אני אתחיל באידיאל של בני עקיבא. תתקנו אותי אם אני טועה, כי לא גדלתי בתנועה הזאת ואני מכירה אותה מבחוץ אז אולי מה שאומר כאן לא מדוייק. אבל די בדקתי את זה. אז כפי הבנתי..
בני עקיבא דוגלת בסיסמה "תורה ועבודה" כלומר, בחיים שלנו אנחנו צריכים לשלב בין התורה לבין העבודה, לא רק תורה כל היום כי צריך פרנסה וכו' (עוד המון סיבות למה צריך לעבוד), וגם לא רק עבודה כי כמובן שצריך לחיות את התורה. ולכן אנחנו צריכים לחיות חיים שמשלבים את התורה ואת העבודה ביחד (ז"א שמלכתחילה התורה והעבודה זה 2 ערכים נפרדים שאנחנו צריכים לשלב בחיים שלנו).
לעומת זאת, תנועת אריאל דוגלת בסיסמה "תורת חיים בעוז"! (בעוז- כי צריך הרבה עוז וגבורה כדי לקיים את זה ולחיות ולהתנהל כל החיים עפ"י התורה). ז"א, מה שמוביל אותנו בחיים זה התורה. נקודה. אז איפה נכנס עניין העבודה? בתורה! תורת חיים הכוונה שהחיים שלנו מתנהלים עפ"י התורה בלבד, וכל מה שאנחנו עושים בחיים נובע מתוך התורה. זה לא ערך אחד תורה וערך אחד עבודה ואנחנו צריכים לשלב אותם. אלא הערך היחיד הוא התורה, והעבודה נכללת בתוך זה! הרי בתורה פעמים רבות מוזכר החשיבות שבעבודה ("יגיע כפיך כי תאכל אשריך וטוב לך", ועוד פס' שאני לא זוכרת בע"פ, ובכלל כ,כ הרבה מצוות שקשורות לחקלאות ולמסחר- לא נצטווינו עליהם סתם, אלא בגלל שאנחנו צריכים לעסוק ב"חול"- בכל מיני עבודות, בגלל זה יש כל מיני מצוות בעניינים האלה). בקיצור, אנחנו לא רואים את התורה והעבודה כשני ערכים נפרדים שיש לחבר, אלא כערך אחד- התורה. בתוכו נכללים כל תחומי החיים, ביניהם גם העבודה (העבודה היא חלק מהתורה ולא בנפרד).
בעצם בנ"ע רואים בעבודה מעין דבר חילוני שצריך לקדש אותו. אריאל אומרים- לא, זה כבר קדוש, הרי התורה ציוותה עלינו לעבוד. הכל נובע מהתורה!! כל החיים שלנו הם מהתורה בלבד, שם תמצא הכל. אל תתחיל לחפש מסביב.
בנוסף לכך, יש הבדל בין התנועות בגישה ל"קהל היעד" שלה, באוכלוסיה שבאה לתנועה.
בני עקיבא, כפי שציינת, היא תנועת "עמך", או בלשונך- "תנועה של עם". התנועה בעצם אומרת שהעם במצב נמוך, וכדי להעלות אותו- צריך "לרדת אל העם", ומשם לאסוף אתם ולהרימם למעלה. זה היה יכול להיות רעיון חמוד, אם זה היה עובד. המציאות בשטח מוכיחה שה"מהפכה" הזאת לא ממש עובדת ופשוט נשארים במצב הנמוך בלי לעלות (באופן משמעותי).
תנועת אריאל לא מסכימה לרדת. על התורה לא מתפשרים בשום פנים ואופן. אין דבר כזה לרדת אל העם, אנחנו לא יורדים לשום מקום. ירידה בכוונה זה לא טוב. אנחנו מאמינים שכדי להביא את הנוער למקום וגבוה וקדוש ונכון- צריך פשוט להעלות אותו למעלה, במקום ש"אנחנו" רד אליהם, "הם" יעלו "אלינו". (אני כותבת במרכאות כי זה לא שהמדריכים נמצאים במקום המושלם ומחכים שהחניכים הרדודים יגיעו לרמה שלנו. ממש לא) אלא הכוונה היא שהתנועה לא מאמינה בירידה לרמה נמוכה יותר. אנחנו משתדלים להיות במקום שאליו התורה מכוונת אותנו, ולכן אין שום עניין בלוותר על ערכים ומצוות, גם לא לצורך חינוך הדור ומטרות נעלות שכאלה (באמת נעלות). המטרה לא מקדשת את האמצעים! החניכים (או ההורים) שרוצים לחיות חיי תורה באמת, בלי פשרות- יבואו לתנועה הזאת! אנחנו לא יורדים ולא כלום. אנחנו פועלים מתוך מקום אמיתי של תורה. אז מי שבא ברוך הבא!
ולעניין של הנפרד/ מעורב.. 
זה בעצם תוצאה של 2 הדברים שאמרתי כאן. ו2 ההבדלים הם בעצם אחד.
תנועת אריאל מתנהלת עפ"י התורה. נטו. בלי פשרות, בלי תירוצים.
העם רגיל למעורב אז בואו נהפוך את זה לדבר לגיטימי ונחנך אותם גם במצב של מעורב? נרד אליהם? אנחנו יודעים שבנים ובנות שגדלים יחד (ובסניפים מסויימים זה מילים עדינות)- זה דבר שנוגד את התורה. זה אסור וצריך להתרחק מזה. (אם תרצה הוכחות תגיד ואני אשמח לפרט גם על זה- למה מעורב זה נגד התורה).
תנועת אריאל חיה עפ"י התורה, הכל נמצא בה, אנחנו מתנהלים עפ"י רצונו של הקב"ה! אנחנו לא גדלים בחברה מעורבת וח"ו לא מעודדים את זה ולא נותנים לגיטימציה וכל מיני תירוצים וסיבות. לא נרד למצב הזה שאנחנו צריכים להתפשר כדי לקרב את מי שצריך. לא. אנחנו עם ישראל, עם קדוש, העם שהקב"ה בחר בו. ואנחנו עושים את רצונו באופן מלא ושלם, ללא פשרות. תורת חיים בעוז!
*לכל שאלה, הערה, הארה, בירור נוסף וכו'- אשמח לפרט 
נ.ב.
אולי זה היה נשמע שאני מזלזלת או מתנשאת- אז ממש לא! חס וחלילה. אני ממש ממש לא. אומנם כתבתי וואחד תגובה, וזה נשמע שעשיתי ממנו קבוצות שרחוקות כמו מזרח ממערב. אז לא. יש לי המון חברות גם מבני עקיבא, ואני מעריכה אותן מאוד. אנחנו לא שונות מאוווווד, אבל כן יש הבדלים שבעיני הם מהותיים. אבל וואלה, לא מהותיים ברמה של מריבות וסכסוכים. הוויכוחים הטפשיים שיש לפעמים בין התנועות- הם מיותרים לדעתי. אין צורך להתלהם, זה פשוט השקפות עולם שונות, כמו שאנחנו יודעים שיש הרבה כאלה בעם שלנו. חשוב לזכור, שלמרות ההבדלים- אנחנו עם אחד, כולנו חיים על פי אותה התורה, הקב"ה הוא האבא והמלך של כולנו. אנחנו משפחה אחת מאוחדת ומלוכדת וקדושה, בואו נשמור על זה! אלה פשוט דרכים שונות לעבוד את ה' ולהתקרב אליו. 70 פנים לתורה!