מה ההגדרה שלכם לדוס/ית?איש חשוב


אם אני זוכרת נכון היה על זה פעם שירשור..מיצ'ל
אולי בהמשך אכתוב
נראלי אדם שבאמת אכפת לו לעשות את רצון ה'...השתיקה שלי.
דתי אמיתי..קיפודה

לא רק כלפיי חוץ וגם כי הוא רוצה

אני לא מכיר דתי(מבוגר שהוא לא רוצה בזה)איש חשוב

אם ככה אז מה זה "לייט"? כל דתי הוא רוצה להיות דתי ולעשות את רצון ה'

 

השאלה גם ל @השתיקה שלי.

תתפלאגעזלאן

יש המון כאלה שעושים את זה כי ככה הם רגילים וכי נח להם

לא הבנתי ככקיפודה


שאלה טובה, אני התחלתי להגדיר את עצמי אחרתמישהי........

כשאדם יכול להיות דתי (או דוסי ) וגם לגנוב, לאנוס ולרצוח, להשפיל אנשים אחרים וכדו'- לא יודעת, קשה לי עם זה.

אז  אני בן אדם השואף להיות כמה שיותר טוב ולעשות את הרצון ה'.ה

האם אני דוסית? 

מה זה בכלל דוס?דת"י

האמת, המילה דוס = דתי. ביידיש היו מחליפים בין האות ת' לאות ס', כך שדתי נקרא - דוס,
ודתייה נקראת - דוסית. (תקנו אותי אם אני טועה).
בשביל להיות דתי באמת, צריך שיהיו לך שלושה דברים:
1. דרך ארץ.

2. תורה.
3. יראת שמיים.

כיום משתמשים במונח 'דוס' או 'דוסית' כדי לציין אחד שקצת יותר אדוק/מקפיד מאשר "דתי".
השאלה היא, כמה אתה באמת דתי כלפי עצמך?
1. האם אתה מקפיד להתפלל 3 תפילות ביום?
2. האם את/ה מנסה תמיד ללמוד דברים חדשים שלא ידעת בעבודת השם?
3. האם את/ה שומר נגיעה?
וכך הלאה...

אדם דתי או דוס, נקבע על ידי הקדוש ברוך הוא בלבד.

כי הוא היחיד שיודע האם אתה באמת עובד השם, או פשוט עובד עליו.

דוס זה לא ביידישאריק מהדרום
דוסי זה דתי בהברה אשכנזית ובקיצור דוס.
פספסת את העיקרוןגעזלאן


לא פיספסתיאריק מהדרום
העיקרון פשוט לא עניין אותי.
דוס זה לא ביידישאריק מהדרום
דוסי זה דתי בהברה אשכנזית ובקיצור דוס.
לא חייב להיות צדיק הדוריבנה המקדש!

כדי להיות בהגדרה "דוס"...

יש כאלה שיגדירו אתזה בתור דבר יחסי- יחסית לחברה הזאת היא דוסה, ויחסית לחברה הזאת היא מתפרחחית...

אני חושבת שזה יהודי שרוצה להתקרב לקדוש ברוך הוא יותר מהדרגה שהוא נמצא בה ומשתדל להתקדם בעבודת ה'

ולא דורך במקום...

דוסים זה דתייםמישהי בנערות


דוס זה בן אדם שמקפיד קצת יותר על חלק מהדברים....אחת מהעם הנבחר


בן אדם עם קסדהיאירוש

על הראש ושתי פאות שאם מחפשים ממש טוב אפשר למצוא את הראש בינהם... 

ועכשיו ברצינות- יהודי שעבודת ה' חשובה לו, שרוצה להתקדם בעבודת ה'.

יהודי שמנסה לקיים את רצון ה' הכי טוב שהוא יכול...הלב והמעין.


דתי בהבהרה אשכנזיתפיתה פיתה

דוס-הגדרה שרגיל אנחנו מגדירים מי שיותר דתי ממנו

אדם שמשתדל להנכיח ככל האפשר את הקב"ה בחייו*בננית*
מתוך הבנה שכל החיים צריכים להיות מוכוונים בדרך של עבודת ה'.
באופן טבעי זה כולל דקדוק בעבודת המידות, בקיום מצוות וכו'.

(לשאר המגיבים - כמובן שלמושג 'דוס' יש משמעות מעבר לפירוש המילולי שלו, ולכן לומר שזה 'דתי' זו קצת התחמקות מהשאלה)

השאלה הגדולה היא - מה הצורך בהגדרה הזו?
סליחה שאני קטנוניחוני המעגל פינות

בדרך כלל זה מדד של שמירת הלכה 

בהלכות צניעות/בינו לבינה

איפה כתוב מה שאמרת פהמוטי113


אין הגדרה לדוס, ממילא, כל אחד מפרש כרצונו...נער גבעות מצוי


לא כתוב בשום מקוםחוני המעגל פינות

כך מראה לי ניסיוני

 

ד''א לי אין הגדרה לדוס

ההגדרה החיצונית לא חשובה חשוב מה האדם באמתהאברך דוד


קודם כל,אורות מאופל
הרבה הגדרות כאן מאוד יפות ונחמדות ובאותה מידה לא אומרות כלום, כמו "שואף לה" "עובד באמת" "מנכיח את ה'" וכו'. ואם אדם מרגיש שהוא מנכיח את ה' כשהוא קם ב12 ולא מתפלל? ואם הוא שואף לה' ולא מראה את זה?

דבר שני, לגבי כל אלה שפירטו מצוות ספציפיות (או עבירות), לא זכור לי הפסוק "ויאמר ה' אל משה איש כי לא ישמור נגיעה והיה יותר חמור מהאיש אשר ידבר בקריאת התורה", אם כבר להיפך. אז כל מי שמדבר בקריאת התורה/ לועס רכילויות במצב הרוח או בע"פ, הוא לא דוס?
יש יותר מדי הגדרות...דת"י

דת = חוק.
אדם דתי זה אדם שיש לו חוקים. הוא לא פוסח על סעיפים בשולחן ערוך ובפוסקים ועושה כרצונו.
מה שבטוח אדם זה לא דוס ולא דתי, אולי דתי לפי דעתי.

כמובן שקשה מאוד לשמור על הכל כולל כל הפרטים הקטנים...
אך אם אדם באמת קורא לעצמו 'דוס', סימן שהוא משתדל כמה שיותר ואפילו מעבר.

 

אני כתבתי מנכיח, ובפירוש ציינתי שזה כולל צד מעשי*בננית*
אם זה לא כולל צד מעשי, יש פגם בדרך.
עבודת ה' צריכה להתבטא בפועל, כלומר בין היתר בהלכה.
מי שההלכה נמצאת אצלו במקום הראשוןshaulreznik

אגדיר זאת על דרך השלילה: מי שנתקל בסיטואציה כלשהי וישר מחפש היתרים, הוא דתי, אבל לא דוס. כנ"ל היחס אל לימוד התורה: מי שקובע עתים לתורה כי "נו, בסופו של דבר אני חייב לעשות זאת מתישהו, ועכשיו בדיוק סיימתי לקרוא עיתון", דוס הוא לא.

אחד שהוא דוס כזה נער גבעות מצוי

דוס=דתי לאומי. מבחינתי. דתי לאומי הוא דוס, ואם הוא לייט אז הוא השונה...

דתי שקצת יותר צדיק כזהאין כמו ישראל
סתם שאלהמוטי113

למה לא לשאול מה הגדרת התורה לדתי?

 

רומז לנו קצת לזה שאולי במקום להשתמש בהגדרות שהתקבעו כדאי לבדוק מה התורה אומרת.

התורה לא מגדירה אדם דתי או לא, זה חילוק שנוצר מהאוירה האירופאית שמסכמת תו"מ בשמירת הלכה והחילוק הזה היה חשוב מאד בגולה כי מי שהתחיל להדרדר היה צריך לעוף מהקהילה שלא יפגע בשאר.

 

בארצות ספרד זה פחות שייך, רואים שהרבה מאד אנשים הם מסורתיים/דתיים ע"פ ההגדרות שלנו.

 

בתורה יש הגדרות של אפיקורס, של מחלל שבת בפרהסיה, של תינוק שנשבה וכו'. 

ההגדרות האלה נועדו לרוב כדי להפריד בין אנשים שמותר לשתות יין שפתחו או כאלה שאסור, אנשים שמותר להכניס למניין ובדינים חמורים יותר גם לשמוח כשהם מתים או לגרום להם מוות בגרמא (אין טעם להרחיב כאן זה רק כדי לסבר את האזן)

 

צריך להשתחרר מהכבלים של הגדרות כמו "דתי ולא דתי" ולעבור למושגים של רצון לקיים מצוות ושל אמונה. כי גם אדם שפועל מקיים את כל מצוות התורה יכול להיות רקוב לגמרי מבפנים (ממילא זה לא כל מצוות התורה כי יש מצווה להאמין ובדרך כלל אדם כזה אינו מאמין) וגם אדם שאינו מסתובב עם כיפה ועוד לא מקיים את כל המצוות כמו שצריך יכול להיות נפלא מבפנים אלא שהוא בתהליך של יישום עול המצוות שקיבל (נכון לגבי חוזרים בתשובה כמגזר ונכון לגבי כל אחד ואחד מאיתנו כשעוסקים בלהשתפר בשמירת הלכה)

 

ותרשו לי לצאת עוד פעם על "מה ההגדרה שלכם לדתי" יש תורה שמכוונת אותנו, וחשוב מאד לבדוק בדברים כאלה דעת תורה.

עניין של רטוריקהאורות מאופל
אף אחד לא מדבר על מה הוא חושב שדוס אומר אלא מה עד מה שהוא משיג דעת התורה. מכיוון שכמו שאמרת, ההגדרה הזאת לא מופיעה בשום מקום בתורה, אין דעת תורה בנושא ההגדרה הזאת בצורה כתובה ומסודרת. מכיוון שהמושג דוס מאוד מקובל היום, השאלה היא למה כל אחד מתכוון כשהוא מתבטא ככה. מאחר שאנחנו לא בוחני כליות ולב אבל צריכים את המושג הזה לצרכי חלוקה סוציולוגית, מבססים אותו על אמצעים מוחצנים. לגבי אגם שומר תורה ומצוות שחלות מבפנים, לפי הרמבן הוא בעייתי ולפי הרמבם.
אדם*, חלול*, לפי הרמבם הוא לא*אורות מאופל
אסבירמוטי113אחרונה

אני חושב שצריך להתנתק מההגדרה דתי מול לא דתי בעניין שמירת מצוות.

יש סיבות בודדות לשימוש בחלוקה סוציולוגית כזו ואלה סיבות כמו התאמה בנישואין וכדו',

מה שאני יוצא נגדו זה השיחה הרדודה הרגילה של "דתי/לא דתי" כי זה לא מקדם אותנו.

כשרוצים להסביר רקע של בנאדם סתם בשיחה - אין בעיה, רק שזה הפך לתפיסת מציאות רדודה.

 

סיכום הדברים - לא נגד השיח, נגד התפיסה הרדודה שהוא גורם לנו להיות שבויים בה.

 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך