למישהו יש רעיון איך להזכיר לחברה שחייבת לי סכום כסף יחסיתכמעין הנובע
גדול?
תאמתימ''ל
שלא נראה לי שיש דרך נעימה לעשות את זה, אולי רק להפחית את אי הנעימות.

אבל קודם כל תנסי להבין בעצמך למה היא 'שכחה' את החוב הזה, אם זה באמת סכום גדול אז קשה לי להאמין שזאת שיכחה תמימה. אולי אין לה את הכסף להחזיר? אולי בשבילה זה דווקא לא סכום כ"כ גדול?

הדרך הכי פחות לא נעימה לדעתי זה להזכיר את החוב בישירות אבל מנקודה של לעזור לה. להגיד לה משהו בסנון של "את זוכרת את ההלוואה שנתתי לך? אז אם קשה לך להחזיר אל תתביישי להגיד לי, אני אעזור לך בשמחה. אולי תחזירי לי בשלבים או בצורה אחרת שתהיה לך נוחה יותר".

הגיוני שאת מפחדת שהעלאת הנושא תפגע בחברות שלכן, אבל תזכרי שגם להשאיר את זה מתחת לפני השטח זה לא בריא לחברות.

בהצלחה
עצה מעולה. גם אני אשתמש בה.חלושששש
הבעיה היא שבמקרה הזה הסכום הוא לא עד כדי כך שהיא לא יכולהכמעין הנובע
לעמוד בו.

ויפגע בחברות שלנו?
ברור שלא.
חברות לא שווה כסף.
להגיד לה ישירות. למה להזכיר? היא בטח זוכרת...מוטיבציה
"אממ שטערצאלך שכחנו מהכסף.. יש לך איך להחזיר?"סוג'וק

או "מתי יהיה לך?"

שטערצאלךאושר תמידי
רשועים ארורים....הדסי שושה
משורש "שטר"סוג'וק


"שטרצלך" = "שטר אצלך" ימ''ל


ואני חשבתי שבאמת התחברו לו האותיות וזה מה שהוא התכווןכמעין הנובע
מזו הקללה הזו שרשמת שם בכותרת? כמעין הנובע
מזה שטערצאלך?

(אשכרה העתקתי אות אות)
משפחת שטיסלסוג'וק


המשמעות של המילה היא 'רווק/ה מעוכב שידוך'ימ''ל

 

מילולית הפירוש הוא 'מכסה לסיר'.

כוונת הכינוי הוא לומר "לכל סיר יש מכסה - גם לך...".

 

עקרונית זה כינוי שבא לנחם, אבל בסגנון אידישאי אופייני... זקן כסיל

 

וואלה ומזה קלפטע?סוג'וק


זקנה רכלנית ותככניתימ''ל


החכמתני. תודה!כמעין הנובע
אצלנו אומרים לכול מחבת יש מכסהטוביה2
אגב - באידיש סיומת ך' זה לשון רבים, ביחיד מסיימים בע'ימ''ל

 

ע"ע:

ראגאלע - ראגאלעך

בייגלע - בייגלעך

קינדר - קינדרלעך

 

לכן:

שטארצאלע - שטארצאלעך

 

לע ביחיד לאך ברבים. (בייגלאך, קינדערלאך)שמן פשתן

ע הוגים בסגול, א הוגים בקמץ.

 

 

גם אני חשבתי ככהימ''ל

 

אבל במילון כתוב Xעך.

 

ההגיה שכתב לע' ולא' נכונות (א' הוגים גם כקמץ גדול), כנראה שבסיומת אות הניקוד נשארת למרות שינוי ההגיה ומקבלת ך'.

 

תלוי בהגיהיוני
במילונית ייתכן האמת כמו שכתבת אבל תאכלס במדוברת זה שונה
אז כנראה לא שמעת אותי טובימ''לאחרונה

 

אמרתי עך לא עך. כאילו מוציא לשון 

 

תקרא שוב את הסוף של ההודעה שהגבת עליה.

 

אנונימית1111
אחלה גישה!
תגידי לה שאת בדיוק יושבת לעשות חשבונותיוני
ואת לא זוכרת בדיוק אם היא חייבת לך 3300 או 3350.. מה היא אומרת?

סבבה ואני די צריכה את הכסף הזה אז...


זהו
זה לא נעים כמעין הנובע
האמת אין דרך נעימהאמבא
אבל בהחלט יכול להיות כמה דרכים יצירתיות לרכך:

תבקשי ממנה הלוואה בחזרה ואז תזכירי שבעצם היא גם ככה חייבת לך..

או שתלווי לה עוד קצת ואז תזכירי לה על ההלוואה הקודמת..

או שתשיג לך שידוך ואז תקזזי לה מהדמי שדכנות את ההלוואה

או שתכתבי שלט ענקי 'גנבת, את חייבת לי פול כסף'

או שתשלחי לה סמס (מה נשמע? שמעי קצת לא נעים לי, אבל זוכרת שבשבת אחרי מוסף הלוואתי לך כמה ירוקים, מתי נח לך להחזיר?)
נראה לי שאלך על השלטכמעין הנובע





כנראה אתגבר על החוסר נעימות המוחלט ואשלח לה סמס.
או שאוותר לה וזהו.
מתלבטת
אפשר גם כמה שלטים..אמבא
ובאמת פעם הלוואה היה לרוב שלא על מנת להחזיר, מעין חסד כזה. אז באמת זה מצווה מצד אחד למחול לה.

אבל אם אין סיבה הגיונית, את צריכה לבקש ממנה ולא להתבייש..
(אפשר להקצין ולהגיד, שאם לא תבקשי ממנה פעם באה היא תבוא ותעשה את זה לאחרות ואז שם לא בהכרח התנהגו בסלחנות כמו שלך..)

בהצלחה במה שלא תבחרי, רק תעשי את זה מתוך רצון ולא מתוך פחד ופדיחה..
פעם זה כשהיינו תיכוניסטיםטוביה2
והלאה היה 20 שקל

היום זה אחרת
פעם התכוונתי בתקופת כנסת הגדולה (לא נראה לי שהיית תיכוניסט)אמבא
הוא היה ביסודי ה-מיוחד
זה נשמע שהיו נמנעים מלהלוות ולכן תיקן הלל וכוטוביה2


אגבימ''ל

 

אם ההלוואה בת יותר מחצי שנה ולא עשית פרוזבול אז יש איסור לבקש את החוב.

^^^^לחפש את האור

בס"ד

 

 

ורעיון לאם כן עשית פרוזבול וכו':

 

למה שלא תתפללי על זה?

אבא חברה שלי שכחה להחזיר לי סכום כסף , הסכום היה ....

בבקשה תזכיר לה שהיא צריכה להחזיר לי את הכסף

ובבקשה שהיא תחזיר לי את הסכום בשלמותו במהרה...

 

 

 

"

מטרתה הנעלה של התפילה היא, כאמור, עצם הקשר עם ה', עצם ההרגל לשתף אותו בחיינו. אבל תוכנה ופרטיה של התפילה - כל דבר שבעולם, גם דברים שעשויים להיראות לנו קטנים ושוליים בעיני ה'.
 
כותב רבי נתן: "וכן שמעתי אני גם כן מפיו הקדוש על דבר קטן ופחות מאד, שהיה קצת מוכרח לי, ואמר: תתפלל על זה להשם יתברך. ועמדתי משתומם, כי היה לי לדבר פלא בעיני להתפלל להשם יתברך על דבר פחות כזה, וגם כי לא היה מוכרח ביותר, ואמר (בלשון תימה): אין זה כבודך שתתפלל להשם יתברך על דבר קטן כזה?!" (שבחי הר"ן רל"ג).
 
מדוע, בעצם, זה נראה לנו מוזר להתפלל על קטנות? האם הקדוש ברוך הוא גדול מידי עבור דברים קטנים? האם צרכינו הפעוטים לא מעניינים אותו מפאת שהוא כה מרומם וכה נישגב? מי שסבור כך שוגה באופן מהותי בתפישת האלוקות. במושגי בני האדם גדולה ורוממות פירושה התרחקות מן הפרטים הקטנים.
 
כשאדם עולה לגדולה הוא הופך פחות זמין לאדם מן הרחוב, וכבר אי אפשר להטריד אותו בדברים קטנים. יש לו פקידים ושעות קבלה, לא כל אחד יכול לדבר איתו, לא בכל שעה ולא בכל ענין. אצלנו, בני האדם - הגדול מתרחק מן הקטן, לעיתים אף מתנשא ובז לו. לכן אנו עשויים לשגות ולהטיל תפישה אנושית זו של גדלות גם על הבורא. כה רם ונישא הוא, מה לו וליציר כפיו, אדם עשוי עפר? וכי הרהוריו או צערו של בן תמותה עשויים בכלל להעסיקו? מול אין סופיותו ניראות גם ההתרחשויות הגורליות של חיינו פעוטות ואפסיות.
 
אלא שגדולת הבורא שונה באופן מהותי מגדולת בשר ודם. "במקום גדולתו שם אתה מוצא ענוותנותו". גדולתו האין סופית איננה מגמדת בעיניו את הפרטים הקטנים. עולמו, כל יצירי כפיו, וכל ענייניהם וקורותיהם, עד לפעוטים ביותר - חשובים ויקרים בעיניו. מגלקסיות אדירות עד גרגיר חול בקצוי ארץ - לכל משמעות, חשיבות ומשקל.
"
יפה! תודה רבה כמעין הנובע
זה באמת המקרה?ימ''ל

 

אם כן אז יש פתרונות, אבל צריך לדעת איך לעשות את זה נכון מבחינה הלכתית.

 

ואני מתקן את הלשון של מה שכתבתי קודם - "יש איסור לבקש את החוב" הכוונה היא שאין בכלל חוב כי הוא נשמט ויש איסור לתבוע אותו.

 

ההלוואה לא יותר מחצי שנה.כמעין הנובע
להגיד להדי"מ
^^^טוביה2
אל תשכחי שגם אי החזרת החוב כרוכה בהרבה כעס ואכזבה - עלולה בכול מקרה לגרום בסוף לנתק מהחברה
תחשבי מה היית רוצה שהיא תעשה במקרה הפוך.שמן פשתן


לא חושבת שזה בדיוק אותו דבר..כמעין הנובע

אני אישית בוודאי הייתי שמחה שאומרים לי. אפילו שהייתי נורא מתביישת.. (גם תמיד אני מבקשת כמה וכמה פעמים שאם אני שוכחת שיזכירו לי, למרות שאני משתדלת לכתוב), אבל אם היא לא זוכרת ולא אמרה לי ואני פשוט אמחל לה או יתן לה זאת במתנה כיביכול.....

שלחתי לה הודעהכמעין הנובע
דיי בזכות השיכנועים שלכם..

תודה רבה!
ומה היא החזירה?חפש
אממכמעין הנובע
שהיא זכרה והתעקבה כי אירגנה את הכסף.. והחזירה לי היום.


פאדיחות. רציתי לקבור את עצמי
אל תתביישיחפש
יש מצב זה שהזכרת לה גרם לה להתארגן עם הכסף יותר מהר.
^^^צריך עיון
הגיוני מאוד..
לא נורא. עבדת על "עזות דקדושה". ולא עשית משהו רע.לחפש את האור


אממ. בכל זאת.. לא נעים בכלל. אבל ב"ה מאחורינו והיא הגיבה ממשכמעין הנובע
יפה. ב"ה.
רגעימ''ל

 

אבל לא אמרת בכלל מה כתבת לה בהודעה, כל השרשור היה על איך להזכיר את זה.

אם בא לך אז תכתבי איך עשית את זה, לא חייבת, סתם מתוך סקרנות.

 

אמ. לא אכתוב את הנוסח המדוייקכמעין הנובע
אך רשמתי לה שאני מתפדחת ולא נעים לי כלל. ואם היא זוכרת שהלוואתי לה כך וכך..
אם זה קשה כרגע מבחינתה זה לגמרי מובן ושתרגיש הכי בנוח בעולם. מתי שתוכל זה בסדר.
וביקשתי שוב ושוב סליחה.


משהו מעין זה.
יפהימ''ל

 

רגיש ואכפתי.

גם התנצלת (למרות שבתכלס אין על מה) ונתת לה גם אופציה להחזיר מאוחר יותר אז בכלל אין לך מה להרגיש לא נעים.

מקווה. מקווה שזה היה גם בסדר מבחינתהכמעין הנובע
ותודה רבה לך!
מעודד (:
מאמין שעדיין לה יותר לא נעים ממך מאשר לך ממנהחפש
את מתוקה כזאת יטבתה


לחברה זה לא בעיההפי
בובי מה עם הכסף שלי?
אבלל למישהי זרה זה בעיה ואם ישלך פיתרון אני אשמח
אם מישהי היתה שואלת אותיהולם במיוחד
''בובי מה עם הכסף שלי?'' חברה היא כבר לא היתה.
בסדר הכוונה זה לבוא בעדינותהפי
מה הכוונה מישהי זרה?ימ''ל

 

נתת למישהי שאת לא מכירה הלוואה בלי צ'ק פיקדון או שטר הלוואה?

 

בעיקרון פשוט הולכים ומזכירים (זה אמור להיות הרבה יותר פשוט מאשר מול חברים). אם היא לא מוכנה להחזיר זה כבר סיפור אחר...

 

לא היא לא זרה גמורההפי
מכרתי לה משהו והיא לא שילמה
אז זה לא בעיהימ''ל

 

בובי מה עם הכסף שלי?

(אם עדיין לא נעים לך אז יש פה בשרשור שלל עצות איך לרכך את אי הנעימות).

 

מה בובי היא לא חברה שלי אפילו לא קרובהפי
אז חומד. אל תתקטנניהולם במיוחד
סתם. אבל באמת רוב העצות בשירשור רלוונטיות ל-לא חברה (סמס, להזכיר בדרך אגב, וכו וכו)
החלטתי להיות גיבורה ושלוח לה תודה(;הפי
בואנה, זה כסף טוב השירשור הזה!הולם במיוחד
חחח לגמריהפי
כמעין הנובע
השירשור הזה ממש מוציא את הפוטנציאל שבנו

טרמפיסטים - היום זה היה השיא 🤢זיויק
תת-קל-חו!!!!!!
נראלי מיצית... נעשה קצת מגוחך..בנות בזות ליאחרונה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

אולי יעניין אותך