבר לא להיות רק טכנית). יש מקומות שחייבים בהם סניף מעורב ואם הסניף לא יהיה מעורב החניכים פשוט לא יגיעו ואז לא הרווחת כלום. דברים כאלה צריכים להיות ע"פ הקהילה ששייכת לסניף וגם ההורים צריכים להיות מרכיבים חשובים בהחלטה.

כמו שכתבת, זה ברור שלכל סניף חייב שיהיה רב שיפתור כל מיני בעיות שנוגעות לסניף. לרב כזה צריך לבחור את הרב שהכי מתאים לכלל האוכלוסיה ושהכי פחות יעורר מחלוקות (אם זה בקהילה/ישוב כדאי שיהיה הרב של המקום). ותמיד יש אנשים בהנהלה ורב של התנועה שישמחו לעזור בכל בעיה... (-:

 

אשמח לתגובות...

קראתי.. אין לי מה להגיב..נפרד?!


אין דבר כזה סניף מעורב דתי.הראל כהן
דיבור עם המין השונה זו חוויה אחרת מדיבור עם אותו המין לבנים ולבנות. ברגע בפתחת את החלל הזה בלב קשה מאוד לצאת ממנו. לכל אדם יש לו רגשות של אהבה כשאת מדברת עם בן והוא צוחק ואת צוחקת קודם כל באותו רגע עברת שתי איסורים הלכתיים א. אל תרבה שיחה עם האישה. ב. קלות ראש עם אשה שזה אסור. לגבי סניף ברור שבסניף מעורב ההלכה היא לא המרכז. קשה למצוא סניף שיש בו בנים ובנות ששומרים על ההלכה לכן אין צורך בסניף מעורב. לגבי הטענה שזה עוזר לנוער בסיכון להתחבר זה טעות וזה אשלייה כי הם מתחברים לדבר לא נכון ולדבר שהוא לא על פי ההלכה כי ההלכה לא מתירה מה שקורה היום בסניפים מעורבים.
בדיוק!הכל מאת ה'
גם אם יש נוער בסיכון או חניכים וחניכות שלא כל כך קשורים בחיי היום יום לתורה ולמצוות,מה הבעיה?!
סניף בנות-חניכות בנות
סניף בנים-חניכים בנים
אפשר לחזק משפחות לתורה ולמצוות גם שהחברה נפרדת לפי שרשמתי. לא צריך את המעורב בשביל לקרב אנשים או לעזור לאנשים הצריכים את הסניף.
ואפילו,אתה מחזק אותם עוד יותר.


תכלססאנונימייייי
תקשיבי בתכלס אם את הולכת לפי הלכה אז ברור שהאידאלי זה נפרד במיוחד שכתוב לא תרבה שיחה עם האישה אז יש לבנים גם איסור לדבר עם בנות שזה לא למטרה ספציפית ( חתונה וכו')
אם את הולכת בקטע האישי ומה שיהיה לך טוב אז זה נראה שלהיפגש עם בנים לפני זה יעזור לך בהמשך אבל לדעתי זו טעות בגלל שהשיחות האלה אם הבנים בסניף בדרך כלל שיחות לא רציניות ולא על נושאים מתאימים... וגם אם כן זה לא שיחות שיתרמו לך בעתיד אזזזז כמובן וכמובן שהאידאלי וגם לטובתך זה נפרד!!!!
מי אתה שתקבע את גבולות הדת??ציקציק
אתה מרגיש שאתה יכול להעיד על עצמך שכולך טלית שכולה תכלת?? חוצמזה יש רבנים שהתירו.
צר לי על התגובה שלךאנונימייייי
לא קבעתי שום גבול דת הבאתי ציטוט מהלכה אני בטוח שדי ברור גם לך שזה לא אידאלי פגישות עם בנים/בנות סתם כך בסניף
נ.ב
זה שזה האידיאל לדעתי לא אומר שאני עומד בזה לכן השאלה שלך לא רלוונטית, אבל אם אתה באמת רוצה תשובה אז ברור שלכל אחד יש נפילות אבל אני יכול להעיד על עצמי שב"ה אני בסניף נפרד ולא מדבר עם בנות סתם ככה...
יש רבנים שהתירו אז מסתבר שהם יודעים מה הם עושיםציקציק
כן, מי שמטהר את השרץ בק"נ טעמיםירא ורך לבב

גם יודע מה הוא הוא עושה.

זה מצחיק אותי שאצל דוסות בנים זה רק למטרות חתונה.. כאילו זאתsuper girl

המטרה שלהם בחיים - להתחתן איתן.. (גם אני דוסה למקרה שתהיתם)

דוסה?! עיאית"י


אוקי לא הבנתיsuper girl


לא כזה מצחיקירא ורך לבב

זה די אמת..

זה שאת חושבת שזה מצחיקזקוק לגאולה

מורה על בעיה

כל האלה שאומרים "יש רבנים שמתירים וכו'"עיאית"י

תדעו כל הדבר הזה של מעורב זה קולא אחת גדולה

 

וגם הרב נריה זצ"ל אמר שזה רק בדיעבד ולא אמור להיות המצב האידאלי

 

וכל האלה שאומים שזה טוב מוזמנים ללכת לרבה החדשה שלכם בכותל....

*רחבה*עיאית"י


קשה לענות על זה במחשב.. זה ארוך ןמסובך.. זה עניין רציני..אלעד 123


נראלי די כולם ענו לך כבר אבל..סיכום\עוד נקודהמי נהר!אחרונה

אני בסניף נפרד,רוב החברות שלי לא ככה שכן יוצא לי לשמוע עוד צדדים ואני מתווכחת על זה המון          אפשר להמשיך לעבוד על עצמך ולמצוא התרים וכו....אבל בתכלס- כולנו יודעים שרוח ההלכה והתורה והיהדות בכלל- היא כל מה שאמרו לך למעלה...ותמיד אפשר למצוא היתרים אבל תכלס הלכה זה נטו בשבילנו בשביל שנחיה חיים מתוקנים יותר, היא שומרת עלינו. אם יש לך אפשרות למה לא?כאילו להתכחש לטוב ולנסות למצוא הצדקות למה אני יודעת יותר טוב איך לחיות את החיים בצורה טובה, יותר ממה שהתורה יודעת? בהצלחה

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך