והנה נתקשיתי עד למאודנער גבעות מצוי

והנה מאז ימות עולם, נהגו, דכשנולד בן מברכים הטוב והמטיב וכשבת שהחיינו, ואף זאת אינני זוכר, מעצם חוסר היותי לאב.

 

והנה קם, אחד ופסק בניגון חדש: "החיים שלנו=תותים"! (אמנם חלקו עליו גדולי הקול-חיים, ודרשו: החיים שלנו סמרטוטים.) אך לעניין פסיקתו של החש"ת (החיים שלנו תותים), האם צריך לברך על בן/בת בורא פרי האדמה, והאם יש חילוק, ומה דין אם ח"ו לא נולד לו במשך שנה? ומה דין ערלה, נטע רבעי מעשרות וכו'.

למען הסר ספק מן הארץ.

 

בנידון נמצינו למדיםנפש חיה.

שיש נוהגים לעשות וידוי מעשרות ואין מוחין בידם.
ויש לחשוש לעניין "כל השביעין חביבין" כגון כנ"ל בלידת ילד שביעי בדווקא.
וכיון דספק ברכות להקל
הננו נוהגים
לברך ברכת "שהכל" על מים בעת השהייה בחדר ההמתנה
ולפטור את הנידונין בכך....


נטע רבעי-
בהיותו קודש הילולים 
עלול להישאר בביה"ח...



מעשרות- נוהג בכל שנה ושנה בעונת הקיץ
בעת שליחת הילדים הגדולים אל דודיהם ובני דודיהם
למען תוכל האם לטפל בספק הברכה הנ"ל


 

מה זה החש"ת?פוסעת
החיים שלנו תותים, בראשי תיבות.. ככה רגילים פהdvirm1


אהההההפוסעת
יואו אולי תרדו אל העם ותדברו בשפתו?
א. הוא הביא בסוגריים, ב.לדעתי תתרגלי לזה עם הזמן...dvirm1


חשבתי שזה כאילו משהו שמדבר על החיים שלנו תותיםפוסעת
לדוגמא,
"זה שהגיב מעליי (dviram1)"...
הבנת?
בבחינת סלסלה ותרוממך... גמ"ח טובהנער גבעות מצוי


והנה,dvirm1

כיוון שלא פירש החש"ת (המיוחס לחב"א [חנן ב"א למי שלא הבין] ) באילו תותים מדובר, נשאלת השאלה:

סתם תות - תות עץ או תות אדמה?

ובכך תיקבע ברכתו.

עד כאן לשוני הקדוש.

ונראה לצייןנער גבעות מצוי

כי בוודאי כוונתו היתה לתות אדמה, כי תות עץ, בידוע כי התולעים מרובות על הפרי, רח"ל.

והנה לכא' שייך פה משפט החכם(ה)נחמיה17

"טימון שלי הוא רק ילד! הוא מבין דברים כפשוטם!"

כי לכא' בא לומר שהחיים מלאי נגיעות, ואחרי שמנקים אותם כבר נראה לאדם רדוד שאין להם טעם אבל לאדם מעמיק יודע שהכול זה סתם "טפו וחמסא" וב"ה שלפחות זכה לטעום מחייו בנקיות וטהרה!

ולכא' עדיין צ"ע על החש"ת (פרט לשימוש בדרכי האמורי "טפו וחמסה" )....

ונ"ל שהבאו להוסיף חכמת יוון ה"גדולי הקול-חים" שר"י בהוספתם חכמה יונית "סמאר"ט" בלע"ז כדוג'  סמארטפע"ן ל"ע ימ"ש והצהירו ואמרו "החיים שלנו סמרט-תותים" שכל חיים נכנסו לחכמה יונית (שברור שאי אפשר להוספת חכמה יונית בלא שתיהיה חלק מחייו גופא והוא אף לעניין מקצועות חול בישיבה ולא כאן המקום...). וכן אף המשקל התרועע והליווי המוזיקאלי כאילו לא היה....

ולגבי הערלה כאן יש חילוק בין בן לבת.

ואין המקום להרחיב בשאר הדברים...

אתמהה!!נער גבעות מצוי

וכי אם לדעת מר, כוונתם הייתה לסמאערטפועון ל"ע שר"י רח"ל, אז למה נצרכה לכתוב "סמרטוטים" ומצינו ייתור ה"וטים"!! והיה להם לכתוב סמרט, או  סמארטפויין... ל"ע.

אלא רבינו *לישנא מעליה נקטחוני המעגל פינות
שנאמר לעולם ישנה אדם לתלמידו בלשון נקיה
ואין דרך בני תורה לומר מילין **כהיא גוונא


*לשון טובה יותר
**כאלו הדברים
הא גופא קשיא*!נער גבעות מצוי

את אמרת, לעולם ישנה בלשון נקיה, ושם נאמר, סמרטוטים, ואב"א**, טפו חמסה, ומה מצית*** לשון נקיה?

 

--------------

*גוף המלל קשה, סתירה.

**=אי בעית אימא, אם תרצה תאמר, אפשרות נוספת.

*** ומה מצאת, איפה ראית לשון כזו וכזו.

ונראה פשוט שלא הבין מר כונת המשורר!נחמיה17

שכן- כיון שהתחיל בלע"ז- סיים בו. והכליא שני מכריבי טומאה-

הראשון הוא הסמארט הזכור שר"י וכו'. והב'- התותים אלא מצד הסטרא אחרא שלו היינו הס"מ שבו שהוא הנגיעות (המצויים ב"קליפה".) והוא מצד הלע"ז בחי' ס"א- ס"מ כזכור, וע"כ בא כטוטים שכן בלה"ק אין הבדל בתירגום ט' לת' ברוב שפות מערב. וע"כ מכיון ששניהם באים מצד טומאה שבהם- הכליא הרשע אותם- וצירף כצורף לצירוף בצריפות הצטרפות שניהם ל"סמארטוטים" ומכיון שאין הוא כיהודית (יידיש) הרי שהורד הא' אחר שהורד חלקו הראשון של ה"טוטים" (או אות האחרונה של "סמארט" ואין כאן המקום להאריך ולחקור ההבדל) וקיצוץ אותיו אץ קוצץ בן קוצץ קצוצי לקצץ! וע"כ נאמר ונהפוך הוא! ונמצא מרבים אותיות במקום הצריך לכך. ונאמר בפה מלא "החיים שלנו אינן סמארט-טוטים" וכך נהיה עזים בקדושה בחי' "מה אני, עז?" ונאמר אמן יהא שמיה רבא ואביי בהויותיהן ומעשה מרכבה,וקיצוץ נטיעות מרוחק ושמו ית' יתגלה בעולם ונא אמן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

וצ"ע.

|מחפש את הביניישיות|LightStarאחרונה

בס"ד
 

|מוצא כמה בנות מנשמת ומגדל עוז|
|תוהה האם זה הביינישיות שהוא חיפש|
|קולט שלא|
ידוע לנו שעל בן\בת מברכים בורא פרי הבטן. במיוחד בבנים, אך ישנה דעה שחולקת וטוענת שבבנות אין מברכים על כך, כי ידוע שאנחנו מצפים ומתפללים רק לבנים, וממילא אין מברכים על כך שבנות נולדות.

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך