אני שואלת פה כי זה נראה לי טווח הגילאים המתאים..לב סדוק

אם לא שייך אפשר לנעול אותי

 

נניח שאתה תלמיד בישיבה גבוהה\ הסדר, ויש לך ר"מ עם בת בגילאי תיכון איפושהו.

היה מפריע לך שהיא תבוא לשבתות ישיבה עם המשפחה שלה? היה נראה לא שייך?

 

לא משנה מה אנחנו חושביםברגוע

תשאלי את אבא שלך אם זה צנוע וראוי

(וגם תלוי איך את מרגישה עם זה)

 

בפועל אני יכול לומר לך שיש בנות שבאות ויש שלא..

ברור שכשבחורה צעירה מגיעה למקוםאנונימי (2)
אז זה משנה את האוירה....
הכוונה שהיא לא ילדה אלא כבר בגיל יותר בוגר וכו'
נראה לי לא שייךכי בשמחה תצאו.

זה יפריע לנוחות הטבעית שיש לי בחברה של בנים בלבד.

 

(אני כבר לא בשלב הזה בחיים,

אבל אם נחזור בנפש לשיעורים נמוכים,

זו מבחינתי התחושה).

 

אבל כבר שמעתי על מקרה שמישהי הייתה באה לארוחות,

ומצאה את בעלה...

יש לי המון חברות כאלה...batbat654

בפועל- זה לא נעים גם להן לבוא. רובן הולכות לחברות או עושות שבת עם האחים הנשואים.

בעיה עם שני צדדים לדעתי.

מפריע אם היא יחסית בגיל... (מה לעשות.. .אנחנו בני אדם...)אנונימי (3)


בדרך כלל בישיבה גבוהה זה לא מעניין.אריק מהדרום
^^^לאנשים יש מספיק עיסוקים בינם לבין עצמם והם לא כ"כ שמים עלקמנו ונתעודד

בס"ד

 

מי מבחוץ שהופיע בקצה האולם (יכול להיות שבישיבות יותר קטנות זה אחרת, אני לא יודע).

זה תלוי בישיבה ובבחורים.me.
יש מקומות בהם הנוף הזה מוכר ולא כל כך מפריע אמנם יש מקומות בהם זב מיוחד ואז זה עלול להיות הסחת דעת.

אצלנו מגיעים לישיבה בד"כ רק הילדות לא הננערות. ואם היא מגיעה. אז עם אחיות בגיל שלה שאז איך שהוא זה יותר נעים.

אם את באה כדי להיותבסדר גמור
עם המשפחה שלך אז אני לא רואה סיבה שלא.

אם את באה לדוג אז תלכי למקום אחר.
אצלנו בישיבה זה קורהקוד אבל פתוח
ואין שום בעיה...
לפי הכרטיס אישיאנונימי (4)
את בת 15. זה ממש לא אמור להפריע לבחורים בני 18-19+..
אם אבא שלה החליט שזה נכון, מי התלמיד שיחלוק..?הדוכס מירוסלב


זהמתן תורה
ממש בסדר, אחרי הכל בחורה בגיל תיכון זה לא פוטנציאל
בתור אחת שאבא שלה ראש ישיבהאנונימי (5)
אמנם הוא ראש ישיבה תיכונית אבל עדיין..
ואני גמרתי כיתה ח'... והייתי באה גם השנה לארוחות בשבתות.. ואני לא חושבת שהתלמידים צריכים להתייחס לזה ולשפוט את זה..
זה לא בילוי לבת שבאה אבל היא באה בשביל להיות עם המשפחה שלה בארוחת שבת... ולכן אני חושבת שצריך קודם כל להגיד תודה לר"מ/ראש ישיבה שהוא מגיע בארוחות להיות איתכם ולמשפחה שלו שזה פחות נעים לה.

*מקווה שיצא מובן
קצת פולשת (סליחה...)אנונימי (6)

יש לנו שבתות של החטיבת ביניים, ופעמיים הבן של הרב (בארך שנתיים מתחתי...) בא, ולי זה הפריע, כי כל דבר שעשינו הוא בהה בנו, והוא גם ניסה למשוך צומי- וכאילו זה ממש שינה לי את האווירה של השבת...
 

לא יודעת איך זה בגילאים יותר גדולים, אבל בעיקרון נראלי שאם את באה בשביל המשפחה- ואת תצהיה עם אחיות שלך אז זה עוד איכשהו פסדר, אבל אם אן לך באמת מה לעשות בשבת, חוץ מלהסתכל על בחורים (גם אם הם לא בני גילך) לא נראלי כ"כ שייך...

..אנונימי (5)
מה זה "אין לך מה לעשות חוץ מלהסתכל על בחורים"?
לא בגלל זה ובשביל זה היא באה..
זה שבת ושבת זה יום עם המשפחה ובארוחת שבת המשפחה שלה נמצאת שם ויכול להיות שהיא בכלל לא רוצה את זה
אני לא חושב שזה משפיע על האווירה באמתארץ השוקולד
יכול להיות שאותך לא יעניין או יהיה כיף, אבל אם את באה כדי להיות עם המשפחה - כל הכבוד על ההשקעה, זה לא פשוט וזה מרשים👏👍
תודה לכולם.לב סדוק

קצת בלבלתם אותי האמת

כי כל אחד אומר אחרת..

אני אחשוב על זה קצת. תודה.

תגובה אנונימי (5)
תחשבי על זה ותחליטי מה שאת רוצה וחושבת אבל תמיד תזכרי שזה לא משנה אם התלמידי ישיבה חושבים שזה שייך או לא. זה סעודת שבת שאת באה בשביל להיות עם המשפחה שלך והם לא אלה שיחליטו מה תעשי
אם זה מפריע להם אני לא רוצה לבוא. אין לי עניין להעיק.לב סדוק


ברור אבלאנונימי (5)
את לא באה בשביל להעיק את באה בשביל לביות עם המשפחה שלך.
תחשבי קודם מה לך יהיה טוב
בנאדם מנסה לחשוב קצת על אחרים ואת/ה אומר לו עזובender13
עשי מה שבראש שלך?
ממש תרבות מערבית מול יהדות.
זה ממש לא מה שאמרתיאנונימי (5)
אל תמציא דברים
זה אכן נשמע ונראה כך...הדוכס מירוסלב


חמוד, אתה כותב בברור דבר אחד ואז מתמם? ברצינות.ender13


תעשי מה שנוח לךאנונימי (7)

לאביך יש מספיק רגישות לעניין והוא גם היה בישיבה. 

בחור שיסתכל עלייך זה בעיה שלו. לא שלך. 

ניתן להמנע לחלוטין מלהסתכל לכיוון המשפחה של הרב. אל תדאגי לבנים.

ומה הוא עושה כשהוא יוצא הביתה פעם בכמה שבועות? אותו דבר.

יש לך משפחה. תהני ממנה. 

 

זאת לא היתה השאלה היא רוצה לשאול אם זה פוגע ואם זה מתאיםאוהב אותך ה

ותכלס כן

 

במי שזה פוגע שיעשה מה שהרב שלו עושהאנונימי (7)

כשהוא הולך ברחוב וקונה במכולת - שומר עיניו. ואז לא יפגע בו

וניתן להגיע למצב שהוא לא ידע בכלל מה הצבע שיער שלה. 

בגיל 18 אנשים כבר מתחתנים. צא ולמד מהרמת הבגרות וההתמודדות 

הנדרשת מבחור ישיבה. טוב תגיד אני רוצה אקווריום הרמטי. 

אז לא, אין דבר כזה הרמטי. 

חוצמזה שצריך ליצור מצב של ספורטיביות ושל יכולת לשחק ג'ודו עם מראות אסורים

ולא חרדה חרדתית מכל מחשבה לא טובה.

הגיע מחשבה לסלק אותה ולהמשיך הלאה לא להתרגש ולהתבחבש בה. 

לפי ההגיון שלך שתשאר בבית ולא תלך למכולת כי זה פוגע. 

מה ההבדל? זה גם בני אדם. בסדר אז הם לא ביינישים אז מה?

מסכים, את זו שמקריבה בתור משפחה של הרב שנגררתארץ השוקולד
בכל מקרה, העיקר שיהיה לך טוב.
אם זה יעיק לבחור מסוים, הוא ילמד להתמודד
לא בטוח שזה נכון...הדוכס מירוסלב

כמו שכתבתי בתגובה אחרת, ההחלטה היא של הרב. לאף אחד אין זכות לערער.

אבל זה לא אומר שהרב תמיד צודק... אם כי אני מניח מן הסתם שהרב יודע באיזה נפשות מדובר ולא מפריע לבחורים

אתה צודק שזו החלטה של הרבארץ השוקולד
אבל בכל צד שהיא תבחר, היא מושפעת כתוצאה ממעשי הרב. האחריות על הרב, אבל הנשיאה בעול היא גם שלה
התכוונתי לומר שאם כבר לא מתחשבים בהחלטת התלמידים הטעםהדוכס מירוסלב

יהיה כי הרב החליט ודעתו היא דעת תורה, ולא כי הבחור צריך ללכת להתמודד.

למה לצער יהודי אם אין צורך? נניח שמותר, למה לעשות זאת?

אבל, אם הרב החליט, אז השאלה לא מתעוררת.

צורמת לי הזוית של "היא מצערת יהודי"...ארץ השוקולד
היא לא מצערת אותו, היא משקיעה כדי להגיע עם המשפחה גם אם מבחינתה זה לא אידיאלי.

אם למישהו זה מפריע, זה לא שהיא פוגעת בו.

הלכות צניעות לא באו כדי שבחורות יתיישרו לפי צרכי בחורים סטנדרטים אפילו וקל וחומר לא בחורים מוזרים
מה הקשר בחורים מוזרים ?אם יצער אותו לעבור עברה שהוא מיסתכל באוהב אותך ה

אישה מה מוזר בו?

 

לא מסכים בכלל עם האנלוגיההדוכס מירוסלב

קודם כל היא באה למקום שלו, שהוא שם, ועקרונית חייב להיות שם. עליה אין באמת חיוב.

דבר שני יש שם עוד עשרות בחורים, היא תבוא לשם ולא תתחשב בשום דבר?

 

אולי גם שתלך לאיזה בית מדרש, נניח הר המור, ותשב באמצע הבית מדרש כי אבא שלה ר"מ שם?

שוב, לא הצלחתי להבין את ההשוואה

מה? אין קשר לשמירת העינייםהדוכס מירוסלב

מדובר על בחורים שלא רגילים לבנות וזה יוצר אי נעימות

אם הוא לא יסתכל לכיוונה כלל לא תהיה אי נעימותאנונימי (7)

כי הוא לא יתעמק בנוכוחתה.

וזה מתחיל מהעינייים. 

ממש ממש ממש לא נכוןהדוכס מירוסלב

למי שלא רגיל לנוכחות נשים לא נוח בנוכחות נשים וזה לא קשור בכלל להסתכלות.

כשהייתי בישיבה התיכונית בקושי היה לי נוח ליד קרובות משפחה

היא מגיעה בעקבות אביה, לא כי היא רוצהארץ השוקולד
תזכרו את זה
אף אחד לא מאשים אותה... היא רצתה לדעת איך זה מרגיש ונראההדוכס מירוסלב

מהצד השני פשוט

תגובהמימי11

בתור אחת שאבא שלה מלמד בישיבה גבוהה אני יכולה להגיד לך שכשבאתי עם המשפחה לאכול בישיבה תאמין לי שאני יותר סבלתי והיה לי פשוט לא נעים ומבאס

 אז אני אישית מרגישה שלי זה  כבר  לא מתאים וצריכה למצוא לעצמי כל פעם סידור אחר 

אבל מפריע לי שאתה אומר  שזה "מצער יהודי" כי מי  שמצטער מכל הסיטואציה זאת הבת שמפסידה ארוחת שבת עם המשפחה בבית לטובת הישיבה.

מה יהיה עם התגובות הלא קשורות כאן?הדוכס מירוסלב

הוא כתב לה במילים אחרות "אל תשימי על אף אחד". כתבתי נגד זה.

מה הבעיה?? באמת לא צריך להתחשב באף יהודי?

חוץ מזה שאני זו שאמרתי שאני לא רוצה להעיק עליהםלב סדוק


חח הגבתי את הנ"ל לארץ השוקולד, לא לךהדוכס מירוסלב

אשרייך על ההתחשבות בזולת

היא יכולה להתחשב וזה יהיה ממש נחמד מצידהארץ השוקולד
אבל היא כבר מקריבה מעצם תפקידו של אבא שלה.
לכן, לדרוש ממנה יותר, נראה לי קצת הרבה
לא הצעתי לה מה לעשות רק הצגתי את התשובה לשאלה שלההדוכס מירוסלבאחרונה


מנהל יקראנונימי (7)

אמנם יש ביזנס וגעלט יענה את הכל 

אבל אין צורך לשים דיון זה בדף הבית

היא שאלה. עונים לה. וזהו.

בלי פרסומי ניסא מיותרים. 

 

אני יגלה לך סוד..ברגוע

כמעט כל התגובות פה היו אחרי שפרסמו את זה בראשי,

לפני זה כנראה אנשים לא ראו את השרשור.

ביזנס זה ביזנסאנונימי (7)

אין מה לעשות

 

לא הבנתברגוע

אם לא היו מפרסמים בראשי כמעט לא היו עונים לה על השאלה.

אני חושב שכל התגובות פה חוץ ממני היו אחרי שפרסמו בראשי (תסתכל אל התאריך).

יש לי עין פחות טובה משלך. אשריך.אנונימי (7)


יש לך עין שביזנס = רע LightStar


מה רע?LightStar


בתור אחד בישיבה תיכוניתאוהב אותך ה

אז לדעתי זה לא מתאים כי זה נותן טיפה אווירה שונה וטיפה אי נוחות בעיקר בגיל הזה אולי בישיבה גבה זה שונה

אני חושב ככהPingi

הי

אני חושב שאם זה גילאי תיכון וכאלה אז באמת לא שייך כי זה באמת משנה את האווירה. אולם כשלמדתי בישיבה גבוהה, הבנות של אותו רב או היו נשארות בבית וגם אם היו באים הבחורים הם בוגרים ולא שמתי לב שיש איזה שינוי וגם על עצמי אני אומר התנהגנו רגיל לחלוטין. כשהמשפחה יושבת בשולחן לבד ולא מושכים תשומת לב מיותרת והבחורים גדולים ובוגרים (שיעור א +) א זזה לא אמור להשפיע לפי דעתי

*****אוף**********אנונימי (8)

לא יכלתי שלא להגיב.. אני כותבת בתור בת של רב שאין לה הרבה בררות אם לבוא

לשבתות ישיבה או לו וממש מתוסכלת מזה.

זה אחת הדברים הכי פחות נחמדים להגיע מהאולפנה לשבת אחרי שבוע+

ובמקום להנות בבית עם המשפחה להיגרר עם כולם לישיבה

וכל השבת להשתעמם ולהתפדח מזה שאת הבת היחידה...

קיצר

אם לכם זה מפריע תדעו שגם אנחנו לא שמחות מזה פשוט אי אפשר כל שבת שלישית להיות אצל חברה..

אני לא באהאמונה רעיה

לא הרגיש לי שייך בכלל...

אבל נראהלי כל עוד זה לא ישיבה ממש קטנה זה בעיקר בתחושות שלך...

 

(אני ב"ה מאורסת לאחד מהתלמידים של אבא שלי )

ישיבת הסדר בסגנון מכינהSnoopy821

הי

 

מחפש לבן שלי ישיבת הסדר בסגנון קרוב יותר למכינה, פחות לימודי גמרא ושילוב של הכנה פיזית.

 

תודה

לא עולה לי מקום כזהפתית שלג

אם הוא מחפש דוקא הכנה פיזית לצבא הוא יוכל למצוא את זה בעיקר במכינות.

יש מכינות בסגנון קרוב לישיבה, עם רמות לימוד שונות. ישיבות בסגנון של מכינה אני לא בטוח שקיים.

ישיבות לעומת זאת בדרך כלל מתמקדות בהכנה הרוחנית והערכית לצבא ופחות בפיזית.

 

ואם הוא מחפש בעיקר פחות לימודי גמרא, יש ישיבות הסדר שאפשר למצוא בהן את זה. או פחות לימודי גמרא, או הנגשה משמעותית הרבה יותר, וסגנון שונה של התלמידים.

יש בברוכין "ישיבה קדם צבאית"ברגוע

לא מכיר אישית, אבל נשמע מתאים למה שכתבת

עד כמה שידוע לי זה בדיוק להפךהסטורי
(גם לא מכיר מבפנים) מבחינת המסלול זה מכינה, מבחינת התוכן - ישיבה.
מנסה להבין מה בדיוק ולמההסטורי

ומה הוא רוצה?


אם לא מתאים לו לשבת ולשקוד על תלמודו, למה לעשות מסגרת של הסדר?

(כמעט אשאל, מה ההצדקה לעשות פחות מכולם צבא, למי שלא יושב ושוקד על תלמודו?)


כמובן, יש ישיבות הסדר פחות עמוסות ושיש בהן יותר לימודי אמונה וכד'. אולי מעלה אפרים תתאים, אבל צריך לדייק מה רוצים.

תגובהSnoopy821

הוא פחות מתחבר ללימודי גמרא, אני מעדיף שיתגייס במסגרת הסדר כדי שיתגייס ביחד עם החבר'ה גם אם הוא יחליט לחתום ויתור בהמשך.

אם היתה מכינה עם גיוס של החבר'ה ביחד זה היה השילוב המושלם.

ומה הוא מעדיף?הסטורי

סליחה שאני לא בדיוק עונה לשאלתך, אבל עד כאן לא כתבת מילה אחת על מה הוא רוצה, רק על מה אתה רוצה. אם מה שאתה מחפש, זה מה שהוא רוצה, תתעלם מהמשך ההודעה שלי, תבדקו אולי ישיבת ההסדר מעלה אפרים יכולה להתאים.

 

זה יפה וטוב שאתה רוצה שהוא ילמד בישיבה, אבל צריך להפנים שלכיתה א' אנחנו רושמים את הילד, לכיתה ט' בשיח עם הנער, עדיין אנחנו רושמים. לשיעור א' הבחור בוגר ורושם את עצמו למקום שליבו חפץ.

 

טוב מאוד אם יש לכם שיח פתוח וכנה, כזה שאתה מצליח להיות קשוב לבנך ולמה שמעניין אותו, למה שמטריד אותו למה שמשמעותי לו בחיים ואתה גם יכול להכווין אותו, לעזור לו למקד נכון לשוחח על סדרי עדיפויות וכד'.

 

אבל, אין יותר גרוע מהורה שמנסה לכפות על ילדיו הבוגרים את חלומותיו שלו, כשזה לא מתאים לבחור עצמו. לאורך השנים ראיתי יותר מידי פעמים, שדווקא אלו שלהורים שלהם היה מאוד ברור מה הבחור אמור לעשות כשלבחור זה לא התאים - בעטו הכי רחוק וההורים הפסיקו להיות בשבילם כתובת משמעותית, לא רק בנושא הספציפי, אלא בכלל.

 

תגובהSnoopy821

ברור שזה בתיאום אתו, אני לא יכפה עליו משהו שהוא לא רוצה.

מאחר ויש כל כך הרבה ישיבות בסגנונות שונים, חכמת המונים והמלצות אישיות זאת דרך לףשיכולה לעזור לקבל החלטה

אז כדאי שיתייעץ עם הר"מ הנוכחי שלוהסטורי
בד"כ יש להם מושג.


ישיבות גם שולחות נציגים לדבר בישיבות התיכוניות ולהציג את עצמן, שינסה לראות למה הוא מתחבר.


אגב, מאוד ממליץ לעשות שבו"שים אמתיים, של כמה ימים טובים כולל שבת. אם מגיעים למקום רק לכמה שעות, כמו שעושים הרבה חבר'ה היום, לא באמת מתרשמים מאווירה של מקום.

ממה שאני מכיר0IQ4U

נהריה - יש אפילו חדר כושר

איתמר אווירה קרובה מאוד למכינה ישיבתית,

 

 אני לא רוצה להוציא שם רע אבל רוב ישיבות ההסדר אין לימודיפ רציניים אז הם דיי דומות למכינות (יש זמן לאימונים פייזים וכמובן מנטלים והכנה לצבא מכל הבחינות גם ההלכתית וגם תמיכה של רמים בזמן השירות) ... כמעט כל ישיבת ההסדר  בלי 3 סדרי גמרא.... 

 

האלה שיותר קרובות לישיבות גבההות (אווירה יותר רצינית) זה ישיבות כמו מעלה אדמים, הגוש, כרם ביבנה, מדברה כעדן שבי חברון וכו' 
החסרתי הרבה שיובת זה בהערכה גסה מאוד שהשם יסלח לי , כל השאר בערך זה באמצע בין ממש רציני לבין אווירה של מכינה 

יש בדבריך לא מעט אי דיוקים ואולי אפילו הוצאת שם רעהסטורי

יש כשבעים ישיבות הסדר, יש בהן סגנונות שונים ומגוונים. חלקן באמת עם הרבה לימודי אמונה ואווירה יותר משוחררת. בחלק גדול, רבות מאוד ממה שציינת יש בהחלט שלושה סדרי גמרא ולימוד רציני מאוד.


(לא שזה מאוד משנה, שבי חברון היא ישיבה גבוהה, גם מדברה כעדן מוגדרת כישיבה גבוהה, למרות שאפשר לעשות שם הסדר והרוב עושים בשלב מסויים מאוחר מהסדר רגיל).

מה שתגיד .0IQ4Uאחרונה

אך אין בכוונתי להוציא לעז וידוע שיש ישיבות עם יותר או פחות שבאבניקים ואווירה יותר או פחותץ לוחצת וכזה 

מכיר מלא שעשו הסדר משני הישיבות הנל ואני יודע שכל שיעור שם עושים יוצאים הרבה להסדר אח שלי היה איתם במחלקה . לכן אני הזכרתי אותם בתור ישיבות ההסדר , יש לי גם חברים שעזבו ישיבות כמו מרכז ובית אל בשביל לעשות ההסדר...
לכן אני אומר שמבחינתי ישיבה שאפשרי לעשות בה ההסדר בלי לעזוב את הישיבה היא הסדר לא משנה לי איך קוראים לה מבחוץ, לצורך הדוגמא ישיבת איתמר נקראת ישיבה גבוהה 

אך למעשה הרב יהושוע וון דייק יותר מסתם מעודד את הבחורים לעשות ההסדר (יצא לי לעשות איתו שיחה בנדון) ויוצא שבשיעור אולי אחד או שניים עושים גבוהה והשאר ההסדר....

ביינישיםהרשפון הנודד

אשמח לדעת מה נותן לכם מוטיבציה ללימוד גמרא בישיבה?-בתוך אחד שקשה לו ממש ללמוד לימודי גמרא והלכה בגלל שזה מרגיש לי קצת מנותק ממני

היעדים הקבועים, האפשרות להעמיק, החברותאפתית שלגאחרונה
החייאה?טעמי🍫
בס"ד


אז מנסים להחיות את המקום?

יופיטעמי🍫
בהצלחה לנו✨️
איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
באזור ירושליםטעמי🍫

מעדיף לא לפרט

 

אתה?

גם באיזורשמיניסט באמ"ש
לא מפרט
גם באזוראיגנוטוס פברלאחרונה

לא מפרט

למה לא?פתית שלג

רק צריך להתקין בוט שימנע מלכתוב הודעות בזמן הסדרים..

יש כזה, אני יודע איך מתקינים לטלפוןשמיניסט באמ"ש
אגב, איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
זה נראה פורום מענייןמקפיצים נטושים

אולי נחייה אותו?

אני בעדשלג דאשתקד
יאללה לעבודה, תעלה דברים מעניינים ונגיב לך
אני במשבר. עמוק.מקפיצים נטושים

יושב בזמן סד"ע ומסתכל בפורומים של ערוץ 7.

איך יוצאים מזה?

לפי ההקפצות שלךשלג דאשתקד

נראה לי שישבת כאן כבר מסדר בוקר.

אבל יאללה תעלה סוגיה שהיית אמור ללמוד היום, או הסוגייה אחרונה שלמדת לפני המשבר, ונתחיל להתפלפל כמו בני ישיבות.

אני כאן

לאלא סד"ב לא הייתי פהמקפיצים נטושים
בלאגן, צריך לחשוב..מקפיצים נטושים

תחילת גיטין.

תקנת בפנובפ"נ,

מה קורה אם לא קויימה?

סחתן עליך!שלג דאשתקד

זה מסובך אחי,

לפי רבה - אם בית הדין חושש שהגט לא נכתב לשמה, אז אין המון מה לעשות... והחשש מתעצם לגעת תוספות (ב שבני חו"ל חולקים על ההלכה "וכתב לה - לשמה". כמובן ש"לאחר שלמדו" זה יותר קל כמו שהגמרא אומרת בהמשך. (אגב נדמה לי שהראב"ד פוסק כדעת רבה, כלומר שרבה אית ליה דרבא אז תכלס חוששים לשני הדברים).

לפי רבא, בגדול העניין יותר קל, כי הבלגן הוא למקרה שיהיה ערעור (כי אם אין ערעור אנחנו לא חוששים מעצמינו, כי משום עיגונה הקילו בה רבנן, כמו שכותב התוספות בתחילת הדיבור האחרון בדף ב.). עכשיו תראה, בעיקרון רשי בדף ג. נותן שני פירושים מה עוזר הפנוב"נ לפי רבא: 1. מרגע שהשליח אומר, הבעל יתבייש לערער. 2. הבעל עצמו כבר לא יהיה נאמן. ככה שתכלס אם לפי הפירוש הראשון, אז אין כאן עניין גדול.

מצד שני, צריך לקחת בחשבון את מחלוקת התוספות בדף ג. (בדעת ר"י), שגם אם הבעל מערער לא מאמינים לו, לעומת דעת הכפתור ופרח (נדמה לי איפשהו בפרק י) שאם הבעל עודה בלגן אז מאמינים לו ופוסלים את הגט. כך שהאמירה של בפנוב"נ או הכרחית או כמעט חסרת משמעות, ואז זה בעיקר כמו שאומר התוספות ש"בעל מידק דייק" הכוונה שמתלכחילה הוא מדייק ונזהר, וזו המטרה של האמירה.

הקיצור, לפי רבא זו תקנה שבאה להגן על מצבים מסובכים ולא ממש פותרת בעיות ספציפיות. אז זה לא נורא כל כך. אבל לפי רבה זה די בלגן אם הבחור לא אמר... (למרות שבפיכח ונתחרש לא גזרו חכמים, כך שאולי זה לא סוף העולם, כי רוב בקיאים הם).

לכבודך פתחתי את הגמרא בפנים שלג דאשתקד

מתוך רצון לא רק לקשקש מהזיכרון...

אז ככה, אם השליח לא אמר בפני נכתב וכו', זו מחלוקת בין רבי מאיר לחכמים בברייתא בדף ה:, והלכה כדעת חכמים שזה לא נורא רק שיחזור ויעשה את הפעולה ויאמר.


ולגבי השאלה מה קורה אם הבעל מערער אחרי שאמר בפנוב"נ, אז ראיתי שכבר בירודלמי יש התייחסות לזה ונאמר כך: "אמר ר' יוסי: חומר שהחמרתה עליה מתחילה שיהא צריך לומר בפני נכתב ובפני נחתם, היקלתה עליה בסוף שאם בא ועירער עררו בטל".

וואו, רצינימקפיצים נטושים

מבחינתי באמת הדיון מתחיל מהמח' תנאים הזו;

לפי ר"מ כל המשנה בגיטין ממטבע שטבעו חכמים הגט פסול, שזה מעניין כי לכ' מדאורייתא כשר, בעצם, היא עדיין נשואה ומותרת לבעלה הראשון? רק כי השליח לא אמר בפנופ"נ,
 

לפי חכמים - כשר, אז מה התוקף של התקנה? מה קורה אם לא מקיימים אותה? הכל טוב?!

לא נראה לי שחכמים כזה סבבהשלג דאשתקד

הרי הברייתא בעצמה ממשיכה "כיצד יעשה...". השאלה היא מה קורה אם הוא לא עשה את זה.

מצד שני, באמת לא מובן מה הטעם של רבי מאיר. הרי תכלס מדובר בחשש רחוק, כי רוב הדיינים בקיאים בלשמה (וכאן רבי מאיר לא אמור לחשוש למיעוטא, כפי שמסבירה הגמרא), ומן התורה עדים החתומים על השטר נעשה כמי שמחקרה עדותם בבית דין. אז למה היא פסולה מן התורה?


(נדמה לי שיש תוספות בדף ה על חלק מהנושאים האלה, אבל אני כבר צריך ללכת לישון כדי לקום מחר לסדר בוקר )

אשריך אתהשלג דאשתקד
יאללה תשתף מחר בחידושי סדר בוקר!!
אח... היה שיעור, עם המון חידושיםמקפיצים נטושים

אבל לא מספיק הייתי מרוכז בו,

 

לפתע עלתה לי התובנה שבעצם הסוגיא שלי בסדרי בוקר בשבועות האחרונים היא זו; 'ריחיים בצווארו ויעסוק בתורה'?!

תקשיב נשמה טהורהשלג דאשתקדאחרונה

מסכת גיטין אחת ה.... פשוט אחת המדהימותתת!!!

יש בה כל כך הרבה פרטים והיבטים, שהסיכוי להתעמק ולהבין הכל, זה כמעט אפסי. תסתכל רק על הסוגיה של רבה ורבא, איך אותה מדנה יכולה לקבל משמעות גם של שאלה הלכתית עקרונית (לשמה) וגם של שאלה עובדתית (קיום השטר) ואתה עומד מול משנה עם 100 דוגמאות (גבולות הארץ? סמוכות ומובלעות? עולי בבל ועולי מצרים - לפי רהינו תם?) ועוד משפטים דו משמעיים ושאלות טכניות של שליח להולכה, הבאה וקבלה; אישה שהביאה, עבד שהביא, בעל שהביא; עד נעשה דיין; עדי חתימה או עדי מסירה (וכמה שיטות מפשרות...). חתיכת סלט לא הגיוני, וזה עוד לפני שכל המצב מתהפך - לאחר שלמדו, מלתא דלא שכיחא וכו וכו.

נראה לך שאפשר לעשות את זה תוך כדי שינה? או תוך כדי ריחיים על צווארו???

עזוב אותך, אל תנסה לבלוע הכל. קח את מה שהכי הכי חשוב בישיבה: האווירה, החידוש, היצירתיות והרעיונות שעולים. אהבת תורה מהברק שלה. זה ימלא לך מצברים וזה מה שחשוב לך עכשיו!!

אתה הרי מכיר את הסיפור על "עולא אקלע לבבל" (בתענית וגם בפסחים), שבהתחלה היה מאוכזב איך אנשים שככה חוגגים לא לומדים תורה, אבל בדיעבד הוא הבין שהאנשים כל כך סובלים שצריך להודות שמישהו בכל זאת לומד תורה...

תשמח שאתה מנסה, שאתה משקיע, שאתה רוצה. תשמר את זה! בסוף תצליח ובענק!!!

ואל תשכח שאתה גם חייב: "וכי עני היית יותר מהלל?" (הסיפור הידוע ביומא)

חברים, אני בסגנון של ישיבות ברמה משכלית מאוד גבוההיונתןzxcv
עבר עריכה על ידי שדמות בחולות בתאריך כ' בשבט תשפ"ה 11:58

אני בן 25 מחפש עכשין ישיבה ברמה גבוהה כמו שיח יצחק באפרת למי שמכיר, 

כרגע מחפש באזור הצפון.

מבקש לא להכנס לדיונים על ישיבות ומה טוב ומה פחות 

אלא לגופו של עניין אם משהו יכול לעזור לי 

תודה רבה לכולם

למנהל היקר שמחק את התגובה שליפשוט אני..

היית יכול כבר לתקן את הטעות בכותרת, על הדרך

..קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך כ"ב בשבט תשפ"ה 16:38

..

אתה מחפש ישיבה בסגנון של שיח?קעלעברימבאר
אם הדגש העיקרי הוא על הרמה ההשכלתית הגבוההקעלעברימבאר

אז בצפון נראה לי זה מעלה גלבוע (לא כזה מכיר אבל נראה לי).

במרכז יותר אז יש את הר עציון, מעלה אדומים, ירוחם, עתניאל, מחנים, אורות שאול בתל אביב.

אם אתה מחפש משהו כמו שיח (סגנון הרב שגר אם אני לא טועה?) אז נראה אולי מחנים או עתניאל? לא זוכר בדיוק. בצפון לא יודע אם יש כזה סגנון אולי יש במעלה גלבוע אבל לא יודע באמת. ולא יודע מה הסגנון בנהריה או עכו

יש לך עוד פרטים על מעלה גלבוע?יונתןzxcv

וכן מחנים

לא יודע עוד. אפשר לבדוק באתר שלהם. אני יכול לשאולקעלעברימבאר

מישהו שאני מכיר שלמד במחניים, אם זה חשוב

או שיש כאן מישהו שמכיר את ישיבת מחנים טוב?קעלעברימבאר

או מעלה גלבוע?

בסגנון שיח יצחק יש את מעלה גלבועפתית שלג
מעלה גלבוע הם בסגנון הרב שגר?קעלעברימבאר
נשמע לי שכןפתית שלג

אבל אני לא מספיק בקיא בהגותו ובישיבה הנ"ל..

אגב ברוח השכלתית רוחנית ויותר שמרניתפתית שלג

יש את ישיבת ראש פינה

בית מדרש ראש פינה 

דוד שלי שם, כדאי לךימח שם עראפת
הצלחת לברר על ישיבה?קעלעברימבאר
מגדל העמקyys

ממליץ מאוד לבדוק את ישיבת חב"ד במגדל העמק.
מקום שלומדים בו ברמה מאוד גבוהה, עם סגנון חשיבה שמדמה את הסגנון המקורי של חסידי חבד לדורות - עם חקירה מעמיקה ודורשת אמת מוחלקת... שווה לנסות!

למה אתה מתכוון רמה משכלית גבוהה?קעלעברימבאראחרונה

אם הכוונה לרמת לימוד גבוהה אז יש את קרית שמונה באזור הצפון והמון ישיבות באזור המרכז וירושלים

ויתוראנונימי404

מישהו יודע אם אני חותם ויתור ואני באמצע מיונים (ספציפית עתודה) אז יגייסו אותי ישר או שהצבא נותן להמשיך להתמיין?

לימוד בשפת אמתפלוני אלמונ

מי שבקיא יודע בכתבי בעל ה"שפת אמת" על התורה והמועדים(ואולי גם בספרים אחרים) ויכול להמליץ על בין 3-4 קטעים יסודיים וחשובים בלימוד תורתו לכבוד יום פטירתו ב-ה בשבט אשמח שישלח בהודעת וואטסאפ(ואם אין אז סמס) למספר 050-220-3441

רלוונטי עד ראש חודש שבט תשפ"ה, תודה מראש

דיכאוןאנונימי404
אני שנה א ואני ממש לא מתחבר להסדר, זה עושה לי דיכאון... מה לעשות? אם אני חותם וויתור ישר מגייסים לצבא?
אם זה עושה לך רע, כדאי לעבורארץ השוקולד
אולי לצבא ואולי לישיבה אחרת, תלוי מה עושה לך רע.


אם זה דיכאון אמיתי, כדאי לשתף דמות מקצועית וגם רופא צבאי.

^^פתית שלג

ואולי למכינה

כדאי להתייעץ עם דמות בעולם האמיתי ..אגוז16
בהצלחה
דרוש כובד ראשנקדימון

ההחלטות שתקבל יכולות להיות משמעותיות ובלתי הפיכות, ולכן קודל כל חשוב שתשים לב לזה ותשקול צעדים בזהירות.


כמו שאמרו פה, ייתכנו כמה סוגי קשיים:

1. קושי בלימוד ובסף הדרישות הישיבתיות - כנראה מרבית האנשים חוטפים איזה שוק כשהם מגיעים לזה, אבל זה טבעי. האם ניסית לדבר עם ר"מ בישיבה שרתה נמצא בה? יכול להיות שבירור פנימי כזה יעזור לך להתפקס ולמצוא את המסלול שיהיה טוב לך.


2. חוסר התאמה עם הישיבה - זה קורה. למרות שחיפשנו ועשינו שבושים, אולי בחרנו לא נכון. יכול להיות שמעבר לישיבה אחרת זה כל מה שאתה צריך. סגנון לימוד אחר, סגנון חברתי אחר, סגנון אחר של גישה, מיקום אחר, וכדומה. אולי ישיבה גבוהה ולא הסדר, אולי מכינה ולא ישיבה. יש כל מיני אופציות, ואולי אתה צריך משהו מהאפשרויות האחרות.


3. רצון לצבא - יכול להיות שפשוט הצבא מדבר אליך חזק. זו גם אפשרות. באופן אישי אני חושב שתקופה בישיבות/מכינות זה חשוב לעיצוב העולם הפנימי שלך (מידות, תפישת עולם, עולם רעיוני), להרחבת ההשכלה התורנית שלך (הלכה, גמרא, ספרות אמונית, וכו), וליציבות מנטלית שנולדת משני הדברים הקודמים.

אגב, אם בעניין הצבא מה שמפריע לך זה העניין של שירות מקוצר, אז זה פתיר. אחרי שתסיים את תקופת הישיבה שלך, אתה בהחלט יכול להתגייס באופן רגיל. אבל בשביל זה אתה צריך ישיבה גבוהה או מכינה.


ואם אף אחד מאלה לא נראה לך מתאים, אולי הבעיה היא אחרת ושווה לשקול לפגוש איש מקצוע. אבל אלה החלטות שלא כדאי לקבל לבד, כדי לא לעשות טעויות אימפולסיביות.


בהצלחה רבה!

^^^ אם כי ההחלטה בסוף שלךארץ השוקולד
תתייעץ עם דמויות שמכירות אותך ואת המקומות אבל ההחלטה שלך
תמיד ההחלטה בסוף היא של האדםנקדימון
אבל מכיוון שמדובר בהחלטה שיכולה להיות בלתי הפיכה ויש לה משמעויות לשנים קדימה אז כדאי לעשות את זה בחוכמה, בשיקול דעת, ועד כמה שאפשר מתוך יישוב הדעת.
מסכיםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך