חוסר פרגון... או "טרולינג אינטלקטואלי".צקון לחש

מישהו אי פעם הרגיש את זה, בין אם בבית מדרש, בין אם... נניח... על גבי איזה פורום כלשהו (מבולבל), שלמרות שישבת וחקרת ובדקת ועיינת, בא מישהו שלא מבין כלום בתחום ובמחי יד מבטל את דבריך?

אחד הדברים המרתיחים, לא?

 

מה העניין המוזר? יש לי חשד שבמחוזותינו הוא גדול יותר.

גדלתי בסביבה מאוד מעורבת, חרדים, "חילונים", חרד"לים (בהגדרה של היום), דת"ל.

רק במקומות מאוד מסויימים בציבור הדת"ל (לא אנקוב בשמות), בעיקר זה שאוחז מעצמו משכיל, רמות הזלזול וחוסר הפרגון מזעזעות.

לא משנה מה תעשה, יבוא מישהו וינסה לגרום לך להרגיש שהוא לא פחות טוב ממך, ויתעלם לגמרי מזה שבדקת וחקרת ולמדת, וכל זה עוד, תוך כדי שימוש בסברות ללא בסיס.

סברות סברות סברות, שאין להן שום רקע חוץ מלוליינות שכלית שנועדה לדחוף פיל לתוך חור של מחט.

 

ומה הכי מציק? כשאתה נתקל בבן אדם שאתה מתווכח איתו על נושא שהוא לא מבין בו כלום,

ואתה מביא לו ראיות בלשון הכי פשוטה שאפשר, והוא ממשיך להתווכח ולהתעקש, רק כדי לא להודות שהוא טועה.

 

מה הבעיה שלי? שאחד הדברים שהכי מרתיחים אותי הם אנשים מהסוג הזה, שלא מבינים בתחום ומתעקשים להתווכח. כמדומני שהרמב"ם אמר עליהם שהם נקראים טיפשים.

ואז כשאני מתחיל להתעצבן, אני נגרר לתוך ויכוחים מה זה מגוחכים, עם טונים לא נעימים, רק בשם יצר ה"הוראה" (נקרא לילד בשמו, נצחנות שנובעת מגאווה), ואז אני מרגיש אח"כ כמו טיפש.

כי ברור לי שהבן אדם מבין שהוא לא יודע כלום, אלא אם הוא גאוותן עד עיוורון.

וסביר להניח שהוא הבין אותי מההתחלה כבר, רק לא רצה להודות שהוא טעה.

 

ואז אני מבזבז המון אנרגיה, והמון מאמצים, ו800 ניסוחים שונים, כדי להעביר את המסר שלי.

רק כדי להבין בסוף שמדובר בטרול אינטלקטואלי.

מין חור שחור של חכמה, כזה שכמה שלא תירה עליו, לא יוצא כלום בחזרה.

 

סתם כדי שלא ישתמע, אני לא מתדיין אף פעם על נושאים שאני לא מבין בהם על דרך הויכוח.

אם אני לא מבין ואני מדקדק, זה כדי ללמוד משהו חדש. לקיים "מכל מלמדי השכלתי"!

ואם מישהו מתווכח איתי בצורה אמיתית ושכלית עם טענות נגד, אין יותר תענוג מזה, או ללמוד קצת ענווה ולגלות שאתה טועה, או לחלופין להתחדד, בבחינת "אין סכין מתחדדת אלא בירך חברתה".

זה תענוג, אש של לימוד (לא רק בתורה).

 

זהו,

פרקתי.

עכשיו אני אוכל לישון בשלווה.

אם אתה פותח שרשור שלם כדי לקרוא למישהו טרולצריך עיון
אני חושב שהמינימום של הגינות זה לתייג אותו...

ולמעשה, אני חושב שבשרשור ההוא אתה טיפסת על עץ גבוה מדי, סה"כ ענית תשובות די עקומות וטענת גם לגופו של אדם ולא רק לגופו של עניין.
אני לא מדבר על אף אחד, אין צורך לקחת אישיתצקון לחש


אז מה עניין השרשור הזה?שדות של אירוסים
תייג טרולים אינטלקטואלים

כבר כתבתי את המטרה בתור התגובה הראשונה.צקון לחש

איך נתייג אנשים שאין לי מושג אם יש להם בכלל אינטרנט בפורום...?
@ת"ז012345678 ?

מציע לךימ''ל

לקנות מראה.

 

ועוד הצעה סתם כי אני אוהב אותך - תנשום עמוק. מותר לאנשים לא לחשוב כמוך, זה לא אומר לא שהם נגדך ולא שהם טיפשים או שהם מתעקשים בכוונה.

^^^^ במיוחד על השורה הראשונה.ענבל
אויש נו, אני לא נכנס לנושאים שאין לי בהם יד ורגלצקון לחש


רוצה שנתייג גם אותך?צקון לחש

בוכה/צוחק

חחח זה גם לא מדבר עליךצקון לחש


סליחה שאני מתערבתנפש חיה.
אני לא יודעת אם הבנתי על מה מדובר

אבל

כשיש אוירה נעימה ומקבלת

זה לא צריך לקרות...
אז זהו ש..יוני
תבין, וויכוח בפלטפורמה וירטואלית לא אותו דבר כמו וויכוח בפלטפורמה מציאותית.

האמת שזה עלה כי הויכוחים פה הזכירו לי ויכוחים מציאותייםצקון לחש

במסגרת דת"ל אחת שהייתי בה, במציאות (בית מדרש כלשהו).

לאור העובדה שיש שלקחו את השרשור הזה אישית, אתייג את מי ש*לא*צקון לחש

התכוונתי אליו.

 

@עוד סתם אחד @ימ''ל ובערך כל אחד אחר.

ובטח שלא @ענבל שלא ניהלתי איתה דיון אולי 100 שנה

 

מי שלומד תורה, יכול להתכווח עליה כמה שהוא רוצה, גם אם הוא סובר סברות ללא בסיס. אם כי אני ממליץ לפתוח סוגיה לפני שמנהלים קרב סברות עליה, זה מזכיר לי פלפול עקר שחלק גדול מהראשונים אסרו.

 

ממה לא התכוונתי לשום דבר שקשור לתורה.

דיברתי על איזה נושא של ענייני חול גמורים, עם מישהו שלא מבין בו, וזה הזכיר לי את הנושא, אז פרקתי.

הרס אותי מצחוק לקום בבוקר ולראות נצלו"ש באיזה שרשור שבו כל אחד לוקח את זה על עצמו בוכה/צוחק

אתם חמודים אש.

אתה יכול בבקשה לתייג גם אותי?שמן פשתן

נורא נלחצתי על הבוקר.

 

 

 

לא זכור לי שדיברנו אי פעם, מחילהצקון לחש

את רוצה שנתייג גם אותך?

@שמן פשתן בבקשה חח

ואותי?אוריה,


חחחח אני לא יודע אם להרגיש מבוקשצקון לחש

או להבהל שכולם פה חושבים שאני מעליב אותם

להיבהל, זה תמיד כיף ענבל
חחח תהני מהבהלותצקון לחש

אני אבחר להרגיש מבוקש

מממרב מג של מילים
@אמת המים.
חחח מה הוא עשה לכם?צקון לחש


אני לא יודע פשוט תייגתיקוד אבל פתוח
אל תתערב!!!!!!רב מג של מילים
אין לכם מושג מה הילד האיום הזה עשה!!!!
😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡
😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡
😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡
😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡




פטיש)












































סתאם צוחקים איתי אחי...
...בן-ציון
איסתרא בלגינא קיש קיש קריא.
יש בזה משהו.בן-ציון
אם כי לא מדויק.
אכן לצערי קפצתי ודיברתי במקרים ששמעתי פה דעות זוועתיות למדי, ולא תמיד היה לי את המקורות להתנגדות שלי לנאמר.

אבל באף אחת מהן זה לא היה קשור אליך.
דווקא לא ראיתי משהו כזה... וזאת לא הייתה מטרת השרשורצקון לחש

אז נא לא לגרור לפה אנשים, לא התכוונתי שזה יהיה במה לאאוטינג חח.

 

התכוונה מכוונת ל@רב מג של מילים, שרשרתי אליך כדי שתראה גם אתה

סליחה?בן-ציון
זרקת אמירות בלי להגיד מקור, אז ביקשתי מקור.
ציינתי שהדבר לא נשמע אמין, ולכן רציתי עוד יותר מקור.

זה בכלל לא מה שדובר פה.

ודבר נוסף-
כדאי לך לשתוק בעניין.
להטריל מישהו זה דבר מסוכן,
ואני *במקומך* לא הייתי פותח את הפה.
וד"ל.
טוב, אז אני לעומת כולם פה דווקא מכירה אנשים כאלו.אליפלא

זה נורא לא כיף אבל אם זה האופי שלהם ואני מרגישה ש ב א מ ת הם סתם מתווכחים רק כדי לא להודות אז אני ממשיכה איתם על אותו קו, נותנת טפיחה לאגו שלהם וגומרת את הדיון. זה עובד מצויין ובד"כ הטפיחה הזו חוזרת אליי פי שלוש פלוס הודאה בזה שהם לא מבינים. נסה, עובד מצויין כבר שנים..

רעיון מעניין, אבל ב"ה בסביבה שאני בה היום אין את זה...צקון לחש

זה קורה לעיתים נדירות ואני פשוט מתעלם, או עוקץ באלגנטיות יתירה...

יש לי על דבר כזה סיפור מצחיק, אבל לא לפורום

 

יש לך דוגמא אמיתית לזה? אשמח לשמוע איך זה עובד

ב"ה. חח הבעיה בעוקץ זה שהם ממשיכים להתגונן.. לפחות אצלי..אליפלא

נו... עכשיו זה מסקרן...

 

כן, יש לי הרבה מאוד (בד"כ אני נראית לא חכמה לאנשים אז לצערי זה קורה לי הרבה..)

אבל אבחר אחת-

 

דודה שלי (מתוקה מקסימה וכו'...) התווכחה איתי על נושא של התחום שירות לאומי שלי, לא מבינה בזה כלום חוץ ממה שאומרים בתקשורת, אז היא מתווכחת שוב ושוב ושוב והסברתי לה שזה לא נכון ושהמדינה לא פועלת כמו שנדמה לה. בסוף ראיתי שאין תקווה אז אמרתי לה -"טוב, מה אני מתווכחת איתך? טכלס, את העורכת דין ואת זו שמכירה את המקרים מבית משפט" (למרות שהיא בתחום אחר בכלל) 

אז היא חייכה ובזה נגמר הדיון, אח"כ בסעודה שלישית היא התיישבה ליידי ובשקט בשקט בלי שאף אחד ישמע וכאילו כדרך אגב אמרה לי "האמת היא, שאת עשית שם שירות לאומי אז אם את אומרת שזה ככה אני מאמינה וכנראה שאת צודקת, עצוב שזה ככה, כל הכבוד לך שעזרת לבנות האלו ו........" ראיתי שהיא מובכת אז ישר הסטתי את הדיון לכמה שהמדינה שלנו לא בסדר 

וככה נגמר דיונינו יפה, בשקט, בהסכמה ובלי שאף אחת הרגישה שכפו עליה את חוסר הבנתה...

 

טוב, היא בכלל משו מיוחד... כל דיון איתה אני נפעמת מחדש מהיכולת שלה לשלוף לי עובדות אני לא יודעת מאיפה...

מסקרן הסיפור שלי? וצריך תעצומות נפש כדי לפרגן לאנשים עקשניםצקון לחש

לא חושב שאני מסוגל, לא בהווה לפחות

 

העובדות שהיא שולפת הן מומצאות כאילו?

אכן כן! אממ.. לא בטוח, אולי תפתיע את עצמך..אליפלא

לא יודעת אם הן מומצאות מהראש שלה או מהראש של התקשורת\אנשים אחרים\דברים באנטרנט\אידיאל שבסוף לא יורד למעשה בפועל וכו'... אבל היא מגנה עליהם בכזו עקשנות ובטחון שלא פעם הלכתי לבדוק דברים שאני יודעת בוודאות שהם לא נכונים רק כדי לגלות שאני צודקת... (פעם אפילו בדקתי האם הכדורים שאני לוקחת כבר חצי שנה הם אכן כדורי ברזל ולא משככי כאבים..)

אשלח במסר...צקון לחש


להיות טרול זה כיף!אלגאוי

אבל חוץ מזה, מנסיון כללי, זה לא קורה בעיקר במגזר שלנו אלא זו תופעה אנושית כללית. אנשים פשוט לא אוהבים לטעות.

מסכים איתך שזה חוצה מגדרים, אבל בחלק מהתחומיםצקון לחש

זה בולט בעיקר במגזר שלנו.

למרבה הפלא אצל הספרדים החרדים הם מפרגנים מלא...

וגם חילונים מפרגנים חופשי.

 

אצלנו יש איזורים שמפרגנים וכאלה שלא

זה מצחיק כי הרגע התעלמת ממה שכתבתיאלגאוי

ופשוט מחצת את זה עם הדעה שלך.

זו לא בעיה מגזרית. זו בעיה אנושית. זה קורה בכל מגזר.

אם אתה חושב שצורת התגובה הנ"ל שלי קשורה למה שתיארתיצקון לחש

לא הבנת את מה שהסברתי צדיק.

לא דיברתי על הבעת דעה מול דעה, או סברה מול סברה.

דיברתי על זה שאתה משקיע בעובדות, עם נתונים בדוקים, ומישהו יורה כנגדך זלזול כמו "אתה טועה!" בלי שום טיעון נגד, או עם טיעון שכולו סברות חסרות בסיס.

לא, לא, הבנתי אותך מצוין.אלגאוי


אז אין קשר בין מה שכתבתי לבין התגובה שלךצקון לחש

אני מדבר איתך על אחוזים, אתה אומר לי שזה קיים בכל המגזרים.

העתק מהתגובה הראשונה: "יש לי חשד שבמחוזותינו הוא גדול יותר."

צדיק, נראה לי שזה ברור שאתה לא מחדש, והתגובה שלך בהמשך היא מיותרת.

אולי לא ניסחתי את עצמי טובאלגאוי

אבל הכוונה שלי היא שאין "מגזרים" שזה יותר נפוץ אצלם אלא שזה נפוץ אצל כולם במידה שווה.

הנסיון שלך אומר ככה, הנסיון שלי אומר אחרתצקון לחשאחרונה

וכאן אין לנו איך להוכיח.

יש סברות למה הפער בהבנה שלנו כזה גדול,

למשל שאתה בחברות יותר מנומסות.

או שאני פשוט מעורב בהרבה חברות ואתה בחברה מקומית כלשהי.

 

אבל תשובה ודאית לא נקבל,

אמרתי את ההבחנה שלי

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוטאחרונה
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוטאחרונה


המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניהאחרונה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקד

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

לכאורה ככל שמשהו הוא יותר קשור לחייםנקדימוןאחרונה
ככל שמשהו מוסיף חיים, בכמות או באיכות, אז זה טוב. ככה חשבתי פעם. זו שאלה עמוקה מאוד.


ולגבי איפה ה' בסיפור? ובכן, הוא זה שיצר את המערכת ואת האדם, ולכן הוא יודע מה עובד הכי "טוב" כלומר מה מתאים לחיים בצורה המושלמת.


מרגיש לי קצת שטחי, אבל אולי זה מועיל כנקודת פתיחה כלשהי.

אולי יעניין אותך