בזמן האחרון חקרתי על ההמצאות של אלוהים ועל הדת וראיתי שהרבה דברים לא ממש מובנים לי.
יש לכם אולי הוכחות להמצאות של אלוהים?
כי מה סתם האאוחר עשה אתזה? תכלס חשבתי תקשיבי.. נכון את חושבת שהכל בסוף מתבסס על מדע כביכול. אבל תלכי לאט לאט מי יצר את המדע? האיש. מי יצר את האיש? ווכו וכו ובסוף תגיעי לתשובה לא הגיונית כמו קריעת ים סוף. ובסוף זה רק הקב'ה!!
נשמה את צדיקה. ממליצה לך לקרוא סיפרי אמונה.
הכל בחיים מתבסס על אמונה תמימה. ואם אין לך אתזה אז מבאאס ממש
בצורה טבעית זה לא יכול לקרות.. חייב משהו מעל הטבע שיברא אותם!!
הסיכוי שמישהו יושפע באמונתו מהוכחות, היא אפסית ואולי לא אפשרית כלל! האמונה בה' צריכה להיות אחרת..
אלא לא לבסס את האמונה על הוכחות. האמונה צריכה להיות מבוססת על אמונה, ואם יש שאלות - שואלים
לשאול שאלות באמונה זה לא בהכרח לשאול על הוכחות.. וגם את מ"אמונה וגאולה" 
יש המון הסברים והמון דרכים לסבר את האוזן.
אבל בתכלס- אין הוכחה.
אלוקים זהו דבר גבוה יותר ממה שבני אדם מסוגלים להבין.
לכן אף פעם אי אפשר להבין.
כן, יש כל מיני הסברים.
תראי מה מתיישב לך על הלב.
אבל אין הוכחה חותכת.
להגיד לך שזה לא מתסכל? זה מתסכל.
כן, זה מה שתמיד אומרים על הנצרות והאיסלם, שאין להם הוכחות.
לנו יש הוכחה, אבל לא שכלית. ההוכחה אצלנו נעוצה ברגש.
הנשמה שלנו, שהיא חלק אלו-ה ממעל, מרגישה את האמונה.
ןלכן, את תרגישי את זה במוקדם או במאוחר.
תרפי, תני לעצמך לא להאמין.
תני לעצמך לא להגדיר.
תחיי את החיים, תקראי, תלמדי אמונה.
בהצלחה גדולה, נשמה.![]()
אוהבת אותך מלא![]()
"כאשר הכל יהיה גלוי לא יהיה לגילוי כל חשיבות" (רבי נחמן)
"לא הייתי רוצה לעבוד בורא שהשגתו נתפסת בשכל של ילוד אישה" זה לא הניסוח המדוייק אבל זה הרעיון..
נראה לי של הרבה מקוצק..
בעיני- צריך גם ברגש. וברוך ה' יש לרובנו את התחושה המדהימה הזו שמרגישים את ה' קרוב קרוב.
אבל
צריך וחייב גם את האמונה המבוססת בשכל. הוכחה חותכת.
כי אחרת... אם יום אחד לא באלי "להרגיש" או לא רק אם לא באלי. אם באמת יש לי סיבה טובה. אוכל להכחיש את הכל. הרי אין הוכחה.
אז זהו, שיש. וצריך לדעת אותה היטב. כי הרגש זה דבר שמשתנה, והוא תלוי בתחושות שלי. והעובדות במוח- לא ככה. בעיני השכל דווקא זה משהו שלמלעלה ממני. ולמרות שאני יכולה להבין את זה, זה נשגב ממני כי זה לא התחושות שלי אישית. שאני מרגישה. ולכן אי אפשר להכחיש את זה לעולם.
מה שכתבתי מבוסס על זהאלוקים מעל לכל ספק - עולם קטן. האדם הזה מדהים ויש לו הוכחה מהממת בעיני. זה ארוך אבל תנסי לקרוא חלקים לפחות.
שנזכה כולנו לבסס את אמונתנו באמת (רציתי לכתוב עכשיו איזה פסוק יפה אבל לא עלה לי
חח)
ותודה לפותחת השרשור- בזכותך זכינו להעמיק בסוגיה![]()
תודה...לב סדוקאני עדין חושבת שאין הוכחה חותכת, יש הרבה הוכחות, אבל גם אותם אפשר לסתור...
"אם מחפש אתה הוכחה שכלתנית ניצחת לקיומו של ה',
הריני לאכזבך. ה' ברא את האדם עם בחירה חופשית.
אילו ברא עולם שהאמת בו נראית לעין, לא היתה לאדם
בחירה אלא בטוב. לכן ברא את העולם באופן שכנגד כל
הוכחה שכלתנית לקיום ה', יש הוכחה שכלתנית הפוכה.
והבחירה היא הדרך היחידה להאמין בו. עם הבחירה
מגיעה החוויה. כשם שאמרה מידיה. אם יאמר לך מישהו
בלילה שמחר לא תזרח השמש- לא תאמין. דורות רבים
שחוו את זריחת החמה הולידו ידיעה שנחקקה בלב, כי לא
יהיה לצומח ולחי קיום בלעדיה. כך גם האמונה בה'. עם
ישראל לדורותיו עבד אותו, ראה את ניסיו והאמין בקיומו,
לאור זאת הסבר שכלתני הוא תפל. אבל עמי העולם,
שדורות רבים שלהם עבדו את העצים והאבנים, אין
ביכולתם להכיר בקיומו, שכלתנית או חוויתית. "
אם זה נכון אני תמהה
אי אפשר להוכיח שקיים מי שיצר את מציאות ההוכחה.
ועוד משהו- לא נראה לי ששיפנוזה הצליח להוכיח בגיאומטריה שבני האדם נמצאים כאן.
סתם נקודה למחשבה
ואהבתי את החתימה שלך...
תיאורטית - יש מצב חלילה שני אנשים מקבלים התקף לב - שני תאומים - אותו מצב בראותי - בול אותו מצב
אותו מצב נפשי - בבול - כאילו באמת שאין הבדל בינהם הבדלים מזעריים בD.N.A ובתביעת אצבע אבל חוץ מיזה - כלום!!!
אז שני האנשים האלה קיבלו התקף לב - בדיוק אותו מקרה - אותם צוותים הגיעו אם אותם מכשירים - אחרי אותו זמן ונתנו אותו טיפול - אבל אחד מהם נפטר ואחד לא....
איך זה יכול להיות????
הרי אם מדעית שתיהם היו אמורים למות או לחיות אחד כן ואחד לא???
למה? אקראי?? זה לא הגיוני שאנחנו חיים צירופי מקרים ואין לזה דפוס
חייב להיות מישהו שמנהל, מישהו שיחליט!
זה הכי הגיוני שיש
ואם את אומרת שאין ה' - תוכיחי שאין ה'!!!!!


לא אוהבת ששואלים שאלות ככ גדולות ומצפים לתשובה על רגל אחת. מה שקורה- שואלים שאלה גדולה ומקבלים עליה תשובה קטנה שלא מגיעה לעומק האמיתי של השאלה וזה מקטין את השאלה.
אז מוזמנת בשמחה!![]()
ממש פצצה בנושא קוראים לו אמונה ברורה שווה לנסות
דבר ראשון לא ניתן להוכיח קיום אלוקים באופן ודאי.
הוא לא קשור לזמן או מרחב או גוף או גודל ואין לשכל שום השגה כלפיו בטח לא הבנה
וברור שלא הוכחה כי הוכחה צריכה להתבסס על נתונים ואין לנו...[ראה לעייל]
חשוב להבין שהחושים שלנו הם מאוד לא מדויקים אבל הם מחוייבים למציאות והם הדרך היחידה שלנו
לאדם יש חוש לאלוקים האדם חש את אלוקים
הוא ממש לא "מרגיש" אלא "חש" [רגש הוא עובר ואינו מוטבע באדם באופן תמידי]
וכמו כל חוש הוא יכול להתחזק ולהחלש כמו חוש הראיה שמיעה מישוש וכו
וכן בהתאם לחוש לאדם יש גם יצר לאלוקים ללהיות חלק מדבר גדול וכללי יותר
אם לא דת אז תרבות או אידיאולוגיה או תנועה או אהדה לכדורגל
קשה לדמיין שטבוע באדם באופן כל כך חזק שני דברים אלו בלי שלאלוקים אין קיום
בטח שזה דבר שהשכל או הגוף אפילו בצורה תיאורתית לא יכולים לחשוב או לדמיין
[בשונה מפיל בצבע ורוד עם כנפים שהוא בהחלט קיים באופן תאורתי פשוט מעשית הוא לא בנמצא]
ואולי לקינוח נזכיר הוכחה נחמדה עד כדי גיכוך של דקארט [מי שטבע את המושג "אני חושב משמע אני קיים"]
נניח משפט ראשון "אין אלוקים"
נניח משפט שני "רק אחד מהמשפטים הנל שגוי"
אזי המשפט הראשון שגוי בהכרח לכן יש אלוקים [קחו שתי דקות כדי להבין]
באותו אופן אפשר להוכיח קיום של חדי קרן ולהוכיח שאין אלוקים ולהוכיח כל משפט הזוי
ומאז ועד היום במשך מאות דורות הם אומרים סבא של סבא של סבא אמר שהוא היה שם בפועל ממש
לא שמע לא חשב לא הזה הוא היה שם עם עוד שני מיליון איש!
כששאלות כאלו באות אלי יותר מדי, אני משחררת. לא חושבת עליהם בכלל!!!!
אחרי כמה זמן אפשר לחזור אליהם, לפחותת לי זה עוזר.....
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...