קיבלתי הארה מטורפת הרגע!!מי נהר!
תקשיבו רגע, נכון שהנושא נחפר ישר והפוך, אבל בבקשה תקדישו שתי דקות לקרוא את זה- זה נשמע שטותי אבל אני באמת מרגישה שזאת הנקודה!! ככה: נכון כל העניין עכשיו של העצורים? והפיגועים? ובילבול מטורף פה..? יש משפט שאומר שבשביל שתהיה גאולה צריך להגיע לנקודה הכי הכי נמוכה, שנרגיש שזהו! אי אפשר בלי משיח, רק גאולה תציל אותנו עכשיו! ואז צועקים לה' ואז בעזרת ה הגאולה באה! ועכשיו אנחנו קרובים לרגע הזה יותר מתמיד! זה נשמע קלישאתי אבל באמת, מרגיש לי שממש קומץ קטן מהעם צועק ומוחה וכל השאר עומדים ומסתכלים וסומכים על זה שהמדינה היא אתחלתא דגאולה (אני גם חושבת שהיא ככה) ולא עושים כלום...מכירים את הסיפור על ההוא שטובע ומחכה שה' יציל אותו אבל בעצם דוחה את כל מה שה' מביא כדי להציל אותו?? זה בדיוק זה!! קורה פה עכשיו משו מסריח בטרוף, הצדק והשלום פשוט נעלמו, ה שולח לנו נסיונות קשים קשים כדי שנתעורר ונצעק אליו כבר- רוצים גאולה!! אבל אנחנו, מחכים שהכל פשוט יפול מהשמיים!! בבקשה אחים בואו נתעורר זה בידיים שלנו עכשיו!! בלב כואב ואוהב..
איזה שטויותהזקן בן המאה
אתה יכול לא להסכיםדנאויא12345

אבל לא לכתוב איזה שטויות ולזלזל

רעיון יפה, יש עוד מה לחשוב בזה.המצב חסה
זה מעניין,יאירוש

אבל אני חושב שהמצב היום דווקא סבבה ביחס לתקופות אחרות (האינתיפאדה לדוג').

ד"א, איפה כתוב שהגאולה תבוא מהנקודה הכי נמוכה?

שיחות של הרבי מליובאוויטשנחל
יש לךיאירוש
רב שהוא קצת יותר מקובל על כלל ישראל? כי יש הרבה הבדלי גישה בין הציונות הדתית לחב"ד.
או מקור יותר קדום..
לדעתי, הוא היה רב מקובל על כלל ישראל, וגם בקרב אלהנחל
שאינם מישראל. אבל, אכן בנושא גאולה יש הבדלים.
בכל אופן, שאלת מי אמר. עניתי.
אין לי מקורות אחרים כרגע..
סבבה,יאירוש

אם זה המקור המוקדם ביותר שלך אז אני אקח אותו בע"מ.

והוא לא היה מקובל על כלל ישראל.

אממ, אולי חוץ מכם.נחל
למרות שכיום אתם יודעים, לומדים מתורת חב"ד.
אתם בכלל זרם ששונא אנשים קצת יותר מכם ברמה דתית, רוחנית, תורנית.
אממממיאירוש

לא כ"כ. אם לומדים חסידות אז לא כ"כ חב"ד. וכדאי שתבדקי מה החרדים הליטאים חשבו עליו.

ואת דיי מצחיקה. מה זה הזרם שלי? החרדל הקיצוני?  זה מצחיק שאת מחליטה לאיזה זרם אני שייך. ועוד קובעת שאתם יותר צדיקים. בכל מקרה אף אחד לא שונא אנשים "קצת יותר מכם ברמה דתית, רוחנית, תורנית."

פשוט קצת לא מחבבים אנשים שמציגים את עצמם כאלה. ועוד מוציאים שם רע על כל מיני אנשים אחרים - שהם לא "יחי אדוננו".

 

נתחיל מזה שגם אתה החלטת שאני- "יחי אדוננו".נחל
אני לא. ואי, כ"כ לא.
הליטאים והחרדים חשבו על מה?
יצא לי להווכח לך שמלא ד"ל מכירים ניגוני חב"ד , לומדים תניא וכו'.
סליחה באמת שהגדרתי אותך כד"ל.
אבל התכוונתי למגזר הזה, הדתי לאומי( אמרת ציונית הדתית..לכן הכללתי אותך כזה).
אני לא אומרת שאנחנו יותר צדיקים אבל ברור לי מאוד שאנחנו יותר מקפידים, מחמירים מכם.
ויש למזגר הד'ל(לא מגדירה אותך) שנאה לחרדים כאילו הם האויבים שלהם.
אני קצת מאמינה שהשנאה לחב"ד היא פחות מלשאר המגזר החרדי.
לא החלטתייאירוש

שאת "יחי אדוננו". כתבתי על אנשים כאלה. תסתכלי שוב.

הליטאים והחרדים ביחס שלהם לחב"ד.

הם מכירים את זה כי זה נחמד ויפה וזה מוזיקה יפה. וממש לא הרבה לומדים תניא. הרבה הרבה הרבה יותר הרב קוק.

יותר מקפידים? ממש לא נראה לי. אולי הם חושבים ככה. בעיה שלהם. אני לא צריך אישור מאף חרדי שאני מקיים תרי"ג. (הייתי אומר דווקא הפוך, אבל אני לא רוצה להכנס לזה, סתם לשה"ר)

השנאה הזאת הדדית. זה לא חכם להאשים את הצד השני.

ברור שהיא פחות, העסק עם חב"ד הרבה יותר מבלבל. 

הליטאים הם מתנגדים. אתזה אני יודעת.נחל
השנאה הדדית?! אני ממש לא חושבת כך.
אני דיי חושבת שזה לא ממש אשמת הדור הזה..כי המריבות החלו לפני הקמת המדינה. אז אתם לא ממש אשמים..
אבל אני רואה שיש מלא שנאה ליהדות החרדית ומה שאין אצלנו כלפי הציבור הד"ל


מבלבל מבחינת מה?
אין מלא שנאה ליהדות החרדית.סתמישוו
יש..נחל
יש..נחל
ושנינו יודעים שלא יעזור הוויכוח הזה.
בסדר,יאירוש

אנחנו לא מסכימים בקטע הזה. אני באמת לא יודע איזה שנאה, אבל שיהיה.

 

מבלבל מבחינת זה שחב"ד יותר מעורבבים בציבור הד"ל (ע"ע תלמידי הרב גינזבורג).

אממ..נחל
עבר עריכה על ידי נחל בתאריך כ"ט בטבת תשע"ו 11:11
היה כאן כמה שירשורים..שהתגובות שלהם היו מוצפים בשנאה. הזדעזעתי.
גם דיברתי עם מישי ד"ל שעברה לחב"ד..היא האירה לי כמה עניינים בנושא. יש שנאה. היא קיימת.


אהה, כן, חב"ד מעורבת כמעט בכל המגזרים. ככה או פחות.
יש מצביאירוש

שאת מביאה קישורים? או כותבת איזה שירשורים? זה דיי מעניין אותי.

אממ, בשביל זה אני צריכה להזכר בדיוק.נחל
אני אנסה לחפש..
בכל אופן, זה לא הפואנטה.

ועזוב, חבל על ויכוח חסר טעם.
סתם לריב לא מוסיף לאהבת ישראל.
כולם חברים של כולם
מה יחסית סבבה?מי נהר!

שהמדינה שלנו נגד עצמה? מצב אבסורדי בטרוף...שאפילו במגזר כל כך קטן יש חילוקי דעות מטורפים...אולי אתה לא מעודכן אבל זה לא אמיתי שכל יום פיגועי דקירה, שיש נערים מעונים ואנששים לא מזדעקים... אין לי כוח לפרט בכלל...

רק הרגע קראתי...מי נהר!

