מישהוmatan

מכיר או קרא את ההקדמה של אריך פרום בספר "אומנות האהבה"?

אני לא בא להמליץ על הספר בכללותו.
האם מישהו נפגש בהקדמה שלו?

מישהו מכיר אותה?

יצא לי לפגוש אותה בשיעור מסויים, וממש חשבתי על זה שיש בה הרבה דברים חשובים.

 

אשמח לשמוע ממי שפגש\קרא מה דעתכם...

בעז"ה אשתדל מחר להרחיב.

לא סובל את הספר.אריק מהדרום
סבבהmatan

למה?

ובאופן ספציפי את ההקדמה?

אני לא ממש זוכר את ההקדמהאריק מהדרום
עבר עריכה על ידי אריק מהדרום בתאריך כ"ז בחשון תשע"ז 12:58
קראתי את זה מזמן, אבל עושה רושם שזה מסוג הספרים שמתאמצים לעשות דברים פשוטים למסובכים מידי סתם.
קראתיבבושקה
אהבתי את הספר מאוד
טוב, אז ככהmatan

קודם כל- אני מתייחס רק להקדמה של הספר. פשוט כי לא קראתי את כולו(אני גם לא מתכוון), אלא רק את ההקדמה.

 

אז מה בעצם אומרת ההקדמה-

פרום מגדיר שתי תפיסות עולם-

האהבה כמקצוע- כלומר, אהבה היא דבר שצריך להתמקצע בו, ללמוד אותו, שיש לו יכולות וכישורים שמרכיבים אותו.

האהבה הרומנטית - האהבה כרגש, כמשהו שקורה או באנגלית "fall in love", שנופלים לתוכו. מאוד פסיבי.

 

הוא למעשה מנסה לפרק את הנחות היסוד שעומדות מאחורי התפיסה שהאהבה היא "רומנטית" ביסודה ו"אין דבר קל

מן האהבה".

אחת מההנחות שהוא מעמיד בבסיס השיטה הזו היא הנחה שאהבה היא בעיה של דמות ולא של יכולת.

כלומר, אנחנו תולים הרבה מאוד מהאהבה ב"מי" ולא ב"איך", לפי דבריו-

מה אתם אומרים על זה?

זו בעיה אמיתית?

לא הבנתי בדיוק את החלוקה של "מי" ו"איך".כמעין הנובע
עכשיו אני לא יכול לערוך ;)matan

ההנחה שהוא מגדיר היא נתינת חשיבות גדולה יותר לשאלה את "מי" אני אוהב, לשאלה "איך" אני אוהב.

כביכול- התחושה היא ש"כאשר האדם הנכון יגיע, אז הכל יהיה פשוט" כי ה"מי" עושה יותר מה"איך".

יותר מובן?

אני חושבת שכן. לדעתי ה"איך"מושפע מה"מי".כמעין הנובע
כל אדם יכול להוציא ממנו דברים שונים ומגוונים (אפילו שהעניין יהיה אותו עניין).
וכך גם באהבה. כמה בני אדם יכולים להוציא מאדם אחד את האהבה שלו בכמה צורות שונות.


(מקווה שהבנתי).
השאלה היא מה יותר מרכזיmatan

היכולות והכישורים שלך לאהוב, או הדמות שאת אוהבת?

לדוגמא מה יותר מרכזי-

הכישורים של הצייר בציור או התכונות של הבד עליו הוא מצייר?

שניהם.כמעין הנובע
עם נטייה קטנה לכישורים של הצייר עצמו.

הרי הוא זה שפועל ומביא את התוצאה לפועל. הוא זה שיכול להתגמש ולשנות את עצמו בהתאם למי שמולו.
אך אנחנו בני אדם. ובני אדם הם דינמים ולכן גם מושפעים מהסביבה שלהם. מה"מי".

כמו אדם שיכול להיות חלילה "כישלון" ויבוא רק אדם אחד שיאמין בו ויעיף אותו לגבהים מטורפים.
כאן כמובן התפקיד של ה"מי" שיחק באופן מוחץ.
בשאלה מה יותר מרכזיmatan

אין תשובה "שניהם".

כי השאלה בוחנת את התפיסה האישית שלנו על הנושא.

את טוענת שלמושא האהבה יש הרבה משמעות,

השאלה היא האם זה נכון.

האם לא יותר מהותי היכולות או בשפה של פרום ה"כושר" שלנו באהבה מאשר האדם שאותו אוהבים?

אתה לא רציני אתהבבושקה
תקרא את הספר ותחזור לכאן.. או תצרף את ההקדמה..
נדמה לי שהדברים פה יוצאים מהקשרם
ההקדמה היא רק מקפצהmatan

אגב, הדברים לא יוצאים מהקשרם. הם מובאים בהקדמה בפירוש.

אבל אני רוצה דיון, אין שום תועלת לאף צד מפשוט לצטט חלק מההקדמה...

לא קראתי את הספרסיהרא

מתייחסת לשאלה:

כן זאת בעיה, אני חושבת שה"איך" צריך להיות יותר מרכזי מה"מי".

 

 

 

ויש לי הרבה סיבות וקצת זמן אז אוסיף בעז"ה יותר מאוחר...

ספר מעולהבעוז ובענווה

לא סיימתי לקרוא אותו אבל בטוח שאצטרך לחזור עליו שוב.

ממליץ עליו מאד.

 

למעשהmatan

אני חושב שאחנו משקיעים יותר מדי בלחפש את מי לאהוב ופחות מדי משקיעים בלהתאמן בלאהוב.

אנחנו מרגישים שאם רק היה לנו את האדם הנכון אז היינו אוהבים אותו, כשלמעשה יכולות האהבה שלנו,

אם נעבוד עליהן, יגיעו לרמה כזו שיהיה לנו את היכולת לאהוב הרבה יותר אנשים מהמצב כרגע.

בצד של הנשואים- יש המון פעמים קשיים ומורכבויות, והמחשבה, גם אם הלא מודעת, גורמת לנו לחשוב

שאולי עם מישהו אחר זה היה נראה אחרת, כשלמעשה- זה היה נראה אותו דבר, כי את היכולות שלנו

באהבה לא היינו משנים במקרה האחר.

 

איך עובדים על היכולות האלה?שדות של אירוסים
ע"י זה שאנחנו אוהבים את האחרmatan

הבסיס של זוגיות הוא קודם כל חברות טובה.

כדי ללמד אדם להיות בן זוג טוב קודם כל הוא צריך ללמוד להיות חבר טוב.

ישנן עוד יכולות-

הקשבה, הכלה, שיתוף פעולה, קבלת השונה ממני, גמישות, עצמאות, אחריות, הכרה עצמית, עין טובה.

כמובן שישנן עוד.

הכוח המרכזי שצריך לעבוד עליו הוא המפגש עם האחר-

יכולת להקשיב לאדם אחר ולתת לו תחושה שהוא מובן ומקובל גם אם לא מסכימים איתו,

ראית הטוב באנשים וגישות שונות.

 

וזה במילים אחרות נקרא- עבודת המידות שלפני החתונה.חללית

ללמוד לאהוב מתקשר אצלי לעבודה על עצמי. להקריב מעצמי מהדברים שאני אוהב מהאגו שלי בשביל האדם השני, שאני אוהב.

ככל שנעבוד יותר על עצמינו, הנישואים יהיו הרבה יותר קלים וזורמים.

ממש מסכימה! ידוע ש "אצל צייר כושל תמיד המכחול אשם".מפרשי זהב

בעצם, עד שלא נלמד את הפרופורציות, שום מכחול לא יעזור לנו לצייר פנים יפות... 

יפה! משפט נכון. כמו מי שלא יודע לרקוד אומר שהרצפה עקומהנפש חיה.
אני מסכים חלקיתבעוז ובענווה

כי למרות הכל, עדיין יש נקודות שאם אתה לא מתחבר לבת זוג שאתה יוצא איתה, אז לא משנה כמה תגייס את כל הרצון הטוב - זה לא ילך.

לאהוב אפשר כל אחד (עם רצון כמובן). אבל אהבה ייחודית לאשת חיקך העתידית אתה תרצה לשמור למישהי שיש ביניכם נקודת חיבור עמוקה. זה לא פוליטיקלי-קורקט לומר - אבל מעין חיבור עמוק שאתה לא יודע להסביר אותה במילים.

 

 

"אשת חיקך". איזה "ביטוי" יפייפה כמעין הנובע
משה רבינו עשה על הביטוי פטנט עוד לפני ;)בעוז ובענווה


זו בדיוק התפיסה שאני מדבר עליהmatan

כשלילית קורץ

 

החיבור המיוחד בין איש לאישה, הוא דבר שנבנה.

אישה הופכת להיות "אשת חיקך" רק אחרי החתונה, ואז מתחילה העבודה הזוגית.

החיבור הזה שאתה לא יודע להסביר אותו במילים הוא למעשה הדמיון שלך שמתעתע בך.

המחשבה שיש "מישהי" שכשתפגוש אותה תאהב אותה מיד, מזיקה. כי אחרי שבועיים\חודשיים,

האהבה הזו תיעלם, תדעך ותתמוגג ללא עבודה אמיתית ונכונה.

הבעיה האמיתית היא שגם אי אפשר לעשות עבודה אמיתית ונכונה כל עוד מרגישים את תחושת

ה"חיבור" המופלאה הזו, כי העבודה היא לפגוש את האחר- והתחושה בנויה על הדמות הדמיונות של האחר.

אני מבחין בין התאהבות לבין אהבהבעוז ובענווה

אין ספק שאהבה זה משהו שנבנה הדרגתיות, והתאהבות זה רגש שאחרי פרק זמן הוא דועך.

 

הנקודה היא שכדי להגיע למצב שאתה מתחתן, אתה חייב נקודת חיבור כזו עוד לפני החתונה. כי אתה לא תהמר על האפשרות שזה אולי יגיע בהמשך. זה כמו הביצה והתרנגולת.

אני לא חושב שהחיבור המיידי הזה הוא לגמרי דמיון. אני חושב שהדמיון הרבה פעמים נכנס לשם בטעות, כשבן אדם לא יודע בדיוק מה נכון לו. אבל יש דבר כזה אינטואיציה שבגללה אתה ממשיך לצאת עם הבחורה עד שאתה מתחתן איתה.

וכל זה מבלי לגרוע חלילה מעבודה זוגית שצריכה לקרות אחרי החתונה ביתר שאת.

 

אני גם מבחיןmatan

ושני אנשים שאין ביניהם מחויבות זוגית- לא יכולים לבנות אהבה זוגית.

אינטורציה זה נחמד, וזה עוזר לביטחון בקשר, שאנחנו זקוקים לו בגלל חסרון באמונה,

אבל הוא לא מדד אמיתי בשום צורה שהיא- כמה פעמים הרגשת אינטואציה טובה וזה

לא היה זה? כמה פעמים אנשים הרגישו אינטואיציה רעה והתחתנו בסוף?

 

 

מסכים לחלוטיןבעוז ובענווה

אבל לא על זה העניין.

העניין הוא האם יש משהו ייחודי עבורך בבת זוג שאתה בוחר לחיות איתה, או שאתה יכול להקים זוגיות עם כל אחת ובלבד ששניכם תשקיעו מספיק.

אני טוען שיש איזה ייחוד מסויים שבגללו שני בני זוג מסויימים מחליטים לכרות ביניהם. אחרת כל אדם היה יכול להתחתן עם כל אחת (וזו לא המציאות).

אני גם טוען שאותה השקעה שאתה מדבר עליה שאמורה לבוא משני הצדדים - היא לא תבוא אם לא תהיה מוטיבציה לאף אחד מהצדדים להשקיע בקשר, אם הוא לא מרגיש שיש כאן משהו ששווה בשבילו להשקיע.

במילים אחרות - המחוייבות הזאת היא לא עניין רק של החלטה של שני הצדדים, אלא קודם לה גם מרכיב רגשי שבגללו הם מחליטים להתחייב.

המציאות היא שכן כל זוג יכול להתקיים(בתנאים מסויימים)matan

ואני אומר את זה לא בשם עצמי, אלא בשם רבותי.

כל זוג יכול להצליח בזוגיות.(אם הם עובדים נכון ומוכנים להשקיע בזה)

 

זה שאנחנו צריכים "להרגיש" זו בעיה שלנו וחיסרון אמונה- או כמו שמאיר אריאל קורא לזה-

"מהיכן שאתה רואה רק משם את מאמין".

 

המחויבות הזו היא לחלוטין החלטה של אותם אנשים-

חלקם צריכים ומקבלים "התאהבות"- שהיא דמיון מוחלט, וזה ברור שאין בפגישות ולו במעט מהמפגש

האמיתי עם האדם- זו לא מחויבות מהותית לאדם הזה, זו לא פגישה עם האדם מתוך ידיעה שהוא

איתי לכל החיים, זו לא פגישה של האדם כשהוא עייף מת, עצבני, מתוסכל, הרגע קם, נפגע עד עמקי

נשמתו, לחוץ, מבולבל וכו'-

לכן כל מה שחושבים בדייטים על בן הזוג הוא יותר דמיון ממציאות בנושאים הללו.

זה קל להיות גמיש בעולם הדעות עם מדוייטת אבל כשזה מגיע לבית שלך- זו התמודדות בעולם המעשה.

ולכן הכל נחמד- אבל דמיוני.

 

אנשים לא מוכנים להשקיע אם הם לא מרגישים התאהבות- זה נכון. האם זה מצב מתוקן, בעיני, ממש לא.

כמובן שאנחנו לא רוצים להתחתן עם אדם שאנחנו מתעבים(בחיצוניות או בפנימיות), אבל המחשבה שיש

אי שם מישהי שברגע שהיא תגיע זה יהיה זה- זו תפיסה שגויה שפוגעת ברווקים ובזוגות.

מה יקרה ביום שאחרי הרגשת האהבה- כשיתחילו להתעורר הספקות? כשלא תרגיש את ה"חיבור" זה

אומר שזה לא זה? זה אומר שטעית? אם האהבה תלויה בדמות הנאהבת- זה בהחלט אומר את זה.

אבל זה לא תלוי.

גם חז"ל מבארים שיש אנשים שמתחתנים לא עם "שורש נשמתם"(מושיב יחידים ביתה ואכמ"ל)

אבל הם בונים בית ואני בטוח שהזוגיות שלהם היא טובה במידה והם עובדים עליה, אותו דבר בדיוק

כמו שאלה שיתחתנו עם "שורש נשמתם" ועובדים עליה.

 

אז אם אתה טוען- צריך התאהבות כי אחרת לא ישקיעו- זו גריעותא גדולה מאוד.

טוב, בוא נפרוט את טענותיך אחת לאחתבעוז ובענווה

כתבת ש"המציאות היא שכל זוג יכול להתקיים (בתנאים מסויימים)". מה הם אותם תנאים? אולי גם שיהיה רגש ביניהם? המשפט הזה לא אומר כלום.. גם לכתוב ש"המציאות XXX" זה חד משמעי מדי. מניין לך שבאמת כך הוא?

 

"כל זוג יכול להצליח בזוגיות (אם הם עובדים נכון ומוכנים להשקיע בזה)" - עם זה אני יכול להסכים, רק אם תוסיף גם "ויש ביניהם התאמה מנטלית ורגשית". מתאימים = הם החליטו שנעים להם מהבחינות האלה מבחינת השנייה.

 

אתה כותב ש"להרגיש" זו בעייה שלנו וחיסרון אמונה, ואני טוען ההיפך: ש"להרגיש" זו ברכה עבורנו. לשיטתך אין הבדל בין החברותא שלך שאיתו אתה עמל להבין סוגיא, לבין אשתך, שאיתה אתה עמל להביא ילדים/לחיות כזוג וכו'.

זו לדעתי תמצית הויכוח בינינו. רגש זה דבר נעלה. זה לא דמיון. זה דבר שהקב"ה ברא וצריך ואפילו חובה לחוות אותו. להתאהב זה טוב וזה נעים. אז זה נכון שהתאהבות היא דבר שהוא בבחינת רצוא ושוב - כמו שהוא מגיע בקלות, כך הוא מסתלק בקלות. אבל זה לא הופך אותו לדבר שלילי. להיפך.

האם גם תטען שמיניות היא דבר שלילי? הרי גם שם זה דבר שהוא חולף (וחוזר וחולף וכו')...

 

זה ממש לא חיסרון אמונה לרצות להרגיש. בחיי, אני מרגיש שאני קורא את אריסטו עכשיו שכתב ש"חוש המישוש חרפה הוא לנו". וזה לידיעתך, נוגד את דעת תורת משה.

 

אחרי זה כתבת:

"

המחויבות הזו היא לחלוטין החלטה של אותם אנשים-

חלקם צריכים ומקבלים "התאהבות"- שהיא דמיון מוחלט, וזה ברור שאין בפגישות ולו במעט מהמפגש

האמיתי עם האדם- זו לא מחויבות מהותית לאדם הזה, זו לא פגישה עם האדם מתוך ידיעה שהוא

איתי לכל החיים, זו לא פגישה של האדם כשהוא עייף מת, עצבני, מתוסכל, הרגע קם, נפגע עד עמקי

נשמתו, לחוץ, מבולבל וכו'-

לכן כל מה שחושבים בדייטים על בן הזוג הוא יותר דמיון ממציאות בנושאים הללו.

"

אין ספק שזו מחויבות של אנשים. בשביל זה יש בחירה חופשית. ברור שאין בפגישות האלה ולו מעט מהמפגש עם האדם הפנימי. זה ברור. אבל יש לי חידוש עבורך. גם אחרי 40 שנות נישואים אתה לא תכיר את אשתך באמת. ויש לי עוד חידוש עבורך. גם את עצמך אחרי 40 שנה אתה לא תכיר באמת.

מה שאני מנסה להגיד - זה שהמפגשים הראשוניים האלה שיש להכיר בן אדם - הם בבחינת תמצית של הבנה מי האדם שעומד מולנו, ומעבר למנטליות שאותה בוחנים אם היא מתאימה לנו קיים גם צד רגשי שלפעמים הוא מודע ולפעמים הוא עלום, שאין לו תמיד הסבר במילים - והוא מה שקושר בני זוג.

 

בהמשך הגבת לי שלדעתך זה לא מצב מתוקן שאנשים מרגישים צורך להתאהב לפני שהם מתחתנים (או משקיעים היינו הך). אוקיי - לגיטימי. יש מגזר שלם (הציבור החרדי) שכך נוהג והולך להם (או שלא הולך להם, אבל זה משנה, העיקר המצווה לא?). אבל לא לכולם זה מתאים.

צורך ברגש הוא לא מותרות. הוא דבר חשוב ואם הוא לא קיים, הוא מתכון בטוח לגירושין ואפשר כבר לפתוח תיק ברבנות.

"המחשבה שיש אי שם מישהי שברגע שהיא תגיע זה יהיה זה - זו תפיסה שגויה שפוגעת ברווקים ובזוגות". אוקיי, זה עוד משפט נדוש שיש גם כמה רבנים שמחזיקים בו. המציאות מראה שרוב האנשים לא מתחתנים עם האדם הראשון שהם פוגשים. הופרכה הטענה.

צר לי לומר את זה אבל אני גם רואה שאתה בן 23 ונשוי. זה די מתנשא מצדך אחרי שאתה נשוי להטיף לאחרים מה טוב להם.

לגבי דעת חז"ל -שוב , יש כאלה שזה יתאים להם (כנראה שלך זה עובד מצויין), ויש כאלה שלא. לקבוע מזה שלכולם דין אחד - זה עיוות נורא.

 

 

 

 

קודם כלmatan

כל מה שאני אומר הוא מתוך לימוד וליבון של הסוגיות,

הלכה למעשה, עם ת"ח.

 

דבר שני- דווקא דברים מי שנמצא במקום מסויים וחווה אותו יכול להגיד

דברים יותר נכוחים ומדוייקים על המקום הזה.

 

דבר שלישי- אל תכניס לפי דברים שלא אמרתי.

 

התנאים להצלחת זוג הם כאלו(שמעתי את זה מכמה רבנים שונים וכמה פעמים)-

80% יכולים לחיות בזוגיות טובה אם שניהם עובדים על המידות

100% מהזוגות יכולים לחיות בזוגיות טובה אם אחד מהם עובד את ה'(באמת, זו מדרגה עצומה).

לא- לא רגש(ולפני שתגיד שבכלל לא רגש- לא רגש של לפני החתונה)

 

אתה טוען שאמרתי שהצורך שלנו בלהרגיש הוא צורך חיסרון באמונה באופן מוחלט. זו קריאה שלך,

אני דיברתי בזה על הצורך בלהרגיש לפני החתונה. יש הבדל עצום בין אישתי לבין החברותא שלי,

מכמה וכמה צדדים, וגם מהצד הרגשי. אני ואישתי עובדים ובונים את היותנו אחד, אני לא מנסה ולא

שואף להיות אחד עם החברותא שלי. רגש הוא דבר נעלה גם אליבא דשיטתי- אבל רגש אמיתי,

ולא רגשות לדמויות דמיוניות שנמצאות בתוך הראש שלנו.

התאהבות היא דבר שלילי? יש לו השפעה שלילית. אלו שני דברים שונים.

לכן גם אל תשליך לשאלה של מיניות(שהיא אגב לא רצוא ושוב בכלל, כשלומדים לעומק).

 

לרצות להרגיש בשביל להתחתן זה חסרון אמונה בהשגחת ה' יתברך.

לא הרצון להרגיש אחרי החתונה.

 

ולא אמרתי שחוש המישוש חרפה הוא לנו, או שהרגש חרפה הוא לנו. אלא שההסתמכות על הרגש

במקום שכזה, או אפילו המחשבה שנכון וצריך- מוביל לנזק.

 

לא אמרתי שאני אכיר אותה באמת, שוב, אתה טוען דברים שלא הכנסתי.

אמרתי הדייטים הם לא מקום שבו מכירים אנשים- כי בדייטים המציאות וורודה. יש לדייטים את המקום

שלהם והוא חשוב וזו הדרך הטובה ביותר למצוא את בן\בת הזוג שלנו. אבל לא על פי אינטואציה

שמעשים שבכל יום שהיא טועה ובגדול.

ברור שלא בודקים רק דברים שכליים אלא גם רגשיים. אבל מכאן ועד להגיד שהעיקר הוא ברגש?

לפני החתונה- זה לא שייך. מה שקושר בני זוג זו ההחלטה שלהם להתחתן(ועיין במדרש תהילים

שהפניתי)

 

צורך ברגש הוא חשוב- אבל לפני החתונה כל רגש הוא שקרי. מה נעשה?

זה לא נכון שאם אין רגש(התאהבות, תחושת גורל משותף וכו') צריך לפתוח תיק ברבנות כבר בהתחלה. עבודה זה המתכון היחיד לזוגיות שמחזיקה מעמד. אין שום דרך אחרת.

אני לא חושב שכדבריך "מה זה משנה העיקר המצווה"- וזה לא מה שמבדיל בין ציבור חרדי לדת"ל.

גם ההפרכה שלך היא לא הפרכה. לזרוק משפט ולהגיד הפרכתי טענה- זו לא הפרכה.

המחשבה שעיקר האהבה תלוי ב"מי", זה דבר מזיק, לכולנו- ואת זה אני אומר בבחינת אין אדם עומד

על דברי תורה...

 

אני מתנצל אם קיבלת הרגשה של התנשאות. ח"ו לא לזאת הייתה כוונתי. כן - מתוך ליבון ולימוד וחיי

מעשה- אני חושב שיש לי משהו שאני יכול להגיד, קצת, שאולי יכול לעזור. תאמין לי שאין לי "יצר" לכתוב

כאן. אלא שחשבתי שאלו דברים טובים ויפים שיכול להיות שהיו מועילים לי אם הייתי שומע אותם לפני.

 

ולהבהרה- כי משמע מדבריך שעיוותת דברי לגמרי-

רגש הוא דבר חשוב, קריטי ומהותי בקשר זוגי- זוגיות שאין בה רגש או שעושה לנו רע- צריכה בחינה

מדוקדקת בשבעים עיניים. אין לי שום כוונה להגיד שהרגש הוא לא חשוב- להיפך. רגש הוא מאוד חשוב.

כל מה שאני אומר הוא רק שאין לתלות רגש באדם ספציפי, אלא בעבודה זוגית.

אתה בעצם אומרמשיח בן דוד

 

רגש זה רק לאחרי החתונה

ואם לא תרגיש אליה כלום ? , נדפקת אחי .

זה מה שאתה אומר כאן .

 

אתה קובע מוסכמות בכמה שורות כאילו שזה יהפוך את זה למציאות .

ההסתמכות על רגש מובילה לנזק אתה כותב , ואתה מתעלם מהעבודה שיש לנו גם שכל 

ואנחנו יכולים לדעת לא להסתמך על הרגש בלבד אלא גם על הצד של ההתאמה אם יש כזאת.

 

אתה מערבב אלף ואחד דברים לא קשורים 

מה הקשר בין הצלחה בחיי נישואין ובניית קשר לשלום בית וכו' לבין רגש לפני חתונה?

תבין , יש משהו שנקרא רגש והוא מתנה מבורא עולם , תקרא לזה דמיון כי זה לא מסתדר לך עם מה שאתה מאמין בו , סבבה , אבל תאמין לי שלא הרגשת את זה כי מי שהרגיש לא מדבר כמוך .

 

אתה חותם את מה שאתה כותב ב"רגש הוא דבר קריטי מהותי" וגם באמצע אתה כותב שזה דבר נעלה , ובד בבד קובע שרגש לפני חתונה זה דמיון , למה זה דמיון? מה השתנה באחרי חתונה? , אה אני יודע מה , עכשיו אתה מכיר גם את המגרעות שלה , אה ולפני לא הכרתי? "מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה ונהרות לא ישטפוה" מכיר? זו המציאות.

 

 

אני אומר את דברי מתוך חקירה ולימוד עם אנשים שעוסקים בזהmatan

רגש של אהבה לא יכול להתפתח לפני החתונה.

חיבה, חברות, שותפות, נעימות, "כימיה"- כולם יכולים וטוב שיתפתחו.

אבל אהבה- בלי מחויבות אין אהבה.

נתתי דוגמאות בתגובה אחרת ל"אהבה" ללא מחויבות.

 

"מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה ונהרות לא ישטפוה"? אתה מכיר את הציבור החילוני?

אלו שחיים בסדרת אהבות, שאיכשהו- נשטפות היטב...

את הזוגות שהתגרשו אתה מכיר? יש גם כאלו שהיו מאוהבים בהתחלה...

את הזוגות שלא התחתנו למרות האהבה שהייתה כי בסוף משהו נהרס אתה מכיר?

איפה הכלל שכתבת?

תגובה בקצרהבעוז ובענווה

1. מניין לך שהלימוד שלך יחד עם אותו ת"ח מוביל למסקנות היחידות? עלה בדעתך שאולי אפשר להגיע מאותו חומר למסקנות אחרות? אולי הפוכות? בלי קשר - אתה מוזמן לתת מראי מקומות לדברים שאתה מדבר עליהם.

2. "דווקא מי שנמצא במקום יכול להגיד דברים מדוייקים" - לא מדוייק. כי הוא חווה את איפה שהוא נמצא, ולא את המקום שהאחר נמצא בו. שוב - מה שמתאים לך לא בהכרח מתאים לאדם אחר.

3. "התנאים להצלחת זוגיות הם כאלו" - מניין לך? דווקא לא מתאים לך לקבל אמירות בצורה כל כך עיוורת..לגופו של עניין - זה נשמע הגיוני שכששני בני זוג עובדים על המידות, דברים יצליחו יותר. אבל פה אתה נכנס שוב לפן מנטלי בלבד. אתה מתעלם לגמרי מהעובדה שבני זוג רוצים להרגיש גם משהו כלפי השני.

4. אני לא טוען דבר. אתה כתבת משהו. אני ציטטתי והגבתי לך חזרה. "רגש אמיתי, ולא רגשות לדמויות דמיוניות שנמצאות בתוך הראש שלנו". כאן אתה כותב דברים שפוגעים. מניין לך מה אמיתי ומה לא? היית בראשי? הייתי בראש של אנשים שמנסים לצאת שנים ולא מצליחים למצוא? מניין לך שמה שאמיתי עבורך הוא לא דמיון מוחלט?

5. מיניות היא לא רצוא ושוב? אתה מוזמן לבאר איך בדיוק היא לא. ואל תניח שלא למדתי לעומק.

6. לרצות להרגיש בשביל להתחתן זה חיסרון באמונה - המשפט הכי לא נכון שכתבת. אענה לך על דרך השלילה - להתחתן בצורה עיוורת ללא רגש מקדים זה לסמוך על הנס. וכמה רבים הם סיפורי הגירושין על זו הסיבה בדיוק.

7. בדייטים לא תמיד המציאות ורודה. לפעמים רואים צדדים פחות יפים וגם הם נכנסים לשיקולים מן הסתם. לא אמרתי לרגע שהעיקר הוא ברגש. אמרתי שצריך את שניהם. קשר לא יוכל להחזיק ללא אחד מהם. נכון - אולי השתמע מדבריי שנתתי עדיפות מסויימת לרגש. אבל זו הייתה על דרך ההקצנה.

8. לפני החתונה כל רגש הוא שקרי? לחלוטין לא מסכים איתך.

9. אוקיי - זו דעתך. אני חולק עליה ודוחה אותה מכל וכל.

10. זו לגמרי הייתה הפרכה מכיוון שלו כדבריך, אז כל אדם היה מתחתן עם האדם הראשון ופועל לפי הכללים שקבעת - עבודת מידות נטו. כל השאר יגיע בהמשך. ולא כך הוא.

11. עיקר האהבה לא תלוי במי. אלא תלוי בקשר בין מי למי. אם אחד ה"מי" האלה לא יכול להתאים לקשר - אז זה לא ילך.

12. רגש הוא דבר שתלוי גם בעבודה זוגית (העבודה הזוגית מעצימה אותו לגבהים אחרים). הניצוץ שנוצר בהתחלה הוא פרי דבר שהיה כבר קודם.

בקצרהmatan

1. כמה ת"ח, שונים, כולם מדריכים ומייעצים לזוגות ורווקים.

2. כשאני מעוניין לדעת איך זה לשחות, אני אשאל אדם ששוחה ולא אדם שחושב על לשחות. דווקא

אנשים בעלי ניסיון הם אלו שיכולים לתת אבחנות מתוך העולם הפנימי של התוכן שעוסקים בו. אין ספק

שאם אני צריך להתייעץ עם מישהו בנושא כלשהו אעדיף מישהו שנמצא בנושא מאשר אדם שאין לו ניסיון.

3. ההרגשה שמרגישים בין אחד לשני היא דבר שנבנה. אם היא לא נבנתה- היא לא אמיתית.(ביקשת

מראי מקומות- מכתב מאליהו קונטרס החסד, חז"ל לא יגעת ומצאת - אל תאמין)

4. לא אמרתי לך שמה שאתה חווה כרגע הוא לא אמיתי, ולא אמרתי שבגלל זה אנשים לא מצליחים,

או שזה הגורם לרווקות מאוחרת. למעשה אמרתי שזה פוגע בלי קשר לרווקות, גם בזוגות נשואים זו

תפיסה שפוגעת ומזיקה. אז אני מתנצל אם פגעתי. בלי קשר, כל רגש שלא מגיע מתוך עבודה- הוא

רגש דמיוני, כמו כל דבר אחר שקיים במציאות- אם לא עבדת לא קנית. אהבה לפני הנישואים היא אהבה

מאוד חסרה- על גבול הדמיונית, אתה לא אוהב משהו לפני שאתה מחוייב לו באמת, לפני שאתה מכיר

את החסרונות שלו ומתמודד איתם. ככה זה בתורה- מי שאומר שהוא אוהב תורה אבל לא לומד תורה באופן רציני ומסודר? זו לא אהבת תורה. גם בע"ב יכול לאהוב תורה וללמוד בצורה מסודרת

ורצינית. אם אדם אומר שהוא אוהב את התורה אבל לא מקיים שום מצווה ממנה? זו לא אהבת תורה,

זו אהבה לדמיון שלו על תורה.

5. מה רצוא ושוב במיניות? אתה מוזמן לבאר את דבריך.

6. אני מרגיש שלא הבנת את מה שאני אומר פה. כדי להשקיע בקשר אנחנו צריכים להרגיש ביטחון

בקשר. אחרת לא נשקיע בו. ברור לחלוטין. אבל את הביטחון הזה אפשר לשאוב מכמה וכמה

מקורות. אחד מהם היא תחושת אהבה לפני הנישואים. אחד מהם הוא בטחון בה' שאם אני מתחתן

עם  האישה הזו זה הדבר הנכון ביותר. מי שאין לו את השני זקוק לראשון. מכאן- אם מישהו מציב

את ההאבה שלפני הנישאוים כתנאי- זה אומר שאין לו את הביטחון שאם הוא מתחתן עם האישה

הזו זה מה' יתברך(מאמר הביטחון בכד הקמח, פרק הביטחון בהמספיק לעובדי ה')

7. ברור שהמציאות לא ורודה. אבל כשמאוהבים, המציאות ורודה, וגם את הקשיים צובעים בורוד.
מתרצים אותם ומתעלמים מתמרורי אזהרה רציניים, וחבל.

8.כל רגש של אהבה הוא שקרי. רגשות כמו- חיבה, חברות, נעימות, שותפות- יכולים להיות אמיתיים,

והם רצויים מאוד.

9. זכותך, אם הקב"ה יכול לתת בחירה חופשית, אני אשתדל גם

10. זו לא הפרכה של מה שאמרתי. קודם כל- זוגות רבים לא מתחתנים עם הראשון(וגם אין מצווה

כזו, אני לא חושב שזו דרך נכונה בהכרח), דבר שני- העבודה הזוגית היא קשה, לפעמים אנשים

מוותרים על קשר בגלל עבודה שקשה להם מדי. זה לא אומר שאם הם היו עובדים זה לא היה מגיע,

זה רק אומר שהם החליטו שזה הגבול שהם שמים להשקעה בקשר.

11. מה זה אומר "הקשר בין מי למי"- אם אנשים עובדים עבודה זוגית אמיתית, הקשר שלהם יגיעו

לידי אהבה ושמחה זה בזו וזו בזה. אלו מעשים שבכל יום אצל יועצים ומדריכים. גם בין האנשים הכי

פחות והכי רחוקים.

12. הניצוץ שנוצר הוא לא מוכרח. וכהפרכה- רבים הזוגות שהרגישו ניצוץ ולא התחתנו, ורבים אלו

שהתחתנו והתגרשו, עם ניצוץ או בלעדיו. רבים נוספים לא הרגישו והתחתנו, ורבים מהם חיו בזוגיות

טובה לאחר מכן.

אני חושב שכבר מיצינו את הדיון.בעוז ובענווהאחרונה
עבר עריכה על ידי בעוז ובענווה בתאריך ג' בכסלו תשע"ז 21:17
 

אתה חוזר על דברים שכתבת (וכפועל יוצא, גם אני) .אתה לא משכנע ואני לא מסכים עם רוב הדברים שאתה כותב. יכול להיות שבגלל טרמינולוגיה שונה.

 

בכל אופן - אגיב לכמה דברים שכתבת:

1. אני מכיר גם כמה ת"ח שמדריכים ומייעצים שלא כדבריך.

2. מסכים, אבל אתה אינך בעל ניסיון מספיק בשביל להתייעץ. אם ארצה להתייעץ עם בעל ניסיון - אעדיף שיהיה לו ניסיון עשיר ולא ניסיון קצר. במחילה. דבר נוסף - גם אותו אחד שייעץ - הוא מייעץ מתוך העולם הפנימי שלו. הוא לא מכיר את העולם הפנימי של זה שנועץ בו. הדוגמא שאתה נותן לגבי שחייה היא לא טובה מכיון ששחייה זו אומנות שיש בה מימד של שכל בלבד. ושכל בלבד אפשר להעביר.  זוגיות נובעת מתוך העולם הרגשי של שני בני הזוג. ולכן ייעוץ הוא טוב, אבל הוא לעולם לא יוכל לגעת באמת ולהבין את מה שמתחולל באמת בין שני בני הזוג. וכנ"ל לרווק. אתה לא תוכל בחיים לחוות את אותם הדברים שאני מרגיש בצבעים שאני מרגיש ובעוצמות שאני מרגיש. פשוט מכיון שאתה אינך אני.

3. הרגשה היא דבר שמועצם אם הוא נבנה. ועדיף שיבנה. רגש חיובי יכול להיות לך גם כשאתה מסתכל על האחיין הקטן שרק נולד וכולך מתמלא בשמחה. לא התאמצת כדי להרגיש את אותו הרגש. אבל עדיין אתה מרגיש אותו.

4. שוב, אהבה אמיתית היא בהחלט אחרי הנישואין עם בנייה והרבה עבודה. אבל בהחלט ייתכן שחלק ממנה יהיה מורגש גם לפני.  אני חושב שבנקודה הזאת יש הבדל בין המינוחים שאתה משתמש ושאני משתמש.

5. אני לא מתכוון לבאר את דבריי בפורום הזה. אני חושב שבתור נשוי אתה מבין טוב מאד למה אני מתכוון.

6. אוקיי, אבל זהו בדיוק לסמוך על הנס. אתה יכול לומר "שאם אני מתחתן עם האשה הזו, זה הדבר הנכון ביותר". זאת אמירה מסוכנת אם אין מאחוריה בסיס מוצק. ואם לא יתפתחו רגשות של חיבה (אני חושב שזאת המילה שאתה נוהג להשתמש בה כדי לתאר את מה שאני מתכוון) לאחר החתונה? מי מבטיח לך שבהכרח זה יתפתח? אני חושב שחלק מהביטחון מה' מגיע גם עם אחריות שלא לסמוך ולא להמר שדברים יקרו מעצמם, אלא לדאוג שהם יקרו.

7. אמת, ולכן צריך לתת לשכל לומר את דברו ורק אז לאפשר לרגש להיכנס. אם תתאהב ישר, אז באמת תהיה עיוור וכל דבר אתה תצבע בצבעים עזים. צריך להמליך את השכל מעל הרגש.

8. טרמינולוגיה.

10. מאידך, זה לא אומר שאם הם היו משקיעים - זה כן היה מגיע. אין לך ערובה כזו. במקרה שאין ביניהם התאמה רגשית, הם לכל היותר יהיו חברים טובים. הם לא יהיו אחד ולא יהיו להם כיסופים האחד לשנייה.

11. לא בהכרח. אם אין התאמה רגשית, לא תעזור כל עבודה שהם יעשו. 

12. נכון, הוא באמת לא מוכרח. אבל אני מרחם על מי שלא נוצר בו הניצוץ הזה.

 

 

ממליץ לך לשמוע מספר שיעורים של הרב שרקי בנושאבעוז ובענווה

ואני בטוח שהרב שרקי עונה על ההגדרה של ת"ח

דווקא יוצא לי לקבל מהרב שרקי, באופן אישי...matan


אז זו עוד ראייה שמאותם חומרים אפשר להגיע למסקנות שונותבעוז ובענווה
ספר מדהים ומאוד נכון,ממליץ לקרוא לחומר מחשבהעשו יכין
כמובן שיש דברים שאני לא מסכים איתם אבל העיקרון הבסיסי שהוא מציג בהקדמה לדעתי נכון וחשוב.
יש הרבה אנשים שמתייחסים לאהבה כאל דבר שאמור לבוא מאליו בלי מאמץ וברגע שההאהבות הראשונית נגמרת וצריך מאמץ כדי לאהוב באמת הם חותכים את הקשר.
לצערנו זה באמת מה שקורה היום בחברה - אנחנו צריכים ללמוד שאהבה זה דבר שצריך להשקיע בו ולבנות אותו נכון אחרת הוא יתמוטט בקלות כמו כל דבר אחר בחיים.
כשאין אהבה צריך "לבנות אחת כזאת"משיח בן דוד

 

אהבה לא בונים

באהבה משקיעים , אהבה משמרים

מאיפה היא מתחילה?matan

האהבה, שאז משמרים אותה? או משקיעים בקיימת?

שני אנשים נפגשים- הם לא מכירים בכלל, לא יודעים שום דבר מעבר לכמה מילים-

איזו אהבה יש ביניהם שהם יכולים להשקיע בה או לשמר אותה?

הם מתחילים להשקיעבעוז ובענווה

בזה שהם נפגשים ומדברים ומחליפים חוויות. 

ואז אחרי 20 דייטים הם מגלים שלמרות שהם עברו 20 דייטים - הם לא מרגישים שום דבר אחד כלפי השניה.

מאידך, זוג אחד שיוצאים ל5 מפגשים ומדברים ומחלפים חוויות, מזהים משהו שונה (אתה קורה לזה דמיון).

והם ממשיכים להיפגש, לא כי הם החליטו, אלא כי הם מצפים ומחכים כל פעם שהדייט מסתיים, לפעם הבאה שם ייפגשו.

המקרים שהרגע כתבתי קורים כל הזמן.

אז אהבה כן בונים? או לא בונים?matan


בהחלט כןבעוז ובענווה

אבל לצד הבנייה קיים גם משהו מובנה שבלעדיו, הבנייה לא הייתה מתחילה, כפי שכתבתי לך בהרחבה.

התשובה פשוטה . אין בניהם אהבהמשיח בן דוד

 

אהבה מתרחשת כשיש חיבור נפשי 

כשכל תכונות האופי , המראה , הבעות הפנים ,

משלימות אותך ואת כל מה שהנשמה שלך כוספת לו

 

בשידוך הסיכוי לאהבת נפש הוא נמוך 

אבל מגיעים למשהו דומה לאהבה , וזה מתחזק עם הזמן ככל שעוברים ביחד חוויות ומצבים שונים

וזה נקרא לבנות "אהבה" אבל זה לא באמת אהבת נפש שמגיעה ממקום של כיסוף לבן בת הזוג

ככה אני רואה את המציאות של זה

יש שלא מסכימים עם זה ויש שכן

כמו כל דברmatan

יש שלא מסכימים ויש שכן.

אהבת נפש מגיעה מתוך עבודה, וזה יוצר כיסופים.

הכיסופים שנוצרים ללא עבודה הם כיסופים לדמיון שלנו, לא לבן\בת הזוג.

בהצלחה.

אהבת נפש מגיעה מבפנים כל השאר זה בלוףמשיח בן דוד

 

זה למה יש מלא גירושים

כיסופים נוצרים מהנפש לא מעבודה , האהבה שאתה מדבר עליה זה חוויות והרפתקאות משותפים

אני לא הייתי רוצה אהבה כזאת

אני לא מדבר על חוויות והרפתקאותmatan

אני מדבר על עבודה זוגית.

זה שני דברים אחרים, אע"פ שעבודה זוגית כוללת בתוכה גם חוויות והרפתקאות.

מאחל לך הרבה בהצלחה.

אתם תשארו עם עבודה זוגית ו96% מהעולם הזה ישאר עם אהבהמשיח בן דוד

 

עבודה זוגית , בניית הזוגיות , לבנות אהבה , כל אלה משפטים שהומצאו כשלא הצליחו להסביר לאנשים

למה הם צריכים להתחתן רק כי הם נפגשו 3 פעמים עם מישהי והכל מתאים טכנית

או שלא, אתה לא יודע את זה בוודאותmatan

אלא אם כן אתה מרגיש ככה, ואצלך מרגיש זה גם יודע.

בהצלחה בזוגיות, אני מקווה שחיי הנישואים יטיבו איתך.

אני יודע לפי אחוז הגירושיןמשיח בן דוד

 

אתה לא יכול לבסס זוג וקשר על שכל בלבד ועבודה 

זה מוגחך

לפי אחוז הגירושין?matan

תסביר לי בבקשה, אני חושב שהוא דווקא מוכיח ההפך

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי היםאחרונה

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חייב להסכיםשפלות רוח
עם לחפש אישה יותר רגישה ממנו
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyonאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך