היוש!![]()
אני מסכמת מלא רעיונות ללמידה למבחן ואשמח אם תכתבו בתגובות.
כל מי שיש לו שיטה או רעיון ללמידה למבחנים כלשהם שיכתוב למטה.
זה יעזור למלא אנשים / ילדים / נערים
היוש!![]()
אני מסכמת מלא רעיונות ללמידה למבחן ואשמח אם תכתבו בתגובות.
כל מי שיש לו שיטה או רעיון ללמידה למבחנים כלשהם שיכתוב למטה.
זה יעזור למלא אנשים / ילדים / נערים
אתם לוקחים מלא מלא כרטיסיות / דפים. וגוזרים אותם לחתיכות קטנות בערך בגודל של כרטיס אשראי או יותר קטן.
על חלק אחד של הכרטיסיה אתם כותבים את המושג ומאחורה את ההגדרה. לדוגמא שאלה בהיסטוריה.
על חלק אחד של הדף אתם כותבים: אוטונומיה. ועל החלק השני: שלטון עצמי. יעזור לכם מאוד!!!
בהצלחה.
בודקים את זה ע"י מצאית שיטות שונות...
מתברר שאני זוכר הכי טוב כאשר אני מסכם דברים (כמובן במילים שלי) וכותב אותם "בעיצוב" מיוחד שלי. כשאפשר להעביר למחשב ולהתחיל לשחק עם הגרפיקה וכך זה נחקק לי טוב בזכרון ובעיקר הקונספט...
לפני המבחן לנוח מעט. להתרענן. לגשת. לעבור.
כשאני רוצה לרענן זכרון ישן אני קורא את הסיכומים או כותב אותם מחדש והכל חוזר 
בהצלחה 
בס"ד
ראשית יש לקחת את כלל המבחנים לקופה הקרובה ולרשום אותם בלוח שנה או לוח מבחנים כלשהו.
2. להתבונן בלוח ולרשום כמה ימים יש ע"מ ללמוד לכל מבחן.
3.. כאשר ניגשים לחומר רושמים את מספר הפרקים או הנושאים אותם יש ללמוד וכן אם נדרשים תרגולים ואז מחלקים את הזמן שיש ללמוד למבחן לפי הנושים. אם יש נושא או פרק ארוך יותר מקדישי לו יותר זמן.
4. לכל נושא שיטת לימוד קצת אחרת, מטמטיקה דורש יותר תרגול ושימוש בנוסחות. אנגלית- יותר קריאה ותרגול של אנסינים ובמקרים מסוימים יש לעבור על כללי דקדוק ותחביר. היסטוריה- קריאה של החומר- ורצוי סיכום בקצרה אם יש זמן ואם לא אז לפחות לכתוב נקודות חשובות. בביולוגיה- קריאה ורצוי לאחר מכן סיכום בכתב או בסכמות או ציורים.
5. במידה וישנם שיחזורים רצוי מאוד לעבור עליה ולפתור אותם לאחר הלמידה ואם זה במטמטיקה אז לפתור אותם במהלך התרגול.
6. בזמן הלמידה כדאי לשבת בחדר שקט (עם איזה משהו קטן וטעים ) ולהגדיר את זמן הלמידה, כלומר משעה מסוימת עד שעה מסוימת יושבים ולומדים ולאחר מכן הפסקה לזמן קצר להתרעננות, בנוסף רצוי לסגור את הטלפון ולהשתדל להמעיט בשימוש בו כיוון שכאשר לומדים וכל רגע קופצים אין ריכוז והחומר לא נקלט בצורה מסודרת בראש, ולכן רצוי וסלק כמה שיותר מסיחים בזמן הלמידה ולדחות אותם לזמן פנוי.לדוג: טלויזיה, מחשב שלא לצורך הלמידה, 0חדשות בערוץ 7...), פייס בוק וכו'
הרבה בהצלחה בכל המבחנים,
ולא לשכוח שהמבחן האמיתי זה המבחן של החיים!!!
צריך לדעת את התשובות לשאלות שיהיו במבחן...
אז... איך יודעים מה השאלות?
אם זה אינפורמציה (כמו היסטוריה ושאר הדברים שצריכים לזכור) -
מוסיפים 'תאר' ו'מאפיינים' / 'גורמים' / 'השלכות' לפני כל כותרת משנה ('העליה השנייה'),
ועונים בכתב.
אם זה כלים (כמו פיזיקה, שפה וכו') - לתרגל תרגילים מסוגים שונים, ולכתוב.
"כי עיקר הלימוד ושנעשה בו רושם הוא הלימוד הבא מכתיבת יד" (מהרש"א בבבא בתרא)
בהצלחה!!
?!?!
שיש יום וחצי ללמוד למבחן עם מליון חומר
(ולא להגיד ש''צריך לסדר מראש ללמוד גם זה וגם זה....'' כי זה לא הולך)
שזה ממש לא הגיוני!!
חח סתם..
ובכל זאת- שבוע אחרי שבוע זה ככה? ומה בשבוע שלפני כן?
בלימודים גבוהים בד"כ יש את תקופת המבחנים, ושם באמת יש עומס של יום אחרי יום או כמה מבחנים באותו יום...
מה שאני עשיתי- פשוט לכתוב קודם בלוח שנה מתי יש איזה מבחן.
עכשיו לנפות- איזה מבחן קשה לי יותר ללמוד אליו?
באיזה מבחן יש המון חומר?
למה אני יכולה ללמוד רק יום לפני ויספיק לי?
ולפי זה את מתחילה ללמוד לכל מקצוע...
ואם יש יום וחצי? אז לומדים יום וחצי! זה גם משהו..
לי עוזר ללמד את החומר למישהו, וחברה שלי צריכה להקשיב..
אז אני מלמדת אותה...
מה שממש עוזר לי זה לסכם על הלוח...
לימודי הדרכת או ליווי הורים/משפחותמי-יודע
היי, מי מכיר מקומות שאפשר לעשות בהם לימודי הדרכת הורים או דברים דומים?
עדיפות ללימוד בזום אבל גם שילוב של פרונטלי יום-יומיים בשבוע אפשרי..
מי שיש לו נסיון בתור מישהו שלמד דברים כאלה או שיצא לו להעזר באנשים מהתחום אשמח לשמוע
תודה רבה מראש לעונים
דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗
(ללא השקעה) וללא ניסיון!
ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי
👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇
זמינות מיידית!
היי חברים חסרים לי עוד 10 משתתפים / משתתפות לסיים את המטלה האחרונה לתואר - אשמח אם תוכלו לענות על שאלון קצר של 3 דק🤞🏻https://forms.gle/Nu5tr2T8jxppDMNd6
תגובה
אבל לפי מה שאני זוכר וההבנה שלי בפיזיקה, השלבים הם כדלהלן:
(אני לא זוכר את הפרטים של הנוסחאות עצמן, אבל יודע בגדול איזה נוסחאות יש, וכתבתי.
אל תסמוך/כי עלי בעיניים עצומות, אבל אני חושב שמה שכתבתי נכון.)
א. בשלב הראשון, צריך לתרגם את היחס בין המהירות לבין אנרגיית התנועה של האגוז, על פי המשקל שלו. יש לזה נוסחה בסגנון של מהירות*מסה=אנרגיה.
בשלב השני, צריך לפרק את אנרגיית התנועה הזו לוקטורים - על הציר המקביל לרצפה, ועל הציר הניצב לרצפה.
(זה שלב די פשוט - זה חישוב הניצבים במשולש ישר זווית ושוה שוקיים)
בשלב השלישי, צריך לחשב את האנרגיה שמקבל הקוף הזורק על פי הנוסחה שאומרת משהו כמו: תנועה1*מסה1=תנועה2*מסה2
(כמובן, מתחשבים כאן רק באנרגיה שעל הציר המקביל לרצפה. האנרגיה שבציר הניצב לרצפה לא רלוונטית)
בשלב הרביעי צריך לחשב את המהירות של הקוף, לפי האנרגיה שהוא קיבל והמסה שלו.
(יכול להיות גם שבמקום לתרגם ממהירות לאנרגיה ואז שוב מאנרגיה למהירות אפשר לעבוד רק עם המהירות וזה עדין נחשב תקין. זה אמור להיות הגיוני, אבל אני לא יודע בוודאות ולא יודע מה הדרישות ממכם.)
ב. בשלב הראשון, נחשב על פי כח המשיכה את התאוצה של הכדור כלפי מטה (על פי המסה שלו). (יש נוסחה לחישוב כח הכבידה על גוף, ויש נוחסה ליחס בין כח לבין תאוצה על פי מסה)
בשלב השני, נחשב על פי התאוצה והמהירות ההתחלתית (הוקטור של המהירות כלפי מעלה) את הזמן שבו הכדור יחזור לגובה ההתחלתי שלו. (עושים מהתאוצה והמהירות משוואה ריבועית).
עכשיו אנחנו יודעים כמה זמן הכדור היה באוויר. בציר המקביל לרצפה אין שום תאוצה, ולכן מספיק לקחת את המהירות ההתחלתית בציר זה ולחשב: זמן*מהירות=דרך . זה המרחק שהיה בין הקופים.
ג. אנחנו כבר יודעים את המהירות של הקוף מימין, ואת משך הזמן שהכדור היה באוויר. צריך פשוט לחשב כמה הקוף הספיק להתרחק במשך הזמן הזה ולהוסיף לתוצאה של סעיף ב'.
ד. אני חושב שהתשובה פשוט צריכה להיות שהמהירות היא בדיוק כמו של הקוף מימין, רק בכיוון השני. וזה בגלל שאם מתחשבים רק בציר אחד, אז האנרגיה שקוף א' קיבל בזריקת הכדור, היא בדיוק האנרגיה שהכדור העביר לקוף שתפס אותו. ומכיון שהמסה של הקוף הראשון והשני היא אותה מסה -המהירות תהיה אותה מהירות.
יש גם את הדרך הארוכה לעשות את זה, ותוכל/י להסיק אותה מהשלבים הקודמים.
יכול להיות שבגלל שאני לא מונח בחומר אז אני לא מבין פשוט איזה משתנה שכתבת אמור לייצג את מה בדיוק.
(אני גם לא זוכר איך בדיוק המשוואות הפיזיקליות אמורות להיראות... חוץ מהמשוואה של שימור האנרגיה, שזה שוויון פשוט.
אני סיימתי את הבגרות שלי לפני עשר שנים, ולא נגעתי בחומר הזה מאז.)
התוצאה של סעיף א' יצאה לי 0.282, כמו לך. (עשיתי את הדרך הקצרה, בלי להתעסק עם אנרגיה.)
ואם ראיתי נכון, אז בסעיף ב' יצא לך פחות מסעיף ג', אבל זה לא הגיוני, כי הקופים אמורים להתרחק, לא להתקרב.
ואמנם את ב' מסובך לי לעשות כי אני לא זוכר את המשוואות של כח המשיכה וכו', סעיף ג' לא דורש כל כך ידיעה בפיזיקה אלא מתמטיקה פשוטה, ואם הבנתי נכון שבסעיף ב' יצא לך 2.5 מטר, אז אני חושב שבסעיף ג' אמור לצאת 3 מ'. (החישוב פשוט - המהירות של הכדור (בציר המקביל לקרקע כמובן), היא פי חמש מהמהירות שהקוף מימין מקבל. ולכן ברגע שהקוף משמאל מקבל את הכדור, הקוף מימין הספיק בינתיים להתרחק מרחק בגודל חמישית מהמרחק שהכדור עשה.)
אני מבין שאת עושה את זה כחלק מקורס כלשהו?
כי ניסיתי עכשיו את הבינה מלאכותית (סתם מסקרנות) והוא נתן לי תשובה אחרת. לא הצלחתי להבין מה בדיוק הוא עשה שם, ויכול להיות שהוא הבין משהו לא נכון (קורה הרבה ל AI למיניהם), ככה שא"א לגמרי לסמוך עליו, אבל במקומך נראה לי הייתי בודק שוב...
הוא ענה שהמרחק המקורי בין הקופים היה כ - 0.132 מטר. אבל יש לציין שאת סעיף ג' הוא פתר לא נכון, ואחרי שתיקנתי אותו על טעות אחת הוא עשה טעות אחרת, ואחרי שניסיתי שוב הוא החזיר לי את התשובה הלקונית של - "אני מצטער, אבל אני כרגע עסוק ולומד איך להשתפר. בקרוב אחזור לפעילות."
מה שאומר שלא תמיד אפשר לסמוך עליו...
הייתי מנסה לפתור בעצמי, אבל זה יהיה לי ממש ללמוד מחדש חישוב של מיקום כפונק' של מהירות ותאוצה וכל העסק...
א. כיוון שבציר ה-x אין כוחות חיצוניים שפועלים על המערכת, התנע חייב להישמר (כלומר, להיות בסה"כ 0). (בציר ה-Y יש גרביטציה והמומנטום שעובר לרצפה אז שם זה לא תופס).
p=mv
המשקל של האגוז הוא 2 ק"ג והמהירות שלו בציר ה-x היא 2 כפול cos(45) כלומר, התנע של האגוז בציר ה-x הוא:
p=4*cos(45)
מסת הקוף היא 10 ק"ג וכאמור, התנע אמור להיות שווה (אבל בכיוונים מנוגדים) 0 בסה"כ ולכן:
p=4*cos(45)=10*v ובסה"כ: v=0.4*cos(45)
ב. הרעיון הוא כזה: בנקודה הכי גבוה, המהירות של האגוז בציר ה-y תהיה 0. כיוון שאנחנו יודעים את התאוצה של כדוה"א ואת המהירות ההתחלתית, אנחנו יכולים לחשב את הזמן שלוקח לאגוז להגיע לשיא הגובה:
vt=v0+gt.
vt=0 לפי הדרישה שכתבנו למעלה, v0=2*cos(45) ו-g=-10 (המינוס הוא בגלל שהכח מושך למטה והמהירות היא בכיוון מעלה.
אז:
cos(45)*2=10*t
כלומר, t=0.2*cos(45)
כיוון שחישבנו רק את הזמן שלוקח לאגוז לעלות לשיא הגובה, נכפיל אותו ב-2 כדי לקבל את הזמן שלוקח לו להגיע לקוף השני, כלומר: t=0.4cos(45)
אז המהירות בציר ה-x ידועה: vx=2*cos(45)
הזמן ידוע: t=0.4*cos(45)
ונשאר לנו לחשב: x=vt שהוא יוצא 0.4
ג. ברגע שהקוף השני תפס את הכדור, הוא עדיין לא זז. את מהירות הקוף הראשון כבר חישבנו וגם את הזמן שלוקח לאגוז להגיע לקוף השני חישבנו אז שוב:
x=x0+vt כש-x0 הוא המרחק ההתחלתי בין הקופים שחישבנו בסעיף הקודם (0.4), t =0.4*cos(45) והמהירות של הקוף הראשון היא: 0.4*cos(45)
חישוב פשוט מראה שהקוף זז 0.08 כך שהמרחק בין הקופים באותו זמן היה 0.48.
ד. כפי שציינו בסעיף א', התנע במערכת בציר ה-x חייב להישמר ולהיות 0 - כלומר, הקוף השני ינוע באותה מהירות בה נע הקוף הראשון רק בכיוון הפוך (כלומר, סימן הפוך).
אפשר לפתור את זה גם משיקולי אנרגיה ולא מממשוואות התנועה - ואז מציבים במשוואה שהאנרגיה הקינטית בציר ה-y מתפאסת והופכת כולה לאנרגיה פוטנציאלית וכך למצוא את הגובה.
כמובן שהתשובה תהיה זהה.
כמו כן, כיוון ש: cos(45)=sin(45) אז כתבתי תמיד cos כשבמקרה הכללי זה לא תמיד נכון.
פשוט מפרק ביחס של 1 לשורש 2. זה מקרה קלאסי של פיתגורס, לא רואה צורך להשתמש בטריגונומטריה
וזה תמיד פיתגורס על צירים קרטזיים - גם אם זה לא 45 מעלות.