מאסר למידי אבנים יהודים... וערבים שזורקים כל יום מאות אבנים, הם בנחת... האויבים הפכו לבסדר ואנחנו נהינו האויב של עצמינו... היום היה לי יום טוב אין לי כוח להעציב אותו במחשבות, אבל באמת..תחשבו על זה

 

 

 

 

 

 

 

 

דרך אגב- מוצש הפגנת ענק מול ביתו של ראש השבכ, שכבר הופר צו פרסום אבל יש עדיין על פרטי החקירה- דורשים ועדת חקירה, כי משהו פה מסריח!! אבאלה בבקשה שיהיה טוב!

בסדר,יאירוש
יכול להיות שלפי דעתך המצב נוראי, אבל לפי דעתי אחרי השואה היינו במצב הרבה יותר גרוע. או אחרי מלחמת יוה"כ. או כשהיה את הסזון( שזה הרבה יותר גרוע מהמצב עכשיו מבחינת האחדות של עמ"י).
קיצר- המצב היום סבבה לעומת פעם. ( יש המון מה לשנות ולתקן, אבל צריך לקחת את זה בפרופורציות)
אני גם שמעתי ככה.אח

שהגאולה תבוא בזמן של הרבה כפירה ושפל רוחני.

אני לא בטוח שעכשיו זה יותר בולט מלפני 30 שנה, אבל כידוע הצד הרוחני הוא לא הצד החזק בתקופה שלנו...

ויכול להיות שחלק מהשפל הרוחני הזה הוא שיהודים חושבים לרצוח.... . למחשבה...

יש לך איזהיאירוש

מקור כלשהו חוץ מהמקור שנזכר למעלה?

לא... לכן כתבתי ששמעתי ככה. אבל אני מתנדב לברר...אחאחרונה


גוואוודד רואים שאת ביתאלל;)קיפודה


יש לך תמונה של החטופים. נחל
שאני עיצבתי.. כן.. יש לי פוול תמונות שלהם כאלה מעוצבות ופוסטקיפודה

רים

מהמם. מעבר למהמם. אולי את שולחת לפרטי, תמונות שלהם?נחל
המעוצבות..
את נשמה. תודה עצומה!!גושקטיףאנינשבע

שתזכי להאיר עוד נשמות אבודות

ועכשיו להפיץ אתזה

ממממהה??? עלמה את מדבררתת?? למי בכלל??קיפודה
עבר עריכה על ידי חתיכה מבית אל בתאריך כ"ט בטבת תשע"ו 21:08

פתאום אני לא קולטת כאן כלווםם

בשום שירשווררר

חח האינטרנט נתקעעע

עכשיו סבבה

הארת את עינימתנחלת גאה!


באסלו ובהיתנתקות היה נקודה הרבה יתר נמוכה מעכשיו!!!מלק ישראל חי


לכל האלה שמגיבים שפעם היה יותר גרוע-מי נהר!
באמת יכול להיות, אבל זה אפילו יותר מחזק את הטענה שלי! היה רע- ופספסנו את ההזדמנות לצערנו..בואו לא נפספס אותה שוב! בואו שלא נצטרך שה' יוריד אותנו לתהומות יותר עמוקים שרק אז נתעורר.. בהערת שוליים- דור שלא נבנה בו בית המקדש נחשב כאילו נחרב בימיו, בואו נתעורר אחים! גם במישור האישי, להתחזק יותר..וגם בלאומי- אם אתם לא יכולים להשתתף בעצרות לפחות אל תגנו את מי שכן פועל..יאללה בידיים שלנו
אני לא מבין,יאירוש

את חושבת שהאידיאל זה להגיע למצב נמוך ומתוכו להתחזק? זה "הזדמנויות" לגאולה? 

מאיפה הבאתם את השיטה הזאת?

 

זה לא שיטה זה מציאותמי נהר!
אנחנו בשפל, והאידיאל הוא שנצא ממנו ונגיע לגאולה. אנחנו לא מחפשים שפל, הוא פשוט שם. ואם לא הבנת אתה מוזמן לקרוא את התגובה הקודמת שוב..
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך