מה דעתכם?חולות

אני גר ביישוב דוס שיש בו סניף בנ"ע נפרד, בתוך היישוב הסניף מתפקד מטורף!!! פעילויות, פרוייקטים שבטיים, וכו'. אבל כלפי חוץ אנחנו ממש כמעט ולא יוצאים למסעות של התנועה, אין לנו קשר עם סניפים אחרים, ועושים טיולים רק של הסניף.

[אנחנו לא יוצאים למסעות כי: אין הסעות נפרדות, חלק מההורים לא יכולים לעמוד במחירים של החברות+טיול ל2 ילדים לפחות בסניף]

אחרי שנתיים שלא היה קומונר לסניף (היה רכז למדריכים, תקציבים,אבל הוא לא היה בשטח) חבר שלי נכנס להיות קומונר והציע לנעבור לאריאל.

מצד אחד במישור המעשי אנחנו נקבל הסעות נפרדות, ההורים לא יצטרכו לשלם על ההסעה, "התנועה" תהיה איתנו ונוכל לצאת למסעות ולפתח 'גאוות יחידה'.

מצד שני במישור האידאלי אני  מאמין שצריך שיהיו כמה שיותר סניפים נפרדים בבני עקיבא כדי לקדם את התנועה במישור הרוחני, ו"במקום שאין אנשים השתדל להיות איש".

 

כהמשך לדברים:

למיטב ידיעתי יש בבני עקיבא כ- 20 סניפים נפרדים (סניף בנים וסניף בנות עם צוותים נפרדים) לשכל סניף יש את הגוון שלו, האם אפשר להתאחד כל הסניפים ולצאת בקריאה לתנועה שייתנו לנו להיות שווים בתנועה כמו שאנחנו בלי להתפשר?

 

אשמח לתגובות...

תגובה:קפיץ

א. להתאחד כל הסניפים הנפרדים ולצאת בקריאה לתנועה שייתנו לנו להיות שווים בתנועה, לא נראה לי, כי הם גם לא מפריעים לנו עם שום דבר, אתה יכול לצאת למחנות (ודעתי האישית היא שהסיפורים שישי בעיות: מי שלא מחפש בעיות לא מוצא)

תתעדכן יש מחנות נפרדים שאפשר לצאת אליהם וליהנות.הייתי כבר בכמה

ב. טיולים של הסניף. ממש לא הבנתי מה הבעיה עם זה. תאמין לי שבנ"ע ממש לא דורשים יותר מדי כסף כמעט לשום דבר. (חברות שלי בצופים, דורשים מהם בערך כפול כסף)

ג. תגיד תודה שאתה (כהגדרתך "גר ביישוב דוס" וזה בהרבה יותר קל להפעיל שם סניף נפרד. 

מסכים חלקית...חולות

א. אני יודע שיש גם מחנות נפרדים, אבל זה "לא מספיק" להורים, ושנינו יודעים שגם זה לא הכי טוב. אולי כדאי לבקש שיהיה מחנה אחד נפרד לגמרי?

ב. לגבי הטיולים של הסניף, כשאני מוציא טיול רק של הסניף יש הרבה סבסוד של היישוב וכל חניך משלם ממש קצת (לדוג': 180 ש"ח לחניך למחנה סניפי 3 ימים בבינימין) אז זה נותן להורים עוד 'תמריץ' לא לשלוח את החניכים למסעות של התנועה, עם הידיעה שבמסעות הסניפיים הילד שלהם ודאי לא יפגש עם תרבות שונה ממה שיש ביישוב שבו הוא גדל.

 

אשמח לתגובות גם על החלק הראשון .

תעברו לאראל....עליתיסטית

אי אפשר לשנות את בני עקיבא...

20 סניפים נפרדים זה כלום לעומת בני עקיבא....

תעברו לאריאל..

ואם בני עקיבא רוצה להשתנות היא יכולה לעשות הסכמים עם אריאל....

מניסיון אישי!!!! 

אפשר לשנות!חולות

לפני 30 שנה הקימו את סניף בין החומות ואת סניף גב"ש, 2 סניפים נפרדים בודדים בבני עקיבא, היה מאבק, בין החומות נאבקו ובסוף קיבלו הכרה, ובגב"ש החליטו להקים תנועה חדשה. מאז בבני עקיבא צמחו הרבה סניפים נפרדים בגוש ובהר חברון ובעוד מקומות.

לעבור לאריאל זה נראה בעיני כהסתגרות, אני חושב שהגיע הזמן להפסיק להתעסק רק בקישקע שלנו. יש משהו מאוד נכון בסיסמא "תנועה של עם",  סניפים בעיירות פיתוח, מרכזי קליטה, יישובים וערים, דבר שטרם ראינו אותו בתנועת אריאל.

אז כן אפשר לשנות, וכנוער יש לנו את הכח לעשות זאת.

אולי אפילו להוביל בעז"ה איחוד בין התנועות...

 

 

אצלנו ביישוב רצו לאחד לפני 3 שנים וויתרו עלזהקיפודה


אצלינו ארגנו:קפיץ

מחנה משלישי עד שבת רק להרא"ה(מורשה) וציון.

וזה עלה כמו מחנה של יומיים בבנ"ע. ואצלינו אין סבסוד (דווקא בהתחלה נתנו לנו המון תקציב מבנ"ע כי העירייה לא נתנה כלום)

 

לגבי לעבור לאריאל: אני אישית לא מסכימה עם הערכים של אריאל ואם הסניף שלי היה (כמו שרצו שהוא יהיה) באריאל הייתי נשארת בבנ"ע. (בתור דעה אישית שלי)

בנ"ע כן נותנת והרבה לסניפים הנפרדים. נכון שיש לאן לשאוף, אבל באמת שעדיף בנ"ע.

תחשוב שגם תלוי איפה אתם. אצלינו סניף נפרד זה באמת הורים שיודעים שהבנות שלהם רואות הכל ברחוב. ומחנה של התנועה זה הדבר הכי צנוע וראוי שיש סיכוי לבנות שלהם להגיע

חחיוננייי
למה לומר דברים לא נכונים??!
לצערי תנועת בני עקיבא לא נמצאת במקום נכון כלל.והמחנות נוראיים חד משמעית!
צנוע????יוננייי
מחנה הכי צנוע?!!!
על מה את מדברת???
אני הייתי בצוות..צריך לעשות שם היתרים לבנים ובנות חמשושים שעשו דברים נוראיים!!!
חחחחחחחחקפיץ

תבדוק איפה אני גרה ומה המצב שם ואז תדבר

תעברו לאריאליזהר

עדיף לבנות משהו חזק ולכתחילי - ואיתו להשפיע החוצה, מאשר לנסות כל הזמן לשנות את המערכת.

אם המודל של אריאל יהיה מספיק טוב וחזק - אנשים פשוט יעברו אליו ואריאל תגדל על חשבון בנ"ע.

לגדול על חשבון מישהו, זה טוב לדעתך?קיפודה


בהחלטיזהר

אם אני מאמין שהמסרים והחינוך שלי יותר טובים משל השני - אני שמח על כל אחד שעובר ממנו אלי.

שכוייח על האופטומיות! ויש לה גם מקום...אח

דני הירשברג עומד לסיים את תפקידו כמזכ"ל, והוא ידוע כמתנגד להפרדת סניפים. 

אז אם בתקופתו בכל זאת היו מחנות נפרדים והכל, זה אומר שיש סיכוי טוב שהבא אחריו יתייחס לבעיה ויכיר בסניפים נפרדים...

 

אני לא חושב שכדאי לוותר על אידאלים חשובים כמו שהזכרת (קידום התנועה, תנועה של עם וכו') לטובת הסעות...

 

בהצלחה!

 

ואם כבר מדברים על נפרד והכל אני רוצה לומר שלדעתי סניף נפרד מתאים במקום שזה מקובל על ההורים וכו' וגם שזה לא יזיק לפעילות (עוד מעט תראו איך), והפוך - סניף מעורב מתאים רק אם יש סכנה לפרישות וכו' שיקטינו את העשייה.

אפשר לשאול שאלה?אניייי

איך בדיוק אתם מעלים את הרוחניות בתנועה אם אתם לא יוצאים למסעות/מחנות/גל דבר אחר של בנ"ע?

 

***לא נשאל ממקום מזלזל בכלל פשוט באמת לא הבנתי....

 

וחוץ מזה-

לדעתי: אם אתם מאמינים באידיאלים של אריאל- תעברו לאריאל. תלכו עם האידיאלים שלכם. 

בהצלחה רבה!

תנסו כן לצאת ולעשות הסעות נפרדות.או שיש לי רעיון ממש טוב-''הכל לטובה''

כל הסניפים הניפרדים שיצאו.

הבנים באחד 

והבנות באחד!

זה ממש טוב בשבילכם..

(אני באריאל)

הבעיה היאאח

שהסניפים האלה לא ממש קרובים זה לזה...

אין מספיק סניפים נפרדים בשביל זה..רנה בנה

אם צריך לכל ישוב נפרד שיעברו 2 אוטובוסים (בנים, בנות) ולא הרבה חניכים על כל אחד, זה אומר שאוטובוס אחד יצטרך לעבור ב 7 מקומומות, ולאו דווקא קרובים.. אני לא הייתי רוצה לעלות בתחנה הראשונה.. וגם זה המון כסף..

בתור אריאלניקית אל תעברו ! לתנועה הזאת אין תקציב למטאטאט1


לשון הרע.. זה לא נכון!! שאלת פעם את הקומונרית? את המדריכה?באורות גבוהים

מאיפה הבאת את זה??

על מה את מדברת הייתי אצלך בסניף באמת שאין לכם מטאטאט1

צוחק

 

טוב אז ככה-בת לעם קדוש

 

קראתי פה את כל התגובות.

אני רוצה להגיב למה שכתבת (אופטימיסט לנצח)-

"לעבור לאריאל זה נראה בעיני כהסתגרות, אני חושב שהגיע הזמן להפסיק להתעסק רק בקישקע שלנו. יש משהו מאוד נכון בסיסמא "תנועה של עם",  סניפים בעיירות פיתוח, מרכזי קליטה, יישובים וערים, דבר שטרם ראינו אותו בתנועת אריאל".

אני מדריכה בתנועת אריאל, ויש לי כמה דברים לומר לך:

1) מה שכתבת (שהזכרתי פה) זה לא נכון, ורואים שזה נכתב מתוך חוסר ידיעה וחוסר היכרות עם התנועה. אני ממליצה לך לא לכתוב דברים אם לא בדקת אם זה בכלל נכון, אל תאמר סתם. בתנועה שלנו יש סניפי פיתוח, יש סניפים גם מערים וגם מיישובים, וכן, תתפלא, אבל הוא מורכב מכל שכבות האוכלוסיה. כתבת גם שהמעבר לאריאל זה הסתגרות? למה הסתגרות? אני אשמח להבין למה הכוונה, כי בעיני תנועת אריאל היא ממש ממש לא הסתגרות.

2) באופן כללי, ההבדל בין בני עקיבא לאריאל הוא מהותי, יש פה לא רק הבדל בין נפרד למעורב אלא הרבה יותר מזה- זה הבדל בהשקפות עולם, באידיאלים. ההפרדה זה רק ביטוי אחד (ובולט) להבדלים המשמעותיים יותר. אם תרצה הרחבה, שאני אסביר מה ההבדל באידיאלים ובמהות של התנועות- תגיד ואני אשמח להרחיב.

3) אם אחרי שתבין את ההבדל בין האידיאלים של הסניפים ותחשוב בסופו של דבר שאתה יותר מאמין באידיאלים של בני עקיבא- אז אני ממליצה לך כמו שאמרו פה קודם- לחכות בסבלנות למנכ"ל הבא. אולי היחס שלו לעניין יהיה שונה.

 

בהצלחה, וכל הכבוד על הבירור המעמיק והרצון לפעול בצורה נכונה ואמיתית!

 

זה חלק מהאידיאלים..רנה בנה

אני חושבת שאם באמת היינו מבינים את המשמעות של כל תנועה, כמו שאמרת, היינו מבנים שתכלס', כולנו עם אותה מטרה, כולנו באותו כיוון, ההבדל הוא הדרך. תבחר מה מתאים לך ולך עם זה..

קצת ארוך, אבל הנה מה שאני חושבת-

2 התנועות בסה"כ שואפות לערכי הציונות הדתית, קידוש החול, הרב נריה, הרב קוק, הרב מלמד וכו'. כולנו מאמינים שהכל פה בריאה של הקב"ה, גם החול- שנראה 'טמא' הוא ביאה של הקב"ה שעלינו לקדש ולהביא למקום גבוה יותר. השאיפה שלנו שתהיה יותר אמונה וקשר לה', שזה כולל גם ציונות, ממלכתיות, תורה ומצוות, קידוש ה' וכו'. מסכימה?
ההבדל הוא הדרך-
בני עקיבא חורטת על דגלה 'תנועה של עם', ואומרת שהדרך שלה היא מעורבות בחברה הקימת, השתלבות במציאות ומתוך זה לעלות כולם ביחד. מתוך זה מגיעים פרויקט השחר, שבט יובל, סניפי פיתוח, גרעיני הגשמה, וכן, גם סניפים מעורבים. 
בני עקיבא רוצה את כולם, והיא תעשה הרבה בשביל זה, אם למקום מתאים סניף מעורב, יהיה שם מעורב, אם המקום רוצה נפרד, יהיה נפרד! (זה שינוי שקרה ב"ה, חבל שזה לא היה מההתחלה..) 

 

אריאל אומרת, תורת חיים בעז! יש לנו את הדרך שלנו, אנחנו נקים סניפים ונתנהל בדרך המתוקנת. רוצה?! בא!! אנחנו לא נרד אליך, רק נגרה אותך ותבוא אחרינו מעצמך  

מתוך זה מגיעים הסניפים הנפרדים, תנועה קטנה יותר, ואולי יש סניפים במקומות מסובכים יותר, אבל זה לא המטרה. "אם אתם רוצים אנחנו שם, לא רוצים, לא צריך"
 

השאיפה? אותה שאיפה!! הדרך?? אחרת. זה המקום שכל אחד אמור לבחור איך מתאים לו להתנהל ואיפה הוא מוצא את עצמו. ואין סיבה למתח הזה! בואו נבין שכולנו טובים, לכל אחד יש את המקום שצריך אותו ואפשר לעבוד ביחד! 
אנחנו מדברים אידיאלים, אבל יוצרים מזה תחרות ושנאה!! זה נוגד כל עקרון.

 אז רציתי להגיב למה שאמרת ב1.- "בתנועה שלנו יש סניפי פיתוח, יש סניפים גם מערים וגם מיישובים, וכן, תתפלא, אבל הוא מורכב מכל שכבות האוכלוסיה. כתבת גם שהמעבר לאריאל זה הסתגרות? למה הסתגרות? אני אשמח להבין למה הכוונה, כי בעיני תנועת אריאל היא ממש ממש לא הסתגרות." 
לדעתי, כן אריאל מסתגרת, אבל זה הדרך שלה וזה מעולה!! זה הדרך שלה, להיות מודל, וזה עובד!

 
חלילה לא התכוונתי לפגוע. אשמח לשמוע תגובה ממך! במיוחד אם את לא מסכימה איתי..

שבת שלום!!

מצטערת, לא ראיתי את מה שכתבת בהמשך.רנה בנה

יש משהו שלא הסכמתי איתו במה שכתבת בהמשך. אני אגיב שם.

אז טכנית את יכולה להתייחס פה רק לחלק שהגבתי למה שכתבת.

מאיפה החוצפה לרצות להשטלת על בני עקיבא?!מוריה בשמחה
לבני עקיבא יש אידאלים ודרך - שאתה רואה בהם פשרנות, חוסר חיבור לתורה, חוסר בצניעות וכו
נם רואים את זה אחרת.
בדיוק לכן יש שני תנועות - מי שמאמין בערכים של אריאל שילך לאריאל. מי שבדרך של בני עקיבא ילך לבני עקביא.
הרצון שלך להשליט את דרכך שהיא במובהק שונה מהדרך של התנועה. היא חוצפה ועזות מצח.
בטח שהיא לא מקדמת את האחדות בעם ישראל.
אחדות זה להכיר שכל אחד מאיתנו שונה, חושב אחרת ומאמין בדברים אחרים. ועדיין אנחנו אוהבים אחד את השני.
ועוד נקודה - אם אתם רוצים לבחור תנועה רק לפי השיקול של מה הסניף ירווחל מזה מבחינה חומרית. אז עזבו אתכם. תשארו סניף יישובי. תנועה זה דרך ואידאולוגיה. לא מחצבת כסף.
^^^די"מ
(בלתק)
לא רוצים להשתלט.חולות

ראשית, תודה ל "בת לעם קדוש" שאכן האירה את עיני לגבי פעילותה של תנועת אריאל, אשמח אם תרחיבי בעניין השוני האידאלי בין התנועות.

שנית, לגבי דבריה של מוריה, אני רוצה להבהיר שאין בכוונתי להשתלט על התנועה גם אם יש דברים שאני חושב שיש צורך לשפר, יש בבני עקיבא מגמת התקדמות ועלייה בקדושה וצניעות שאני מבקש להמשיך אותה ולחזקה.

השיקולים שלי אינם חומריים כלל, לסניף שלי יש מספיק תקציב מתוך היישוב. השיקול הוא חומרי בצד הרדוד שלו. בצד העמוק, השיקול הוא איך הסניף ירוויח מבחינה חינוכית, שיפתח את הגיבוש הסניפי, הכירות עם עוד סניפים והגברת האחדות.

 

 

 

 

ממש לא חוצפהיזהר

כפי שכתבתי לעיל, אני לא חושב שזו הדרך, אבל הסיבה היא שזה לא יעיל. זה פשוט לא מה שיעבוד בצרה הכי טובה, ודווקא עלול להפיל את הפועלים, שיושפעו במקום שישפיעו. אבל מבחינה עקרונית - ברור שזה ראוי ורצוי.

זה גם לא נכון לטעון זה הקו של בנ"ע ואין בלתו. בתוך התנועה יש הרבה כוחות שמושכים לכאן ולכאן.

 

אני מכבד את האנשים ואת דעותיהם, אבל בפועל חושב שדרכם מזיקה והורסת, ולכן אין לי שום בעיה לשבש ולהרוס אותה, ע"י בניית תחליף ראוי יותר.

יש בזה משהו. רני בעיקר הזדהתי עם הקטע המצורף מההודעה שלה:די"מ
אחדות זה להכיר שכל אחד מאיתנו שונה, חושב אחרת ומאמין בדברים אחרים. ועדיין אנחנו אוהבים אחד את השני.
ועוד נקודה - אם אתם רוצים לבחור תנועה רק לפי השיקול של מה הסניף ירווחל מזה מבחינה חומרית. אז עזבו אתכם. תשארו סניף יישובי. תנועה זה דרך ואידאולוגיה. לא מחצבת כסף.
ההבדל בין התנועותבת לעם קדוש

 

אני אתחיל באידיאל של בני עקיבא. תתקנו אותי אם אני טועה, כי לא גדלתי בתנועה הזאת ואני מכירה אותה מבחוץ אז אולי מה שאומר כאן לא מדוייק. אבל די בדקתי את זה. אז כפי הבנתי..

בני עקיבא דוגלת בסיסמה "תורה ועבודה" כלומר, בחיים שלנו אנחנו צריכים לשלב בין התורה לבין העבודה, לא רק תורה כל היום כי צריך פרנסה וכו' (עוד המון סיבות למה צריך לעבוד), וגם לא רק עבודה כי כמובן שצריך לחיות את התורה. ולכן אנחנו צריכים לחיות חיים שמשלבים את התורה ואת העבודה ביחד (ז"א שמלכתחילה התורה והעבודה זה 2 ערכים נפרדים שאנחנו צריכים לשלב בחיים שלנו). 

לעומת זאת, תנועת אריאל דוגלת בסיסמה "תורת חיים בעוז"! (בעוז- כי צריך הרבה עוז וגבורה כדי לקיים את זה ולחיות ולהתנהל כל החיים עפ"י התורה). ז"א, מה שמוביל אותנו בחיים זה התורה. נקודה. אז איפה נכנס עניין העבודה? בתורה! תורת חיים הכוונה שהחיים שלנו מתנהלים עפ"י התורה בלבד, וכל מה שאנחנו עושים בחיים נובע מתוך התורה. זה לא ערך אחד תורה וערך אחד עבודה ואנחנו צריכים לשלב אותם. אלא הערך היחיד הוא התורה, והעבודה נכללת בתוך זה! הרי בתורה פעמים רבות מוזכר החשיבות שבעבודה ("יגיע כפיך כי תאכל אשריך וטוב לך", ועוד פס' שאני לא זוכרת בע"פ, ובכלל כ,כ הרבה מצוות שקשורות לחקלאות ולמסחר- לא נצטווינו עליהם סתם, אלא בגלל שאנחנו צריכים לעסוק ב"חול"- בכל מיני עבודות, בגלל זה יש כל מיני מצוות בעניינים האלה). בקיצור, אנחנו לא רואים את התורה והעבודה כשני ערכים נפרדים שיש לחבר, אלא כערך אחד- התורה. בתוכו נכללים כל תחומי החיים, ביניהם גם העבודה (העבודה היא חלק מהתורה ולא בנפרד).

בעצם בנ"ע רואים בעבודה מעין דבר חילוני שצריך לקדש אותו. אריאל אומרים- לא, זה כבר קדוש, הרי התורה ציוותה עלינו לעבוד. הכל נובע מהתורה!! כל החיים שלנו הם מהתורה בלבד, שם תמצא הכל. אל תתחיל לחפש מסביב.

 

בנוסף לכך, יש הבדל בין התנועות בגישה ל"קהל היעד" שלה, באוכלוסיה שבאה לתנועה.

בני עקיבא, כפי שציינת, היא תנועת "עמך", או בלשונך- "תנועה של עם". התנועה בעצם אומרת שהעם במצב נמוך, וכדי להעלות אותו- צריך "לרדת אל העם", ומשם לאסוף אתם ולהרימם למעלה. זה היה יכול להיות רעיון חמוד, אם זה היה עובד. המציאות בשטח מוכיחה שה"מהפכה" הזאת לא ממש עובדת ופשוט נשארים במצב הנמוך בלי לעלות (באופן משמעותי).

תנועת אריאל לא מסכימה לרדת. על התורה לא מתפשרים בשום פנים ואופן. אין דבר כזה לרדת אל העם, אנחנו לא יורדים לשום מקום. ירידה בכוונה זה לא טוב. אנחנו מאמינים שכדי להביא את הנוער למקום וגבוה וקדוש ונכון- צריך פשוט להעלות אותו למעלה, במקום ש"אנחנו" רד אליהם, "הם" יעלו "אלינו". (אני כותבת במרכאות כי זה לא שהמדריכים נמצאים במקום המושלם ומחכים שהחניכים הרדודים יגיעו לרמה שלנו. ממש לא) אלא הכוונה היא שהתנועה לא מאמינה בירידה לרמה נמוכה יותר. אנחנו משתדלים להיות במקום שאליו התורה מכוונת אותנו, ולכן אין שום עניין בלוותר על ערכים ומצוות, גם לא לצורך חינוך הדור ומטרות נעלות שכאלה (באמת נעלות). המטרה לא מקדשת את האמצעים! החניכים (או ההורים) שרוצים לחיות חיי תורה באמת, בלי פשרות- יבואו לתנועה הזאת! אנחנו לא יורדים ולא כלום. אנחנו פועלים מתוך מקום אמיתי של תורה. אז מי שבא ברוך הבא!

 

ולעניין של הנפרד/ מעורב..

זה בעצם תוצאה של 2 הדברים שאמרתי כאן. ו2 ההבדלים הם בעצם אחד.

תנועת אריאל מתנהלת עפ"י התורה. נטו. בלי פשרות, בלי תירוצים. 

העם רגיל למעורב אז בואו נהפוך את זה לדבר לגיטימי ונחנך אותם גם במצב של מעורב? נרד אליהם? אנחנו יודעים שבנים ובנות שגדלים יחד (ובסניפים מסויימים זה מילים עדינות)- זה דבר שנוגד את התורה. זה אסור וצריך להתרחק מזה. (אם תרצה הוכחות תגיד ואני אשמח לפרט גם על זה- למה מעורב זה נגד התורה).

תנועת אריאל חיה עפ"י התורה, הכל נמצא בה, אנחנו מתנהלים עפ"י רצונו של הקב"ה! אנחנו לא גדלים בחברה מעורבת וח"ו לא מעודדים את זה ולא נותנים לגיטימציה וכל מיני תירוצים וסיבות. לא נרד למצב הזה שאנחנו צריכים להתפשר כדי לקרב את מי שצריך. לא. אנחנו עם ישראל, עם קדוש, העם שהקב"ה בחר בו. ואנחנו עושים את רצונו באופן מלא ושלם, ללא פשרות. תורת חיים בעוז!

 

 

*לכל שאלה, הערה, הארה, בירור נוסף וכו'- אשמח לפרט

 

נ.ב.

אולי זה היה נשמע שאני מזלזלת או מתנשאת- אז ממש לא! חס וחלילה. אני ממש ממש לא. אומנם כתבתי וואחד תגובה, וזה נשמע שעשיתי ממנו קבוצות שרחוקות כמו מזרח ממערב. אז לא. יש לי המון חברות גם מבני עקיבא, ואני מעריכה אותן מאוד. אנחנו לא שונות מאוווווד, אבל כן יש הבדלים שבעיני הם מהותיים. אבל וואלה, לא מהותיים ברמה של מריבות וסכסוכים. הוויכוחים הטפשיים שיש לפעמים בין התנועות- הם מיותרים לדעתי. אין צורך להתלהם, זה פשוט השקפות עולם שונות, כמו שאנחנו יודעים שיש הרבה כאלה בעם שלנו. חשוב לזכור, שלמרות ההבדלים- אנחנו עם אחד, כולנו חיים על פי אותה התורה, הקב"ה הוא האבא והמלך של כולנו. אנחנו משפחה אחת מאוחדת ומלוכדת וקדושה, בואו נשמור על זה! אלה פשוט דרכים שונות לעבוד את ה' ולהתקרב אליו. 70 פנים לתורה!

 

אבל למה הגבת לי?די"מ
קראתי ברפרוף נראה לי שאני מסכים.
החניך הייתי בבנ"ע כי זה מה שהיה בישוב.
אחרי זה הייתי מדריך וקומנר חוץ באריאל.
לא כל כך מסכים. לא יודע לגבי אריאל, אבל לגבי בני עקיבא -אח

לגבי האידיאל - בבני עקיבא לא אומרים שתורה ועבודה אלה 2 ערכים שונים. הפוך - הם "תלויים" זה בזה, ומכאן שזה ערך אחד. והשילוב הזה מוביל את התנועה.

לגבי קהל היעד - בני עקיבא לא יורדת אל העם! בני עקיבא עולה אל העם. זו בדיוק אחת הנקודות שגרמו לבני עקיבא לעשות את זה - העובדה שלא היה חיבור לעם הייתה בועה, וזו עובדה שנבעה מזה שחשבו "אנחנו יותר טובים ונעלים מכם... לא נרד ל"שפל" שלכם...". תפנימו, גם לחילונים יש משהו ללמד אותנו! אין ציבור מושלם.

לגבי ההפרדה - כשבני עקיבא נוסדה מעורב היה מקובל מאוד, גם אצל הדתיים. לא היה מצב אחר. ואז גם לא היו מזה נזקים. היום באמת יש צורך לשפר בתחום הזה, מסכים.

חוץ מזה - שכחת עוד הרבה ערכים ועשיות חשובות של בני עקיבא, אבל לא משנה...

תגובה ל"אח" בת לעם קדוש

 

1. זה לא 2 ערכים שתלויים זה בזה, אלא זה פשוט ערך אחד- התורה, ומתוכו יש גם את העבודה. העבודה היא פשוט חלק מהתורה.

2. כשאני כותבת ירידה אני מתכוונת לכך שעצם המעורב הוא ממש לא רצוי (מהתורה!). אז העובדה שבני עקיבא מתנהלת עפ,י דבר שהוא לא רצוי מהתורה, זה נקרא לרדת ולוותר על ערכים מהתורה. (לא משנה מה המטרה של זה, כי המטרה לא מקדשת את האמצעים ואין הצדקה להתפשרות על התורה)

3. "תפנימו, גם לחילונים יש משהו ללמד אותנו! אין ציבור מושלם." נכון. יש לנו מה ללמוד מהחילונים. ללמוד, לא לאמץ התנהגויות שליליות. מכל אחד יש מה ללמוד, גם מהגויים- "חוכמה בגויים תאמין" אבל המשך הפס' הוא- "תורה בגויים אל תאמין". חוכמת חיים וכו', וגם פילוסופיה וכאלה דברים.. יש התנהגויות ודברים שכן אנחנו צריכים ללמוד מהם. אבל תורה- לא! חוכמה כן, תורה לא. תורה א"א לקבל מהגויים, זה נמצא רק אצלנו. העניין של המעורב, עם כל כמה שהוא היה מקובל פעם, הוא דבר שקיבלנו מהגויים. תסתכל בתנ"ך, איזה הפרדה היתה שם! איזה צניעות! תראה את האבות והאמהות שלנו, תראה את אלישע עם האישה השונמית כמה שהנער של אלישע הזדעזע מזה שהאישה נגעה באלישע ודיברה אליו ישירות. ויש עוד דוגמאות רבות.. תסתכל בתנ"ך, תלמד איך העולם המתוקן צריך להיות, איך ה' תכנן את העולם. תקרא ותלמד. בקיצור- חוכמת חיים כן אנחנו צריכים ללמוד מהגויים (ומהחילונים- שחיים כמו גויים). אבל תורה- ניתנה רק לעם ישראל! אסור לנו ח"ו ללמוד תורות והתנהגויות זרות! ובגלל שהתורה כ"כ נגד חברה מעורבת- אז את זה אסור לנו ללמוד מהגויים ומהחילונים! זה שפעם מעורב היה מקובל- זה כבר בעיה. אבל להמשיך עם הבעיה הזו, ועוד כשהיא החמירה כל כך?!

4. זה נכון שפעם המעורב היה פחות בעייתי. אבל כמו שאמרת, בימינו זה אחד הבעיות, אולי ה-בעיה הגדולה ביותר של הדור שלנו. פריצות נוראית. ואתם ממשיכים עם זה! (אני לא אומרת שבני עקיבא זו תנועה של פריצות ח"ו ח"ו, אבל אני כן אומרת שזה לקחת סיכון מאוד גדול וזה בהחלט מוביל לדברים ממש לא טובים). מסורת זה לא תמיד דבר חיובי. אם רואים שהמסורת- מה שהיה מקובל עד עכשיו,הוא כרגע מזיק- אז יש לשנות את זה. המעורב, במיוחד בדור שלנו, זו בעיה באמת גדולה ורעה מאוד, ולכן, גם אם פעם זה היה בסדר, בימינו זה ממש לא בסדר ויש להפסיק עם זה. להפריד. נקודה.

 

אני אמרתי את דבריי,אח

בחרת להתחמק ולענות על דברים שלא אמרתי? זכותך...

לא ענית בצורה עניינית...

בקשר לתורה ועבודה...רנה בנה

מסכימה עם הרבה ממה שכתבת. ועם חלק פחות..
משהו שכן יש לי להגיד, אומנם זה נראה שבני עקיבא אומרת "תורה ועבודה" אבל הסיסמה מאחורי זה זה "קדש חייך בתורה וטהרם בעבודה".

זה אחרת. האמירה היא לא "צריך לחיות גם קודש וגם חול", המטרה היא לא שילוב. השאיפה היא לא להתפשר! 
האמירה היא "קידוש החול" לקחת את החול למקום קדוש יותר. והדרך, היא גם פשרה. 

 

לצערנו, זה טעות נפוצה מאוד שגם הרבה מחברי תנועת בני עקיבא לא מבינים אותה.. ואולי אפילו הרבה מהזרם הזה שקורא לעצמו "דתי לאומי" קצת איבדו את האבחנה בין שילוב לקידוש החול.

 

שבת שלום!!

רנה בנה-בת לעם קדוש

 

אני מאוד שמחה לשמוע. באמת. היה חסר לי הנקודה הזאת, ואני שמחה שזה נמצא באידיאל. בתקווה שהתנועה תבין זאת ותשנה קצת את הכיוון כדי לחזור למסלול ההתחלתי והרצוי- לחיות חיי קודש. לצערי, זה לא מה שקורה במציאות. לפחות לא ברוב. (אני כן מודעת לסניפים מועטים שהדרך שלהם קרובה יותר למצב הרצוי, אך לצערי  זה רק מיעוט).

ולגבי מה שכתבת- "השאיפה היא לא להתפשר! האמירה היא "קידוש החול" לקחת את החול למקום קדוש יותר. והדרך, היא גם פשרה." על זה דיברתי קודם. אולי האידיאל הוא לא להתפשר, אבל הדרך היא פשרה!! כאילו תחליטו..

ועוד משהו ל"אופטימיסט לנצח"-בת לעם קדוש

 

כמו שאמרו כאן בהתחלה, לבני עקיבא יש דרך משלה ולאריאל דרך משלה. מחברות שלי שבבני עקיבא ומדריכות שלי וכו', הבנתי שהעניין של המעורב הוא אידיאל, זה הלכתחילה. חברות שלי היו בשבת צוות ודני הירשברג העביר להם שיחה ודיבר על זה (החשיבות של המעורב וכמה זה אידיאל ככ חשוב ואסור לוותר עליו וכו'.. אני אפילו לא זוכרת מה היו ההסברים שלו אבל כשחברות שלי סיפרו לי על זה הרגשתי כמה זה כל כך מעווווותת...)

בקיצור- אני לא חושבת שזה רעיון טוב לעשות מהפכה בתנועה ולהפוך אותה לנפרד, כי זה אידיאולוגיה והמעורב הוא רצוי בבני עקיבא. אז או שתמצאו את מקומכם בתנועה הזאת, או שתעברו לאריאל או לעזרא או לכל מיני תנועות אחרות, או שפשוט תהיו סניף יישובי (למרות שלדעתי חבל כי להיות חלק מתנועה זה להיות חלק ממשהו גדול וזה עוצמתי בעיני ולדעתי זה ממש נכון..) אז על עזרא אין לי שום מושג בכלל.. אולי באמת כדאי לך לברר על עזרא. אבל את בני עקיבא לא תשנו כי זה מצב רצוי בשבילם.

צודקת.רנה בנה

והלוואי והיו יותר חברה' בתנועה שבאמת היו מבינים את זה ושואפים לזה, מתקדמים, רוצים אחרת ולא שוקעים במציאות.. קצת חבל שאנשים בורחים בגלל המציאות, במקום להיות שם לעשות מציאות אחרת שהיא האמיתית והנכונה יותר. אבל אני באמת מבינה למה הם עושים את זה. ומי שאם היה חלק מזה היה מדרדר, אז זה באמת לא המקום בשבילו!! צודקת ממש שזה קצת נאבד, אפילו לדעתי, גם אצל חלק מהמובילים בתנועה..

 

כתבת- "כאילו תחליטו.." פתחת שם פתח לתגובה, ויש לי מה להגיד אבל זה לא מנוסח לי טוב עכשיו, בעז"ה בשבוע הבא  

 

שאלה- עקרונית האם פשרה זה דבר טוב? (אני אשמח לתשובות, גם יש לי פעולה על זה שבוע הבא אז זה יוכל לעזור לי ) [לאו דווקא תנועות נוער, מעורב נפד וכו', בכללי לחיים.. זה שאלה קשה! ]

 

קצת מורכב יותר..אדם כל שהוא

"לבני עקיבא יש אידאלים ודרך - שאתה רואה בהם פשרנות, חוסר חיבור לתורה, חוסר בצניעות וכו"

אני חושב שמדברים שהרב נריה, שנחשב מנהיגה הרוחני של בני עקיבא כתב, אפשר לראות שבעיניו תנועה מעורבת זו מציאות לא רצויה.

אבל הוא ראה בתנועה יתרונות גדולים, וצורך גדול ועצום שמצדיק ללכת בדרך של בדיעבד בנקודות מסויימות.

 

אז לא בדיוק שבאים להשתלט על תנועה, ולהכניס לה ערכים מנוגדים לערכיה.

 

[אני לא בא לנקוט עמדה בשאלה שבפתיחת השרשור].

 

 

לא קראתי את כל התגובות, אבל ..חפרנית גאה=)
א. אמרת שאחת הסיבות שלא יוצאים למחנות היא הכסף ככה שזה לא משנה אם תהיו באריאל או בבנ"ע..
לגבי המעבר. אני מדריכה בסניף נפרד.. ואני כן חושבת שצריך להישאר בבני עקיבא.
אני מאמינה שבתנועה של עם, צריך להיות כל העם.. גם הדוסים.
וכן, אני מאמינה שעם הזמן שיעבור בני עקיבא תבין שהיא צריכה לתת מענה הולם גם לסניפים הנפרדים. אם אנחנו נצא, ונוותר על זה בני עקיבא תישאר לעד תנועה מעורבת. אם אנחנו נוביל מהלך של הכרה בסניפים הנפרדים נוכל לשנות.
החלום שלי זה שנתאחד כל הסניפים הנפרדים ונדרוש יחד מענה.
לשאלה של רנה בנה-בת לעם קדושאחרונה

 

השאלה על מה להתפשר. אם זה על ערכי התורה אז לא מתפשרים. אבל אם זה במקרה כמו- אמא שלי רוצה שאני אחזור הביתה בלילה עד 10 ואני רוצה רק ב12 אז נתפשר ואני אחזור ב11.. אז ברור שאפשר להתפשר כי זה לא בעיה מהותית. אבל להתפשר על ערך שמאוד מאוד חשוב לי אני לא חושבת שזה טוב "להכנע" או להתפשר.. במיוחד לא על משהו שה' ציווה אותנו

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך